Mikä kieli helppo oppia

suomenkielentaitoinen

Olen alkanut haaveilemaan josko vielä opiskelisin jonkin kielen. Englantia olen lukenut 15 vuotta, eikä jää kaaliin niin ei jää. Espanja on jo paljon helpompi, kun äänne- ja kirjoitusasu ovat samat muutamaa poikkeavaa kirjainta lukuunottamatta. Mikähän muu kieli olisi selkeä ja etenkin LAUSUTAAN JA KIRJOITETAAN SAMALLA TAVALLA?

22

11711

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ottaja II

      Luonnollisista kielistä mieleen ei tule oikein muuta kuin latina -- useimmat muut maailman kauniit ja äänteellisesti "oikein" kirjoitetut kielet kun voivat luultavasti sitten muodostua omien aakkostoidensa takia esteeksi kun aivojen uudenoppimiskyky on jo heikentynyt. Kaikista kielistä tosin löytyy materiaalia myös latinalaisilla kirjaimilla kirjoitettuna, mutta harmillista kyllä vain juuri englanniksi. Ainakin pohjanlätäkön tällä puolella.

      Ehdotankin oma-aloitteista kielivalikoimaan tutustumista kirjastossa. Parhaat viinit eivät vanhene.

      • tää on helppo

        Itse asiassa luulen, että swahili on aika helppo kieli. Sitä hyvin pitkälle kirjoitetaan niinkuin luetaan. En ole sitä itse opiskellut, joskus afrikassa olin 3 viikkoa, ja tulin siihen tulokseen, että se oli jotenkin yllättävän loogista ja meinasi jopa tarttua.

        Sitten saksa on siinä mielessä helppo, ettei siinä ole kauheana lausumisessa eroa. Toisaalta, kielioppi on joillekin vaikea. Mutta se on kyllä niin looginen kielioppi, että kuin palapeliä kokoais. Joillekin se ei sovi, joillekin sopii.


      • Alexandra1953

        Totta minä asuin Keniassa 2 vuotta töiden merkeissä ja opin swahilia vain kuuntelemalla sekä toistamalla


    • paras vaihtoehto

      kielioppi tosi helppo jne.

      • de espanol

        Että vai helppo kielioppi..ette oo vissiin päässeet espanjan verbioppiin vielä tutustumaan..
        Bienvenidos.;)


      • ajjajaaa
        de espanol kirjoitti:

        Että vai helppo kielioppi..ette oo vissiin päässeet espanjan verbioppiin vielä tutustumaan..
        Bienvenidos.;)

        niin turkkihan on suomen sukukieli ja useat sanat lausutaan samalla tavalla:D vois olla melko looginen opeteltava. hehe, tai pitäiskö koputtaa puuta:D


      • Opex
        ajjajaaa kirjoitti:

        niin turkkihan on suomen sukukieli ja useat sanat lausutaan samalla tavalla:D vois olla melko looginen opeteltava. hehe, tai pitäiskö koputtaa puuta:D

        Turkki ei ole suomen sukukieli. Varhaisilla suomalais-ugrilaisilla kielillä ja eräillä muinaisilla turkkilaiskielillä on tosin ollut kosketuksia toisiinsa, ja siten yhteisiä piirteitä esimerkiksi sanastossa.


    • tarpeesta

      Riippuu vähän mihin tarkoitukseen tai mitä varten olet uutta kieltä opiskelemassa. Kieli kuin kieli unohtuu nopeasti jos sitä ei tule käytännössä käytettyä. Hyödyllisiä kieliä jos ajattelee, ruotsia, saksaa, ranskaa kannattaisi kokeilla. Kun osaat jo espanjaa, varmasti oppisit ranskaa suht nopeasti, sillä näiden kielten sanat muistuttavat paljon toisiaan (latinalaisuus). Ääntämisen oppii jos viitsii vain panostaa: englannin ääntäminen ei ole opiskelun alkaessa suomalaiselle sen helpompaa, sitä vain on pienestä asti opiskeltu. Ranskan kielioppi muistuttaa suomen kielioppia. Saksa taas on Suomen suurimpia kauppakumppaneita ja siellä suomalaisiin suhtaudutaan positiivisesti ja moni elektroniikkatuote tulee saksasta.. aina hyödyllinen kieli. Suomalainen saa puhuessa panostaa sch-äänteeseen, muuten ääntäminen pitkälti samanlaista kuin suomen kielessä ja kuten aikaisemmin sanottiin, kielioppi on loogista, ei välttämättä vaikeaa. Ruotsia taas on suomalaisena hyvä osata ja kielioppi on mielestäni helpoimpia englannin jälkeen, samoin kuin ääntäminen. Kokemuksesta voin kertoa, kun itselläni tuppaa kielipäätä löytymään ja olen kyseisiä kieliä ihan menestyksekkäästi opiskellut. TAI, ESPANJAN POHJALTA KOKEILE ITALIAA. ÄÄNTÄMINEN VARMAAN HELPOMPAA KUIN RANSKASSA JA KUITENKIN LATINALAINEN KIELI ELI SANAT MUISTUTTANEVAT TOISIAAN?

    • Amiss3

      Maailmassa ei tee millään muulla kielellä kuin englannilla yhtikäs mitään. Don't bother.

    • uioyuitu

      Italia on kiva ja helppo kieli kuin myös espanja. Espanjan puolesta puhuu se, että sitä käytetään mm. Etelä-Amerikassa laajalti, ja voinhan katsoa vaikka Naapureita Madridissa. Joku oli sitä mieltä, että englanti riittää, on sama kuin söisi aina lusikalla, riittää sekin.

      • toinen.mielipide

        Italia ei ole helppo kieli. Joka sellaista väittää, tuskin osaa italiaa kunnolla.


    • Opex

      Viro on mielestäni helpohko opiskeltava, jos hallitsee suomen kielen hyvin. Kannattaa hieman kerrata suomen kielioppia ennen viron opintoja, jos äidinkielen opiskelusta on pitkä aika. Viron kielessä on melko hyvä äänne - kirjain-vastaavuus, ja muutenkin kieli muistuttaa suomea.

    • Polle

      Olen opiskellut noin 20 eri kieltä sikin sokin, ja seuraavat asiat tuli mieleen viestistäsi:

      Jos ongelma on että mikään ei jää kaaliin, niin virolla voisi olla paras mahdollisuus jäädä kaaliin. On lähelläkin jos haluaa käydä harjoittelemassa paikan päällä ja lausunta aivan järkevää. (Luin yhden peruskurssin huonosti ja pärjään virolla vaikka puhelen puoliksi mitä sattuu, erittäin hauskaa ja vapauttavaa. :D)

      Jos espanjasta tykkäät niin italia on siitä vielä helpompi ja tosi tosi selkeä suomalaisen ymmärtää. (Espanjankielisissä maissa on konekivääri-nopeita puhujia ja monenmoisia sössöttäjiä!)

      Ja nyt vasta huomaan kuinka vanha aloitusviesti oli, kiva kysymys kuitenkin niin antaa mennä!

      • kielinais

        Italia EI ole helpompaa kuin espanja. Siltä saattaa kuitenkin tuntua, jos osaa jo hyvin espanjaa ja sitten opiskelee italiaa. Italian verbioppi on espanjaakin vaativampi. Samoin pronomineissa on tekemistä.

        Lisäksi tulee vielä se, että vaikka osaisit italiaa hyvin, et sitten Italiassa ymmärräkään oikein mitään puheesta, sillä italian murre-erot ovat huomattavat.

        Turistitason italian toki oppii lentomatkan aikana Italiaan mennessään.

        Esperanto on helppo kieli joka suhteessa. Käyttäjiäkin löytyy ympäri maailmaa.


      • Anonyymi
        kielinais kirjoitti:

        Italia EI ole helpompaa kuin espanja. Siltä saattaa kuitenkin tuntua, jos osaa jo hyvin espanjaa ja sitten opiskelee italiaa. Italian verbioppi on espanjaakin vaativampi. Samoin pronomineissa on tekemistä.

        Lisäksi tulee vielä se, että vaikka osaisit italiaa hyvin, et sitten Italiassa ymmärräkään oikein mitään puheesta, sillä italian murre-erot ovat huomattavat.

        Turistitason italian toki oppii lentomatkan aikana Italiaan mennessään.

        Esperanto on helppo kieli joka suhteessa. Käyttäjiäkin löytyy ympäri maailmaa.

        Esperanto on kaikin puolin tasa-arvoinen kieli. Se on myös helppo oppia. Suosittelen.


    • jejjea

      itse olen kokenut japanin ainakin ääntämisen perusteella yhdeksi helpoimmista

    • krxirdotfit6iwcbhdf

      Japani, lausutaan kuin kirjoitetaan ja painotukset menee oikein suomenkielisellä luonnostaan. Italiassa taas painotus ei mee ikinä luontaisesti oikein

      • sanonsen

        Aivan. Italian ääntäminen voi siihen perehtymättömän mielestä vaikuttaa helpolta, mutta ei se ole. Suomalaiset useimmiten ääntävät italiaa järkyttävällä tavalla, hyvin harvaa jaksaa kuunnella yhtään.

        Italia on vaikea kieli, mutta palkitsee osaajansa ruhtinaallisesti.


    • kuulon_merkitys

      jos on hyvä kuulo ja osaa erotella erilaisia ääniä ja musikaalisuutta niin vaikeidenkin kielten opiskelu ( Kantonin kiinan puhuminen) sujuu.

    • Alexandra1953

      Englanti ei ole vaikea,sitäpaitsi sitä kuulee joka paikassa.Olen itse opiskellut ruotsin ensin lukiossa,sitten16 vuotta meni Tukholmassa asuessa.Norjaa opin ohessa,kun kävin joskus keikkailemassa Tukholmasta käsin.Saksaa oli pakko lukea koulussa,sitten 2 vuotta Sveitsissä.-Ranskaa luin myös lukiossa 3 vuotta lyhyenä kielenä sekä Ranskan kulttuurikeskuksessa.Olin myös töissä muualla ulkomailla sveitsiläisen organisaation kanssa ja kieltä oli pakko oppia.Italiaa oli hyvä oiskella ranskan pohjalta,Yritin myös espanjaa,mutta italian melko hyvä osaaminen haittasi espanjaa lausutaan ihan eri tavalla ja opettajani huomautti usein italialaisesta korostuksesta,Ole opetellut myös arabiaa,koska tarvitsin sitä työssäni.Sudanissa,myös eteläinen Tukholma on täynnä arabeja.Ettei mua ihan torilla myytäisi.Venäjää haölusin myös opetella,mutta se oli vaikeaa.Olen rakastanut kielten opiskelua ja sain lukion päätteeksi pienen kannustusstipendin.

    • Alexandra1953

      kIELTEN OPISKELU HARRASTUKSENA ON hauskaa.Parhaiten tietenkin oppii lähtemällä kielikursseille ulkomaille.Mitä tulee latinaan sitäkin voisi opetella,niin monet kielet perustuvat latinaan

      • etnomenerat

        Suosittelen latinaa. Se avaa aivan uuden näkökulman kaikkiin kieliin ja romaanisiin kieliin erityisesti.

        Latinan opiskelu on alussa helppoa, mutta vaatii jonkin verran ulkoa opettelua ja tarkkuutta. Mitä pidemmälle pääsee sitä mielenkiintoisemmaksi ja haasteellisemmaksi latina tulee. Suvereenia latinan osaajaa tulee hyvin harvasta.

        Latina voi olla harrastus, jonka parissa ei tekeminen lopu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5035
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1275
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe