kovasen

hyvät....

ja huonot puolet kiiiiitos?????

113

10662

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyviä puolia

      Ole siinä lafkassa....

      • ääliöbää

        hyviä puolia on se ettei ole missään tekemisissä kovasen kanssa.
        halleluja


    • on taksien kermaa

      hyvät puolet:kova liksa,ilmainen työasu huonot:joutuu tekemään paljon töitä.Ei ole aikaa istua taksiasemilla jauhamassa tyhjää.Paljon tilauksia. Eli enemmän hyviä puolia. P.S.ilmaiset lomamökit.

      • komianpojanrenki

        Voit lisätä tohon huonoihin puoliin sen että kovasen autot ärsyttävät muita kuskeja.... lähinnä sen takia että valloitatte tietyt ruudut tiettyinä aikoina... esim pasilan aseman viikonloppu-aamuisin... mutta syyttömiähän te kuskit olette siihen että kovanen pakottaa teidät ajamaan ilman vuoroa...


      • aijaajaa
        komianpojanrenki kirjoitti:

        Voit lisätä tohon huonoihin puoliin sen että kovasen autot ärsyttävät muita kuskeja.... lähinnä sen takia että valloitatte tietyt ruudut tiettyinä aikoina... esim pasilan aseman viikonloppu-aamuisin... mutta syyttömiähän te kuskit olette siihen että kovanen pakottaa teidät ajamaan ilman vuoroa...

        hyvät puolet:kova liksa (tosi kova??),ilmainen työasu(hiostaa) huonot:joutuu tekemään paljon töitä(varsinkin halvalla).Ei ole aikaa istua taksiasemilla jauhamassa tyhjää(tulee muuten sanomista).Paljon tilauksia(silloin tällöin, paska prossalla). Eli enemmän hyviä puolia(ai jaa). P.S.ilmaiset lomamökit(juu varmaan, sesongin ulkopuolella, esim. hiihtokohteissa kesällä)) .


      • old jäärä
        aijaajaa kirjoitti:

        hyvät puolet:kova liksa (tosi kova??),ilmainen työasu(hiostaa) huonot:joutuu tekemään paljon töitä(varsinkin halvalla).Ei ole aikaa istua taksiasemilla jauhamassa tyhjää(tulee muuten sanomista).Paljon tilauksia(silloin tällöin, paska prossalla). Eli enemmän hyviä puolia(ai jaa). P.S.ilmaiset lomamökit(juu varmaan, sesongin ulkopuolella, esim. hiihtokohteissa kesällä)) .

        En mää suinkaan ole kuullut mitään negatiivista, ainahan semmosia karehritaan, jokka pärjää ja hoitaa hommansa.


      • on mukavaa olla töissä
        old jäärä kirjoitti:

        En mää suinkaan ole kuullut mitään negatiivista, ainahan semmosia karehritaan, jokka pärjää ja hoitaa hommansa.

        Kertokaapa kateelliset joku muu isäntä josta saa joka päivä ajettua vähintää 400euroa 37%palkalla. Kovasella saa koska on paljon tilausajoja, jotka on vaan lisääntynyt htd:n ja lähitaksin maksupäätehankintojen myötä.Yritykset tekevät sopimuksia suoraan kovasen kanssa joka laskuttaa nitä,ei mene aikaa pankkiautomaatin etsimiseen jos sagem ei toimi.


      • entinen kuski
        on mukavaa olla töissä kirjoitti:

        Kertokaapa kateelliset joku muu isäntä josta saa joka päivä ajettua vähintää 400euroa 37%palkalla. Kovasella saa koska on paljon tilausajoja, jotka on vaan lisääntynyt htd:n ja lähitaksin maksupäätehankintojen myötä.Yritykset tekevät sopimuksia suoraan kovasen kanssa joka laskuttaa nitä,ei mene aikaa pankkiautomaatin etsimiseen jos sagem ei toimi.

        Jos pääsee taksi mäkiselle vakkari-päiväkuskiksi... niin saa helposti 400 euroa, kiitos lukuisien koulukyytien, joista maksetaan todella hyvin... tyyliin 40 euroa, töölöstä ruoholahteen.. jne.


      • että.....

        huono palkka ja työvaatteista otetaan 200€ pantti..tuskin vaan ne mökitkään ilmasia on..


      • on kyllä.ww
        on mukavaa olla töissä kirjoitti:

        Kertokaapa kateelliset joku muu isäntä josta saa joka päivä ajettua vähintää 400euroa 37%palkalla. Kovasella saa koska on paljon tilausajoja, jotka on vaan lisääntynyt htd:n ja lähitaksin maksupäätehankintojen myötä.Yritykset tekevät sopimuksia suoraan kovasen kanssa joka laskuttaa nitä,ei mene aikaa pankkiautomaatin etsimiseen jos sagem ei toimi.

        30%


      • näin palvellaan
        on mukavaa olla töissä kirjoitti:

        Kertokaapa kateelliset joku muu isäntä josta saa joka päivä ajettua vähintää 400euroa 37%palkalla. Kovasella saa koska on paljon tilausajoja, jotka on vaan lisääntynyt htd:n ja lähitaksin maksupäätehankintojen myötä.Yritykset tekevät sopimuksia suoraan kovasen kanssa joka laskuttaa nitä,ei mene aikaa pankkiautomaatin etsimiseen jos sagem ei toimi.

        "ei mene aikaa pankkiautomaatin etsimiseen jos sagem ei toimi." Jos härvelit ei toimi, niin silloin on kirjoitettava pankkisiirto jonka asiakas maksaa, jälkikäteen. Näin telkkarissa eräs taxi-tarkastaja kertoi. Eihän se ole asiakkaan vika, jos ei maksuvälineiksi vaadittavat laitteet toimi. http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2007/20070217 8) asiakkaalla on oikeus maksaa käteisellä tai yleisimmillä luotto- ja maksukorteilla;


      • sitä kuuleekin
        että..... kirjoitti:

        huono palkka ja työvaatteista otetaan 200€ pantti..tuskin vaan ne mökitkään ilmasia on..

        Niin minäkin olen kuullut että helsingin taksit on katellisia kovaselle ja on pahimpia juoruakkoja.Istuvat tolpilla tyhjillään ja vielä ihmettelevät miksi kovasen autoilla on keikkaa.Hankkikaa pojat vaan hyviä sagempäätteitä niin loppuu loputkin asiakkaat.


      • tapahtunut
        näin palvellaan kirjoitti:

        "ei mene aikaa pankkiautomaatin etsimiseen jos sagem ei toimi." Jos härvelit ei toimi, niin silloin on kirjoitettava pankkisiirto jonka asiakas maksaa, jälkikäteen. Näin telkkarissa eräs taxi-tarkastaja kertoi. Eihän se ole asiakkaan vika, jos ei maksuvälineiksi vaadittavat laitteet toimi. http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2007/20070217 8) asiakkaalla on oikeus maksaa käteisellä tai yleisimmillä luotto- ja maksukorteilla;

        jos korttijärjestelmä ei ole toiminut,ymmärtääkseni jos Kortti/tai järjestelmä ei ole toiminut,eihän maksamistakaan ole tapahtunut,vai väitätkö että olet maksanut vaikkei järjestemä ole jostainsyystä hyväksynyt korttiasi,esim varmmennus jäänyt onnistumatta (saldo finis)tai jokin muu huoltokatkos järjestelmässä.Itse kun menen ostoksille varmistan että lompuuki on fölissä,ennen kauppaan menoa,enkä todellakaan oleta että myyjä maksaa ostokseni,mikäli kortti ei toimi.


      • kuuluu aiheeseen?
        näin palvellaan kirjoitti:

        "ei mene aikaa pankkiautomaatin etsimiseen jos sagem ei toimi." Jos härvelit ei toimi, niin silloin on kirjoitettava pankkisiirto jonka asiakas maksaa, jälkikäteen. Näin telkkarissa eräs taxi-tarkastaja kertoi. Eihän se ole asiakkaan vika, jos ei maksuvälineiksi vaadittavat laitteet toimi. http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2007/20070217 8) asiakkaalla on oikeus maksaa käteisellä tai yleisimmillä luotto- ja maksukorteilla;

        Miten ihmeessä kirjoituksesi liittyy mitenkään aloitettuun aiheeseen?????????????????


      • Kovasella se pelaa
        kuuluu aiheeseen? kirjoitti:

        Miten ihmeessä kirjoituksesi liittyy mitenkään aloitettuun aiheeseen?????????????????

        Laskuttavat sopimusasiakkaita ilman epäkuntoisia maksupäätteitä. Ei tarvii ajeluttaa asiakasta etsien pankkiautomaattia, joka ei missään tapauksessa ole asiakkaan vika, jos ei taxi-toiminnassa "vaadittavat maksulaitteet" toimi. Kassavirta pelaa ja toiminta siltäosin ehkä kannattaa. Asiakas tulee uudelleen ja käyttää mielellään hyvää palvelua.


      • vika
        Kovasella se pelaa kirjoitti:

        Laskuttavat sopimusasiakkaita ilman epäkuntoisia maksupäätteitä. Ei tarvii ajeluttaa asiakasta etsien pankkiautomaattia, joka ei missään tapauksessa ole asiakkaan vika, jos ei taxi-toiminnassa "vaadittavat maksulaitteet" toimi. Kassavirta pelaa ja toiminta siltäosin ehkä kannattaa. Asiakas tulee uudelleen ja käyttää mielellään hyvää palvelua.

        Jos rahaa ei löydy.. Kyllä minä maksuksi esim. 50€ kyydistä voisin ottaa 3 luottokorttia


      • Väärässä
        vika kirjoitti:

        Jos rahaa ei löydy.. Kyllä minä maksuksi esim. 50€ kyydistä voisin ottaa 3 luottokorttia

        Ajele sinä sitä pirssiäsi vaan...


      • näinköhänon
        on mukavaa olla töissä kirjoitti:

        Kertokaapa kateelliset joku muu isäntä josta saa joka päivä ajettua vähintää 400euroa 37%palkalla. Kovasella saa koska on paljon tilausajoja, jotka on vaan lisääntynyt htd:n ja lähitaksin maksupäätehankintojen myötä.Yritykset tekevät sopimuksia suoraan kovasen kanssa joka laskuttaa nitä,ei mene aikaa pankkiautomaatin etsimiseen jos sagem ei toimi.

        mistä lähtien kovanen on maksanut 37%?


      • VeijoHelsinki

        KOVA LIKSA? mistä puusta sä oot pudonnu? parhaimmillaa 10 pinna pienempi provikka ku muualla....työasu on ilmainen muuallaki jos tajuaa sitä pyytää...eikä oo mitää huonoo että joutuu tekemää töitä paljon....mitä muuta sinne mennää tekemään???...ja ne lomamökit....ei oo ilmaisia ku harvoille ja valituille ja neki vain sillon ku johtoporras ei oo ite siellä....että silleen...


      • VeijoHelsinki
        old jäärä kirjoitti:

        En mää suinkaan ole kuullut mitään negatiivista, ainahan semmosia karehritaan, jokka pärjää ja hoitaa hommansa.

        ei mitään kadehtittavaa...ja hoitaa ne...oman selustansa, kuski on todellakin RENKI sanan vanhassa merkityksessä...


      • VeijoHelsinki
        on mukavaa olla töissä kirjoitti:

        Kertokaapa kateelliset joku muu isäntä josta saa joka päivä ajettua vähintää 400euroa 37%palkalla. Kovasella saa koska on paljon tilausajoja, jotka on vaan lisääntynyt htd:n ja lähitaksin maksupäätehankintojen myötä.Yritykset tekevät sopimuksia suoraan kovasen kanssa joka laskuttaa nitä,ei mene aikaa pankkiautomaatin etsimiseen jos sagem ei toimi.

        No sopisko vaik 40%? eikä se "isäntä" siellä Kivasellakaan niitä keikkoja sulle anna...ja ne tilausajot ei oikeesti teetä tiliä...laske tuntiansio niistä...hmmm....älä huoli, olin joskus itsekin yhtä sokea kuin sinä...en ole enää ja siks ajankin muualla :D


      • taksikoulutusonkivaa
        on mukavaa olla töissä kirjoitti:

        Kertokaapa kateelliset joku muu isäntä josta saa joka päivä ajettua vähintää 400euroa 37%palkalla. Kovasella saa koska on paljon tilausajoja, jotka on vaan lisääntynyt htd:n ja lähitaksin maksupäätehankintojen myötä.Yritykset tekevät sopimuksia suoraan kovasen kanssa joka laskuttaa nitä,ei mene aikaa pankkiautomaatin etsimiseen jos sagem ei toimi.

        Sori pulu, mut yläkerrasta Kovaselta kävi tänään just koulutuksessa puhumassa rekrytoinnista ja ajojärjestelyistä vastaava henkilö. Palkka on tosiaan se 30% mut tilauksia ja ajoa tulee muita enemmän ku ne saa kahta kautta niitä; suoraan firmaan soitetaan noin miljoona puhelua vuodessa jotka välitetään autoille ja keskuksen kautta toiset. Et töitä kyllä riittää - eri asia ottavatko töihin. Kuten ko. henkilö sano, kumpi mielummin, 300e kassasta 34-36% vai 400e kassasta 30%. Valintakysymyksiä.

        Alottelijat pistetään ilmeisesti suoraan ajamaan 1 8 transporttereita, vaihtoehtoja ei ole. Homman opittua mahdollisuus päästä kunnon autoihin käsiks. Kyllähän siinä vähän itelläki kateeks käy ku astuu rakennuksen pihalle ja siin on piha täys kovasen audi s6:sia. Autot ovat minimissään 2v vanhoja ja kuulemma jatkuvasti tulee uusia - syksyllä seuraavat.

        "ja muistaakseni lisäkyltti jossa lukee "huoltojao sallittu" tms.
        Siinä ei missään kohtaa lue että sallittu takseille, joten ei muuta kuin autokouluun jos ei osaa liikennesääntöjä!!!"

        Suosittelen sulle lämpimästi taksikoulutusta, jossa toistetaan asiat niin monta kertaa kuin tarvii, että ymmärrät tosiasiat. Koita ymmärtää seuraava lause ensimmäisellä lukukerralla: Taksin ajaminen on huoltoajoa.

        Terveisin taksikouluttajat


      • f53aaaaaaaaaaaaaaa
        näin palvellaan kirjoitti:

        "ei mene aikaa pankkiautomaatin etsimiseen jos sagem ei toimi." Jos härvelit ei toimi, niin silloin on kirjoitettava pankkisiirto jonka asiakas maksaa, jälkikäteen. Näin telkkarissa eräs taxi-tarkastaja kertoi. Eihän se ole asiakkaan vika, jos ei maksuvälineiksi vaadittavat laitteet toimi. http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2007/20070217 8) asiakkaalla on oikeus maksaa käteisellä tai yleisimmillä luotto- ja maksukorteilla;

        varauduttava maksamaan muulla tavalla,pankkien korttiehdois lukee näin


      • sun työ vaatteekin verotukseen,se on ihan sama ostatko ite vai saatko kovaselta. kovat on soiton hintakin taksi numeroon 1,25€/min


      • on mukavaa olla töissä kirjoitti:

        Kertokaapa kateelliset joku muu isäntä josta saa joka päivä ajettua vähintää 400euroa 37%palkalla. Kovasella saa koska on paljon tilausajoja, jotka on vaan lisääntynyt htd:n ja lähitaksin maksupäätehankintojen myötä.Yritykset tekevät sopimuksia suoraan kovasen kanssa joka laskuttaa nitä,ei mene aikaa pankkiautomaatin etsimiseen jos sagem ei toimi.

        Kuljetusliike Tuomiselta 38% eikä tilaus maksa mitään muuta kun pvm.


      • 38%
        VeijoHelsinki kirjoitti:

        KOVA LIKSA? mistä puusta sä oot pudonnu? parhaimmillaa 10 pinna pienempi provikka ku muualla....työasu on ilmainen muuallaki jos tajuaa sitä pyytää...eikä oo mitää huonoo että joutuu tekemää töitä paljon....mitä muuta sinne mennää tekemään???...ja ne lomamökit....ei oo ilmaisia ku harvoille ja valituille ja neki vain sillon ku johtoporras ei oo ite siellä....että silleen...

        ei ne omista varmaan muuta kun nimen!!!!!!!!!!!!!


      • Jotain tiedän minäki
        komianpojanrenki kirjoitti:

        Voit lisätä tohon huonoihin puoliin sen että kovasen autot ärsyttävät muita kuskeja.... lähinnä sen takia että valloitatte tietyt ruudut tiettyinä aikoina... esim pasilan aseman viikonloppu-aamuisin... mutta syyttömiähän te kuskit olette siihen että kovanen pakottaa teidät ajamaan ilman vuoroa...

        Käsittääkseni normaalissa päivävuorossa esim maanantaina on 300 vuorotonta taksia, joista 200 on ajossa isäntien ajamina vaikka ei ole vuoroa. Kovasella saattaisi olla samaan aikaan 8 vuorotonta autoa ajossa, joten se ongelma kai syntyy näiden isäntien toiminnan ansiosta.


    • Itse kysymyksessä on jo ongelma! Tarkoitetaanko sitä että mitkä on Kovasen hyvät ja huonot puolet jos siellä on töissä? Vai sitä että jos käyttää Kovasta kuljetuspalveluna asiakkaana? Vai peräti molempia? Itse aloitin oman kuljettajaurani Kovasella 6 vuotta sitten. Taloon oli mukava mennä töihin ja työhönohjaus oli todella loistavaa luokkaa, tuskin missään taksiyhtiössä perehdytetään niin hyvin. Jos menet tekemään ensimmäistä vuoroa yksityiselle isännälle se ehkä neuvoo lähimmän tolpan sijainnin ja sanoo "Sinne vaan tolpalle, tän homman oppii vain tekemällä!" Lisäksi koska Kovasen autot ovat radioyhteydessä toisiinsa siellä saa hyviä vinkkejä ja ohjeita koko ajan, tosin välillä myös nälvitään aloittelijoille ja ilkeillään. Hyvää huumorintajua tarvitaan! Kassat Kovasella on melko lailla samaa luokkaa kuin muillakin, eniten kassa riippuu kuskin aktiivisuudesta. Kovasen oma tilausjärjestelmä mahdollistaa sen että hyvässä tapauksessa saatat saada hyviä paluukyytejä tai jonkun hyvän tilauskeikan ja silloin sen yhden päivän kassa on hyvä. Parhaiten tienaa ne jotka on olleet pitkään talossa ja hoitaneet hommansa hyvin. Niille annetaan parhaat tilauskeikat ja ne saa parhaat autot. Mutta on se Kovasen kalusto muutenkin huippuluokkaa, eli kuskit saa ainakin ajaa hyvillä autoilla! Asiakkaalle Kovanen on melkolailla samanlainen kuin mikä tahansa muu taksi/ tilausauto. Kyllä muitakin takseja saa ja voi tilata niiden omasta puh. numerosta ja ne varmasti antavat ajan kuinka kauan kestää saapua asiakkaan luokse. Ongelma on siinä että yhden tai kahden auton yhtiö ei pysty semmoista palvelua ylläpitämään kunnolla kun odotusajat voivat olla melko pitkiä ja saattavat vaihdella paljonkin. Kovasella on viitisenkymmentä autoa kaiken kaikkiaan ja se takaa jo jonkunlaisen tasaisuuden odotusaikoihin. Kovanen pystyy myös vastaamaan melko hyvin asiakkaan erikoistoiveisiin koska autoja on monenlaisia ja kuljettajia on paljon! Yksi huomautus on sanottava! EN ole taksiurani aikana muistaakseni nähnyt yhdenkään Helsingin taksin ajavan Aleksanterinkatua Mannerheimintielle. Vantaalaiset siitä ajaa ja... Kovasen taksit! Se ei anna hyvää kuvaa ammattikunnastamme eikä siitä yhtiöstä jos siellä rikotaan liikennesääntöjä!

      • komiarenki

        Mitä sä oikein lässytät??? miksi ei aleksia pitkin saa ajaa???? haloo!!! se on sallittu takseille!!! onko sun mielestä kivaa sitten jonottaa asiakas kyydissä espalla????? kun jono ei liiku ja mittari raksuttaa????


      • sdjskjskd

        että joukkis autot ottaa käsipystyjä kadunkulmista ja muutenkin rikkoo sitä että pitäisi olla se yli 5 henkeä per keikki??Eli joukkis autot leikkii oikeita takseja! Onko se oikein Herra Kovanen?


      • rullatilrulla
        komiarenki kirjoitti:

        Mitä sä oikein lässytät??? miksi ei aleksia pitkin saa ajaa???? haloo!!! se on sallittu takseille!!! onko sun mielestä kivaa sitten jonottaa asiakas kyydissä espalla????? kun jono ei liiku ja mittari raksuttaa????

        saat sä aleksilla ajaa miten haluut mut et liikennesääntöjen mukaan aleksilta(keskuskadun yli) manskulle.


      • mievaaaa
        sdjskjskd kirjoitti:

        että joukkis autot ottaa käsipystyjä kadunkulmista ja muutenkin rikkoo sitä että pitäisi olla se yli 5 henkeä per keikki??Eli joukkis autot leikkii oikeita takseja! Onko se oikein Herra Kovanen?

        eikä muuten aja...


      • Kuskiiiiiiiii
        sdjskjskd kirjoitti:

        että joukkis autot ottaa käsipystyjä kadunkulmista ja muutenkin rikkoo sitä että pitäisi olla se yli 5 henkeä per keikki??Eli joukkis autot leikkii oikeita takseja! Onko se oikein Herra Kovanen?

        Kovasen joukkarit ei muuten ota käsipystyjä kadunkulmista. Kaikki joukkareille tulevat ajot tulee talosta.
        Ja jos autossa on alta 5 matkustajaa on tilaajana/maksajana yritys.
        nim. kovasen joukkaria ajava.


      • vatajukka
        Kuskiiiiiiiii kirjoitti:

        Kovasen joukkarit ei muuten ota käsipystyjä kadunkulmista. Kaikki joukkareille tulevat ajot tulee talosta.
        Ja jos autossa on alta 5 matkustajaa on tilaajana/maksajana yritys.
        nim. kovasen joukkaria ajava.

        Olen ajanut kovaselle "freelancerina" vuodesta 2003, aluksi prossa oli pieni, kunnes ehdottivat että fotofirmaan tehdään toimialaan muutos joka sallii autoalan markkinointi ja tilausajo lisän. olen ollut todella tyytyväinen, mukava lisä valokuvaajan ansioihin ja työt on voinut limittää muiden kanssa sopivasti. Nyt kun autokanta on muuttunut Audivoittoiseksi on tuo "perstuntumakin" kohdallaan. Kun päätin että on aika siirtyä tosimielessä takaisin valokuvahommiin ( siellä näkymät on jälleen kohtalaiset), antoi HK eli pomo ruhtinaalliset "kotit" , joten saatoin uudistaa Digitaalisen kalustoni. Tein diilin että neljä kuukautta ajan "putkeen". Siitä siunautui kuitenkin senverran pätäkkää että sivuun laitoin kottien ja välttämättömyyksien jälkeen hynää muutaman kuukauden paussiin Portugalissa. Kyllä Kovasella tienaa kun pysyy väleissä ja käyttää päätään ( miettii missä millonkin kannattaa olla) sekä herkeämättä pitää peukkua ulan tangentilla. Sieltä ne hyvät tienestit napsahtaa.


      • entinen kuljettaja
        vatajukka kirjoitti:

        Olen ajanut kovaselle "freelancerina" vuodesta 2003, aluksi prossa oli pieni, kunnes ehdottivat että fotofirmaan tehdään toimialaan muutos joka sallii autoalan markkinointi ja tilausajo lisän. olen ollut todella tyytyväinen, mukava lisä valokuvaajan ansioihin ja työt on voinut limittää muiden kanssa sopivasti. Nyt kun autokanta on muuttunut Audivoittoiseksi on tuo "perstuntumakin" kohdallaan. Kun päätin että on aika siirtyä tosimielessä takaisin valokuvahommiin ( siellä näkymät on jälleen kohtalaiset), antoi HK eli pomo ruhtinaalliset "kotit" , joten saatoin uudistaa Digitaalisen kalustoni. Tein diilin että neljä kuukautta ajan "putkeen". Siitä siunautui kuitenkin senverran pätäkkää että sivuun laitoin kottien ja välttämättömyyksien jälkeen hynää muutaman kuukauden paussiin Portugalissa. Kyllä Kovasella tienaa kun pysyy väleissä ja käyttää päätään ( miettii missä millonkin kannattaa olla) sekä herkeämättä pitää peukkua ulan tangentilla. Sieltä ne hyvät tienestit napsahtaa.

        Kuten moni muukin aloitin taksiuran kovasella jokunen vuosi sitten. Joka päivä oli ajettava vähintään 12 tuntia, erittäin minimaalisella palkalla. Ja sitten kun vihdoin pääsi vapaalle niin heti soitettiin, että tulisitko nyt kuitenkin tänäänkin töihin? Onhan toki kovasella paljon omia keikkoja, mutta haitaksi niistä on kuljettajan ansioille. Omat keikat piti ajaa ensin, joten aina ruuhka aikoina oli ajettava muitten keikkojen ohi hakemaan sitä oma keikkaa. Vaihdettuani työpaikkaa yhden auton isännälle rupesi tilille tulemaan paljon parempaa palkkaa. Onhan kovasella paljon laskutusajoa, mutta se mitä kuljettaja tienasi oli paljon pienempi summa kuin mitä asiakkaalta laskutettiin. Kovanen on keksinyt itselleen loistavan syystemin missä hyväksikäytetään tietämättömiä uusia kuljettajia omaan maksimaaliseen rahan tuottoon. Ylläolevat syyt selittää miksi kovasella on niin kova kuski vaihtuvuus.


      • vatajukka
        entinen kuljettaja kirjoitti:

        Kuten moni muukin aloitin taksiuran kovasella jokunen vuosi sitten. Joka päivä oli ajettava vähintään 12 tuntia, erittäin minimaalisella palkalla. Ja sitten kun vihdoin pääsi vapaalle niin heti soitettiin, että tulisitko nyt kuitenkin tänäänkin töihin? Onhan toki kovasella paljon omia keikkoja, mutta haitaksi niistä on kuljettajan ansioille. Omat keikat piti ajaa ensin, joten aina ruuhka aikoina oli ajettava muitten keikkojen ohi hakemaan sitä oma keikkaa. Vaihdettuani työpaikkaa yhden auton isännälle rupesi tilille tulemaan paljon parempaa palkkaa. Onhan kovasella paljon laskutusajoa, mutta se mitä kuljettaja tienasi oli paljon pienempi summa kuin mitä asiakkaalta laskutettiin. Kovanen on keksinyt itselleen loistavan syystemin missä hyväksikäytetään tietämättömiä uusia kuljettajia omaan maksimaaliseen rahan tuottoon. Ylläolevat syyt selittää miksi kovasella on niin kova kuski vaihtuvuus.

        Sen tajusin jo aika varhaisessa vaiheessa että ketään ei potkita pois, prossat ja ajojen laatu vaan pysyy aika vaatimattomana. Näistä muodostuu sitten se "Kovanen on Paska talo" kuoro, jota sillointällöin kuulee asiakkailta kommenttina muiden talojen kuskien lallattavan. kannattais kysyä niiltä jotka ovat viihtyneet pitkään...


      • vatajukka
        vatajukka kirjoitti:

        Sen tajusin jo aika varhaisessa vaiheessa että ketään ei potkita pois, prossat ja ajojen laatu vaan pysyy aika vaatimattomana. Näistä muodostuu sitten se "Kovanen on Paska talo" kuoro, jota sillointällöin kuulee asiakkailta kommenttina muiden talojen kuskien lallattavan. kannattais kysyä niiltä jotka ovat viihtyneet pitkään...

        Sen kyllä lisään, että opin vasta kovasella mitä "työnteko" tarkoittaa, ei roikuta kahvipaussilla eikä käydä kavereita moikkaamassa. Työpäivä on koko päivän työtä... Jos vertaa esim lehtikuvaaja/paparrazzin työhön, melkein joka päivä tarttis olla kuva julkaistuna Iltiksessä tai Hesarissa freelancerina , että sama tili napsahtais pankkiin. Että on niitä "paskaduuneja" muitakin


      • komiarenki kirjoitti:

        Mitä sä oikein lässytät??? miksi ei aleksia pitkin saa ajaa???? haloo!!! se on sallittu takseille!!! onko sun mielestä kivaa sitten jonottaa asiakas kyydissä espalla????? kun jono ei liiku ja mittari raksuttaa????

        Liikennemerkki on tämä:

        http://www.vastavalo.fi/albums/userpics/11919/102IMG_4531_vv_pikku.JPG

        ja muistaakseni lisäkyltti jossa lukee "huoltojao sallittu" tms.
        Siinä ei missään kohtaa lue että sallittu takseille, joten ei muuta kuin autokouluun jos ei osaa liikennesääntöjä!!!


      • taksikoulutusonkivaa
        hephep kirjoitti:

        Liikennemerkki on tämä:

        http://www.vastavalo.fi/albums/userpics/11919/102IMG_4531_vv_pikku.JPG

        ja muistaakseni lisäkyltti jossa lukee "huoltojao sallittu" tms.
        Siinä ei missään kohtaa lue että sallittu takseille, joten ei muuta kuin autokouluun jos ei osaa liikennesääntöjä!!!

        sit et saattaisit tajuta asian vieläki nopeammin. Ihmettelenpähän vaan, et miten oot Kovaselle päässy ajamaan jos et edes tiedä perusasioita. Taksit saavat ajaa "huoltoajoa". Terveisin taksikouluttajat


    • Kovasen ex-kuski

      Kovasella tulet oppimaan, mitä tarkoittaa auton pesu. Peset sen auton joka ikisen 12 tuntisen vuoron päälle. Peset vaikka aurinko olisi porottanut keskellä kesää vaikka koko päivän. 12 tuntia duunia ja sitten vielä pesu pälle, tulee päivälle pituutta.

      Oletko koskaan ajatellut, Kovanen ostaa tuottamattomia yhtiöitä ja tekee niistä tuottavia. Kenenkähän kustannuksella?? Kenen selkänahasta?? ;) :D :D

      • JS

        edelliseen. Tallilla kaksi pesupaikkaa, missä pestään n. 40 autoa klo 6 aamulla ja klo 18 illalla. Aika usein on toinen pesupaikoista rikki, joten sinne vaan jonon päähän venttaamaan. Eipä ole vapaa-ajan ongelmia


      • NMFF

        Auton pesu ja sisätilojen imurointi vie 5-10min. On se niin raskasta.

        On se mukavaa astua sinun paskaiseen autoosi.


      • taksitavaksi
        NMFF kirjoitti:

        Auton pesu ja sisätilojen imurointi vie 5-10min. On se niin raskasta.

        On se mukavaa astua sinun paskaiseen autoosi.

        että jos sattuu huono mäihä on n.40 autoa ennen sinua. Pesuhommiin menee 40*5-10min/2(pesupaikkaa)=100-200min.=noin yhdestä tunnista kahteen tuntia ja pahimmillaan ylikin !!!
        Kyll' siin päivälle tulee pituutta :=) ... ai niin mutta täähän olikin kutsumustyötä kun muuta elämää ei ole.


      • pesupelle
        NMFF kirjoitti:

        Auton pesu ja sisätilojen imurointi vie 5-10min. On se niin raskasta.

        On se mukavaa astua sinun paskaiseen autoosi.

        Ei se ole raskasta hakea shelliltä kahvikupposta ja samalla ottaa kassalta pesukoodia mukaan.


      • taksitavaksi
        pesupelle kirjoitti:

        Ei se ole raskasta hakea shelliltä kahvikupposta ja samalla ottaa kassalta pesukoodia mukaan.

        tuota lauseen osaa "ottaa kassalta". Liittyykö siihen kuitenkin jonkinlainen maksutapahtuma ... eli jos haluat jonon ohi sinun pitää maksaa ?


      • pesupelle
        taksitavaksi kirjoitti:

        tuota lauseen osaa "ottaa kassalta". Liittyykö siihen kuitenkin jonkinlainen maksutapahtuma ... eli jos haluat jonon ohi sinun pitää maksaa ?

        No tarkennetaan sitten, kun pilkku pitää viilata.

        Vaihtoehto 1.
        Ajat 12 tunnin vuoron K:lla ja sen päätteeksi menet jonoon odottamaan pesuvuoroasi. Kun tulee oma vuoro, niin peset ja kuivaat itse omin käsin auton.

        Vaihtoehto 2.
        Ajovuorosi ohessa, kun käyt ostamassa kahvin (edullinen taksikahvi, jonka maksat omista rahoista), pyydät kassalta taksipesun peruspesuna ja maksat sen isännän kortilla. Ajat pesukoneeseen ja isännän rahat ja shellin kone pesevät auton. Pesun aikana voi juoda sen kahvin.

        Henkilöstä riippuu sitten, kumpi vaihtoehto on parempi. Itse kokeilin ensin ykköstä, mutta nykyään on käytössä kakkonen ja minun mielestäni se parempi.


      • jätkä87
        pesupelle kirjoitti:

        No tarkennetaan sitten, kun pilkku pitää viilata.

        Vaihtoehto 1.
        Ajat 12 tunnin vuoron K:lla ja sen päätteeksi menet jonoon odottamaan pesuvuoroasi. Kun tulee oma vuoro, niin peset ja kuivaat itse omin käsin auton.

        Vaihtoehto 2.
        Ajovuorosi ohessa, kun käyt ostamassa kahvin (edullinen taksikahvi, jonka maksat omista rahoista), pyydät kassalta taksipesun peruspesuna ja maksat sen isännän kortilla. Ajat pesukoneeseen ja isännän rahat ja shellin kone pesevät auton. Pesun aikana voi juoda sen kahvin.

        Henkilöstä riippuu sitten, kumpi vaihtoehto on parempi. Itse kokeilin ensin ykköstä, mutta nykyään on käytössä kakkonen ja minun mielestäni se parempi.

        Ette kai te nyt oikeasti aja 12h viisi kertaa viikossa? Sehän on jo laitontakin! Itse tulen töihin kello 7-7.30 ja pillit laitetaan pussiin viimeistään 17.30, yleensä jo ennen viittä. Paitsi jos on paljon keikkaa niin silloin saatan ja jopa kello 18 asti. Eipä tuosta ole mitään sanomista tullut, saahan sitä vaatia, mutta ei siellä oikeasti sitä kukaan vahdi.

        Palkka on toki pienempi, mutta 8h ennekoita on melkein joka tunnille tällä hetkellä ja kasipaikkasella tekee helposti tiliä. Pari kertaa nelostaksalla kentälle niin siinä on jo 120 euroa kassaa. Sunnutailta maksavat myös 40% kassasta, mikä nostaa vähän tienestejä.

        Mutta suosittelen kuitenkin etä menette kouluun ja hankkitte kunnon ammatin, itsekin tätä hommaa teen siihen asti, että saan koulun loppuun ja pääsen valkosen miehen hommiin.


      • juujuuuu
        jätkä87 kirjoitti:

        Ette kai te nyt oikeasti aja 12h viisi kertaa viikossa? Sehän on jo laitontakin! Itse tulen töihin kello 7-7.30 ja pillit laitetaan pussiin viimeistään 17.30, yleensä jo ennen viittä. Paitsi jos on paljon keikkaa niin silloin saatan ja jopa kello 18 asti. Eipä tuosta ole mitään sanomista tullut, saahan sitä vaatia, mutta ei siellä oikeasti sitä kukaan vahdi.

        Palkka on toki pienempi, mutta 8h ennekoita on melkein joka tunnille tällä hetkellä ja kasipaikkasella tekee helposti tiliä. Pari kertaa nelostaksalla kentälle niin siinä on jo 120 euroa kassaa. Sunnutailta maksavat myös 40% kassasta, mikä nostaa vähän tienestejä.

        Mutta suosittelen kuitenkin etä menette kouluun ja hankkitte kunnon ammatin, itsekin tätä hommaa teen siihen asti, että saan koulun loppuun ja pääsen valkosen miehen hommiin.

        anna lopettaa ennenkun on 12h ajettu. Vaikka olisi vuorotonkin auto. pitäisikö tehdä ilmoitus johonkin?


      • jätkä87
        juujuuuu kirjoitti:

        anna lopettaa ennenkun on 12h ajettu. Vaikka olisi vuorotonkin auto. pitäisikö tehdä ilmoitus johonkin?

        Kannattaa tehdä ilmoitus, ei ketään voi vaatia olemaan 12h töissä ilman ylityökorvauksia viittä päivää viikossa. Ja antavat lopettaa jos on vaihto sovittuna, ainakin kannattaa niin sanoa, vaikka ei olisikaan. Toki jos alkavat purnaamaan niin haistata pitkät ja vie auto talliin. Tietävät itsekin maksavansa huonompaa palkkaa ja kun alalla töitä riittää, niin hirveästi ei ole varaa sanoa mitään. Aika nopeasti vaihtuu talli, jos alkaa kuskeja vituttamaan.


      • näinonjuu
        jätkä87 kirjoitti:

        Kannattaa tehdä ilmoitus, ei ketään voi vaatia olemaan 12h töissä ilman ylityökorvauksia viittä päivää viikossa. Ja antavat lopettaa jos on vaihto sovittuna, ainakin kannattaa niin sanoa, vaikka ei olisikaan. Toki jos alkavat purnaamaan niin haistata pitkät ja vie auto talliin. Tietävät itsekin maksavansa huonompaa palkkaa ja kun alalla töitä riittää, niin hirveästi ei ole varaa sanoa mitään. Aika nopeasti vaihtuu talli, jos alkaa kuskeja vituttamaan.

        muistan sen verran että se PITÄÄ olla sovittu ennenkun saat lopettaa, jos ei ole niin 12-14 on ajettava! Vaikka työsopimuksessa lukikin "kuljettaja vastaa itse työajasta"


      • olen ollut
        näinonjuu kirjoitti:

        muistan sen verran että se PITÄÄ olla sovittu ennenkun saat lopettaa, jos ei ole niin 12-14 on ajettava! Vaikka työsopimuksessa lukikin "kuljettaja vastaa itse työajasta"

        ensinnäkin tuo ajovuorot.. se on n.12h*4 ja 2vp tai voit tehdä kaks vuoro ja yhden vapaa.. kaikki ne on ihan järjestely kysymyksiä.. vapaita sai suht helposti kun osas tehdä kompromissejä..

        ja autoa ei ole pakko pestävä jos viimeinen keikka on venähtänyt ja vaihtomies odottaa vaihtoa.. ja useimmiten vaihtomiehet sano että tulee pesee myöhemmin..

        ja voithan sä käydä pesemässä auton kesken vuoron silloin kun on se hiljanen hetki.. tai kuka käskee menemään sinne silloin venttailee kun siellä on 10 autoa jonossa ja 2 pesee.. tee rahaa sen aikaa ku muut seisoo siellä..

        se on ihan asenteesta kiinni miten tämän ajattelee..

        nii ja se puku oli muutaman satasen arvoinen josta itse pulitettiin n.100€ seuraavasta palkasta..

        se on kyllä totta et jos et saa hommassa kunnon tatsia päälle niin heikoks jää kassa.. ja tili sen myötä. muuten ihan kiva firma/työkaverit mut tosiaan vapaa-aika jää melkoniukille ja rahatkin kans..

        tauolla sai/piti käydä ihan normaalisti.. 1h tauko jokaista 5-6h kohti.. ja jos kaupungilla on hiljaista niin sit siellä on hiljaista ei sille voi mitään.. sit pyöritellään peukaloita tolpalla jos ei muuta.


    • puolta

      Kaksi hyvää puolta ovat puku ja kravatti. Ainakin työsuhteen päättymiseen asti.

      • kallejallu

        90-l alussa sai työsuhde-etuna lukea uusimmat pornolehdet Kalliolanrinteen tallissa.


      • jätkä87.
        kallejallu kirjoitti:

        90-l alussa sai työsuhde-etuna lukea uusimmat pornolehdet Kalliolanrinteen tallissa.

        Itse ajoin aikoinaan max 10 h vuoron. Ei ne sieltä ketään pois pistä, ellet perseile ihan kunnolla. Mitään tunnin taukoja ei ole mitään järkeä pitää, kun se on poissa palkasta.

        Lisätään nyt ne hyvät puolet:
        -vuorojen sopimine helppoa, vuoroja saa ajaa niin paljon kuin haluaa
        -oman keskuksen kautta sai ihan kivoja keikkoja, ja viikonloppuna tolla 8-paikasella teki ihan hyvää tiliä
        -työilmapiiri oli yllättävän hyvä, tolpalla löyty aina juttukaveri, joka puhu jopa suomea
        -hommat saa opetella rauhassa, etenkin alottelijalle hyvä paikka aloittaa
        -hyvin sai vedettyä välistä lukuisten sopparien avulla. Esim. ennakko lentokentälle 38 euroa, pyysit asiakkalta sen summan, ja jos makso käteisellä, eikä halunnut kuittia, summaksi laitettiin 33 euroa. Helppo 5 euroa itselle.

        Huonot puolet:

        -vaativat paljon, eivät anna mitään. Tuon takia ovi käy kokoajan.
        -palkka on ihan perseestä, muualta saa 20% enemmän ihan helposti.
        -Piti osata sanoa "ei", muuten olisi saanut olla kokoajan ajamassa.
        -oman keskuksen keikkojen takia joutu joskus lähtemään tyhjänä keskustasta Martinlaaksoon perjantai-iltapäivänä pahimpaan kiireeseen
        -naurettavat sopparihinnat: 7 henkeä keskustasta kentälle 33 euroa, paluukyyti kentältä keskustaan 25 euroa. Sama oli jättää ajamatta, tosin suurinosa veti ne mittari päällä

        -käsivaihteiset Transporterit oli tympeitä ajaa, etenkin vanhimmat


      • olen ollut
        jätkä87. kirjoitti:

        Itse ajoin aikoinaan max 10 h vuoron. Ei ne sieltä ketään pois pistä, ellet perseile ihan kunnolla. Mitään tunnin taukoja ei ole mitään järkeä pitää, kun se on poissa palkasta.

        Lisätään nyt ne hyvät puolet:
        -vuorojen sopimine helppoa, vuoroja saa ajaa niin paljon kuin haluaa
        -oman keskuksen kautta sai ihan kivoja keikkoja, ja viikonloppuna tolla 8-paikasella teki ihan hyvää tiliä
        -työilmapiiri oli yllättävän hyvä, tolpalla löyty aina juttukaveri, joka puhu jopa suomea
        -hommat saa opetella rauhassa, etenkin alottelijalle hyvä paikka aloittaa
        -hyvin sai vedettyä välistä lukuisten sopparien avulla. Esim. ennakko lentokentälle 38 euroa, pyysit asiakkalta sen summan, ja jos makso käteisellä, eikä halunnut kuittia, summaksi laitettiin 33 euroa. Helppo 5 euroa itselle.

        Huonot puolet:

        -vaativat paljon, eivät anna mitään. Tuon takia ovi käy kokoajan.
        -palkka on ihan perseestä, muualta saa 20% enemmän ihan helposti.
        -Piti osata sanoa "ei", muuten olisi saanut olla kokoajan ajamassa.
        -oman keskuksen keikkojen takia joutu joskus lähtemään tyhjänä keskustasta Martinlaaksoon perjantai-iltapäivänä pahimpaan kiireeseen
        -naurettavat sopparihinnat: 7 henkeä keskustasta kentälle 33 euroa, paluukyyti kentältä keskustaan 25 euroa. Sama oli jättää ajamatta, tosin suurinosa veti ne mittari päällä

        -käsivaihteiset Transporterit oli tympeitä ajaa, etenkin vanhimmat

        tuota noin.. mistään et saa 20% enemmän helposti.. kukaan, korostan EI KUKAAN isäntä maksa kenellekkään kuskille 50% et kerää nyt vähän ittees ennen ku rupeet kirjoittelee..

        joo sopparit oli toisinaan ihan suolesta.. varsinkin tuo kentältä paluu soppari.. sekä jäätelöautojen vaihteisto ja lämmityslaitteet talvisin..

        ja noihin omiin keikkoihin voi kieltäytyä.. ei sua kukaan pakota lähtemään sinne keskustasta martsariin ja toiseksi eikö se alkuillasta kannata lähteä sinne laidoille muutenkin..

        nii ja nuo tunnin paussit.. joo totta.. ei kannata.. ja tuskin kovin moni edes pitää mutta se on laissa määrätty ja pitää olla merkattu ajopäiväkirjaan..


      • kanero
        olen ollut kirjoitti:

        tuota noin.. mistään et saa 20% enemmän helposti.. kukaan, korostan EI KUKAAN isäntä maksa kenellekkään kuskille 50% et kerää nyt vähän ittees ennen ku rupeet kirjoittelee..

        joo sopparit oli toisinaan ihan suolesta.. varsinkin tuo kentältä paluu soppari.. sekä jäätelöautojen vaihteisto ja lämmityslaitteet talvisin..

        ja noihin omiin keikkoihin voi kieltäytyä.. ei sua kukaan pakota lähtemään sinne keskustasta martsariin ja toiseksi eikö se alkuillasta kannata lähteä sinne laidoille muutenkin..

        nii ja nuo tunnin paussit.. joo totta.. ei kannata.. ja tuskin kovin moni edes pitää mutta se on laissa määrätty ja pitää olla merkattu ajopäiväkirjaan..

        Provisio 30%, siihen lisää 20% on 36%. Ei 50%.


      • öh
        kanero kirjoitti:

        Provisio 30%, siihen lisää 20% on 36%. Ei 50%.

        missähän sä oot oikein käyny koulusi.. laskeppa uudestaan tai selitä miten muka 20% muuttuu 6% kesken laskutoimituksen ??


      • .d.d.d.d.e.d.e,n.n.ngngngmgmgm
        öh kirjoitti:

        missähän sä oot oikein käyny koulusi.. laskeppa uudestaan tai selitä miten muka 20% muuttuu 6% kesken laskutoimituksen ??

        mitä tekee 30 plus 20 prosenttia?
        36? Olisko?
        Ei jumalauta...


      • jdfg
        öh kirjoitti:

        missähän sä oot oikein käyny koulusi.. laskeppa uudestaan tai selitä miten muka 20% muuttuu 6% kesken laskutoimituksen ??

        suosittelen laskimen käytön opiskelua tai prosenttelaskun perusteita, jos 30% lisätään 20% niin alkuperäisestä summasta on tuloksena 36%.


      • jjooooooohjk
        .d.d.d.d.e.d.e,n.n.ngngngmgmgm kirjoitti:

        mitä tekee 30 plus 20 prosenttia?
        36? Olisko?
        Ei jumalauta...

        Kuten aiemmin todettu niin 20% (prosenttia) enemmän kuin 30% (prosenttia) on se 36% (prosenttia). 20 prosenttiyksikköä enemmän kuin 30% on tuo mainittu 50%. Prosentilla ja prosenttiyksikölla on hieman eroa nääs. Prosenttiyksikkö on esim. käytössä plussa/miinuslaskuissa 20%(yksikköä) 30%(yksikköä)=50%, ja taasen tuo prosenttilasku suhteutetaan laskettavan prosenttiluvun suuruteen joten 20% lisää liksaa 30% on siis 1,2*30%=36%.


      • jötkä87.
        jdfg kirjoitti:

        suosittelen laskimen käytön opiskelua tai prosenttelaskun perusteita, jos 30% lisätään 20% niin alkuperäisestä summasta on tuloksena 36%.

        Taitaa nyt olla prosenttiYKSIKÖN ja prosentin ero nyt vähän hakusessa.


      • totuus3
        kanero kirjoitti:

        Provisio 30%, siihen lisää 20% on 36%. Ei 50%.

        Ha ha, ilmankos ei taksiapinoilla turvavälitkään pidä (saati mitkään liikennesäännöt onnistu) kun alakoulun prosenttilaskukin menee täysin metsään. Vai onko nämä edes alakoulua käyneet, taitavat olla ammattikoulun homolinjalta kaikki ;D


      • Leka stadista
        totuus3 kirjoitti:

        Ha ha, ilmankos ei taksiapinoilla turvavälitkään pidä (saati mitkään liikennesäännöt onnistu) kun alakoulun prosenttilaskukin menee täysin metsään. Vai onko nämä edes alakoulua käyneet, taitavat olla ammattikoulun homolinjalta kaikki ;D

        Kivat tilit siellä sai, itse vetelin kuusssa 4-5 tonnia käteen ja normitunneilla, mutta minä en olekaan tupakkamiehiä, kahvilla kävin kyllä 2 kertaa päivässä ja kerran syömässä ja ajoin 10 tunnin vuoroja, joskus oli pitempää keikkaa maaseudulle ja se oli kivaa. Hyvin se meni.


      • 2011
        Leka stadista kirjoitti:

        Kivat tilit siellä sai, itse vetelin kuusssa 4-5 tonnia käteen ja normitunneilla, mutta minä en olekaan tupakkamiehiä, kahvilla kävin kyllä 2 kertaa päivässä ja kerran syömässä ja ajoin 10 tunnin vuoroja, joskus oli pitempää keikkaa maaseudulle ja se oli kivaa. Hyvin se meni.

        Leka Stadista. Herää hyvä ihminen todellisuuteen. Väitän ja tiedän entisenä kyseisen yhtiön kuljettajana että normaalitunneilla ei Sinun ilmoittamasi tuloja saa vaikka olisi radalla 24h. Toiseksi Kovasella ei ajeta kymmenen tunnin vuoroja vaan ...
        No minä en ala sen enempää arvostelemaan Kovasia, terveisiä vaan Latelle ym. toimiston väelle.
        Mutta jos kyseinen yhtiö on niin hyvä ja kuljettajista pidetään hyvää huolta...herää kysymys miksi tälläkin hetkellä vaihtuvuus kuljettajien suhteen on niin suuri... Selityksiä on varmaan monta ... mutta totuus on sitten aika raadollinen. Hyvä paikka aloittaa taksiura mutta ei kannata olla vuotta pitempään.


      • tehokuski
        2011 kirjoitti:

        Leka Stadista. Herää hyvä ihminen todellisuuteen. Väitän ja tiedän entisenä kyseisen yhtiön kuljettajana että normaalitunneilla ei Sinun ilmoittamasi tuloja saa vaikka olisi radalla 24h. Toiseksi Kovasella ei ajeta kymmenen tunnin vuoroja vaan ...
        No minä en ala sen enempää arvostelemaan Kovasia, terveisiä vaan Latelle ym. toimiston väelle.
        Mutta jos kyseinen yhtiö on niin hyvä ja kuljettajista pidetään hyvää huolta...herää kysymys miksi tälläkin hetkellä vaihtuvuus kuljettajien suhteen on niin suuri... Selityksiä on varmaan monta ... mutta totuus on sitten aika raadollinen. Hyvä paikka aloittaa taksiura mutta ei kannata olla vuotta pitempään.

        Aikoinani miettiessäni taksikuskin työtä ajattelin juuri että ensimmäiseksi hyvä ajatus mennä Kovaselle. Kävin kurssin Kovasella mutta en työsopimusta tehnyt vaikka tarjottiin enkä kadu sitä lainkaan. Sain hyvän prossan ja hyvän auton alleni (ei tarvinnut ajella mitään rumia pakuja).

        Ei kannata sitoutua koulutussopimukseen Kovaselle ja toisekseen Kovanen mainostaa että kurssi ilmainen mutta se otetaan kyllä palkasta kun heillä työtä teet. Useimmat kuskit jaksavat olla juuri sen vuoden. Lähes kaikki samalla kurssilla olleet menivät Kovaselle töihin into pinkeänä mutta en ole heitä enää ratin takana nähnyt??


    • Helou !

      Itse viihdyin aikoinaan Kovasella 6 kk (30 %). Työtunnit 10h-12h päivä.

      Viisastuin ja vaihdoin isäntää, nytten 4 v. samalla sifralla. Lopputulos : (40 %). Työtunnit 5h-10h.

      Palkka aikalailla sama, ja lisääkin pystyis tekemään jos haluis. Elikä ts. sama palkka pienemmällä työmäärällä.

      Ei tartte kahta kertaa kysyä, että kaduttaako kun vaihdoin työnantajaa ??

      Jee, onneks tiistaina pääsee taas töihin !!

    • 523

      Tosi paljon erimielisyyksiä huhhuh

      • peksi6912

        No jopas nyt; itse olen 42-v uranvaihtaja ja taksihommat käyneet mielessä rahapulan takia. Firma K:ta eräs tuttu ns. suositteli mutta tämän ketjun juttujen perusteella... hmm? Mulla on ABEC-kortti, auttaako mitään (tuskin). Taustaksi: koulutusta & työkokemusta tietotekniseltä alalta on, mutta joka ei nyt oikein Suomessa vedä ja siksi pitäis keksiä uutta tekemistä jolla elää. Mutta onkohan tää taksihomma sittenkään se "jokin". Kommentteja?


      • S
        peksi6912 kirjoitti:

        No jopas nyt; itse olen 42-v uranvaihtaja ja taksihommat käyneet mielessä rahapulan takia. Firma K:ta eräs tuttu ns. suositteli mutta tämän ketjun juttujen perusteella... hmm? Mulla on ABEC-kortti, auttaako mitään (tuskin). Taustaksi: koulutusta & työkokemusta tietotekniseltä alalta on, mutta joka ei nyt oikein Suomessa vedä ja siksi pitäis keksiä uutta tekemistä jolla elää. Mutta onkohan tää taksihomma sittenkään se "jokin". Kommentteja?

        Taksi on ihan hyvä homma, mutta kannattaa olla tarkkana työnantajan kanssa. Yhden auton isännissä löytyy varmasti parempia vaihtoehtoja mutta myös selvästi huonompia kuin Kovanen. Työn oleellinen hyvä puoli on se, että siinä on kuskin markkinat: jos teet työsi ja päässä liikkuu edes jotain vähää, saa melko vapaasti hinnoitella itselleen kunnon palkan (provisio 38-40) ja juuri sellaiset työajat kuin itse haluaa.

        Kannattaa myös muistaa, ettei K ole todellakaan ainut firma pk-seudulla, jolla niitä omia tilauksia on riittämiin asti. On pitkälti oma valinta, haluaako ajella ns. tolppa-autolla vai tilausliikenteeseen keskittyneellä autolla.

        Mitä tulee Kovaseen muutoin, niin täälläkin on jo huomannut, että aika paljon vaikuttaa se, millä statuksella siellä ajelee. Kun firman sisäiseen uraputkeen pääsee, on varmasti asiat kohdallaan, mutta mitä se vaatii, onkin sitten täysin eri juttu.


    • Suunnittele työsi

      Niin ja kannattaa pitää mielessä ns. työajan suunnittelu. Aika nopeasti oppii milloin ja mitkä päivät/mihin aikaan kannataa vuoroja ajaa. Joku tahkoaa viikossa viittä päivää saamatta mitään aikaan ja toinen tekee enemmän tiliä ajamalla viisaasti vaikka kolme hyvää iltavuoroa.

      Ei ole mitään järkeä ajaa muutamaa päivävuoroa 150€ kassalla, kun voi vetää yhdessä pe-la iltavuorossa 500-700€.

    • näimpävaan

      Kovasella lähtöpalkka 30% kahdenvuoden päästä saat 32% jos ajat "todella" hyvin, saat jo vuoden päästä 35% mutta siinä se sitten pysyykin. kun menet muualle, saat 38% tai 40% jos olet vasta aloittanut saat luultavasti 35% mutta se nousee hyvinkin äkkiä jos ajat hyvin! Jos kovaselle päädyt, joudut ajamaan 12h vaikka autossa ei ole edes vuoroa, tämä siksi koska "ajetaan omaa keikkaa" omaa keikkaa jota ei kaikille riitä vaikka olisi minä päivänä töissä. Jos joudut jostain syystä puhutteluun, menet yksin istumaan isoon neuvottelu pöytään jossa on 3-7 pukutyyppiä jotka hiillostavat ja alistavat sinua. Jos nyt sinne jostain syystä joku vielä suostuu menemään, niin kannattaa otta sitten heti itsekkin mulkun linja. muuten siinä lafkassa ei tule etenemään. (ja mikä on vielä todella tyhmää, etenet siellä siihen saakka minkä jo tavoitat kun ajat jossain muualla) lykkätil!!

      • Kiitos ei sellainen

        Kovanenfirma ja ne kaverit siellä on ekonomikapitalisteja. Kaikki revitään renkien selkänahasta.


      • Musta puku=IBM
        Kiitos ei sellainen kirjoitti:

        Kovanenfirma ja ne kaverit siellä on ekonomikapitalisteja. Kaikki revitään renkien selkänahasta.

        Ai että nyt sitten näin. Välillä Kovanen on kesteluissa ainoa oikea asiakkaita palveleva taksifirma ja nyt se riistääkin kuljettajia. Olisikohan mitään yhteyttä siihen, että jostain sen firman on rahaa revittävä, että pystyy palvelutasonsa ja ne sairaan kalliit autonsa maksamaan.

        Asiakkaille varmaan hienoa päästä kalliilla neliveto Audilla tms. ja kuljettaja mustassa puvussa. Yrityksillä varmaan varaa maksaa moisesta mutta jos normi kuluttaja tilaa sieltä kyydin ennakkoon vaikka keskusta -lentoasema, kannattaa sitten kysyä mitä se maksaa? Sitä ei nimittäin välttämättä ajeta taksien taksalla vaan sopimushinnalla, joka on ihan muuta kun taksien hinnat vaikka "taksilla" se kyyti ajetaankin.

        Tämä on sitä kilpailun tuomaa esimakua vaan. Ei ketään heidän palvelujaan käyttäviä kiinnosta paljonko yritys maksaa palkaa työntekijöilleen.

        Oikeasti ko. yritys on enemmänkin keskittynyt ajamaan tilaus ym. yritysten ajoja ja onnistunut siinä mielestäni aika hyvin. Toisaalta Kovasen, Kajonin ym. bulvaanien lupien haaliminen ja ns. "hoiva-autot" loppuu, kun taksilakia hetken päästä tarkistetaan.


    • ISOVARVAS1

      TOLPPAHOMOT EI TODELLAKAA RULAA..

    • juikyfj

      kovanen maksaa 30% kuskeille.
      kovanen maksoi 7.2% vähemmän veroja.

    • Veijo Jr

      Hyvä paikka opetella alkuun hommat, paljon neuvojia. Nyttemmin veivaan yksityiselle Veijolle viikonloppuja, parempi prossa, keskikassa 550 € (pelkkää vkloppua) ja liksa aina vuoron päätyttyä.

      Silti kunhan saan oikeita töitä en kyllä taksissa selvinpäin istu.

    • omia_kokemuksia

      Reilusti yli puoli vuotta on tullut ajeltua Kovasella. Ongelmana on ollut pienoinen vitutus, joka johtuu parista hirvittävästä pikkupomosta. Kun menet töihin, siellä julistetaan kovaan ääneen "autot eivät odota kuskeja, kuskit odottavat autoja". Ihan kuin tulisin täydellä provisiopalkalla työpaikalle etukäteen istumaan ja odottamaan autoa.

      Tässä firmassa kannattaa olla hatussa kilo jäitä ja hoitaa asiat omapäisesti. Hommat hoituvat ihan jees, kun ei stressaa liikaa. Kun olet ajanut 11 tuntia ja haluat lopettaa, saattaa päivystäjä kitistä, että pitää jatkaa, jos vaihtoa ei ole toisen kuskin kanssa sovittu. En ole jatkanut. En ensinnäkään halua nukahtaa rattiin ja vaarantaa asiakkaiden henkeä.

      Hienot autot ja siisti kuljettaja ovat sellaisia juttuja, jotka tekevät työskentelystä mukavaa. Toisaalta vaihdan luultavasti isäntää, heti kun sopiva tilaisuus tulee kohdalle. Ei kai siisti Mersu tai Bemari, 35 %, viikonloppuajot ole mahdottomuus löytää muualta? Nyt tuo 30 % alkaa tuntua jo vähän riistolta. Muutenkin saatan laskuttaa asiakkaalta esimerkiksi 170 euroa, joista oma osuuteni onkin vain 120 euroa, josta sitten alv pois ja lopulta 30 % taskuun. Eli kun muualla olisin voinut tienata 47 euroa, niin Kovanen vie osan välistä ja lopullinen minulle tuleva osuus onkin 33. Toisin sanoen tuo 30 % ei pidä paikkaansa, vaan todellinen kuskin osuus on monesti paljon alhaisempi. Tuossa ajamassani keikassa se oli 21 %! Tämä siis siksi, että Kovanen laskuttaa asiakkaalta reilusti, mutta kuskille maksetaan provisio pienemmästä osuudesta. Epäreilua, sanon minä. Todellisuus kuitenkin on, että suurin osa kansalaisista - siis kuskeista - eivät osaa prosenttilaskuja ja tällaiset välistävedot jäävät huomaamatta.

      Kun nyt näitä kirjoittelen, niin talon vaihto alkaa vaikuttaa entistä todennäköisemmältä.

      Muuten, niistä työajoista. Työhaastattelussa sanottiin, että talossa ajetaan sellaista tahtia, että ajetaan neljä vuoroa ja pidetään kaksi päivää vapaata. Vuorot ovat 12 tuntisia. Toisin sanoen 60 tuntia viikossa, eikä ylitöistä makseta. Laitonta touhua siis.

      • Sisääntulofirma

        Suoraan sanoen en tajua miten nykyään kukaan voi tehdä Helsingissä töitä 30% palkalla. Kun ei ihan jokaisessa vuorossa ajeta kuitenkaan 500 euron kassaa, niin on tuolla provikalla vaikea päästä edes metrosiivoojan ansioihin. No, ei sentään tarvitse lakaista asemia, mutta toisaalta pitää tehdä pitkää vuoroa läpi yön... Taitaa Kovasella olla vaihtuvuus aika suurta.

        Nimim. En ole ollut K:lla duunissa


      • teresa K

        kuka käskee sun ajaa Kovasella,jos ei nappaa ,lähde suksimaan vitt...n.


      • Jaa mää vai?

        "Tämä siis siksi, että Kovanen laskuttaa asiakkaalta reilusti, mutta kuskille maksetaan provisio pienemmästä osuudesta."

        Voiko joku Kovasella töissä oleva selittää tämän homman? Miten on mahdollista, että jos on sovittu provisiopalkka myynnistä, niin sitten ei saakaan provisiota myynnistä? Tarkoitan siis että perustuuko tämä johonkin lakiin vai onko kyseessä puhtaasti kusetus, jonka työntekijät hyväksyvät?

        Kai homma toimii toiseenkin suuntaan, eli jos taksi tekee sopimuskyydin vaikka stadista Porvooseen, niin palkka maksetaan sen mukaan mitä mittarilla olisi tullut eikä sen sopimuksen mukaan?


    • kovaselt

      Sehän se on: vaihtuvuus. Kuskeja lappaa koko ajan pihalle. Toisaalta Taksikoulubisnes pyörii heti paremmin, kun pistää vähän ukkoa pihalle ja uusia kouluun.

      • taskityttö

        Minkälainen on Kovasen koulutus-sopimus?


    • rede123

      Jäät firmalle velkaa noin 400 euroa. Velasta kuittaantuu pois puolet, kun ajat ensimmäisen puolen vuoden aikana 30 työvuoroa. Tämän jälkeen kun ajaa vielä toiset 30 vuoroa toisen puolivuotisen aikana, saa loputkin velasta anteeksi. Jotkut tekivät niin, että ajoivat ensimmäiset 30 vuoroa täyteen ja vaihtoivat sitten parempaa prossaa maksavalle isännälle.

      Kurssista piti muistaakseni maksaa parisataa euroa. Satasen pääsymaksu ja toinen satanen koemaksuksi. Tämän jälkeen menee vielä yksi satanen pukupakettiin, jos sellaisen hommaa. Kuluja tuli muistaakseni 300 egeä. Korjatkaa, jos on tullut muutoksia tai muistan väärin.

    • joskusajellu

      Tuosta provikasta vielä. Tolpilta ja normaalin datan kautta saaduista keikoista maksetaan se tavallinen 30% alvittomasta kassasta. Nämä Kovasen kiemurtelut koskevat omia keikkoja. Nehän kauppaavat business class -ajoja sun muuta sellaisille asiakkaille, joilla raha polttaa taskussa. Kuljettajan osuus on monesti 40 euroa tunnilta. Esimerkiksi heität tunnin keikan, laitat mittariin 40 euroa laskutusajoa ja saat 30 % provikkaa alvittomasta osuudesta. Koska kyseessä oli firman oma keikka, asiakkaalta on mahdollista pyytää vaikka satanen jälkikäteen laskulla. Ongelma on tietysti siinä, että tämmöiset keikat eivät välttämättä ole kuskille kannattavia. Esimerkiksi viikonloppuöinä tuollaisten keikkojen ottaminen voi pilata oman tilin. Käytäntö kuitenkin on, että omia keikkoja pitäisi ottaa.

    • STSABCZ

      Terve. Haluaisin kokeilla työta taksinkuljettajana. Mitä koulutus sisältää? Kuinka paljon on arvioitu palkka alussa? Ajoneuvojen kuljetamisesta 11 vuotta. Suomen kielen taito on tyytytävä.

      Kiitos!

      • Nuori jäärä

        Koulutus sisältää pari päivää istumista luokassa ja vähän paikallistuntemusta eli katujen nimiä ja hotellien osoitteita. Palkka n. 1500-2000 euroa kuukaudessa n. 180-200 tunnin työllä.


    • STSABCZ

      Ok , kiitoksia paljon!

    • STSABCZ

      Mutta onko työ itsesta helppo. En pelkää ajamista , mutta mikä on miinukset ja plussat?

      • 14+1

        Miinuksia ovat pitkät päivät, joutilaat hetket kun istut vaan tolpalla odottamassa kyytiä, mahdolliset ärsyttävät asiakkaat (humalaiset), auton siistinä pitäminen (kuuluu myös kuskille) ja huono palkka. Plussaa on lähinnä vapaus eli mahdollisuus sopia omista työajoistaan. Tämä viimeinen ei ihan aina onnistu, mutta Kovasen tapaisessa isossa tallissa on hyvät vaikutusmahdollisuudet.


      • Tarkennusta
        14+1 kirjoitti:

        Miinuksia ovat pitkät päivät, joutilaat hetket kun istut vaan tolpalla odottamassa kyytiä, mahdolliset ärsyttävät asiakkaat (humalaiset), auton siistinä pitäminen (kuuluu myös kuskille) ja huono palkka. Plussaa on lähinnä vapaus eli mahdollisuus sopia omista työajoistaan. Tämä viimeinen ei ihan aina onnistu, mutta Kovasen tapaisessa isossa tallissa on hyvät vaikutusmahdollisuudet.

        Mitä tuo työajoista sopimismahdollisuus tarkoittaa? Ilmeisesti tietty tuntimäärä on joka tapauksessa ajettava?? Eli pitkät päivät/yöt kuitenkin?


      • 9+2
        Tarkennusta kirjoitti:

        Mitä tuo työajoista sopimismahdollisuus tarkoittaa? Ilmeisesti tietty tuntimäärä on joka tapauksessa ajettava?? Eli pitkät päivät/yöt kuitenkin?

        Sehän on sun ja työnantajan välinen asia miten sovitte. Palkan saat kuitenkin provikkana kassasta eli ei kukaan maksa sulle läsnäolosta. Jos kuskeja riittää niin tunnit ovat sovittavissa. Pikkufirmoissa ei yleensä mitään tuuraaja-armeijaa ole eli homma on täyspäiväistä, mutta isommissa saattaa olla opiskelijoita ja lisätunteja kaipaavia listoilla, jotka ajaa mielellään enemmän. Isännällehän se on sama kunhan auto on liikkeessä.


    • tghnbteiyb

      Nyt on työttömyys ja pienet %t.

    • Hyvinkiitosvoidaan

      Hyvät puolet on mukavat työkaverit, jotka eivät ole ihan penaalin terävämpää kärkeä

    • 450.700

      kovasen ula jakaa keikkaa.....

    • Hyvätalli

      Olen pari vuotta ajanut Kovasen autoja. Talo noudattaa -miten sovitaan siten tehdään-logiikkaa. Vapauteen kuuluu, että halutessasi voit itse säätää milloin ajat mutta täydet tunnit sovitaan. Käytännössä voi aloittaa vaikka tunnin myöhässä ja lopettaa puoli tuntia aiemmin, jolloin vuoron pituus jää 10 tuntiin. Mutta provikan luonteeseen kuuluu, että kyllä sitä ajaa sen 12 tuntia, jos vientiä on. Kyllä sen jaksaa ja silloin kassakin on parempi. Kun olet sopinut ajosarjasi, ei työnantaja tee siihen muutoksia. Eli jos haluaa muuttaa ajosarjaa, on itse otettava yhteys pomoon. Lomarahaa ei ole. Maksavat vain loma-ajan palkan mutta ei erillistä palkan päälle tulevaa lomarahaa. Kun pidät kuukauden kesäloman, saat viimeisessä palkassa ennen lomaa kuuden viikon palkan. Jos erehdyt luulemaan sitä lomarahaksi, voi olla vaikeuksia maksella peruslaskuja loman jälkeen, kun ei tulekaan mitään palkkaa kuukauteen. Sairaslomalta saa palkan. Se on hyvin hoidettu. Samoin tilauksien määrä on runsas. Eli peruspalkalle pääsee laiskempikin kuski. Autojen pesu on ihan ok. Pesulaitteet ovat tehokkaita. Ilmapiiri on myös hyvä. Vaikka joskus töppää jotakin, ei siitä kauaa puheenaihetta kestä. Ne muutamat kuitit pitää sietää. En usko, että muissa firmoissa on asiat yhtään paremmin. Pari prossaa enemmän on vissiin ainoa asia, josta paremmuutta löytävät. Ja näillä taksoilla se pari prosenttia onkin suuri summa.

      • AlanSurkeinPalkka

        Pari prossaa? Salli mun nauraa. Kovasella maksetaan alan surkeinta palkkaa ja ajatetaan vuorottomana. Muualla tienaat heti 20 % parempaa bruttopalkaa ajamalla vain ja ainoastaan vuorollisia autoja. Lomarahat ja sairasloman palkka ovat jokaisella firmalla pakollisia maksuja kuten myös työterveyshuolto. Hyvin olet ulalla vai oliko kyseessä Kovasen oma trolli? Vaihda taloa ja nauti ja tienaa enemmän. Suosittelen.


      • ulaton

        Lomaraha ei ole pakollinen. Loma-ajanpalkka on. Ja mun puolesta tukehdu nauruus.


      • KovanenOnHanurista
        ulaton kirjoitti:

        Lomaraha ei ole pakollinen. Loma-ajanpalkka on. Ja mun puolesta tukehdu nauruus.

        Tuliko ulalta hyvää keikkaa? Buuuuuuuuuuuuuuaaaaaaaaaaaaaaaah


      • Kovasenkuski

        Ajan kovasella ja saan vuorotomalla autolla paremman kassan kuin vuorolisella. En usko ett kauheen moni veijjo kuski saa koko vuoron vuorottomalla 400-500 kassaa.


      • ValehteleLisää
        Kovasenkuski kirjoitti:

        Ajan kovasella ja saan vuorotomalla autolla paremman kassan kuin vuorolisella. En usko ett kauheen moni veijjo kuski saa koko vuoron vuorottomalla 400-500 kassaa.

        Varmasti totta buuuuuuuuaaaaaaaaah. Miksi Kovasen autoja on satamat pullollaan kun laiva tulee? Kyllä, juuri siksi kun vuorottomile ei riitä ajoja edes omasta tilauskeskuksesta. Joten valehtele lisää. Samoin miksi tunkio ja hotellien tolpat ovat pullollaan Kovasen vuorottomia? Ihan samasta syystä. Miksi arkiöisin Stadin keskustan tolpat täyttyvät Kovasen vuorottomista? Samasta syystä. Buuuuuuuuuuuuuuuah, olet nolo. Mukavaa että viihdyt alipalkatuna vurottomana. Buuuuuuuuuuuuuuuuuuaaaaaaaaaaaaah.


      • Kovasenkuskiii
        ValehteleLisää kirjoitti:

        Varmasti totta buuuuuuuuaaaaaaaaah. Miksi Kovasen autoja on satamat pullollaan kun laiva tulee? Kyllä, juuri siksi kun vuorottomile ei riitä ajoja edes omasta tilauskeskuksesta. Joten valehtele lisää. Samoin miksi tunkio ja hotellien tolpat ovat pullollaan Kovasen vuorottomia? Ihan samasta syystä. Miksi arkiöisin Stadin keskustan tolpat täyttyvät Kovasen vuorottomista? Samasta syystä. Buuuuuuuuuuuuuuuah, olet nolo. Mukavaa että viihdyt alipalkatuna vurottomana. Buuuuuuuuuuuuuuuuuuaaaaaaaaaaaaah.

        Voin vaan kuvitella kuinka teitä veijoi aina harmittaa ku viedään asiakkaita hotellien tolpilta kun on omia hotellinoutoja. Tunkios harvemmin meitä koskaan näkee ;). Ja yks syy miks me ollaan hotellien tolpill on se ett sielt saa paremmat asiakkaat ku muilt tolpilt. Ja meil kalustoo sen verran enemmän ku missään muus firmas siks meitä näkyy katukuvas ;))) joka puolell. Ja alipalkkatusta sen verran ei kaikki saa sitä huonointa prossaa eikä se huonoin prossaakaan oo 30% mitä te täällä jauhaatte.


      • khkhkhkjhkj
        Kovasenkuskiii kirjoitti:

        Voin vaan kuvitella kuinka teitä veijoi aina harmittaa ku viedään asiakkaita hotellien tolpilta kun on omia hotellinoutoja. Tunkios harvemmin meitä koskaan näkee ;). Ja yks syy miks me ollaan hotellien tolpill on se ett sielt saa paremmat asiakkaat ku muilt tolpilt. Ja meil kalustoo sen verran enemmän ku missään muus firmas siks meitä näkyy katukuvas ;))) joka puolell. Ja alipalkkatusta sen verran ei kaikki saa sitä huonointa prossaa eikä se huonoin prossaakaan oo 30% mitä te täällä jauhaatte.

        Et ole ihan tiivis. Kovasen kuskit lojuu tunkiolla ja satamissa. Hotelleilta tulee pokaa ihan kuule normi taksiinkin. Kovasen liksa on 30 % tämä on faktaa. Hajoa mitättömyytesi ajotaidoton pelle.


      • lipposenpave
        khkhkhkjhkj kirjoitti:

        Et ole ihan tiivis. Kovasen kuskit lojuu tunkiolla ja satamissa. Hotelleilta tulee pokaa ihan kuule normi taksiinkin. Kovasen liksa on 30 % tämä on faktaa. Hajoa mitättömyytesi ajotaidoton pelle.

        Miksi vitussa se sua haittaa anna toisten tehdä halvemmalla jos haluaa.
        Meillä on yhden auton firma autolla on ka 800e keikat valmiina joka päivälle.
        Eli aamu kuski saa noin 450e omia kyytejä minulle jää 350e 38% palkka alvittomasta kassasta 11.5 lomarahat en aja kuin 1 vkl kuukaudessa koska arkena saa paremmin.
        Eli merkitsee oikeasti vitusti kenen autoa ajelet.
        minulla on 4k palkka kuskina joka on varmasti harvinaissta.huom 3 viikonloppua vapaata.


      • Kvkvkv
        khkhkhkjhkj kirjoitti:

        Et ole ihan tiivis. Kovasen kuskit lojuu tunkiolla ja satamissa. Hotelleilta tulee pokaa ihan kuule normi taksiinkin. Kovasen liksa on 30 % tämä on faktaa. Hajoa mitättömyytesi ajotaidoton pelle.

        Jaajaa eli hauskaa ku tääll sanotaan muualla tienaa 20% enemmän. Eli jos provikka isompi esim 3-6% niin tienaa enemmän 20% ei ihan päde ;) elätte kyl vanhois uskois ku uskotte ett firmas ajetaan 30% provikkall. Mutt joo voitte ihanill tolpill venailla htd keikkoi.


    • TimoValkama

      Minusta Kovasen porukka on ja on ollut pitkään, - aikaansa edellä. Perustelu; oma keskus, huippu kalusto, välineet kaikkiin kuljetustarpeisiin. Palkka korvautuu todellakin sillä ettei tarvitse jakiksessa istua kahta tuntia..

      En ole koskaan ajanut ko. firmalle mutta uskon tuolla olevien ukkojen olleen tietoisia jo ennakkoon, mitä tulossa on...

    • uuuuiiiu

      Kovasella on moni asia muuttunut sitten vuosikymmenen vaihteen. Sanotaan nyt suoraan, että johtoportaasta on lähtenyt monta vittumaista ihmistä. Ei tuolla ole enää mistään kyttäyksestä tietoakaan, eikä kukaan pakota ajamaan kahtatoista tuntia. Joskus voi ajaa vähemmän ja joskus enemmän. Työvuorot saa valita käytännössä vapaasti, toisin kuin monissa pikkutalleissa, joissa on naimisissa yhden tai kahden auton vuorolistan kanssa. Vuorottomien autojen priorisointi omien keikkojen jaossa kompensoi paljon, ja monasti on todella niin, että ilman vuoroa tekee isomman tilin kuin vuorollisena. Harvassa on edes arkiyöt, jolloin hyvä kuski ajaa alle neljänsadan kassan. Aamuisin 4-6.30 on todella paljon omia kenttäkeikkoja, samoin noutoja kentältä 22.30-1.30. Nuo tunnit kun ajaa fiksusti, niin hyvä kassa on taattu. Sunnuntaina pääsee välillä todella hyviin ansioihin, koska Kovanen maksaa pyhälisää, joka kai muuten on taksissa aika harvinainen ilmiö, vaikka lakisääteistä onkin.

      Olen työpaikkaani todella tyytyväinen.

      • äläviitsivalehdella

        Vuorot on 6-18 ja 18-6. Siinä sulle faktaa. Todella paljon kenttävetoja.höpöhöpö. vuorottomia kovasia hotellien edustat pullollaan aamuisin eikä todellakaan viemässä asiakkaita kentälle. Vuorolliset normi taksit kyllä. Ainoat kovasen autot joita kentällä näkee on jättimäiset matolaatikot joilla tuodaan yhtä ihmistä kentälle. Laittomasti. Kovanen on surkein työnantaja alalla. Ei kannata mennä. Ihan vaan tälle kovasen hehkuttajalle tiedoksi että sunnuntaisin ajaa todella hyviä kasvoja kuka vaan joka osaa työnsä. Niin ja paremmalla pronssalla kun kovaselle. Katsos kun Vuorollisia autoja on vähän liikkeellä.


      • Näintänään

        Kovanen on hyvä työpaikka. Ahdistuneet on poistuneet ja nykyään asiat saa sovittua. Tuo parin prossan lisäys jossain tallissa, jossa sitten myös kipeänä viiletät, ei ole sen väärtti.


      • TimoTietääTänJutun
        Näintänään kirjoitti:

        Kovanen on hyvä työpaikka. Ahdistuneet on poistuneet ja nykyään asiat saa sovittua. Tuo parin prossan lisäys jossain tallissa, jossa sitten myös kipeänä viiletät, ei ole sen väärtti.

        Älä jauha paskaa. Kovanen on paskin työpaikka huonoimmalla prossalla. Kivaa ajaa vuorottomana. Jokapäivä joudut ajamaan vuorottomana. Todella hyvä duunimesta. Katsos kun vuorot on 10 h ja Kovasella ajat 12 h. Voi voi.


    • Keltaistavaloa

      Olin kovasella töissä, ei siellä kuin ihan muutama kuski aja arki yöllä tai päivällä yli 350 kassoja se on totuus. Paljon vuorottomia su ja ma yö vuoroja. Uber vienyt loputkin ajot.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6183
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3966
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2349
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1920
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1383
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1040
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      986
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      951
    Aihe