Innofor Finland

Mitä ihemttä

Etsin juuri äsken netistä metsälleni suunnitelman tekijää joka olisi joku muu kuin metsäntuhoyhdistys. Löysin Innofor finlandin sivuilta palvelujaan tarjoavan yrityksen. Joku ihme jäi vaivaaman mieltäni ja kas kummaa: Googlasin annetut hallituksen nimet läpi ja ainakin puh joht ja pari muuta on näkyviä hahmoja Bird Life Finlandissa. Onko kellään parempaa tietoa mikä on yrityksenperimmäinen tarkoitus ja onko kukaan käyttänyt ko yrityksen palveluita. Vai onko tämä joku kikka suojella kuukkelimetsiä jotka joku muu omistaa. (yleine tapa tehdä luonnonsuojelutyötä)

17

5921

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pulju

      on vasta perustettu, kaikesta päätellen markkinoimaan FSC:n metsäsertifikaattia Suomessa.

      Työntekijöitä ollan vasta hakemassa, ilmoitus on metsälehdessä.

      Luultavasti kysymys on jonkinmoisesta tuki- tai apurahojen vonkaamisesta valtiolta/EU:lta jne.

      Eipä silti, kaikki mikä toisi vaihtoehtoja ummehtuneeseen MTK/metsänhoitoyhdistysmafiaan, on tervetullutta!

      • tuleva asiakas

        kilpailijoita tarvitaan. Olen tilannut uudelta yritykseltä vaihtoehtoisen metsäsuunnitelman, sillä metsäkeskuksen toimihenkilön asiantuntemus ei riitä jatkuvan kasvatuksen suunnitelman laatimiseen.

        Voimassaoleva metsäsuunnitelmani on kovan luokan tehometsätaloussuunnitelma, jossa suositellaan enimmäkseen reheville maapohjille kymmenien hehtaarien aukkohakkuita. Suunnitelmalla ei ole mitään käyttöä minulle, sillä arvostan metsien monikäyttöisyyttä. Sitäpaitsi minulla on ennestään kokemusta, mitä merkitsee rehevän maapohjan taimikon hoitaminen. Sitä vatukko-heinikko- risukko-painajaista en halua lisää. Muita keinoja on löydyttävä.


      • Rehevälle Pohjalle
        tuleva asiakas kirjoitti:

        kilpailijoita tarvitaan. Olen tilannut uudelta yritykseltä vaihtoehtoisen metsäsuunnitelman, sillä metsäkeskuksen toimihenkilön asiantuntemus ei riitä jatkuvan kasvatuksen suunnitelman laatimiseen.

        Voimassaoleva metsäsuunnitelmani on kovan luokan tehometsätaloussuunnitelma, jossa suositellaan enimmäkseen reheville maapohjille kymmenien hehtaarien aukkohakkuita. Suunnitelmalla ei ole mitään käyttöä minulle, sillä arvostan metsien monikäyttöisyyttä. Sitäpaitsi minulla on ennestään kokemusta, mitä merkitsee rehevän maapohjan taimikon hoitaminen. Sitä vatukko-heinikko- risukko-painajaista en halua lisää. Muita keinoja on löydyttävä.

        saat perustettua taimikon VAIN ja AINOASTAAN yhdellä keinolla, ellet halua heinistä ja vatukosta harmia. Tai sitten vajaatuottoista metsää.

        Nimittäin seuraavasti:

        Päätehakkuu loppukesällä, ja ojitusmätästys heti perään. Otat siihen jonkun ammattilaisen jolle maksat tuntitaksalla. Risukasat näyttävät huimilta, mutta synkeänkin kuusikon pohjalle on mahdollista ammattilaisen saada tehtyä riittäväti mättäitä. Sitten vain mahdollisimman aikaisin seuraavana keväänä kuusen paakkutaimia KUOKALLA mättäisiin. Kun heinä ja vatukko alkaa seuraavana kesänä toden teolla kasvaa, on kuuset jo niin isoja ettei se enää niitä häiritse.

        Noin olen uudistanut viime vuosina omia reheviä pohjia noin yhteensä 60 hehtaaria. Yhtään kertaa en ole heinästänyt, ja taimikot on komeita!


      • yksi kysymys
        Rehevälle Pohjalle kirjoitti:

        saat perustettua taimikon VAIN ja AINOASTAAN yhdellä keinolla, ellet halua heinistä ja vatukosta harmia. Tai sitten vajaatuottoista metsää.

        Nimittäin seuraavasti:

        Päätehakkuu loppukesällä, ja ojitusmätästys heti perään. Otat siihen jonkun ammattilaisen jolle maksat tuntitaksalla. Risukasat näyttävät huimilta, mutta synkeänkin kuusikon pohjalle on mahdollista ammattilaisen saada tehtyä riittäväti mättäitä. Sitten vain mahdollisimman aikaisin seuraavana keväänä kuusen paakkutaimia KUOKALLA mättäisiin. Kun heinä ja vatukko alkaa seuraavana kesänä toden teolla kasvaa, on kuuset jo niin isoja ettei se enää niitä häiritse.

        Noin olen uudistanut viime vuosina omia reheviä pohjia noin yhteensä 60 hehtaaria. Yhtään kertaa en ole heinästänyt, ja taimikot on komeita!

        Miks pitää KUOKALLA?


      • rehevillä pohjilla
        yksi kysymys kirjoitti:

        Miks pitää KUOKALLA?

        pohjamaa on yleensä jonkin sortin savea. Siihen jos laitat taimen putkella, sitä et saa tarpeeksi syvälle, eikä maa taimen ympärillä yhtään murustu --> se ei myöskään tiivisty.

        Taimi pitää saada tiiviisti kivennäsimaahan, näin se lähtee huomattavasti paremmin kasvuun. Paras tulos on, kun mättäästä lyö "hatun pois" ja poraa sen jälkeen kuokalla reiän, mihin taimen istuttaa, ei siis tee reikää lyömällä (sama lopputulos kun putkella).

        Itse en laiskana jaksa tuota mättään lakea madaltaa, istutan taimen hieman mättään keskilinjan sivuun, tavanomaista hieman syvempään.

        Kyllä mun mielestäni tuossa uudistusvaiheessa ei pidä säästellä, se onnistuessaan nopeuttaa kiertoaikaa ainakin 10 vuodella, ja se taas tuo mukavasti muutaman prosentin lisää tuottoa pääomille ;-)


      • liian työlästä
        rehevillä pohjilla kirjoitti:

        pohjamaa on yleensä jonkin sortin savea. Siihen jos laitat taimen putkella, sitä et saa tarpeeksi syvälle, eikä maa taimen ympärillä yhtään murustu --> se ei myöskään tiivisty.

        Taimi pitää saada tiiviisti kivennäsimaahan, näin se lähtee huomattavasti paremmin kasvuun. Paras tulos on, kun mättäästä lyö "hatun pois" ja poraa sen jälkeen kuokalla reiän, mihin taimen istuttaa, ei siis tee reikää lyömällä (sama lopputulos kun putkella).

        Itse en laiskana jaksa tuota mättään lakea madaltaa, istutan taimen hieman mättään keskilinjan sivuun, tavanomaista hieman syvempään.

        Kyllä mun mielestäni tuossa uudistusvaiheessa ei pidä säästellä, se onnistuessaan nopeuttaa kiertoaikaa ainakin 10 vuodella, ja se taas tuo mukavasti muutaman prosentin lisää tuottoa pääomille ;-)

        Jos hommasi on tosiaan tuollaista poraamista ja mättään "hattujen" kanssa nyrhäämistä, niin vaihda sitä tuntitaksaista mätästäjää. On meinaan tehty tuo sinun mätästys alunperin päin persettä.


    • mutta ms tekijä

      Ota yhteyttä metsäkeskukseen, jos sen suunnitelman haluat.

    • MHY-hallitusten

      koostumisia niin sieltä löytyvät taas vapaamuurarit.
      Ettäs onhan meille tämän Googlen kanssa sitten monta ihmettä tuotu tuvanpuolelle tiedoksi.

    • perimmäinen tarkoitus

      Birdlife Finland ja Ekometsätalouden Liito on näkyvimmin mukana kyseisessä yrityksessä. Yrityksen perimmäinen tarkoitus on rahastaa eli tarjota palveluita erirakenteista kasvatusta harjoittaville metsänomistajille.

      Yrityksen toimintalinjat tulee mitä suurimalla todennäköisyydellä noudattamaan tiukasti metsäntutkimuksen toisinajattelijana tunnetun Erkki Lähteen oppeja.

      • tuleva asiakas

        palvelut maksavat. Mutta niinhän palvelut maksavat myös, jos ne tilaa Mhy:ltä tai metsäkeskukselta. Niiden palveluita tosin joutuvat maksamaan tahtomattaan kaikki valtionveroja ja mhy-maksuja maksavat. Olisi oikein, että myös Innoforin kaltaiset yritykset saisivat valtionapuja.Tulisi oikeaa vaihtoehtoisuutta nyt kovin monopolistiseen systeemiin.

        Olen valmis maksamaan, kun saan haluamaani palvelua.


      • todella?
        tuleva asiakas kirjoitti:

        palvelut maksavat. Mutta niinhän palvelut maksavat myös, jos ne tilaa Mhy:ltä tai metsäkeskukselta. Niiden palveluita tosin joutuvat maksamaan tahtomattaan kaikki valtionveroja ja mhy-maksuja maksavat. Olisi oikein, että myös Innoforin kaltaiset yritykset saisivat valtionapuja.Tulisi oikeaa vaihtoehtoisuutta nyt kovin monopolistiseen systeemiin.

        Olen valmis maksamaan, kun saan haluamaani palvelua.

        Jos olet todellakin valmis maksamaan ja Innofor tarjoaa juuri haluamaasi palvelua, niin MIKSI itket valtionapujen perään.

        Hommaa itsellesi vapautus metsänhoitomaksusta. Silloin maksat vaan Innoforin palveluista etkä mistään muusta.

        Jos Mhy halutaan samalle viivalle on siltä poistettava kaikki tuet eikä niin että muille annetaan samat tuet.


      • tuleva asiakas
        todella? kirjoitti:

        Jos olet todellakin valmis maksamaan ja Innofor tarjoaa juuri haluamaasi palvelua, niin MIKSI itket valtionapujen perään.

        Hommaa itsellesi vapautus metsänhoitomaksusta. Silloin maksat vaan Innoforin palveluista etkä mistään muusta.

        Jos Mhy halutaan samalle viivalle on siltä poistettava kaikki tuet eikä niin että muille annetaan samat tuet.

        tukien perään ainakaan henkilökohtaisesti. On kuitenkin väärin, että valtion rahoilla tuetaan osaa metsäalalla toimijoista, osa joutuu tekemään samaa työtä ilman mitään tukia. Olisi erinomainen asia, jos tuet poistettaisiin mhy:ltä. Metsäkeskus on myös eriarvoisessa asemassa yksityisiin palveluntarjoajiin nähden. Sen kaksoisroolia esimerkiksi metsäautoteiden suunnittelijana sekä toteuttajana ja toisaalta samojen töiden valtiontuista päättäjänä ei ole vieläkään poistettu.

        Tähän asti en ole pystynyt hakemaan vapautusta metsänhoitomaksuista, sillä metsäni eivät täyttäisi vapautumisen vaatimaa "hyvän" metsänhoidon kriteeriä. Toivon nyt, että Innofor auttaa tässä.


    • yksi asiakas

      Kyllähän muitakin vaihtoehtoja on kuin mhy, äärivihreät ja metsäfirmojen metsäpalvelut. Yksityisiä metsäpalveluyrittäjiä on noussut kuin sieniä sateella. Itse ainakin löysin metsilleni hyvän "hoitajan". Mielestäni hyvinkin saumatonta toimintaa.
      Katselkaa vain paikallislehtiä ja selailkaa nettiä.

      • tuleva asiakas

        Ei tarvitse olla äärivihreä, jos haluaa säilyttää metsänsä monikäyttöisenä ja metsän näköisenä. Kaikilla ei ole mahdollisuutta eikä halua käyttää vapaa-aikojaan pelastamassa aukkohakkuiden jälkeen istutettuja taimia heinäämällä, myrkyttämällä, vesomalla. Risukot ovat lisäksi erinomaisia hirvien laitumia. Myyrillekin taimet näyttävät joinakin vuosina kelpaavan. Männyn ja koivun taimet joutuu aukoille istuttamaan moneen kertaan. Jos haluaa välttää tämän turhan työn ja rahan menon, onko äärivihreä?


    • Tsekkasin yrityksen sivuja, siellähän selkeesti sanotaan että yritys tarjoaa vaihtoehtoa sitä
      haluaville, tarkoittaa erirakenteisen metsän kasvatusta.
      Tässähän tämä nyt on, joka sitä haluaa.

      • massiivinen

        mainoskampanja menossa, netin keskustelupalstoilla yksi ja toinen "metsänomistaja":) kyselee jatkuvan kasvatuksen perään ja nyt jopa TV:n 45-minuuttia oli ottanut täkyyn...voipi onnistuakin, sanoisin.

        Pojat ovat kai ihan tosissaan...:)


      • massiivinen kirjoitti:

        mainoskampanja menossa, netin keskustelupalstoilla yksi ja toinen "metsänomistaja":) kyselee jatkuvan kasvatuksen perään ja nyt jopa TV:n 45-minuuttia oli ottanut täkyyn...voipi onnistuakin, sanoisin.

        Pojat ovat kai ihan tosissaan...:)

        vaan,pojat näyttää olevan tosissaan.
        Pidetään peukkuja, voi tulla mielenkiintoiset
        ajat


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      81
      3544
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      2022
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      26
      1968
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1598
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1435
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1415
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1129
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      101
      1093
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      874
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      850
    Aihe