sonyn takuu

ei toimi

Jos ostat sonyn laitteen ja siinä havaitset takuuaikana vian valmistaudu siihen että joudut maksamaan itse huollon.

Takuukorjaamo saattaa olla asiallinen sinänsä, mutta Sony Finlandin henkilö päättää kuuluuko vika takuuseen vai ei. Tämä henkilö järjestään tekee päätöksiä, että laitteen korjaus menee asiakkaan piikkiin todennäköisesti. Kamerat huolletaan järjestään Ranskassa ja asiakkaan pitäisi muka ottaa 200e riski maksaa vika jos Ranskassa todetaan vian olevan sellainen, ettei takuu sitä korvaa.

Erikoista kaupan jälkeisen takuuhuollon riskin siirtoa Sonyn maahantuojalta asiakkaalle.Aivan täysin lain vastaista.

En suosittele kenellekään Sonyn laitteiden ostoa tuon takuumenettelyn takia. Itse olen laittanut Sonyn boikottiin, joka tulee pysymään kymmeniä vuosia.



http://www.dvdplaza.fi/forums/archive/index.php/t-59037.html
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000009&conference=4500000000000511&posting=22000000030591987
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=107&conference=1000000000000017&posting=22000000031193275

13

3925

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mika....

      ... ei ole mikään kuluttajasuoja ja vaan valmistajan/myyjän itsensä myöntämä etu, jonka ehdot se saa täysin vapaasti ja mielivaltaisesti itse määritellä. Takuulla ei siis ole tekemistä lain kanssa kuluttajasuoja on eri asia ja siitä kannattaa kysyä neuvoa kuluttajaasiamiehen kanssa jos ei pääse sopimukseen myyjäosapuolen kanssa.
      Paras esimerkki minkä luin eräällä foorumilla oli nokia 6260 puhelimesta, jonka takuu raukesi, koska oli epäiltävissä että puhelnta oli pidetty korvalla tai rintataskussa;-D

      Nykyisin on kasvava trendi kaikessa viihde-elektroniikassa, että aina vain tehdään halvemmalla huonompaa ja valmistajat vain laskevat että paras tuotto saadaan vittuilemalla asiakkaille niin silloin ne tekevät tälläisiä koiruuksia. Jossain vaiheessa ne voivat tehdä laskelman, että paras tuotto saadaan jollakin muulla tavalla ja sitten ne alkavat toimia niin.

    • sony paskaa en osta

      vein kameran w1,1.5vuotta vanhan. korjattavaksi kun obejetiivi ei mennyt sisälle,(ulkoistettu huolto) korjaus aika n.5vk ranskassa. (hintaa 148e) pakko korjata kun on sukelluskotelo kameralle. toimi 4kk. sama vika. korjatu suomessa takuuseen.2vk.toimaika. ja nyt sitten kävi jouluna niin että kamera putosi ja näyttö ei toimi.kirkas näyttö mutta näyttää säröltä. eli sukellus kotelo olisi myytävänä, käytetty 3kertaa. hintaan 90e ja taidan ostaa cannonin seuraavaksi.

      • ei toimi

        ei toimi takuu sonylla suomessa niin kuin on totuttu kaikkien muiden tavaroiden ja merrkien osalla. ei voi muuta kuin äänestää jaloilla, en ainkaan minä osta enää koskaan tuotetta jossa lukee sony.


    • 31

      cdon - sony - scf-huolto välttäkää näitä

    • Sony W215

      Minäkin ihmettelen näiden nykylaitteiden kestoa. Ostin Sony W215 kameran 2 v ja 3 kk sitten ja nyt se lakkasi toimimasta. Kameralla oli 12 kk:n takuu eli takuaika oli ummessa, mutta ovatko nämä nykyiset elektroniset laittet näin huonoja. Vi....aaa.

      • meillä kestää kaikki

        kamerat ym kestävät yllättäen eri tavalla eri henkilöillä,
        aivan samoin kun ihmisienkin oma kesto/terveys on,
        meitä on niin monenlaista käyttäjää.


    • Älkää ostako

      Sonya. Niin yksinkertaista se on.

    • Hämmentynyt?

      itselläni on sonyn takuuhuolto toiminut hyvin siihen asi kun takuusta tullut uusi puhelin kesti... Hobby hallista viime kesänä ostettu Sony xperia Acro S kesti hyvin kunnes näytön johto katkesi.... viikon sisään lähettivät korvaukseksi Sony Xperia ZR rän joka oli silloin uusin malli sonyltä... nyt kyseisessä puhelimessa on taas vikaa... Puhelimesta luvataan että se on veden pitävä jnejne ja voi ottaa veden alla kuvia / videota.... Minäpä menin kokeilemaan että onko se totta ja otin 30 sekunnin mittaisen videon veden pinnan alta (about puoli metriä syvältä) niin eikö tuo saatana oo näytön sisällä vettä ja näytöstä ei nöö melkein mitään enää ( kaikki luukut oli kiinni jotka pitäisi estää veden menemistä sisään) , Purkaa akun 5 minuuttiin tyhjiin, Ottaa päivässä sen 100-300 kuvaa itsestään vaikkei puhelimeen edes koske... kameroiden linssien sisällä on vettä ettei kuvatkaan enää näy.... (huom. molempien etu ja ykkös kameroiden linssien sisällä).... Tuppaa vituttamaan....

    • Valdemas

      Ostettu Sony, puolen vuoden ikäsenä rupes pudottaa ittensä verkosta ym. Takuuhuollossa puhelin viipyi yli 5 viikkoa, ei varaosia saatavana, ei yhteydenottoa huollosta/maahantuojalta. Maahantuoja kikkaili aikansa. Sai lopulta vastaavan, mutta käytetyn tilalle. EN SUOSITTELE SONYN PUHELIMIA KENELLEKKÄÄN, OSTAKAA VAIKKA KINKKI-HUAWEI TAI MIKÄ TAHANSA MUU!

    • Valdemas

      VÄLTTÄKÄÄ SONYN PUHELIMIA!

    • Ja.Se.Viina.Pahaa.On

      Niin, pitää muistaa että meissä suomalaisissa on myös monenlaista käyttäjää.

      Kameraa ei kuulu kolhia tai laskea edes 2 cm korkeudelta kovalle pöydälle. Ei hajoa ekalla laskulla, ei kymmenelläkään, mutta aina on jotain sisäistä siirtymää/vikaantumista että hajoaa.

      Jos ja kun pitää taskussa, pitää ola aina puhtaassa pakastepussissa, taskussa pölyyntyy.

      Pöydällä pitää olla joku pehmeä paikka johon laskee, pöytäliina vähentää vikaantumista paljon.

    • Mr.aR

      Mikähän firma mahtaa huoltaa Sonyn puhelimet nykyään? SFC on lopettanut Sonyn huollot 1.1.2017...

      • sepesusi16

        tuskin enää kukaan tai mikään..


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2152
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      174
      1691
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1567
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1368
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1352
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      290
      1207
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1079
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1043
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1042
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      902
    Aihe