Auschwitz

Mihin mennä?

Eli haluttasiin mennä tutustumaan Auschwitziin. Onko Varsova lähin paikka jonne voi lentää? Miten olette menneet Auschwitziin? Bussilla? Hyviä hotelleja?

8

1945

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ???
      • krakovaan!

        Juu, ehdottomasti kannattaa matkustaa ensin Krakovaan, ja tehdä sieltä käsin retki. Kaupungissa on paljon matkantarjoajia, mutta itse me menimme junalla edestakaisin ja säästimme kustannuksissa.


      • Krakowaan
        krakovaan! kirjoitti:

        Juu, ehdottomasti kannattaa matkustaa ensin Krakovaan, ja tehdä sieltä käsin retki. Kaupungissa on paljon matkantarjoajia, mutta itse me menimme junalla edestakaisin ja säästimme kustannuksissa.

        ensin. Sieltä junalla Auschwitziin (oscievim). Kävellen Auschwitz-Birkenauhun (junassa olleiden juutalaisten neuvo ja heidän kanssaan kävellen). Birkenau varsinainen tuhoamisleiri ja oikea nähtävyys kaameudessaan. Sieltä ilmainen bussikuljetus Auschwitz 1:een, josta infokioskista ostettiin suomenkielinen opas- vihkonen (erittäin hyvä). Bussilla takaisin Krakovaan. Koko päivä siinä meni mutta kyllä kannatti.


      • Marshaller72
        Krakowaan kirjoitti:

        ensin. Sieltä junalla Auschwitziin (oscievim). Kävellen Auschwitz-Birkenauhun (junassa olleiden juutalaisten neuvo ja heidän kanssaan kävellen). Birkenau varsinainen tuhoamisleiri ja oikea nähtävyys kaameudessaan. Sieltä ilmainen bussikuljetus Auschwitz 1:een, josta infokioskista ostettiin suomenkielinen opas- vihkonen (erittäin hyvä). Bussilla takaisin Krakovaan. Koko päivä siinä meni mutta kyllä kannatti.

        Ilman muuta Krakovaan, alle 300€ meno-paluu Finskillä. Suosittelen Auschwitz-Birkenaussa käyntiä ti-to, pe-ma turisteja Todella paljon. Täällä mainitut junamatkat ok, itse olen käynyt Krakovassa, ja sitä myöden myös Auschwitzissa viisi kertaa, viimeksi tällä viikolla. Olen aina mennyt Auschwitziin paikallisen kuljettajan kyydissä, hakee hotellilta, nakkaa Auschwitziin, hakee Birkenausta, puhuu hyvää englantia, kertoo matkalla kaikkea mahdollista Puolasta, Krakovasta, Auschwitzista, jne. 60€ maksettiin hänelle, ilmastoitu tila-auto. Harva Auschwitzissa käynyt on nähnyt alkuperäisen junanvaunun sekä Auschwitz 3:n, hänen kyydissään näkee nekin, ja voi lisäksi päästä lossiajelulle kuten me tiistaina :) Jos kiinnostaa hänen yhteystiedot ja muutakin Krakovasta niin voipi meilailla: [email protected]


      • Marshaller72
        Marshaller72 kirjoitti:

        Ilman muuta Krakovaan, alle 300€ meno-paluu Finskillä. Suosittelen Auschwitz-Birkenaussa käyntiä ti-to, pe-ma turisteja Todella paljon. Täällä mainitut junamatkat ok, itse olen käynyt Krakovassa, ja sitä myöden myös Auschwitzissa viisi kertaa, viimeksi tällä viikolla. Olen aina mennyt Auschwitziin paikallisen kuljettajan kyydissä, hakee hotellilta, nakkaa Auschwitziin, hakee Birkenausta, puhuu hyvää englantia, kertoo matkalla kaikkea mahdollista Puolasta, Krakovasta, Auschwitzista, jne. 60€ maksettiin hänelle, ilmastoitu tila-auto. Harva Auschwitzissa käynyt on nähnyt alkuperäisen junanvaunun sekä Auschwitz 3:n, hänen kyydissään näkee nekin, ja voi lisäksi päästä lossiajelulle kuten me tiistaina :) Jos kiinnostaa hänen yhteystiedot ja muutakin Krakovasta niin voipi meilailla: [email protected]

        Niin, Auschwitziin kannattaa mennä niin että näkee kello 10 alkavan elokuvan, kesto noin 10min, hinta 3,5 zlotya ! Hotellimme oli tällä kertaa Hotel Pod Wawelem, nimensä mukaisesti linnan vieressä. Aamupala ok, huone ok, yllätys oli se että all inclusive alakerran pubissa 19-23 (paikalliset alkoholijuomat), kattoterassi mistä mahtavat näköalat, terassilla iso olut 8 zlotya, eli alle 2€ ! Hotellin hommasin hotels.comista, 4 yötä, 227€, hotellista suoraan olisi maksanut 400€ !!!


      • Marshaller72 kirjoitti:

        Ilman muuta Krakovaan, alle 300€ meno-paluu Finskillä. Suosittelen Auschwitz-Birkenaussa käyntiä ti-to, pe-ma turisteja Todella paljon. Täällä mainitut junamatkat ok, itse olen käynyt Krakovassa, ja sitä myöden myös Auschwitzissa viisi kertaa, viimeksi tällä viikolla. Olen aina mennyt Auschwitziin paikallisen kuljettajan kyydissä, hakee hotellilta, nakkaa Auschwitziin, hakee Birkenausta, puhuu hyvää englantia, kertoo matkalla kaikkea mahdollista Puolasta, Krakovasta, Auschwitzista, jne. 60€ maksettiin hänelle, ilmastoitu tila-auto. Harva Auschwitzissa käynyt on nähnyt alkuperäisen junanvaunun sekä Auschwitz 3:n, hänen kyydissään näkee nekin, ja voi lisäksi päästä lossiajelulle kuten me tiistaina :) Jos kiinnostaa hänen yhteystiedot ja muutakin Krakovasta niin voipi meilailla: [email protected]

        Finnairin suorat lennot (torstai/sunnuntai) kannattaa varata vertaa.fi -sivuston kautta. Tämä ohjaa sinut supersaverin sivulle ja lennot löytyvät parilla sadalla eurolla.


    • Auschwitziin

      Itse lensin Krakovaan Lufthansan lennoilla Frankfurtin kautta (menopaluu maksoi 170 e) mikä oli halvin vertaa.fi sivuston kautta. Hotelli oli varattu hotels.comista, vaihtoehtoja oli paljon. Auschwitziin matkustin siten että ensin junalla Oswiecimiin ja asemalta taksilla itse leiriin. Juna-taksi yhdistelmä ei maksanut juuri mitään etenkään valmismatkoihin verrattuna! Omatoimisesti on myös aikaa kierrellä ja ennenkaikkea molemmat leirit! Birkenaun puoli on ihan toista kuin itse Auschwitz I.
      leirien välin pääsee bussilla/taksilla/kävellen ja asemalle taas taksilla. Muitakin turisteja oli ja otimme kimppataksin leiriltä asemalle.

      • IhmTragedioita

        SAKSAN kuolemanleiri
        SAKSAN tuhoamisleiri
        SAKSAN keskitysleirit
        Auschwitzissa voit mennä katsomaan !
        inhimillisiä tragedioita
        Menkää katsomaan !
        historiasta toisen maailmansodan


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1965
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      140
      1445
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1118
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    Aihe