Hopeaniemi

Mikko55

Toivoisin nyt siis asiallisia vastauksia... Siis kesälomakohdetta etsin ja löysin netistä Hopeaniemen kuntoutumiskeskuksen. Onko adventtikirkon omistuksessa edelleen ja miten näkyy päivittäisessä toiminnassa? Onko henkilökunta adventtikirkkolaisia ja jos ovat niin ovatko kovia käännyttämään? Nettisivuilta paikka näytti oikeen mukavalta (www.hopeaniemi.fi) mutta mikä on totuus? Kiitos vastauksista!

23

5779

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ettei käännytetä.

      On hyvä varata paikka, ettei käännytetä pois.
      Näin se on joka paikkaan, jossa on paikat kortilla.
      Hotellinkin jos ei ole varausta, niin siellä käännytetään varmasti ovella.
      Tämä näin pilke silmässä.

    • Hei Mikko!

      Katselin juuri tuota Hopeaniemen linkkiä ja sieltä löytyi seuraavaa nykyisestä omistajasta:

      Vuonna 2001 Hopeaniemen osti Kuntoparantolasäätiö, jonka omistuksessa Hopeaniemi on edelleen. Samana vuonna Hopeaniemeen avattiin hoivakoti, joka tarjoaa tehostettua pitkä- ja lyhytaikaisasumista vanhuksille, vammaisille, leikkauksesta toipuville ja muille henkilöille jotka eivät selviydy kotona yksin.

      Hopeaniemessä on aloitettu mittava tilojen uudistamisprosessi uuden omistajan aikana.

      Jos oikein muistan toimitusjohtajana on adventistisisar. Mihin kirkkokuntaan muu henkilökunta kuuluu, en tiedä.

      Kasvisruokaa näkyy olevan tarjolla, mutta näkyihän tuolla olevan myös kahvia ja liharuokia.
      Tiedän joitakin luterilaisia ja karismaatikkokristittyjä, jotka ovat käyneet Hopeaniemessä, eikä heistä adventisteja tullut siellä ollessaan :). Mutta ehkä jollakin palstalla olevista adventisteista olisi tästä asiasta enemmän tietoa.

      http://www.hopeaniemi.fi/?page=79K

    • zeka_melska

      ...ja asun edelleen. Hieno paikka.

      Mieheni on asunut täällä 23 vuotta ja on täällä edelleen töissä. Minä olen työkyvyttömyyseläkkeellä.

      Hopeaniemessä on muutama harva adventisti töissä ja kukaan ei ole käännyttämässä ketään. Sen verran tiedän ja tunnen heidät.

      Jos haluaa hengelliseen toimintaan,niin lauantaisin on Jumalanpalvelus ja perjantai-iltaisin iltahartaus. Tiistai-iltaisin on ollut Raamattu-ja rukouspiiri.Se on nyt kesätauolla kun pastorimme Kalle Venäläinen on lomalla.

      Täällä voi nauttia rannalla savusaunasta,tavallisesta saunasta, uinnista,soutelusta.

      Täällä on pururata,kota,laavu,ja rannalla takkatupa. Näissä järjestetään vapaa-ajanohjelmaa.

      Perheenä usein nautimme lounaan Hoppiksessa,on kiva ystävien kanssa jäädä syömään hyvää ruokaa Jumalanpalveluksen jälkeen.

      Olemme viihtyneet mieheni kanssa täällä hyvin.
      Voidaan vastata,jos haluat kysyä jotakin.

      Tuu vaan Mikko tänne!

      • Maruanne*

        Hei zekamelska!

        Asutteko te vielä Hopeaniemessä?


      • tavallinen ihminen

        >> Jos haluaa hengelliseen toimintaan,niin lauantaisin on Jumalanpalvelus ja perjantai-iltaisin iltahartaus. >>

        Eikös tuo nyt viittaa melko vahvasti "adventistiseen hapatukseen", että jumalanpalvelus pidetään lauantaina sunnuntain asemesta!


    • Adventistin mielestä ainakin

      Sinne vaan.
      Kyllä kuulopuheisiin luottaa kannattaa ja jos ei
      luota, niin voi mennä katsomaan ja osallistumaan.
      Omat eväät mukaan (liha ja kahvi).

    • on ihan ehdoton

      jos meinaat pitää kunnon tsembalot.

      Nyrkin kokoinen nokare pannuun ja siihe siankylkeä paituun ja tietenkin kossu pakkaseen...

      • Kuinka kauan?

        Hesaan on vain vähän matkaa...ja moni haluaisi päästä rauhaan...älkää pilatko Hopeista niemeä pöljät!

        Dokauspaikkoja on jo 10km päässä Nummelassa!?


    • Moses is Moses-Bisnes is Bi...

      Adventtikirkko luopui 1990-luvulla Miikal-käsityksestään ja otti oppeihinsa "kolminaisuuden" ja ei enää soimannut ILM.14 luvun mukaan muita seurakuntia "Babyloniaksi"..jne.

      SYY: taloudellinen!

      Seuraus; Toivonlinnan koulu sai Valtiontukea säännöllisemmin. Adventtikirkko muuttui lahkosta kirkoksi ja pääsi TV:n ja Radioon....jne.

      HOPEANIEMI; Kahvi ym....hyväksyttiin, jotta Hopeaniemi ei kaadu!?

      Adventtikirkko nykyään OSA BAABALIN SEKOITUSTA ja BABYLONIAA!?

      Moses is Moses..

    • tiedä älä luule

      Kannattavuussyistä toiminta Hopeaniemessä on tällä hetkellä päättynyt 9.2.2013.

      Asiattomat ilveilijät älkää kirjoitelko, teidänlaisianne ei yhteiskuntamme tarvitse.

      • pyh!

        Joo, tiedetään. Hopeaniemi Oy teki konkurssin. Sillä ei ole mitään tekemistä Adventtikirkon kanssa, koska kirkko ei ole enää vuosiin koko puljua pyörittänyt. Sitä pyöritti yksityinen yrittäjä.


    • Hei !

      Minä en tiedä Hopeaniemen parantolan olemassaolosta tänään, mutta kun hakukoneeseen laitat niin kaikki selviää.

      Olen itse käynyt joskus jonkun kyydissä autolla matkalla katsomassa ja teekupun juomassa. Ruokapöytä näytti sangen hyvältä, ja niin olikin että söimme matkalla siellä. Muusta toiminnasta en kiinnittänyt huomiota.'

      Adventtiseurakuntalaisten käännyttämisvimmaa on turhaa pelätä ovat laiskoja yleensä sellaiseen heikosti motivoituneita joka paikassa tavallisesti ja eivät väkisin ainakaan mitään tuputa. Jos ihminen ilmaisee omaa tahtoa voi saada keskustelukumppanin ja toki jos on uskovaisten seurassa jutut ovat usein sen mukaisia tietenkin.

      Kannattaa muistaa kuitenkin että jokainen yksikkö on toiminta-ajatukseltaan erilainen ja täyttää määrättyä tehtäväänsä. Henkilökunta tekee leipätyötä sen mukaan eikä ole muuhun keskittynyt kuin tehtäväänsä. Eli on turhaa pelätä tarjoilijan pitävän saarnaa ruokapöydän vieressä tai lääkärin pitävän tunnin käännytyssaarnoja.

      Mutta;
      Jos joku on järjestämässä niin hengellisiä tilaisuuksia on ja järjestetään ja niihin on vapaaehtoinen osallistuminen. Luulisin olevani melko lailla varma että siellä saa jumalanpalveluksen jossakin nurkassa kerran viikossa ja joitakin toimintaryhmiä joissa on hengellinen meno päällä, niitä järjestää paikallinen seurakunta, mutta osallistuminen vapaaehtoista, ei mitään pakettiin kuuluvaa pakkopullaa. Ihmiset rakentavat aina itse lomaohjelmansa ja maksavat sen mukaan. Ovat tietoisia kaupantekohetkellä mitä saavat ja tilaavat ja maksavat eli asioi paikallisen laitoksen kanssa jos se on olemassa.

      yst. t. jari

      • 11+10

        Hoepaniemi jätti konkurssianomuksen:

        http://www.vihdinuutiset.fi/artikkeli/221192-hopeaniemi-oy-jatti-konkurssihakemuksen


      • 11+10 kirjoitti:

        Hoepaniemi jätti konkurssianomuksen:

        http://www.vihdinuutiset.fi/artikkeli/221192-hopeaniemi-oy-jatti-konkurssihakemuksen

        Hei, jaa ai tätä viestiketjun aloittaja halusi täällä julistaa.

        Kiitos tiedosta, toivotaan että sinne löytyy asiallista toimintaa, mutta voi olla että markkinat eivät ole sille toiminnalle sellaisenaan mitä siellä oli.

        Hinnat minusta olivat korkeat siksikin että oli tuollainen pienelle ryhmälle segmentoitu josta ei markkinoita ollut tarpeeksi.
        Eli siis hengellisyys jonka ihmiset yhdistää "lahkolaisuuteen" ja kapea markkina tietyntyyppiselle itsensä hoitamiselle. Ruokavalioasiat ovat vieras asia useimmille, pitäisi olla läskisoosia ja lihapullia aina, ja terveydenhoito on niin monin tavoin hoidettavissa. Pitkät etäisyydet lisäksi eli markkina-alue niin laaja.
        Uskon että markkinat eivät ko asioiden vuoksi riittäneet.


        yst. t. jari


    • Totuus on tämä.

      Adventistien aloittamat tai valtaamat bisnekset Suomessa ovat kaikki järjestään muuttuneet kirjaimellisesti sonnaksi.

      Finn Nutana
      Hopeaniemi
      Oskar Salosen säätiön kuppaukset.
      Kylpylä Monrepos.
      Toivonlinna
      jne.

      Nämä jo sinällään todistavat adventismin olevan pelkkää potaskaa liiketoimintaa.

      • tällä kertaa näin

        Olen sitä mieltä, että suunnan näyttäjiä tulee olla, mutta suunnan löydyttyä seurakunta voi palata sille tielle, johon se on tarkoitettukin. Evankeliumin julistus on sen suurin tehtävä. Kun suunta näillä aloilla on se mikä on, voimme laittaa lapun luukuille ja sanoa, jo riittää!
        Perutelut:
        1. Terveystuotteita saa nyt mistä tahansa, Nutanan aikana tilasimme ne sieltä.
        2. Hopeaniemi, nykyajan ihminen hakee tanssin rytkettä, alkoholia tms., joten onkohan Hopeaniemenikin aika jo ohi. Siitä tulee hyvä hoivakoti vanhoille.
        3. Säätiö koulutti aikansa ihmisiä seurakunnan työhön, joten nythän sekin taitaa olla tarpeeton. En tiedä, miten paljon virheitä tehtiin, kun en ollut vielä seurakunnassa.
        4.Monrepos = Hopeaniemi
        5. Toivonlinna, koska kritillisyys ei ole muotia kuin yäasteelle asti, toivonlinna lukioineen saattaa olla heikoilla, mutta sen kohdalla viimeistä sanaa ei ole vielä sanottu. Jumala voi tehdä ihmeitä.
        Seurakunnan ei tule olla liikelaitos, joten tehkäämme sitä, mitä meidän kuuluu tehdä. Aika aikaa kutakin, näin se on.


      • Fniss!
        tällä kertaa näin kirjoitti:

        Olen sitä mieltä, että suunnan näyttäjiä tulee olla, mutta suunnan löydyttyä seurakunta voi palata sille tielle, johon se on tarkoitettukin. Evankeliumin julistus on sen suurin tehtävä. Kun suunta näillä aloilla on se mikä on, voimme laittaa lapun luukuille ja sanoa, jo riittää!
        Perutelut:
        1. Terveystuotteita saa nyt mistä tahansa, Nutanan aikana tilasimme ne sieltä.
        2. Hopeaniemi, nykyajan ihminen hakee tanssin rytkettä, alkoholia tms., joten onkohan Hopeaniemenikin aika jo ohi. Siitä tulee hyvä hoivakoti vanhoille.
        3. Säätiö koulutti aikansa ihmisiä seurakunnan työhön, joten nythän sekin taitaa olla tarpeeton. En tiedä, miten paljon virheitä tehtiin, kun en ollut vielä seurakunnassa.
        4.Monrepos = Hopeaniemi
        5. Toivonlinna, koska kritillisyys ei ole muotia kuin yäasteelle asti, toivonlinna lukioineen saattaa olla heikoilla, mutta sen kohdalla viimeistä sanaa ei ole vielä sanottu. Jumala voi tehdä ihmeitä.
        Seurakunnan ei tule olla liikelaitos, joten tehkäämme sitä, mitä meidän kuuluu tehdä. Aika aikaa kutakin, näin se on.

        #2. Hopeaniemi, nykyajan ihminen hakee tanssin rytkettä, alkoholia tms., joten onkohan Hopeaniemenikin aika jo ohi. Siitä tulee hyvä hoivakoti vanhoille.#

        Muuten hyvin kirjoitettu, mutta tuossa meni vähän pieleen. Kyllä ihmisistä on tullut kehonsa kunnossapitotietoisia. Kuntosaleja nousee kuin sieniä sateella ja jokaisen hyvinvarustetun hotellin yhteydessä alkaa olla kylpylä, jossa saa erilaisia vesihoitoja, savihoitoja, hierontaa, jalkahoitoa, kasvojen käsittelyä... suunnilleen Hopeaniemen tyyliin, ellei jo siitä ohikin.

        Ainakin Ruotsissa Spa on kova sana tänä päivänä ja kilpailu asiakkaista ja kannattavuudesta yhtä kovaa.


      • pyh!

        Höpönlöpön. Adventismi on uskoa eikä liiketoimintaa. Itse olen sitä mieltä, että kirkolla ei pitäis olla mitään kirkollisen toiminnan ulkopuolist hommaa ollenkaan. Se on vain ajan haaskausta.


      • pyh!
        Fniss! kirjoitti:

        #2. Hopeaniemi, nykyajan ihminen hakee tanssin rytkettä, alkoholia tms., joten onkohan Hopeaniemenikin aika jo ohi. Siitä tulee hyvä hoivakoti vanhoille.#

        Muuten hyvin kirjoitettu, mutta tuossa meni vähän pieleen. Kyllä ihmisistä on tullut kehonsa kunnossapitotietoisia. Kuntosaleja nousee kuin sieniä sateella ja jokaisen hyvinvarustetun hotellin yhteydessä alkaa olla kylpylä, jossa saa erilaisia vesihoitoja, savihoitoja, hierontaa, jalkahoitoa, kasvojen käsittelyä... suunnilleen Hopeaniemen tyyliin, ellei jo siitä ohikin.

        Ainakin Ruotsissa Spa on kova sana tänä päivänä ja kilpailu asiakkaista ja kannattavuudesta yhtä kovaa.

        Aivan, ja siksi kirkon on turha olla tuollaisessa liiketoiminnassa mukana. No, eihä Hopeaniemi kirkon laitos enää ollutkaan.


    • Anonyymi

      Olen ollut siellä vuosia sitten kolme kertaa, kukaan ei ole minua siellä käännyttänyt, oli kyllä mahdollisuus vaehtoisesti aamuhartauteen, mikä on mielestäni todella hyvä asia. Henkilökunta oli erittäin ystävällistä ja ruoka hyvää.

      • Anonyymi

        Nykyään on tyhjillään ollut jo vuosia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyään on tyhjillään ollut jo vuosia.

        Adventtikirkko myi kannattamattomana Hopeaniemi nimisen paskan eteenpäin ja sitten uusi yrittäjä joutui myöskin lopettamaan toiminnan kannattamattomana.
        Jo adventtikirkon omistuksen aikaan Hopeaniemeen piti pumpata seurakuntalaisten rahoja. Myös Oskar Salosen säätiöstä adventtikirkon toimesta ryöstetyt varoista osa meni mm. Hopeaniemen ja Toivonlinnan rahoittamiseen.
        Suomen adventtikirkko ei ole osannut hoitaa mitään bisnestä kunnolla, mutta kusetuksen se kyllä on hallinnut. Vanhusten kukkaroilla käynti on kyllä ollut adventtikirkolla aina hallussa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1708
    2. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      61
      1086
    3. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      144
      1049
    4. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      895
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      76
      890
    6. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      23
      861
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      830
    8. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      749
    9. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      60
      745
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      721
    Aihe