Ekomatti "kierrätys"keskus

uusiokäyttäjä

Kellään muulla samoja negatiivisia kokemuksia Ekomatti -nimisestä "kierrätyskeskuksesta" orikedolla? Mun mielestä kierrätyskeskus -sana on täyttä humpuukia tän firman kohdalla. Ketku äijä haalii jostain ilmatteeks tavaraa ja sitten myy sitä hyvään hintaan. Itse halusin ostaa vessan hanan. Soitin ja kysyin, vastaus oli että löytyy, hinta noin 15 euroa. Jo sitä pidin hieman kierrätyshintojen yläpuolella mutta menin. Yllätys: hanan runko oli se 15 euroa, sitten äijä kaivaa laatikoista hanaan kuuluvat juoksuputken 10 euroa, siivilän 5euroa sekä kiinnitysprikan ja ruuvit altaan alle 5euroa. Näin ollen hanan hinnaksi muodostui 40 euroa. Samoin WC:n oven lukot: Lukko 8 euroa, kahvat 10 euroa, lukitusvääntönappi 5 euroa, joten hinnaksi tulikin jo 23 euroa. Mun mielestä törkeää myydä jokainen hilavitkutin erikseen, kun on kysymys käytetystä tavarasta, varmaan hana on ollut jollain käytössä juoksuputkineen ja siivilöineen, joten se käytettynä kuuluu myös sellaisena myydä, samoin vessan lukko tuskin on ollut kenenkään ovessa ilman kahvoja. Muualta missä olen purettua/käytettyä tavaraa hakenut, ei täälläistä palapeliä ja ihme hinnoittelua ole ollut. Mm. Ekotorilla kaikki käytetty tavara on kokonaisena. Ekotorille kierräötyskeskuksen nimi sopiikin, mutta ei tälle ketkulle Matille, joka käyttää kierrätys -sanaa vaan bisneksiensä hämäämiseksi. Lisäksi kun tarjosin Ekomatille käytöstäni poistettuja loistevalaisimia ja lavuaareja oli vastaus että "pienet lavuaarit kelpaavat, loistevalsisimet eivät kelpaa tänne ja isoista lavuaareista veloitamme sinulta 2 euroa kappale". Eli äijä siis rahastaa 2 euroa minulta että saa lavuaarin hyllyynsä jonka taas voi myydä jollekulle 30 eurolla eteenpäin ( hajulukko 15 euroa, joka olisi ollut kiinni lavuaarissa sen viedesäni). Tämän härskiyden huomattuani en enään asioi Ekomatilla.

41

11628

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Et kai ostanut mitään?

      Ostom Bauhausista kesäkeittiööni upouuden keittiöhanna 27€:lla.

    • hullumpi ->

      Kumpi on tyhmempi, myyjä vai ostaja tässä tapauksessa?

      Ekomatti on aika persoonallinen paikka ja hinnat pärstän mukaan. Tinkiä saa ja pitää. Paikka jakaa mielipiteet vahvasti.

      Jos pitää säätämisestä ja ns. "hevoskaupoista" niin Ekomati on elämys. Jos ei osaa tai jaksa niin varmasti saat jopa uutta tavaraa kaupasta edullisemmin tinkimättä :)

      • yrittäjä kans

        on tää Matti se tyhmempi kun pyytää niin paljon ettei mikään mene kohta kaupaksi. Laittaa kiinteän hinnan eikä katsele "pärstää" myydessä niin voi kenties toimiakin paremmin kaupankäynti meinaan. Syödähän Matinkin pitää että järki päässä toimii.

        Tämä on nykypäivänä ikävä piirre monellakin että ahneus se kasvaa syödessä, mutta kannattaa muistaa että paska se on ahneen palkka vieläkin.


      • Anonyymi
        yrittäjä kans kirjoitti:

        on tää Matti se tyhmempi kun pyytää niin paljon ettei mikään mene kohta kaupaksi. Laittaa kiinteän hinnan eikä katsele "pärstää" myydessä niin voi kenties toimiakin paremmin kaupankäynti meinaan. Syödähän Matinkin pitää että järki päässä toimii.

        Tämä on nykypäivänä ikävä piirre monellakin että ahneus se kasvaa syödessä, mutta kannattaa muistaa että paska se on ahneen palkka vieläkin.

        Mitenkähän mahtaa olla, kumpi on fiksumpi? Jos Matti olisi täysin väärässä ei hänelle leipää piisaisi. Kysymyshän on kaupanteosta, ei hyväntekeväisyydestä..


    • Takaisin pyörtänyt

      me kävimme katsomassa matilla lecaharkkoja, olihan siellä muutama kappale. Olisin ostanutkin ne, mutta hinnan kuultuani sanoin, että pidä harkkos, olivat kalliimpia kuin kaupassa uudet ja noissa oli vielä jotain laastikokkareita ja lohkeamia.

      Ei noin ahneelta kauppiaalta pidä kenenkään ostaa mitään. Tukehtukoon rojuihinsa.

    • uusiokäyttäjä

      Tässä hiukan kommentteja vastauksiin. Ktyllä se myyjä nyt oli tyhmempi, sillä hinnan kuultuani suihkuhana jäi pöydälle. Se on totta että uusiakin saa halvemmalla. Unohdin kirjoittaa eilen että mun suihkuhanahomma päättyi siten että menin erääseen putkifirmaan jossa puolituttuni on töissä ja kysyin et olisko persaukiselle käytettyä suihkuhanaa halvalla kun kierrätyskeskuksen hinnat oli mulle liian kalliit. Vastaus oli et kato takapihalta, siellä on poistettua tavaraa. Ja kas, siellä oli juuri oikeanlainen hana juoksuputkineen päivineen ja hinta oli "vie pois". Että onneksi en rahoittanut tuota ahnetta Mattia, paska olkoon hänen palkkkansa minun ja toivottavasti monien muiden kauppojen kanssa. Tuo jonkun kirjoittama hecaharkkojuttukin oli juuri selklaista mitä Matilta saattaa odottaa, laastikokkareiset harkot kalleimpia kuin uudet kaupassa. Onko ihme ettei enää kierrätys isommin innosta?

    • markkinarako

      jollekin yritteliäälle työttömälle. Perustaa ylijäämärakennustarvikkeiden kirppis.
      Minullakin olisi lattiatasoitetta yli puoli säkkiä ja primeria melkein täys pullo ja harmaata saumauslaastia. Jäivät pikkurempasta. Mitään en niillä enää tee, joku muu voisi tarvita omaan pikkuremonttiinsa.

      Ekomatille en niitä vie, mutta jos olisi joku vähemmän ahne välittäjä, niin voisin harkita.

    • ja mätää on

      Muutamia kertoja on tullut käytyä ja hinnoittelu todellakin menee pärstäkertoimen mukaan.
      Tinkiäikkin on yritetty , mutta vastaus tuli tylysti ettei hinnasta neuvotella.
      Hinnat vedetään hihasta "päivän" hintaan.
      Rikkinäisetkin tavarat maksavat useasti huomattavasti yli kaupan uuden tavaran.
      Ainoa ostos minkä näen järkeväksi on joku tavara , jota ei enää löydä kaupasta , esim. johonkin restaarointiin.
      Paikkojen siivous mädästä tavarasta ja selkeä hinnoittelu parantaisi varmasti paikan imagoa.

      • Anssi

        Olipa hauska huomata, että muutkin ovat "kierrätyskeskuksesta" samaa mieltä kuin minä. Ensinnäkin itse paikka on suurelta osin pelkkä romuvarasto, jonka sisätilojen paloturvallisuus taitaa olla jonkun poliitikon suojeluksessa. Käväisin siellä päivänä muutamana, ja pakokauhu siinä tuli, kun mietin miten pääsisin ulos, jos punakukko tulisi. Huhhuh! Toinen asia on ne hinnat... Kun vanhasta rikkinäisestä korista pyytää 10 euroa, niin johan se on ahnetta. En ostanut. Vanha saavi maksoi enemmän kuin samanmoinen oikeassa antiikkiliikkeessä... Harmi, että hyvä idea hukataan näin. Arvokkaimmillaan homma voisi toimia siten, että sieltä saisi sopivaan hintaan ostaa käyttökelpoisia rakennustavaroita, joita ei enää valmisteta. Kaikenlaiset muut kierrätyskeskukset ja kirpputorithan myyvät käytettyä tingeltangelia, mutta rakennustavaraa ja muuta krouvimpaa on niistä vaikea löytää.


      • Anonyymi
        Anssi kirjoitti:

        Olipa hauska huomata, että muutkin ovat "kierrätyskeskuksesta" samaa mieltä kuin minä. Ensinnäkin itse paikka on suurelta osin pelkkä romuvarasto, jonka sisätilojen paloturvallisuus taitaa olla jonkun poliitikon suojeluksessa. Käväisin siellä päivänä muutamana, ja pakokauhu siinä tuli, kun mietin miten pääsisin ulos, jos punakukko tulisi. Huhhuh! Toinen asia on ne hinnat... Kun vanhasta rikkinäisestä korista pyytää 10 euroa, niin johan se on ahnetta. En ostanut. Vanha saavi maksoi enemmän kuin samanmoinen oikeassa antiikkiliikkeessä... Harmi, että hyvä idea hukataan näin. Arvokkaimmillaan homma voisi toimia siten, että sieltä saisi sopivaan hintaan ostaa käyttökelpoisia rakennustavaroita, joita ei enää valmisteta. Kaikenlaiset muut kierrätyskeskukset ja kirpputorithan myyvät käytettyä tingeltangelia, mutta rakennustavaraa ja muuta krouvimpaa on niistä vaikea löytää.

        Ja silti Matti toimii edelleen kuten @3v sitten! Joko ihmisillä on rahaa tais sitten Matin idea vaan toimii, jokatapauksessa ekoteko se on myydä käytettyä jottei koko ajan tarvitse uutta tuottaa.


    • minäkin oon

      ihan samoja kokemuksia tästä "ekokierrätys"matista. kävin itsekin kerran ja ostin kun kerta olin paikalla mutta kokemusta rikkaampana en kyllä mene toiste. saman pistin merkille että kaikki myydään kummallisesti osina. itse ostin pikkuremppaani mm. lavuaarin, hanan, sähkösulaketaulun, valaisimia, ynnä muuta sälää likimain pakettiautollisen. toki ajattelin että näin paljosta saa jo alennusta, mutta eipä herunnut senttiäkään, siitä vähän loukkaannuin. matti itse (?) esitteli tavaroita eikä missään valmista hintaa vaan sanoi hinnan suullisesti ja kuittia kirjoitettaessa vielä yksi tavara kallistui aiemmin sanotusta mutta sitäkään ei korjattu. kyselin lisäksi väliovia mutta kalliit niistä olisi tulleet kun karmit myydään ilman kynnystä (eli kynnys eri hintaan) ja ovet ilman lukkoja, koska "uudetkin myydään niin" sanoi myyjämme. hitto, vanhaa tavaraahan hän myy. paitsi esitteli kyllä uusia oviakin joita ihmettelin kierrätyskeskuksessa olevan. hyvin sekavaa toimintaa, ympäristössä venäläinen vaikutelma ja hinnoittelussa mannemeininki. ja totta tosiaan hinnat helvetin kalliit tavaran laatu huomioon ottaen.......... ainiin on yksi aiempi kokemus vuodelta 2003 kun kaveriltani hajosi pakastin ja persaukisena hän halusi käytetyn pakastimen jostain, menimme tänne matille, oli lumisohjoaika, sieltä pihalta sama mies (matti itse?) esitteli lommoista, ulkona ruostunutta pientä pakastearkkua, hinta 45 euroa!!! onneksi se jäi sinne sillä eräs muu tuttu suositteli raision työttömien kierrätyskeskusta jonne menimme ja saimme sisätiloista hienokuntoisen pakastekaapin hintaan 5 euroa ja se kaappi on kaverilla vieläkin yhden muuton kestäneenä. että ekomatti haistakoon huilun!!!!

      • eiena

        Todellakin kallis paikka. Uutta saa halvemmalla.


    • Säästin satoja euroja.

      Kierrätyskeskus ja käytetyn tavaran kauppa on kaksi eri asiaa.
      Kierrätyskeskus tekee hyvää työtä, mutta toimii pääosin veronmaksajien kustannuksella.
      Yrittäjän pitää elää työllään, kunnallinen kierrätys verorahoilla. Hyviä molemmat.
      Yrittäjävetoinen kierrätys toimii omalla kustannuksellaan ja maksaa veroja.
      Ostin Ekomatilta kaksi lukkopesää heloituksineen sekä uudenveroiset kahvat samalla hinnalla kuin pelkkä yksi lukkopesä maksaa lukkoliikkeessä.
      Tämä nettikirjoittelu on hyvä vahtikoira vilpilllisille kauppiaille, mutta sen huono puoli on, että tänne pääsee kirjoittelemaan kaikki arpisieluiset narisijat ja haukkuvat kaiken hyvänkin palvelun.
      Jos netistä lukee haukkuja, niihin pitäää suhtautua hyvin, hyvin suurella varauksella.

      • sitä hintaa

        Oikeesti vai Matin mielestä....


      • romuja myynnissä

        http://www.ekomatti.fi/

        Hohhoijakaa, mitä hintoja. Ankkurit alkaen 20€, arvatenkin halvin on tuo kuvassa näkyvä parikiloinen vihreä ruostuvasta raudasta hitsailtu jonku oma tekele. Samalla hinnalla saa kaupasta uuden viiskilosen sinkityn...


      • Entinen tuleva asiakas
        romuja myynnissä kirjoitti:

        http://www.ekomatti.fi/

        Hohhoijakaa, mitä hintoja. Ankkurit alkaen 20€, arvatenkin halvin on tuo kuvassa näkyvä parikiloinen vihreä ruostuvasta raudasta hitsailtu jonku oma tekele. Samalla hinnalla saa kaupasta uuden viiskilosen sinkityn...

        Rakentava kaveri tää masa. Kiitos.


    • Emmä ainaka tiiä

      Minne muuanne veisin ylijääneet remonttitavarani: useita hyviä vesihanoja niin vessaan kuin suihkuunkin, hyvät sähkökytkinsarjat "Jussi" tai metritolkulla metalli- ja muoviputkea? Ekotori hiettää ne kaikki isolle roskis(?)-lavalle krontmänttinäs?

    • uuden hinnalla

      Ja jos matti saa matskun kaupaksi, niin firma pysyy pystyssä. Ja niin on käynyt. Itse olen löytänyt pelkkää romua, mutta joku on löytänyt muuta ja kauppa käy.

    • InssiX

      Joo romua kovaan hintaan. kerran kysyin, mitä vanerinen itsetehty puukahva maksaa. Vastaus oli, että 15e. Ihmettelin kovaa hintaa, johon hän: Sää tarttet sen, et sää muuten olis kysynyt.

    • vanhaasiakas

      Mitä turhaa moittia Mattia, yksi mies hoitaa kaiken.

    • haatajapena

      Vein pari väliovea tuone ja puhelimessa ei pitänyt mitään maksaa mut paikanpäällä siellä kaukana saaressa nykyisin maksoikin sitten vitosen,no jätin ovet silti kun matkaa tuli paljon.

    • Pilipalipiipaa

      Suurin osa kirpparikamasta krääsää. Hinnat huipussaan. En mene toiste :)

    • Kalliitromut

      Kyllä on Ekomatilla niin hurjat hinnat,että uudet tavarat saa halvemmalla.Mä olen neuvonut kaikkia mun kavereita.että kiertäkää se ukko mahdollimman kaukaa.Silloin kun hän toimi tuolla Orikedolla hinnat olivat jotenkin siedettävinä.Ja kauppoja oli muutenkin vähemmän.

      • mökkeilijät

        Todellakin hinnat ovat aivan liian korkeat. Olkaa käyty 2 kertaa. Noilla hinnoilla en usko kaupan käyvän. Hintoja pitäisi laskea tosi reippaasti. Helsingissäkin saa käytettyä tavaraa paljon halvemmalla. Enpä usko että mennään enää tänne 😌


    • Eienääkoskaansinne

      Olen kertonut kaikille tutuille kiertäkää se paikka mahdollisen kaukaa.Uuden vastaavan tavaran saa halvemmalla kaupasta.

    • Äyväy

      Kävin siinä pihalla ihmettelemässä kaman määrää. Sisällä en käynyt. Vaikutelmaksi jäi että varsinainen "elämäntapaintiaani" taitaa olla paikan pyörittäjä.
      Yli puolet kamasta on selkeesti kaatopaikkakamaa ja loppukin happanee lähes taivasalla, vain osalla parempikuntoisella tavaralla jonkinlainen sadesuoja.
      Hintoja en kysellyt, mutta jos on niin kallista kuin täällä kerrotaan, niin ihmettelen bisneksen kannattavuutta jos roina mätänee käsiin kun varaston kiertonopeus lähellä nollaa.

    • melkeinasiakas

      Kerran kävin Ekomatilla, toiste en mene. Ylimielinen äijä. Hukkukoon ylihinnoiteltuihin romuihinsa.

      Kävin katselemassa vanhoja väliovia. Hinta jo pelkälle ovelle oli aika korkea (80e), mutta kun Matti lisäsi pakettiin oveen kuuluvat saranat ja kahvat, hinta nousi 150 euroon. Kun yritin tingata paketista hän raivoistui. Hän katsoi halveksivasti ja käski: "lähde tuosta ovesta ulos, äläkä enää koskaan tule takaisin".

      Ei tullut kauppoja.

      • saamitätilaa

        Olin paikalla kun tuo tapahtui. Tulit sisälle kuin mailmanomistaja ja potkit tavaroita samalla kun kovaan ääneen hoilotit kuinka joku kehtaa myydä tällaista paskaa.

        Ei siis ihme että sait mitä ansaitsit, Itse olisin toiminut kauppiaana samoin.

        ps. saatiin hyvät naurut kun menit häntä koipien välissä vanhaan toyotaasi vaikka hetki aiemmin olit olevinaan niiin rahamiestä.


      • melkeinasiakas
        saamitätilaa kirjoitti:

        Olin paikalla kun tuo tapahtui. Tulit sisälle kuin mailmanomistaja ja potkit tavaroita samalla kun kovaan ääneen hoilotit kuinka joku kehtaa myydä tällaista paskaa.

        Ei siis ihme että sait mitä ansaitsit, Itse olisin toiminut kauppiaana samoin.

        ps. saatiin hyvät naurut kun menit häntä koipien välissä vanhaan toyotaasi vaikka hetki aiemmin olit olevinaan niiin rahamiestä.

        Ilmeisesti vastaavia tapahtumia on monia, sillä en tunnista itseäni kuvauksestasi. En "hoilottanut paskan myymisestä" tai "potkinut tavaroita". Lisäksi liikkeessä ei ikävä kyllä ollut muita asiakkaita sillä hetkellä kun minun ja mieheni käskettiin poistua.

        Meillä oli ihan leppoisa tunnelma aluksi. Hän esitteli ovia, ja minä nielin hänet sovinistiset vitsinsä siitä kuinka "nainen saa jatkuvasti muuttaa mieltään". Itse koenkin, että hän ärsyyntyi juuri siitä, että tein valintaa liian kauan, ja muutin mieltäni kahdesti.

        p.s. Emme myöskään omista toyotaa emmekä minkään muunkaan merkkistä vanhaa autoa.


    • Tosiseon

      Joo eihän tuo Matti ole ollenkaan sopiva palvelemaan asiakkaita eihän Tu Matin käytös ole tätä päivää.Kuvittelee olevansa joku siellä haiseviin romujen keskellä.

    • Boori

      Ei valittamista Matin palveluista. Käyn toisinaan Ekomatissa ostoksilla. Suosittelen .

    • Eikoskaansinne

      Nyt taitaa Matti itte kehu itteänsä tai lahjonu jonkin kehumaan itteänsä.

    • ullahed

      Kyllä on negatiivinen kokemus viime viikolta Ekomatilla käydessä. Ekaksi sanoi ettei sovi rikkoa paikkoja kun kävelee hyllyjen välissä. Sitten sanoi ettei hän puhu ihmiselle joka seisoo oven alla. Sitten kun ostin sieltä neljä tuolia niin kysyin keneltä tuolit ovat tulleet niin hän kertoi ettei saa sanoa sitä. On salaisuus. Onpa lapsellista. Sitten kun katselin tavaroita joita en ostanut niin sanoi että vie takaisin samaan paikkaan mistä otit. Heh, olen sentään 65 vuotias nainen niin vähän kunnioitusta kaipaan. Oli koko ajan ylimielinen ja kummallinen. kun kyselin hintoja ja asioita niin kertoi ettei hänellä ole aikaa että on asiakkaita sisällä. Jaa, enkö minä sitten ollut asiakas. En mene toista kertaa en.

    • myötähäpeäonsuuri

      Nyt joku roti tähän, Ensinnäkin tuo että tullaan kuluttamaan aikaa turhilla hinnan kysymisillä vaikkei ole aikomustakaan ostaa on syvältä täällä tehdään kauppaa eikä lorvita aikaa tappamassa, Menkää juma.auta kirjastoon pyörimään ja lääppimään kirjoja aikaa tappaaksenne TÄMÄ ON KAUPPA EIKÄ MIKÄÄN ZOOLANDIA MISSÄ KAIKENMAILMAN APINAT POMPPII HYLLYJENVÄLISSÄ HYPISTELEMÄSSÄ JA KYSELEMÄSSÄ JONNINJOUTAVIA.

      Päivittäin tavaraa myydään kymppitonneilla niin ei paljon jaksa kuunella köyhien tinkauksia

      • Verotarkastaja

        Täytyypä tulla käymään! Otatko kirjanpidon valmiiksi esille, niin katsotaan niitä kuitteja! Toivottavasti ei syty palamaan sitä ennen!


    • KierrätysKunniaan

      Oma kokemus: tarvitsin keittiön viemäriin kulmaputkea, ja löysin sen Eko-Matilta. Ainut huono puoli oli että kumitiiviste puuttui, mutta ostin sen silti. Myöhemmin katsoin saman osan hintaa K-raudasta, ja piruvie, olisin saanut sen sieltä halvemmalla! Eli vanhat, puretut ja puutteelliset osat myydään kalliimmalla kuin uudet! Ei hän mitään kierrätystä edistä, vaan kiskoo ihmisiltä sen mitä irti saa.

      Kerran kävi niin että olin ostanut paljon kamaa, ja Matti ynnäili pöydällä olevaan paperiin hintoja yhteen, ja saikin laskettua loppusumman. Maksoin sen, mutta poislähtiessä ihmettelin että miten nämä nyt näin kalliiksi tulivat?! Menin takaisin sisään, ja katsottiin yhdessä siitä paperista hinnat, ja kas kummaa, laskuun oli lipsahtanut yksi ylimääräinen satanen(markka-aikaan), ja Matti vaan sanoi että laittoi sen vahingossa siihen. No just joo, varmaan.

      Sen mitä minä hänen kanssaan kauppoja tein, niin aina, joka ikinen kerta, niissä oli jotain ikävää.
      Kiertäkää Eko-Matti kaukaa, se on minun neuvoni.

      • Anonyymi

        Kerran kävin siellä ja vanhasta kolhuisesta soutuveneestä pyysi ihan älytöntä hintaa, ei ikinä enää sinne


    • Anonyymi

      Olen entinen asiakas, neuvon, älkää ostako häneltä mitään. Hyvin huonoja kokemuksia, kalliit hinnat, tavara huonoa, palvelu surkeaa. Mikä tässä oli EKO:a?

      • Anonyymi

        Persaukiset sitruunanaamat voivat pysyä jatkossakin poissa. PS. Meillä riittää asiakkaita ilman teitäkin.


      • Anonyymi

        Minä myös Entinen!!!!!! Aivan sairas paikka. En yhtään ihmettele että kaikki paikat täynnä, lattiasta kattoon, pää sääntöisesti romua. Täysin ylihinnoiteltua. Rakkaus romuun hänellä näyttää hänellä menevän järjen edelle. Epäsiisti, likainen paikka ja epäkohtelias myyjä.


    • Anonyymi

      2019 liikevaihto 14 000€ ja tilikauden tulos 1000€, jos ei ihmeitä ole tapahtunut vuoden 2020 aikana niin kymppitonnien päivämyynneistä tuskin voi henkseleitään paukutella 😀

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      422
      1806
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      183
      1444
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1388
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      142
      1333
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      960
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      956
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      119
      913
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      93
      900
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      886
    Aihe