Scwarzwaldin kinkku?

tykästynyt

Tällaista herkkua ostin. Tuli mieleen prosciutto tai jamon serrano, mutta tämä onkin savustettua. Kerrassaan herkullista. Osaako joku kertoa tästä enemmän? Saksalaisesta herkusta on ainakin nimestä päätellen kyse...

15

7245

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saksalaista

      Tämä schwarzwaldilainen (etelä-lounaisesta Saksasta)kinkku vastaa tosiaan hyviä italialaisia ja espanjalaisia kuivattuja kinkkuja, jotka syödään melkein läpinäkyvinä ohuina siivuina, eikä ole ihan yhtä kallista kuin eteläisemmät herkut.Hyvää vaikka parsan kanssa tai pikkusuolaisena milloin vain.

      • Kotimaastakin löytyy

        Sattuupas niin hyvästi, että Wurstin uudessa laajennetussa valikoimassa (joka löytyy ainakin City-Marketeissa) on kotimainen vastine tuolle saksmannikinkulle. Sen nimi on tyyliä "kylmäsavustettu kinkku" tai jotakin siihen suuntaan. Käykääpä Wurstin sivuilla, niin varmaan löytyy.
        Oikein hyvää!

        PS. Kävin Wurstin sivuilla, ja herranen aika, tuotteen nimihän on kuin onkin "Schwarzwaldin kinkku"! Siis Wurstillakin.


      • päästä
        Kotimaastakin löytyy kirjoitti:

        Sattuupas niin hyvästi, että Wurstin uudessa laajennetussa valikoimassa (joka löytyy ainakin City-Marketeissa) on kotimainen vastine tuolle saksmannikinkulle. Sen nimi on tyyliä "kylmäsavustettu kinkku" tai jotakin siihen suuntaan. Käykääpä Wurstin sivuilla, niin varmaan löytyy.
        Oikein hyvää!

        PS. Kävin Wurstin sivuilla, ja herranen aika, tuotteen nimihän on kuin onkin "Schwarzwaldin kinkku"! Siis Wurstillakin.

        Ohhoh, osaatko sanoa onko ihan saksalaista kamaa, vai tekevätkö ne sitä ihan täällä? Olisi tosi mielenkiintoista maistaa suomessa tehtyä, kun täällä noita raakakypsytettyjä possuja harvemmin tehdään...


      • Kotimaastakin löytyy
        päästä kirjoitti:

        Ohhoh, osaatko sanoa onko ihan saksalaista kamaa, vai tekevätkö ne sitä ihan täällä? Olisi tosi mielenkiintoista maistaa suomessa tehtyä, kun täällä noita raakakypsytettyjä possuja harvemmin tehdään...

        Nyt kun kysyt, niin enpä osaa olla varma. Lähtökohtaisesti oletin että on kotimaassa myös tehty, kun on Wurstin. Ja kyllä arvaukseni onkin, että täkäläistäpä tekoa se on. Vaan onko väliäkään.


      • Black Forest
        Kotimaastakin löytyy kirjoitti:

        Sattuupas niin hyvästi, että Wurstin uudessa laajennetussa valikoimassa (joka löytyy ainakin City-Marketeissa) on kotimainen vastine tuolle saksmannikinkulle. Sen nimi on tyyliä "kylmäsavustettu kinkku" tai jotakin siihen suuntaan. Käykääpä Wurstin sivuilla, niin varmaan löytyy.
        Oikein hyvää!

        PS. Kävin Wurstin sivuilla, ja herranen aika, tuotteen nimihän on kuin onkin "Schwarzwaldin kinkku"! Siis Wurstillakin.

        Sivulla http://www.wursti.fi/tuotteet/schwarzwaldinkinkku.html tuotteen nimenä näkyy olevan "SCWARZWALDIN KINKKU" eikä (kuten pitäisi kirjoittaa) "SCHWARZWALDIN KINKKU".

        Nimen mukainen alue sijoittuu Saksan lounaiskolkkaan, Rein-joen (saks. Rhein) mutkaan:
        http://www.schwarzwald.com/karte/

        Pitäisiköhän kysyä Reinin lihasta, Hakaniemen hallista?

        :•)


      • Kotimaastakin löytyy
        Black Forest kirjoitti:

        Sivulla http://www.wursti.fi/tuotteet/schwarzwaldinkinkku.html tuotteen nimenä näkyy olevan "SCWARZWALDIN KINKKU" eikä (kuten pitäisi kirjoittaa) "SCHWARZWALDIN KINKKU".

        Nimen mukainen alue sijoittuu Saksan lounaiskolkkaan, Rein-joen (saks. Rhein) mutkaan:
        http://www.schwarzwald.com/karte/

        Pitäisiköhän kysyä Reinin lihasta, Hakaniemen hallista?

        :•)

        Enpä minä mitään väärin ole lukenut, tuo aloittaja sen sijaan on onnistunut kirjoittamaan nimen yhtä väärin kuin se Wurstin sivullakin on kirjoitettu väärin ("jäljet johtavat makkaratehtaaseen"...).
        Kyllä minä olen Schwarzwaldin tuntenut vuodesta 1959, ja osannut kirjoittaakin sekä lukea oikein.
        En vain viitsinyt alkaa nyt korjata, kun olen jo niin turtunut siihen, että sivistymättömät suomalaiset eivät osaa kirjoittaa oikein mitään, mikä poikkeaa sanasta perkele. Jos pieni liioittelu näin sallitaan.


      • Alkuperäinen kirjoittaja
        Kotimaastakin löytyy kirjoitti:

        Enpä minä mitään väärin ole lukenut, tuo aloittaja sen sijaan on onnistunut kirjoittamaan nimen yhtä väärin kuin se Wurstin sivullakin on kirjoitettu väärin ("jäljet johtavat makkaratehtaaseen"...).
        Kyllä minä olen Schwarzwaldin tuntenut vuodesta 1959, ja osannut kirjoittaakin sekä lukea oikein.
        En vain viitsinyt alkaa nyt korjata, kun olen jo niin turtunut siihen, että sivistymättömät suomalaiset eivät osaa kirjoittaa oikein mitään, mikä poikkeaa sanasta perkele. Jos pieni liioittelu näin sallitaan.

        No itse kyllä puhun kohtuu sulavasti neljää kieltä, joista saksa ei kylläkään ole yksi. Heitin nimen päästäni kun olin sen hallin tiskillä nähnyt.

        -terv, kinkun ystävä, KTM, sivistymätön suomalainen


      • Kotimaastakin löytyy
        Alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti:

        No itse kyllä puhun kohtuu sulavasti neljää kieltä, joista saksa ei kylläkään ole yksi. Heitin nimen päästäni kun olin sen hallin tiskillä nähnyt.

        -terv, kinkun ystävä, KTM, sivistymätön suomalainen

        Älä minulle kiukuttele, vaan tuolle Black Forestille, joka tässä alkoi "oikoa". Hänellehän tuo minunkin vastaukseni oli suunnattu, kuten viestipuusta näkyy, eikä sinulle.


      • lihaasiantuntija
        Kotimaastakin löytyy kirjoitti:

        Nyt kun kysyt, niin enpä osaa olla varma. Lähtökohtaisesti oletin että on kotimaassa myös tehty, kun on Wurstin. Ja kyllä arvaukseni onkin, että täkäläistäpä tekoa se on. Vaan onko väliäkään.

        Wursti käyttää tuotteissaan halpoja bulkkieriä, eikä tuotteissa ole joutsenlippua, jotka esim. laatuvalmistajilta kuten Atria ja HK löytyy.


      • Kivet kehiin
        lihaasiantuntija kirjoitti:

        Wursti käyttää tuotteissaan halpoja bulkkieriä, eikä tuotteissa ole joutsenlippua, jotka esim. laatuvalmistajilta kuten Atria ja HK löytyy.

        Atria ja HK laatuvalmistajia? Katselepa seuraavan kerran millaisia raaka-aineita kyseiset "laatuvalmistajat" tuotteisiinsa tunkevat. Sieltä löytyy esimerkiksi nakkien osalta vaikkapa sellaisia "laatu"-raaka-aineita kuin "koneellisesti erotettu broilerinliha" sekä "lihankaltaiset" ainesosat. Selväkielellä nuo tarkoittavat huonolaatuista teurasjätettä.


      • lihansyöjä
        lihaasiantuntija kirjoitti:

        Wursti käyttää tuotteissaan halpoja bulkkieriä, eikä tuotteissa ole joutsenlippua, jotka esim. laatuvalmistajilta kuten Atria ja HK löytyy.

        Jos olet sitä mieltä, että Atrian ja HK:n joutsenlipulliset "leipomotuotteet" ovat laadukkaita verrattuna Wurstin täyslihamakkaroihin, jotka suurin osa ovat gluteenittomia( eli eivät ole jatkettu jauhoilla ja muilla lisukkeilla), niin olet tainnut ymmärtää laadun väärin.
        Joutsenlippu on atrialla ja HK:lla juuri sen takia, että maija meikäläiset luulevat tarran olevan laaduntakuu, eikä pelkkä mainoskikka, mikä se todellisuudessa suurimmalta merkitykseltään lienee....


      • lippumerkki
        lihansyöjä kirjoitti:

        Jos olet sitä mieltä, että Atrian ja HK:n joutsenlipulliset "leipomotuotteet" ovat laadukkaita verrattuna Wurstin täyslihamakkaroihin, jotka suurin osa ovat gluteenittomia( eli eivät ole jatkettu jauhoilla ja muilla lisukkeilla), niin olet tainnut ymmärtää laadun väärin.
        Joutsenlippu on atrialla ja HK:lla juuri sen takia, että maija meikäläiset luulevat tarran olevan laaduntakuu, eikä pelkkä mainoskikka, mikä se todellisuudessa suurimmalta merkitykseltään lienee....

        takaa parempaa laatua ja täysin kotimaista, kuten moni asiakas luulee.
        Yleensä kaupassa pakatuissa lihapaketeissa lukee, valmistusmaa Suomi, pakkaus Suomi ja ei mitään lipunkuvaa. Ymmärrän näin: leikattu ja pakattu Suomessa. Joskus lukee, että alkuperämaa Suomi, miten milloinkin näitä lappujaan kirjoittelevat.


      • Tiedä mutta
        Kotimaastakin löytyy kirjoitti:

        Älä minulle kiukuttele, vaan tuolle Black Forestille, joka tässä alkoi "oikoa". Hänellehän tuo minunkin vastaukseni oli suunnattu, kuten viestipuusta näkyy, eikä sinulle.

        Schwarzwaldin kirsch wasser on lyömätön juoma! Valitettavasti tuota mainiota snapsia ei saa suomesta.


    • SaunaFyhrer

      ich bin sauna fyhrer

    • Anonyymi

      Alkuperäsuojattu tuote, aina oltava Saksalaista, ja sielläkin vain mainitulta mustan metsän alueelta. Suomessa ei voi valmistaa tuon nimistä tuotetta. Vastaavaa kylläkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 115
      2396
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2237
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2001
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1638
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1442
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      13
      1378
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1373
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1357
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1282
    Aihe