Asiakaspalvelu

äippä

Missä olet saanut hyvää asiakaspalvelua? Miksi se jäi erityisesti mieleen? Onko sotkamon ja kuhmon asiakaspalvelussa mielestäsi eroa????????

197

33017

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äijä

      Kuulemani mukaan palvelu Sotkamolaisissa yrityksissä olisi paljonkin paremmalla tasolla kuin Kuhmossa. Palvelusta aikaan saatu keskustelu tälläkin "palstalla" saa asiakaspalvelua tarjoavat yritykset ja asiakaspalvelijat tarkistamaan asenteitaan joten keskustelua, keskustelua. Jos asiakaspalvelija tokaisee asiakkaan kuullen toiselle myyjälle: "Olipa vittumainen ämmä" niin tarttis kyllä tehdä jotain. Ja näin tapahtui Kuhmossa.

      • ihan samaa

        yhtä junttia toimintaa sotkamossa, ja koko kainuussa.


      • kukartuu

        Sotkamossa saa todella hyvää palvelua Silmäasemalla Kunnaksen pariskunta osaa homman jotta sinne lähtee mielellään jopa kauampaakin ;)


      • näin on
        ihan samaa kirjoitti:

        yhtä junttia toimintaa sotkamossa, ja koko kainuussa.

        ja Suomussalmella


      • talina lenina

        sosialististen neuvostovaltojen liitossa olj hyv palvelu


    • senentäännänä
    • palvelu pelaa

      Kuhmossa läheskään aina niinkuin pitäisi!!

      Tk:ssa on ainakin yksi erittäin kelju hoitsu joka on pari kertaa, tuossa aiempina vuosina saanut minun sapen kiehumaan.
      Hän on ollut päivystävänä sairaanhoitaja ja puhetyyli on ollut erittäin keljua ja on puheellaan saanut aikaan sen että en ole mennyt lääkärin vastaanotolle ja siitä taas on seurannut pahempaa, kuin jos olisin heti mennyt lääkäriin.

      Hänelle kun selitti oireita, niin sieltä tuli keljumaista, vähättelevää kommenttia ja teki hyvin selväksi sen että mieluummin pitäisi olla tulematta vastaanotolle.

      Voi se tietysti olla niinkin että hänellä ei ole riittävää ammattitaitoa että osaisi neuvoa asakkaita oikein ja kun hän ei sitä uskalla myöntää, niin yrittää keljuilulla saada itsensä kuulostamaan jotenkin "viisaammalta".

      Toki siellä monessa kaupassakin on myyjiä, joilla on tosi paljon parantamisen varaa asiakaspalvelussa.

      • asiakas 2

        Muistelkaapa kymmenisen ei niinkään kauan sitten mimmosia olivat nää kaupan tantat.Olis haluttanut lähtiessään haistattaa.Naama kurtussa ja kytättiin että mitä olet varastanut. Nynyään nuoret kassaneidit erittäin ystävällisiä. Tietysti oma asenne vaikuttaa.Mutta Kiitokset näille ystävällisille nuorille kassoille!!!!!!!!


      • ok.
        asiakas 2 kirjoitti:

        Muistelkaapa kymmenisen ei niinkään kauan sitten mimmosia olivat nää kaupan tantat.Olis haluttanut lähtiessään haistattaa.Naama kurtussa ja kytättiin että mitä olet varastanut. Nynyään nuoret kassaneidit erittäin ystävällisiä. Tietysti oma asenne vaikuttaa.Mutta Kiitokset näille ystävällisille nuorille kassoille!!!!!!!!

        Aikoinani Kuhmoon muuttaessani laitoin joitakin liikkeitä paitsioon. Useammalla paikkakunnalla elämäni aikana asuessani en koskaan ollut törmännyt niin huonoon asiakaspalveluun kuin mitä Kuhmossa sain. Vein rahani mielummin Sotkamoon tai Kajaaniin, ei mennyt päivä pilalle. Paras asiakaspalvelualan liike Kuhmossa on mielestäni Lehto. Sieltä saa hyvän mielen joka kerta asioidessaan...Juu, ja namun kaupan päälle..


      • kävijä
        ok. kirjoitti:

        Aikoinani Kuhmoon muuttaessani laitoin joitakin liikkeitä paitsioon. Useammalla paikkakunnalla elämäni aikana asuessani en koskaan ollut törmännyt niin huonoon asiakaspalveluun kuin mitä Kuhmossa sain. Vein rahani mielummin Sotkamoon tai Kajaaniin, ei mennyt päivä pilalle. Paras asiakaspalvelualan liike Kuhmossa on mielestäni Lehto. Sieltä saa hyvän mielen joka kerta asioidessaan...Juu, ja namun kaupan päälle..

        Olen myöskin asioinut kyseisessä kaupassa ja useimmiten tullut kaupasta pois erittäin hyvällä mielellä.Samanlaisia liikkeenpitäjiä lisää.


      • nimetön...
        kävijä kirjoitti:

        Olen myöskin asioinut kyseisessä kaupassa ja useimmiten tullut kaupasta pois erittäin hyvällä mielellä.Samanlaisia liikkeenpitäjiä lisää.

        yleensä moni asia riippuu asenteestaki.et jos on ite mukava ni toinenki on erilainen, mutta ei tietenkään kaikissa asioissa.


      • kukat
        nimetön... kirjoitti:

        yleensä moni asia riippuu asenteestaki.et jos on ite mukava ni toinenki on erilainen, mutta ei tietenkään kaikissa asioissa.

        Tarvitsin silkkikukkia. Ei löytynyt juuri sellaisia mitä olisin kaivannut juuri sillä hetkellä. Kiitin ja sanoin näkemiin.........just, myyjä vain tuhahti..Hohhoijaa, täytynee tyytyä ja ostaa vaikka ei niin omaan makuun oliskaan...myyjän mieliks...Tai mennä Kajaaniin jossa saa valita ja miettiä mikä tuote vastaa omia tarpeita ja tehdä ostopäätös vasta harkinnan jälkeen. Kuhmossa asioidessa osassa liikkeistä on sellainen tunne , et ei sinne tarvii mennä jos ei ole heti kertoo mitä haluaa...


      • ....
        kukat kirjoitti:

        Tarvitsin silkkikukkia. Ei löytynyt juuri sellaisia mitä olisin kaivannut juuri sillä hetkellä. Kiitin ja sanoin näkemiin.........just, myyjä vain tuhahti..Hohhoijaa, täytynee tyytyä ja ostaa vaikka ei niin omaan makuun oliskaan...myyjän mieliks...Tai mennä Kajaaniin jossa saa valita ja miettiä mikä tuote vastaa omia tarpeita ja tehdä ostopäätös vasta harkinnan jälkeen. Kuhmossa asioidessa osassa liikkeistä on sellainen tunne , et ei sinne tarvii mennä jos ei ole heti kertoo mitä haluaa...

        olen huomannut kuhmossa eräässä huonekaluliikkeessä,entinen kangasliikkeen pitäjä.siihen liikkeeseen ei voi mennä rauhassa valitsemaan koska jos ei mitään osaa ostaa heti niin tästä paikasta et palvelu tule saamaan.ikävää miten jotkut pahaiset liikkeet pilaavat koko kuhmon maineen. olen nimittäin saanut monessa paikassa todella hyvää palvelua.


      • -----------------------
        .... kirjoitti:

        olen huomannut kuhmossa eräässä huonekaluliikkeessä,entinen kangasliikkeen pitäjä.siihen liikkeeseen ei voi mennä rauhassa valitsemaan koska jos ei mitään osaa ostaa heti niin tästä paikasta et palvelu tule saamaan.ikävää miten jotkut pahaiset liikkeet pilaavat koko kuhmon maineen. olen nimittäin saanut monessa paikassa todella hyvää palvelua.

        Olen samaa mieltä tästä kyseisestä liikkeestä ja sen palvelusta. Ihmeelliset yrittäjät, kun eivät ymmärrä jos asiakas käy ensin katsomassa ja tulee myöhemmin ostamaan...


      • nina´`s
        ----------------------- kirjoitti:

        Olen samaa mieltä tästä kyseisestä liikkeestä ja sen palvelusta. Ihmeelliset yrittäjät, kun eivät ymmärrä jos asiakas käy ensin katsomassa ja tulee myöhemmin ostamaan...

        Kyllä kalliimman tuotteen tai sisustustuotten hankinnassa tarvii miettiä onko hyvä rahameno. Kuhmossa tarvii vaan ottaa asiakasta hihasta kun sellaisen näkee...Meinaa nimittäin harveta ne rivit...


      • entinen kuhmolainen
        kävijä kirjoitti:

        Olen myöskin asioinut kyseisessä kaupassa ja useimmiten tullut kaupasta pois erittäin hyvällä mielellä.Samanlaisia liikkeenpitäjiä lisää.

        Mitäs mieltä olette tämän edellä mainitun yrityksen ja sen kilpailijan hintatasosta ja tavara valikoimasta? Kuuleman mukaan aukustlla palvelu ei ainakaan ole parhaasta päästä...
        Tarkoituksena olis alkaa rakentamaan énsi kesänä kuhmon suuntaan mökkiä...


      • paksupohjeanja
        ok. kirjoitti:

        Aikoinani Kuhmoon muuttaessani laitoin joitakin liikkeitä paitsioon. Useammalla paikkakunnalla elämäni aikana asuessani en koskaan ollut törmännyt niin huonoon asiakaspalveluun kuin mitä Kuhmossa sain. Vein rahani mielummin Sotkamoon tai Kajaaniin, ei mennyt päivä pilalle. Paras asiakaspalvelualan liike Kuhmossa on mielestäni Lehto. Sieltä saa hyvän mielen joka kerta asioidessaan...Juu, ja namun kaupan päälle..

        vai namun .en sitte päästä poikiani sinne


      • lissu;
        ok. kirjoitti:

        Aikoinani Kuhmoon muuttaessani laitoin joitakin liikkeitä paitsioon. Useammalla paikkakunnalla elämäni aikana asuessani en koskaan ollut törmännyt niin huonoon asiakaspalveluun kuin mitä Kuhmossa sain. Vein rahani mielummin Sotkamoon tai Kajaaniin, ei mennyt päivä pilalle. Paras asiakaspalvelualan liike Kuhmossa on mielestäni Lehto. Sieltä saa hyvän mielen joka kerta asioidessaan...Juu, ja namun kaupan päälle..

        Asiakas on aina soikeassa


      • kyllästynyt-71
        .... kirjoitti:

        olen huomannut kuhmossa eräässä huonekaluliikkeessä,entinen kangasliikkeen pitäjä.siihen liikkeeseen ei voi mennä rauhassa valitsemaan koska jos ei mitään osaa ostaa heti niin tästä paikasta et palvelu tule saamaan.ikävää miten jotkut pahaiset liikkeet pilaavat koko kuhmon maineen. olen nimittäin saanut monessa paikassa todella hyvää palvelua.

        juu, sama on tullut huomattua, jos et ole "parempaa" kastia niin katsotaan päästä varpaisiin...olenpa vältellyt kyseistä paikkaa...


    • Tiuq

      On se muuten lauantaisin vilinä Sotkamossa ja Kajaanissa kun kuhmolaiset tekevät ostoksia.
      Ja se on kyllä turha itkeä joulunavauksessa yrittäjien puolesta että kun joulueurot menevät naapuripitäjiin. Se on yrittäjien asennevamma palvelutyöhön mikä karkottaa. Parempaa palveluaan kun saisi liikkeissä niin maksaisi Kuhmossa hieman enemmän tuotteista, kuin ajaisi esim Sotkamoon halvemman tavaran perässä.
      Mutta, se palvelu. Kyllä kangaskaupassakin pitäisi asiakkaan tarpeita edes kuunnella, kuin yrittää väkisin myydä "sisustuksellisesti" oikeaa kangasta. Kainuuntien varaosaliikkeelle ruusuja!

      • ostoksille kajaanin ja etel...

        OLEN TÄYSIN SAMAA MIELTÄ KUHMOLAISESTA PALVELUSTA JA ERITYISESTI SAMASTA HUONEKALULIIKKEESTÄ ,ETTEI SINNE KOVIN MIELELLÄÄN MENE KUN HETI HYÖKÄTÄÄN KIMPPUUN JA PAKKO OSTOA TYRKYTETÄÄN JA EI AINOASTAAN YRITTÄJÄT VAAN MYÖS AINUT TYÖNTEKIJÄKIN ON OPETETTU HUONOLLE ASIAKASPALVELULLE JA OSTETTAVA ON VAIKKA EI LÖYTÄKKÄÄN SELLASTA MITÄ HALUAA JA SOPII OMAAN KOTIIN ,JOTEN OLEN PÄÄTÄNYT AVATA KYSEISEN KAUPAN OVEA HARVEMMIN .


      • huonoa
        ostoksille kajaanin ja etel... kirjoitti:

        OLEN TÄYSIN SAMAA MIELTÄ KUHMOLAISESTA PALVELUSTA JA ERITYISESTI SAMASTA HUONEKALULIIKKEESTÄ ,ETTEI SINNE KOVIN MIELELLÄÄN MENE KUN HETI HYÖKÄTÄÄN KIMPPUUN JA PAKKO OSTOA TYRKYTETÄÄN JA EI AINOASTAAN YRITTÄJÄT VAAN MYÖS AINUT TYÖNTEKIJÄKIN ON OPETETTU HUONOLLE ASIAKASPALVELULLE JA OSTETTAVA ON VAIKKA EI LÖYTÄKKÄÄN SELLASTA MITÄ HALUAA JA SOPII OMAAN KOTIIN ,JOTEN OLEN PÄÄTÄNYT AVATA KYSEISEN KAUPAN OVEA HARVEMMIN .

        asiakaspalvelua ja tokaisuja sain silt apulaiselta kun ostin hänen mielestään yhteensopimattomia kankaita ja leikkuusuunnitelmakaan ei hänen mieleen ollut


      • minä vain
        huonoa kirjoitti:

        asiakaspalvelua ja tokaisuja sain silt apulaiselta kun ostin hänen mielestään yhteensopimattomia kankaita ja leikkuusuunnitelmakaan ei hänen mieleen ollut

        Pajakassa olen kyllä saanut Kuhmon huonointa palvelua. Myyjät ei edes tervehdi kun sinne menee. Ja palautusoikeus on heidänkin tuotteillaan, eikä siinä pitäisi olla mitään valittamista...


      • Sorsalainen
        minä vain kirjoitti:

        Pajakassa olen kyllä saanut Kuhmon huonointa palvelua. Myyjät ei edes tervehdi kun sinne menee. Ja palautusoikeus on heidänkin tuotteillaan, eikä siinä pitäisi olla mitään valittamista...

        Ehdottomasti huonointa palvelua saa Nesteeltä... Ainakin jos itse paikan omistaja sattuu palvelemassa olemaan.

        Hyvänä kakkosena voisin sanoa lelukaupan, missä myyjä on niskaan hengittämässä. Olenpa kuullut että on pois kaupasta käskenyt jos ei mitään osta. Enkä sitten tarkoita Rusasen kulmaa. :)

        Hyvää palvelua sen sijaan saa esim. ST1:llä sekä R-kioskilla. Ja itse olen ainakin ollut tyytyväinen Pajakankin palveluun. :)


      • siellä on!!
        Sorsalainen kirjoitti:

        Ehdottomasti huonointa palvelua saa Nesteeltä... Ainakin jos itse paikan omistaja sattuu palvelemassa olemaan.

        Hyvänä kakkosena voisin sanoa lelukaupan, missä myyjä on niskaan hengittämässä. Olenpa kuullut että on pois kaupasta käskenyt jos ei mitään osta. Enkä sitten tarkoita Rusasen kulmaa. :)

        Hyvää palvelua sen sijaan saa esim. ST1:llä sekä R-kioskilla. Ja itse olen ainakin ollut tyytyväinen Pajakankin palveluun. :)

        Nimittäis St1:llä on tosi kiva asioida varsinkin jos omistajamies sattuu tiskin taakse, tuntee itsensä tervetulleeksi joka kerta!
        Entisessä marikossa kauppias myös ymmärtänyt mitä hyvä asiakaspalvelu tarkoittaa.
        Tuo kangaskauppa/huonekaluliike on myös tullut tutuksi, yksi tosi hyökkäävä myyjä siellä tuli kerran vastaan mutta ei ollut kyse omistajasta joka on kyllä aina antanut minulle rauhan katsella ja valita mieluista ja avustanut sitten kun olen sitä pyytänyt.
        Ainiin ja pluspisteitä myös varaosille ja sormulanpuodille!


      • poison girl
        minä vain kirjoitti:

        Pajakassa olen kyllä saanut Kuhmon huonointa palvelua. Myyjät ei edes tervehdi kun sinne menee. Ja palautusoikeus on heidänkin tuotteillaan, eikä siinä pitäisi olla mitään valittamista...

        kartan mieluummin koko puljua siis pajakkaa.. koskaan ei saa rauhassa katsella vaan myyjä hyökkää heti perään ihan kuin varkaaksi luulis huh


      • Tyytyväinen asiakas
        huonoa kirjoitti:

        asiakaspalvelua ja tokaisuja sain silt apulaiselta kun ostin hänen mielestään yhteensopimattomia kankaita ja leikkuusuunnitelmakaan ei hänen mieleen ollut

        Olen saanut ko. liikkeestä hyviä neuvoja, suunnitteluapua ja asiantuntemusta. Ostan jatkossakin kaikki tekstiilituotteet sieltä, koska silloin vältyn virhehankinnoilta. Mielestäni myös extraa ja hyvää asiakaspalvelua on myös värisilmässä, erityisesti tapettien osalta. Samanlaisia kauppiaita vain lisää.


      • tyytyväinen asiakas
        Tyytyväinen asiakas kirjoitti:

        Olen saanut ko. liikkeestä hyviä neuvoja, suunnitteluapua ja asiantuntemusta. Ostan jatkossakin kaikki tekstiilituotteet sieltä, koska silloin vältyn virhehankinnoilta. Mielestäni myös extraa ja hyvää asiakaspalvelua on myös värisilmässä, erityisesti tapettien osalta. Samanlaisia kauppiaita vain lisää.

        Sitä asiantuntemusta löytyy ihan omasta takaa monen vuoden koulutukseni ja työkokemuksen myötä,joten tietänen mitä kotiini haluan, toisin kuin tämä myyjä


      • tympääntynyt
        siellä on!! kirjoitti:

        Nimittäis St1:llä on tosi kiva asioida varsinkin jos omistajamies sattuu tiskin taakse, tuntee itsensä tervetulleeksi joka kerta!
        Entisessä marikossa kauppias myös ymmärtänyt mitä hyvä asiakaspalvelu tarkoittaa.
        Tuo kangaskauppa/huonekaluliike on myös tullut tutuksi, yksi tosi hyökkäävä myyjä siellä tuli kerran vastaan mutta ei ollut kyse omistajasta joka on kyllä aina antanut minulle rauhan katsella ja valita mieluista ja avustanut sitten kun olen sitä pyytänyt.
        Ainiin ja pluspisteitä myös varaosille ja sormulanpuodille!

        se on kyllä totta että kuhmossa kaikki myyjäy kyylää, kun olet kyseisessä liikeessä asiaoimassa. Siinä ei pahemmin huvita mitään katsella ku myyjä perässä roikkuu.. kajaanissa on mukava katsella rauhassa kun kukaan ei tunne ja saa tehdä ostokset rauhassa. KUHMOSSA saa harvinaisen huonoa asiakaspalvelua, ONkohan niillä minkäänlaista kokemusta kyseiseltä alalta??? :o


      • Muori
        Sorsalainen kirjoitti:

        Ehdottomasti huonointa palvelua saa Nesteeltä... Ainakin jos itse paikan omistaja sattuu palvelemassa olemaan.

        Hyvänä kakkosena voisin sanoa lelukaupan, missä myyjä on niskaan hengittämässä. Olenpa kuullut että on pois kaupasta käskenyt jos ei mitään osta. Enkä sitten tarkoita Rusasen kulmaa. :)

        Hyvää palvelua sen sijaan saa esim. ST1:llä sekä R-kioskilla. Ja itse olen ainakin ollut tyytyväinen Pajakankin palveluun. :)

        Tässä huonomaineisessa lelukaupassa tongitaan ihmisten yksityisasioita ja juorutaan. Olenkin päättänyt että vaikka olisi viimeinen vaihtoehto se kauppa, en ostaisi, jätän ennen ostamatta. Rusasen palveluun olen tyytyväinen, sieltä "uskaltaa" poistua ostamatta ilman tunnetta selkään että mitä sitten tulit. Varaosille ruusuja ja nesteen tälle muulle porukalle ruusuja! Omistaja on aika kylmäkiskoinen, huh. Ja kommentit että minkälainen asiakas niin sitä rataa palvelu, olen kyllä tästä hieman erimieltä. Jos on palvelualalle hommautunut, niin koulutusta henkilöille lisää jos ei kestä vaativampia asiakkaita. Meitäkin on ketkä eivät yksinkertaisesti tuhlaa rahojaan vain sillä perusteella että asiakaspalvelija kohtelee ylimielisesti ja luulee tietävänsä paremmin asiat.


      • ppppppppppp
        minä vain kirjoitti:

        Pajakassa olen kyllä saanut Kuhmon huonointa palvelua. Myyjät ei edes tervehdi kun sinne menee. Ja palautusoikeus on heidänkin tuotteillaan, eikä siinä pitäisi olla mitään valittamista...

        Pajakassa on niin paskaset sovituskopit sekä taustalla kuuluu aina se saakelin korkokenkien kapsutus ja "tyttömäiset" naurunpyrrskähtelyt...


      • ppööäåpl
        Muori kirjoitti:

        Tässä huonomaineisessa lelukaupassa tongitaan ihmisten yksityisasioita ja juorutaan. Olenkin päättänyt että vaikka olisi viimeinen vaihtoehto se kauppa, en ostaisi, jätän ennen ostamatta. Rusasen palveluun olen tyytyväinen, sieltä "uskaltaa" poistua ostamatta ilman tunnetta selkään että mitä sitten tulit. Varaosille ruusuja ja nesteen tälle muulle porukalle ruusuja! Omistaja on aika kylmäkiskoinen, huh. Ja kommentit että minkälainen asiakas niin sitä rataa palvelu, olen kyllä tästä hieman erimieltä. Jos on palvelualalle hommautunut, niin koulutusta henkilöille lisää jos ei kestä vaativampia asiakkaita. Meitäkin on ketkä eivät yksinkertaisesti tuhlaa rahojaan vain sillä perusteella että asiakaspalvelija kohtelee ylimielisesti ja luulee tietävänsä paremmin asiat.

        Kyllähän Rusasen kulmassa palvelu pelaa kun ei tarvii maksaa isommin palkkoja. Työharjoittelijoita työharjoittelijan perään. Joskus useampikin asiakaspalvelija tököttää kassan takana. Jos joutuisi maksaa palkkaa niin johan olisi toinen ääni kellossa!


      • heikkilönkky
        minä vain kirjoitti:

        Pajakassa olen kyllä saanut Kuhmon huonointa palvelua. Myyjät ei edes tervehdi kun sinne menee. Ja palautusoikeus on heidänkin tuotteillaan, eikä siinä pitäisi olla mitään valittamista...

        hyvä palveluhan paljakassa


    • kannattaa...

      Kannattaa katsoa peiliin eli millainen asiakas olet! Ei sen asiakaspalvelijan tarvitse kaikkea pa.... kestää.

      • palveluasiakas

        Heps hei ,te kaikki jotka aamuisin menette töihin mielellä,voi jospa.. Te kaikki pirtsakat tylleröiset ja pojut,viriiliä toimintaa, aamusta iltaan,teitä virkkuja nuoria kaivataan. Te vanhukset ,menkä eläkkeelle, muutamat pois sulkien..............


      • "one euro is one euro...
        palveluasiakas kirjoitti:

        Heps hei ,te kaikki jotka aamuisin menette töihin mielellä,voi jospa.. Te kaikki pirtsakat tylleröiset ja pojut,viriiliä toimintaa, aamusta iltaan,teitä virkkuja nuoria kaivataan. Te vanhukset ,menkä eläkkeelle, muutamat pois sulkien..............

        Minäkin lueskelin koko tuon ketjun ja olen monen kanssa samaa mieltä näistä asioista: vaate- ja kenkäostokset teen joko Sotkamosta tai Kajaanista, valikoimat parhaimmat ja saa rauhassa valita, lääkeostot myös Sotkamon tai Kajaanin apteekista koska on omat loosit joissa voi rauhassa keskustella ilman että viereisellä luukulla kaikkien kuullen kerrotaan sillä kertaa ostamani lääkkeen käyttötarkoitus! Onkohan ne koskaan kuulleet jostakin intimiteettisuojasta?
        Joulu on kohta tulossa ja suuntana Prisma ja Citymarket, valinnanvaraa riittää ja tilaa runsaasti. Anttila on turhan ahdas liike. Menestystä sille kuhmolaiselle huonekaluyritykselle, älkää luulko että koskaan astun siihen liikkeeseen sisään enää. Tässä viestiketjussa hyvät perustelut siihen asiaan.


    • tyytyväinen asiakas

      Kirjoitan tänne palstalle vaikka en olekkaan kuhmolainen enkä asu Kuhmossa, paitsi nykyisin kesäisin osamallani mökillä.
      Toissa kesänä lomaillessani paikkakunnallanne tarvitsin apua uuden mökkini "laitossa", mökkinaapurini neuvoi minua käymään nuorten työpajalla huonekalujenentisöinti asioissa.
      Noudatin hänen neuvoaan ja ajelin sinne.
      Vastaanotto siellä oli varsin miellyttävää ja kokemukseni asiakaspalvelusta erinomainen. Sain haluamani palvelun eli he entisöivät tuolejani ja pienen piirongin jotka olen nyt vienyt mökille ja saan ihailla niitä aina kesäisin.
      Maalin värin valinta oli minulle vaikeaa ja niinpä minut opastettiin työpajalta Jukka Lehtoon valitsemaan maalia, myös siellä asiakaspalvelu oli myös erinomaista.
      Hienoja kokemuksia uudella kesäkotipaikkakunnallani heti ensimmäisenä kesänä. Kiitos vielä kerran! Olen kyllä senkin jälkeen saanut hyvää asiakaspalvelua varmaan monissa muissakin kuhmolaisissa liikkeissä mutta nämä ensimmäisen kesän kokemukset ovat jääneet päällimmäisenä mieleen. Loppujen lopuksi kyllä Kuhmossa saa hyvää palvelua joka paikassa, joten älkää kuhmolaiset olko itse liian kriittisiä toisianne kohtaan. t:tyytyväinen kesäkuhmolainen

      • exhomevillage

        Kilvan "räkyttävät" omia kauppoja... Kyllä Kuhmossa saa rehellistä ja hyvää palvelua, aina on apu löytynyt.


      • Ohikulkija,,,
        exhomevillage kirjoitti:

        Kilvan "räkyttävät" omia kauppoja... Kyllä Kuhmossa saa rehellistä ja hyvää palvelua, aina on apu löytynyt.

        Yhdellä huoltoasemalla sain hyvää palvelua, on siinä oikealla ennen liikkennevaloja. Liikennevaloista jos käntyy vasemmalle, niin siellä on kirjasto.
        Kun en ole paikkakuntalainen, niin en osaa tarkemmin sanoa.


    • pois muuttanut

      joo,kuulostaa tutulta palvelulta mutta tarkoitan nykyistä asuinseutuani täällä länsirannikolla..pikkuisen pienempi kaupunki ja samanlaista "asiakaspalvelua". Itse lomilla siellä päin käydessäni olen tykännyt poiketa DeKo Storeen (meniköhän nimi sinnepäinkään) sieltä olen saanut hyvää ja ystävällistä palvelua vaikkei aina ostamista olisi löytynytkään.Känsäkoura taas on sellainen paikka jossa muuten vois kerran kesässä käydä mutta se asiakaspalvelu ei oikein miellytä.

      • saara83

        Käykäähän sanomassa kyseisissä liikkeissä jos palvelu on peestä, eihän ne muuten tiedä parantaa!
        Kaikki yrittäjät ja työntekijät ei lue just tätä palstaa.


      • -.-
        saara83 kirjoitti:

        Käykäähän sanomassa kyseisissä liikkeissä jos palvelu on peestä, eihän ne muuten tiedä parantaa!
        Kaikki yrittäjät ja työntekijät ei lue just tätä palstaa.

        Makasiini menee huonon asiakaspalvelun kärkeen ylivoimaisesti. Nuori henkilökunta osaa kyllä pitkälti asiansa, tervehtivät ja ovat muutenkin avuliaita ja kohteliaita. Mutta tämä vanhempi kasti! Voi hyvä tavaton! Koskaan ei hymyn häivää näy, siellä vaan suu mutrussa asiakkaita "palvellaan". Harmi etten muista tämän naisen nimeä, joka on niin elämäänkyllästyneennäköinen ja taitaa se sitruuna olla suussa koko ajan.
        Kerran olin siinä kassalla, ja edessäni oli venäläinen perhe. Ko. nainen kysyi toiselta myyjältä, että "Näitkö, oliko tuolla PENNULLA karkkipussia kädessä?"
        Olin kyllä melko hämilläni moisesta kielenkäytöstä. Vaikka perhe tuskin ymmärsi, mitä heistä puhuttiin, oli se silti loukkaavaa. Heti ollaan varkaudesta syyttämässä, kun on venäläisasikkaista kyse.
        Hävetkää!


      • !
        -.- kirjoitti:

        Makasiini menee huonon asiakaspalvelun kärkeen ylivoimaisesti. Nuori henkilökunta osaa kyllä pitkälti asiansa, tervehtivät ja ovat muutenkin avuliaita ja kohteliaita. Mutta tämä vanhempi kasti! Voi hyvä tavaton! Koskaan ei hymyn häivää näy, siellä vaan suu mutrussa asiakkaita "palvellaan". Harmi etten muista tämän naisen nimeä, joka on niin elämäänkyllästyneennäköinen ja taitaa se sitruuna olla suussa koko ajan.
        Kerran olin siinä kassalla, ja edessäni oli venäläinen perhe. Ko. nainen kysyi toiselta myyjältä, että "Näitkö, oliko tuolla PENNULLA karkkipussia kädessä?"
        Olin kyllä melko hämilläni moisesta kielenkäytöstä. Vaikka perhe tuskin ymmärsi, mitä heistä puhuttiin, oli se silti loukkaavaa. Heti ollaan varkaudesta syyttämässä, kun on venäläisasikkaista kyse.
        Hävetkää!

        Erittäin hyvää ja asiantuntevaa asiakaspalvelua olen saanut Kuhmon Varaosalta.
        Siellä henkilökunta, etenkin omistaja on rento ja hänen kanssaan on helppo asioida.
        Kiitos siitä!


      • palveluun pettynyt
        -.- kirjoitti:

        Makasiini menee huonon asiakaspalvelun kärkeen ylivoimaisesti. Nuori henkilökunta osaa kyllä pitkälti asiansa, tervehtivät ja ovat muutenkin avuliaita ja kohteliaita. Mutta tämä vanhempi kasti! Voi hyvä tavaton! Koskaan ei hymyn häivää näy, siellä vaan suu mutrussa asiakkaita "palvellaan". Harmi etten muista tämän naisen nimeä, joka on niin elämäänkyllästyneennäköinen ja taitaa se sitruuna olla suussa koko ajan.
        Kerran olin siinä kassalla, ja edessäni oli venäläinen perhe. Ko. nainen kysyi toiselta myyjältä, että "Näitkö, oliko tuolla PENNULLA karkkipussia kädessä?"
        Olin kyllä melko hämilläni moisesta kielenkäytöstä. Vaikka perhe tuskin ymmärsi, mitä heistä puhuttiin, oli se silti loukkaavaa. Heti ollaan varkaudesta syyttämässä, kun on venäläisasikkaista kyse.
        Hävetkää!

        Makasiinissa todellakin huonointa palvelua, eihän sinne kehtaa edes mennä kuin pakon edessä. Joulun alla jouduin kuuntelemaan vanhemman kassatädin räyhäämistä, vaikka syytön olin siihenkin asiaan. Alan vaihtoon vain jos ei työ kiinnosta, ja tuollaisella käytöksellä mielellään tulevaisuuden työskentely jossakin pimeässä nurkassa niin ei tarvitse toisten naamoja katsella.


      • karjal.
        -.- kirjoitti:

        Makasiini menee huonon asiakaspalvelun kärkeen ylivoimaisesti. Nuori henkilökunta osaa kyllä pitkälti asiansa, tervehtivät ja ovat muutenkin avuliaita ja kohteliaita. Mutta tämä vanhempi kasti! Voi hyvä tavaton! Koskaan ei hymyn häivää näy, siellä vaan suu mutrussa asiakkaita "palvellaan". Harmi etten muista tämän naisen nimeä, joka on niin elämäänkyllästyneennäköinen ja taitaa se sitruuna olla suussa koko ajan.
        Kerran olin siinä kassalla, ja edessäni oli venäläinen perhe. Ko. nainen kysyi toiselta myyjältä, että "Näitkö, oliko tuolla PENNULLA karkkipussia kädessä?"
        Olin kyllä melko hämilläni moisesta kielenkäytöstä. Vaikka perhe tuskin ymmärsi, mitä heistä puhuttiin, oli se silti loukkaavaa. Heti ollaan varkaudesta syyttämässä, kun on venäläisasikkaista kyse.
        Hävetkää!

        Venäläiset ja mustalaiset VARASTAA aina,on parempi kun pitää silmät auki.


      • pamela f
        -.- kirjoitti:

        Makasiini menee huonon asiakaspalvelun kärkeen ylivoimaisesti. Nuori henkilökunta osaa kyllä pitkälti asiansa, tervehtivät ja ovat muutenkin avuliaita ja kohteliaita. Mutta tämä vanhempi kasti! Voi hyvä tavaton! Koskaan ei hymyn häivää näy, siellä vaan suu mutrussa asiakkaita "palvellaan". Harmi etten muista tämän naisen nimeä, joka on niin elämäänkyllästyneennäköinen ja taitaa se sitruuna olla suussa koko ajan.
        Kerran olin siinä kassalla, ja edessäni oli venäläinen perhe. Ko. nainen kysyi toiselta myyjältä, että "Näitkö, oliko tuolla PENNULLA karkkipussia kädessä?"
        Olin kyllä melko hämilläni moisesta kielenkäytöstä. Vaikka perhe tuskin ymmärsi, mitä heistä puhuttiin, oli se silti loukkaavaa. Heti ollaan varkaudesta syyttämässä, kun on venäläisasikkaista kyse.
        Hävetkää!

        Olen samaa mieltä Makasiinissa asiakaspalvelu on alaarvoista. Kassa unohti tuotteeseen hälyttimen joka sitten tietenkin rupesi hälyttämään poistuessani. No kassalle ampesi välittömästi toinen myyjä joka vaatimalla vaati takahuoneeseen asiaa selvittämään. Mielestäni asian olisi voinut selvittää siinäkin. No takahuoneessa myyjää kiinnosti enemmän minun omat tavarat ennenkuin rupesi tutkimaan ostettuja tuotteita...kyllä olisi jonkinlainen asiakaspalvelu tarpeen...Ohjeistetaanko Knista tällaiseen asiakaspalveluun vai onko tämä Kuhmossa esiintyvää tyhjäkäyntiä???


      • rupliaa
        ! kirjoitti:

        Erittäin hyvää ja asiantuntevaa asiakaspalvelua olen saanut Kuhmon Varaosalta.
        Siellä henkilökunta, etenkin omistaja on rento ja hänen kanssaan on helppo asioida.
        Kiitos siitä!

        vae rento no


      • osaajat
        saara83 kirjoitti:

        Käykäähän sanomassa kyseisissä liikkeissä jos palvelu on peestä, eihän ne muuten tiedä parantaa!
        Kaikki yrittäjät ja työntekijät ei lue just tätä palstaa.

        eihä ne lukea osaa ei pidä kaikkea vaatia sentään


    • Salora sepe

      Siellä on palvelu erinomaista, korjaukset tehdään nopeasti ja ammattitaidolla!

      • ..

        Makasiinissa on palvelu ollu lepposaa van nykyään siinä kassalla on venäläinen joka on aiemmin ollu jossain hyllyjä täyttämässä ja siinä on kyllä kuhmon huonoin asiakaspalvelija, naamaa on niin venyny alaspäin ettei varmaan enää osaa hymyilläkkään.miten tollanen etes on ajautunu asiakaspalvelijaksi..


      • tietokoneinsinööri

        Sähkö-ollin luo on ilo viedä korjattavaa! hyvä ettei tahallaan säre mankkaa että sinne saisi viedä. kiitän.


      • rva asiakas
        tietokoneinsinööri kirjoitti:

        Sähkö-ollin luo on ilo viedä korjattavaa! hyvä ettei tahallaan säre mankkaa että sinne saisi viedä. kiitän.

        heikurassa on yksi kassa aivan törkee, ei minkäänlaista käsitystä asiakaspalvelusta


      • iviääkiö
        rva asiakas kirjoitti:

        heikurassa on yksi kassa aivan törkee, ei minkäänlaista käsitystä asiakaspalvelusta

        Kuhmossa saa suurimmaksi osaksi ihan kelvollista palvelua, on tietysti muutamia poikkeuksia... Kävin sotkamossa kirjakaupassa ja olin lentää pyrstölleni, miten minua kohdeltiin.. siis aivan uskomaton palvelu, sai katsella rauhassa ja kun tarvitsin apua myyjä erittäin asiantuntevasti kertoi tuotteen tiedot... ja ostin sieltä sit enemmän, kuin oli suunnitelmissa....R-kioskissa saa tosi hyvää palvelua, olipa kassan takana kuka vaan, samoin kuin Rusasen Kulma, ei tule sellaista oloa, että PAKKO ostaa jotakin...


      • höpö höpö
        .. kirjoitti:

        Makasiinissa on palvelu ollu lepposaa van nykyään siinä kassalla on venäläinen joka on aiemmin ollu jossain hyllyjä täyttämässä ja siinä on kyllä kuhmon huonoin asiakaspalvelija, naamaa on niin venyny alaspäin ettei varmaan enää osaa hymyilläkkään.miten tollanen etes on ajautunu asiakaspalvelijaksi..

        Asioin paljon makasiinissa ja olen aina saanut hyvää palvelua. Jos en ole jotain löytänyt aina on talosta joku auttanut. Sieltä löytää myyjiäkin tarvittaessa. Ei kassojen tarvii olla mitään vahanukkeja joilla on tekohymy kaiken aikaa naamalla. Ja kyllä se on itsestäkin kiinni miten palvellaan. Eikös se ole normaali käytäntö että takahuoneessa tutkitaan, eikä se enää nykyään ketään leimaa varkaaksi. Ei niitä ostoksia siinä kassalla levitellä. Makasiinissa kassat toimii nopeesti eikä koskaan tarvii kauan jonotella. Jos minulla on jostain valittamista valitan kauppaan suoraan enkä nimimerkin takana piileskele. Paha kello kauas kuuluu, mutta suurin osa taitaa olla ihan tyytyväisiä asiakkaita....meneväthän sinne uudestaan asioimaan.


      • se on
        rva asiakas kirjoitti:

        heikurassa on yksi kassa aivan törkee, ei minkäänlaista käsitystä asiakaspalvelusta

        töykeä kassa neiti heikurassa,tämä nuori pitkä hiuksinen tyttö.ei tosiaan ole asiakspalveluun soveltuva.tavarat lentelee liukuhihnalle,,ei tervehdi,ei hymyile.


      • hödkö

        pitää viedä toi anodiradio sitten sinne


      • ----------++++999999
        rva asiakas kirjoitti:

        heikurassa on yksi kassa aivan törkee, ei minkäänlaista käsitystä asiakaspalvelusta

        Heikurassa kun asioi niin tiedetään lentiirassa asti mitä on tullut ostettua...


      • Lenttuan laiha
        se on kirjoitti:

        töykeä kassa neiti heikurassa,tämä nuori pitkä hiuksinen tyttö.ei tosiaan ole asiakspalveluun soveltuva.tavarat lentelee liukuhihnalle,,ei tervehdi,ei hymyile.

        Paksuakka osti päevällä Heikurasta kanankoepie 4pakettie eikö sillä ou muuhun varaa


      • niinpä2
        se on kirjoitti:

        töykeä kassa neiti heikurassa,tämä nuori pitkä hiuksinen tyttö.ei tosiaan ole asiakspalveluun soveltuva.tavarat lentelee liukuhihnalle,,ei tervehdi,ei hymyile.

        Olen aivan samaa mieltä!!


    • Ahmax

      Kuhmon Kesportissa on ollut hyvä asiakaspalvelu verrattuna erääseen toiseen kuhmolaiseen retkeily- ja metsästystarvikkeita myyvään liikkeeseen. Ylivoimaisesti parasta palvelua olen kokenut Kalevala Spiritissä!!

      • Ai

        Oliko tuo vitsi? Kesport ja palvelu! Mitä ihmeen palvelua? Kesportissa ei tunneta varmaan koko sanaa. Menin puksiin ja jopa palvelu pelasi. Kesportin ovea en aio enää avata.


    • Mökin rakentaja

      parasta palvelua mitä olen saanut rakennusliikkeestä,asiantuntevaa ja joustavaa,sitä mitä ei ole niin tilataan ja jos ei tiedetä otetaan selvää.suuri kiitos myös rakennusmiehien hankinnasta.hyvää kesää

      • Maija Mehiläinen

        Mielestäni Kuhmossa parasta palvelua saa Jukka-Lehdossa, Tiimarissa ja ME-kuvassa (eivät ole sen kummemmin paremmuusjärjestyksessä). Makasiinissa tykkään asioida myöskin, henkilökunta on rempseää ja tilat ovat siistiytyneet vuosien saatossa. Ruokakaupoista S-Market on suosikkini, koska siellä on helppoa asioida, hyvä asiakaspalvelu ja saa bonustakin aika mukavasti. Huonoa asiakaspalvelua aiheetta saa joissakin paikoissa, näitä paikkoja kartan ja suurin osa niistä on mainittukin tässä ketjussa joten niistä en tällä kertaa jaarittele sen enempää. Kun mielestään tulee huonosti kohdelluksi on kuitenkin syytä katsoa peiliin ennen lopullista tulkintaa.


      • afnfdnt
        Maija Mehiläinen kirjoitti:

        Mielestäni Kuhmossa parasta palvelua saa Jukka-Lehdossa, Tiimarissa ja ME-kuvassa (eivät ole sen kummemmin paremmuusjärjestyksessä). Makasiinissa tykkään asioida myöskin, henkilökunta on rempseää ja tilat ovat siistiytyneet vuosien saatossa. Ruokakaupoista S-Market on suosikkini, koska siellä on helppoa asioida, hyvä asiakaspalvelu ja saa bonustakin aika mukavasti. Huonoa asiakaspalvelua aiheetta saa joissakin paikoissa, näitä paikkoja kartan ja suurin osa niistä on mainittukin tässä ketjussa joten niistä en tällä kertaa jaarittele sen enempää. Kun mielestään tulee huonosti kohdelluksi on kuitenkin syytä katsoa peiliin ennen lopullista tulkintaa.

        Mieluummin asioin K-supermarketissa kuin S-marketissa. K-marketissa on paljon ystävällisempää ja iloisempaa asiakaspalvelua.


      • pampampam
        afnfdnt kirjoitti:

        Mieluummin asioin K-supermarketissa kuin S-marketissa. K-marketissa on paljon ystävällisempää ja iloisempaa asiakaspalvelua.

        Tänään sai kyllä parempaa palvelua supermarketissa kuin ääliömarketissa.


      • Olemme me
        pampampam kirjoitti:

        Tänään sai kyllä parempaa palvelua supermarketissa kuin ääliömarketissa.

        kuspåille ei senttiäkään, käppyrät konkkaan vaan. Kimppakyydillä käymme me älyköt työttömät ostoksilla edullisemmassa ja ystävällisessä Sotkamossa ostoksilla pari kertaa viikossa, itäbensalla tietenkin. Suosittelemme lämpimästi.


      • vaativa asiakas
        Olemme me kirjoitti:

        kuspåille ei senttiäkään, käppyrät konkkaan vaan. Kimppakyydillä käymme me älyköt työttömät ostoksilla edullisemmassa ja ystävällisessä Sotkamossa ostoksilla pari kertaa viikossa, itäbensalla tietenkin. Suosittelemme lämpimästi.

        kodinkoneliikkeen palvelu on vissiin hakenut mallin entisestä Siperiasta. Kannattaa ostaa netistä koneet, koneet tuodaan kotiin parissa päivässä, on valtaisat valikoimat eikä ole yhden monopoolin varassa. Monopoolit saa maistaa omaa herkkuansa meidän perheen osalta itse ovat pesäänsä paskantaneet.


    • kokenut saman?

      Kuinka moni näistä valittajista on itse tehnyt asiakaspalvelutyötä?
      Mahtanetteko tietää/muistaa miten paljon nämä kyseiset ihmiset saavat kuunnella kaikenlaista nalkutusta, valitusta ja turhaa pottuilua. Hattua saa nostaa, sille joka jaksaa sitä työtä tehdä vuodesta toiseen!
      Ja miten te itse asiakkaana käyttäydytte? Oletteko niin kuin maailman omistaisitte ja tietäisitte kaikesta kaiken, kuten palvelustakin? Kokeilkaapa itse tehdä töitä vaikka kaupan kassalla ja kuunnella arvoisien asikkaiden nalkutusta, joskus aiheettomastikin, niin tulkaa sitten puhumaan kokemuksesta.
      Kyllä palvelutyössä on aina parantamisen varaa, en väitäkään toisin, mutta tämä ei le ainoastaam kuhmolaisten kauppojen ongelma. Ihan samasta puusta on veistetty muidenkin lähialuiden kaupantyöntekijät ja asiakaspalvelussa työskenetelevät. Onhan aina mukavampaa asioida hymyilevän ja ystävällisen ihmisen kanssa, mutta luulempa, että näin ajattelevat myös asiakaspalvelussa työskenetelevät asiakkaistaan. Eli niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan!

      • puotipuksunakin olin

        Olen ihan samaa mieltä kuin nimimerkki "kokenut saman" kirjoittaa. Kuinka moni tämän ketjun kirjoittajista on ollut itse jossain asiakaspalvelussa työssä, että osaisi mennä siihen asemaan joka on asiakaspalvelijalla kun saa huonoa käytöstä asiakkaan taholta, niin että aina jaksaisi niellä kaikki ilkeydet ja jokapäiväiset samat "jorinat" samoilta naamoilta.
        Ja tämän viestin kirjoittaja on ollut sitten monenlaisissa asiakastilanteissa töissä ja joskus on meinannut pinna palaa, sillä "harva meistä on rautaa" ja huono päivä saattaa sattua niin monesta syystä itsekullekkin joskus.


      • Hyvä palvelu
        puotipuksunakin olin kirjoitti:

        Olen ihan samaa mieltä kuin nimimerkki "kokenut saman" kirjoittaa. Kuinka moni tämän ketjun kirjoittajista on ollut itse jossain asiakaspalvelussa työssä, että osaisi mennä siihen asemaan joka on asiakaspalvelijalla kun saa huonoa käytöstä asiakkaan taholta, niin että aina jaksaisi niellä kaikki ilkeydet ja jokapäiväiset samat "jorinat" samoilta naamoilta.
        Ja tämän viestin kirjoittaja on ollut sitten monenlaisissa asiakastilanteissa töissä ja joskus on meinannut pinna palaa, sillä "harva meistä on rautaa" ja huono päivä saattaa sattua niin monesta syystä itsekullekkin joskus.

        Kuhmon Shell hyvä palvelu, erityisesti huolto.


      • jep,jep,,,
        Hyvä palvelu kirjoitti:

        Kuhmon Shell hyvä palvelu, erityisesti huolto.

        Mikähän se ruuhkauttaa kumolaiseten liikkeiden, virastojen ja terveydenhuolon asiakaspalvelun. Eläkeläiset ja työttömät. Etsitään elämään sisältöä pakkottamalla kyseisten toimijoiden henkilökunta seurustelukumpaneiksi. Ollaan vielä niin pirun vaativia, kun ollaan olevinaan päästy pompottamaan jotakuta. Kehoitankin yhteisön palvelijoita kapinaan.


      • Simosolmu
        jep,jep,,, kirjoitti:

        Mikähän se ruuhkauttaa kumolaiseten liikkeiden, virastojen ja terveydenhuolon asiakaspalvelun. Eläkeläiset ja työttömät. Etsitään elämään sisältöä pakkottamalla kyseisten toimijoiden henkilökunta seurustelukumpaneiksi. Ollaan vielä niin pirun vaativia, kun ollaan olevinaan päästy pompottamaan jotakuta. Kehoitankin yhteisön palvelijoita kapinaan.

        Tarvisko virman toopeinta laittaa kassalle. Kauppias voisi käydä vaikka Akhallista ottaa esimerkkiä ystävällisestä palvelusta tai Sokoksesta. Asikkaan euroilla ne elätetään nekin jotka on epäonnistuneet ammatinvalinnassa. Vai pitääkö ne purkaa oman elämän epäonnistumiset asiakkaille töykeilemällä. Vika on tietysti kauppiaassa koska olen antanut hänelle suoran palautteen asiasta. Van Kuhmossa eletään kuin sika metässä, kohtelias käytös on monelle ns.liikemiehelle vierasta, miksi panostaa asikkaaseen jos toimiala on yhden ns.toimijan varassa ja kilpailua yhtä paljon kuin 30luvun siperiassa.


      • palvelkaa
        Simosolmu kirjoitti:

        Tarvisko virman toopeinta laittaa kassalle. Kauppias voisi käydä vaikka Akhallista ottaa esimerkkiä ystävällisestä palvelusta tai Sokoksesta. Asikkaan euroilla ne elätetään nekin jotka on epäonnistuneet ammatinvalinnassa. Vai pitääkö ne purkaa oman elämän epäonnistumiset asiakkaille töykeilemällä. Vika on tietysti kauppiaassa koska olen antanut hänelle suoran palautteen asiasta. Van Kuhmossa eletään kuin sika metässä, kohtelias käytös on monelle ns.liikemiehelle vierasta, miksi panostaa asikkaaseen jos toimiala on yhden ns.toimijan varassa ja kilpailua yhtä paljon kuin 30luvun siperiassa.

        Ne on lentiiran kaalinkasvattajia jotka narisee huonosta palvelusta he kun on tottuneet suuressa lentiiran aluekeskuksessa hyvään palveluun heitä pitää alamaisten ymmärtää teititellä ja kumarrella varsinkin pikkuvirkamiesten ja ministeriä ala-arvoisempien sillä suuri äly asuu niissä hankkijan lippiksillä suojatuissa peräkammari-isäntien ja tervanpolttajalotnikkojen päissä.


      • onnellinen asiakas
        palvelkaa kirjoitti:

        Ne on lentiiran kaalinkasvattajia jotka narisee huonosta palvelusta he kun on tottuneet suuressa lentiiran aluekeskuksessa hyvään palveluun heitä pitää alamaisten ymmärtää teititellä ja kumarrella varsinkin pikkuvirkamiesten ja ministeriä ala-arvoisempien sillä suuri äly asuu niissä hankkijan lippiksillä suojatuissa peräkammari-isäntien ja tervanpolttajalotnikkojen päissä.

        Alkon palvelua ei voi kuin kiittää. Katse kirkas Askel vakaa Koskenkorva tahdin takaa.


      • perheenäiti
        onnellinen asiakas kirjoitti:

        Alkon palvelua ei voi kuin kiittää. Katse kirkas Askel vakaa Koskenkorva tahdin takaa.

        Makasiini on Kuhmon paras kauppa aivan ylivertainen verrattuna isiltäpojille liikkeisiin. Hinnat edullisimmat ja palvelu hyvää. Kumma että näin Fiksu liike on suostunut tulemaan tänne jäykkäniskojen hallitsemaan periferiaan.


      • ei kä kö
        perheenäiti kirjoitti:

        Makasiini on Kuhmon paras kauppa aivan ylivertainen verrattuna isiltäpojille liikkeisiin. Hinnat edullisimmat ja palvelu hyvää. Kumma että näin Fiksu liike on suostunut tulemaan tänne jäykkäniskojen hallitsemaan periferiaan.

        minusta paras kauppa on ipatti ja toiseksi paras tb;n kylmäasema. Niistä saa hyvää palvelua. Ja meijarin baari josta saa hyviä tötteröitä..


      • Kokenut nekin
        ei kä kö kirjoitti:

        minusta paras kauppa on ipatti ja toiseksi paras tb;n kylmäasema. Niistä saa hyvää palvelua. Ja meijarin baari josta saa hyviä tötteröitä..

        Vanha kunnon Keskusbaari,Rosita-baari ja vanha kunnon matkahuollon baari.Siinä ne on


      • isäntie
        Kokenut nekin kirjoitti:

        Vanha kunnon Keskusbaari,Rosita-baari ja vanha kunnon matkahuollon baari.Siinä ne on

        lentiiran koulussa on paras opetus, turhan paljon vain oppilaeta


      • jaaah....
        isäntie kirjoitti:

        lentiiran koulussa on paras opetus, turhan paljon vain oppilaeta

        silloin kun tankkaan kuhmossa niin Shell, ystävällinen henkilökunta ja aina valmis palvelemaan. Joskus ihan yllätyn kuin hyvin henkilökunta vastaa "huutoihimme"

        Rusasen Kulma, sielläkin erittäin hyvä kontakti asiakkaaseen ei kytätä ei tuputeta saa rauhassa valkata ja jos tarvii apua ostosasioissa niin sitäkin saa ja ei tarvii siitä erikseen maksaa ;)

        Video Klinikka, se on varmaan kuhmon nopein....täydet pisteet sähköOllille..
        ps.( älä herätä kuitenkaan textiviestillä heti aamuyöstä että puhelimeni on valmis :D)

        Kuhmon Varaosa...palveluun olen tosi tyytyväinen ja palaan sinne aina uudelleen jos autoni sitä vaatii. KIITOS MATILLE!!!

        Sormulan Puoti....kyllä siellä nälkä siirtyy eteen päin 'ystävällistä ja hyvää palvelua varinkin tänä päivänä kun niitä nuoria tytön hupakoita ei ole siellä kikattamassa.
        siis käyn edelleen Sormulassa kuittaamssa nälkäni. JAKSAMISTA OMISTAJALLE !!!

        Ruokakaupat, olen sen verran omatoiminen, että osaan valita syötäväni mieltymyksien mukaan. ...mutta ne nuoret kassatytöt...kyllä ne osaavat ja taitavat työnsä ja hymy on herkässä...kiitos heille

        KuhmonVäri, sen mitä olen tarvinnut sieltä niin, palvelu pelaa ja olen tyytyväinen.

        Jukka Lehto: jos toinenkin saman alan liike toimisi samalla tasolla niin en tietäs kummassa kävisin....mutta käyn Jukalla kun saan tosi hyvän ja asiantuntevan palvelun..
        kiitokset Jukalle ja henkilökunnalle olette KIITOKSET ansaineet ;D

        ME-kuva huippu paikka silloin kun tarvitsen heidän juttujaan
        kiitos Maarit ja Esa osaamisesta ja laadusta :D

        edellä luetellut....niillä ei ole mitään paremmuus järjestystä koska heillä homma pelaa ja asioin edeenkin kyseisessä liikkeissä

        MAKASIINI en asioi enää kun vain hätätilassa.
        tuotteet ala-arvoisia ja toimitus sieltä syvältä :( toimitus ei pelaa tai sitten tänne kuhmoon työnnetään kaikki suomen paskat mitä ei mene kaupaksi kaikissa muissa Tokmanni ketjuissa
        Suurin osa henkilökunnasta mutrunaamoja. Ja varsnkin se venäläinen kassaneiti onko hän todella ajatellut että hänestä olisi asiakaspalveluun ja jos sitruuna on huulessa minun kohdalla niin ymmärrän... mutta olen huomannut että se on joka asikkaan kohdalla. olet todella taidoton, ja huono työssäsi :(
        asioinnin vähentämiseksi leikkasin bonuskortin kahtia. sillä Makasiini on viimeinen kohde.

        MANSETTI: minulla ei ole koskaan niin verhon/ kankaan tarvis että heillä asioisin.
        Omistaja ja se venälainen samallaisia helppoheikkejä että,, osta, osta tämä käy sinulle osta...kyllä minä vielä tiedän mitä mä etsin ja ostan
        (kumpikin koulutukseen, taitoa ja osaamista asiakaspalvelu!!!

        NESTE:.....siellä kaikki hyvin jos itse rouva ei ole talossa.
        rouvalle ei ole kaikki hanskassa ei asiakaspalvelussa eikä esimiehenä.
        (sillä rouvalla on aika korkea ääni ainakin silloin kun haukkuu työntekijöitään asiakkaan kuullen) Siksi kierrän Neste aseman.

        linja-auto aseman luona oleva varaosaliike saa myös pitkän miinuksen __________
        miksikö??? no palvelu tosi hidasta ja se matkahuolto juttu pilaa suuuremman osan hommasta.....

        MAKASIINI ,MANSETTI JA NESTE ja VARAOSA.... SIINÄ PAREMMUUS JÄRJEESTYS...

        Pajakassa, en asio en tiedä mikä siellä on meininki
        Muoti Eisa....sinne ei voi mennä tavapulliainen sillä siellä asiakkaat valitaan pärstäkerroin ja rahapussin paksuuden mukaan.

        no johan tuossa tulikin ruusuja ja risuja !!!

        Niin ja tietysti minussakin on syynsä millaista palvelua saan,,,,,mutta kumminkin rahat jotka tuon teille niin, ovat sillä hetkellä vielä minun.


      • ostokset
        jaaah.... kirjoitti:

        silloin kun tankkaan kuhmossa niin Shell, ystävällinen henkilökunta ja aina valmis palvelemaan. Joskus ihan yllätyn kuin hyvin henkilökunta vastaa "huutoihimme"

        Rusasen Kulma, sielläkin erittäin hyvä kontakti asiakkaaseen ei kytätä ei tuputeta saa rauhassa valkata ja jos tarvii apua ostosasioissa niin sitäkin saa ja ei tarvii siitä erikseen maksaa ;)

        Video Klinikka, se on varmaan kuhmon nopein....täydet pisteet sähköOllille..
        ps.( älä herätä kuitenkaan textiviestillä heti aamuyöstä että puhelimeni on valmis :D)

        Kuhmon Varaosa...palveluun olen tosi tyytyväinen ja palaan sinne aina uudelleen jos autoni sitä vaatii. KIITOS MATILLE!!!

        Sormulan Puoti....kyllä siellä nälkä siirtyy eteen päin 'ystävällistä ja hyvää palvelua varinkin tänä päivänä kun niitä nuoria tytön hupakoita ei ole siellä kikattamassa.
        siis käyn edelleen Sormulassa kuittaamssa nälkäni. JAKSAMISTA OMISTAJALLE !!!

        Ruokakaupat, olen sen verran omatoiminen, että osaan valita syötäväni mieltymyksien mukaan. ...mutta ne nuoret kassatytöt...kyllä ne osaavat ja taitavat työnsä ja hymy on herkässä...kiitos heille

        KuhmonVäri, sen mitä olen tarvinnut sieltä niin, palvelu pelaa ja olen tyytyväinen.

        Jukka Lehto: jos toinenkin saman alan liike toimisi samalla tasolla niin en tietäs kummassa kävisin....mutta käyn Jukalla kun saan tosi hyvän ja asiantuntevan palvelun..
        kiitokset Jukalle ja henkilökunnalle olette KIITOKSET ansaineet ;D

        ME-kuva huippu paikka silloin kun tarvitsen heidän juttujaan
        kiitos Maarit ja Esa osaamisesta ja laadusta :D

        edellä luetellut....niillä ei ole mitään paremmuus järjestystä koska heillä homma pelaa ja asioin edeenkin kyseisessä liikkeissä

        MAKASIINI en asioi enää kun vain hätätilassa.
        tuotteet ala-arvoisia ja toimitus sieltä syvältä :( toimitus ei pelaa tai sitten tänne kuhmoon työnnetään kaikki suomen paskat mitä ei mene kaupaksi kaikissa muissa Tokmanni ketjuissa
        Suurin osa henkilökunnasta mutrunaamoja. Ja varsnkin se venäläinen kassaneiti onko hän todella ajatellut että hänestä olisi asiakaspalveluun ja jos sitruuna on huulessa minun kohdalla niin ymmärrän... mutta olen huomannut että se on joka asikkaan kohdalla. olet todella taidoton, ja huono työssäsi :(
        asioinnin vähentämiseksi leikkasin bonuskortin kahtia. sillä Makasiini on viimeinen kohde.

        MANSETTI: minulla ei ole koskaan niin verhon/ kankaan tarvis että heillä asioisin.
        Omistaja ja se venälainen samallaisia helppoheikkejä että,, osta, osta tämä käy sinulle osta...kyllä minä vielä tiedän mitä mä etsin ja ostan
        (kumpikin koulutukseen, taitoa ja osaamista asiakaspalvelu!!!

        NESTE:.....siellä kaikki hyvin jos itse rouva ei ole talossa.
        rouvalle ei ole kaikki hanskassa ei asiakaspalvelussa eikä esimiehenä.
        (sillä rouvalla on aika korkea ääni ainakin silloin kun haukkuu työntekijöitään asiakkaan kuullen) Siksi kierrän Neste aseman.

        linja-auto aseman luona oleva varaosaliike saa myös pitkän miinuksen __________
        miksikö??? no palvelu tosi hidasta ja se matkahuolto juttu pilaa suuuremman osan hommasta.....

        MAKASIINI ,MANSETTI JA NESTE ja VARAOSA.... SIINÄ PAREMMUUS JÄRJEESTYS...

        Pajakassa, en asio en tiedä mikä siellä on meininki
        Muoti Eisa....sinne ei voi mennä tavapulliainen sillä siellä asiakkaat valitaan pärstäkerroin ja rahapussin paksuuden mukaan.

        no johan tuossa tulikin ruusuja ja risuja !!!

        Niin ja tietysti minussakin on syynsä millaista palvelua saan,,,,,mutta kumminkin rahat jotka tuon teille niin, ovat sillä hetkellä vielä minun.

        "Rölli-Ollilta" parasta palvelua. S-market ja KKK-market ihan kivaa palvelua,ennen kaikkea nuoret likat,heille kiitokset.Jatkakaa samaan malliin.Käyn asioimassa jos palvelu on samaa.


      • kohta lähen taas
        ostokset kirjoitti:

        "Rölli-Ollilta" parasta palvelua. S-market ja KKK-market ihan kivaa palvelua,ennen kaikkea nuoret likat,heille kiitokset.Jatkakaa samaan malliin.Käyn asioimassa jos palvelu on samaa.

        Naapurin rouvalta saa erinomaisen palvelun silloin kun sen äijä on reissussa.


      • IsontalonAntti..
        jaaah.... kirjoitti:

        silloin kun tankkaan kuhmossa niin Shell, ystävällinen henkilökunta ja aina valmis palvelemaan. Joskus ihan yllätyn kuin hyvin henkilökunta vastaa "huutoihimme"

        Rusasen Kulma, sielläkin erittäin hyvä kontakti asiakkaaseen ei kytätä ei tuputeta saa rauhassa valkata ja jos tarvii apua ostosasioissa niin sitäkin saa ja ei tarvii siitä erikseen maksaa ;)

        Video Klinikka, se on varmaan kuhmon nopein....täydet pisteet sähköOllille..
        ps.( älä herätä kuitenkaan textiviestillä heti aamuyöstä että puhelimeni on valmis :D)

        Kuhmon Varaosa...palveluun olen tosi tyytyväinen ja palaan sinne aina uudelleen jos autoni sitä vaatii. KIITOS MATILLE!!!

        Sormulan Puoti....kyllä siellä nälkä siirtyy eteen päin 'ystävällistä ja hyvää palvelua varinkin tänä päivänä kun niitä nuoria tytön hupakoita ei ole siellä kikattamassa.
        siis käyn edelleen Sormulassa kuittaamssa nälkäni. JAKSAMISTA OMISTAJALLE !!!

        Ruokakaupat, olen sen verran omatoiminen, että osaan valita syötäväni mieltymyksien mukaan. ...mutta ne nuoret kassatytöt...kyllä ne osaavat ja taitavat työnsä ja hymy on herkässä...kiitos heille

        KuhmonVäri, sen mitä olen tarvinnut sieltä niin, palvelu pelaa ja olen tyytyväinen.

        Jukka Lehto: jos toinenkin saman alan liike toimisi samalla tasolla niin en tietäs kummassa kävisin....mutta käyn Jukalla kun saan tosi hyvän ja asiantuntevan palvelun..
        kiitokset Jukalle ja henkilökunnalle olette KIITOKSET ansaineet ;D

        ME-kuva huippu paikka silloin kun tarvitsen heidän juttujaan
        kiitos Maarit ja Esa osaamisesta ja laadusta :D

        edellä luetellut....niillä ei ole mitään paremmuus järjestystä koska heillä homma pelaa ja asioin edeenkin kyseisessä liikkeissä

        MAKASIINI en asioi enää kun vain hätätilassa.
        tuotteet ala-arvoisia ja toimitus sieltä syvältä :( toimitus ei pelaa tai sitten tänne kuhmoon työnnetään kaikki suomen paskat mitä ei mene kaupaksi kaikissa muissa Tokmanni ketjuissa
        Suurin osa henkilökunnasta mutrunaamoja. Ja varsnkin se venäläinen kassaneiti onko hän todella ajatellut että hänestä olisi asiakaspalveluun ja jos sitruuna on huulessa minun kohdalla niin ymmärrän... mutta olen huomannut että se on joka asikkaan kohdalla. olet todella taidoton, ja huono työssäsi :(
        asioinnin vähentämiseksi leikkasin bonuskortin kahtia. sillä Makasiini on viimeinen kohde.

        MANSETTI: minulla ei ole koskaan niin verhon/ kankaan tarvis että heillä asioisin.
        Omistaja ja se venälainen samallaisia helppoheikkejä että,, osta, osta tämä käy sinulle osta...kyllä minä vielä tiedän mitä mä etsin ja ostan
        (kumpikin koulutukseen, taitoa ja osaamista asiakaspalvelu!!!

        NESTE:.....siellä kaikki hyvin jos itse rouva ei ole talossa.
        rouvalle ei ole kaikki hanskassa ei asiakaspalvelussa eikä esimiehenä.
        (sillä rouvalla on aika korkea ääni ainakin silloin kun haukkuu työntekijöitään asiakkaan kuullen) Siksi kierrän Neste aseman.

        linja-auto aseman luona oleva varaosaliike saa myös pitkän miinuksen __________
        miksikö??? no palvelu tosi hidasta ja se matkahuolto juttu pilaa suuuremman osan hommasta.....

        MAKASIINI ,MANSETTI JA NESTE ja VARAOSA.... SIINÄ PAREMMUUS JÄRJEESTYS...

        Pajakassa, en asio en tiedä mikä siellä on meininki
        Muoti Eisa....sinne ei voi mennä tavapulliainen sillä siellä asiakkaat valitaan pärstäkerroin ja rahapussin paksuuden mukaan.

        no johan tuossa tulikin ruusuja ja risuja !!!

        Niin ja tietysti minussakin on syynsä millaista palvelua saan,,,,,mutta kumminkin rahat jotka tuon teille niin, ovat sillä hetkellä vielä minun.

        "Jukka Lehto: jos toinenkin saman alan liike toimisi samalla tasolla niin en tietäs kummassa kävisin....mutta käyn Jukalla kun saan tosi hyvän ja asiantuntevan palvelun..
        kiitokset Jukalle ja henkilökunnalle olette KIITOKSET ansaineet ;D "

        Näin on :)


      • vapuille
        IsontalonAntti.. kirjoitti:

        "Jukka Lehto: jos toinenkin saman alan liike toimisi samalla tasolla niin en tietäs kummassa kävisin....mutta käyn Jukalla kun saan tosi hyvän ja asiantuntevan palvelun..
        kiitokset Jukalle ja henkilökunnalle olette KIITOKSET ansaineet ;D "

        Näin on :)

        Eräässä leipomossa on sen verran kärttyisä työnantaja että sen päivän leipomuksistakin maistaa millä päällä on satuttu olemaan.


      • joka möi
        Kokenut nekin kirjoitti:

        Vanha kunnon Keskusbaari,Rosita-baari ja vanha kunnon matkahuollon baari.Siinä ne on

        hyvää pontikkaa halvalla 60-luvulla...


      • Olli is best
        isäntie kirjoitti:

        lentiiran koulussa on paras opetus, turhan paljon vain oppilaeta

        Kyllähän videoklinikan Ollista olisi ainesta vuoden kuhmolaiseksi, ei ole ikinä näyt-
        tänyt hapanta naamaa ja on aina auttanut, vaikka on ollut kyse yksinkertaisestakin
        asiasta,tälläisiä yrittäjiä kuhmo tarvitsee jatkossakin...


      • asiakas päättää
        vapuille kirjoitti:

        Eräässä leipomossa on sen verran kärttyisä työnantaja että sen päivän leipomuksistakin maistaa millä päällä on satuttu olemaan.

        Eipä tarvii edes maistella tuotteita kun menee vaan kuuntelemaan myymälän puolelle millaista rusinapullaa sille päivälle on tarjolla...Jatkossa ostan leipäni eri leipomon uunista tuotettuna!!


      • parrast´´
        asiakas päättää kirjoitti:

        Eipä tarvii edes maistella tuotteita kun menee vaan kuuntelemaan myymälän puolelle millaista rusinapullaa sille päivälle on tarjolla...Jatkossa ostan leipäni eri leipomon uunista tuotettuna!!

        Porokylän leipä maistuu parhaimmalta!


      • hoohoooo
        vapuille kirjoitti:

        Eräässä leipomossa on sen verran kärttyisä työnantaja että sen päivän leipomuksistakin maistaa millä päällä on satuttu olemaan.

        Kannattaisi palkata hätiin vaikka rakennusalalta työntekijöitä! Niitä voi kusettaa palkanmaksussa kun ne ei ymmärrä puoliakaan työsopimuksesta. Vittuillakin niille pystyy ihan huoletta, nehän vaan hymyilee takaisin kun ne ei jymmärrä.


      • jämsdkiol
        jaaah.... kirjoitti:

        silloin kun tankkaan kuhmossa niin Shell, ystävällinen henkilökunta ja aina valmis palvelemaan. Joskus ihan yllätyn kuin hyvin henkilökunta vastaa "huutoihimme"

        Rusasen Kulma, sielläkin erittäin hyvä kontakti asiakkaaseen ei kytätä ei tuputeta saa rauhassa valkata ja jos tarvii apua ostosasioissa niin sitäkin saa ja ei tarvii siitä erikseen maksaa ;)

        Video Klinikka, se on varmaan kuhmon nopein....täydet pisteet sähköOllille..
        ps.( älä herätä kuitenkaan textiviestillä heti aamuyöstä että puhelimeni on valmis :D)

        Kuhmon Varaosa...palveluun olen tosi tyytyväinen ja palaan sinne aina uudelleen jos autoni sitä vaatii. KIITOS MATILLE!!!

        Sormulan Puoti....kyllä siellä nälkä siirtyy eteen päin 'ystävällistä ja hyvää palvelua varinkin tänä päivänä kun niitä nuoria tytön hupakoita ei ole siellä kikattamassa.
        siis käyn edelleen Sormulassa kuittaamssa nälkäni. JAKSAMISTA OMISTAJALLE !!!

        Ruokakaupat, olen sen verran omatoiminen, että osaan valita syötäväni mieltymyksien mukaan. ...mutta ne nuoret kassatytöt...kyllä ne osaavat ja taitavat työnsä ja hymy on herkässä...kiitos heille

        KuhmonVäri, sen mitä olen tarvinnut sieltä niin, palvelu pelaa ja olen tyytyväinen.

        Jukka Lehto: jos toinenkin saman alan liike toimisi samalla tasolla niin en tietäs kummassa kävisin....mutta käyn Jukalla kun saan tosi hyvän ja asiantuntevan palvelun..
        kiitokset Jukalle ja henkilökunnalle olette KIITOKSET ansaineet ;D

        ME-kuva huippu paikka silloin kun tarvitsen heidän juttujaan
        kiitos Maarit ja Esa osaamisesta ja laadusta :D

        edellä luetellut....niillä ei ole mitään paremmuus järjestystä koska heillä homma pelaa ja asioin edeenkin kyseisessä liikkeissä

        MAKASIINI en asioi enää kun vain hätätilassa.
        tuotteet ala-arvoisia ja toimitus sieltä syvältä :( toimitus ei pelaa tai sitten tänne kuhmoon työnnetään kaikki suomen paskat mitä ei mene kaupaksi kaikissa muissa Tokmanni ketjuissa
        Suurin osa henkilökunnasta mutrunaamoja. Ja varsnkin se venäläinen kassaneiti onko hän todella ajatellut että hänestä olisi asiakaspalveluun ja jos sitruuna on huulessa minun kohdalla niin ymmärrän... mutta olen huomannut että se on joka asikkaan kohdalla. olet todella taidoton, ja huono työssäsi :(
        asioinnin vähentämiseksi leikkasin bonuskortin kahtia. sillä Makasiini on viimeinen kohde.

        MANSETTI: minulla ei ole koskaan niin verhon/ kankaan tarvis että heillä asioisin.
        Omistaja ja se venälainen samallaisia helppoheikkejä että,, osta, osta tämä käy sinulle osta...kyllä minä vielä tiedän mitä mä etsin ja ostan
        (kumpikin koulutukseen, taitoa ja osaamista asiakaspalvelu!!!

        NESTE:.....siellä kaikki hyvin jos itse rouva ei ole talossa.
        rouvalle ei ole kaikki hanskassa ei asiakaspalvelussa eikä esimiehenä.
        (sillä rouvalla on aika korkea ääni ainakin silloin kun haukkuu työntekijöitään asiakkaan kuullen) Siksi kierrän Neste aseman.

        linja-auto aseman luona oleva varaosaliike saa myös pitkän miinuksen __________
        miksikö??? no palvelu tosi hidasta ja se matkahuolto juttu pilaa suuuremman osan hommasta.....

        MAKASIINI ,MANSETTI JA NESTE ja VARAOSA.... SIINÄ PAREMMUUS JÄRJEESTYS...

        Pajakassa, en asio en tiedä mikä siellä on meininki
        Muoti Eisa....sinne ei voi mennä tavapulliainen sillä siellä asiakkaat valitaan pärstäkerroin ja rahapussin paksuuden mukaan.

        no johan tuossa tulikin ruusuja ja risuja !!!

        Niin ja tietysti minussakin on syynsä millaista palvelua saan,,,,,mutta kumminkin rahat jotka tuon teille niin, ovat sillä hetkellä vielä minun.

        Naapurikuntaan tarvii mennä jos haluaa hyvät kuvat. Ei ne puhumalla kuvat synny selittämällä kuinka vaativaa työtä tekee...


      • ei haukku haavaa tee
        puotipuksunakin olin kirjoitti:

        Olen ihan samaa mieltä kuin nimimerkki "kokenut saman" kirjoittaa. Kuinka moni tämän ketjun kirjoittajista on ollut itse jossain asiakaspalvelussa työssä, että osaisi mennä siihen asemaan joka on asiakaspalvelijalla kun saa huonoa käytöstä asiakkaan taholta, niin että aina jaksaisi niellä kaikki ilkeydet ja jokapäiväiset samat "jorinat" samoilta naamoilta.
        Ja tämän viestin kirjoittaja on ollut sitten monenlaisissa asiakastilanteissa töissä ja joskus on meinannut pinna palaa, sillä "harva meistä on rautaa" ja huono päivä saattaa sattua niin monesta syystä itsekullekkin joskus.

        Se on kuulkaa aivan sama onko asiakasapalvelutaustaa vai ei, koska samanarvoisia asiakkaita nämä ovat yrityksille. Olen käynyt kouluni aikoinaan palveluammattiin ja toimin tälläkin hetkellä vaativassa asiakaspalvelussa ja allekirjoitan siltikin nämä huonot asiakaspalvelukokemukset Kuhmossa, olen kokenut niitä itsekin. Jos mieli Kuhmossa pärjätä ja siirtää rahavanat takaisin Kuhmoon, niin vaatii yrittäjiltä yhteistä halua tehdä asialle jotain ja ymmärrystä että meitä on moni jotka palvelun vuoksi ajetaan Sotkamoon ja kauemmaskin.
        Niin kauan kun eräiden liikkeiden palvelu on tällä tasolla, niin edelleen katson nettikaupat ja naapurikaupungit...


      • kiitos tiedosta
        ei haukku haavaa tee kirjoitti:

        Se on kuulkaa aivan sama onko asiakasapalvelutaustaa vai ei, koska samanarvoisia asiakkaita nämä ovat yrityksille. Olen käynyt kouluni aikoinaan palveluammattiin ja toimin tälläkin hetkellä vaativassa asiakaspalvelussa ja allekirjoitan siltikin nämä huonot asiakaspalvelukokemukset Kuhmossa, olen kokenut niitä itsekin. Jos mieli Kuhmossa pärjätä ja siirtää rahavanat takaisin Kuhmoon, niin vaatii yrittäjiltä yhteistä halua tehdä asialle jotain ja ymmärrystä että meitä on moni jotka palvelun vuoksi ajetaan Sotkamoon ja kauemmaskin.
        Niin kauan kun eräiden liikkeiden palvelu on tällä tasolla, niin edelleen katson nettikaupat ja naapurikaupungit...

        Olisiko syytä antaa henkilökohtaista palautetta. Tarkoitan siis face to face.Muutenhan on vaikea tietää, mistä kenkä puristaa....


      • Ko**
        jaaah.... kirjoitti:

        silloin kun tankkaan kuhmossa niin Shell, ystävällinen henkilökunta ja aina valmis palvelemaan. Joskus ihan yllätyn kuin hyvin henkilökunta vastaa "huutoihimme"

        Rusasen Kulma, sielläkin erittäin hyvä kontakti asiakkaaseen ei kytätä ei tuputeta saa rauhassa valkata ja jos tarvii apua ostosasioissa niin sitäkin saa ja ei tarvii siitä erikseen maksaa ;)

        Video Klinikka, se on varmaan kuhmon nopein....täydet pisteet sähköOllille..
        ps.( älä herätä kuitenkaan textiviestillä heti aamuyöstä että puhelimeni on valmis :D)

        Kuhmon Varaosa...palveluun olen tosi tyytyväinen ja palaan sinne aina uudelleen jos autoni sitä vaatii. KIITOS MATILLE!!!

        Sormulan Puoti....kyllä siellä nälkä siirtyy eteen päin 'ystävällistä ja hyvää palvelua varinkin tänä päivänä kun niitä nuoria tytön hupakoita ei ole siellä kikattamassa.
        siis käyn edelleen Sormulassa kuittaamssa nälkäni. JAKSAMISTA OMISTAJALLE !!!

        Ruokakaupat, olen sen verran omatoiminen, että osaan valita syötäväni mieltymyksien mukaan. ...mutta ne nuoret kassatytöt...kyllä ne osaavat ja taitavat työnsä ja hymy on herkässä...kiitos heille

        KuhmonVäri, sen mitä olen tarvinnut sieltä niin, palvelu pelaa ja olen tyytyväinen.

        Jukka Lehto: jos toinenkin saman alan liike toimisi samalla tasolla niin en tietäs kummassa kävisin....mutta käyn Jukalla kun saan tosi hyvän ja asiantuntevan palvelun..
        kiitokset Jukalle ja henkilökunnalle olette KIITOKSET ansaineet ;D

        ME-kuva huippu paikka silloin kun tarvitsen heidän juttujaan
        kiitos Maarit ja Esa osaamisesta ja laadusta :D

        edellä luetellut....niillä ei ole mitään paremmuus järjestystä koska heillä homma pelaa ja asioin edeenkin kyseisessä liikkeissä

        MAKASIINI en asioi enää kun vain hätätilassa.
        tuotteet ala-arvoisia ja toimitus sieltä syvältä :( toimitus ei pelaa tai sitten tänne kuhmoon työnnetään kaikki suomen paskat mitä ei mene kaupaksi kaikissa muissa Tokmanni ketjuissa
        Suurin osa henkilökunnasta mutrunaamoja. Ja varsnkin se venäläinen kassaneiti onko hän todella ajatellut että hänestä olisi asiakaspalveluun ja jos sitruuna on huulessa minun kohdalla niin ymmärrän... mutta olen huomannut että se on joka asikkaan kohdalla. olet todella taidoton, ja huono työssäsi :(
        asioinnin vähentämiseksi leikkasin bonuskortin kahtia. sillä Makasiini on viimeinen kohde.

        MANSETTI: minulla ei ole koskaan niin verhon/ kankaan tarvis että heillä asioisin.
        Omistaja ja se venälainen samallaisia helppoheikkejä että,, osta, osta tämä käy sinulle osta...kyllä minä vielä tiedän mitä mä etsin ja ostan
        (kumpikin koulutukseen, taitoa ja osaamista asiakaspalvelu!!!

        NESTE:.....siellä kaikki hyvin jos itse rouva ei ole talossa.
        rouvalle ei ole kaikki hanskassa ei asiakaspalvelussa eikä esimiehenä.
        (sillä rouvalla on aika korkea ääni ainakin silloin kun haukkuu työntekijöitään asiakkaan kuullen) Siksi kierrän Neste aseman.

        linja-auto aseman luona oleva varaosaliike saa myös pitkän miinuksen __________
        miksikö??? no palvelu tosi hidasta ja se matkahuolto juttu pilaa suuuremman osan hommasta.....

        MAKASIINI ,MANSETTI JA NESTE ja VARAOSA.... SIINÄ PAREMMUUS JÄRJEESTYS...

        Pajakassa, en asio en tiedä mikä siellä on meininki
        Muoti Eisa....sinne ei voi mennä tavapulliainen sillä siellä asiakkaat valitaan pärstäkerroin ja rahapussin paksuuden mukaan.

        no johan tuossa tulikin ruusuja ja risuja !!!

        Niin ja tietysti minussakin on syynsä millaista palvelua saan,,,,,mutta kumminkin rahat jotka tuon teille niin, ovat sillä hetkellä vielä minun.

        Töykein palvelu. "etpä sinä kuitenkaan mitään osta" "eipä se saisi mitään maksaa, ilman kun antaisin jo kelpaisi" "sitä kun on itse yritetty olla kelloseppä" jne. Ovi pysyy minun ja perheeni puolesta kiini. Sotkamon vastaava ( silmäasema) liike on todella asiantuntevaa ja asiakasystävällinen.


    • ja kärsivällisyyttä

      Asiakkaatkin voivat olla nirppanokkaisia vaatimuksineen jotka eivät ymmärrä että asiakaspalvelijatkin ovat vain ihmisiä joille sattuu virheitä ja palvelu ei aina pelaa. Joka heittelee kivillä ja on omasta mielestään täydellinen voi miettiä omaakin suhtautumistapaansa, asiakastilanteetkaan eivät ole aina niin yksioikoisia. Oikeaa asennetta ihmisten väliseen kanssakäymiseen puolin ja toisin. Pienet virheet ihmisten elämässä eivät ole kuoleman vakava asia. Rentoutta ja pilkettä silmäkulmaan ryppyotsaisuuden sijaan!

      • ,,,

        jukka lehdossa palvelu pelaa ja saa ystävällistä palvelua!


      • parempi palvelu
        ,,, kirjoitti:

        jukka lehdossa palvelu pelaa ja saa ystävällistä palvelua!

        Ei ainakaan yhdessä pikkukaupassa ole kovinkaan hyvä asiakaspalvelu,myyjät eivät tervehdi kun menevät menojaan,ei kai pakko ole tervehtiäkkään,puhumattakaan kassasta kun laitetaan ostoket niin myyjä ei sano muuta kun sen minkä verran ostokset maksavat.no eipä tässä muuta.


      • raadonsuutelija
        parempi palvelu kirjoitti:

        Ei ainakaan yhdessä pikkukaupassa ole kovinkaan hyvä asiakaspalvelu,myyjät eivät tervehdi kun menevät menojaan,ei kai pakko ole tervehtiäkkään,puhumattakaan kassasta kun laitetaan ostoket niin myyjä ei sano muuta kun sen minkä verran ostokset maksavat.no eipä tässä muuta.

        Oklahomassa oli hyvä palvelu ostin Oldsmobilen vm. 1895 se kun on aikoinaan ollut enon kaiman isäpuolen serkulla silloin kun hän oli Kansasissa maffiapäälikön perseenpyyhkijänä.


    • Tänään tuli tosi hyvää palvelua Näkökulmasta. Parasta tähän asti optikkoliikkeissä.

      • Tosi on.

        Kyllä palvelua Kuhmon liikkeistä saa.Mennäänpä suuriin kaupunkeihin niin voi sanoa että siellä sitä palvelua EI SAA.


      • voi voi
        Tosi on. kirjoitti:

        Kyllä palvelua Kuhmon liikkeistä saa.Mennäänpä suuriin kaupunkeihin niin voi sanoa että siellä sitä palvelua EI SAA.

        tämä uusi kassa neiti,pitkä hiuksinen heikuran kassalla.tavarat nakkelee hihnalle,ei oma-alotteisesti tervehdi,ei hymyä.puhuu töykeästi asiakkaille.luulisi parempiakin löytyvän asikaspalveluun kuin tämä.


      • voi voi kirjoitti:

        tämä uusi kassa neiti,pitkä hiuksinen heikuran kassalla.tavarat nakkelee hihnalle,ei oma-alotteisesti tervehdi,ei hymyä.puhuu töykeästi asiakkaille.luulisi parempiakin löytyvän asikaspalveluun kuin tämä.

        Ei ollut oikein oikealla alalla, vaikka nätti olikin.


      • naap.rva
        k0rh0nen kirjoitti:

        Ei ollut oikein oikealla alalla, vaikka nätti olikin.

        milloin siinä puljussa on kohteliasta nähty . töykeitä aina ollu.


      • ipsi
        voi voi kirjoitti:

        tämä uusi kassa neiti,pitkä hiuksinen heikuran kassalla.tavarat nakkelee hihnalle,ei oma-alotteisesti tervehdi,ei hymyä.puhuu töykeästi asiakkaille.luulisi parempiakin löytyvän asikaspalveluun kuin tämä.

        juuri tämä sama heikuran kassaneiti on kyseessä ja saman olen huomannut et on töykee ja kannattaa varoa et saattaa lyödä kassaan mitä ei ole edes ostettu,et kuitit kannattaa tarkistaa.


      • minäki rva
        ipsi kirjoitti:

        juuri tämä sama heikuran kassaneiti on kyseessä ja saman olen huomannut et on töykee ja kannattaa varoa et saattaa lyödä kassaan mitä ei ole edes ostettu,et kuitit kannattaa tarkistaa.

        ite ukko jos on heikurassa kassalla syytelee ostoksia ku ryssä perunoita voisihan sitä jonki arvon asiakkaalleki antaa mutta jos niitä asiakkaita on liikaa niin joutaahanne rumimmat akat ajaa muiden kauppojen asiakkaaksi, tosin likellä asuessa voisi käydäkin kaupassa mutta jos rahansa vastikkeeksi saa jatkuvaa töykeyttä ei se kivalle tunnu.


      • heekura
        minäki rva kirjoitti:

        ite ukko jos on heikurassa kassalla syytelee ostoksia ku ryssä perunoita voisihan sitä jonki arvon asiakkaalleki antaa mutta jos niitä asiakkaita on liikaa niin joutaahanne rumimmat akat ajaa muiden kauppojen asiakkaaksi, tosin likellä asuessa voisi käydäkin kaupassa mutta jos rahansa vastikkeeksi saa jatkuvaa töykeyttä ei se kivalle tunnu.

        heikuran asiakaspalvelusta...ja päiväykset/kuitit kyllä kannattaa katsoa aina kun asioi kyseisessä kaupassa,olipahan kassalla kuka tahansa.


      • hyvää palvelua
        heekura kirjoitti:

        heikuran asiakaspalvelusta...ja päiväykset/kuitit kyllä kannattaa katsoa aina kun asioi kyseisessä kaupassa,olipahan kassalla kuka tahansa.

        Lentiiran kyläkaupasta saa aina ystävällistä palvelua. Kaupasta saa ruokatavaraa, polttoainetta sekä rakennustarvikkeita. Kaupassa on myös Veikkauspiste sekä Postin palvelut. Kyläkaupassa palvelu on aina ihmisläheisempää kuin isoissa marketeissa. Kaupassa asioidessa on henkilökunnan kanssa aikaa vaihtaa myös kuulumisia. Toivon että jäljellä olevat kyläkaupat säilyy!


      • Mustatussi mukana.
        heekura kirjoitti:

        heikuran asiakaspalvelusta...ja päiväykset/kuitit kyllä kannattaa katsoa aina kun asioi kyseisessä kaupassa,olipahan kassalla kuka tahansa.

        Allas täynnä ylihinnoiteltuja MAKKAROITA.


      • Takki3322
        hyvää palvelua kirjoitti:

        Lentiiran kyläkaupasta saa aina ystävällistä palvelua. Kaupasta saa ruokatavaraa, polttoainetta sekä rakennustarvikkeita. Kaupassa on myös Veikkauspiste sekä Postin palvelut. Kyläkaupassa palvelu on aina ihmisläheisempää kuin isoissa marketeissa. Kaupassa asioidessa on henkilökunnan kanssa aikaa vaihtaa myös kuulumisia. Toivon että jäljellä olevat kyläkaupat säilyy!

        Lentiiran kyläkaupassa on kyllä ystävällinen palvelu, mutta hintojen esillä pitämisessä ei voi välttyä ikäviltä ajatuksilta.
        Kovin usein on tuotteen kohdalla hintalappu, joka on "saman tuotteen" Pirkka-halpisversion hinta. Tuotteen oikeaa hintaa ei ole lainkaan esillä.
        Lisäksi vieläkin markkahintaiset tuotteet eivät oikein luo kuvaa hyvin hoidetusta kaupasta.


      • ent iivantiiralainen
        hyvää palvelua kirjoitti:

        Lentiiran kyläkaupasta saa aina ystävällistä palvelua. Kaupasta saa ruokatavaraa, polttoainetta sekä rakennustarvikkeita. Kaupassa on myös Veikkauspiste sekä Postin palvelut. Kyläkaupassa palvelu on aina ihmisläheisempää kuin isoissa marketeissa. Kaupassa asioidessa on henkilökunnan kanssa aikaa vaihtaa myös kuulumisia. Toivon että jäljellä olevat kyläkaupat säilyy!

        Valitettavasti minulla on mahdollisuus käyttää Lentiiran kaupan palveluja vain kesäisin, mutta toivon todella, että ne joilla on mahdollisuus tehdä siellä ostoksensa myös ihan tavallisena arkipäivänä ympäri vuoden käyttäisivät sen palveluja. Kyläkauppoja on enää harvakseltaan, joten pitäkäämme pystyssä niitä, jotka ovat vielä jäljellä.


      • blini
        voi voi kirjoitti:

        tämä uusi kassa neiti,pitkä hiuksinen heikuran kassalla.tavarat nakkelee hihnalle,ei oma-alotteisesti tervehdi,ei hymyä.puhuu töykeästi asiakkaille.luulisi parempiakin löytyvän asikaspalveluun kuin tämä.

        ai se tummahiuksinen tyttökö?


      • ei käy
        blini kirjoitti:

        ai se tummahiuksinen tyttökö?

        sepä se,,tosi töykeä tyyppi asiakaspalveluun


      • näkökulman "ap"

        Minulla taas vastaavasti erittäin ikäviä kokemuksia Näkökulmasta. "Palvelua" tulee mutisten ja huokausten siivittämänä. Ja tovin saa katsella ennen kuin edes näytetään asiakas huomaavan vaikka ainoana liikkeessä olisikin. Asiantuntemuskin on jonkin verran kyseenalaista. Poika tuntuu tarvitsevan äitin varmistuksen kaikkeen. Mutta kokonaisuutena siis ärsyttävää ko. liikkeessä "vätysmäinen" kontakti asiakkaisiin!


    • Isältä-pojalle

      Aug Korhonen Kuhmo. Siitä on jo aikaa.. Meriläisen Ville oli vielä silloin johdossa. Tapasi aamuisin baarissaan maalais asiakkaitaan. Tunsi isänikin hyvin, kun kotonani oli tapahtunut sukupolvenvaihdos, kotitilallani. Olin tehnyt metsäkaupat Kajaani OY:n kanssa ja leimikolle jäi runsaasti koivua, joita Kajaani OY ei huolinut. Tein koivut metrisiksi haloiksi ja tarjosin niitä Meriläisen Villelle! Ville lupasi ostaa halot vaihtokaupalla ja oma toiveeni oli Fiskarsin Agromat, kaksisiipinen aura! Kului vuodenpäivät, pihaani tuotiin odottamani tuote ja samalla Aug Korhosen auto ajoi halkopinolleni, josta alkoivat lastaamaan maksua saamastani aurasta.

      • hienovieno

        Punanen tuulitakki se on kuhmolaisämmän kansallisasu ja paskaset lenkkikengät


      • ups. herrasmies
        hienovieno kirjoitti:

        Punanen tuulitakki se on kuhmolaisämmän kansallisasu ja paskaset lenkkikengät

        siksipä nousinkin suuresta ja mahtavasta ihanan sulottaren vaimokseni ja näin vanhempana upseerina ja herrasmiehenä jolla yllinkyllin kokemusta tuulipukuhaisijoista ei voi kuin suositella sitä suurta rakkautta ja intohimoa jota saa näiltä ihanilta naisellisilta viehättäreiltä ,saa olla rakkauden tuoksussa verrattuna tuulipukuhaisunäätien ällöttäviin katkuihin.


      • ei punatakki
        hienovieno kirjoitti:

        Punanen tuulitakki se on kuhmolaisämmän kansallisasu ja paskaset lenkkikengät

        hienovienolle,samapa tuo minkävärinen takki ite kullakin on ja minkälaiset lenkkarit,että näinpä.


      • Veikolta-Pekalle

        ei taida olla enää sama meininki Korhosella.


      • muoriliini

        aikaan oli tietysti paras palvelu Korhosella, nyt ei oikein missään! Pajakka taitaa olla sieelä huonoimmasta päästä ja makasiini mistä ei löyvy myyjiä ja eipä se masettikaan niin ystävyydellä ole pilattu....
        S marketti ja Heikura taitaa olla sieltä paremmasta päästä.....


    • asiakas ja palvelija

      Kun näitä lukee tulee mieleen että eiköhän se liene näin että sitä "huonoa" ja "hyvää" asiakaspalvelua saa melkeinpä joka paikasta. Yksi kokee yhdellä tavalla ja toinen toisella tavalla asiakaspalvelunkin omalla kohdallaan. Mikä sopii yhdelle ei sovi taas toiselle. Melkoinen psykologi olisi oltava asiakaspalvelijankin jos hänen odotetaan tietävän jokaisen asiakkaansa mielenliikkeet. Se on tuskin mitenkään kenellekään mahdollista.
      Asiakkaan tarve ohjaa hänen käyttäytymistään ja asiakaspalvelussa olisi oltava herkät tuntosarvet jos jokaista aikoo miellyttää ja asiantuntemustaan jakaa.
      Asiakaspalvelijan olisi siinä vaiheessa syytä pysähtyä jos kiire tai rahan ahneus vaikuttaa palvelutilanteeseen, silloin tulee helposti hosumisia ja palvelu huononee. Säästösyistä palvelijoita ei kuitenkaan palkata mikä voi viedä liikkeeltä asiakkaita , koska heitä ei ehditä palvelemaan.

      • MT222

        En itsekään asu Kuhmossa mutta käyn siellä silloin tällöin. Kuhmoon soisin kuitenkin valuvan erään opin, jonka aikanaan kuulin erään ison tavarataloketjun toimitusjohtajalta.

        Hän oli aikanaan ollut organisaatiossa muualla töissä ja yrityksen yhtenä oppaana oli ollut 10-senttinen mappi "asiakasvalitusten käsittelyohjeita". Hän oli jo tuolloin päättänyt, että tuo on ensimmäinen, jonka hän poistaa, jos joskus vain voi.

        Hänestä tuli aikanaan ko. yrityksen toimitusjohtaja ja hän teki sen - poisti asiakasvalitusohjeen. Sen sijaan hän määritteli kaksi asiaa:

        - Tarkoituksenamme on tehdä rahaa
        - Asiakas on aina oikeassa.

        Jälkimmäinen on nimenomaan ohje asiakaspalvelulle ja myyjille. Asiakas ON aina oikeassa. Jos hän kokee saaneensa huonoa palvelua tai väärän tavaran, asia on näin. Perusteena tälle on se, että rehelliset ihmiset eivät halua huijata tai pettää vaan valitustilanteessa heillä on siihen peruste. Epärehellisiä taas on sen verran vähän kokonaisuudesta, että heidän takiaan ei kannata tuhota koko firman mainetta.

        Onko Kuhmossa liikaa epärehellisiä ihmisiä vai voisiko tämä malli toimia sielläkin? Miksi turhaan palvella ihmisiä huonosti tai kyseenalaistaa heidän reklamaatioitaan? Eivät kai he turhaan tule valittamaan.

        No, siinäpähän mietitte, ilmeisesti Jukka Lehto on keksinyt tämän, saapa nähdä keksivätkö muut.

        t. Matti

        P.S. Se yritys muuten oli Stockmann. Heillä ei mene kovinkaan huonosti ja siellä on aina, joka kerta, ilo asioida koska henkilöstökin on koulutettu tähän.


      • anna euro
        MT222 kirjoitti:

        En itsekään asu Kuhmossa mutta käyn siellä silloin tällöin. Kuhmoon soisin kuitenkin valuvan erään opin, jonka aikanaan kuulin erään ison tavarataloketjun toimitusjohtajalta.

        Hän oli aikanaan ollut organisaatiossa muualla töissä ja yrityksen yhtenä oppaana oli ollut 10-senttinen mappi "asiakasvalitusten käsittelyohjeita". Hän oli jo tuolloin päättänyt, että tuo on ensimmäinen, jonka hän poistaa, jos joskus vain voi.

        Hänestä tuli aikanaan ko. yrityksen toimitusjohtaja ja hän teki sen - poisti asiakasvalitusohjeen. Sen sijaan hän määritteli kaksi asiaa:

        - Tarkoituksenamme on tehdä rahaa
        - Asiakas on aina oikeassa.

        Jälkimmäinen on nimenomaan ohje asiakaspalvelulle ja myyjille. Asiakas ON aina oikeassa. Jos hän kokee saaneensa huonoa palvelua tai väärän tavaran, asia on näin. Perusteena tälle on se, että rehelliset ihmiset eivät halua huijata tai pettää vaan valitustilanteessa heillä on siihen peruste. Epärehellisiä taas on sen verran vähän kokonaisuudesta, että heidän takiaan ei kannata tuhota koko firman mainetta.

        Onko Kuhmossa liikaa epärehellisiä ihmisiä vai voisiko tämä malli toimia sielläkin? Miksi turhaan palvella ihmisiä huonosti tai kyseenalaistaa heidän reklamaatioitaan? Eivät kai he turhaan tule valittamaan.

        No, siinäpähän mietitte, ilmeisesti Jukka Lehto on keksinyt tämän, saapa nähdä keksivätkö muut.

        t. Matti

        P.S. Se yritys muuten oli Stockmann. Heillä ei mene kovinkaan huonosti ja siellä on aina, joka kerta, ilo asioida koska henkilöstökin on koulutettu tähän.

        hobbyhalli onstokmanni van osta kolme maksa yksi vieläkö voi makasiinissä hintalaput vaihtaa van jos tulee yhtyskuntapalvelua varastuksesta nin rankaistuksena pääsee ekotorille varastamaan ja pöljehtimään normaaleile asijakkaille on se kova rankaistus luulis lopettavan rötökset ja rupeavan saarnamieheksi tahi tervankeittäjäksi ellei peräti hankevetäjäksi eurojekteihin,aamen.


      • Ei reklamoija
        MT222 kirjoitti:

        En itsekään asu Kuhmossa mutta käyn siellä silloin tällöin. Kuhmoon soisin kuitenkin valuvan erään opin, jonka aikanaan kuulin erään ison tavarataloketjun toimitusjohtajalta.

        Hän oli aikanaan ollut organisaatiossa muualla töissä ja yrityksen yhtenä oppaana oli ollut 10-senttinen mappi "asiakasvalitusten käsittelyohjeita". Hän oli jo tuolloin päättänyt, että tuo on ensimmäinen, jonka hän poistaa, jos joskus vain voi.

        Hänestä tuli aikanaan ko. yrityksen toimitusjohtaja ja hän teki sen - poisti asiakasvalitusohjeen. Sen sijaan hän määritteli kaksi asiaa:

        - Tarkoituksenamme on tehdä rahaa
        - Asiakas on aina oikeassa.

        Jälkimmäinen on nimenomaan ohje asiakaspalvelulle ja myyjille. Asiakas ON aina oikeassa. Jos hän kokee saaneensa huonoa palvelua tai väärän tavaran, asia on näin. Perusteena tälle on se, että rehelliset ihmiset eivät halua huijata tai pettää vaan valitustilanteessa heillä on siihen peruste. Epärehellisiä taas on sen verran vähän kokonaisuudesta, että heidän takiaan ei kannata tuhota koko firman mainetta.

        Onko Kuhmossa liikaa epärehellisiä ihmisiä vai voisiko tämä malli toimia sielläkin? Miksi turhaan palvella ihmisiä huonosti tai kyseenalaistaa heidän reklamaatioitaan? Eivät kai he turhaan tule valittamaan.

        No, siinäpähän mietitte, ilmeisesti Jukka Lehto on keksinyt tämän, saapa nähdä keksivätkö muut.

        t. Matti

        P.S. Se yritys muuten oli Stockmann. Heillä ei mene kovinkaan huonosti ja siellä on aina, joka kerta, ilo asioida koska henkilöstökin on koulutettu tähän.

        Mutta miten, jos asiakas väittää itse olleensa väärässä? Onko hän oikeassa?


      • näin sen näkisin
        MT222 kirjoitti:

        En itsekään asu Kuhmossa mutta käyn siellä silloin tällöin. Kuhmoon soisin kuitenkin valuvan erään opin, jonka aikanaan kuulin erään ison tavarataloketjun toimitusjohtajalta.

        Hän oli aikanaan ollut organisaatiossa muualla töissä ja yrityksen yhtenä oppaana oli ollut 10-senttinen mappi "asiakasvalitusten käsittelyohjeita". Hän oli jo tuolloin päättänyt, että tuo on ensimmäinen, jonka hän poistaa, jos joskus vain voi.

        Hänestä tuli aikanaan ko. yrityksen toimitusjohtaja ja hän teki sen - poisti asiakasvalitusohjeen. Sen sijaan hän määritteli kaksi asiaa:

        - Tarkoituksenamme on tehdä rahaa
        - Asiakas on aina oikeassa.

        Jälkimmäinen on nimenomaan ohje asiakaspalvelulle ja myyjille. Asiakas ON aina oikeassa. Jos hän kokee saaneensa huonoa palvelua tai väärän tavaran, asia on näin. Perusteena tälle on se, että rehelliset ihmiset eivät halua huijata tai pettää vaan valitustilanteessa heillä on siihen peruste. Epärehellisiä taas on sen verran vähän kokonaisuudesta, että heidän takiaan ei kannata tuhota koko firman mainetta.

        Onko Kuhmossa liikaa epärehellisiä ihmisiä vai voisiko tämä malli toimia sielläkin? Miksi turhaan palvella ihmisiä huonosti tai kyseenalaistaa heidän reklamaatioitaan? Eivät kai he turhaan tule valittamaan.

        No, siinäpähän mietitte, ilmeisesti Jukka Lehto on keksinyt tämän, saapa nähdä keksivätkö muut.

        t. Matti

        P.S. Se yritys muuten oli Stockmann. Heillä ei mene kovinkaan huonosti ja siellä on aina, joka kerta, ilo asioida koska henkilöstökin on koulutettu tähän.

        Ne on tässä:
        - Tarkoituksenamme on tehdä rahaa
        - Asiakas on aina oikeassa.

        Asiakasta on vain miellytettävä, vaikka hän olisi väärässäkin koska on tehtävä rahaa. Kaiken takana on raha!


      • eriksonn
        näin sen näkisin kirjoitti:

        Ne on tässä:
        - Tarkoituksenamme on tehdä rahaa
        - Asiakas on aina oikeassa.

        Asiakasta on vain miellytettävä, vaikka hän olisi väärässäkin koska on tehtävä rahaa. Kaiken takana on raha!

        entäs jos asiakas on lyyhä kuulluuko naurun hörähtely asiaan kuten huoltamon pitäjällä saa rahat ja samalla kohteen josta tehdä pilkkaa jopa asianosaisen kuullen


      • tuppanat

        mistä saa hienoja tuulipukuja halavalla entä kauniita lenkkikenkiä


      • Kysyppä
        tuppanat kirjoitti:

        mistä saa hienoja tuulipukuja halavalla entä kauniita lenkkikenkiä

        näiltä kuhmon kepulais läskitartsaniakoilta, ne varmaankin tietää.


      • neuvoja ö
        Kysyppä kirjoitti:

        näiltä kuhmon kepulais läskitartsaniakoilta, ne varmaankin tietää.

        kysy lehonJukasta


      • HAMEMARTTA
        neuvoja ö kirjoitti:

        kysy lehonJukasta

        selliltä on palavelu hyvä


      • Lyyli-71
        Kysyppä kirjoitti:

        näiltä kuhmon kepulais läskitartsaniakoilta, ne varmaankin tietää.

        Aivan kauheita tynnyreitä nämä nuoret keskustalaiset naisvaltuutetut, mut meikkikauppiaat tykkää kun menee paljon puuteria ja finnipuikkoo.


      • äippä,,
        Lyyli-71 kirjoitti:

        Aivan kauheita tynnyreitä nämä nuoret keskustalaiset naisvaltuutetut, mut meikkikauppiaat tykkää kun menee paljon puuteria ja finnipuikkoo.

        Vai tuota mieltä on Lyyti-leveäperse. Eipä tunne valtuutettuja.


      • äippa

      • äippä,,

      • prut pruuth
        äippä,, kirjoitti:

        Tarkoitat varmaan seisomassa olevaa mieshenkilöä.

        hamemartat sellillä on niin sutjakoita poikia että vanhan homoöhrän silmät lepää samalla kun käy terapiassa siellä kahvikupposen ja ihanan silmänruuan kera.


    • KAESA K

      Ovatko asiakkaat huomanneet miten SUOMEKSI sanottuna on p...... Kuhmon työttömien yhdistyksellä on. Eikö sinne saada siivoojaa vai mikä on vikana,ai niin eihän kukaan kuhmoöainen lähde sinne töihin vähän yli 500 euron kuukausipalkalla. Otetaan sitten venäläinen tai thaimaalainen, ai niin mekin ovat paremmin palkatussa työssä kuin me kuhmolaiset. Että tällälailla Kuhmossa työllisyys lujaja kaunistellaan.

      • on paskainen

        on siellä monta siivoojaa töissä. ehkä siellä pitäisi olla 10siivoojaa. jopa niitä alkkohoolisoituneita riitänee yhtistyksen tarpeisiin.Paskasta siellä on kyllä aina ollut


    • asiakas aina oikeass

      menkää Kuhmon Makasiiniin. Siellä vanhempi täti-ihminen on kuin myrkyn niellyt tai katsoo kuin mulukku pöytälaatikosta

      • yks muar vaa

        Ainakin 3 vanhempaa myyjää makasiinissa on kuin myrkyn nielleitä.onkopa sitten oikealla alalla,van luonteelle ja näölle ei voi mitään ja siksipä ovat mitä ovat.


    • Kiittiriitti

      Laatukoneessa valehdeltu minulle jo kahdesti, kun ei lupauksia pidetä. En siihen putiikkiin enää mene!

      • kyykyy

        selkärangatonta touhua, ei tiedetä omien myytävien tuotteiden hintoja....aina kuulemma tietokoneet rikki..... kukkua...


    • kopkopkop

      Nappa Asussa hyvä palvelu, löysin kengät myyjän avustuksella.

      • palvelua.

        Joku pitää sitä hyvänä palveluna, että löytää sopivat kengät myyjän avustuksella. HALOO!!!!! Sehän on myyjän normaali työnkuvaan kuuluva suoritus. Palvelu on silloin normaalia.


      • nöyristä nöyrin
        palvelua. kirjoitti:

        Joku pitää sitä hyvänä palveluna, että löytää sopivat kengät myyjän avustuksella. HALOO!!!!! Sehän on myyjän normaali työnkuvaan kuuluva suoritus. Palvelu on silloin normaalia.

        hyvä palvelu sain ovenrivan ylihinnalla ostetuksi rautakaupasta eikä tarvinnu ku kolmevarttia odottaa myyntitykkiä


      • poonusta jopa 5%
        nöyristä nöyrin kirjoitti:

        hyvä palvelu sain ovenrivan ylihinnalla ostetuksi rautakaupasta eikä tarvinnu ku kolmevarttia odottaa myyntitykkiä

        kävin eilen ruokaostoksilla marketissa ja 2 tuntia ootin myyjää eikä kukaan tullut kyselemään mitä sais olla, ite piti tavarat kerätä. Rahat kyllä otettiin ja kiiteltiin ja poonusta 5%.


      • mademoize
        poonusta jopa 5% kirjoitti:

        kävin eilen ruokaostoksilla marketissa ja 2 tuntia ootin myyjää eikä kukaan tullut kyselemään mitä sais olla, ite piti tavarat kerätä. Rahat kyllä otettiin ja kiiteltiin ja poonusta 5%.

        Eipä niin ole sellaista palvelua ko.kaupassa että tultaisiin kyselemään et mitä saisi olla,mutta en kyllä kaipaakaan,saa ihan itse rauhassa katsella ja etsiä.Toisissa kaupoissa sitten melkeinpä heti tullaan kyselemään kun kerkiää ovesta sisään,että vonko olla avuksi,mutta ei se paha ole sekään.


      • vakio asiakas aina
        poonusta jopa 5% kirjoitti:

        kävin eilen ruokaostoksilla marketissa ja 2 tuntia ootin myyjää eikä kukaan tullut kyselemään mitä sais olla, ite piti tavarat kerätä. Rahat kyllä otettiin ja kiiteltiin ja poonusta 5%.

        Älä viitsi valehdella. Kukaan järkevä kaupassa käyjä ei kahta tuntia seiso kuin hooooooooooo moilanen ja odota et joku palvelis.. on tainnu äiti hemmotella pilalle jos et osaa kaupassa ite asioitasi ja kärryjäsi täyttää. S- marketissa on hyvä asiakaspalvelu ja kuhmon parhaat työntekijät...


      • 11+9=?
        vakio asiakas aina kirjoitti:

        Älä viitsi valehdella. Kukaan järkevä kaupassa käyjä ei kahta tuntia seiso kuin hooooooooooo moilanen ja odota et joku palvelis.. on tainnu äiti hemmotella pilalle jos et osaa kaupassa ite asioitasi ja kärryjäsi täyttää. S- marketissa on hyvä asiakaspalvelu ja kuhmon parhaat työntekijät...

        joku urpo oli kolmevarttia outellu rautakaupassa myyjää joka valitsisi hänelle ovenrivan.


      • Entinen kuhmolainen
        11+9=? kirjoitti:

        joku urpo oli kolmevarttia outellu rautakaupassa myyjää joka valitsisi hänelle ovenrivan.

        Paikallis-sähkössä ei kannata käydä, yrittävät huijata naisia, etenkin nuoria, kun kuvittelevat etteivät he tiedä tekniikasta mitään. Olen sanonutkin heille että en aio enää asioida siellä kun ystävän mukana olen siellä käynyt ja ovat kysyneet miten voivat auttaa.
        Makasiinin henkilökunta on oikein ystävällistä, ja ymmärrän kyllä miksi jotkut heistä ovat tympääntyineitä: vähemmästäkin jauhamisesta tympääntyy ("ei sieltä makasiinista saa laadukasta tavaraa, jne). Miltä ihminen näyttää niin sillehän ei mahda mitään!
        Pajakassa ja Muotieisassa saa palvelua vain jos on yli 40-v. tai venäläinen. Ja ne nuoret työntekijät vain haahuilevat ja näyttävät siltä etteivät edes halua auttaa.
        R-kioskiin mennessä ei tule enää yhtä mukavaa ja tervetullutta oloa uusien yrittäjien myötä.
        Me-kuvassa on ammattitaidotonta väkeä. Tiedän useita henkilöitä jotka ovat käyttäneet kuvauspalvelua ja pettyneet lopputulokseen (mm. hääkuvassa morsiamella hartiat lysyssä) En missään nimessä maksaisi toista kertaa heidän "palveluistaan"!
        Ruokakaupoista saa erinomaista palvelua ja parturikampaamoista.


      • miten on?
        Entinen kuhmolainen kirjoitti:

        Paikallis-sähkössä ei kannata käydä, yrittävät huijata naisia, etenkin nuoria, kun kuvittelevat etteivät he tiedä tekniikasta mitään. Olen sanonutkin heille että en aio enää asioida siellä kun ystävän mukana olen siellä käynyt ja ovat kysyneet miten voivat auttaa.
        Makasiinin henkilökunta on oikein ystävällistä, ja ymmärrän kyllä miksi jotkut heistä ovat tympääntyineitä: vähemmästäkin jauhamisesta tympääntyy ("ei sieltä makasiinista saa laadukasta tavaraa, jne). Miltä ihminen näyttää niin sillehän ei mahda mitään!
        Pajakassa ja Muotieisassa saa palvelua vain jos on yli 40-v. tai venäläinen. Ja ne nuoret työntekijät vain haahuilevat ja näyttävät siltä etteivät edes halua auttaa.
        R-kioskiin mennessä ei tule enää yhtä mukavaa ja tervetullutta oloa uusien yrittäjien myötä.
        Me-kuvassa on ammattitaidotonta väkeä. Tiedän useita henkilöitä jotka ovat käyttäneet kuvauspalvelua ja pettyneet lopputulokseen (mm. hääkuvassa morsiamella hartiat lysyssä) En missään nimessä maksaisi toista kertaa heidän "palveluistaan"!
        Ruokakaupoista saa erinomaista palvelua ja parturikampaamoista.

        Toivottavasti Kuhmon R-kioski on muuttunut koko kansan asiointipaikakasi, eikä pelkästään DEMARIEN lepokodiksi.


      • pelurit
        miten on? kirjoitti:

        Toivottavasti Kuhmon R-kioski on muuttunut koko kansan asiointipaikakasi, eikä pelkästään DEMARIEN lepokodiksi.

        Nehän vahtaavat vain työttömänä omia etujaan. Niin ja korkeimman puoluejohdon aika menee Suomen salaisten asiakirjojen toimittamiseen ulkomaille, erityisesti Amerikkaan. Uskomattoman kaksinaamaista sakkia!


      • positiivinen asiakas
        pelurit kirjoitti:

        Nehän vahtaavat vain työttömänä omia etujaan. Niin ja korkeimman puoluejohdon aika menee Suomen salaisten asiakirjojen toimittamiseen ulkomaille, erityisesti Amerikkaan. Uskomattoman kaksinaamaista sakkia!

        Pf Kornilofin Perilliset ja Oleksi Jestola ovat Kuhmoniemeläisiä hyvin palvelevia kauppoja


      • Onnelliset*
        Entinen kuhmolainen kirjoitti:

        Paikallis-sähkössä ei kannata käydä, yrittävät huijata naisia, etenkin nuoria, kun kuvittelevat etteivät he tiedä tekniikasta mitään. Olen sanonutkin heille että en aio enää asioida siellä kun ystävän mukana olen siellä käynyt ja ovat kysyneet miten voivat auttaa.
        Makasiinin henkilökunta on oikein ystävällistä, ja ymmärrän kyllä miksi jotkut heistä ovat tympääntyineitä: vähemmästäkin jauhamisesta tympääntyy ("ei sieltä makasiinista saa laadukasta tavaraa, jne). Miltä ihminen näyttää niin sillehän ei mahda mitään!
        Pajakassa ja Muotieisassa saa palvelua vain jos on yli 40-v. tai venäläinen. Ja ne nuoret työntekijät vain haahuilevat ja näyttävät siltä etteivät edes halua auttaa.
        R-kioskiin mennessä ei tule enää yhtä mukavaa ja tervetullutta oloa uusien yrittäjien myötä.
        Me-kuvassa on ammattitaidotonta väkeä. Tiedän useita henkilöitä jotka ovat käyttäneet kuvauspalvelua ja pettyneet lopputulokseen (mm. hääkuvassa morsiamella hartiat lysyssä) En missään nimessä maksaisi toista kertaa heidän "palveluistaan"!
        Ruokakaupoista saa erinomaista palvelua ja parturikampaamoista.

        "Me-kuvassa on ammattitaidotonta väkeä. Tiedän useita henkilöitä jotka ovat käyttäneet kuvauspalvelua ja pettyneet lopputulokseen (mm. hääkuvassa morsiamella hartiat lysyssä) En missään nimessä maksaisi toista kertaa heidän "palveluistaan"".

        Tiedustelin hääkuvauksen hintaa.. Piti kääntyä ovelta pois..
        Yksi mies kuvasi kotonaan sitten meidän hääkuvat, ja kuvasi koko hääseremonian videolle - 2 tuntia. Lisäksi otti yli 200 valokuvaa. DVD-levyille tallennettuna hinta oli 120 euroa..!


      • HÖÖÖÖÖH
        11+9=? kirjoitti:

        joku urpo oli kolmevarttia outellu rautakaupassa myyjää joka valitsisi hänelle ovenrivan.

        Olisi mennyt itse valitseen sen ovenrivan. Eiköhän se olisi riittäny.


    • 1 + 1

      Lehon Jukalta ja kumppaneilta, Videoklinikan Ollilta ja Sormulan puodissa oon saanut hyvvää palvelua.
      Niin ja Hieroja Risto Haverinen on Kuhmon paras hieroja.
      Ykköskiitos!

    • ostin kamman

      torikaupialta

    • tuohduksissa

      Niinhän se on että Kuhmosta saa kohtuullista palvelua: kohtuullisen hyvää ja kohtuullisen huonoa. Vaikka en itse enää nuorempaa polvea edustakaan, olen huomannut sen, kuinka töykeästi eräskin myyjä on nuorisoa vahdannut kaupassa käydessä kuin Hitleri juutalaisia. Asiakaspalvelussa itsekin työskennelleenä voin sanoa, että kyllähän se paskanjauhanta asiakkaista on joillekin kahvitaukojen kerma kakussa. Tämäkin ''parempimaineisemman kemikaalio-lelukaupan'' pääasiallinen myyjä vahtaa kaula pitkällä tyttösiä kun he hihitellen katselevat koruja tai pienesineitä. Juu, näin se on. Liekö Soinin neuvot saavuttaneet Kuhmon pitäjän lopultakin, kun peruskuhmolaisia kohdellaan kaupoissa kuin maahanmuuttajataustaisia?

      • Älä sotke...

        Mitenkä se Soini ja persut tähänkin saatiin sotkettua. Vaalit meni jo. Hävisitte luuseritko???


    • Katsoa saa minua

      Minä jos en varasta mitään, ei haittaa vaikka myyjä vahtii minua kaula pitkällä ja vieläkin pitemmällä.

      • Epäilty

        Totta kait se haittaa. Sehän osoittaa, että sinua EPÄILLÄÄN.


    • mamuliina

      Vaan ei ole kivaa asioida siinä liikkeessä kun seuraa koko ajan,eikä voi rauhassa katsella.Eipä sinne ole kovin monesti asiaakaan mitä joskus jos lapsille leluja käy katselemassa.

    • postimiehelle plussa

      Posti-Olli on aina reippahalla mielellä ja ystävällinen.

      • podilas

        hyvveä hierontoa oun soanuvan nimmeä en sano ,perkele pysyttelette kaukana siitä


      • Kätköön joutuin
        podilas kirjoitti:

        hyvveä hierontoa oun soanuvan nimmeä en sano ,perkele pysyttelette kaukana siitä

        Hattua on nostettava kierrätyskeskuksen veretseisauttavan nopealle työmoraalille, tavara ampaisee kiertoon ettei hyllyille ehdi pölyttymään.


    • Kiitos Apteekille

      Apteekista Kuhmossa saa kohteliasta ja asiantuntevaa palvelua.

    • hymyä huuliin

      kuhmosta saa joka kaupasta hyvää palvelua .eikun vaan hymyä huuliin ja iloisin mielin kauppoja kiertelemään.jokaisella on huonoja päiviä mut ei anneta sen häiritä.ei viititä aina valittaa ja mollata ihmisiä.

      • huhhuijjjaaaaa

        Nimenomaan, kyllä saa hyvää palvelua kun osaa itse käyttäytyä kunnolla! Asiakaspalvelijatkin ovat ihmisiä, ja enpä ihmettele jos ei kauheasti tee mieli lähestyä asiakasta jolla jo valmiiksi roikkuu suupielet leuan alapuolella. He eivät valitettavasti osaa lukea ajatuksia, jotenka heille tulee ILMAISTA se, mitä haluaa. Jos taas palvelua ei tarvitse, voi ystävällisesti kertoa myyjälle senkin.
        Kuhmolaisten asenne näkyy taas tässäkin valitusketjussa.


    • _Tracker_

      Kuhmon Paikallis-Sähkössä oli loistavaa asiakaspalvelua. Sain niin kattavan selvityksen tuotteesta, että en muista missään muualla tuollaista saaneeni.
      Hyvä palvelu poikii heille kaupat, vaikka voisin ostaa saman tuotteen verkkokaupastakin.

      • täytekakkua40erkkiä

        yhdistyksestä saa halvalla 40eeroa täyterin,eu-leipäjonojauhoista raittiit,urheilulliset ,solakat,raittiit,hyväntuoksuiset,raittiit,potunkuorijat leiponeet jotka ei yski taikinaan vaikka saisi halvemmalla konditorioista niin ne ei itupotulla ymmärrä maustaa kannatuksen vouksi kannattaa ostaa,oven avaus ja imelät hajut kannattaa ostaa täyteri yhteisöllisestä kolhhoosista täyterit.


      • Kalliiksi tuli

        Ja tuostakin voidaan olla taas montaa mieltä. Yhden kohdalla voi toimia toisen ei. Näinhän se elämä menee. Vasta sitten alkoi homma toimia kun kaupat oltiin jo perumassa.


    • Hyvät palvelut

      Kaikista kaupoista saa palvelua, jos et ryttyile itse .Ostat asiallisesti ja maksat vikisemättä. Rahalla ei kannata röystäillä,sitä voi käyttää pullistelmatta.

      • tyhmät maksaa...

        Maksat vikisemättä ylihintaa!!!


    • tyytymätön asiakas

      Kaikista kaupoista ei saa palvelua, kun asiakas tulee liikkeeseen hänellä on tarvis ostaa ja hyvä myyjä saa asiakkaan tyytyväiseksi, mutta tänä päivänä se ei pelaa kun myyjillä ja omistajilla on omat asiat tärkeimpiä kuin asiakaspalvelu. Työaika on töitä varten ja sen jälkeen on oma aika jolloin hoidetaan omat asiat, näin se vaan on kyllä asiakas huomaa missä mennään ja moniko yritys olis pystyssä ellei kaupunki ostais palveluja yrittäjiltä?

      • reporteeri

        Metästäjilä on hyvä palvelu,pohjalaiset ampuu karhut .kuhnuslaiset kerää vainaat ja myy ne Helsinkiin.


    • Nomhuk

      Kuhmon paras palvelu Nappa-asussa. Sotkamossa puolestaan Alkossa.

    • Ekomies.

      Ei toimi takuu Paikallis-sähkössä,töykeitä liikeapulaisia ei osata palvella.kannattasi vaihtaa ekotorin hienokäytöksisten myyjien kanssa koko henkilokunta.

    • asiakaskin

      Rusasen kulmassa paras palvelu ja on ollut aina.

      • R.Kulma

        Olen samaa mieltä kanssasi. Ja omistajalla on vielä "hoksottimet" pelissä jos jotain lahjaa tms. kysyy. Ei aina tuputa sitä kalleinta vaihtoehtoa, vaan antaa asiakkaalle useita vaihtoehtoja. Ja jos jostain syystä ei osta sieltä tuotetta, niin ei varmasti saa nyreätä katsetta niskaan. Kiitos.


    • vajakki

      kuhmon nesteellä on parasta palvelua

    • Tympee ja ok!

      paska palvelu on ihan hanurista! Mutta mikä meitä ihmisiä oikein riivaa? Miksi "kaikki vaativat" parempaa palvelua. Miksi meidän pitää vaatia hyvää palvelua?
      Miksi ei vaan riitä, että myyjä hoitaa hommansa? Miksi menettää yöunensa, jos myyjä ei nyt hymyillytkään? Miksi falski hymy on parempi, kuin aito väsynyt asiakaspalvelijan ilme?
      Miksi kaupasta ostavan ihmisen pitää kokea itsensä hyvin kohdelluksi? Tai vielä enempi, miksi asiakkaan pitäisi kokea olevansa hyväksytty asiakaspalvelijan silmissä?
      Me olemme kaikki ihmisiä. Niin meistä vaan moni toimii. Haluamme tulla hyväksytyiksi, vaikka hetken kohtaamisissa.
      Ja toki on tympeää mennä uudestaan asioimaan tympeään ilmapiiriin.
      Kauhea dilemma! Siis ku ei ne myyjät oikeesti tykkää teistä kenestäkään ihan hirveesti... Sillei henk.koht!

    • hoitaa tai ei sitte

      Siinäpä se onkin, kun myyjä ei vain hoida hommaansa. Valehdellaan esim. eloktonisista tuotteista ja niiden ominaisuuksista. Tuotteiden toimitus on empätiijä varassa. Hinta on mitä lie kun tulee?? Hinnoittelu ei ole sama kassalla kuin hyllynreunassa. Takuuasioissa levitellään käsiä ja kehoitetaan itse ottamaan yhteytttä maahantuojaan. Ei tässä sen ihmeempiä vaadita, kun hoitaa hommansa, niin palvelu on silloin normaalia ja se riittää.

      • Joku vaaan...

        Joo, Kelalata olen saanut tosi huonoa palvelea, eräältä ihmiseltä ei kaikilta, olis tehnyt mieli sanoa että anteeksi kun tulin, mutta oli pakko.
        eikö vois vaihtaa sellaiset pois.


    • Tumma Valte

      kun miun kanssa teet kauppaa saat hyvää palvelua,ois sisäänajettu mersu,hyvä vuosikerta 66,kärsii vilkasta helman alle,kuuteentuhanteen saat

      • v h

        Saastamoisella on kyllä suvereeni palvelutahto.


      • välikäsi
        v h kirjoitti:

        Saastamoisella on kyllä suvereeni palvelutahto.

        tksa on hyvo palvei coronationsreet mikso mennyy kui lopuu ensi vuona attendo metode,liekö italiasta peruskoonin yhtijö.


    • tukki mies

      perkuleen mökeltäjä, mäyräkoira nahkoneen syöty

    • huutolaisyhteiskunta

      Paranoo mummoin taudit kun keskieurooppalaisten sijoittajien yhtiöt hoitaa terveyskeskuksen. Nyt on sitten siunattu niin vanhusten kuin sairaanhoitokin keinottelijoitten haltuun.Kiitämme.

    • Lekuroplaz

      Nätti oli lääkäri tänäänkin.

    • salon mörkö

      Hyvää asiakaspalvelua on tullut erityisesti Kuhmon poliisilta, rajavartijoilta ja erävalvojalta (myös evp). Kiitokset heille!

    • Helpottunut asiakas

      Hotelli Kainuun (Kuhmo) järjestyksenvalvoja. Kiitos eilisen häirikön poistosta!

    • urheilijatyyppi

      Tarttuuko trikiini karhunkakasta,kaksi ylen viisasta miestä näkyi nuuskivan unskinuralla,ellei sitten ollut susikoiran tai alkoholisoituneen kiljukankaan ämmän tuotoksia.tulokset saavutuksista lienee paikallislehden sensaatiouutinen.

    • terveyttä

      Olen huomannut että eräässä Kuhmolaisessa liikkeessä palvellaan ensin venäläiset ja sitten vasta Suomalaiset.Kauhukseni huomasin käydessäni kyseisessä kaupassa vilkaimpaan aikaan,kuinka nämä ulkomaiset työntekijät joita oli lihatiskin takana3 selasivat vaan omia valokuviaan jotka oli lihatiskillä.Kova pulina vaan kävi näiden kolmen työntekiän kesken ,eikä asiakkaista piitattu.Odottelin aikani ja lähdin toiseen kauppaan.Enpä osta enää mitään siitä kaupasta mikä on lihatiskeillä.Tuli tunne että sama kuin olisivat asettaneet omat alushousunsa lihatiskille.Se siitä hygieniasta.

    • Maassa maan tavalla.

      Olikohan heillä hygieniapassi koulutus käyty? Kauppias varmaan puuttuu asiaan.

    • Iso-Hoppi

      Pitävät ainakin Hopin puhtoisena.

    • rikiini

      Keskon asia olisi puuttua

    • palvelua

      Kyllä minä olen saanut huonoa palvelua kelalta, siellä on yksi tympeä nainen sillä on aina jotain keljuilua niissä sanomisissa. Ihan pelkään mennä kyseiseen paikkaan, jos ei olis pakko niin kiertäsin kaukaa.

    • Monta kertää käynyt

      Palvelussa ei varsinaisesti ole vikaa, mutta Korhosella tuntuu nykyään olevan hyllyt täynnä eioota.

      • lentuan viisas

        mistä saa tervankusta kanisterin halvimmalla.pullotan 50ml ja myyn ivantiran pöljille seäskiöljyksi


    • toinen äippä

      No, Salmisen Ollilta aikoinaan asiantuntevaa ja noppeeta asiakaspalvelua.
      Nyt meni kunniakirja oikeeseen osoitteeseen.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      63
      4810
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      52
      3227
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      145
      2442
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      105
      2016
    5. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      80
      1622
    6. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1227
    7. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      193
      1145
    8. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1131
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      87
      1118
    10. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      173
      1106
    Aihe