Uusia ohjeita?

katri94

Hiukseni n. 10 cm olkapäiden yli. Pidän niitä aina auki, leteilllä tai puoliponnnarilla. Oon kyllästynyt tavallisiin letteihin ja ranskalaisesta en tykkää.Tietäisikö joku jotain hollantilaisesta cornrows-perusletistä? haluaisin oppia tekemään sen tai kalanruoto letin. Muutkin ohjeet olisi kivoja. Jos saisi vielä suomen kielellä ja kuvia mukaan.

5

3351

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hiuksia päivittäin vääntävä...

      Harmi että suomenkielisiä ohjeita löytyy heikonlaisesti. Ainakin oman kokemukseni mukaan. Olen löytänyt erilaisia pitkähköjen tai pitkien hiusten kanpauksia hyvin englanninkielisiltä sivuilta. Tässä on yksi parhaista "tyylikokoelmista", joka sisältää sekä kuvat että ohjeet:

      http://www.longhairloom.com/stylingstationcentral.html

      Tuosta linkistä pääsee tyylikokoelman sisällysluetteloon. Olen tykännyt itse sen nutturaohjeista. Esim. ns. perusnuttura löytyy sieltä kohdasta C --> Cinnamon Bun (Basic Bun), ja jos sen tekee alemmas, melkein niskaan, se tunnetaan englanninkielisessä maailmassa nimellä Chignon. Tuolta löytyy myös ranskalaisen nutturan ohje (sopii puolipitkillekin hiuksille) nimellä French Twist, "köysi"letti kahdella säikeellä (Rope Braid), ranskalainen letti "väärinpäin" eli saksalainen letti (Dutch Braid).

      Entä oletko kokeillut sellaista hauskaa ponnaria, että laitat hiukset ensin jollain lenksulla matalahkolle tai korkeintaan puoliväliin takaraivoa olevalle hännälle, sitten kumarrut eteenpäin niin, että saat hyvin kiepautettua ponnarin hiukset ylösalaisin ja kiinnität ylösalaisin olevan hännän juuri lenksun yläpuolelta soljella? Kun sitten nouset takaisin pystyyn, ponnari on hauskasti sen soljen reunan yli ja näyttää hyvin tuuhealta. Enkuksi sillä on kuvaava nimi "flipped ponytail". Tuolla linkkini tyylikokoelmassa on melkein sama nimellä Flippy Updo. Onnistuu puolipitkiinkin hiuksiin.

      No joka tapauksessa, löydät tuolta selaamalla vaikka mitä, ja jos kieli on esteenä, niin sanakirja auttanee ;). Tekovaiheista on yleensä kyllä myös kuvat, joten jo niilläkin pääsee pitkälle.

      • jkklm

        Dutch Braid ei ole saksalainen letti, vaan hollantilainen.


    • puikotKehiin!

      Omat hiukseni ovat jokseenkin samoissa mitoissa ja käytän paljon nutturapuikkoja nyt kun olen oppinut käyttämään niitä (niiden löytäminen onkin sitten toinen juttu, omani ovat itse tehtyjä). Yhdellä puikolla saa vaikka mitä aikaan ilman mitään muotoilutuotteita tai pinnejä yms. ja nutturat ovat siistin näköisiä. Youtubesta löytyy aika hyviä ohjeita, jos on kiinnostunut. Ei tarvitse osata kieliä, sen kuin seuraa esitystä. Tässä on muutamia linkkejä. Tuosta alemmasta (pencil bun) sanon, että näillä pituuksilla kannattaa käyttää hiusten kiepsauttamiseen kahta sormea ennemmin kuin koko kämmentä.

      http://forums.longhaircommunity.com/vbjournal.php?do=article&articleid=72

      http://www.youtube.com/watch?v=Z0k3dD4qX34

    • nomoivaan

      jos muuten netti on vaikka google chrome niin silloin sivun voi kääntää suomen kielelle, jos haluatte tämän saman netin niin mene googleen ja sieltä oikeasta yläkulmasta linkkiä painamalla voi ladata google chromen. Siinä taitaa lukea lataa Google chrome :DD

    • Longhair

      40 mies "sai" ranskalaisen letin väärinpäin ja ihmettelee voisko sen itse tehdä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      26
      4108
    2. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      299
      3534
    3. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      29
      2431
    4. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      37
      2339
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      139
      2071
    6. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      1916
    7. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      120
      1801
    8. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      8
      1515
    9. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      2
      1393
    10. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      19
      1300
    Aihe