turun alueet..

uusi turkulainen

Heips!

Mulla on tämmöinen pulma: pitäisi hankkia asunto Turusta, mutta en tiedä eri alueista yhtään mitään. Esim. olen kuullut, että Varissuolle EI kannata muuttaa, siellä on levotonta. Voisiko joku ystävällinen sielu vähän valaista mua tässä alue- asiassa! Mitkä alueet on rauhallisia, vihreitä, halpoja/kalliita jne.? Ilpoinen, Suikkila, Halinen, Räntämäki..?

Kiitos!

18

10584

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pete

      Muuta meille?

    • esim

      Varissuo, Lauste ja Halinen (osittain) on ihan virallisestikin sellaisia köyhempiä alueita ja niissä asuu paljon romaneja ja maahanmuuttajia. Siitä voi itse päätellä loput ;)

      Muista alueista en tiedä sanoa yhtään mitään... ehkä joku toinen jatkaa?

      • 10 vuotta turkulainen

        ...Pansiota enkä Pernoakaan, jos ongelmalähiöitä käydään nimeämään yhtyen täysin edelliseen puhujaan. Itse asun Runosmäessä jo 5:ttä kuukautta, tämä menettelee, vaikka kaupungin vuokra-asunnot ovat lisänneet levottomuutta täälläkin. Asuntojen vuokratasosta voi täällä Turussakin päätellä paljon; halpa hintataso=huono alue. Onnea etsinnällesi!


      • Tohlo

        Totta, Halinen on pitkälti huonoa aluetta, mutta vähän matkaa eteenpäin kun mennään Halisten koululta, niin tulee hyvää aluetta, mutta kohtalaisen kalliita mielestäni (rivitalokaksio n. 570E) Ilmeisesti romaaneilla ja "häiriköillä" ei ole rahaa maksaa niin kallista vuokraa. Eli täällä tien päässä on paljon rauhallisia kerros ja rivitaloja. Tosin aika haluttuja joten vaikea niitä on saada...Lapsiperheitä ja hyviä lenkkipolkuja paljon paikkoja ulkoiluttaa koiraa (ja paljon koiria kaveriksi)


      • pate

        ja mitä vittuu säkin jostain tiedät :I, sun isäs oli maahanmuuttaja, ainakin sun kirjotustapas perusteella..


    • Lukija

      Yritäppä Ruskolle, se on 12 km Turun keskustasta ja mitä rauhallisin asuin ympäristö. Kuulemma kaikki kunnan järjestämät "hyvyydetkin " ovat OK

    • Nette

      Ilpoinen on todella rauhallinen alue sieltä kun ei ole läpikulkua oikein minnekään. Alueelta löytyy ainakin VVO:n asuntoja, loput käsittääkseni omistusasuntoja. Myös yöbussit kulkevat Ilpoisiin. Kauppa, kirjasto, 2 pubia(räkälää), pankkiautomaatti, kampaamo. Kokemuksesta voin suositella.

      Nättinummessa myöskin omistusasuntoja ja vihreää seutua. Läpikulkua kuitenkin pyörillä ja mopoilla joskin kyseinen alue on pitkänmallinen joten luonnollista. Löytyy kauppaa, pubia, päiväkotia, puistoa, Länsikeskuksen palvelut kävelymatkan päässä. Viihdyin kuitenkin Ilpoisissa paremmin.

      Hepokulta vihreää seutua omistusasuntoineen. Edullista asumista (vesi ja sähkö sisältyvät vastikkeeseen koko alueella). Länsikeskus kävelymatkan päässä. Alueella kioski, 2 pubia, eläinkauppa, kukkakioski.

      Jos kerrostalossa pitää asua niin mieluiten asuisin Hepokullassa. Lapsiystävällistä aluetta ja Länsikeskus kauppoineen vieressä. Ilpoinen hyvänä kakkosena. Sen miinuspuolena pitkä matka "jättimarketteihin", sinkkuna elellessä pärjäsi Rimin kanssa hyvin. Kupittan CM on kuitenkin kaupungista päin tultaessa matkan varrella.

      • uusi turkulainen

        Kiitos kaikille vastauksista..! Pari hyvää kämppää tiedossa.. ilmoittelen kuinka kävi! :)


    • uusi turkulainen

      Jaaha, kämppä löytyikin sitten keskustasta, ihan tuomiokirkon läheltä..! Jess! :)

      • ...

        Ja se siitä halvasta kämpästä :)


    • Turkulainen

      Hyviä paikkoja:

      Korppolaismäki, Uittamo, Vähä-Heikkilä (paitsi Kaasukellonmäki) Suikkila, Ruohonpää, Räntämäki, Moisio (n. 10 km keskustaan), Vätti, Nummenmäki.

      Sekä tietysti keskusta!

      Nämä menettelevät:

      Runosmäki: Betonilähiö

      Perno ja Pansio: Vaikka Pernon lukio on Suomen huonoimpia, on alue mukavaa ja vehreää.


      Varissuolle ei tosiaan kannata muuttaa. Muita huonoja alueita ovat mm.

      - Lauste ja Vaala, jossa valkoihoisten ei turhaan kannata liikkua!

      - Halinen, Turun Monaco: kymmeniä kansalaisuuksia, eikä kukaan maksa veroja!

      - Kaasukellonmäki, Turun Moskova.

      Aurajoen alajuoksun uudisrakennukset, mm. Varvintori: Entisten vankien kotiutusaluetta, satama lähellä, ankea ympäristö.

      • antti

        se on hyvä et jollain on sit ainakin 'tietoa' näistä asioista.. voi vähän riippua et millasta asuntoa on etsimässä, mut joka tapauksessa sä et taida tajuta oikeen mitään..


    • []^-1*[]

      Nyt kun olet 6 vuotta asunut Turussa, niin miten on homma lähtenyt sujumaan? Oletko tullut naapureiden kanssa juttuun? Muuta kivaa tapahtunut?

      • smokin hot mermaid

        Moro, minäkin muutan Turkuun, onko se todella omituinen kaupunki? Pakko lähteä kokemaan ja näkemään se ihan itse. Tulen ilman ennakkoasenteita. Haluan löytää Turusta hyvän miehen, jolla on mielellään vähän peltoa ja soutuvene. Eikä saa valittaa, jos nainen nukkuu vapaa-aikana eikä kokkaa muuta kuin ehkä vähän vaan, eikä siivoa tai keikistele kuin joku gaga.

        Nähdään Turun jampat. Olen vieläkin sinkkkuuuu!


      • sillälailla-
        smokin hot mermaid kirjoitti:

        Moro, minäkin muutan Turkuun, onko se todella omituinen kaupunki? Pakko lähteä kokemaan ja näkemään se ihan itse. Tulen ilman ennakkoasenteita. Haluan löytää Turusta hyvän miehen, jolla on mielellään vähän peltoa ja soutuvene. Eikä saa valittaa, jos nainen nukkuu vapaa-aikana eikä kokkaa muuta kuin ehkä vähän vaan, eikä siivoa tai keikistele kuin joku gaga.

        Nähdään Turun jampat. Olen vieläkin sinkkkuuuu!

        Olet varmaan edelleen sinkku :)

        Jos ehtona on mm. pala peltoa ja soutuvene, niin ei siihen ryhmään kovin montaa maalaispoikaa jää...


    • haiseva turku

      ollut, mitäs enää kyselet! Vieläkö mietit - mene Tampereelle"!

      • Tyyris Tyllerö

        ...muuta Turun Suikkilaan! Täällä on vihreää, rauhallista ja viihtyisää. Eipä juuri poliisiautot ulise eikä järjestyshäiriöitä ole. Kokemusta 30 vuotta.


    • Turust_

      Keskusta pari korttelia kauppatorilta ja Aurajoen ranta ovat hyviä alueita.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      80
      1595
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      70
      1278
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1218
    4. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      178
      1008
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      148
      988
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      984
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      872
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      834
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      816
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      94
      774
    Aihe