Huomasin...

mr.goodman

Että taitaa se sittenkin Kuhmo olla paras paikka asua...vai joku erimieltä asiasta??

8

3331

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllä Kuhmo

      on paras paikka asua...kuhmolaisille.

    • Iso karhu

      Minä olen huomannut saman asian jo 25 vuotta sitten.En ole päivääkään katunut että tänne jäin. (ja pääseehän täältä jos siltä alkaa tuntumaan)

    • ---

      asunut 10 v Etelä-Suomessa ja viihdyn perheen kanssa täällä. Kuhmo on paras paikka niille jotka sen niin kokee ja siellä viihtyy.

      • elämää on !!!!!

        Kuhmo paras paikka elää? Ha HA HAAAA . . . Kiva on käydä. Muutin muutama vuosi sitten etelään - elämän laatu parani huomattavasti. Metsästän ja käyn "riennoissa" - enkä vain kännää. Mitä muuta Kuhmossa on? Kesällä käyn katsomassa rollaattoreilla kulkevia vanhuksia.


      • kaunis luonto
        elämää on !!!!! kirjoitti:

        Kuhmo paras paikka elää? Ha HA HAAAA . . . Kiva on käydä. Muutin muutama vuosi sitten etelään - elämän laatu parani huomattavasti. Metsästän ja käyn "riennoissa" - enkä vain kännää. Mitä muuta Kuhmossa on? Kesällä käyn katsomassa rollaattoreilla kulkevia vanhuksia.

        Kylläpä sullakin on kova ikäva tänne kun vahtaat koko ajan tätä palstaa ja onhan nyt niin kaunista täällä aurinko paistaa ja linnut laulaa.


    • veli lesta

      Onhan se joo, jos nimittäin siskon pillu kiinnostaa...

    • onpa tietty niin .....

      .. ja paras paikka Kuhmossa on Iivantiiran ypykkä. Iivantiiran erämaa lienee laajin yhtenäinen tietön alue koko Suomessa. Sen koko on arviolta 50x50 kilometriä. Kesällä on kulku sikäli helpompaa, että Iivantiiran ja Lentuan järvien kautta pääsee veneillä vesitse Kuhmon kirkolle. Jo Ilmari Kianto kertoí aikoinaan kirjassaan "Kuhmon kulmilta" niin havainnollisesti siitä ihanuudesta ja Ypykän pirtin sanomattomasta likaisuudesta, että tuntuu kuin pirtin iljettävä lemu nousisi lukijan nenään. Pirtin veljesten kuolemansakin oli yhtä erikoinen kuin elämisensä: yksi putosi uunin päältä ja sai surmansa, yksi kuoli ruokapöytään ja yksi veneen etutuhdolle. Olipa kerran sotkamolaisessa kansakoulussa maantiedon tunnilla puhe suomensukuisista kansoista. Opettaja teki niistä tarkalleen selkoa ja sen jälkeen tutkisteli, ovatko oppilaat seuranneet ja ymmärtäneet. "Sanokaa minulle", kehotti opettaja, "mitä ne ovat, jotka asuvat meidän itäpuolellamme, puhuvat suomensukuista kieltä, mutta eivät kuitenkaan ole suomalaisia." Muuan poika viittasi ja vastasi: "Ne on kuhmolaisia".

    • ilpo.kyllonw

      Hyvä paikka on. Oon syntynyt Juttuanjärven rannalla, ja palaan joka vuosi sinne takasin. Ja muutan sinne , kun parin vuoden pääsee eläkkeelle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5095
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3197
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1800
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1325
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1267
    Aihe