Kokemuksia ylipainehappihoidosta?

Happikupla

Onko kellään kokemuksia äkillisen meluvamman, johon liittyy (lievä) kuulonalenema ja/tai tinnitus, hoitamisesta ylipainehappihoidolla?

Haluaisin kuulla, miten ylipainehappihoito on vaikuttanut kuuloonne (onko kuulo parantunut?) ja/tai erityisesti siitä, miten tinnituksen laatu/voimakkuus/taajuus on muuttunut, mikäli muutoksia on itse ylipainehappihoidon tai hoidon jälkeisenä aikana mielestänne tapahtunut. Myös se olisi hyvä tietää, miten pian itse melualtistuksen jälkeen olette aloittaneet hoidon. Antakaahan äänenne kuulua!

2

1119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ylipainehappihoidossa

      enkä kyllä menisi toistamiseen. Tinnitusta minulla ei kyseisen melualtistuksen jälkeen juuri enää ollut, mutta jonkinasteista kuulonalenemaa koitin hoitaa. Kävin vain pari kertaa (joka on toki melko vähän) ja aikaa altistuksesta oli reilu 2 viikkoa.

      Tulos oli paranemisen kannalta nollatulos. Näön kanssa sen sijaan alkoi ilmetä ongelmia (silmien painetta ja kieroon katsomista (ehkä karsastus tai hajataitto)). Nämä lähtivät pois, mutta vasta kuukausia hoitojen jälkeen, ja muodostuivatkin pidemmän ajan saatossa. Lisäksi kuulossa on tapahtunut heikkenemistä esim. puheen erotuskyvyn kannalta.

      Mitkä näistä ovat happihoidon ja mitkä muiden tekijöiden aiheuttamia, en osaa sanoa. Itse en silti enää menisi kuin suuressa kuulonalenemassa tai tinnituksessa.

    • poisoppiminen

      Hei!

      Kyselit ylipainehappihoidosta. Se auttaa äkilliseen kuulon menetykseen , mutta sen pitää tapahtua 24 tunnin sisällä kuulon menetyksestä. Myöhemmin se ei auta, tekee vain suuren loven kukkaroon. Samoin on laita tinnituksen suhteen.

      Tinnitukseen on hyvä hoitokeino; TRT - poisoppimishoito, jonka periaatteet voit lukea osoitteesta: www.tinnitus.org
      Osoite on Lontoon Tinnitusklinikan sivuille. Siinä äänimaailma on tärkeä. Kun on 24 tuntia/vrk äänimaailmaa ympärillä, joka EI peitä tinnitusta, niin se tekee työtä puolestasi. Voit unohtaa tinnituksen. 1½ - 2 v, niin tinnitus ei häiritse, vaikkakin kuuluu, jos alat kuunnella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      51
      3636
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      12
      2098
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1584
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      15
      1434
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1391
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      20
      1312
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1208
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1134
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1079
    10. 23
      1059
    Aihe