KL-Jyväskylä

Breast lift ja vatsankiristys!

Moi! Olen menossa Toukokuussa Kl-Jyväskylään Asko Salmelle rntojen ripustukseen ,ilman silikoneja ja sitten abdominoplastiaan. Onko kokemuksia kyseisestä
kirurgista ? Rintamäki olisi ollut toinen vaihtoehto ,mut olisi velottanut silti "ylimääräisen nukutuksen ,vaikka operaatio tehdään samalla nukutuksella ,outoo!? Olisi joutunut maksaan siis molemmat leikkaukset erikseen ,kun taas Asko Salmi vähensi toisen nukutuksen pois ,luonnollisesti ja myös muutenkin antoi hieman "paljous alennusta" . Se myös ihmetytti ,et Ludwigista "haukuttiin " Askoa......eikös he ole työskennellyt ennen yhdessä. Mutta olen nyt kuitenkin kallistumassa
tuohon KL-jyväskylään ,vaikka täällä taas moni mielestäni sanoo häntä hätäiseksi.

29

8743

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AAA>B

      Salmella kävin teettämässä rinnat ja olen kyllä tyytyväinen. Tuli erittäin kauniit, sopivan kokoiset ja kaikin puolin hyvät. Ilmeisesti hän leikkaa hyvin vaikka vaikuttaa kommunikoinnissaan vähän suorasukaiselta.

      Operaatiosi kuulostaa muuten melko isolta. Minulla oli kova työ selvitä pelkästä augmentaatiosta, tarkoitan siis leikkauksen jälkeistä viikkoa. Onnea matkaan!

      • Viestittäjä

        Joo ,onhan siinä leikattavaa.....mut kyseinen mies kuitenkin kuulemma suht nopea leikkaamaan ,joten nukutus aika ei kuitenkaan veny normaalia pidemmäksi. Tukijoukot kotona on oltava valmiina ,se tehtiin selväksi .Alkuun koko etupuoli kun on pois pelistä!


    • anonyymi

      iso leikkaus toivottavasti onnistuu yhdellä nukutuksella

      • leikkauksia

        Onhan noita muitakin pitkiä leikkauksia, joissa ollaan koko aika nukutettuna. Olen ollut toisenlaisessa leikkauksessa 4,5 h nukutettuna ja vaikka kuntoni oli ihan tavallinen, meni hyvin. Rintojen laitossa menee yleensä vajaa tunti, vatsalle käytetään enemmän aikaa. Itsekin harkitsin tuollaista yhdistelmäleikkausta, mutta en pystynyt ottamaan tarvittavaa pitkää toipumisaikaa.


    • tehty

      Huh..sinulla on kaksi isoa operaatiota edessä ja yhtäaikaa. Minulle tehtiin abdominoplastia puolitoista vuotta sitten ja mielestäni sekin oli tosi iso leikkaus ja toipuminen työlästä. Itsekin tarvitsin apujoukkoja pari ekaa viikkoa..onnea leikkaukseesi ja toivotaan ettei tule komplikaatioita .

      • sitten

        tehtiin askolla abdominoplastia ja hyvin olen toipunut lähes kivuttomasti pärjään itse hyvin kahden lapsen kanssa mut nostaa ei saa mitään painavaa ( lapset 6.v ja 1,9v)asko on hyvä ei voi muuta sanoo kaikki on kehunut, sen puhetyyli saa vain potilaan rentoutuneemmaksi.


    • Ihmetyskummastus

      Luulin, että kyseinen firma on lopettanut. Ainakin toimitilat ovat Jyväskylän Puistokadulta(kohan se oli) hävinneet ja itse olen Rintamäelle varannut ajan Terveystalon kautta. Ei kyllä ihan liittynyt aiheeseen, mutta ihmettelen vain.

      • sentään

        Tietääkseni KL-sairaala jatkaa täysillä ja on laajentamassa Helsinkiinkin suuremmissa puitteissa kuin nyt.
        Internetsivulla on yhteystietona seuraavaa:
        Plastiikkakirurginen sairaala KL
        Vastaanotto ja leikkaussali
        Kalevankatu 4
        40100 Jyväskylä


      • Ihmetyskummastus
        sentään kirjoitti:

        Tietääkseni KL-sairaala jatkaa täysillä ja on laajentamassa Helsinkiinkin suuremmissa puitteissa kuin nyt.
        Internetsivulla on yhteystietona seuraavaa:
        Plastiikkakirurginen sairaala KL
        Vastaanotto ja leikkaussali
        Kalevankatu 4
        40100 Jyväskylä

        Asko Salmi leikkaa KL:ssä (Karl Ludwig), Jussi Rintamäki leikkasi Ludwig Oy:ssä. Netistä löytyikin tieto, että Plastiikkakirurgipalvelu Ludwigin toiminta on lopetettu. Nykyisin näköjään on Prokirurgia ja kaiketi Rintamäki pitää sitten omaa vastaanottoaan Suomen Terveystalolla.


      • viestittäjä
        Ihmetyskummastus kirjoitti:

        Asko Salmi leikkaa KL:ssä (Karl Ludwig), Jussi Rintamäki leikkasi Ludwig Oy:ssä. Netistä löytyikin tieto, että Plastiikkakirurgipalvelu Ludwigin toiminta on lopetettu. Nykyisin näköjään on Prokirurgia ja kaiketi Rintamäki pitää sitten omaa vastaanottoaan Suomen Terveystalolla.

        Asko laskelmoi ,mun leikkaukseen menevän aikaa n.2 -3 tuntia kaikkineeneli ei kauheesti kuiteskaan. Sanoivat ,et vähemmän kipeä olen ,jos en implatteja pistä ollenkaan . Jää kyllä aikas pienet tisut kyllä ,kun omaa täytettä ei ole. Haluisin pistää implantit ,mutta pelkään kovasti niiden riskejä.


    • Salmi

      Asko Salmi on suorapuheinen, hienostelematon mies, mistä kaikki eivät tunnu pitävän. Minusta tuo ominaisuus on kuitenkin vain plussaa. Ja on hyvä kirurgi.
      Ja mitä tuohon hätäisyyteen tulee, niin en kyllä tajua miten Salmi olisi hätäinen? Itse kävin leikattavana viime viikolla eikä tullut tunnetta, että olisin liikkunut liukuhihnalla sairaalaan sisään ja samassa ulos. Taatusti ei ketää kotiuteta liian aikaisin, jos ei ole tarpeeksi hyvässä kunnossa.

    • tyytyväinen 08

      vatsankorjausleikkaus tehtiin minulle elokuussa 07. Pari ekaa viikkoa olin tosi kipeä. treenejä jotka laitetaan leikkausessa jouduin kantamaan mukanani 5 päivää jonka jälkeen liikkuminen helpottui kun ei tarttenut niitä neste pusseja kanneskella. 6 viikkoa nostokieltoa. ja tram vyön köyttö piteni minulla siihen samaan. vatsa on vielä osittain tunnoton mutta kaipa se palailee jossakin vaiheessa. minun leikkaus tehtiin suomessa pk:seudulla. Haava ongelmia voi tulla paranemisvaiheessa mutta minä selvisin niistäkin hyvin kun en tupakoi.

      • viestittäjä!

        Kiitos kauheesyi kaikille tähän mennessä vastanneille! Uskon ,et asko ihan hyvä kuiteskin ,vaikka jotkut tuntuvat häntä täällä palstalla haukkuvan! Kai se on niin ,et ei niinkään leikkaajilla paljon eroja täällä Suomessa ,vaan ylipäätään kiinni siitä et saman kirurgi leikkaa toiselle onnistuneen leikkauksen ja toiselle tehdessään ei niin hyvin onnistu (esim.leikkaus viiltojen (arpien) teko nätisti jne.


    • viestittäjä..

      AI NIIN ja en millään malttas odottaa ,et voin taas pistää 7.vuoden tauon jälkeen Farkut jalkaan ,ja heittää äitiyshousut korkeine vyötäröineen roskaläjään :)Toivon niin ,et kaikki menis hyvin.

      • leikattu 07

        Onnea sinulle leikkaukseen hyvin se menee! ja sen pari viikkoa kyllä kestää sen tuloksen ansiosta.


      • Viestittäjä
        leikattu 07 kirjoitti:

        Onnea sinulle leikkaukseen hyvin se menee! ja sen pari viikkoa kyllä kestää sen tuloksen ansiosta.

        KIITOs ,kovasti tsempeistä! Kun ajattelen asiaa ,et leikkaus on kohta edessä ja oikeesti voin päästä/pääsen (en voi uskoa todeksi) eroon tästä pussista ,tulee tippa väkisin linssiin :( Olen niin odottanut ......rinnat tietenkin on myös ihana saada takasin oikeeseen paikkaan ,mutta tämä vatsa on se mikä on ollut ja on se kaikkein pahin paikka minulle.Olen 25 ja mulla on jo 4 ihanaa lasta ,emmekä enempää aioi yrittää ,joten senkin puolesta olisi aika heittää hyvästit "ikuiselle raskausmasulle" Ylipainoo ei ole 165cm ja 60g varmaan nyt .En tupakoi ,eikä ole mitään lääkityksiä sekä hyvässä fyysisessä kunnossa olen ,10km juoksu lenkki menee kevyesti. No odotellaan .....kyllä se uusi elämä alkaa täysin ,jos vain kaikki menee leikkauksessa / sen jälkeen hyvin.


      • viestittäjä
        Viestittäjä kirjoitti:

        KIITOs ,kovasti tsempeistä! Kun ajattelen asiaa ,et leikkaus on kohta edessä ja oikeesti voin päästä/pääsen (en voi uskoa todeksi) eroon tästä pussista ,tulee tippa väkisin linssiin :( Olen niin odottanut ......rinnat tietenkin on myös ihana saada takasin oikeeseen paikkaan ,mutta tämä vatsa on se mikä on ollut ja on se kaikkein pahin paikka minulle.Olen 25 ja mulla on jo 4 ihanaa lasta ,emmekä enempää aioi yrittää ,joten senkin puolesta olisi aika heittää hyvästit "ikuiselle raskausmasulle" Ylipainoo ei ole 165cm ja 60g varmaan nyt .En tupakoi ,eikä ole mitään lääkityksiä sekä hyvässä fyysisessä kunnossa olen ,10km juoksu lenkki menee kevyesti. No odotellaan .....kyllä se uusi elämä alkaa täysin ,jos vain kaikki menee leikkauksessa / sen jälkeen hyvin.

        UPS ....siis 60kg painan ,en sentään 60g :)


      • minä 25
        viestittäjä kirjoitti:

        UPS ....siis 60kg painan ,en sentään 60g :)

        Itsekkin olen myös 25 mutta meillä on puolet vähemmän muksuja = ) Olisi kiva kuulla vielä sinusta leikkauksen jälkeen = )


    • Jearl

      Heippa! Minulle tehtiin KL:ssä rintojen suurennusleikkaus viime keskiviikkona, Asko leikkasi. Ei ole kuin positiivista sanottavaa, niin henkilökunnasta kuin paikasta. Asko on suorapuheinen, mutta samalla mielestäni huumorintajuinen, ja sanoo ja kertoo asiat niinkuin ne ovat. Itselle ainakin tuli luottamus häneen jo konsultaatiossa, enkä ole katunut. Leikkauksen jälkeen kävi katsomassa minua ja kahta muuta samana päivänä leikattua, ja ihan siinä hyvässä hengessä juteltiin ja vähän naureskeltiinkin. Minusta voit luottaa Askon ammattitaitoon täysin.

    • viestittäjä

      Varmasti kirjoitan tuntojani leikkauksen jäkeen,jos vaan hengissä selvitään(koputtaa puuta)!

    • nähnyt olen

      Jkl.ssä alkaa olla kova kilpailu. Kyseissä paikassa on minullekin moitittu toisia, muualla toimivia kirurgeja.
      Toimin juuri päinvastoin kuin oletettiin, - menin muualle.

      • viestittäjä-

        Siis mulle entisestä ludwigista ,eli Rintamäen alaset haukkui puhelimessa Asko Salmea ,ei Kl.ssä .


      • kilpailua
        viestittäjä- kirjoitti:

        Siis mulle entisestä ludwigista ,eli Rintamäen alaset haukkui puhelimessa Asko Salmea ,ei Kl.ssä .

        Sitä juuri tarkoitin, Rintamäen porukka haukkuu muita kirurgeja !!


      • tietotoimisto tassi
        kilpailua kirjoitti:

        Sitä juuri tarkoitin, Rintamäen porukka haukkuu muita kirurgeja !!

        olla itse Kl- porukka haukkumassa Ludwigia ;))


    • pupuk

      Kävin juuri Askolla ripustuksessa. Oli ihana paikka ja kaikki meni hyvin.. hmm, toimenpide meni hienosti, ei ollut kipuja ja tässä nyt odotellaan.. arpia en ole vielä nähnyt, mutta asko sanoi että tuli hienot =) Tykkään itsekkin. Ja varmasti on kiireinen mies kun joutuu kaikkien tissit oikoa =) Mut hoitaa hommansa hyvin!! Haluan vielä vatsanahan kiristykseen.. Askolle!

      • viestittäjä---

        Kiitos pupuk,kiva kuulla ,et meni hyvin leikkaus! Mulle ihan sama siis muuten kuka haukkuu ja ketä ,mut nyt vaan lähinnä tän oman tilanteen takia (juu omahyvänen) kiinnostaa tietää kokemuksia ,mut tosiaan mua vaan hämmensi ludwigista sanottu,et asko sitä ja tätä ,kun olin KL-puoleen taipumassa ,et mitäs jos se onkin sit hosuja ......Mut hyvä että täällä on kuiteskin ollut vaan hyviä kokemksia nyt!


    • myssymissi

      Minulla ei ole Asko Salmesta valitettavasti mitään hyvää sanottavaa. Muutama vuosi sitten hän teki minulle rintojen suurennuksen.Pian toimenpiteen jälkeen oikea rinta ( implantti ) valahti kainaloon.Korjausleikkaus tehtiin muutaman kuukauden kuluttua. Asko Salmi oli kovassa flunssassa kun tulin toimenpiteeseen. Herättyäni nukutuksesta sain kuulla ikäviä uutisia: Askolla oli veitsi vahingossa lipsahtanut rintani lävitse, tehden nännipihan viereen ylimääräisen noin 3cm leveän reijän. Jälkitarkastukseen hän pyysi minua tulemaan jo 5 päivän kuluttua leikkauksesta. Menin sinne, ja Salmi jostain syystä halusi ottaa ylimääräisestä tekemästään vahinkohaavasta tikit jo silloin pois. Haava repesi auki, tietenkin, sillä leikkauksesta oli kulunut niin vähän aikaa. Hätäratkaisuksi Salmi laittoi vain teipin reijän päälle ja määräsi antibiootteja. Parin päivän päästä jouduinkin kovassa kuumeessa sitten sairaalaan,(salmea ei tavoitettu...)ja koko implantti poistettiin ja olin tiputuksessa ja tarkkailussa monta päivää.Erittäin paha bakteeritulehdus oli tulehduttanut koko rintani, ja ainoa hoitokeino oli jättää implantin laittoaukko avonaiseksi.Jouduin 6 kuukautta hoitamaan aukinaista rinnanriekalettani itse kotihoidolla.Siihen tikattiin ensin kuminen aaltomainen kaistale sisälle, jota myöden mätä ja kudosneste pääsivät valumaan ulos.Jokapäivä puolenvuoden ajan jouduin monta kertaa päivässä venyttelemään aukkoa auki ja huuhtelemaan onteloa rinnassani. Liiveihin sain irto silikonipallukan jotta en näyttäisi muotopuolelta.
      Puolen vuoden päästä Salmi laittoi uuden implantin rintaani. Mitään muita "korvauksia" en saanut, ainoastaan ilmaiseksi tuon uuden implantinlaiton. Salmi sanoi vain että "vahinkoja sattuu..",ja ettei hän aio korvata mitään puolen vuoden muotopuolena olostani,kivuistani ja vaivoistani.Ettei kuulu hänelle. Ei ollut mukavaa piilotella omalta mieheltänikin muotopuoli rinnanriekalettani...

      • Mr Murphy

        Tapauksesi on todella ikävä, eikä sitä voi mitenkään saada tekemättömäksi. Tosi asia kuitenkin on, että valitettavasti kaikille (kirurgeillekin) sattuu virheitä. Ei saisi tapahtua etenkään kun pelataan ihmishengillä, mutta näin valitettavasti vain tapahtuu.

        Asko on mielettömän hyvä kirurgi ja tekee hyvää jälkeä = tyytyväisiä asiakkaita. Olen itse ollut hänen toimenpiteessään ja aion mennä uudestaan.

        Olen pahoillani puolestasi.


      • Jearl

        Kuulosta todella surulliselta tuo tarinasi, olen pahoillani puolestasi.

        Minulla on nyt kohta 5 viikkoa leikkauksesta, ja olen parantunut todella hyvin, rinnat alkaneet pehmetä ja arvet todella siistit. Mitään komplikaatioita ei ole tullut, ja rinnat vastaavat hyvin pitkälle sitä mitä toivoinkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      102
      3205
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      82
      3116
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      322
      1959
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      90
      1459
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1246
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1165
    7. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      888
    8. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      125
      817
    9. 46
      793
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      757
    Aihe