Fonepoint -Kierrä kaukaa!-

babygirl86

En suosittele kyseistä puljua kenellekään.
Oma kokemukseni:

Tilasin kännykän jota piti olla varastossa. Noo, maksoin ja jäin odottelemaan.
Puhelin ei saapunut ajallaan jolloin soitin ja tiedustelin asiaa, ja väittivät ettei maksu näy heillä. Aikani soiteltua sitten sanoivat että maksu näkyy ja puhelin täytyy tilata, taas odottelua eikä puhettakaan sovitusta toimitusajasta.

Kun puhelin vihdoin saapui, sen pakkaus oli avattu (eli ilmeisesti aiempi palautus) ja puhelin täysin rikki. Lähetin takaisin, ja sitten väittivät ettei puhelin ole heille saapunut. Pyysivät tekemään katoamisilmoituksen sillä heillä ei ole lähetystunnusta eivätkä sitä voi tehdä. Minäkään en saanut postista lähetystunnusta sillä oli asiakaspalautus. Kuitti silti löytyi ja rahat palauttivat ihme kyllä pitkän odottelun jälkeen.

Asiat ei hoidu, itse saat soitella sinne, he eivät edes ilmoita mistään ongelmista.
Ei pahoittelua turhasta vaivasta ja odottelusta, paskasta palvelusta.
Lupasivat aina soittaa takaisin mutta mitään ei kuulunut.
Todella hämärää touhua, surkeaa palvelua ja lähettävät rikkinäisen tuotteen.
En ymmärrä miten tuo kyseinen kauppa voi olla pystyssä kun eivät asioita osaa hoitaa, tietty kukapa sitä uskois kun luulee paikan olevan luotettava, varsinkin jos aiemmin ei ole ollut ongelmia muiden kauppojen suhteen.
Todellakin kannattaa laittaa boikottiin.

Suosittelen lukemaan kauppa-arvostelut ennen kuin tilaa mistään, itse tajusin turhan myöhään tuonkin paikan.
Kannattaa ostaa muualta!

55

9605

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Deledee

      kyseisen puljun kohdalla klikkaamme perkeleesti Delete nappulaa ja se on siinä - poissa!

    • JONELIINI

      Niin kävi myös minulle... Tilatessani puhelimen NIITÄ oli varastossa heillä, niin ne ainakin ilmoittivat nettisivuillaan. Niinpä tilasin pojalleni joululahjaksi puhelimen. No maksettuani sieltä tuli ilmoitus että käsittelevät asian mahd. nop. Meni pariviikkoa kun aloin kyselemään puhelinta,johon he vastasivat ystävällisesti,(olemme tilanneet ko. puhelimen heti tilauksenne saatuamme, puhelin pitäisi olla meillä viimeistään ensi viikolla)??? Sitten vasta tilasivat sen!!! Meni toisetkaksi viikkoa jonka jälkeen peruin kaupan ja pyysin rahat lähettämään tililleni. Ja taas kaksi viikkoa ja rahat ONNEKSI tuli tililleni. EN SUOSITTELE KENENKÄÄN TEKEMÄÄN KAUPPOJA TUON FIRMAN KANSSA!!

    • Carpe_Diem

      Tilasin netissä lokakuun alussa 2008 kannettavan. Toimitusajaksi luvattiin alle 7 päivää. Konetta ei kuulu lokakuun loppuun mennessä, jollon pakon sanelemana perun tilauksen sähköpostitse.
      Fonepointin asiakaspalvelu pahoittelee tapahtunutta, hyväksyy perutuksen ja lupaa hyvittää maksamani summan takaisin kortilleni.

      Hyvitystä ei kuulu ja otan joulukuussa sähköpostitse uudelleen yhteyttä ja pyydän palauttamaan rahat ja pyydän samalla toimittamaan dokumentit hyvityksestä. Asiakaspalvelu vastaa ja lupaa viedä asian eteenpäin.

      Mitään ei kuulu ja otan yhteyttä uudelleen sähköpostitse tammikuun puolivälissä ja pyydän välittömästi palauttamaan rahat uhkaamalla jo viranmomaistoimenpiteillä. Vastaus tulee lähes välittömästi. Tapahtumaa pahotellaan ja asia luvataan viedä heti eteenpäin. Dokumentitkin luvataan toimittaa palautuksesta. Mutta viikkon ei kuulu mitään.

      Seuraavaksi lähetin sähköpostia kyseiselle tiliasioita hoitavalla, joka ei kuitenkaan vastaa sähköpostiin. Vähän myöhemmin ilmoitin asiasta kuluttajaviranomaisille ja saman tietona Fonepointille. Vasta nyt Fonepointin tiliasioita hoitava suostuu toimimaan ja palauttaa rahat ja toimittaa dokumentit asiasta. Aikaa kului yli 3 kuukautta ja aivan samalla rajattomasti vaivaa.

      Olen tilannut tuotteita Suomesta ja ulkomailta noin 40 eri paikasta ja Fonepoint on toistaiseksi ensimmäinen netissä toimiva firma, jonka kanssa en saanut asioita hoidettua asiallisesti.

      • yli 6 viikkoa sitten

        tuotteen sanovat vaan aina et ens viikolla tulee.Tälläkin viikolla piti tulla mut ens maanantaina lähen rikosilmotusta tekemää.


    • JurttaKakalla

      Itse odottelin tilaamaani tuotetta 2kk, peruin kaupat ja nyt olen odotellut rahojani kohta kuukauden. Fonepointin asiakaspalveluun kirjoittelu on osoittautunut täysin turhaksi, toivon että saan nyt viranomaisten avustuksella rahani takaisin. Pieni googletus paljastaa lukuisia samankaltaisia tapauksia eri foorumeilla. Enpä ole yhtä raivostuttavaan puljuun ennen törmännyt.

      • Tuohtunut

        Sama linja näköjään jatkuu. Tilasin ja maksoin tuotteen, jota ei pariin viikkoon kuulunut. Peruin tilauksen. Tilasin muualta. Toimitus 3 vrk. Maksupalautusta Fonepoint ei ole suorittanut useaan viikkoon. Sähköposteja ja soittoja tein kuten sinäkin. Ei näytä vaikuttavan. Varsin lyhytnäköistä touhua. Luuleeko yritys jatkavansa pitkäänkin tällaisilla toimitatavoilla ja palautteella?


      • Carpe_Diem
        Tuohtunut kirjoitti:

        Sama linja näköjään jatkuu. Tilasin ja maksoin tuotteen, jota ei pariin viikkoon kuulunut. Peruin tilauksen. Tilasin muualta. Toimitus 3 vrk. Maksupalautusta Fonepoint ei ole suorittanut useaan viikkoon. Sähköposteja ja soittoja tein kuten sinäkin. Ei näytä vaikuttavan. Varsin lyhytnäköistä touhua. Luuleeko yritys jatkavansa pitkäänkin tällaisilla toimitatavoilla ja palautteella?

        Tai ei varmaankaan yllättäen, sillä Mbnetin hintaseurantaan tuli helmikuun 2009 puolivälin jälkeen mahdollisuus kommentoida yritysten palveluja.

        Fonepointin kohtaan ehti tulla parissa viikossa viisi palautetta, joista KAIKKI olivat samalla lailla negatiivisia. Eli tuotteita ei ollut saatavana nettisivujen lupailuista huolimatta ja jos tilaus peruuntui niin rahoja ei kuulunut kuukausiin, vaikka kuinka otti yhteyttä firmaan.

        Lisäksi kaikki palauteviestit olivat saaneet paljon positiivisia merkintöjä niitä selanneilta, ja aivan varmasti ehtivät vaikuttaa monen ostopäätökseen. Fonepoint varmaankin pelästyi tästä ja on nyt (kahdessa viikossa palautteiden alkamisesta) vetäytynyt ainakin toistaiseksi pois listoilta.

        Tätä voidaan pitää merkittävänä seikkana siinä mielessä, että pieni kommentoijajoukko kykenee "poistamaan" yrityksen hintaseurannasta. Siihen saakka Fonepoint oli kuukausitolkulla monessa listassa ollut "edullisimpana" yrityksenä kärjessä ja antanut monelle asiakkaalle mahdolisesti väärän kuvan mahdollisuuksistaan toimittaa tuotteita.

        Jos muutkin vastaavankaltaiset yritykset (jos niitä edes on) saadaan tällä tavoin poistetuksi hintaseurannoista, niin jäljellä olevia voidaan pitää melko luotettavina toimijoina.

        Toivottavasti ainakin Fonepoint ottaa edes opikseen tai muussa tapauksessa häviää lopullisesti maailmankartalta ihmisiä huijaamasta.


      • Pettynyt suomalaiseen (?)
        Carpe_Diem kirjoitti:

        Tai ei varmaankaan yllättäen, sillä Mbnetin hintaseurantaan tuli helmikuun 2009 puolivälin jälkeen mahdollisuus kommentoida yritysten palveluja.

        Fonepointin kohtaan ehti tulla parissa viikossa viisi palautetta, joista KAIKKI olivat samalla lailla negatiivisia. Eli tuotteita ei ollut saatavana nettisivujen lupailuista huolimatta ja jos tilaus peruuntui niin rahoja ei kuulunut kuukausiin, vaikka kuinka otti yhteyttä firmaan.

        Lisäksi kaikki palauteviestit olivat saaneet paljon positiivisia merkintöjä niitä selanneilta, ja aivan varmasti ehtivät vaikuttaa monen ostopäätökseen. Fonepoint varmaankin pelästyi tästä ja on nyt (kahdessa viikossa palautteiden alkamisesta) vetäytynyt ainakin toistaiseksi pois listoilta.

        Tätä voidaan pitää merkittävänä seikkana siinä mielessä, että pieni kommentoijajoukko kykenee "poistamaan" yrityksen hintaseurannasta. Siihen saakka Fonepoint oli kuukausitolkulla monessa listassa ollut "edullisimpana" yrityksenä kärjessä ja antanut monelle asiakkaalle mahdolisesti väärän kuvan mahdollisuuksistaan toimittaa tuotteita.

        Jos muutkin vastaavankaltaiset yritykset (jos niitä edes on) saadaan tällä tavoin poistetuksi hintaseurannoista, niin jäljellä olevia voidaan pitää melko luotettavina toimijoina.

        Toivottavasti ainakin Fonepoint ottaa edes opikseen tai muussa tapauksessa häviää lopullisesti maailmankartalta ihmisiä huijaamasta.

        Olen kuullut luotettavista lähteistä, että firmalla on "paljon saatavia eräältä suurelta yritysasiakkaalta". Tästä syystä eivät pysty tilaamaan / toimittamaan / palauttamaan maksettuja rahoja.

        Onko Fonepoint jo näkynyt Kauppalehden listoilla?

        Älkää maksako mitään ennakkoon tähän firmaan. Hyvä, että MB on poistanut hintaseurannasta. Paha arvaus on, että joudun perimään omia rahojani takaisin konkurssipesästä.


      • Fone
        Pettynyt suomalaiseen (?) kirjoitti:

        Olen kuullut luotettavista lähteistä, että firmalla on "paljon saatavia eräältä suurelta yritysasiakkaalta". Tästä syystä eivät pysty tilaamaan / toimittamaan / palauttamaan maksettuja rahoja.

        Onko Fonepoint jo näkynyt Kauppalehden listoilla?

        Älkää maksako mitään ennakkoon tähän firmaan. Hyvä, että MB on poistanut hintaseurannasta. Paha arvaus on, että joudun perimään omia rahojani takaisin konkurssipesästä.

        Nettisivut kertoo nyt toimitusajaksi melkein kaikille tuotteille "Tilapäisesti loppu".

        Se siitä...


      • kertaalleen huijattu
        Fone kirjoitti:

        Nettisivut kertoo nyt toimitusajaksi melkein kaikille tuotteille "Tilapäisesti loppu".

        Se siitä...

        Ja hinnatkin näyttää oleellisesti nousseen noille tuotteille, jotka taannoin roikkuivat mbnetin hintaseurannan kärjessä, ja joita ei pystytty kuukausiin toimittamaan...

        Nyt sentääm todellakin reilusti lukee, että "Tilapäisesti loppu"


      • 123

        Pitkän odottelun jälkeen ja lukuisten soittojen jälkeen sain viimein tilaamani tuoteen. Totesin hakiessa, että teillä on ilmeisesti laskut maksamatta kun ette saa tavarantoimittajilta tavaraa. Ja tämän hölmöyksissään myönsivät.


      • konkkaan
        123 kirjoitti:

        Pitkän odottelun jälkeen ja lukuisten soittojen jälkeen sain viimein tilaamani tuoteen. Totesin hakiessa, että teillä on ilmeisesti laskut maksamatta kun ette saa tavarantoimittajilta tavaraa. Ja tämän hölmöyksissään myönsivät.

        Valitin kuluttajaneuvontaan, jossa kerrottiin että Fonepoint on myyty ja uusi omistaja vastaa tehdyistä sitoumuksista, mutta että aikaa saattaa mennä pari viikkoa.


      • pp8
        123 kirjoitti:

        Pitkän odottelun jälkeen ja lukuisten soittojen jälkeen sain viimein tilaamani tuoteen. Totesin hakiessa, että teillä on ilmeisesti laskut maksamatta kun ette saa tavarantoimittajilta tavaraa. Ja tämän hölmöyksissään myönsivät.

        Itsekkin tilasin fonepointilta puhelimen jo tammikuussa ja alkuaikaan sieltä vastailtiin sähköpostitse monta kertaa päivässä, sanoivat että niitten joku iso asiakas ei ollut maksanut laskujaan niin ne ei päässeet tilaamaan tuotteitaan muualtakaan.. huoh! olin perunut kaupat jo kerran ja kysyin että kumpi on nopeammin minulla perillä puhelin vaiko palautus rahat. sanoivat taas että nyt kuulemma onkin jo hyviä uutisia, että puhelin olisi niillä jo sinä päivänä, sitten jäin odottelemaan. TÄhän mennessä oli kulunut jo noin kuukausi tai ylikin. siinä vaihtui sitten asiakaspalvelijakin.. ja taas melkein samat tarinat kuulin tältäkin,pahoitteluja ja että nyt olikin niiden tuotteiden kuljetuksissa tullut joitain mokia.. mitenköhän äkkiä sieltä rahat saisi takaisin vai saisiko mahdollisesti tuotteeen ja rahat,?miten toimia


      • ohhoh,

        no jopas


    • Ensimmäinen ja viimeinen os...

      En myöskään suosittele kenellekkään.

      Ostin kans itse puhelimen Fonepointista. Toimitusaika 1-3 viikkoa. Soittelin sitten asiakaspalveluun kun kolmen viikon aikaraja läheni. Vastaus oli, että ei kyllä ehdi siinä ajassa. Eniten harmitti se, että puhelin oli menossa lahjaksi. Peruin sitten kaupan.

      Viikon kuluttua peruutuksesta soitin ja tiedustelin maksun palautuksesta. Palautuspäiväksi annettiin tuleva maanantai. Odotin pari päivää ja soitin uudelleen. Rahoja lupailtiin piakkoin. Tästä jälleen viikko, niin soitin rahojen perään. Vastaus oli, että on maksuvaikeuksia jonkun suuren yhteistyökumppanin vetäydyttyä. Rahat luvattiin kahden viikon sisällä.

      Tämän jälkeen soitin kuluttajavirastoon, josta kehoitettiin soittamaan uudelleen kahden viikon kuluttua, jos rahoja ei näy. He sitten ovat yhteydessä Fonepointtiin. Ylihuomenna tulee toinen viikko täyteen ja odotan mielenkiinnolla tuleeko rahat vai ei.

      Ja yhteyden saaminen asiakaspalveluun ei ole kertaakaan onnistunut ensimmäisellä kerralla. Puhelu menee järkiään aina vastaajaan. Liekkö pois päältä vai varattu?

      Eli yhteenvetona en voi kyllä suositella liikettä kenellekkään. En tiedä miten hyvin asiat toimivat sellaisten tuotteiden kohdalla, jotka ovat saastavissa heti. Paremmin, olettaisin. Sääli sinänsä, koska liikkeellä on monien tuotteiden hinnat huomattavasti halvempia kuin muualla.

    • sukkisnakki

      Tilasin puhelimen, odottelin jokusen viikkoa mutta koska luvattiin 3 päivässä toimitus peruin kaupan. Rahoja en ole saanut takaisin, kuluttajaviranomaiselle on soitettu ja asia on nyt viety eteenpäin.

      Vastasivat minulle Fonepointista vain että heillä ei ole rahaa maksaa takaisin rahoja, 74 euroa!!

    • Nyt riittää

      Annoin useamman kuukauden aikaa firmalle järjestellä kassaa "laman takia". Homma vaikuttaa täydeltä kusetukselta, joten pistäkääpä kaikki viralliset valitukset menemään, joilla on tilaukset ja rahat sisässä. Tälläisen systemaattisen huijauksen on loputtava!

      • Cocoach

        Sain kuluttajaoikeusneuvojalta seuraavanlaisen palautteen. "Hei, Fonepointin asiakaspalvelu ohjaa soittamaan numeroon 044 034 0044. Numeroon vastannut henkilö on ilmoittanut, että Fonepointin liiketoiminta on lopetettu ja yrityskaupat meneillään. Rahojen palautusta ei pystytä kaikille asiakkaille tekemään ennen kuin yrityskaupat on vahvistettu. Aikataulua hän ei uskaltanut sanoa, mutta arveli, ettei siinä ihan hirveän pitkään pitäisi enää mennä. Kuulemma on paljon asiakkaita, jotka odottavat rahojaan ja rahat maksetaan sitä mukaa kuin rahaa saadaan. Tilanteen pitäisi korjaantua kaupanvahvistuksen jälkeen. Fonepointin nettisivuilla: 4.5.2009 Uusi Kimppakauppa avattu Joten toiminta jatkuu. Soita annettuun numeroon ja ilmoita saatavastasi (368 e). ASIAKASPALVELU 044 0800 454 (ma-pe 10-16) asiakaspalvelu(at)fonepoint.fi Ystävällisin terveisin" Sinänsä helvetin paska neuvo, koska juuri tuolta numerosta ja eemelistä asiaa olen kysynyt. Uusi kimppakauppa avattu. Mikä se on? Ihan samalta paskafirmalta kaikki näyttää. CoCoach


      • Jo toivonsa heittänyt

        Odoteltuani kaksi kuukautta rahojen (yli 700e) palautusta, soiteltuani niiden perään jatkuvasti sekä asiakaspalveluun että toimitusjohtajalle (tätänykyä ex-tj), kuunneltuani tyhjiä lupauksia, kunnes vihdoin kysyttyäni apua lakimieheltä päädyin tekemään rikosilmotuksen. Tämä tuotti lopulta tulosta ja sain kuin sainkin rahani takaisin. Toivottavasti muutkin saavat kirveensä vielä ylös kaivosta... Ei kannata luovuttaa.


      • Tyytyväinen asiakas
        Jo toivonsa heittänyt kirjoitti:

        Odoteltuani kaksi kuukautta rahojen (yli 700e) palautusta, soiteltuani niiden perään jatkuvasti sekä asiakaspalveluun että toimitusjohtajalle (tätänykyä ex-tj), kuunneltuani tyhjiä lupauksia, kunnes vihdoin kysyttyäni apua lakimieheltä päädyin tekemään rikosilmotuksen. Tämä tuotti lopulta tulosta ja sain kuin sainkin rahani takaisin. Toivottavasti muutkin saavat kirveensä vielä ylös kaivosta... Ei kannata luovuttaa.

        Ite tilasin tässä vapun jälkeen Fonepointista kännykän ja sitten luin näitä juttuja ja rupes mietityttämään. Kysyin poliiseilta onko mahollista avata postiennakkopaketti ennen, kuin sen maksaa jos epäilee huijausta. Sanoivat, että ei ja minun piti valita lähetänkö paketin takaisin vai otanko riskin ja maksan sen. Olin samana päivänä soittanut Fonepointtiin ja nainen ilmoitti, että omistaja on vaihtunut. Otin tänään riskin ja maksoin paketin ja sieltä löytyi se mitä tilasinkin ja paketti tuli luvatussa ajassa. Vaara taitaa siis olla ohi


      • Vihainen Nasse-setä
        Tyytyväinen asiakas kirjoitti:

        Ite tilasin tässä vapun jälkeen Fonepointista kännykän ja sitten luin näitä juttuja ja rupes mietityttämään. Kysyin poliiseilta onko mahollista avata postiennakkopaketti ennen, kuin sen maksaa jos epäilee huijausta. Sanoivat, että ei ja minun piti valita lähetänkö paketin takaisin vai otanko riskin ja maksan sen. Olin samana päivänä soittanut Fonepointtiin ja nainen ilmoitti, että omistaja on vaihtunut. Otin tänään riskin ja maksoin paketin ja sieltä löytyi se mitä tilasinkin ja paketti tuli luvatussa ajassa. Vaara taitaa siis olla ohi

        Kohta puoli vuotta kulunut nettitilauksesta ja maksusta - tällä hetkellä Fonepointista en saa tavaraa, en rahaa, en yhteydenottoa. Olen saanut kuitenkin 'muunneltua totuutta' ja lupauksia. Mietippä ihan ite, kannattaako tuolta tilata!


      • Ähly
        Vihainen Nasse-setä kirjoitti:

        Kohta puoli vuotta kulunut nettitilauksesta ja maksusta - tällä hetkellä Fonepointista en saa tavaraa, en rahaa, en yhteydenottoa. Olen saanut kuitenkin 'muunneltua totuutta' ja lupauksia. Mietippä ihan ite, kannattaako tuolta tilata!

        Ovatkos luottokorttiyhtiöt sulkeneet Fonepointin????
        Viikon verran Fonepointin nettisivuilla on ollut ainakin seuraava "uutinen":

        ------
        27.5.2009
        Visa/mastercard maksaminen!

        Pahoittelemme että visa/mastercard maksaminen ei tällä hetkellä onnistu.
        Selvitämme asiaa ja yritämme korjata tilanteen.

        Ilmoitamme kun Visa/mastercard maksaminen taas onnistuu.

        Fonepointin tiimi

        -----

        Heh!
        Taannoin ainakin itse perin rahoja Fonepointilta takaisin luottokorttiyhtiön kautta.


    • tuvunen

      Itselläni ei myöskään ole kovin mairittelevia kokemuksia Fonepointista. Kuulkaapa tarinani.

      15. kesäkuuta tilasin Fonepointista AMD Athlon X2 64 5600 -prosessorin, kun edullinen oli (50 €). Varastosaldo näytti tasan yhtä kappaletta.

      Seuraavana päivänä he kuitenkin ilmoittivat sähköpostitse että kyseistä tuotetta ei ole enää saatavilla. Samaisena päivänä 16. kesäkuuta vastasin viestiin peruakseni tilauksen. Annoin samalla tilinumeroni.

      26. kesäkuuta tarkistin, olisivatko rahat palautuneet tililleni. Eivät olleet. Muistuttelin Fonepointia sähköpostitse että rahani eivät ole vieläkään palautuneet tililleni.

      29. kesäkuuta Fonepointista vastattiin, että he hoitavat asian mahdollisimman pian, ja pahoittelivat viivästymistä.

      Tänään 10. heinäkuuta aioin ottaa puhelimen käteen ja soittaa Fonepointille, kysyäkseni missä rahani edelleen viipyvät. Tarkistin tilini vielä viimeisen kerran ennen puhelinsoittoa. Suureksi yllätyksekseni rahat olivat juuri palautuneet tililleni. Sain siis odottaa takaisinmaksua kesäkuun 16. päivästä heinäkuun 10. päivään saakka eli yhteensä 24 päivää. Omien kokemuksieni mukaan nämä rahanpalautusasiat ovat hoituneet yleensä muutaman arkipäivän sisällä.

      Yhteenvetona täytyy sanoa että rahani olisivat luultavasti edelleen Fonepointilla, ellen olisi kysellyt niiden perään uudelleen. Haiskahtaa pelkältä rahankeruulta koko toiminta, siinä toivossa että asiakas ei itse aktiivisesti huolehdi saavansa rahojaan takaisin omalle tililleen.

      • Eräs verkkokauppias

        Kuluttaja-asiamiehen ohjeistuksen mukaan 30 päivää on raja asiakaspalautusten takaisin maksulle. Itse maksan reilusti ohjeistusta ripeämmin, eli kerran viikossa takaisinpäin rahoja. SILTI joka ikinen viikko tulee kyselyä ja ihmettelyä rahoista.

        Tuo 30 päivää viittaa siihen, että yksittäinen kauppias ei ole, ei voi olla eikä pidäkään olla pankkilaitos. Tekemistä muutenkin aivan tarpeeksi ihan maksavien asiakkaiden palvelemisessa.

        Kuitenkaan, yhtäkään maksua ei voi jättää hoitamatta, vaikka kyseessä olisi 5 euroa, jos aikoo elantonsa vuodesta toiseen hankkia.


    • amilox

      tämän boikotin. Olin just tilaamaisillani Fonepointista tietsikan ja näyttiksen kun oli edullisesti ja sitä mitä olen etsinyt. Huh ja kiitos.

      • Emike

        Joo , samat sanat täällä , helmikuusta 09 olen odotellut rahoja pois ko. firmasta , sähköpostiin ei vastata , rahoja ei kuulu , ei muuta kuin kuluttaja-asiamies taasen asialle!


    • KYRPIINTYNYT

      kERÄÄVÄT VAAN RAHAA,JA KUN ALKAA KYSELEEN TILAUKSIEN PERÄÄN, EI TUU VASTAUKSIA. TEEN RIKOSILMOITUKSEN ,NOI NIIDEN NETTISIVUT PITÄIS POISTAA, KOSKAAN EI OO OLLU ONGELMIA MUIDEN VERKKOKAUPPOJEN KANSSA, JA PALJON OON TILANNU. ELI TAVARAA EI TUU YLI KAHTEEN KUUKAUTEEN,JA KUN SOITTAA LUVATAAN "ENS VIIKOLLA" PERKELE MITÄ PORUKKAA!!!!!!!

      • Helvetin perkele

        Sama homma.2kk ooteltu rahoja takaisin. Viimeviikolla antoivat asiakaspalvelusta jonkun SPEDEN numeron,joka kuulemma vastaa rahojen palautuksista. Lupas äijä laittaa välittömästi rahat tulemaan, mutta eipähän oo vielä tähänpäivään mennessä näkyny!!! Pari kertaa soitin sille puusilmälle ja oli kuulemma just sillo jossai vitun kokouksessa ja lupas soitella takaisin,ei paljo kuulunut soittoa...voi vittu et vituttaa!!! Noh, tulipahan tehtyä sitten rikosilmoitus. ÄLKÄÄ VAAN TILATKO TÄSTÄ LAFKASTA MITÄÄN!!!


    • kyrpiintynyt

      Nyt tuli tavarat, kun uhkasin tehdä rikosilmoituksen ,1,5 kk jälkeen!!. siis kokeilevatko kepillä jäätä, että asiakas unohtaisi tilauksen ? ei ymmärrä. No eipähän tartte asioida tuossa puljussa enää.

      • wiljack

        Tilasin 19.10. vaikeasti kuulovammaiselle äidilleni Jablotron-pöytä-gsm-puhelimen. Tein tilauksen fonepoint.fi -sivujen kautta ja varomattomasti maksoin tuotteen etukäteen (maksuohjeiden mukaan saajana Optura Group) - kun ei ollut aiemmin koskaan ollut ongelmia nettikauppojen kanssa. Asiakaspalvelu ei vastannut 2 sähköpostiini, kun kysyin tarkempia tietoja tuotteesta maksun jälkeen - tässä vaiheessa epäilykseni alkoi herätä, ja löysin googlaamalla tämän hyvän threadin.

        3-4 kertaa soittelin asiakaspalveluun, ja jos sieltä vastattiin, tyyppivastaus oli "joo, on tilattu - kohta tulee". Viimeksi sovittiin 4.11.09 viimeiseksi toimituspäiväksi. Kun tätä ei kuulunut, laitoin tänään menemään s-postina Fonepointin asiakaspalveluun kuluttajaviraston lomakepohjaan tekemäni valituksen, jossa vaadin rahojen palautusta, ellei tuote ole minulla 10 päivän kuluessa. Saapa nähdä, mitä seuraavaksi tapahtuu, ja näenkö 178 euroani ennen joulua. Jos ei yhteydenottoa tule 2 viikon kuluessa, katson miten kuluttajaneuvonta voi tässä auttaa. Olen valmis tarvittaessa tekemään rikosilmoituksen ja oikeusteitse hakemaan rahani pois.

        Erittäin valitettavaa, että tällaiset sivustot ja firmat ovat vielä pystyssä. Eikö näitä saisi suljettua viranomaistoimin? Onneksi en kuitenkaan tilannut vaikkapa 1000 euron läppäriä.


      • PÄRVÄN KYY
        wiljack kirjoitti:

        Tilasin 19.10. vaikeasti kuulovammaiselle äidilleni Jablotron-pöytä-gsm-puhelimen. Tein tilauksen fonepoint.fi -sivujen kautta ja varomattomasti maksoin tuotteen etukäteen (maksuohjeiden mukaan saajana Optura Group) - kun ei ollut aiemmin koskaan ollut ongelmia nettikauppojen kanssa. Asiakaspalvelu ei vastannut 2 sähköpostiini, kun kysyin tarkempia tietoja tuotteesta maksun jälkeen - tässä vaiheessa epäilykseni alkoi herätä, ja löysin googlaamalla tämän hyvän threadin.

        3-4 kertaa soittelin asiakaspalveluun, ja jos sieltä vastattiin, tyyppivastaus oli "joo, on tilattu - kohta tulee". Viimeksi sovittiin 4.11.09 viimeiseksi toimituspäiväksi. Kun tätä ei kuulunut, laitoin tänään menemään s-postina Fonepointin asiakaspalveluun kuluttajaviraston lomakepohjaan tekemäni valituksen, jossa vaadin rahojen palautusta, ellei tuote ole minulla 10 päivän kuluessa. Saapa nähdä, mitä seuraavaksi tapahtuu, ja näenkö 178 euroani ennen joulua. Jos ei yhteydenottoa tule 2 viikon kuluessa, katson miten kuluttajaneuvonta voi tässä auttaa. Olen valmis tarvittaessa tekemään rikosilmoituksen ja oikeusteitse hakemaan rahani pois.

        Erittäin valitettavaa, että tällaiset sivustot ja firmat ovat vielä pystyssä. Eikö näitä saisi suljettua viranomaistoimin? Onneksi en kuitenkaan tilannut vaikkapa 1000 euron läppäriä.

        Oma fonepoint kokemukseni:

        Tilasin kannettavan tietokoneen helmikuussa -09 hintaan 750€. Tuotetta ei näy ei kuulu pariin viikkoon ja soitto firmaan. Ei saatavilla. Tyrkyttivät pieneen lisähintaan toista konetta. Peruin kaupat.

        Rahoja odottelin tovin ja niitä ei kuulunut. Soitin firmaan maalis-toukokuussa kymmeniä kertoja, lähetin useita s-posteja firmaan ja lupasivat vain hoitaa asian. Sanoivat että on hieman kireää rahan kanssa ja maksavat palautuksia vanhimmasta alkaen.

        Soitin myös kuluttaja neuvontaan ja kehottivat odottamaan. Olivat saaneet lukuisia muita valituksia kyseisestä puljusta.

        Tähänkään päivään mennessä ei rahoja näy
        -> aika laittaa "isot pyörät pyörimään"

        ELI KIERTÄKÄÄ TÄMÄ PASKA FIRMA NIIN KAUKAA KUIN MAHDOLLISTA JA TEHKÄÄ PARHAANNE ETTÄ MUUTKIN NÄIN TEKEVÄT!!


      • wiljack
        PÄRVÄN KYY kirjoitti:

        Oma fonepoint kokemukseni:

        Tilasin kannettavan tietokoneen helmikuussa -09 hintaan 750€. Tuotetta ei näy ei kuulu pariin viikkoon ja soitto firmaan. Ei saatavilla. Tyrkyttivät pieneen lisähintaan toista konetta. Peruin kaupat.

        Rahoja odottelin tovin ja niitä ei kuulunut. Soitin firmaan maalis-toukokuussa kymmeniä kertoja, lähetin useita s-posteja firmaan ja lupasivat vain hoitaa asian. Sanoivat että on hieman kireää rahan kanssa ja maksavat palautuksia vanhimmasta alkaen.

        Soitin myös kuluttaja neuvontaan ja kehottivat odottamaan. Olivat saaneet lukuisia muita valituksia kyseisestä puljusta.

        Tähänkään päivään mennessä ei rahoja näy
        -> aika laittaa "isot pyörät pyörimään"

        ELI KIERTÄKÄÄ TÄMÄ PASKA FIRMA NIIN KAUKAA KUIN MAHDOLLISTA JA TEHKÄÄ PARHAANNE ETTÄ MUUTKIN NÄIN TEKEVÄT!!

        Jatkan tarinaani Jablotronista (tilauksen tein 19.10.). Täytettyäni "valitus yritykselle toimituksen viivästymisestä" -kaavakkeen ja lähetettyäni sen Fonepointin asiakaspalveluun s-postilla (vaadin rahojen palautusta tai tuotetta 10 vrk kuluessa), sain 3-4 vuorokauden kuluttua puhelun yrityksestä. Tilinumeroni varmistettiin ja luvattiin takaisinmaksu "samantien". Näin kävikin, eli rahani palautettiin. Case closed - everything fine. Minuun yhteyttä ottanut henkilö kertoi nettisivu-uudistuksen olevan tekeillä.

        Tämä siis näyttää olevan tehokas lomake (linkki Kuluttajaviraston nettisivuille): http://www.kuluttajavirasto.fi/File/0a843efc-3f13-4c59-bef1-7830741dfa9a/Valitus toimituksen viivästymisestä.doc


      • OCC1333
        wiljack kirjoitti:

        Jatkan tarinaani Jablotronista (tilauksen tein 19.10.). Täytettyäni "valitus yritykselle toimituksen viivästymisestä" -kaavakkeen ja lähetettyäni sen Fonepointin asiakaspalveluun s-postilla (vaadin rahojen palautusta tai tuotetta 10 vrk kuluessa), sain 3-4 vuorokauden kuluttua puhelun yrityksestä. Tilinumeroni varmistettiin ja luvattiin takaisinmaksu "samantien". Näin kävikin, eli rahani palautettiin. Case closed - everything fine. Minuun yhteyttä ottanut henkilö kertoi nettisivu-uudistuksen olevan tekeillä.

        Tämä siis näyttää olevan tehokas lomake (linkki Kuluttajaviraston nettisivuille): http://www.kuluttajavirasto.fi/File/0a843efc-3f13-4c59-bef1-7830741dfa9a/Valitus toimituksen viivästymisestä.doc

        Itselläni on aikaa tilauksesta nyt 10kk. Rahoja ei ole palautettu. Asia on kuluttaja riitalautakunnalla. Katsotaan nyt saavatko mitään aikaa sieltä.

        Jos palauttavat rahoja vanhemman pään kautta, niin ei ainakaan Tammikuussa tehtyjen tilauksen rahoja ole viel äpalautettu, niin kuinka kauan saa odottaa jos nyt menee tilaamaan? Ei suosittele kokeilemaan.


      • Ei jaksa
        OCC1333 kirjoitti:

        Itselläni on aikaa tilauksesta nyt 10kk. Rahoja ei ole palautettu. Asia on kuluttaja riitalautakunnalla. Katsotaan nyt saavatko mitään aikaa sieltä.

        Jos palauttavat rahoja vanhemman pään kautta, niin ei ainakaan Tammikuussa tehtyjen tilauksen rahoja ole viel äpalautettu, niin kuinka kauan saa odottaa jos nyt menee tilaamaan? Ei suosittele kokeilemaan.

        En voi myöskään suositella. Valehtelua jokaisella puhelulla asiakaspalveluun ja sähköposteihin ei edes vastata. Tilausta odotellen mennyt lähes 2 kuukautta ja en saa mitään vastausta mikä mättää. Kolmesti luvattu seuraavalle viikolle ja ei kuulu ei näy. Todella syvältä tämä "kauppa". Kuinka kauan tällaiset huijarifirmat voivat netissä melskata ja huijata ihmisiä ?? Aion tehdä rikosilmoituksen !!!


      • Huijattu
        Ei jaksa kirjoitti:

        En voi myöskään suositella. Valehtelua jokaisella puhelulla asiakaspalveluun ja sähköposteihin ei edes vastata. Tilausta odotellen mennyt lähes 2 kuukautta ja en saa mitään vastausta mikä mättää. Kolmesti luvattu seuraavalle viikolle ja ei kuulu ei näy. Todella syvältä tämä "kauppa". Kuinka kauan tällaiset huijarifirmat voivat netissä melskata ja huijata ihmisiä ?? Aion tehdä rikosilmoituksen !!!

        Miten olette saaneet yhteyden tähän paskapuljuun? "Asiaksapalvelunumeroon" ei vastata ja sama juttu s-postin kanssa. Olisiko kellään antaa tämänhetkisen TJ:n puhelinnumeroa tai nimeä. Kotiosoitekin kelpaisi.


      • rikos ja ilmoitus
        Huijattu kirjoitti:

        Miten olette saaneet yhteyden tähän paskapuljuun? "Asiaksapalvelunumeroon" ei vastata ja sama juttu s-postin kanssa. Olisiko kellään antaa tämänhetkisen TJ:n puhelinnumeroa tai nimeä. Kotiosoitekin kelpaisi.

        täyttä kusetusta, rahoja ei kuulu eikä tuotettakaan..

        aspa ei vastaa...

        hienoa..

        en suosittele kenelläkään.


      • Älä maksa etukäteen
        Huijattu kirjoitti:

        Miten olette saaneet yhteyden tähän paskapuljuun? "Asiaksapalvelunumeroon" ei vastata ja sama juttu s-postin kanssa. Olisiko kellään antaa tämänhetkisen TJ:n puhelinnumeroa tai nimeä. Kotiosoitekin kelpaisi.

        Aluksi vastaus "Huijatun" viestiin, että katso Fonepointin www-sivuilta kohta "Avoimet työpaikat", sieltä löytyy nimi ja numero.

        Sitten oma kokemus: tilasin joulukuun alussa webbikaupasta puhelimen - onneksi - noutomyyntinä, joten en maksanut hintaa etukäteen. Kun mitään ei kuulunut, soitin asiakaspalveluun monta kertaa. Sieltä ei vastattu koskaan. Yritysmyynnissä puheluun vastattiin kerran, mutta henkilö kertoi että on pikkujoulut ja että palaa asiaan maanantaina. Ei palannut. Muutaman sähköpostin jälkeen minulle soitettiin ja luvattiin että puhelin tulee, mutta ei ole tullut vielä. Veikkaan että rahat on loppu ja eivät saa tukusta tavaraa.


      • tohtori sykerö
        Älä maksa etukäteen kirjoitti:

        Aluksi vastaus "Huijatun" viestiin, että katso Fonepointin www-sivuilta kohta "Avoimet työpaikat", sieltä löytyy nimi ja numero.

        Sitten oma kokemus: tilasin joulukuun alussa webbikaupasta puhelimen - onneksi - noutomyyntinä, joten en maksanut hintaa etukäteen. Kun mitään ei kuulunut, soitin asiakaspalveluun monta kertaa. Sieltä ei vastattu koskaan. Yritysmyynnissä puheluun vastattiin kerran, mutta henkilö kertoi että on pikkujoulut ja että palaa asiaan maanantaina. Ei palannut. Muutaman sähköpostin jälkeen minulle soitettiin ja luvattiin että puhelin tulee, mutta ei ole tullut vielä. Veikkaan että rahat on loppu ja eivät saa tukusta tavaraa.

        Jouduin myös tekemään rikosilmoituksen huoltoon lähetetystä digiboxista.
        On nyt ollut siellä huollossa kohta 4 kk.
        aina luvataan huomiselle ja ensi viikolle jne. Yhteyttähän ei firmaan saa kun 20 turhan yrityksen ja 10 pompottelu puhelun jälkeen.
        Jospa poliisin piinapenkki odottaa vaikken boxia takaisin saisikaan.
        jos en olisi lomalla ja erityisen reipas, niin jäisi puljuun soittelu kyllä tekemättä.
        Sen verrän potuttaa, että katsotaan nyt miten tässä käy. Harmittaa, kun rehellinen nettikauppa nyt kärsii tämmöisestä. Enpä ole netistä paljon ostellut tuon lokakuun jälkeen.


      • Asiakaspalvelija
        tohtori sykerö kirjoitti:

        Jouduin myös tekemään rikosilmoituksen huoltoon lähetetystä digiboxista.
        On nyt ollut siellä huollossa kohta 4 kk.
        aina luvataan huomiselle ja ensi viikolle jne. Yhteyttähän ei firmaan saa kun 20 turhan yrityksen ja 10 pompottelu puhelun jälkeen.
        Jospa poliisin piinapenkki odottaa vaikken boxia takaisin saisikaan.
        jos en olisi lomalla ja erityisen reipas, niin jäisi puljuun soittelu kyllä tekemättä.
        Sen verrän potuttaa, että katsotaan nyt miten tässä käy. Harmittaa, kun rehellinen nettikauppa nyt kärsii tämmöisestä. Enpä ole netistä paljon ostellut tuon lokakuun jälkeen.

        Pääasiassa olen itsekin ko yritystä vastaan, mutta mitä tulee tuotteiden huoltoaikoihin, niin niihin myyjäliike ei valitettavasti voi vaikuttaa. Tuotteet toimitetaan aina tuotteiden valtuutetuille huoltoliikkeille, ja jos niissä on ruuhkaa ja huolto ei toimi, se ei suinkaan ole myyjäliikkeen vika. Niissä tapauksissa kannattaa selvittää mihin tuote on lähetetty huoltoon ja olla vaikka itse suoraan yhteydessä huoltoliikkeeseen tarpeellisten tietojen kera. Esimerkiksi monilla tietokoneilla ei ole ollenkaan valtuutettua huoltoa suomessa vaan ne joudutaan toimittamaan ulkomaille, mikä valitettavasti lisää aina huollon kestoa.


    • merindaw

      samaa käy kaikissa firmoissa ei tuo ole mitenkään erikoista- OSTAKAA KANSALAISET!!

    • cwire81

      nimi kertoo jo kaiken eihän sitä oo kirjotettu oikein

      • What the...!?!

        Tilasin kännykän kyseisestä liikkeestä. Ei ole kuulunut mitään. Peruutin tilaukseni! Olisinpa lukenut ennen ostoa täältä!!


      • Avaruusneuvos van Ki
        What the...!?! kirjoitti:

        Tilasin kännykän kyseisestä liikkeestä. Ei ole kuulunut mitään. Peruutin tilaukseni! Olisinpa lukenut ennen ostoa täältä!!

        Valtava valikoima tuotteita yrityksen nettisivuilla ei tarkoita sitä että niitä olisi varastossa tai edes maahantuojalla.

        Tämä yritys toimii periaatteella kun tarpeeksi moni asiakas tilaa ja maksaa tuotteen X tilaamme sen maahantuojalta/tukulta. Miksi näin, no tuo raha on ilmaista sillä voi maksaa velkoja ja verorästejä pois, tuotteissa on yleensä minimimäärät/alennukset tilauksen suuruuden mukaan eli yhtä tuotetta ei saata saada tai kannata tilata maahantuojalta/tukulta.

        Näin päädytään tilanteeseen jossa ostaja saattaa odottaa kuukausia toimitusta joka ei sitten koskaan tulekkaan. Rahat on jo syöty eli tarvitaan uusia tilaajia että kaikkein äänekkäimmille valittajille saadaan annettua rahat takaisin enen rikospoliisin väliintuloa.

        Homma toimii koska suuri osa ihmisistä on uusavuttomia ja ovat mielummin hiljaa kuin tekevät rikosilmoituksen.

        Tälläisista puljuista saattaa toki saada tilauksensa vaikka samalla viikolla jos se on joku "suosikkituote" eli sitä tilataan paljon, tästä johtuu se että joillakin on hyviä kokemuksia yrityksestä :)

        Kun päälle kaatuu tarpeeksi kuraa niin yritys "vaihtaa omistajaa" joskus jopa nimeä mutta homma jatkuu täsmälleen samana.


      • tuli eteen luvut..
        Avaruusneuvos van Ki kirjoitti:

        Valtava valikoima tuotteita yrityksen nettisivuilla ei tarkoita sitä että niitä olisi varastossa tai edes maahantuojalla.

        Tämä yritys toimii periaatteella kun tarpeeksi moni asiakas tilaa ja maksaa tuotteen X tilaamme sen maahantuojalta/tukulta. Miksi näin, no tuo raha on ilmaista sillä voi maksaa velkoja ja verorästejä pois, tuotteissa on yleensä minimimäärät/alennukset tilauksen suuruuden mukaan eli yhtä tuotetta ei saata saada tai kannata tilata maahantuojalta/tukulta.

        Näin päädytään tilanteeseen jossa ostaja saattaa odottaa kuukausia toimitusta joka ei sitten koskaan tulekkaan. Rahat on jo syöty eli tarvitaan uusia tilaajia että kaikkein äänekkäimmille valittajille saadaan annettua rahat takaisin enen rikospoliisin väliintuloa.

        Homma toimii koska suuri osa ihmisistä on uusavuttomia ja ovat mielummin hiljaa kuin tekevät rikosilmoituksen.

        Tälläisista puljuista saattaa toki saada tilauksensa vaikka samalla viikolla jos se on joku "suosikkituote" eli sitä tilataan paljon, tästä johtuu se että joillakin on hyviä kokemuksia yrityksestä :)

        Kun päälle kaatuu tarpeeksi kuraa niin yritys "vaihtaa omistajaa" joskus jopa nimeä mutta homma jatkuu täsmälleen samana.

        Onko menossa nurin? Talsan sivuilla hurjasti laskuja maksamatta..


      • hubbalo
        tuli eteen luvut.. kirjoitti:

        Onko menossa nurin? Talsan sivuilla hurjasti laskuja maksamatta..

        Tein hullu eilen kans tilauksen kyseiseen firmaan, mutta onneksi en maksanut mitään. Olen yrittänyt soittaa aspan numeroon, mutta eivät vastaa, ei saa yhteyttä kyseiseen numeroon. Pitänee perua kyseinen tilaus sähköpostin kautta.


    • helpottunut

      Jos et ole saanut rahojasi takaisin 30 päivää kaupan perumisesta, TEE RIKOSILMOITUS! Hoituu helposti netissä ja pistää vipinää kinttuun Fonepointin huijareilla. Itse tein rikosilmoituksen viime tiistaina ja tänään sain rahat tililleni. Sanoivat muuten Helsingin poliisista, että näitä tulee aina silloin tällöin, eli tuttu firma myös poliisille. Ihmettelen miksi saa vielä toimia?

      • Grrrrr

        Miten kaupan voi perua laillisesti? Minäkin erehdyin tilaamaan tuolta puhelimen, onneksi noutona. Neljästä puhelinnumerosta kolmeen ei saa yhteyttä ja yksi ei vastaa, eikä asiakaspalvelun meili eikä tj:n meili vastaa. Puhelimelle on nyt oikea tarve, en voi tässä odotella että milloin he ehkä päättävät sen toimittaa.

        Olen pyytänyt meilitse jo kolmesti välitöntä yhteydenottoa tai vahvistusta kaupan peruuntumisesta. Vastausta ei ole tullut. Jos nyt ostan puhelimen muualta ja he ensi viikolla ilmoittavatkin, että minun puhelimeni on saapunut, niin eikös minun ole pakko se sieltä lunastaa? Kun en ole mitään maksanut, en voi tehdä rikosilmoitustakaan.

        Noutopisteitäkään ei taida enää oikeasti edes olla vaikka kotisivuilla ne vielä mainitaan. Ainakaan Sellon sivuilta ei löydy liikettä..

        Voi per*ele..


      • Rikosilmoitus tehty
        Grrrrr kirjoitti:

        Miten kaupan voi perua laillisesti? Minäkin erehdyin tilaamaan tuolta puhelimen, onneksi noutona. Neljästä puhelinnumerosta kolmeen ei saa yhteyttä ja yksi ei vastaa, eikä asiakaspalvelun meili eikä tj:n meili vastaa. Puhelimelle on nyt oikea tarve, en voi tässä odotella että milloin he ehkä päättävät sen toimittaa.

        Olen pyytänyt meilitse jo kolmesti välitöntä yhteydenottoa tai vahvistusta kaupan peruuntumisesta. Vastausta ei ole tullut. Jos nyt ostan puhelimen muualta ja he ensi viikolla ilmoittavatkin, että minun puhelimeni on saapunut, niin eikös minun ole pakko se sieltä lunastaa? Kun en ole mitään maksanut, en voi tehdä rikosilmoitustakaan.

        Noutopisteitäkään ei taida enää oikeasti edes olla vaikka kotisivuilla ne vielä mainitaan. Ainakaan Sellon sivuilta ei löydy liikettä..

        Voi per*ele..

        Soita suoraan Harrille. Tämä näkyy olevan saman firman uusi nettikauppa.

        http://www.mustekala.com/information.php?info_id=11
        http://www.mustekala.com/information.php?info_id=6


      • Elmeri123
        Grrrrr kirjoitti:

        Miten kaupan voi perua laillisesti? Minäkin erehdyin tilaamaan tuolta puhelimen, onneksi noutona. Neljästä puhelinnumerosta kolmeen ei saa yhteyttä ja yksi ei vastaa, eikä asiakaspalvelun meili eikä tj:n meili vastaa. Puhelimelle on nyt oikea tarve, en voi tässä odotella että milloin he ehkä päättävät sen toimittaa.

        Olen pyytänyt meilitse jo kolmesti välitöntä yhteydenottoa tai vahvistusta kaupan peruuntumisesta. Vastausta ei ole tullut. Jos nyt ostan puhelimen muualta ja he ensi viikolla ilmoittavatkin, että minun puhelimeni on saapunut, niin eikös minun ole pakko se sieltä lunastaa? Kun en ole mitään maksanut, en voi tehdä rikosilmoitustakaan.

        Noutopisteitäkään ei taida enää oikeasti edes olla vaikka kotisivuilla ne vielä mainitaan. Ainakaan Sellon sivuilta ei löydy liikettä..

        Voi per*ele..

        Itselläni tilanne oli tämmöinen. Tilasin puhelimen joskus viime vuoden kesällä. Sain kyllä kyseisen laitteen kotiini valle viikossa. Puhelin toimi pari kuukautta ihan moitteettomasti kunnes sitten alkoi vikaa löytymään ja laitoin puhelimen huoltoon. Ensinnäkin sain soittaa reilun kuukauden asiakaspalveluun melkein joka päivä ennen kuin joku sieltä vastasi ja neuvoin että mihin puhelin pitäisi postittaa jotta takuu huoltoon menisi. No tein niinkun neuvottiin. Kuukauden päästä aloin soittelemaan uudestaan asiakaspalveluun kun puhelinta ei takaahuollosta ollut tullut takaisin. Eipä sieltä asiakaspalvelusta koskaan vastattu puhelimeen eikä sähköpostiin. Soitin yhteen liikeeseen joka muistaakseni sijaitsee helsingissä ja sieltä annettiin puhelin numero suoraan takuuhuolto firmalle, soitin sinne ja sieltä sanottiin tykysti että kyseistä puhelinta ei ole minun nimellä edes koskaan tullut huoltoon. Eihän siinä sitten mu auttanut kun ottaa yhteyttä kuluttajaviranomaisiin, jotka selvitteli asiaa vähän aikaa ja neivoi sitten ottamaan yhteyttä kuluttajariitalautakuntaan. Tänään sain sitten puhelin kuluttajariitalautakunnasta että asia on saatu päätökseen ja saan takaisin maksamani erämaksut puhelimesta (125€) ja päätöksen kirjallisena parin päivän päästä postissa kotio. Että menihän siinä reilu puoli vuotta ennen kun asia selvisi, mutta onneksi kaikki meni niinkuin piti ja rahat saan takasin, eikä tarvi enää vatvoa asiaa ollenkaan.


      • päppärää
        Grrrrr kirjoitti:

        Miten kaupan voi perua laillisesti? Minäkin erehdyin tilaamaan tuolta puhelimen, onneksi noutona. Neljästä puhelinnumerosta kolmeen ei saa yhteyttä ja yksi ei vastaa, eikä asiakaspalvelun meili eikä tj:n meili vastaa. Puhelimelle on nyt oikea tarve, en voi tässä odotella että milloin he ehkä päättävät sen toimittaa.

        Olen pyytänyt meilitse jo kolmesti välitöntä yhteydenottoa tai vahvistusta kaupan peruuntumisesta. Vastausta ei ole tullut. Jos nyt ostan puhelimen muualta ja he ensi viikolla ilmoittavatkin, että minun puhelimeni on saapunut, niin eikös minun ole pakko se sieltä lunastaa? Kun en ole mitään maksanut, en voi tehdä rikosilmoitustakaan.

        Noutopisteitäkään ei taida enää oikeasti edes olla vaikka kotisivuilla ne vielä mainitaan. Ainakaan Sellon sivuilta ei löydy liikettä..

        Voi per*ele..

        mielestäni sinun ei tarvi odotella perumisen vahvistusta. Enkä oikeastaan usko, että he ensi viikolla sinulle sitä puhelinta olisivat lähettämässä :D


      • JANNE1971
        päppärää kirjoitti:

        mielestäni sinun ei tarvi odotella perumisen vahvistusta. Enkä oikeastaan usko, että he ensi viikolla sinulle sitä puhelinta olisivat lähettämässä :D

        Mitä helvetin huijaamista siinä on jos firmassa myynti sakkaa tai firma tekee huonoa tulosta / konkurssin.

        Te uuvatit ette ole koko elämässä tehneet yhtään mitään. Mistä teidät muistetaan muuta kun siitä laulusta jonka veditte siellä Kangasalalla karaokessa.
        Sulla on oikeus siihen ja tähän ja tohon ja viranomaiset turvaa sun selustan aina... Herää nyt jo idiootti.


      • Suur-uuvatti
        JANNE1971 kirjoitti:

        Mitä helvetin huijaamista siinä on jos firmassa myynti sakkaa tai firma tekee huonoa tulosta / konkurssin.

        Te uuvatit ette ole koko elämässä tehneet yhtään mitään. Mistä teidät muistetaan muuta kun siitä laulusta jonka veditte siellä Kangasalalla karaokessa.
        Sulla on oikeus siihen ja tähän ja tohon ja viranomaiset turvaa sun selustan aina... Herää nyt jo idiootti.

        Sinä Fonepointin työntekijä!
        Silloin kun firma ei kannata, se lopetetaan. Silloin ei anneta tyhjiä lupauksia eikä yritetä viedä ihmisiltä rahoja pois. Kun uuvatti tilaa tuotteen ja antaa Fonepointille rahaa, se on tarkoitettu nimen omaan tuotteen tilausta varten jolloin tuote on toimitettava vastikkeeksi rahoista. Ne rahat kuuluvat siis myös tuotteen valmistajalle ja muille tuotteeseen liittyville tahoille, ei pelkästään Fonepointille. Vai pitäisikö kaikkien köyhien alkaa myydä olemattomia tuotteita ja sitten sanoa, että "mitä huijaamista siinä on jos menee huonosti? Kyllä myyntikin alkaa kohta sujua kun annatte ensiksi tarpeeksi rahaa velkojen maksua varten." Hoitakaa hommanne siellä kuten jotkut rehelliset uuvatit saattavat tehdä.


      • Suur-uuvatti kirjoitti:

        Sinä Fonepointin työntekijä!
        Silloin kun firma ei kannata, se lopetetaan. Silloin ei anneta tyhjiä lupauksia eikä yritetä viedä ihmisiltä rahoja pois. Kun uuvatti tilaa tuotteen ja antaa Fonepointille rahaa, se on tarkoitettu nimen omaan tuotteen tilausta varten jolloin tuote on toimitettava vastikkeeksi rahoista. Ne rahat kuuluvat siis myös tuotteen valmistajalle ja muille tuotteeseen liittyville tahoille, ei pelkästään Fonepointille. Vai pitäisikö kaikkien köyhien alkaa myydä olemattomia tuotteita ja sitten sanoa, että "mitä huijaamista siinä on jos menee huonosti? Kyllä myyntikin alkaa kohta sujua kun annatte ensiksi tarpeeksi rahaa velkojen maksua varten." Hoitakaa hommanne siellä kuten jotkut rehelliset uuvatit saattavat tehdä.

        Hei

        Tässä on jo yli vuosi odoteltu rahojen palautusta. Tilasin kannettavan tietokoneen 980,- vuoden 2009 alussa.

        Kun Fonepoint ei pystynyt toimittamaan konetta pyysin rahojani takaisin. Lupasivat tietenkin palauttaa mahdollisimman pian. Odottelin pari kuukautta ja sen jälkeen kun rahoja ei vieläkään ollut palautettu tein ilmoituksen kuluttaja-asiamiehelle ja rikosilmoituksen poliisille.

        Kesällä 2009 sain tietää että yritys on siirretty uudelle omistajalle ja velat jätetty vanhalle omistajalle, joten rahojen takaisin perintä ei ollut enää mahdollista tästä "uudesta" Fonepointista.

        Tein myös toimeksiannon peritätoimistoon asiasta. Olen kyseillyt perintätoimistosta ja myös poliisilta, mutta tällä hetkellä joudun vielä odottelemaan.

        Poliisin puolelta viimeinen yhteydenotto oli pari kuukautta sitten. Silloin asia oli mennyt harkintaan meneekö tapaus rikokseksi. Kuulema Fonepoint on palauttanut rahoja joillekkin.

        Itse en kuuluu niiden onnellisten joukkoon jotka ovat saaneet rahojaan takaisin.

        Vastineeksi Fonepoint lähetti minulle kännykän kotelon ja pahoittelun. Tuli aika kallis kännykän kotelo :o

        T: Odotellaan


      • Palipali
        jademanx kirjoitti:

        Hei

        Tässä on jo yli vuosi odoteltu rahojen palautusta. Tilasin kannettavan tietokoneen 980,- vuoden 2009 alussa.

        Kun Fonepoint ei pystynyt toimittamaan konetta pyysin rahojani takaisin. Lupasivat tietenkin palauttaa mahdollisimman pian. Odottelin pari kuukautta ja sen jälkeen kun rahoja ei vieläkään ollut palautettu tein ilmoituksen kuluttaja-asiamiehelle ja rikosilmoituksen poliisille.

        Kesällä 2009 sain tietää että yritys on siirretty uudelle omistajalle ja velat jätetty vanhalle omistajalle, joten rahojen takaisin perintä ei ollut enää mahdollista tästä "uudesta" Fonepointista.

        Tein myös toimeksiannon peritätoimistoon asiasta. Olen kyseillyt perintätoimistosta ja myös poliisilta, mutta tällä hetkellä joudun vielä odottelemaan.

        Poliisin puolelta viimeinen yhteydenotto oli pari kuukautta sitten. Silloin asia oli mennyt harkintaan meneekö tapaus rikokseksi. Kuulema Fonepoint on palauttanut rahoja joillekkin.

        Itse en kuuluu niiden onnellisten joukkoon jotka ovat saaneet rahojaan takaisin.

        Vastineeksi Fonepoint lähetti minulle kännykän kotelon ja pahoittelun. Tuli aika kallis kännykän kotelo :o

        T: Odotellaan

        Nostetaas ylös.

        Mitäs jengille nyt kuuluu? Onko saatu rahoja takaisin?


    • -----

      http://www.ytj.fi/yrityshaku.aspx
      Y-tunnus 2194795-7
      verkkosivutkin poistuneet.

      Toivottavasti saitte rahanne pois sieltä mätäpaiseesta. Itselläni oli todella lähellä etten saanut.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1375
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1096
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      81
      931
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      827
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      74
      773
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      716
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      713
    8. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      708
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      61
      704
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      682
    Aihe