Herätys!

utelias mies

Ihan uteliaisuudesta haluaisin tietää, miten kuurot pystyvät heräämään aamulla, kun kelloa ei voi laittaa soimaan.

13

5749

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

      herättää

      • kivikuuro

        VÄrinäherätyskellon lisäksi voi käyttää tavallista kännykkääkin missä on herätyskello. Värinähälytys vaan päälle, sillä hoituu.
        Normaalikuuloisetkin voivat hommata tuollaisen herätyskellon. On kätevä, ei herätä nukkuvaa puolisoa jos joutuu itse heräämään aikaisin.


      • syntymäkuuro
        kivikuuro kirjoitti:

        VÄrinäherätyskellon lisäksi voi käyttää tavallista kännykkääkin missä on herätyskello. Värinähälytys vaan päälle, sillä hoituu.
        Normaalikuuloisetkin voivat hommata tuollaisen herätyskellon. On kätevä, ei herätä nukkuvaa puolisoa jos joutuu itse heräämään aikaisin.

        Semmoista kivaa herätyskelloa jossa on kaksi erillistä herätystoimintoa. Siis vibratoiminto kuurolle herääjälle tyynyn alla ja vielä toinen toiminto kuulevalle herääjälle tyynyn alla! Onnistuu yhdessä kellossa kahdella toiminnolla! Muistaakseni sitä kivaa kelloa myy kauppaketju: Clas Ohlson. Käytännössä ei riittävästi kokemusta, valitettavasti. Vähän aikaa ollut kokemusta tästä em. kellosta. Myynnissä on erilaisia herätyskelloja, jotka toimivat joko valolla tai tärinällä tai molemmalla toiminnolla valinnalla, yleensä yksityiseltä liikkeeltä(Kuurojen Liiton alla).
        Myös kännykkä toimii herätyskellona, jos kännyssä on sellaisia toimintoja, esim. tärinällä toimiva, sekin laitetaan tyynyn alle. Auts, jos kännyn virta on vähissä, eikä pysty toimimaan kunnolla.Tärinän voimakkuus on tärkeä. On saatavissa semmoisia kelloja jotka syttyvät valooon herätyksen aikaan. Jotkut kuurot heräävät helposti valoon. Ennenvanhaan kuulemma kuurot keksivät oivia keksintöjä itse herätykseen. Vieterikelloon vedettävä lanka varpaaseen, yksi esimerkiksi. En muista enempää, miten ennen vanhaan yksin elävät kuurot selviytyivät kauan sitten tiukkaan heräämiseen ja säännölliseen työelämään.


      • Anelma
        syntymäkuuro kirjoitti:

        Semmoista kivaa herätyskelloa jossa on kaksi erillistä herätystoimintoa. Siis vibratoiminto kuurolle herääjälle tyynyn alla ja vielä toinen toiminto kuulevalle herääjälle tyynyn alla! Onnistuu yhdessä kellossa kahdella toiminnolla! Muistaakseni sitä kivaa kelloa myy kauppaketju: Clas Ohlson. Käytännössä ei riittävästi kokemusta, valitettavasti. Vähän aikaa ollut kokemusta tästä em. kellosta. Myynnissä on erilaisia herätyskelloja, jotka toimivat joko valolla tai tärinällä tai molemmalla toiminnolla valinnalla, yleensä yksityiseltä liikkeeltä(Kuurojen Liiton alla).
        Myös kännykkä toimii herätyskellona, jos kännyssä on sellaisia toimintoja, esim. tärinällä toimiva, sekin laitetaan tyynyn alle. Auts, jos kännyn virta on vähissä, eikä pysty toimimaan kunnolla.Tärinän voimakkuus on tärkeä. On saatavissa semmoisia kelloja jotka syttyvät valooon herätyksen aikaan. Jotkut kuurot heräävät helposti valoon. Ennenvanhaan kuulemma kuurot keksivät oivia keksintöjä itse herätykseen. Vieterikelloon vedettävä lanka varpaaseen, yksi esimerkiksi. En muista enempää, miten ennen vanhaan yksin elävät kuurot selviytyivät kauan sitten tiukkaan heräämiseen ja säännölliseen työelämään.

        Joo omasta kokemuksesta voin kertoa, ettei kännykkäni oikein herätä minua... taitaa olla huono malli? Vanhempi kännymalli oli parempi... No kaupoissa on kuitenkin vaikea testata, mitkä kännykät soivat hyvin...tuntuu, että vahvuudet aina vaihtelevat...

        Käytän mieluummin Shake Awake -merkkistä tärinäherätyskelloa (tosi hyvä, suosittelen!!! ja on vielä pienenkokoinen ja paristokäyttöinen.. sopii myös hyvin matkoille). Sellaisen saa KL Supportilta. Viisaritärinäherätyskellojakin on, ei valittamista niiden kanssa.


      • warkkus
        Anelma kirjoitti:

        Joo omasta kokemuksesta voin kertoa, ettei kännykkäni oikein herätä minua... taitaa olla huono malli? Vanhempi kännymalli oli parempi... No kaupoissa on kuitenkin vaikea testata, mitkä kännykät soivat hyvin...tuntuu, että vahvuudet aina vaihtelevat...

        Käytän mieluummin Shake Awake -merkkistä tärinäherätyskelloa (tosi hyvä, suosittelen!!! ja on vielä pienenkokoinen ja paristokäyttöinen.. sopii myös hyvin matkoille). Sellaisen saa KL Supportilta. Viisaritärinäherätyskellojakin on, ei valittamista niiden kanssa.

        en itse käytä herätyskelloa jossa on mukana täristin. Olen usein hajonnut sitä pudomalla kelloa lattialle ja menee usein rikki. Keksi konstin että laitan pöytävalon yöpöytäni viereen ja laittaa ajastinkelloa pistorasiaan, aamulla sitten se valo syttyy ja herään helposti. Ei kuulu ääntä kun kello soi toisten harmiksi, eikö näin?


      • kuuro työntekijä
        warkkus kirjoitti:

        en itse käytä herätyskelloa jossa on mukana täristin. Olen usein hajonnut sitä pudomalla kelloa lattialle ja menee usein rikki. Keksi konstin että laitan pöytävalon yöpöytäni viereen ja laittaa ajastinkelloa pistorasiaan, aamulla sitten se valo syttyy ja herään helposti. Ei kuulu ääntä kun kello soi toisten harmiksi, eikö näin?

        Paljon kiitoksia hienosta vinkistä! Minun värinäherätyskello kyllä toimiva, mutta pelkään jos joku päivä menee rikki ja myöhästyn töistä. Menen hankkimaan ajastin ja lamppu. Sitten minulla lamppu, värinäherätyskello ja värinäkännykkä, etten taatusti myöhästy töistä :)


      • minä, "hullu" ja ...
        kuuro työntekijä kirjoitti:

        Paljon kiitoksia hienosta vinkistä! Minun värinäherätyskello kyllä toimiva, mutta pelkään jos joku päivä menee rikki ja myöhästyn töistä. Menen hankkimaan ajastin ja lamppu. Sitten minulla lamppu, värinäherätyskello ja värinäkännykkä, etten taatusti myöhästy töistä :)

        Seinän takana asuu....
        Sieltä kuuluu tiettyyn aikaan päivästä (usein arkiaamuna) sellainen...onkohan se sitten se?

        Koskaan en ole nähnyt niin ahkeraa nuorta....kuin tuo. Hän siivoaa säännöllisesti yms. niin että esimerkillinen ihminen meille monelle

        No nyt poikkesin aiheesta, mutta tulipahan sanottua, kun en voi sille itselleen sanoa - eihän se kuule :)


      • syntymäkuuro
        kuuro työntekijä kirjoitti:

        Paljon kiitoksia hienosta vinkistä! Minun värinäherätyskello kyllä toimiva, mutta pelkään jos joku päivä menee rikki ja myöhästyn töistä. Menen hankkimaan ajastin ja lamppu. Sitten minulla lamppu, värinäherätyskello ja värinäkännykkä, etten taatusti myöhästy töistä :)

        Jos se on erillinen kaukana herätyskellosta,ettei se putoa lattialle tyynyn alta. Awake Shave-matkaherätyskello on todella hyvä värinällä herättävä kello jossa on jopa klipsillä kiinnittävä tyynyyn ja värinä kohtuullisen voimakas. Riippuu paristojen tehosta.
        Ajatella, miten ennen vanhaan kuurot heräsivätkin töihin! Jollakin kuurolla oli sisäsyntyinen herätin ilman mitään apuvälinettä. Ilmeisesti silloin asuntoelämässä oppi sisäistämään oma herätyskellonsa ja sekin soveltui työelämään jatkossa.


    • Huonosti heräävä!

      Minulla on huonokuulo ollut lapsesta saakka ja viime aikoina puhelin on herättänyt värinällä, mutta piti hankkia uusi vanhan tilalle. Nyt en herää nykyisen puhelimen herätykseen ja olen etsimässä hyvää herätyskelloa. Erityisesti kiinnostaisi herättävä tärinällä toimiva rannekello, ei tipu tyynyn alta lattialle tai tyynyineen päivineen lattialle yön aikana. Onko kellään kokemuksia herättäväistä tärinällä toimivista Ranne- herätys kelloista? Kattelin netistä, mutta lisälaitteina tulee tyynyn alle laitettava ufopalikka joka tärisee. Etsin nimenomaan Tärinällä herättävää rannekelloa! ONko kokemuksia vinkkejä hyvistä merkeistä!

    • Itsekin kokenut

      Klipsillä kiinnitettävä tyynyn alla. On monia eri keinoja. Laita se nykyinen herätyslaite pussiin, johon joudut ompelemaan ja kiinnitä klipsilllä haluttuun kehonosaasi. Se laite herättää Sinua varmasti. Jos tyynyn alla, niin kiinnitä herätyslaite kiinni hakaneulalla. Se ikivanha Awake Shave on todella mainio herättäjä.Kunhan viitsii päivittää paristojen tilaa.

    • .................

      Mistä saisi ostettua Suomesta tai ulkomailta tilaamalla värinällä herättävän rannekellon?

      • E-ville.com


    • VC 10 tosihyvä matkaheräskello www.kuuloverkko.fi 65e . iLuv Smart Shaker 34e teknik masinet

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2152
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      174
      1691
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1567
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1368
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1352
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      290
      1207
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1079
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1043
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1042
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      902
    Aihe