Koiran vaatteet, ok?

Ei-mikään-Paris-Hilton

Tykkään pukea koiraani, joka on pienehkö söpö seropi-tyttö. Kurjaa vain, kun joskus ohikulkijat kommentoivat ja morkkaavat, vaikka koirani on ihan siistin ja hienon(ainakin minun mielestäni!) näköinen. Ei siis mitään röyhelöitä tai muuta pöhköä. Eikö se ole ihan oma asiani, niin kauan kun koira ei asiasta kärsi?

35

6693

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaatteet vain omistajan aat...

      että koiralle ei ole tarvetta koreila vaatteilla, vaikka omistajalla olisi? Itse ymmärrän koirilla tarkoituksen mukaiset asusteet, esim. kurapuvun tai talvella takin. Tällainen asu voi olla myös söpö. En kuitenkaan ymmärrä, miksi koiraa pitäisi pukea ilman syytä. Vaatetettu koira on lähinnä surullisen näköinen ja kuten todettua, koiran vaatteet kertovat aina omistajan turhamaisuudesta ja huomionhalusta. Kun vastaan tulee tällainen koiranukke, säälin aina eläintä.

      Kengät ovat kaiken huippu, koirilla on tassuissa anturat ja vaikka koira tottuisi kulkeman kengissä, KENGÄT VAHINGOITTAVAT KOIRAN TASSUJA JA JALKOJEN LIHAKSIA. Ethän siis ainakaan sorru tähän? Kesällä moni koira meinaa läkähtyä ilman vaatteitakin.

      Mikset tyytyisi somaan kaulapantaan ja taluttimeen?

      • suojaavat...

        ...mm lasinsiruilta ja kurakelillä valkoisen koiramme tassuja ei tarvitse pestä niin usein kun on kengät. Emme tietenkään maalla ollessamme hyvillä ilmoilla niitä käytä, mutta tarvittaessa...


      • Ei-mikään-Paris-Hilton

        Ei, kenkiä en koiralleni pue, sillä olen samaa mieltä kanssasi, että ne ovat koiran tassuille haitalliset. Koiran anturat ovat kovat ja tassut joustavat, joten ne harvoin haavoittuvat vaikka astuisi vahingossa esim. lasiin.
        Koirani juoksee ja ulkoilee päivittäin vapaana metsässä ja pelloilla ja silloin sillä ei tietenkään ole vaatteita haittaamassa menoa.

        Asumme kaupungin keskustassa ja tosiaankin puen koirani vain oman turhamaisuuteni takia. Ja tietysti myös sääolosuhteet huomioon ottaen. Nartullani on kahdet nätit mutta käytännölliset sadeasut sekä talven kovimpiin pakkasiin kaunis talvitakki. Kesäkuumalla en koiraani pue.

        Edelleen olen sitä mieltä, että morkkaavat kommentit ovat asiattomia. Jos joku kokee tämän olevan eläinsuojelullinen asia, niin tehköön ilmoituksen. Mielestäni koirani ei asiasta kärsi, huomaisin sen varmasti, sillä se on hyvin ilmeikäs ja avoin osoittamaan tuntemuksiaan ja tunnen sen hyvin.

        Aion turhamaisesti pukea koiraani jatkossakin.


      • chihis
        suojaavat... kirjoitti:

        ...mm lasinsiruilta ja kurakelillä valkoisen koiramme tassuja ei tarvitse pestä niin usein kun on kengät. Emme tietenkään maalla ollessamme hyvillä ilmoilla niitä käytä, mutta tarvittaessa...

        Minun mielestä koiria voi pukea VAIN jos se on tarpeellista. Esim: Heijastinliivi on hyödyllinen tai vaikkapa sadetkki ettei koira likaannu.Mutta se kyllä riippuu rodusta ja siitä PITÄÄKÖ KOIRA asusteista. Ei ei ei kenkien käsitystä en ymmärrä koiralla on tassut eikä sitä satu vaikka se kävelee asvaltilla ILMAN kenkiä toisin kuin ihmisiä. Mielestäni koirille ei tarvitse laittaa kenkiä! Vielä siihen pukemiseen: Meillä on chihuahua ja sillä on: Nahkainen toppatakki,sadetakki,huppari ja toppatakki ja sillä on kovalla pakkasella kylmä ilman niitä. Se pitää niistä koska se ymmärtää että ilman niitä on kylmä. Emme pitäisi niitä jos ei olisi tarvis. Enkä välttämättä laita hänelle aina sadetakkia vaikka on märkää koska voinhan pestä koiran lenkin jälkeen. Mutta en myöskään pese koiraa turhaan koska se ei erityisemmin pidä siitä. MUTTA EI TURHAA PUKEMISTA JOS EI OLE TARVIS! Jotkut laittavat pukuja vain sen takia koska ne on hienoja EI EI EI!! Tässä oli minun mielipiteeni asista... :)


      • limedream

        olisi myös hyvä olla kyllä kengät,koska lumisilla keleillä Cavalierien tassukarvat keräävät niin paljon lunta että välissä täytyy alkaa jo puhdistamaan niitä palluroita pois.Mutta en pidä kenkiä koirallani koska se ei tykännyt käyttää niitä alkoi kävella oudosti ja repi niitä pois joten itse ne olen jättänyt hyllyyn.Mutta ymmärrän esim karvattomien koirujen omistajia koska olisiko teistä mukavaa kävellä kylmällä lumella jalat paljaana


      • Rossut ku ei kestä käytössä ja kovilla pakkasilla varpaat jäätyy nii kengät on oikeenki hyvä vaihtoehto. Itellä on kääpiöpinseri ja varpaat jäätyy hyvinki noppeesti, varsinki ku usiamman viikon oli päälle -20 pakkaset. Ite käytän koiralla tossuja ja kengät ostan jahka saan aikaseksi. ei tätä koiraa voi sisälle kusettaa ja ulkona ei viitti palelluttaa.


    • pikkupahissika

      en pukisi ihan vain pukemisen ilosta, mutta tarpeellistakin pukemista on.

      Talvipakkasella kylmästä kärsivälle koiralle lämmintä päälle, tassuihin kengät ja päähän pipo.

      Kesällä märkä teepaita viilentämään.

      Kovasti liikkuvalle esim. työkoiralle kengät kun hanki on kovaa.
      Kengät on myös hyvät tiivistassuiselle koiralle talvella, kun teitä suolataan. Suola ja piki voi aiheuttaa ikävän ja pitkäaikaisen tassutulehduksen.

      Oma on asiasi miten ja milloin koirasi puet.

    • Umi-chan

      Koirien pukeminen on ihan ok, miten sen nyt ottaa.
      Itse en kyllä koiralle vaatteita pukisi, ehkä joskus paukkupakkasella.Onhan se varmaan ihan kiva kun koiralla on hauskat vetimet, mutta liiallisuuksiin ei saa mennä!! Kuravaatteistakaan en oikein perusta,koirahan on kuin pikku lapsi,joskus vain on pakko päästä vähän sotkemaan!;D

      • suojavaate

        Kyllä meidän lyhytturkkisella koiralla käytetään ainakin syksyllä ja keväällä sadetakkia sateella. Se selvästikin inhoaa märkänä oloa ja lenkkeilee pitempään kun on suojavaate päällä. Talvella yli 10 pakkasasteella sillä on talvitakki. Hyvään koiranhoitoon kuuluu sään huomioiminen ja siihen sopiva vaatetus. Kesällä sade on yleensä vaan mukavaa :)


    • Kaljun koiran omistaja

      Itselläni on kalju koira, jolle puen vaatteita. Talvisin koirillani (omistan 2 kaljua koiraa) on haalareita ja talvi takkeja. Syksyisin pidän villapuseroa koska koirani ovat viluisia. kesäisin voin esim ostaa vaikka t-paidan tai jotain sellaista. Mutta koirankenkiin en alennu/sorru. Joskus laitan koiralleni talvella villasukat, sillä kun lenkitytän koiraani se alkaa ontua kun sen jalka on ihan jäässä (itse olen koskenut ja tunnustellu koirani tassua ja se oli jää kylmä). Mutta en pidä urakalla mitään vaatteita koirallani . Kesäisinkin olen huomannut että korani tutisevat (ainakin toinen),joten voin esim laittaa koiralleni paidan . pesun jälkeen laitan koirilleni villapaidat päälle koska silloin niillä on kylmä! Tietenkin jotkut koirat inhoavat vaatteita jne... Minä en näe koiran vaatteissa mitään pahaa, mutta jos se menee yli hilseen esim. jotain baletti asuja,röyhelö vaatteita,koiran "aurinkolaseja"

      • 2koiran omistaja

        Omistan kaksi koiraa. Japanesechinin ja Papillonin. Papilllonilla on toppaliivi, tuulitakki ja kylpytakkki, koska rimpuilee pyyhkeessä.
        Japanesechinillä on toppaliivi ja syksyksi paita, mutta kenkiä tai pipoja yms. ei ole. Ja molemmilta löytyy (totta kai) pelastus liivit.

        Mielestäni kaikki ballerinapuvut ja hääpuvut ovat liikaa. Tämä on -96 syntyneen tytön mielipide ;)


    • pikkukoiran omistaja

      Ilmeisesti teillä jotka moittivat koirien pukemista, ei ole kokemusta kääpiökoirista. Itselläni on sekarotuinen hyvin pieni koira. Se ei suostu tulemaan pihalle ilman vaatetusta (kesäkuumalla tietty) mutta jos tulee kylmästi niin koirani tärisee ja haluaa sisälle lämpöön, joten minun on pakko käyttää sillä vaatteita!
      Muina vuoden aikoina kuin kesällä on myös käytettävä kenkiä koska sille tulee kylmä ja siitä huomaa aivan selvästi kuinka se ei halua astua märkään...joten eikö se oo ennemminki koiran rääkkäystä että se selvästi kokee olonsa epämukavaksi kuin sitten että laittaa vaatteita sille päälle ja koira on iloinen lenkkeilessään..??
      Ja mitä sitten vaikka ne olisivat röyhelö vaatteita, jos ne vaatteet tekevät tehtävänsä niin ketä haittaa että ne on samalla suloiset ja vaikka emännän asuun sopivat??
      Itsellä on ollut myös suuri koira, kultainen noutaja..ja en olisi koskaan laittanut sille vaatteita kun se ei niitä tarvinut (no, ehkä oikeen paukkupakkasilla kun koira ei pystynyt kävelemään kun tassut jäätyi) mutta pikkukoirat ei pärjää ilman lämmikettä!
      ja minun pikkukoirani ainakin selvästi nauttii saamastaan ihailusta ja ihmisten hellyyttelystä kun sillä on söpöt vaatteet päällä...=)

    • Finnxolo
      • Kylmä loska

        Hei! Juuri tuollaisia kenkiä olen etsinyt pihakoiran pennulleni! Mistä voisin ostaa tuollaiset? Meillä oli sellaiset tossukat, mutta niistähän meni loska saman tien läpi ja sitten raukan varpaat lilluivat jääkylmässä vedessä :( (otin ne saman tien pois) Vaihtoehdot ovat joko kantokassi tai hyvät vedenkestävät kengät, ja kantokassista haluaisin pikkuhiljaa pennun kasvaessa jo eroon.


      • Finnxolo
        Kylmä loska kirjoitti:

        Hei! Juuri tuollaisia kenkiä olen etsinyt pihakoiran pennulleni! Mistä voisin ostaa tuollaiset? Meillä oli sellaiset tossukat, mutta niistähän meni loska saman tien läpi ja sitten raukan varpaat lilluivat jääkylmässä vedessä :( (otin ne saman tien pois) Vaihtoehdot ovat joko kantokassi tai hyvät vedenkestävät kengät, ja kantokassista haluaisin pikkuhiljaa pennun kasvaessa jo eroon.

        Stockmannista :-)


      • Kylmä loska
        Finnxolo kirjoitti:

        Stockmannista :-)

        Kiitos kovasti, ei muuta kuin Stockalle :) Tässä välissä ehdin jo tilata yhdet toisetkin tossut, jotka kyllä pitävät vettä mutta luistavat miten sattuu jos on vähänkään loskaa/lunta/jäätä maassa (eli Suomessa n. 97% vuodessa)! Miten tuollaisia härpäkkeitä edes kaupataan Suomen oloihin... Pohja oli siis liukasta muovimaista ainetta.


      • Varpaan välit auki
        Kylmä loska kirjoitti:

        Kiitos kovasti, ei muuta kuin Stockalle :) Tässä välissä ehdin jo tilata yhdet toisetkin tossut, jotka kyllä pitävät vettä mutta luistavat miten sattuu jos on vähänkään loskaa/lunta/jäätä maassa (eli Suomessa n. 97% vuodessa)! Miten tuollaisia härpäkkeitä edes kaupataan Suomen oloihin... Pohja oli siis liukasta muovimaista ainetta.

        En tiedä saako tällä palstalla mainostaa, mutta haluaisin tietää minkä nimiset/mistä aineesta vettä pätävät koirien kuratossut on valmistettu. Stokkalle on vähän liian pitkä matka (400 km) niin löytyyköhän Nettikaupoista sellaisia.


    • Nimetön

      Itselläni sky-terrieri ja maltankoira. Turkki on sen verran pitkä molemmilla että jos en laita niille haalaria päälle,turkki kerää lumisella kelillä valtavat lumipaakut jotka vaikeuttavat koirien liikkumista ja sadekelillä vatsakarvat keräävät mielettömän määrän kuraa. Lisäksi maltankoirani on vanha eikä sillä ole pohjavillaa. Pienikin pakkanen saa koiran ikävästi palelemaan.Siksi käytän koirallani takkia tai fleecehaalaria.
      Miksi ei sitten koiran vaatekin voi olla kaunis tai ainakin kauniista kankaasta tehty? Tekeekö vaaleanpunainen väri koiran vaatteessa minut turhamaiseksi? Omistan myös suomen ajokoiran joka tarvitsee myöskin takin päälleen ajon jälkeen paleltumisen ehkäisemiseksi. Koira kun on ajossa ja pakkasessa useitakin tunteja kerrallaan.
      Vaate koiralla on usein hankittu ihan käytännön syistä, koiran ja koiran omistajan elämää helpottamaan.

    • Vanttinen

      Kyllä meillä laitetaan sukat ja kengät jos ulos ollaan menossa. Joskus tulee laitettua hengittävä alusasu kerrospukeutumisen yhteydessä. Neopreenipuku 7mm paksu uimisen tai kahlailun yhteydessä.

    • emubarbi

      Meidän saku-mix pojulla on "vaan" kurapuku ja heijastinliivi.

      Eihän tuo varsinaisesti kurapukua tarvisi, mutta meni hermot keväällä oikein loskapaska aikaan kun joka uloskäynti reissulla oli jätkä hännästä korviin hihan paskanen, joka EI lähtenyt pois mulla kuin suihkulla (varsinkin juuri sillon kun lumet alkoi sulaa ja kaduilla oli jopa öljyistä kuraa!). Ja ei viitsi suihkussakaan käydä 3 kertaa päivässä, eihän se piru uiva ikinä... =). Joten ostin pojalle Hurtan kurapuvun ja hyvin sillä sujuu, pääsee puolet helpommalla =). Pimeälle käytämme molemmat heijastin liiviä että näymme. Niin ja onhan tuolla vielä pelastusliivitkin joita käyttää veneillessä.

    • LLuu

      Itse olen täksi talveksi ajatellut ostaa pitkäturkkiselle koiralleni sadetakin tai haalarin, sillä on teemme pitkiä lenkkejä ja likainen ja läpimärkä kurakaveri on kurjaa tuoda sisälle. Koira kun ei vaatteita vieroksu mutta on aina vaivaantunut ja hankalan oloinen kun pakotetaan pesulle. Mielestäni kengätkin ovat hyödylliset kun mennään järvenjäällä pakkaslumella. Viimetalvena tassut oli koko ajan verillä lumileikkien jälkeen. Tosin olen ajatellut vaan semmoisia kevyitä tossukoita, en mitään bootseja. Myös lämpöasut on käteviä pukea treenin jälkeen.

      Mutta jokainen varmaan määrittelee ihan itse lemmikkinsä tarpeet. Itse ajattelen että t-paidat ja muut kevyet muotipusakat on tarkoitettu vaan ihan karvattomille tai tosi lyhytkarvaisille.. Onhan totta että koirilla on turkki, mutta käsittääkseni nykyään on aika paljon koirarotuja, jotka tulee hieman lämpimimmistä maailmankolkista.

    • Nasunenä

      Kiva juttu! Pieniä koiria tulee suojata oikein. Ja miksei tarvikkeet saisi olla trendikkäitä ja hauskojakin. Mutta jyrkkä EI kaksiosaisille uimapuvuille, tatuoinneille ja alkoholipitoisille koirien hajusteille! Täällä muuten taas valtavasti uusia asiallisia takkimalleja tarjolla: www.yappyfashion.fi

      • Poikkkkkkkkkka

        Mielestäni etenkin pienet koirat tarvitsevat vaatteita ja tossuja talvella, koska tassut jäätyvät ja koiraa kylmää. Meidän papillon tärisee ulkona eikä voi istua hangessa viittä sekunttia pidenmpää. Koirallani ei ole vielä vaatteita, joten etsin halpoja. Onko ehdotuksia?


      • halpaa
        Poikkkkkkkkkka kirjoitti:

        Mielestäni etenkin pienet koirat tarvitsevat vaatteita ja tossuja talvella, koska tassut jäätyvät ja koiraa kylmää. Meidän papillon tärisee ulkona eikä voi istua hangessa viittä sekunttia pidenmpää. Koirallani ei ole vielä vaatteita, joten etsin halpoja. Onko ehdotuksia?

        http://www.tastaways.fi/dog_fever.htm


      • ?..
        Poikkkkkkkkkka kirjoitti:

        Mielestäni etenkin pienet koirat tarvitsevat vaatteita ja tossuja talvella, koska tassut jäätyvät ja koiraa kylmää. Meidän papillon tärisee ulkona eikä voi istua hangessa viittä sekunttia pidenmpää. Koirallani ei ole vielä vaatteita, joten etsin halpoja. Onko ehdotuksia?

        Tyhmä kysymys tähän väliin mutta miksi sen koiran pitää istua lainkaan talvella hangessa?


      • tulee tässä
        ?.. kirjoitti:

        Tyhmä kysymys tähän väliin mutta miksi sen koiran pitää istua lainkaan talvella hangessa?

        Toinen tyhmä kysymys tulee tässä: Miksi pitää ottaa näille leveysasteille koiria jotka on tarkoitettu etelän aurinkoon? Sanoohan sen terve järkikin ettei ilman kunnon turkkia mikään eläin näillä pohjolan perukoilla pärjää...


      • kysyjä vaan
        tulee tässä kirjoitti:

        Toinen tyhmä kysymys tulee tässä: Miksi pitää ottaa näille leveysasteille koiria jotka on tarkoitettu etelän aurinkoon? Sanoohan sen terve järkikin ettei ilman kunnon turkkia mikään eläin näillä pohjolan perukoilla pärjää...

        jos siitä kylmyydestä pääsee eroon pukemalla, niin miks ei vois ottaa etelänaurinkokoiraa?

        Mua ei vois vähempää kiinnostaa jos joku näkee vaivaa mun koiran vaatteista...


      • epskula
        kysyjä vaan kirjoitti:

        jos siitä kylmyydestä pääsee eroon pukemalla, niin miks ei vois ottaa etelänaurinkokoiraa?

        Mua ei vois vähempää kiinnostaa jos joku näkee vaivaa mun koiran vaatteista...

        no vähän sään mukaan. jos on kuraista, niin laitan siihen soveltuvan puvun.
        neidillä ei olekaan mikään paksu turkki, eli jos on paljon pakkasta, niin pidän lämmintä haalaria.
        en mä huvinvuoks pue:) tai muuten vaan.:)


      • Just joo
        epskula kirjoitti:

        no vähän sään mukaan. jos on kuraista, niin laitan siihen soveltuvan puvun.
        neidillä ei olekaan mikään paksu turkki, eli jos on paljon pakkasta, niin pidän lämmintä haalaria.
        en mä huvinvuoks pue:) tai muuten vaan.:)

        Mielestäni esim. mäyräkoira ei ole kovin etelänlämpökoiriin lukeutuva rotu mutta silti esim. lyhytkarvaista versiota joutuu pakkasilla pukemaan. Täällä kun on toisinaan -20 pakkasta ja kesällä saattaa pahimmillaan olla 25-30 niin mikä koirarotu on sellainen joka pärjää palelematta talvella ja läkähtymättä kesällä? Ei sellaista taida ollakaan.


    • An$Qu

      Meidän cihulla on tällä hetkellä villapaita, sadepuku, lämpömantteli ja toppapuku ja käytämme niitä tietenkin kylmillä ilmoilla. Itse en oikein ole vakuuttunut noista kengistä, tai en oikein tiedä, kuinka hyvin pysyisivät edes jalassa, mutta on kuitenkin ihan ok laittaa koiralle lämpimät tossut jalkaan, jos se on tarpeellista, mutta esim. sandaalit kesällä ovat vain ja ainoastaan kiusaksi koiralle.

      • minä vain

        Minusta on OK pukea koiraa, jos siihen tosiaan on tarvetta. Esim nartuilla juoksuhousut on myös pukemista, ja tämähän on tarpeellista juoksuaikoina.
        Ihminen on jalostanut monia koirarotuja jotka ovat karvattomia/eivät kestä kylmää ja siksi pitääkin suojella tällaisia kylmältä. Pienille koirille tai vähän isommillekin, joilla on ohut turkki, niin saa pistää kyllä takkia päälle ja tossua jalkaan kun talvi tulee.
        Meillä on musta suomenlapinkoirauros, sille käytetään talvi-iltoina ja syyspimeillä lenkillä heijastinliiviä. Ohut, eli ei hiosta, mutta auttaa tummaa koiraa näkymään pimeässä näin kehnommin valaistulla taajama-alueella. :) Tossutkin meidän koirilla on. Suomenlapinkoiralla kerää muuten niin kamalat paakut lunta varpaisiin ja pitkiin tassun alueella oleviin karvoihin että siitähän voi tulla jopa paleltumia, tai ainakin niin luulen enkä aio riskeerata. Ei muutenkaan kivaa kun kaikki sinne takertuu. Toinen koira taas palelee tassuistaan kovalla pakkasella ja tossut jalassa on selvästi mukavampi tepastella.
        Kuravaatteet ymmärrän koirilla myös, etenkin jos on hankalampi turkki tai koira ei pidä kastumisesta, tai muuten vain on sateellakin lenkille päästävä.

        Mitään parishilton-pukemista en ymmärrä, että koiralle huvin vuoksi ängetään t-paitoja ja jopa pyjamia yön ajaksi, se menee kiusaamiseen.


      • PG
        minä vain kirjoitti:

        Minusta on OK pukea koiraa, jos siihen tosiaan on tarvetta. Esim nartuilla juoksuhousut on myös pukemista, ja tämähän on tarpeellista juoksuaikoina.
        Ihminen on jalostanut monia koirarotuja jotka ovat karvattomia/eivät kestä kylmää ja siksi pitääkin suojella tällaisia kylmältä. Pienille koirille tai vähän isommillekin, joilla on ohut turkki, niin saa pistää kyllä takkia päälle ja tossua jalkaan kun talvi tulee.
        Meillä on musta suomenlapinkoirauros, sille käytetään talvi-iltoina ja syyspimeillä lenkillä heijastinliiviä. Ohut, eli ei hiosta, mutta auttaa tummaa koiraa näkymään pimeässä näin kehnommin valaistulla taajama-alueella. :) Tossutkin meidän koirilla on. Suomenlapinkoiralla kerää muuten niin kamalat paakut lunta varpaisiin ja pitkiin tassun alueella oleviin karvoihin että siitähän voi tulla jopa paleltumia, tai ainakin niin luulen enkä aio riskeerata. Ei muutenkaan kivaa kun kaikki sinne takertuu. Toinen koira taas palelee tassuistaan kovalla pakkasella ja tossut jalassa on selvästi mukavampi tepastella.
        Kuravaatteet ymmärrän koirilla myös, etenkin jos on hankalampi turkki tai koira ei pidä kastumisesta, tai muuten vain on sateellakin lenkille päästävä.

        Mitään parishilton-pukemista en ymmärrä, että koiralle huvin vuoksi ängetään t-paitoja ja jopa pyjamia yön ajaksi, se menee kiusaamiseen.

        Ymmärrän koiran pukemisen jossain määrin siis tarkoittaen esim. Turvaliivit villisika jahdissa tai neopreeniliivit erittäin kylmillä keleillä vedestä noudettaessa... mutta tuo on vain niin ihmisten turhamaisuutta, että sääliksi käy noita eläimiä.


      • heko heko
        PG kirjoitti:

        Ymmärrän koiran pukemisen jossain määrin siis tarkoittaen esim. Turvaliivit villisika jahdissa tai neopreeniliivit erittäin kylmillä keleillä vedestä noudettaessa... mutta tuo on vain niin ihmisten turhamaisuutta, että sääliksi käy noita eläimiä.

        Villisika jahdissa XDD Pitipä tuonki tulla kommentoimaan pikkukoirien pukemista, vaikka itellä on metsästyskoira. Pidähän mölyt mahassas, jos et pikkukoiraa omista. Lue ketju läpi, niin ehkä opit jotain.


      • pienenkoiran

      • tyttö&hava(t)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1285
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1207
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1135
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      52
      821
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      74
      736
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      661
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      355
      650
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    Aihe