Kopli ja Kalamaja

mie***

Onko kukaan käynyt Koplissa? Mitä mielenkiintoista kaupunginosasta löytyy?

10

5164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poikenneet

      jos haluaa nähdä miten tavallinen ns. työväestö ja köyhemmät asuu, kannattaa käydä koplissa, mitään pelättävää siellä ei ole jos itse ei hae vaikeuksia...Koplin uimaranta on todella upea, ja maisemat kauniit...auosittelen vierailua.

      • Satama vai?

        Lasitehdas, vähän ennen päättäriä ratikalla.
        en oo uimarantaa nähnyt, sataman kyllä.


      • Sijaitsee...kyllä

        ennen Koplia Pelguranna nimisessä kaupunginosassa...Siitä huolimatta hyvää kesää :)


      • poikenneet
        Sijaitsee...kyllä kirjoitti:

        ennen Koplia Pelguranna nimisessä kaupunginosassa...Siitä huolimatta hyvää kesää :)

        juuri tuo uimaranta, eikös se kuitenkin sijaitse koplinlahdella? Oli miten vaan, sinne mennään..


    • jees;)

      känniläiset ja köyhäät..ei kauhean kaunis paikka..paitsi tietysti toi stroomi ranta.. se on ihana..:D

      • Kuri Koer

        http://www.ft.com/cms/s/0/a3d407b0-1284-11dd-8d91-0000779fd2ac.html?nclick_check=1

        Financial Timesin mukaan Kopli on atraktiivisin alue Tallinnassa 10 vuoden sisällä, eikä mikään ihme. Paikka täynnä jalopuita ja komeita taloja. Ihmisetkin ovat mukavia. Alue on muuttunut hetkessä boheemien kotipaikaksi ja se on aivan erilainen kuin esim 3 vuotta sitten.


    • j-m

      Tallinna kaupungiosat ovat erilaiset ja Kopli Kalamaja paikkalisten alaluokka alue!

      • 16

        Kyllä Pelguranta ranta on muuttunut parin vuoden sisällä valtavasti: kaikki tiet on asfaltoitu ja vanhat ikävät kerrostalot ovat saaneet uutta väriä ulkopintaan. Siellä myös kuulee yllättävän paljon eestin kieltä eli tavalliset virolaiset ovat omineet aluetta itselleen.

        Kalamaja on nykyään nuoren keskiluokkaisen urbaanin perheen unelmalähiö vanhan kaupungin kupeessa. Siksi asuinaluetta ollaan nyt laajentamassa Koplia kohti:
        http://www.tere-tech.com/balticfinns/?p=1261


    • Mees Sooomest

      Minun naisystävä asuu Kalamajan ja Koplin välissä. Ennen hän asui Kalamajassa ja olen käynyt hänen vanhassa talossaan. Kalamaja on idyllistä puutaloaluetta ja monet talot on remointu. Kesällä siellä on mukava kävellä. Tänä päivä siellä on myös turvallis liikkua, alueella asuu paljon lapsiperheitä. Rannassa on vanha vankila ja lentomuseo, muuta erityistä sieltä ei löydy.

      Kopli on legenga. Ennen Tallinnan poliisi kävin täyttämässä rikolliskiintiöt tarvittaessa Koplissa. Kyllä siellä vieläkin liikkuu narkomaaneja ym., mutta tavallinen kulkija ei heihin yleensä törmää. Lievästi juopuneet sen sijaan ovat tuttu näky. Alueella asuu paljon köyhänköjä venäläistaustaisia ihmisiä ja siellä näkee aitoa Tallinnaa. Kannttaa mennä sinne raitiovaunulla (#1 tai #2). Alue on iso ja eniten siellä näkee liikkumalla polkupyörällä.

      Kesälauantaisin kännattaa käydä Telliskiven kirpputorilla (http://www.kirbuturg24.ee/). Hinnat ovat halvat ja ihmiset mielenkiintoisia. Minusta kauneinta siellä on juuri tuo Stroomin rantaalue puistoineen. siellä ihmiset käyvät grillaamassa ym. Kannttaa mennä sinne "venäläisten" juhannuksena (virolainen juhannus on 23.6. ja venäläiset juhlivat enempi vasta seuraava päivä. Koplissa on melko turvallista liikkua päivällä, mutta tuskin suuria ongelmia tulee illallakaan.

      Menkää rohkeasti tutustumaan oikeaan Tallinnaan, sillä mielenkiintoista nähtävää riittää. Kesällä voisi käydä esim. keskustorilla (http://www.tallinna.biz/2009/09/keskturg-keskustori.html) ja sen vieressä kauppahallissa. Mukavaa matkaa......

    • harry h

      monet kerrat olen koplissa käynyt ja rannassa pussikaljottelemassa. kivat maisemat, mutta syytä olla varuillaan ettei tule ryöstetyksi. vaarallinen paikka kuten on myös lasnamäkikin jopa keskellä päivää.

    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8925
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2653
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2390
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1507
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1438
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1247
    Aihe