Mistä saisin huovutusvillaa?

TuulaMaija

Hei!

Ajattelimpa nyt kysellä täältä ratkaisua ongelmaani kun kaupoista ei millään tohdi löytyä huovutusvillaa ja jos löytyy niin sitten se on aivan hirviän kuntosta!
Haluaisin koittaa huovuttamista lapsenlapsieni kanssa ja kysyisinkin mistä saisin villaa huovuttamiseen?

t.Tuula-Maija

10

6269

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mirkku77

      Oon käyttänyt jo useamman vuoden Kehräämö Mustalammasta, joka on Rauman lähellä. Siellä on aika laaja värivalikoima ja hyvän laatuista villaa ja itse tilaan usein sieltä villat rastoihin ja nyt on työn alla huovutetut kintaat joululahjoiksi. Kaikenlisäksi hinnat on kohdallaan, joten jos opiskelijakin on tyytyväinen niin eiköhän isoäitikin ;)

      Tässä olis nettisivutkin, mutta itse tilaan puhelimitse kun tykkään silleen perinteisemmästä:
      http://www.kehraamomustalammas.fi/

    • Hobby Pointissa

      on tosi hyvät huovutusvillavalikoimat: tarjolla on erilaisia laatuja eri käyttötarkoituksiin ja mahtavat värivalikoimat.

    • -Marissa-

      Mä olen tilannut tuolta:
      Tuo valkoinen(23,50€) on ehkä hiukan "likaista" mutta jos valmiin työn pesee mäntysaippualla niin on yhtä hyvää kuin kalliimmista villoista.

      http://www.ylistaronkehraamo.fi/

    • hirviän kuntonen

      huovutusvilla? Siis onko siinä roskia? Onko se muuten likaista? En ole kyllä moiseen törmännyt ikinä. Olen ostanut villaa Tiimarista ja Sinooperista ja tilannut kerhosta, mutta aina ne on olleet suht tasalaatuista tavaraa. Ennemminkin luulisin, että suoraan maatiloilta/kehräämöistä saatavassa olisi jotakin moittimista?

      • kaupungin

        liikkeessäkin myytävä huovutusvilla on jossain kehräämössä karstattua. Esim. Tiimarin on Mustalampaasta.


      • tiimarin
        kaupungin kirjoitti:

        liikkeessäkin myytävä huovutusvilla on jossain kehräämössä karstattua. Esim. Tiimarin on Mustalampaasta.

        tuo tiimarin villa varmasti mustalampaasta? Haluaisin samoja värejä, erityisesti pinkki on hieno.


      • sanoi
        tiimarin kirjoitti:

        tuo tiimarin villa varmasti mustalampaasta? Haluaisin samoja värejä, erityisesti pinkki on hieno.

        huovutuskurssillemme villaa toimittanut mustalampaan edustaja. Voit tietenkin soittaa ja varmistaa. Kerro täälläkin mitä sanoivat.


    • hahtuvakäkkärä

      Villaa olen tilannut Jämsän huopatehtaalta, halvinta 22kg ja palvelu erinomaista! toinen paikka mistä myös tilaan on ylistaron kehräämö, kauniit värit ja palvelu hyvää! googleta niin yhteystiedot löytyy.

    • villaisa

      Ylistaron kehräämö. Pilvilampaat. ... jne. Suomessa on monta kehräämöä jotka myyvät villaa...
      Aloittelijan kannattaa mennä huovutuskurssille, jolloin opettajalta saa myös yhteystietoja lähimpiin/ luotettaviin kehräämöihin. sein opettajalta voi myös ostaa villaa.

    • Anonyymi

      Huovutusvillaa ja muita materiaaleja tilaan itse täältä: www.feltfaction.fi

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Au Pairit Maltalla - Keskustelua !!

      Keskustelua uudesta kaudesta. Täällä kaikki jaksot katsottu kun verot pakko maksaa.. Myyn ulkopuolelle jättäminen oli su
      Tv-sarjat
      258
      2937
    2. Suomalaisia valmistautuneena pakenemaan

      https://yle.fi/a/74-20084635 “Auto on aina tankattuna ja pari laukkua valmiiksi pakattuna, jos tulee äkkilähtö.”
      Maailman menoa
      390
      1890
    3. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      68
      1809
    4. Yritin nainen

      Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
      Ikävä
      88
      1569
    5. Miksi et voi

      Soittaa tai laittaa viestiä
      Ikävä
      114
      1325
    6. Ei kiinnosta idän humpuuki

      Onko kukaan ihminen koskaan hyötynyt idän opeista pätkääkään? Ei ole, uskallan väittää!
      285
      1093
    7. Ikävöin sinua nainen

      Vaikka lopetin yhteydenpidon kokonaan. Ehkä joskus ymmärrät, et se oli ainoa järkevä vaihtoehto. Ei rakkaus lopu siihe
      Ikävä
      43
      988
    8. Ristinryövärin kastamattomuus?

      KASTAMATON RISTINRYÖVÄRI Ristinryövärin pelastumista ilman kastetta on joskus käytetty perusteena sille, ettei kasteell
      Luterilaisuus
      276
      972
    9. Käärijä jättäytyy pois illan viisufinaalista

      https://www.is.fi/viihde/art-2000010420075.html Voi voi sentään! Kuka nyt Suomen pisteet jakaa. Tosi pölvästiä käytöstä
      Maailman menoa
      102
      870
    10. Iso ikävä sinua nainen

      Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
      Ikävä
      31
      865
    Aihe