Tokmannin epäsiisteys

ihmettelijä???

onko kukaan muu laittanut merkille, miten sotkuista Tokmannilla on aina? Ihmettelen vain...joka kerta kun käyn, tuntuu kuin olisi jollakin epäsiistillä kirpparilla, tavaroita miten sattuu ja missä sattuu...jos itse olisin vastuussa kaupasta, olisi se kyllä huomattavasti miellyttävämpi ja siistimpi kuin tällä hetkellä!!!!

92

6131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myos se että,

      Kaupan oleva tavara on sellaista "bulkkitavaraa", joka tulee ja menee. Itse en kauppiaana lähtisi panostamaan kyseisen kaman hyllytykseen kovin vahvasti; jos ei mene lavalta kaupaksi, niin ei kai hyllyltäkään? Jooo ja sitten oon huomannu tommosta heräteostoksista heräämistä; kiva kippo jää jugurttihyllyyn ja toissajouluinenpääsiäismuna unohtuu tamppooniviidakkoon! Että sekaisuus on seurausta myös asiakkaitten toiminnasta.Tekstin maksimimäärä on 5000 merkkiä, jäljellä 4575

    • huomannut jo

      kaksi vuotta sitten!

      • siistiä

        Pieksämäen Tokmanni on tosi siisti. Ilmeisesti siellä työntekijät tekevät työnsä hyvin. Paljon on törkyä, mutta siististi esillä. Varkaudessa on yksi sotkuisempia, mitä olen nähnyt.


      • liian
        siistiä kirjoitti:

        Pieksämäen Tokmanni on tosi siisti. Ilmeisesti siellä työntekijät tekevät työnsä hyvin. Paljon on törkyä, mutta siististi esillä. Varkaudessa on yksi sotkuisempia, mitä olen nähnyt.

        pienistä toimitiloista.Eikö jo kannattaisi katsella isompia luukkuja kun asiakkaitakin on jonoksi asti.


      • jnss
        siistiä kirjoitti:

        Pieksämäen Tokmanni on tosi siisti. Ilmeisesti siellä työntekijät tekevät työnsä hyvin. Paljon on törkyä, mutta siististi esillä. Varkaudessa on yksi sotkuisempia, mitä olen nähnyt.

        tokmanni siistein joensuussa siellähän on se pää paikkakin


    • voisi vähentää

      Ja myyjien meikkiä voisi vähän vähentää. Ainakin yksi on niin umpeen maalattu että hyi olkoon...

      • kauppaan katsomatta

        Tokmannillahan ei kuitenkaan ole mikään pakko käydä. Sotkuisuuden lisäksi siellä on myös huomattavasti kalliimpaa kuin naapuri kaupassa.
        Ulkonäön lisäksi myyjien yleisesti kannattaisi miettiä myös käyttäytymistään ja pukeutumistaan.


    • Kaaoksensieto kateissa

      olen ihmetellyt. Varkaus on niin pieni kaupunki, että jokaisessa kaupassa tulee välillä käytyä. Mutta Tokmannilla iskee ahdistus: kamaa sikin sokin läjissä kasapäin. Halpaakin on, mutta kun kaivauksien ja etsintöjen jälkeen jotain löytää ei jaksa enää edes sovitella.
      Pakkauslaatikoita, lavoja, tomuisia hyllyjä...
      Myyjät on ehkä meikattuja. Paksut pakkelit eivät anna kovin siistiä vaikutelmaa. Mutta ystävällistä ja kohteliasta palvelua kaupasta kyllä saa.
      Tykkäisin käydä, mutta sekasorto ahdistaa.

      • kun pari

        kesää sitten oli Tokmannissa jotain tarjouksessa. En enää muista mitä se oli. Joka tapauksessa se oli sellaista jota tarvitsin. Niinpä meninkin sitten "ostamaan". Lattialla oli päiväpeitteitä pitkin ja poikin, ilman mitään pakkausta. Joku oli ilmeisesti niitä katsonut ja etsinyt. Jättäen sitten siihen. Näinhän muissakin kaupoissa asiakkaat tekevät. MUTTA myyjät sitten laittavat tavarat paikoilleen. Vaan ei Tokmannissa. Siihen jää ikuisiksi ajoiksi. En muuten löytänyt sitä etsimääni, enkä viitsinyt minkään kasojen alta ruveta etsimäänkään. Oli todella epäsiisti yleisvaikutelma!


    • ripu

      Leppävirralla on kans kamala kaaos tokmannilla että huh......huh.

      • rapu22

        Hei, ei se epäjärjestys mitään niin kamalaa ole,mut mitenkä sinua oikein palvellaan ollaan huonolla tuulella ,kun on kiiire ja kaiken kruunaa ylimielinen
        kassa rouva vai mikä lie,joka jauhaa purkkaa ja on tosi tietävä kaikista asioista.ei
        ainakaan tunnu olevan alalle sopiva henkilö. Kaipa hän täyttää kaupan alan vaatimukset.


    • tehtävä

      vain laittaa uutta tavaraa hyllyille..jos niille ei makseta tavaroiden siivoamisesta. Itse olen ollut toisessa vastaavanlaisessa töissä, ja kyllä siellä laatikosta tavarat purettiin hyllyille ja useaan otteeseen samoja tavaroita järjesteltiin takaisin asiakkaitten jäljiltä jotta osasto pysyi siistinoloisena!

      • puolustusta

        Tulisi äkkiä mieleen, että myyjän palkka koostuisi siitä, että tämä huolehtii hyllyjen siisteydestä. Itse olin joskus myyjänä ja kyllä minun tehtäviini kuului siivota asiakkaiden sotkut.


      • olin konttoristina
        puolustusta kirjoitti:

        Tulisi äkkiä mieleen, että myyjän palkka koostuisi siitä, että tämä huolehtii hyllyjen siisteydestä. Itse olin joskus myyjänä ja kyllä minun tehtäviini kuului siivota asiakkaiden sotkut.

        eräässä firmassa. Ihan oma-aloitteisesti joskus siivosin asikakkaiden jälkiä. Eikä se siivottava edes ollut minun huoneessani. Aina kun oli vähän hiljaisempaa keksin muuta tekemistä. Nykyajan työntekijät pitävät aivan liian paljon kiinni vain omista töistään. Älkääpä sitten ihmetelkö, jos työnantaja ei kirjoita hyvää työtodistusta. Kirjoittaa vain sen perusjutun. Minä sain maininnan ahkera, tunnollinen, luotettava jne. Kun tietää saavansa hyvän työtodistuksen, voi pyytää sen arvosteltuna. Työnantajahan ei saa kirjoittaa sellaista työtodistusta kuin työn tekijän pyynnöstä. Jos saisi, olisi monen työtodistuksessa maininta laiska, huolimaton , työtä vieroksuva jne.


    • säälittävää

      Juu, siellä on aina kuin olisi joku inventaario, uusien tavaroiden paikoilleensijoittelu tai koko kaupan uudelleenjärjestey menossa, tai sitten kaikki jäänyt jotenkin kesken. Siellä ei osata yhtään organisoida hommia tai tavaraa tilataan liikaa siihen nähden mihin se mahtuu sijoitettavaksi. Kaikilla käytävillä on koreja, laatikoita, kärryjä, erilaista tavaraa irrallaan pinoissa ja kasoissa tai roikkumassa jossain. Kulkeminen ostokärryjen kanssa tavarakaaoksessa on tuskastuttavaa ja hankalaa.

      Tämä varmaan edellämainittu suttuisen ylimeikattu myyjänainen monasti siellä yrittää jotain järjestellä ja jotenkin tulee mieleen syy ja seuraus jos hän on se joka tavarataivaasta vastaa. Ei millään pahalla toki.

      Kai tavara on esim naapurikauppaa edullisempaa ja asiakkaita kuitenkin riittää joten se katsottaneen riittävän heille palveluksi. Saakoot muualla sitten muutakin kuin halpaa tavaraa.

      Kyllä Tokmanniin on mentävä aina tietyllä asenteella että hommasta selviää ilman verenpaineen nousua. :D

    • semmoinen

      etteivät nyt Tokmannin kilpailijat osallistu tähän sättimiseen.Se olisi liian helppoa ja halpaa kamppanjointia.

    • Sic!

      Turha täällä on vinkua ja valittaa, ei se johda mihinkään!Lähettäkää palautetta osoitteella [email protected].

      • vapaa.

        Kyllä täällä voi keskustella aiheesta kuin aiheesta Varkautta koskien. Sitäpaitsi tokkopa Tokmannilla korvaa lotkautetaan palautteesta liikkeen sekamelskaa koskien. Eiköhän siellä itsekin tiedosteta asia ja oltaisiin se korjattu jos se häiritsisi. Asiakkaita riittää niin mitäpä turhaa siivoilemaan.


      • aaaaaaaasiakas
        vapaa. kirjoitti:

        Kyllä täällä voi keskustella aiheesta kuin aiheesta Varkautta koskien. Sitäpaitsi tokkopa Tokmannilla korvaa lotkautetaan palautteesta liikkeen sekamelskaa koskien. Eiköhän siellä itsekin tiedosteta asia ja oltaisiin se korjattu jos se häiritsisi. Asiakkaita riittää niin mitäpä turhaa siivoilemaan.

        kerran palautetta Tokmannin Varkauden pomolle erääseen kausimyyjään liittyen ja heti seuraavana päivänä oli vastaus ja pahoittelut s-postissa, joten kyllä siellä kuunnellaan asiakasta. Minua myös ärsyttää esim. vaatteiden esillepano - eihän siellä viitsi miään katsellakaan, kun ne rytkyt on niin hankalasti esillä.


    • Leidi D

      Vaatteita on hujan-hajan,mutta puhtaita ja siisteissä koreissa tai rekeissä.Markkinameininkiä sanoisin..niinkuin pitääkin olla.Ruokapuoli on ahdas,mutta siisti.Turhaa mollaamista.

      • äetee

        ainakin on eri yrittäjä kuin tokmannilla ja varmasti kaupungin paras palvelutiski sieltä löytyykin!!!!


      • OEKEESSA
        äetee kirjoitti:

        ainakin on eri yrittäjä kuin tokmannilla ja varmasti kaupungin paras palvelutiski sieltä löytyykin!!!!

        Se kyllä on tosi,että Sepon Lihatiskillä palvelu pelaa ja tavara mitä siitä ostat on tosi riimaa.Siinä yrittäjä on tosissaan ja on mukava käydä asioimassa.


      • ekvbhjvbhöjvböj
        OEKEESSA kirjoitti:

        Se kyllä on tosi,että Sepon Lihatiskillä palvelu pelaa ja tavara mitä siitä ostat on tosi riimaa.Siinä yrittäjä on tosissaan ja on mukava käydä asioimassa.

        ilman sepon tiskiä tuskin tokmannilla kukaan asioisi


      • hippaheikki
        ekvbhjvbhöjvböj kirjoitti:

        ilman sepon tiskiä tuskin tokmannilla kukaan asioisi

        Onkos tämä huomioita tehnyt arvoisa yleisö yhtään katsellut, mitä asiakkaat kärryistään kassatiskeille nostelevat. Olen vahvasti sitä mieltä, että Tokmanni on enempi elintarvike ymv liike. Tätä ajatusta tukee myös kaupungin paras lihatiski, Jos kaupan kate haettaisiin tekstiileistä, joista tällä palstalla nyt tuntuu valtava huoli olevan, olisi lihatiskin paikalla Marimekon tai Vuokon bontique. Ymmärtääkseni elintarvikepuoli on varsin siisti muutoinkin, myös hintatasoltaan. Kausitori on kausitori, taloustavarat ovat taloustavaroita, niitä, yhtävähän kuin vaatteita tuskin joka kauppareissulla hankitaan.


      • Lihatiski on hyvä
        OEKEESSA kirjoitti:

        Se kyllä on tosi,että Sepon Lihatiskillä palvelu pelaa ja tavara mitä siitä ostat on tosi riimaa.Siinä yrittäjä on tosissaan ja on mukava käydä asioimassa.

        Sepon lihatiski on tosi hyvä.
        Muuten Tokmanni on niin tuskastuttavan ahdas kauppa, että en käy siellä enää nykyisin ollenkaan. Hyllyjen välit on niin täynnä ja ahtaat että ei sinne enää asiakas mahdu ostoksiaan tekemään.
        Käyn nykyisin Prismassa. Lidlissä alan käydä useammin heti kun saavat kassojen yhteyteen kunnollisen pakkauspöydän.


      • kaunis päivä...
        OEKEESSA kirjoitti:

        Se kyllä on tosi,että Sepon Lihatiskillä palvelu pelaa ja tavara mitä siitä ostat on tosi riimaa.Siinä yrittäjä on tosissaan ja on mukava käydä asioimassa.

        Seppo nostaa vielä oman lihan tiskille. Siinä sitä on rouvilla ihmettelemistä kun filettä leikataan.


    • jama,

      asiakkaat ne on ,jotka sotkee,, !!Ei prismassa kukaan uskalla silleen tehdä!

      • Ikävää ja sotkuista

        Oletko käynyt esim. naistenvaateosastolla? Vaatteet on niin epäkäytännöllisissä rekeissä ettei niitä pysty kunnolla katselemaan! On ahdasta ja esillepanossa ei ole mitään logiikkaa! Kunhan on johonkin saatu ahdettua....


      • ahdasta muutoinkin
        Ikävää ja sotkuista kirjoitti:

        Oletko käynyt esim. naistenvaateosastolla? Vaatteet on niin epäkäytännöllisissä rekeissä ettei niitä pysty kunnolla katselemaan! On ahdasta ja esillepanossa ei ole mitään logiikkaa! Kunhan on johonkin saatu ahdettua....

        saisi olla avarampaa - hyllyjen väleillä tilaa.


      • asiakas...........

        Onko Prismassa jotain niin pelottavaa, ettei asiakkaat uskalla katsella vaatteitteita, vaan ottavat aina korista tai hyllystä päällimmäisen toivoen, että sattui oikea koko.
        Salli mun nauraa:))))).
        Otappa silmä käteen ja käy katsomassa Prismassa tai Cittarissa vaatteita. Sen lisäksi, että ko. kauppoihin on tilattu vain sen verran tavaraa, minkä saa siististi esille, hyörii osastoilla aina myyjiä kohentelemassa yleisilmettä. Myös Lidlin ulkoasu on siisti, vaikka siellä myydään halppista, mikä on vain aseteltu siten, että ihmiset voivat penkoa sotkematta. Lidlissä ei ole edes myyjiä kuin muutama, mutta myyjät ovat tehokkaita. Siellä ei myyjä istu kassalla tyhjänpanttina, vaan tekee kaupan muita töitä.
        Ihmettelen vielä onko Tokmannia halvaksi sanovat katsoneet koskaan muiden kauppojen hintoja? Sillä olipa kysymys mistä tahansa tuotteesta, niin kertaakaan en ainakaan itse ole hintavertailun jälkeen päätynyt ostamaan Tokmannilta tai Saiturinmekasta. Molemmissa on heikko laatuista krääsää, mikä maksaa saman verran tai enemmän kuin laadukas muissa kaupoissa.


    • lienee...

      syynä moiseen törkyisyyteen....ennen siellä oli paikat ihan suht koht kondiksessa, mutta nyt on kaikki toisin. Tarviaako tavaraa tilata yli kapasiteetin, jos ei sitten ole mahdollisuutta sitä hyvin esille laittaa. Enkä puhu nyt elintarvike- tai lihatiskiosastosta, ne sentään ovat vielä asiallisia.

    • Tirlittaan

      Juu samaa mieltä kansassi. Itseäni tuskastutaa ettei voi kärryjen kanssa liikkua kun aina kärryt jumii johonkin laatikon kulmaan. Kärryt on oltava aina kun on lapsi joka ei osaa kävellä vielä.

      • pihimikäpihi

        Tarkan markan ihmisenä täytyy lisäksi sanoa, että Tokmanni on kauppa, jossa säännöllisesti hinta tarjouslehdessä/julisteessa on eri kuin kassalla.
        Tarkkana saa olla, jotta tarjoustuote tosiaan ilmoitetulla hinnalla myydään.
        Samaa on tapahtunut joskus CM;ssä ja Euromarketissa, mutta Prismassa ja Lidlissä ei koskaan!


      • pilkut sileäksi viilannu
        pihimikäpihi kirjoitti:

        Tarkan markan ihmisenä täytyy lisäksi sanoa, että Tokmanni on kauppa, jossa säännöllisesti hinta tarjouslehdessä/julisteessa on eri kuin kassalla.
        Tarkkana saa olla, jotta tarjoustuote tosiaan ilmoitetulla hinnalla myydään.
        Samaa on tapahtunut joskus CM;ssä ja Euromarketissa, mutta Prismassa ja Lidlissä ei koskaan!

        Tavaroiden hinnat kannattaa todellakin tokmannilla tarkistaa aina! Olen joutunut oikaisemaan hyvin monta kertaa kassalla väärin rahastetun tuotteen, yleensä ne ovat olleet kausitorin puolelta auto- ja remonttitavaroita joissa hinta hyllynreunassa ja kassalla on eri. Kaiken huippu, että ostin kolmatta kertaa samaa tököttiä, eikä vieläkään oltu korjattu hintaa vaikka jo ensimmäisen kerran asiaa oikaistessani myyjä sanoi oikaisevansa asian. Liekkö vieläkin hyllynreunassa yli 2e halvempi hinta kuin kassalla...

        Myyjistä: Oletteko huomanneet että Tokmannin puolen myyjillä taitaa olla tietyt ulkonäkö- ja sukupuolikriteerit työn saamiseksi? Tulee mieleen että työhönottaja on karvarintainen, paita napaan asti auki oleva kultavitjat kaulassa kulkeva keski-ikäinen mies... :D No ei vaiskaan, mut vähän tulee sellainen mielikuva kun tokmannin myyjätyttöjä katsoo...


    • Leidi D

      Epäjärjestys on eriasia kuin epäsiisteys.Tokmannilla on siistiä,mutta kun tavaraa on paljon niin vallitsee joskus epäjärjestys.

      • MKKKS

        En ihan kirjoittaisi tuota tokmannin siisteyttä. Jos vihannespuoli pursuaa vanhoja tomaatteja ym. ja kärpäset pörrää hyllyissä niin kyllä se on muuta kuin epäjärjestystä. Lisäksi muutaman kerran törmännyt lemmikkien ruoka puolella kummallisesti nakerrettuihin pakkauksiin...voisihan tuolla ehkä kuvitella terveystarkastajan visiitilläkin olevan tarvetta.


    • Aivan järkyttävää

      Lasten vaatteet lattialla, kärryillä ajettu yli... Tavarat muutenkin ihan sikinsokin!

      • ne......

        Myyjät kostaa tätä ketjua ja siivoavat vielä vähemmän;)


      • Varkkila
        ne...... kirjoitti:

        Myyjät kostaa tätä ketjua ja siivoavat vielä vähemmän;)

        Yksi rouva heitti vuonna 2002 jätskipaperin lattialle...Siitä alkoi sellainen mellakka, että en meinannut ehtiä alta pois... :)


    • assisi

      Minusta se on lähinnä köyhien ja venäläisten kauppa. Siltä se näyttää ja sen mukaan se toimii. Käyn siellä vain kun tunnen itseni köyhäksi.

      • Varkkila

        Itse käyn kerran pari vuodessa katteleen jotain tarpeellisen tarpeetonta tarjouskuponkijuttua. Lihatorilla pitäis varmaan käydä useammin :)


      • saukrav

        Erästä tuotetta useammasta kaupasta etsittyäni kävin myös Tokmannilla. Ostin tuotteen ja rehuja iltasalaattiin, enkä kokenut missään vaiheessa erityisempää ongelmaa siisteydestä, ahtaudesta kuin muustakaan. Ehkä olen juuri köyhä venäläinen, eikä siinä mitään, mutta etsimäni asiat ja pari muuta ostin, enkä tajunnut kärsiä ollenkaan.


      • Varkkila
        saukrav kirjoitti:

        Erästä tuotetta useammasta kaupasta etsittyäni kävin myös Tokmannilla. Ostin tuotteen ja rehuja iltasalaattiin, enkä kokenut missään vaiheessa erityisempää ongelmaa siisteydestä, ahtaudesta kuin muustakaan. Ehkä olen juuri köyhä venäläinen, eikä siinä mitään, mutta etsimäni asiat ja pari muuta ostin, enkä tajunnut kärsiä ollenkaan.

        voisi luulla, että oletkin käynyt väärässä paikassa, vai kuinka :)


      • tokmannilla
        Varkkila kirjoitti:

        voisi luulla, että oletkin käynyt väärässä paikassa, vai kuinka :)

        käyneenä voisin vaikka veikata et tämä viestiketju on luettu!! Oli nimittäin todella siistissä kunnossa koko myymälä! Oli kyllä jo aikakin.


      • asijakas
        tokmannilla kirjoitti:

        käyneenä voisin vaikka veikata et tämä viestiketju on luettu!! Oli nimittäin todella siistissä kunnossa koko myymälä! Oli kyllä jo aikakin.

        tänään kävin minäkin tokmannilla ja yllätys oli suuri kun korit ym. olivat suht siistejä...vielä pientä järjestelyä niin ihan hyvältä näyttää...


      • naukumiseen osallistunut
        asijakas kirjoitti:

        tänään kävin minäkin tokmannilla ja yllätys oli suuri kun korit ym. olivat suht siistejä...vielä pientä järjestelyä niin ihan hyvältä näyttää...

        Eli ei mennyt hukkaan tämäkään valittaminen:)


      • Sic!
        naukumiseen osallistunut kirjoitti:

        Eli ei mennyt hukkaan tämäkään valittaminen:)

        Lähetin nim ittäin linkin tästä viestiketjusta jo kesäkuun alussa Kyösti Kakkoselle ja Tokmannin asiakaspalautteen sähköpostiin. Eli kannattaa valittaa suoraan asianomaisille eikä itkeä asioista täällä! Tosin tässä tapauksessa varmaankin joukkovoimakin auttoi...


      • ........................
        Sic! kirjoitti:

        Lähetin nim ittäin linkin tästä viestiketjusta jo kesäkuun alussa Kyösti Kakkoselle ja Tokmannin asiakaspalautteen sähköpostiin. Eli kannattaa valittaa suoraan asianomaisille eikä itkeä asioista täällä! Tosin tässä tapauksessa varmaankin joukkovoimakin auttoi...

        No mutta jos ei poppoo olisi valittanut, niin mitäpä olisit kakkoselle linkittänyt? Eli valittaminen kannattaa aina;).


      • !!!
        Sic! kirjoitti:

        Lähetin nim ittäin linkin tästä viestiketjusta jo kesäkuun alussa Kyösti Kakkoselle ja Tokmannin asiakaspalautteen sähköpostiin. Eli kannattaa valittaa suoraan asianomaisille eikä itkeä asioista täällä! Tosin tässä tapauksessa varmaankin joukkovoimakin auttoi...

        Ja lähettää se sähköpostissa pääkonttoriin!


      • muttta minun kun

        ei tarvitse esittää rikasta ja käyn köyhien kaupassa liki joka päivä.
        En ole huomannut, että Prismassa tai Citymarketissa olis sen rikkaamman näköisiä ihmisiä. No voihan sitä olla tietysti omasta mielestään, hah..hah...
        Ja kaiken lisäksi olen erittäin tyytyväinen kaupan toimintaan, jos joku osasto ei miellytä, senhän voi kiertää toista kautta, käy vain siellä, mille osastolle on asiaa.
        JEP! JEP! Tyytyväinen asiakas! Hyvät myyjät


      • Ale Ale
        muttta minun kun kirjoitti:

        ei tarvitse esittää rikasta ja käyn köyhien kaupassa liki joka päivä.
        En ole huomannut, että Prismassa tai Citymarketissa olis sen rikkaamman näköisiä ihmisiä. No voihan sitä olla tietysti omasta mielestään, hah..hah...
        Ja kaiken lisäksi olen erittäin tyytyväinen kaupan toimintaan, jos joku osasto ei miellytä, senhän voi kiertää toista kautta, käy vain siellä, mille osastolle on asiaa.
        JEP! JEP! Tyytyväinen asiakas! Hyvät myyjät

        Tää oli takuulla Tokmannin myyjän epätoivoinen puolustautuminen:).
        Mitä ajat takaa tuolla, että Prismassa käymällä esittää rikasta?
        Itse käyn Prismasta ruoat, koska saan sieltä halvemmalla leivät, juustot lihat, sekä maidon. Kahvi on halvempaa ja useimmiten hedelmätkin, vaipoissa säästää kun ostaa Prismasta, samoin lasten ruoissa ja aivan kaikessa mitä meidän perheen korista löytää. Vaatteet ostan yleensä Citymarketista, koska sieltä löytää välillä erittäin edullisesti laadukasta ja lastenvaate valikoima on Varkauden monipuolisin. Tokmannia en kyllä hintojen suhteen pitäisi köyhien kauppana, sillä huono laatuinen tavara maksaa saman verran tai enemmän kuin noissa isoissa marketeissa laadukas. Haluaisin tietää mitä ostoksia tekevät ne, jotka väittävät saavansa halvemmalla Tokmannilta? Vai tarkoititko kenties, että ylpeänä köyhdyt käymällä ko. kaupassa?


      • =) =)
        !!! kirjoitti:

        Ja lähettää se sähköpostissa pääkonttoriin!

        on ollut kiva seurata, miten ihmiset ovat ottaneet kantaa niin puolesta kuin vastaan. Ja mikä hienointa, jos tällä ketjulla on ollut todellista vaikutusta..koska sehän oli perimmäinen ajatus...aina on mukavampaa asioida "hyvinhoidetussa" kaupassa!! Pitääpä seuraavan kerran siellä asioidessa katsoa, onko muutosta tapahtunut =)


      • Sokkopörriäinen
        =) =) kirjoitti:

        on ollut kiva seurata, miten ihmiset ovat ottaneet kantaa niin puolesta kuin vastaan. Ja mikä hienointa, jos tällä ketjulla on ollut todellista vaikutusta..koska sehän oli perimmäinen ajatus...aina on mukavampaa asioida "hyvinhoidetussa" kaupassa!! Pitääpä seuraavan kerran siellä asioidessa katsoa, onko muutosta tapahtunut =)

        ja en minä kyllä mitään ihmeempää parannusta tilanteeseen huomannut! Ihan samat ylitursuavat korit siellä oli käytävien varrella ja vaatteet roikkui yhtä epämiellyttävissä naulakoissa kuin ennenkin! Olenkohan sokea?


      • vai että
        Ale Ale kirjoitti:

        Tää oli takuulla Tokmannin myyjän epätoivoinen puolustautuminen:).
        Mitä ajat takaa tuolla, että Prismassa käymällä esittää rikasta?
        Itse käyn Prismasta ruoat, koska saan sieltä halvemmalla leivät, juustot lihat, sekä maidon. Kahvi on halvempaa ja useimmiten hedelmätkin, vaipoissa säästää kun ostaa Prismasta, samoin lasten ruoissa ja aivan kaikessa mitä meidän perheen korista löytää. Vaatteet ostan yleensä Citymarketista, koska sieltä löytää välillä erittäin edullisesti laadukasta ja lastenvaate valikoima on Varkauden monipuolisin. Tokmannia en kyllä hintojen suhteen pitäisi köyhien kauppana, sillä huono laatuinen tavara maksaa saman verran tai enemmän kuin noissa isoissa marketeissa laadukas. Haluaisin tietää mitä ostoksia tekevät ne, jotka väittävät saavansa halvemmalla Tokmannilta? Vai tarkoititko kenties, että ylpeänä köyhdyt käymällä ko. kaupassa?

        kahvi ja hedelmät halvempaa, tutkailehan vielä uudelleen asioita.
        Lastenvaipatkin kannattaa ostaa Lidliltä, vai onko sekin se köyhien kauppa?


      • ..köyhä..
        vai että kirjoitti:

        kahvi ja hedelmät halvempaa, tutkailehan vielä uudelleen asioita.
        Lastenvaipatkin kannattaa ostaa Lidliltä, vai onko sekin se köyhien kauppa?

        Ennen kävin vaippa ostoksilla lidlissä... nostivat vaippojen hintaa ja kappalehinnaltaan halvin vaippa löytyy nykyään Prismasta. Kahvinkin löytää halvemmalla prismasta. Leipä lidlissä on halpaa, mutta ei viitsi pelkän leivän takia jonottaa tuntikausia. Hedelmiä oon joskus ostanut lidlistä, mutta eivät tehneet kauppaansa meillä, enkä myöskään ole huomattavan halpoja rehuja koskaan Lidlissä nähnyt. Aika tarkkaan katselen hintoja, mutta en oo kyllä lähiaikoina käynyt Lidlissä, joten ihan ajan tasalla en ole.


      • sdeg
        ..köyhä.. kirjoitti:

        Ennen kävin vaippa ostoksilla lidlissä... nostivat vaippojen hintaa ja kappalehinnaltaan halvin vaippa löytyy nykyään Prismasta. Kahvinkin löytää halvemmalla prismasta. Leipä lidlissä on halpaa, mutta ei viitsi pelkän leivän takia jonottaa tuntikausia. Hedelmiä oon joskus ostanut lidlistä, mutta eivät tehneet kauppaansa meillä, enkä myöskään ole huomattavan halpoja rehuja koskaan Lidlissä nähnyt. Aika tarkkaan katselen hintoja, mutta en oo kyllä lähiaikoina käynyt Lidlissä, joten ihan ajan tasalla en ole.

        mitä vittua te meette sinne jos niin ahdistaa eikö oo parempaa tekemistä ku keskustella jostain kaupan siisteydestä pellet!


      • siellä on halapaa
        sdeg kirjoitti:

        mitä vittua te meette sinne jos niin ahdistaa eikö oo parempaa tekemistä ku keskustella jostain kaupan siisteydestä pellet!

        Väitinkös minä siellä pyöriväni:D


      • itelläs
        sdeg kirjoitti:

        mitä vittua te meette sinne jos niin ahdistaa eikö oo parempaa tekemistä ku keskustella jostain kaupan siisteydestä pellet!

        olla parempaa tekemistä, kun pitää tulla tuolla kielenkäytöllä morkkaamaan muitten tekemisiä..opettele käytöstapoja!!!!!!!!!!


      • on melkein
        itelläs kirjoitti:

        olla parempaa tekemistä, kun pitää tulla tuolla kielenkäytöllä morkkaamaan muitten tekemisiä..opettele käytöstapoja!!!!!!!!!!

        kaikkea myytävänä.Sekainen basaaritunnelma voi syntyä myös siitä.Ja hinnat on mielestäni tosi edulliset.Kaikki ei voi olla halvempaa kuin muualla. Mutta suurin osa on.Miksi muuten pitäisi olla aivan erityisen siistiä,sekin näkyy hinnoissa.


      • idiootit
        itelläs kirjoitti:

        olla parempaa tekemistä, kun pitää tulla tuolla kielenkäytöllä morkkaamaan muitten tekemisiä..opettele käytöstapoja!!!!!!!!!!

        mitä te sit meette sinne jos niin epäsiistiä!!!!!!!!!?????


    • Miss X.

      Ei haittaa minua vaikka esillepanoon ei olisi kovin panostettu. Palvelu pelaa ja asiat hoituu niinkuin suuremmissaki puljuissa. Kempparituotteet edullisia kilpailijoihin verraten, Lihatori kaupungin paras sekä työntekijät ystävällisiä sekä avuliaita. En lähtisi itse vertaamaan Tokmannia suuriin ketjuyrityksiin, kuten K-ryhmä ja S-ryhmä...

      Tykkään asioida ja piste. (Ps, vaatteita olen monet ostanut Tokmannilta, ovat kestäneet useita vuosia, toisin kuin Seppälän ale-tuotteet...gröhöm..)

      • ei mitään vikaa

        En ole huomannut mitään epäsiisteyttä,päin vastoin,joku katkera vaan panettelee suotta.


      • ........................
        ei mitään vikaa kirjoitti:

        En ole huomannut mitään epäsiisteyttä,päin vastoin,joku katkera vaan panettelee suotta.

        On siellä epäsiistiä ja myyjätkin suttuisia, miksi siitä ei voisi keskustella?
        Pari viikkoa sitten pyörähdin siellä etsiskelemässä erästä tuotetta. Siinä sekaisia hyllyjä katsellessani seurasin samalla myyjää joka täytellessään hyllyjä nakkeli roskat lattialle. Vaihtaessaan paikkaa osa roskista vielä unohtui ja jäi lojumaan lattialle. Poistuin kaupasta tyhjin käsin, sillä työssä käyvällä ei ole käytettävissä niin paljon jouto aikaa, että voisi tunteja etsiä tarvitsemaansa. Varsinkin kun siistimpiäkin halppis kauppoja kaupungista löytää.


    • voi voi voi

      Sun varmaan täytyy hakea sitä paikkaa:)))))))

    • Sauvailija

      pari päivää sitten, kun käväisin siellä, oli paikat tosi siistit. On tainnut tän palstan haukut mennä perille..

    • Upeata

      Kyllä te ihmiset sitten jaksatte jauhaa paljon paskaa tyhjästä! Hehheh

    • minun näkemys

      itse mitä olen käynyt tokmannilla olen huomioinut sen vaikka onkin pieni
      kauppa ja paljon tavaraaniin ,on asiakkaita,jotka tonkivat ja kaivelevat tavaroita,kuljetellen eripaikkoihin ja jättäen ne epäsiististi .että´asiakaskin voisi itse laittaa tavarat paikoilleen sinne mistä ottavat ja yhtä siististi,kun olivat.
      myyjät näkyy kyllä asiakkaiden jälkiä raivailevan.
      0nhan esim.pieksämäellä isompi tokmanni sielläkin olen käynyt tavaraa on sielläkin samallatavalla asiakkaiden kuljettamia ja jättämiä tavaroita eri pisteisiin ,mihineivät edes kuulu.
      paljon riippuu kävijästä minkä jälkensä mihinkin jättää.

      • minä vaan

        Tätä tapahtuu joka kaupassa ja itse tiedän kokemuksesta, että jos siivous on päivittäistä, niin paikat pysyy siistinä.


      • hoh-hoijaa....

        Lisää myyjiä asiakaspalveluun, jottei tarvitse tonkia, kuletella ja ihmetellä!

        On se vaan kumma, että se on jo asiakkaan vika, ettei kauppa pysy siivona!!! Eiköhän se nyt ole ihan Kakkosen ongelma, miten paikat pysyvät siitinä. Ei asiakkaan!!!! (voi juma...)

        Me ei muuten käydä siinä kaupassa ihan vaan Kyöstin tyylin takia ja toisekseen on niin läävä, ettei todellakaan viitsi rahoja sinne kantaa....


    • vieras-

      Itsekin ihmettelin Tokmannin epäsiisteyttä, kun viimeksi kävin Varkaudessa sukulaisten luona. Käytävillä oli kaikenlaista rojua, tavarakoreja ja rullakoita niin, että vaunujen kanssa piti kulkea kaikenmaailman kiertoreittejä että pääsi tutkimaan haluamaansa tavaraa. Tavaraa oli väärillä paikoilla, vaateosasto sekainen ja kemppariosastolla oli ällöttävän lähmäisiä, availtuja tai vuotaneita purkkeja. Hinnat ovat toki edullisia ja myyjät ystävällisiä, mutta en ole nykyisellä asuinseudullani törmännyt yhtä sekaiseen ja epäsiistin oloiseen liikkeeseen, vaikka asioin täälläkin esimerkiksi Tokmanneilla ja Halpa-Hallissa.

      Asiakkaat sotkevat älyttömästi kaikissa kaupoissa, mutta kaupan työntekijät yleensä järjestelevät paikkoja niin että kauppa pysyy siistinä. Lisäksi järjesteleminen auttaa kauppaa pysymään siistinä; siistissä kaupassa tavarat on yleensä helpompi laittaa paikoilleen ja epäjärjestystä syntyy vähemmän kun esimerkiksi vaaterekistä saa ottaa yhden vaatteen ilman että siitä roikkuu kolme tyhjää henkaria, rintaliivit ja kaksi muuta paitaa. Liian täysistä rekeistä vaatteet myös putoilevat helpommin.

    • kaikki käy

      Tokmanni Pieksämäellä

      Ei uskoisi, että on saman ketjun liike kyseessä. Kannattaa käydä, jos siellä päin liikkuu. Todella siisti joka puolelta ja erittäin ystävälliset ja palvelualttiit myyjät. Ei voi millään lailla verrata tähän Varkauden epäsiistiin Tokmanniin. Eli kyllä halppisketjun kauppakin voi olla todella siisti, kunhan se hoidetaan oikein.

    • jepjep666

      Totta! Toinen epäsiiti paikka LIDL. Citymarketkaan ei ole aina ihan tiptop kunnossa sekään...

      • entinen kauppias

        Voi voi teitä, te valittajat! Eipä ole pakko mennä mihinkään mikä ei miellytä Katsokaapa omaa kotianne; onko se aina aivan tip top kunnossa.


      • cccccccp
        entinen kauppias kirjoitti:

        Voi voi teitä, te valittajat! Eipä ole pakko mennä mihinkään mikä ei miellytä Katsokaapa omaa kotianne; onko se aina aivan tip top kunnossa.

        Eihän näihin varasto myymälöihin ole pakko mennä,ihmettelee miten lihakauppa viitsii olla siellä,ehkä olisi siistimpiäkin tiloja tarjolla.


      • Tippi toppi
        entinen kauppias kirjoitti:

        Voi voi teitä, te valittajat! Eipä ole pakko mennä mihinkään mikä ei miellytä Katsokaapa omaa kotianne; onko se aina aivan tip top kunnossa.

        On kunnossa on, aina.


    • 16+12

      kuka ihme kaivelee näitä alunperin monta vuotta sitten kirjoitettuja juttuja??

    • tamburiini

      Myyjiä on Tokmanilla pilvin pimein. Aikaakin taatusti järjestellä tavaroita on. Joka osastolla pitäisi olla ns. vastaava joka huolehtii siitä että kys.osasto on siisti. Jos ei itseä huvita pitää paikkoja siisteinä, voi asian delegoida jolleekin muulle. Itse en ainakaan osaisi olla mitään tekemättä jos kaupassa olisin töissä. Tiedän että palkka on pieni mutta jos haluaa mille tahansa alalle täytyy homma tehdä sydämellä ja mukana.Itse siistin paikkoja jos satun katselemaan esim.vaatteita niin vaistomaisesti laitan huonosti olleen vaatteen paikoilleen vaikka edellinen asiakas sen on jättänyt. Ei siitä ole minulle vaivaa sen murto-osa sekunttia enempää. Ja se hymy! Ei maksaisi mitään, hymyilkää myyjät vaikka kuinka ottaisi pattiin.

    • Myyntitykki

      SE että Tokmannin myymälät ovat sekaisin,johtuu siitä että yritystä on jo vuosikausia yritetty saada Pörssiin,joten henkilökunta kulut on saatava tosi pieniksi ja varastoarvot alas ja kaikki muu kulurakenne mikä vaikuttaa pääsyyn pörssin listoille vaati ikorjausta.

    • tokmanni

      Onhan siellä sotkuista, muttakyllä ne yrittävät välillä siivottakkin, mutta kukas se sotkee ASIAKAS. Mutta pitää oikein tänne kirjoittaa että tummatukkainen kassapoika on tosi kohtelias :)

    • leevianttijoonas

      Siellä on niin kuin olisi kotonaan (sotkuista),siksipä siellä käykin paljon asiakkaita.

    • Ekakäynti

      Kyllä on sotkuisia myymälöitä Kuopion Tokmannin ( Gigantin aula) tuloaula on kuin jokin varasto alue sekava ei näytä oikein myymälän esittelyltä.Kyllä siisti tavaran esillelaitto kuuluu hyvään asiakaspalveluun.

    • hanssi.kkk

      lihatiski täällä on se vetonaula minkätakia käyn

    • uosu

      ei valittamista

    • siistiputiikki

      meijän mielestä on hyvä paikka tämä

    • oppia

      Varkauden Tokmannilla asiakaspalvelu on ollut aina ihan hyvää.Kuopiossa on palvelu parantunut viime kuukausina volttikadun myymälässä.

    • Kumiakumia

      Rempan jälkeen on ollut siisti ja selkeä.

    • itsepalvelua

      Edullinen paikka ja palvelua saa tarvittaessa.

    • dfsvdsd

      popsapck sarvi

    • Anonyymi

      cm

    • Anonyymi

      vfgby6352523

    • Anonyymi

      sarvi

    • Anonyymi

      sarvi

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      95
      1836
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1377
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1208
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1157
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      62
      1098
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      976
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      81
      974
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      71
      947
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      783
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      768
    Aihe