Miten Kuhmon terveysaseman lääkäripalvelut pelaavat,kun teillä on siellä yksityinen pyörittämässä? Riittääkö lääkäreitä? Saatteko vastaanottoaikoja kohtuullisessa ajassa? Miten päivystysvastaanotto toimii ? Olisi kiva kuulla homman toimivuudesta ihan tavallisen ihmisen, terveyspalveluja käyttävän kuntalaisen näkökulmasta
Kuhmon terveysasema
17
5369
Vastaukset
- Aromi Pesä
Iltapäivästä saapi oottaa joskus melkein pari tuntii. Aamusta kai ne vielä on ajoissa en oo ollut katsomassa kovin usein.
- Jooseppi, semmone tavalline...
Sairaanhoitajille sysätään valtava vastuu potilaista. Ensin he tekevät "katsastuksen" onko aihetta lääkärin syyniin. Tässä vaiheessa voidaankin monta päivää sairasta ihmistä juoksuttaa ensin kokeissa. Loppujen lopuksi, kun selviää ettei tauti ehkä olekaan ihan normaalia, tavallista flunssaa, on jo myöhäistä toimia, potilas lähdössä kotoaan ambulanssilla Kajaaniin, vakavan sairauden runtelemana. Parin päivän kuluttua, potilasta ei enää ole. Asiakas siirtynyt hautauspalveluiden piiriin.
- Ylä-Kainuun kasvatti
Kiitos viesteistänne. Jotain tämän suuntaista osasinkin odottaa,mitä olette kirjoitelleet. On valitettavaa,että meillä täällä kainuussa aiemmin hyvin toiminut perusterveydenhuolto on ajettu alimmasta alimpaan kastiin. Pelko sydämessä odotamme seuraavaa siirtoa.Nimittäin lehtijutut vanhustenhoidon tulevaisuudennäkymistä täällä Ylä Kainuussa ovat jotain käsittämätöntä luettavaa!
- Vaarilainen
Ylä-Kainuun kasvatti kirjoitti:
Kiitos viesteistänne. Jotain tämän suuntaista osasinkin odottaa,mitä olette kirjoitelleet. On valitettavaa,että meillä täällä kainuussa aiemmin hyvin toiminut perusterveydenhuolto on ajettu alimmasta alimpaan kastiin. Pelko sydämessä odotamme seuraavaa siirtoa.Nimittäin lehtijutut vanhustenhoidon tulevaisuudennäkymistä täällä Ylä Kainuussa ovat jotain käsittämätöntä luettavaa!
Meillä päin on sellainen sanonta,että sitä kun lähtee koppakuoriaisen perrään, joutuu paskatunkiolle. Juuri näin on käynyt terveydenhuollon kohdalla, kun pakotettiin siirtymään kainuun hallintomallikokeiluun. Voe hyvänen aeka!
- Nätti-Jussi
Hartaita manauksia kuulee palveluiden laadusta.3-4 lääkäriä joista 1-2 melko kokemattomia eurolääkäreitä. Puhelimet mykkyrällä, ei pääse läpi. Kunhan pari kk katsellaan, niin sen jälkeen alkaa tulla täydeltä laidalta.
- tietoja vain
tänään aurinkoista huomenna saattaa sataa
- Pettynyt
Enää ei saa aikaa esim.lääkärintodistusta varten vaan käsketään menemään ykstyiselle lääkärille. On kuulemma niin vähän lääkäreitä ettei ole antaa aikoja kaikille sairaallekaan asiakkaille. Että semmoiset ensikokemukset.
- perukan paukku
Kirjottaako ne helposti lausuntoja pistooliluvan hakijoille vai onko mentävä yksityiselle puolelle? Eikös se ole velvollisuus kirjottaa. Onko oikeen kokemusta kenelläkään.
perukan paukku kirjoitti:
Kirjottaako ne helposti lausuntoja pistooliluvan hakijoille vai onko mentävä yksityiselle puolelle? Eikös se ole velvollisuus kirjottaa. Onko oikeen kokemusta kenelläkään.
Lain mukaan on pakko kirjoittaa. Kannattaa nyt kumminkin odotella uutta lakia, koska saattaa olla ettei sitä todistusta tarvitse hakea, vaan poliisi saa luvanhakijan tiedot suoraan pällitoimistosta.
k0rh0nen kirjoitti:
Lain mukaan on pakko kirjoittaa. Kannattaa nyt kumminkin odotella uutta lakia, koska saattaa olla ettei sitä todistusta tarvitse hakea, vaan poliisi saa luvanhakijan tiedot suoraan pällitoimistosta.
Kiireettömän ajanvarauksen kautta saattaisi puheille päästäkin. Käsittääkseni Kuhmossa työskentelee haulikkorättikaalia harrastava lääkäri. ;)
- ............
perukan paukku kirjoitti:
Ei saa lääkäriaikaa todistusta varten on mentävä yksityiselle
- kyyhkysiä
k0rh0nen kirjoitti:
Kiireettömän ajanvarauksen kautta saattaisi puheille päästäkin. Käsittääkseni Kuhmossa työskentelee haulikkorättikaalia harrastava lääkäri. ;)
Luoti osui lantalanseinään. Olisikko apujan iarvinnut käydä lääkärinlausunto,että onko kelvollinen kantamaan asetta?
- lhkju
k0rh0nen kirjoitti:
Eipä tee autuaaksi tuo todistus jos ei ole seuraa missä harrastaa. Ja mistäs meinasitte sopivan vastuuhenkilön löytää, joka todistaa 2v kestäneen harrastaneisuuden? Itse en kirjoita yhtään paperia alle jos ei olisi selvää näyttöä harrastuksen jatkumisesta. Tämän tulevan uuden lain myötä seurojen vastuu on merkittävä. Varsinkin näiden "koulutusvastaavien".
- ääääääliöööööööt
............ kirjoitti:
Ei saa lääkäriaikaa todistusta varten on mentävä yksityiselle
ei sieltä tk:sta oo ennekää annettu aikoja lääkärintodistuksia varten muutoin kun jos on just samana päivänä sattunu olemaan peruutus aikoja... kyllä minunnii piti sekä asseita jotta ajokorttia hommatessa mennä lääkäripalvelun puhheille... niillon muutahi tekemistä siellä tk:ssa kun kirjotella todistuksia.
- Liikaa luvattiin
Ensimmäinen kuukausi mennyt, mutta ei ole tämä lääkäritilanne ja palvelun saanti siitä kummennut. Paljon luvattiin infotilaisuudessa ja minäkin halusin uskoa siihen. Puhelimella ei pääse läpi - seuraavalla kerralla menen paikan päälle ja täytän asiakaskyselyn palveluista. Työssä olevana ei voi olla koko ajan puhelimessa.
- vielä terveenä
Olin info tilaisuudessa minäkin ja kaikista yleisön kysymyksistä mielestäni paistoi sellainen tunne ihmisiltä, että ne odottavat että heti huomenna kaikki pelaa kuin rasvattu, mutta eihän se mitenkään voi yks kaks tilanne lähteä purkautumaan kun on ollut jo monta vuotta huono lääkäri tilanne. Toivottavasti asiat paranevat kuitenkin jo kesän aikana ja aloittaahan vastaava lääkärikin työnsä Kuhmon terveysasemalla vasta toukokuussa, näin minä ainakin ymmärsin asian silloin infossa.
- se kyllä on
vielä terveenä kirjoitti:
Olin info tilaisuudessa minäkin ja kaikista yleisön kysymyksistä mielestäni paistoi sellainen tunne ihmisiltä, että ne odottavat että heti huomenna kaikki pelaa kuin rasvattu, mutta eihän se mitenkään voi yks kaks tilanne lähteä purkautumaan kun on ollut jo monta vuotta huono lääkäri tilanne. Toivottavasti asiat paranevat kuitenkin jo kesän aikana ja aloittaahan vastaava lääkärikin työnsä Kuhmon terveysasemalla vasta toukokuussa, näin minä ainakin ymmärsin asian silloin infossa.
Kyllä tosi on että tilanne huononi, päivistykseen ei pääse muuten kun pitää ensin soittaa, menemällä sinne ei pääse ja kun se sairas ihminen ei jaksa aamua siinä puhelimessa vahata että milloin sieltä vastataan kun sieltä ei vastata vaikka sinä yrität kuin ja se soitto aika kun vielä päättyy 10 mennesssä niin et sinä oo siihen menessä kerennyt päästä, mitäs sitten. Kyllä kun minä istuin siellä ja odotin vuoroani, niin sieltä sai moni sairas ihminen kääntyä pois, jopa äiti lapsen kans.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau566668Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens404602- 602377
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat391888Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,81452- 171304
Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil151259- 171211
- 241174
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.671097