Nahkasohvan nahanvaihto apua

Osmond

Onko täällä ketään, joka voi auttaa, jos vaihdan huonot sohvan nahkapäällysteet uusiin. haluan lähinnä neuvoja ja linkkejä sivuille missä olisi ohjeita. Huonekalujen hinnat on noussut valtavasti kun katselee hintoja, ei olis varaa uusiin.

15

6785

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kkkkkkkkkkkkk

      Nahat maksaa enemmän kun uudet soffat - olettaen tietysit, että soffasi eivät ole mitään luxus desing-kamaa. (tuskin saat nahkoja tehtaiden sisäänostohinnoin).
      Nahkaa ei myöskään ihan kotikonstein pysty ompelemaan ja muitakin tarvekaluja verhjoilemiseen tarvitaan.
      Verhoilijalle soffia ei kannata viedä, ellei tosiaankin ole kyse luxus kamasta.

      Seuraa tarjouksia ja osta uudet soffat, smalla saat vanhat pois nurkista (kaupalla on velvollisuus viedä pientä korvausta vastaan vanhat pois)

      • Osmond

        Nahkaa kuluisi noin 5-6 neliömetriä ja hinta nahalle on ostopaikasta riippuen 40- 50 euroo neliömetri, eli maksimissaan 300 euroa. Mistään en saa siihen hintaan 2 3 istuttavia, lähellekään. Kyllä suunnitelmani yhä elää, kunhan saisi ammattimiehen ohjeita:)


      • verhoilija 2002
        Osmond kirjoitti:

        Nahkaa kuluisi noin 5-6 neliömetriä ja hinta nahalle on ostopaikasta riippuen 40- 50 euroo neliömetri, eli maksimissaan 300 euroa. Mistään en saa siihen hintaan 2 3 istuttavia, lähellekään. Kyllä suunnitelmani yhä elää, kunhan saisi ammattimiehen ohjeita:)

        Just. Ammattimiehen tai -naisenkaan ohjeilla et kyllä taida saada ammattijälkeä...
        Sori vaan, mutta jos joudut täällä ohjeita kyseleen niinet saa hyvää aikaseksi. On se nahkaverhoilu sen verran haastavaa. Uskoppa pois vaan. Ja minä verhoilijana oon yleensä maksanu sen 300€ tukkuun siitä nahasta, en sitä sillä sulle myis. Lisäksi nahkahan ei oo metritavaraa, eli otappa se 30% hukkaa mukaan
        Teollisuusompelukone sulla sit vissiin on, ja niittipyssyt ja kompurat? Eikä tuo nahka oo helpoin materiaali "kokeilla" verhoilua..


      • Osmond
        verhoilija 2002 kirjoitti:

        Just. Ammattimiehen tai -naisenkaan ohjeilla et kyllä taida saada ammattijälkeä...
        Sori vaan, mutta jos joudut täällä ohjeita kyseleen niinet saa hyvää aikaseksi. On se nahkaverhoilu sen verran haastavaa. Uskoppa pois vaan. Ja minä verhoilijana oon yleensä maksanu sen 300€ tukkuun siitä nahasta, en sitä sillä sulle myis. Lisäksi nahkahan ei oo metritavaraa, eli otappa se 30% hukkaa mukaan
        Teollisuusompelukone sulla sit vissiin on, ja niittipyssyt ja kompurat? Eikä tuo nahka oo helpoin materiaali "kokeilla" verhoilua..

        En tiedä, mistä nahkasi ostat, mutta minä saan sitä alle 50 euroo neliö. Nahka on Suomessa valmistettu skandinavialaisesta nahasta ja tarkoitettu verhoiluun, myydään vuodittain, minulla on näytteet em. nahoista ja näyttävät laadukkailta. Toki saan aidon nahkaompelukoneen käyttööni, edesmennyt vaimoni isä kun oli nahkavaatturi, teki muutakin nahkatöitä koneella.
        Taitaa vaan olla niin, että jos otan koneen, niin jää omiin nurkkiini, nyt on sukulaisen nurkis, haluis kuulemma eroon siitä, painaa pirusti. Älä vaan ala selittää, että kaikki niittipyssyt toimii kompuralla, kunnollisen tietysti vaatii. Eiköhän kavereilta löydy. Hukkapaloista puheen ollen, siinä arviossani oli jo 1 neliömetri hukkavaraa.
        Älä pelkää, en minä tule sinun leipääsi syömään, mutta en myöskään ikinä hinnoillasi tule eurojani sinulle kiikuttamaan.


      • entinen verhoilija
        Osmond kirjoitti:

        En tiedä, mistä nahkasi ostat, mutta minä saan sitä alle 50 euroo neliö. Nahka on Suomessa valmistettu skandinavialaisesta nahasta ja tarkoitettu verhoiluun, myydään vuodittain, minulla on näytteet em. nahoista ja näyttävät laadukkailta. Toki saan aidon nahkaompelukoneen käyttööni, edesmennyt vaimoni isä kun oli nahkavaatturi, teki muutakin nahkatöitä koneella.
        Taitaa vaan olla niin, että jos otan koneen, niin jää omiin nurkkiini, nyt on sukulaisen nurkis, haluis kuulemma eroon siitä, painaa pirusti. Älä vaan ala selittää, että kaikki niittipyssyt toimii kompuralla, kunnollisen tietysti vaatii. Eiköhän kavereilta löydy. Hukkapaloista puheen ollen, siinä arviossani oli jo 1 neliömetri hukkavaraa.
        Älä pelkää, en minä tule sinun leipääsi syömään, mutta en myöskään ikinä hinnoillasi tule eurojani sinulle kiikuttamaan.

        No kuule mitäpä sä sitten enää täältä kyselet vinkkejä kun kerran suvussakin on taitoa ollut. Nahkoja on monenlaisia, halkaistuihin on printattu martiointi ja vedetty kiiltävä uretaanipinta, toisissa on aito pintanahka hengittävänä esillä..
        Anna palaa vaan, kyllä se siitä ja sitten kelpaa esitellä vieraille ja sukulaisille kun olet ihan itse tehnyt. Hyvä.
        Niin, ja minun ei kuule enää tarvi asiakkaiden pölyisiä sohvia purkaa, on ihan muut työt ja harrastukset. Enkä noita moderneja teollisia "laatutuotteita" ennenkään tehnyt. Se hinta vaan tuplattiin ko. kalustoista, kun asiakkaat eivät muuten ymmärtäneet että ei kiitos, en tee näitä.


    • Nimetön

      itse ei kannata sellasta hommaa alkaa tekemään..tietysti jos sinulle kelpaisi kangas sohva, niin se vielä onnistuu.. purat sohvan nahka osat saumoista, niin saat valmiit kaavat ja sen mukaan mittaat tarvittavan verhoilu kankaan.. kannattaa kysyä kankaan kestävyys..käy kysymässä kirjakaupasta verhoilu kirjoja tai kirjastosta.. mutta näilläkin ohjeilla saat siistin kangassohvan,ilman kirjoja..

      • Osmond

        Onko kaikki tumpeloita verhoilijoita lukuunottamatta, vai onko joku onnistuneesti vaihtanut sohvansa nahan? Jos onnistuisin vaihtamaan 3 2 istuttaviin sohviini nahan, niin uusiin verratuna hinta olisi korkeintaan puolet, ainoastaan taustat olisivat entiset, keinonahkaa.


      • löytyy
        Osmond kirjoitti:

        Onko kaikki tumpeloita verhoilijoita lukuunottamatta, vai onko joku onnistuneesti vaihtanut sohvansa nahan? Jos onnistuisin vaihtamaan 3 2 istuttaviin sohviini nahan, niin uusiin verratuna hinta olisi korkeintaan puolet, ainoastaan taustat olisivat entiset, keinonahkaa.

        välineet (teollisuusompelukone, hakasnaulain) niin ilman muuta kokeilemaan! Merkkaat tussilla saumoihin merkinnät. Irrota päällinen, kuvaa tai piirrä hankalat kohdat.
        Leikkaat kaikki palat irti ja kas siinä kaavat.
        Leikkaat uudet palat joiden taakse jäljennät vanhoihin saumoihin tehdyt merkinnät jotta tulee oikeat palat oikeisiin kohtiin ja ompelet kiinni.
        Pikkuhiljaa kun ompelet niitä paloja niin siitä se muodostuu. Ei se loppujen lopuksi ole mitään raketti-tiedettä, ensin purat ja sitten kasaat! Niin ja käytä ehdottomasti kestävää lankaa.


      • se taustan
        Osmond kirjoitti:

        Onko kaikki tumpeloita verhoilijoita lukuunottamatta, vai onko joku onnistuneesti vaihtanut sohvansa nahan? Jos onnistuisin vaihtamaan 3 2 istuttaviin sohviini nahan, niin uusiin verratuna hinta olisi korkeintaan puolet, ainoastaan taustat olisivat entiset, keinonahkaa.

        keinonahka kannattaa kyllä suosiolla uusia samalla. Keinonahka ei paljoa maksa ja tuleepahan kerralla siisti. Kysy nahkatoimittajalta löytyykö samaa sävyä keinona.


      • Osmond
        se taustan kirjoitti:

        keinonahka kannattaa kyllä suosiolla uusia samalla. Keinonahka ei paljoa maksa ja tuleepahan kerralla siisti. Kysy nahkatoimittajalta löytyykö samaa sävyä keinona.

        Tiesin, että on täällä joku, joka tietää. Noin olisi joka tapauksessa tehtävä, nyt vaan täytyy odotella joutilasta aikaa, että pääsee askaroimaan ja nahkojen tilaus ym.:)


      • Laivat
        Osmond kirjoitti:

        Tiesin, että on täällä joku, joka tietää. Noin olisi joka tapauksessa tehtävä, nyt vaan täytyy odotella joutilasta aikaa, että pääsee askaroimaan ja nahkojen tilaus ym.:)

        Minulla on työn alla 4 jugend-tuolin kunnostus. Laittaisin niihin uudet nahkapäälliset, kun saisin nahkaa säälliseen hintaan. Voitko paljastaa, mistä saa nahkaa mainitsemaasi hintaan?

        Siitä sohvan päällystämisestä: olen yhden nykytekniikalla valmistetun kangassohvan päällystänyt, ja oli kyllä hankala homma ja lopputulos huono. Nuo vanhat huonekalut on tehty kestämään ikuisesti, ja päälliset saa helposti irti. Mutta nämä nykyiset on tehty kertakäyttöisiksi, ja niiden purkaminen ei olekaan ihan helppo juttu. Mutta onnea matkaan:)


      • Osmond
        Laivat kirjoitti:

        Minulla on työn alla 4 jugend-tuolin kunnostus. Laittaisin niihin uudet nahkapäälliset, kun saisin nahkaa säälliseen hintaan. Voitko paljastaa, mistä saa nahkaa mainitsemaasi hintaan?

        Siitä sohvan päällystämisestä: olen yhden nykytekniikalla valmistetun kangassohvan päällystänyt, ja oli kyllä hankala homma ja lopputulos huono. Nuo vanhat huonekalut on tehty kestämään ikuisesti, ja päälliset saa helposti irti. Mutta nämä nykyiset on tehty kertakäyttöisiksi, ja niiden purkaminen ei olekaan ihan helppo juttu. Mutta onnea matkaan:)

        Voin kertoa:) Googleta:
        Lapuan nahka OY tai,
        Interventus OY. Molemmat myyvät myös yksityisille, vaikka Interventuskin on tukkuliike, hinnoissa pieniä eroja.
        Lapuan nahalla on ainakin pohjoismainen raaka-aine. Minulla on näytteet heidän tuotteistaan, tuntuvat laadukkailta, jos pyydät heiltä, niin saat varmasti esitteen, suosittelen.
        Itsellä ei vielä homma edennyt, täytys varmaan päällystää koko helahoito, uudet nahkaiset tosi kalliita.


      • Virossa vielä edullista
        Osmond kirjoitti:

        Voin kertoa:) Googleta:
        Lapuan nahka OY tai,
        Interventus OY. Molemmat myyvät myös yksityisille, vaikka Interventuskin on tukkuliike, hinnoissa pieniä eroja.
        Lapuan nahalla on ainakin pohjoismainen raaka-aine. Minulla on näytteet heidän tuotteistaan, tuntuvat laadukkailta, jos pyydät heiltä, niin saat varmasti esitteen, suosittelen.
        Itsellä ei vielä homma edennyt, täytys varmaan päällystää koko helahoito, uudet nahkaiset tosi kalliita.

        http://www.kampolmoobel.ee/en/?p=p_20&sName=services


      • Laivat
        Osmond kirjoitti:

        Voin kertoa:) Googleta:
        Lapuan nahka OY tai,
        Interventus OY. Molemmat myyvät myös yksityisille, vaikka Interventuskin on tukkuliike, hinnoissa pieniä eroja.
        Lapuan nahalla on ainakin pohjoismainen raaka-aine. Minulla on näytteet heidän tuotteistaan, tuntuvat laadukkailta, jos pyydät heiltä, niin saat varmasti esitteen, suosittelen.
        Itsellä ei vielä homma edennyt, täytys varmaan päällystää koko helahoito, uudet nahkaiset tosi kalliita.

        siis googlailen. Onnea projektillesi:)


    • Must_juut

      katso www.smartservice.fi
      Kysy tarjousta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1635
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1312
    3. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      282
      1226
    4. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      111
      1059
    5. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      897
    6. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      4
      815
    7. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      218
      797
    8. Mikä kaivatullasi on WA tai Insta profiilikuva?

      Millainen ?!? asiallisesti häh ?!?
      Ikävä
      24
      729
    9. Mies, kysyisin vaan

      Että aiotko koskaan ottaa minuun yhteyttä? 🥺 Kerro suoraan sekin, jos et.
      Ikävä
      42
      711
    10. Olen etsinyt sinua

      Jokainen päivä olet sydämeni. En voinut käsittää silloin kun ensimmäisen kerran sinut näin, että hän, tuo kauniin ihana
      Ikävä
      20
      694
    Aihe