Huollossa totesivat tänään että katalysaattori on lauennut ja siksi moottori röpöttää.
Uutena maksaa yli 300e mutta purkuauto varaosan saisi satasella. Mutta mistä tiedän mikä käy jos ei löydy tismalleen samaa mallia?
Auto v.96 1.8 farmari ja varaosa löytyisi esim. -95 1.8TD tai -96 1.8 zetec sedanista.
Onko noi yhteensopivia ja kannattaako ylipäätään laittaa käytettyä vai pitäisikö vuolla vähän enemmän ja ostaa uusi?
Kiitos,
Mondeon katalysaattori laukesi
5
3625
Vastaukset
- kysy täältä
Turussa Varaosamafia 02-2437161.
Alkuperäis ja tarvikeosat.
Ystävällisempi palvelu ja huom. neuvot kaupan päälle. Täällä ei tietoa pantata, eikä asiakasta syyllistetä. - josse
Mikäli itselläsi, kavereillasi tai halpa korjaamo, jossa hitsaus ja asennus mahdollisuus, niin osta tarvikeliikkeestä irtokatti (vanha rälläkällä pois ja uuden hitsaus tilalle).
Jos ei ja aiot ajaa itse autolla vielä pidempään, niin hanki uusi tarvike katti putkineen.
Jos teet vain myyntikunnostusta, niin halvin mahdollinen (mutta purkaamon osien kunnosta ei varmuutta, eikä rahojaan saa yleensä takaisin, vaan jotain muuta tavaraa tilalle). - Focus 2.0
Mikäli katti lauennut niin halvin keino on irroittaa vanha ja tyhjentää sen sisältö kokonaan ja ruuvata paikoilleen. Teitty kannattaa tarkistaa onko pakoputki samalla tukkeutunut jos irtotavaraa päässyt putkeen. Voi meinaan kulkupuoli hieman parantua ja tuskin päästöissä mitään erityistä huomaa.
Toinen vaihtoehto on hommata tarvikekatti ja laittaa se vanhan tilalle.- juupeliskuukkeli
joo pönttö tyhjäksi vaan irtonaisista paloista kulkee paremmin ja menee kyllä päästöistä läpi.
- tauno.
se moottori röpöttää, jos katti on lauennut. Mulla ainakin katista kuului kolinaa tietyillä moottorin kierroksilla. Hankin tarvikekatin 300 eurolla, mikä lienee järkevin vaihtoehto jos autolla meinaa ajaa parikin vuotta. Vanha koppasessa Mondeossa katti on sijoitettu niin huonoon paikkaan että se sopivasta kolhasusta hajoaa ennemmin tai myöhemmin. Uudemmassa korimallissa katti on jo nostettu pohjan alta ylös konetilaan pois rikkoutumasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee693110Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."341982Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2831605Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1041569Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?2631218Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki271134Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin901107Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.1201064En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711040- 981023