045 alkuiset späm puhelut?

Mikä firma aloittanut?

Alkanut tulemaan pirusti puheluja monista eri 045 alkuisista numeroista, joiden tietoja ei saa tiedustelusta. Ei oo tullut vastattuakaan, ei tiedä kuka soittaa.

Mikähän firma alkanut kampanjoimaan (liittymällä tuskin merkitystä, mutta aina silti 045 ja ei tietoja saatavilla jos heittää kyselyn tiedusteluun)?

Jos soittaa takaisin ilmoittaakseen että markkinointi kielletty, varattu tai puhelu epäonnistuu.

Muilla samoja kokemuksia?

68

77217

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 045 xxx xxxx

      Todella inhottavaa,kun ei tiedä kuka on yrittänyt soittaa ja millä asialla.

      • Mitä Äksyin Ämmä

        tällaisia puheluita, enkä reagoi niihin mitenkään. Koetan seuloa tärkeät viestit roskasta siten, että kehotan esimerkiksi työnantajia vastaamaan työhakemuksiini tekstiviestein soiton sijasta.
        Koskahan mainospellet keksivät spammata tekstiviestein soittojen sijasta????


    • olakri

      Kolme kertaa lyhyen ajan sisään tullut 045-1xx xxx numeroista puheluita. Yhteen vastasin ja eipä sieltä mitään kuulunut... Olisipa kiva tietää mistä näitä on alkanut pukkaamaan.

    • fakkep

      On kyllä taivahan totta että noita 045:a tulee melkein päivittäin enkä oo vielä saanu scannattuu että mistä *^¨#1! niitä tulee.Rupee risoon rumasti jollei mokoma lopu!Jos joku tietää tavan millä tavoittaa niin mä kyllä tuun pitelemään kiinni..

      • Mitä Äksyin Ämmä

        niin valtavasti riepoo, että pitää tällä palstalla kirota ja uhota? Puhelunhan voi ohittaa soittoon vastaamatta ja puhelutiedot poistaa kännykän sangen rajallista muistia rasittamasta. Niin ainakin itse teen.
        Olemme mainossaastan laskiämpäreitä kaikki tyynni - halusimme tai emme. Erilaiset mainoskiellot purevat vain vaihtelevasti ja lisäksi reklaaminestopatoon saattaa pysähtyä toivottavaakin informaatiota.
        Itse reagoin vain soittoihin, joiden lähettäjän tiedän - riippumatta siitä, olisiko minulla sopiva tilaisuus ja aikaa rupatella vai ei. Ehkä hukkaan näin jonkin asiapuhelun mutta koen tämän pienempänä pahana kuin juuttumisen sekunniksikin lätisemään vaikkapa verkostomarkkinointigurun kanssa.


      • HERMOT RIEKALEINA
        Mitä Äksyin Ämmä kirjoitti:

        niin valtavasti riepoo, että pitää tällä palstalla kirota ja uhota? Puhelunhan voi ohittaa soittoon vastaamatta ja puhelutiedot poistaa kännykän sangen rajallista muistia rasittamasta. Niin ainakin itse teen.
        Olemme mainossaastan laskiämpäreitä kaikki tyynni - halusimme tai emme. Erilaiset mainoskiellot purevat vain vaihtelevasti ja lisäksi reklaaminestopatoon saattaa pysähtyä toivottavaakin informaatiota.
        Itse reagoin vain soittoihin, joiden lähettäjän tiedän - riippumatta siitä, olisiko minulla sopiva tilaisuus ja aikaa rupatella vai ei. Ehkä hukkaan näin jonkin asiapuhelun mutta koen tämän pienempänä pahana kuin juuttumisen sekunniksikin lätisemään vaikkapa verkostomarkkinointigurun kanssa.

        MIKÄ RIEPOO? Kun odotat työkeikkaa tuntemattomista numeroista saat hypätä 3-4 kertaa päivässä puhelimeen vastaamaan vain kuullaksesi että sielä joku harppu myy alushousuja.


    • sinulle ystävä

      vastaa puheluun, niin tiedät kuka sinua yrittää tavoitella.

    • häiriköi

      Itse sain kanssa 045 alkuisesta soiton, mutta en ehtinyt vastata. Soitin takaisin ja puhelinvastaaja ilmoitti että kyseessä on lehtimyyntiasia. Ei sen kummosempaa. Ei ole soittanut toista kertaa...

      • liitymä

        Eikös ne oo niitä prepaid liittymiä tollaiset.?
        Mulle kun tulee puhelu, ne on lehtimyyjiä. Tekevät tarjouksensa ja jos ie mulle käy niin sanon että "ei nyt tuu kauppoja, kiitos." ..Sillais


    • entinen tilaaja

      Minun kohdalla asialla oli Forma Publishing Group, kun vastasin. Olen tilannut Trendiä aiemmin pari vuotta ja sanoin, että pistäkää vaan lehti tulemaan edelleen, kun tilaus oli loppunut. Ei ole edes lehteä kuulunut vaikka soitosta on aikaa yli 2 kk.
      Tilasin poikaystävälleni Trendin Veli-näytenumeron, ja hänelle soitettiin myös 045 numerosta jonka tietoja ei saanut. Kun vastasi samalla asialla olivat, mies sanoi ei todellakaan kiinnosta&mielipiteensä miksei...

    • lauantaina

      tulemaan soittoja 045-1213*** numerosta. Kukaan ei puhu mitään mutta kuulen että linja on auki eli ei pätki. Yritin soittaa takaisin mutta hakkaa varattua koko ajan. Ei muuta kun jättää linjan vain auki, eipä se soittajalle varmaan ilmaista ole ja eiköhän rikosilmoituksen avulla saa suljettua ko numeron, taikka tuskin siitä hyötyä on kun eiköhän nuo avaa uusia numeroita sitä mukaa. Voi olla et pare antaa soida vaan. Hyvä soittari puhelimeen niin on ainakin sit jotain mitä kuunnella. ;)

      • Voi hyvänen aika

        Mulle on myös alkanut tulemaan tuollaisia 045-alkuisia puheluita. Parissa numerossa on tuo mainitsemasi 045-1213-alku. Kun vastaa, niin lyö kiinni sieltä päästä. Äsken juuri joku soitti, ja kuulin naisäänen "älähdyksen" ennen kuin pisti kiinni...myös sana "himas" kuului ennenkuin sanoin "haloo". Kun soittaa takaisin, niin kuuluu ettei numero ole käytössä. Jumavita, enää en kyllä noteeraa noita mitenkään! Mulle on ennenkin tullut 045-alkuisia lehtimyyjien soittoja, mutta ei niistä ennen ole kukaan kiinni heittänyt heti kun vastaa...

        Ei kyllä pitäisi olla mitään vihamiehiäkään, jotka prepaid-liittymistä soittelisi. Hassua on myös se, että kaksi noista numeroista ovat ihan samanlaisia, paitsi viimeinen numero on eri.


      • 0456616

        Mulla tullut soitoja 045 6616xxx - numeroista. En ole kerinnyt vastata, työaikaan soittaavat.


    • KiVille

      Noita 045-alkuisia numeroita on myös vanhusten palvelutaloissa asuvilla henkilöillä. Minun isovanhemmilla on ainakin. Niitä voi käyttää vain soittamisiin, ei esim. tekstareihin.

      • hypettääkö?

        ... siis ihan njormaali liittymä...


    • Juuri näin

      Todella ärsyttävää! Pitäs ilmottaa poliisille kun pommittavat tuolta 045 suunnasta joka päivä eikä saa kiellettyä markkinointia...

    • ja nih

      Kertaalleen soitin takasi,kukkaan ei vastannut, ja koitin toisenkin kerran, ylläri oli laskulla viihdelinjalle soitosta useampi kynppi velotettiin, saakeli. Muuten ihan ookoo, mutta soittavat byroon kapulaan, ja kun kuvittelee potilaiden soittavan, ni tulee soitettua vaistolla takasin. Esitin asian wallesmanneille, eipä niitä tämmöset kiinnosta, mutta ynnääppä itte, suomessa on se pari miljoonaa työsuhdekännykkää, ja jokainen joka soittaa takasi, antaa sulle kynpin, ja jos vaikka päivässä takasin soittaa se kolmesataa ressukkaa nih, kyllä tolla jo kivitalon Tapanilaan rakentaa.

      • Harri16

        Soittaja saa luultavasti rahan soitetusta puhelusta.


    • wesku2

      Mulla sama ongelma tullu tällä viikolla, ainakin 10, 045 alkuisia soittoja ja aina puh myyjä luurissa tästä lähin en vastaa!!!

      • D i p p a a d a i

        Tosta pommitettu ja loppunumerot muuttuu...Mikä lie?


      • asdfjkl

        äijä20 mulle kävi sama kun sulle, ja tiedustelussa oli että salainen. En kyllä lähde soittelemaan takasin.


      • tota noin
        asdfjkl kirjoitti:

        äijä20 mulle kävi sama kun sulle, ja tiedustelussa oli että salainen. En kyllä lähde soittelemaan takasin.

        saunalahden/elisan liittymiä ittelläni on 045 alkuinen num


      • .
        tota noin kirjoitti:

        saunalahden/elisan liittymiä ittelläni on 045 alkuinen num

        itsellänihän on myös 045-alkuinen


    • asdasdasdasdd

      Sama juttu. Saatana kun ei saa markkinointikieltoakaan. Jos vastaat niin molottavat niin epäselvästi firman nimen ettei siitä saa pirukaan selvää. Pitäs ilmottaa poliisille.

      • Vesa6000

        ja pidä heidät linjalla niin kauan kuin pystyt. Puhelinlaskut ne on heilläkin...


    • Kustaa VAASA

      Muunmuassa SAUNALAHDELLA on tapana soittaa joka SAATANAN päivä 1-2 kertaa päivässä. Toinen on TALENTUM. Jos kyseisistä firmoista tulee vielä yksikin soitto teen asiasta rikosilmoituksen. NYT LOPPUU!

    • ttuuntunut

      mullekki just soitti joku 045 alkune numero mutta ku aloin kaivaa luuria taskusta ni soitto loppu. eli hälärin vissii soittivat. joku ovela yritys että soitan takasi tietenki. soitelkoot minkä ehtii, en pidä koskaa ääniä päällä ni ei haittaa. toinen numero mistä jo muutaman kerran soitettu on joku norjalainen numero mikä koittaa saada ihmiset soittaan takasi. kaikenlaista kusetusta ja huijausta sitä löytyy.

      • Kännykkähätä apua!

    • Äly hoi.

      Voi teitä... 045 on saunalahden liittymä ei siis meinaa että joka ikinen sillä alkava puhelin numero on lehtimyyjä. Itse en ole ja on 045 alkuinen numero ja myös ylläri pylläri salainen elikkä ei saa tiedustelusta selville kuka soitti. Joten ainoa tapa tietää kuka soittaa on VASTATA!!!!

    • puumisti

      minulla markkinointikielto ja silti joku lehtikulassi tms.soitti/soittaa ja ei kunnioita yhtään tekemääni markkinointikieltoa.Kait on niin ahne saamaan ulkomaanmatkan tai muita etuuksia ja toi numero on 045-3204408.Pitää salaisena tai prepaid.

    • paskageneraattoreita

      Olen jo monta monta vuotta jättänyt vastaamasta kaikkiin 045-alkuisiin paskageneraattoreihin puhumattakaan, että soittaisin niihin takaisin. En myöskään ole vastannut ikinä yhteenkään puheluun, jonka soittajan numero on tuntematon. Kyllä ne siitä harvenevat pikkuhiljaa. Ei pirukaan viitsi kovin kauan paskaa puhua.

    • ei helvetti

      tullu helvetisti 045 200 -alkusista numeroista soittoja ja kyllähän ne harveni hetkeks, kun ei ikinä vastannu, mut sitte ne alotti uuestaan...

    • ............

      Kirjoita numero Googlen hakuriville,niin tulee listoja puhelinmyyjien käyttämistä numeroista,ja siinä on usein ollut 045 alkuisia numeroita,joista minulle on soitettu.

    • Häiriköt 045 alulla

      Kahden päivän sisään nä on soitellu tauotta:

      045 6581***
      045 3176***
      045 3148***

      Kun koittaa soittaa takaisin, "valitsemaanne numeroon ei juuri nyt saada yhteyttä" :S
      Hankkisivat ihan oikean, rehellisen työn.

    • joop

      myös soiteltu
      045 32676*** (kaks vikaa numeroa vaan vaihtelee)

    • puhmyyntikiellettävä

      minä taas vastaan kaikkiin 044 ja 045 alkusiin numeroihin,että suksippa vittuun ja punaista luuria perään.

    • deere777

      Mulle tuli 045 1222*** numerosta, ilmeisesti samalla asialla.

    • raatokärpänen

      Ovat taas nuo nolla-neljä-vitoset innostuneet ihan kuin raatokärpäset.
      Onhan se filosofia niilläkin: paska on hyvää, miljoona kärpästä ei voi olla väärässä.
      Annan piristä edelleen, mutta sitä soittavaa osapuolta laitteineen käy sääliksi.

    • 0453176997

      0453176997 jos ei kerkiä vastaamaan ja yrittää soittaa takaisin ei saa yhteyttä

    • mikäs tämä?

      045-8886...

    • petrain

      Mulle tuli soittoa numerosta 045 8560...
      Mikäköhän mahtaa olla kun en sellasesta numerosta ennen ole soittoa saanut?

    • palleK

      Mulle taas tuli 0458795.. piippaa, ja katkeaa. en ole soittanut perään enkä taidakaan.

    • älä soita takaisin

      ette kai te takaisin soita?

      jos joku soittaa, enkä tunne numeroa niin ellei jätetä
      viestiä, annan asian olla.

      En koskaan ala selvittämään tai soittamaan takaisin

      • Kivikylän miäs

        Kerrankin älyä hommaan.Tässä jatkoa halvalla 3 vuodeksi.
        http://www.asml.fi/rajoituspalvelut/kuluttajille/puhelintarjonnan_rajoituspalvelu/

        Puhelintarjonnan rajoituspalvelu
        0600 13404
        (numeroon ei voida yhdistää puheluita jotka soitetaan liittymästä jossa on palvelunumeroesto)

        Yksityisillä henkilöillä on mahdollisuus rajoittaa kaupallista puhelintarjontaa soittamalla palvelunumeroon 0600 13404 ma-pe klo 8-18 (puhelun hinta 0,39 €/min pvm, jonotus on maksuton). Ainoastaan palveluautomaattiin ilmoitetut rajoitukset kirjautuvat puhelintarjonnan rajoitusrekisteriin


    • ughh55

      Voi perkele nyt ahdistellut 04512- alkuisesta 3-6 kertaa päivässä! Aloittaa aamulla, painan luuria korvaan, soittaa heti perään. Hermot menee. Jatkunut nyt kolme päivää.

    • ääääh

      Jeps, minulle kans 045-12 -alkuiset soittelee, ei niin usein, mutta kuitenkin. Onneksi puhelimella saa estettyä numeroita, jos soittelevat uudelleen niin ei häiritse. Mutta muuten ottaa kyllä päähän.

    • Piru vie

      Ensimmäistä kertaa on minuakin alettu pommittamaan. Nyt on tullu kahdesta eri numerosta puhelu, joihin ei saa yhteyttä ja yhdestä joka yhdistyy elisan asiakaspalveluun.

      Epäilyttävät:

      045-8555***
      040-9312***

      Pieni pakko kuitenkin yrittää vastata numeroihin, joita ei tunnista, sillä asuntoani on tulossa katsomaan liuta ihmisiä enkä nykyasukkaana voi vaikeuttaa heidän oikeuttaa päästä tutustumaan asuntoon olematta vastaamatta ja soittamatta takaisin. Piru.

    • Riikka64

      Mulle on alkanut tulemaan yhden spiton häläreitä 040-alkuisista numerooista. Kolmena päivänä tullut yht neljä puhelua, kaikki eri numeroista. Todella ärsyttävää!

    • "eläinlääkäri"

      onkos kukaan vielä saanut kuulla että eläinlääkäriä kyseltäisi, 045xxx-xxx sattui soittelemaan ja alkoi valitta kun kissa oli ripulilla ja sitten väitti että numeroni löytyi netistä, niin siis kukahan sieltä ja soitti.

    • Kaisuliina

      Mulle pukkaa 0456757501 numerosta kokoajan ja ei vastaa mulle. Outoo...

      • automaattimies

        0456798218. Tällainen numero mulle soitti muttei ketään toisessa päässä kun vastasin.


    • muu1

      Se on Enia.
      En vastaa

    • persettä halval

      Joku kauppasi persettä olisi tullut kotia jakamaan puhelin numero oli 04563837??
      nuo kaksi viimeistä numeroa voitte arvailla tai soittaa sokkona.

    • Viivi.

      Ihan kiva tietää miksi kukaan ei nykyään enää vastaa mun soittoihin:
      mulla on ihan normaali 045-alkuinen DNA-liittymä.

    • Rauhavaan

      Enia siellä soitteli, ei soittele enää. Lepo vaan.
      Numerot ovat saunalahden liittymiä, ja tosi moni on vaihtanut operaattoria, koska ko shaize ei toimi.
      Joten vastatkaa ihmeessä, siellä voi olla vaikka joku tuttunne,joka huonoksi onnekseen on saanut kiertoon laitetun alkunumeron.

    • Anonyymi

      Mulle on tullut todella paljon sellaista
      Häiriösoittoja

      • Anonyymi

        Tänään on mullekin tullut jo useita ulkomaisista numeroista. Kun panee yhden numeron estoon, tulee toisesta jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänään on mullekin tullut jo useita ulkomaisista numeroista. Kun panee yhden numeron estoon, tulee toisesta jne.

        Vastaa puheluihin. Eivät soita sinulle uudestaan. Mieti, miksi soittaisivat?


    • Anonyymi

      Samoja kokemuksia täällä ja niissä yksi yhteinen tekijä että etten on laitettu suomen suuntanumero 358. Noita samoja puheluita tulee myös 359 10 puhelinnumero sekä 358 40 puhelinnumero. Laskin juuri että noita numerosarjoja on itselleni tullut ainakin 80:stä eri numerosta ja niitä alkoi tulemaan 11.1.2019. Noille ei näemmä voi mitään, eli on vain vastaamatta tuntemattomiin numeroihin.

    • Anonyymi

      045 numeron etuosa vaihtuu välillä loppuosa numerosta taas ohittaa esto

    • Anonyymi

      Miloin myydään kööklkalusteita,sähkösoppareita esim Helsinkisähköä ihan minne vain ja fortumin osakkeet Putinin säilössä,joten tiedä sitten,mutta kuka perheessä hoitelee asioita vanhempien puolestako muut perheenjäsenet?

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1940
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1529
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      136
      1343
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1308
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1230
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      271
      1019
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      972
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      935
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      112
      902
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      48
      751
    Aihe