muutto edessä

=)

ollaan perheen kanssa ihastuttu kankaanpään keskustaan ja ollaankin suunnittelemassa muuttoa alueelle parkanosta. kankaanpäässä varmaan kauppojen lisäksi enemmän myös harrastusmahdollisuuksia eikö totta? millainen paikka asua lasten kanssa?

24

6586

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nimessä

      muuta tänne!!paskinta paikkaa saa hakea.ihmiset kateellisia toisilleen ja muuta puheen aihetta ei tunnu olevan muuta kun toisten asiosita puhuminen..työpaikkkoja ei ole ja jos on niin palkka on jotain 7€ tunti.

    • yks äiti

      Harrastusmahdollisuuksia on runsaasti ja kyllä täällä on viihtyisää asua, itsestähän se on paljolti kiinni ; ) Peruskankaanpääläiset tuntevat kaikki toisensa - ellei muuten niin ulkonäöltä. Pienen kaupungin etu ja haitta. Itse olen muualta tulleena viihtynyt jo kohta 20 vuotta. Lapseni olen kasvattanut täällä. Tervetuloa!

    • tomorrow children

      Miksikö muuttaa Kankaanpäähän? Seuraavassa muutamia faktoja paikkakunnasta mikä saa miettimään miksikö muuttaisin Kankaanpäähän.
      - Kankaanpään työttömyys huitelee n.35% luokkaa mikä on suomen suurimpia työttömyys prosentteja.
      - Kankaanpään väestörakenne on tällainen:
      - 0-15v. 13%
      - 16-65v. 36%
      - 66-100v. 51%
      - Yleisin kuolinsyy on alkoholismista aiheutuneet sairaudet, seuraavaksi tulevat murhat.
      - Väkivaltatilastoissa Kankaanpää vastaa New Yorkin pahamaineisimpia slummialueita.
      Kankaanpään alkon myynti vastaa alkoholin myynnissä Tallinnan viinakauppojen myyntiä.
      - Suomen huumekäytön keskittymä on välillä Kankaanpää-Sastamala.
      - Kannabiksen käyttö on Suomessa kielletty, Kankaanpäässä sallittu poikkeusluvalla.
      - Korruptio kukoistaa Kankaanpäässä.
      - Rasistiset huudot ovat arkipäivää Kankaanpäässä
      - Yleisimpiä rahansaantikikkoja on itsensä myyminen.
      - Rotusorto on sallittua Kankaanpäässä.
      - Rikollisuus Kankaanpäässä vastaa tilastoissa lähinnä Viipuria
      - Kankaanpään väestö on peräisin:
      - Alkuperäinen Kankaanpääläinen 24%
      - Muualta tulleet/eksyneet 15%
      - Kosovon albaani 12%
      - Somalialaisia 9%
      - Shiiamuslimia 6%
      - Sunnikapinalliset 5%
      - Iraklaisia 5%
      - Venäläisiä 4 %
      - Turkkilaisia 4%
      - Talibaaneja 3%
      - Kurdeja 2 %
      - Romanialaisia kerjäläisiä 1 %
      - Puolalaisia taulukauppiaita 1 %
      - Muut 9% Mm. Prostituoituja Ukrainasta, Liettuasta, Latviasta, Murmanskista, Petroskoista ja Moldovasta.

      • paljon muualla asunut...

        Kankaanpää on pieni yhteisöllinen kaupunki. Harrastus-, koulu-, ja muut palvelut nykyaikaisia. TERVETULOA!!! Mutta aina näköjään joukossa asuu reppanoita, jotka eivät näköjään ryöppää sieniä ennen kuin syövät!!! Asuvat missä tahansa, aina muiden vika, jotka valittavat kaikesta. Vanha sananlasku sanoo: "Tyhjät tynnyrit kolisevat eniten" pitää edellä mainituissa palautteissa paikkansa!!!!


    • Anaboli

      Hmm, en oikein ymmärrä tätä paikallisten negatiivisuutta?
      Kyllä täällä ihan kiva on asustella, tietenkin jos täältä ensin töitä löydät.
      Harrastusmahd, liikunnallisia ainakin on vaikka muille jakaa.
      Ja viihtyvyydestä sen verran että, ei täällä ongelmia ihmisten kanssa tuu, pysyy vaan erossa noista "jotka kirjottelee negaatiivisia asioita kpäästä" ne kyllä erottaa ulkonöltä , surullista eikö :D

      on suomes satoja pahempiakin paikkoja.

    • asua

      Kankaanpää on. Omasta asenteesta eniten se elämä kiinni on, asui missä vain.
      Monilla paikkakunnilla asuneena, ei tämä mitenkään muista eroa. Ihmetyttää tälläiset vuodatukset, haukkumiset maanrakoon, lienee muutenkin vähän paha on olla. Tämä Suomi24 foorumi sallii näköjään melkein mitä vain, nämä " palsta sheriffit" eivät puutu näköjään mihinkään.
      Mutta ei pidä pelästyä, tervetuloa Kankaanpäähän vain.

    • JaaakkoVai?

      Itse asutellut Kpäässä kokoikäni, verrattuna Parkanon asukaskuntaan voin hyvillä mielin toivottaa tervetulleeksi.

      Tietysti on turha mainita ja kiistellä asukaskunnista, kun ne aina muodostuu kuitenkin erilaisista ihmisistä. Tottakai kankaanpäässä on muita tarkkailevia ihmisiä, mutta kyyläämällä heidän kyyläystän et ole yhtään sen parempi. Kasvakaa aikuisiksi ja ajatelkaa omilla aivoillanne. Ei niitä töitä ole muuallakaan tarjolla jos ei etsi. Ei se palkka ole muuallakaan mikään erikoinen jos kerta ei osaa mitään tai jaksa tehdä mitään.

      Meitä on moneen junaan, harmi vain että suurin osa on tippunut jo aikoja sitten kyydistä.

      • Juuppis

        Olemme myös lapsiperhe ja muutto on edessä Kankaanpäähän. Ikinä en ole edes paikkakunnalla käynyt, mutta netin kautta olen koittanut tutustua. Osaisiko joku vielä hieman kertoilla millaisia palveluja on lapsiperheelle. Onko paljon ja millaisia leikkipuistoja? Mikä alue olisi lapsien kannalta viihtyisin asua? Onko kotihoidon kuntalisää tarjolla? Löytyykö jotain avointa päiväkotia tai kerhotoimintaa tai MLL:n perhekahvilaa? Missä voisi parhaiten tutustua muihin lapsiperheisiin?


      • asuntoja
        Juuppis kirjoitti:

        Olemme myös lapsiperhe ja muutto on edessä Kankaanpäähän. Ikinä en ole edes paikkakunnalla käynyt, mutta netin kautta olen koittanut tutustua. Osaisiko joku vielä hieman kertoilla millaisia palveluja on lapsiperheelle. Onko paljon ja millaisia leikkipuistoja? Mikä alue olisi lapsien kannalta viihtyisin asua? Onko kotihoidon kuntalisää tarjolla? Löytyykö jotain avointa päiväkotia tai kerhotoimintaa tai MLL:n perhekahvilaa? Missä voisi parhaiten tutustua muihin lapsiperheisiin?

        Kysele justeerista asuntoja. Kestituvassa käy paljon lapsiperheiden äitejä (myös yh)ja isiä. Sinne kannattaa mennä vaikka päivälläkin.


      • 30+
        Juuppis kirjoitti:

        Olemme myös lapsiperhe ja muutto on edessä Kankaanpäähän. Ikinä en ole edes paikkakunnalla käynyt, mutta netin kautta olen koittanut tutustua. Osaisiko joku vielä hieman kertoilla millaisia palveluja on lapsiperheelle. Onko paljon ja millaisia leikkipuistoja? Mikä alue olisi lapsien kannalta viihtyisin asua? Onko kotihoidon kuntalisää tarjolla? Löytyykö jotain avointa päiväkotia tai kerhotoimintaa tai MLL:n perhekahvilaa? Missä voisi parhaiten tutustua muihin lapsiperheisiin?

        Kannattaa ehdottomasti tulla Kankaanpäähän ensin katsomaan. Omin silmin näkee parhaiten. Kaikista yllä olevista kirjoituksista ei kannata välittää.
        Harrastuksiin mahdollisuuksia on monia täällä. Itsestä on kiinni kaikki tässä elämässä.
        Lapsille varmasti löytyy hoitopaikkoja sun muuta. Justeerin lisäksi täällä on muitakin asuinalueita, riippuu tietysti minkälaista asuntoa etsii. Rauhallista täällä on iltaisinkin. Tervetuloa tänne vaan! :)


      • Naapurikaupunkilaine
        asuntoja kirjoitti:

        Kysele justeerista asuntoja. Kestituvassa käy paljon lapsiperheiden äitejä (myös yh)ja isiä. Sinne kannattaa mennä vaikka päivälläkin.

        Tairat itte olla myymässä, parkanoon muuton tieltä. Itte en Justeeriin muuttaisi. En kyllä koko kpäähän jos niikseen tulee.


      • 1 B 38
        Juuppis kirjoitti:

        Olemme myös lapsiperhe ja muutto on edessä Kankaanpäähän. Ikinä en ole edes paikkakunnalla käynyt, mutta netin kautta olen koittanut tutustua. Osaisiko joku vielä hieman kertoilla millaisia palveluja on lapsiperheelle. Onko paljon ja millaisia leikkipuistoja? Mikä alue olisi lapsien kannalta viihtyisin asua? Onko kotihoidon kuntalisää tarjolla? Löytyykö jotain avointa päiväkotia tai kerhotoimintaa tai MLL:n perhekahvilaa? Missä voisi parhaiten tutustua muihin lapsiperheisiin?

        Hei

        Kompakti kylä ja palvelut keskustassa...mitä on vielä jäljellä. Omat muksut kävi muskarissa (aina vauvasta lähtien), voimistelemassa, partiossa, harrasti taidetta ja nyt käyvät Cisv:n leireillä. Pesäpalloa ja jäkistä harrastetaan todella aktiivisesti kylällä (välillä vähän fanaattisestikin).
        Keskustasta löytyy koulut ja päiväkodit sekä iltapäiväkerhotoimintaa. Keskustan koulun vieressä on iltapäiväkerho ja koulussa myös musiikkipainotteinen linjakin ja heti alakoulusta lähtien. Hyviä perheenpäivähoitajia löytyy (Järventaustasta), joten kiitos "Maijalle".
        Harrastusten kautta saa hyviä kontakteja muihin lapsiperheisiin.

        Missä sitten asua? Itse pidän hyvänä paikkana Järventaustan aluetta ja aikoinaan kun lapset olivat pienempiä, niin kaverit löytyivät samalta kadulta ja ihan naapurista. samat naapurin lapset sitten samassa koulussa ja usein myös samalla luokalla. Järventaustan alueella S-Market, arvauskeskus ja apteekki. Alueen leikkipuistot oli omien lasten suosikkipaikkoja (olivat silloin uusia).
        Työpaikkojen suhteen tilanne onkin sitten huonompi. Itse olen reissuhommissa, kun alaltani ei töitä saa tai sitten palkka julmetun huono, joten kannattaa vielä maksaa 742 eskoa/kk pienestä 42,5 m²:n saunallisesta kaksiosta.

        Kankaanpääläinen


      • Jumandas
        30+ kirjoitti:

        Kannattaa ehdottomasti tulla Kankaanpäähän ensin katsomaan. Omin silmin näkee parhaiten. Kaikista yllä olevista kirjoituksista ei kannata välittää.
        Harrastuksiin mahdollisuuksia on monia täällä. Itsestä on kiinni kaikki tässä elämässä.
        Lapsille varmasti löytyy hoitopaikkoja sun muuta. Justeerin lisäksi täällä on muitakin asuinalueita, riippuu tietysti minkälaista asuntoa etsii. Rauhallista täällä on iltaisinkin. Tervetuloa tänne vaan! :)

        Jos kertoisin omiakin kokemuksiani. Vietin siellä vuodet 1948-1969.
        Tuona aikana syntyi - ainakin kaveripiirissäni verraton yhteisö ja yhteishenki. Se on osaltaan jatkunut näihin päiviin saakka.
        Kuntoilijalle, uimarille, kirjastonkäyttäjälle, taiteenharrastajalle, kaikille on jotan. On myös sellainen kuin kankaanpääläinen yrittäjähenki, josta Neuvostoliiton hajoaminen vei kuitenkin terän.
        Kielteisenä kokisin se, että paikkakuntaa pidetään korkeimpien virkojen osalta ponnahduslautana etelämmäs.
        Kankaanpään politiikkaa hoidettiin kuusikymmenluvun loppuun konsensushengessä, ja tuloksia syntyi. Sitten tuli mukaan yksi politiikan pyrkyri, joka sotki ja pilasi pitkälle kaupungin maineen.
        Kankaanpään verotoimisto on ainoa todella kielteinen asia. Veroja maksetaan kuvitellusta, ei todellisesta tulosta.
        Tunnen kaikesta huolimatta lukkarinrakkautta Meijerinmäkeä ylös ajaessani, huomatessani kuuluisan Artun kahvilan hävinneen, Pohjanlinnan palaneen,seurakuntakeskuksen panneen ovet sääppiin kiihkomielisen kirkkoherran aateriitojen vuoksi. Rautatieaseman kasvavan rikkaruohoa. Oi niitä aikoja.


    • 22vuottakankaanpäätä

      Eli tässä hieman faktoja Kankaanpäästä. Kankaanpää on rauhallinen, mukava alue asua. Tokli täältä löytyy heitä jotka aina mollaavat Kankaanpäätä, mutta silti asuvat täällä. Ihan kuin täältä ei muka pääsisi pois. Olen nuori, ja monet ikäiseni ovat juuri tuota haukkumakansaa, mutta minä itse pidän Kankaanpäästä todella paljon.

      1. Kankaanpäässä kyllä lähes kaikki ainakin tuntevat tai tietävät toisensa. Totta. Se on omasta mielestäni ainakin ihan mukava juttu. Tottakai löytyy myös huonoja puolia, panettelua, valheita jne. Mutta eikö se ole niin jokaisella paikkakunnalla. Ja kyllä siihen itse pystyy vaikuttamaan mitä sinusta puhutaan. :)

      2. Harrastusmahdollisuudet. Onhan niitä. Tähän taas tyypilliset Kankaanpääläiset vastaisivat mitä sylki suuhun tuo. Tässä esimerkkejä.
      - Keilahalli, jossa on todella mukava käydä vaikka koko perheen voimin.
      - Uimahalli, jonka yhteydessä kuntosali, paini, ja nyrreilysali ja painonnostosali.
      - Kuntoutuskeskuksessa on myös uinti mahdollisuus!
      - Leikkipuistoja on monia ja ihan mukavia paikkoja. Keskustassa on ainakin Leijonapuisto. Justeerin alueella on 3 puistoa. Reimankallion alueella on leikkipuisto. Myllymäessä on ainakin Aspinpuisto. Kyllä jokaiselta asuinalueelta löytyy melko läheltä ainakin lasten leikkipuistoja, eivätkä muutkaan kaukana toisistaan ole. Kävelymatkan päässä :)
      - Ratsastusmahdollisuudet. Kankaanpäässä ei ole tallia, mutta Niinisalossa on ratsastustalli ja myös Sammissa. Molemmissa olen itse käynyt, ja ovat ihan hyviä paikkoja. Itse kuitenkin mainostaisin Sammia :)
      - Kankaanpään voimistelijat järjestävät jumppia, tanssiryhmiä jne.
      - Kankaanpään leisku järjestää perheen lapsille monenlaisia ryhmiä.
      - Uimahalli, kuntoutuskeskus ja kamari ainakin mahdollistavat tilojen ja muun vuokraamisen esim. sulkapalloon, sählyyn, tennikseen.
      - Lukion monttu on lasten unelmapaikka näin talvisin, todella hyvä laskettelupaikka niin pienille kuin isoillekkin :)

      Kyllä niitä harrastusmahdollisuuksia löytää vaikka ja kuinka paljon, tässä oli esimerkkejä.

      3. Ruokailupaikat.
      - Ravintola Kangaspolku kuntoutuskeskuksen yheydesää. Sekä lounasta että ala cartea.
      - Tavola. Herkulliset pastat, salaatit, keitot, patongit.
      - Ravintola Oiva. Lounas joka arkipäivä 11-14 , sekä ala cartea. Sunnuntaisin mättöpöytä.
      - Hesburger.
      - Rolls.
      - EGE kebab & pizzeria.
      - AnnMarii. Lähinnä pizzeria, mutta nykyisin myös lounasta arkisin 11-14.
      - Lounaskahvio Kirsikka.
      - Riina&Reetta tarjoaa kotilounaan joka arkipäivä.
      - Herkkupaussi. Perusgrilli, jossa arkisin lounasta.
      Eli ruokapaikkojakin löytyy paljon, itse käynyt kaikissa ja kaikkiin olen tyytyväinen. Mistään ei saa huonoa :)

      4. Baarit.
      - Pub Oiva jossa karaokea, jonka yhteydesää alakerrassa "klubi" Takatasku.
      - Hotelli Kantri jonka yhteydessä baari. (Johon tehdään juuri alakertaan uuta baaria nimeltä Underground.)
      - Siili. Mukava illanistujaispaikka, karaokea, ja tanssia.
      - Villimies. Mukava baari, jossa nykyään melkein kaikki kävijät teinejä. :D

      Vaateliikkeitä ei ole kuin muutama, ihan hyviä, mutta ei täältä poitkä matka ole Poriin vaateostoksille :)

      5. Asuinalueita. Jossa vuokra-asuntoja.
      - Justeeri. Mukava asuinalue, josta puhutaan Kankaanpäässä slummina. Johtunee siitä että siellä on melkein halvimmat vuokrat. Kuitenkin mukavaa aluetta, eikä sisällä puleja juuri lainkaan. Muutama hassu, mutta hekin pysyttelevät kodeissaan. Kioski justeerissa. Keskustaankin vain noin puolen kilometrin matka.
      - Myllymäki. Mukavaa seutua, ja rauhallista. Kivenkadusta puhutaan pulikatuna, ja sitä se hieman onkin, kämpät siellä eivät niin hyvässä kunnossa. Mutta muuten myllymäki on oiva paikka asua. Siwa, ja pub Ilona.
      - Reimankallio. Täällä perussiistejä kämppiä. Hieman joissain kämpissä puliongelmaa, mutta kun valitsee oikean talon ei heistä ole riesaa ja todella mukavaa aluetta :)
      - Järventausta. Ökyalue, jossa vähemmän asuntoja vuokralla, jos on niin vuokrat aika huikeat. Tätä seutua ei ole pilattu puleilla. S-market aivan lähellä
      - Luomanraitti.

      Itse suosittelisin lapsiperheelle asuinalueeksi järventaustaa, jossa ei ole häiriötä ja aika monta leikkipuistoa, vuokrat kyllä kohtuuttomia, jos löytyy vuokra-asuntoa.
      Justeeri on myös hyvä vaihtoehto, jops sattuu saamaan yhden omakotitaloista vuokralle. Niihin on kyllä pitkät jonotukset yleensä ,mutta kannattaa kysyä. Vuokrat halpoja, kolme leikkipuistoa, kioski, keskusta lähellä.

      Toivottavasti on apua! :)

      • Voi kauheeta :)

        Muutin sieltä kauan sitten pois, ja voin sanoa etten suosittele kenellekkään muuttoa sinne. Täysi takapajula koko kylä, kateellisia kyttääjiä ja juoruajia (ämmät ja äijät samalla viivalla). Ei ole töitä, asuntopolitiikka & sosiaalipolitiikka ala-arvoista (tuskin tilanne yhtään muuttunut). En voi käsittää että siellä vielä joku pystyy asumaan. Helsingissä kauan asuneena voin vain kauhistella näin jälkeenpäin kaikkea mitä siellä joutuikaan kokemaan.


      • minä vaan
        Voi kauheeta :) kirjoitti:

        Muutin sieltä kauan sitten pois, ja voin sanoa etten suosittele kenellekkään muuttoa sinne. Täysi takapajula koko kylä, kateellisia kyttääjiä ja juoruajia (ämmät ja äijät samalla viivalla). Ei ole töitä, asuntopolitiikka & sosiaalipolitiikka ala-arvoista (tuskin tilanne yhtään muuttunut). En voi käsittää että siellä vielä joku pystyy asumaan. Helsingissä kauan asuneena voin vain kauhistella näin jälkeenpäin kaikkea mitä siellä joutuikaan kokemaan.

        joo täässä yksi.4:jän.lapsen isä olemme just suunnitelemassa paikkakunnalta pois muuttoa.juoruakkoja ja,ukkoja pitäjässä,kyllä riittämiin piisaa.ja määrätyt viran omaiset tykkää kytätä lapsi perheitä kiusaksi asti.


    • 22VMies

      Itse olen 22v mies. muuttanu kauempaa tänne opiskelee. Tääl ei oo mitää merkkejä huumeista. Olen entinen kannabiksen suurkuluttaja ja oon monii muitaki kokeillu. Ja kun ei tääl ole mitää huumei saatavilla vaik kui ois ettiny. työttömyydestä en osaa sanoo,kun en töitä oo hakenu. Mielestäni mukava paikka asua. Parempi kuin lande kylät ja suur kaupungit:)

    • Oma näkemys

      Täällä kohtaa pienen kaupungin hyvät ja huonot puolet. Olen asunut Lontoossa, Pekingissä, Seinäjoella ja täällä Kankaanpäässä. Hyviä puolia täällä ovat turvallisuus, hyvät ulkoharrastusmahdollisuudet, edulliset asuntojen hinnat, ja kohtalainen palvelutarjonta. Huonoina puolina mainitsisin, että työllisyysnäkymät akateemiselle Kankaanpäässä ovat huonot ja Porissakaan ei hurraamista. Tampere saisi sijaita 50 km lähempänä.

    • Lars_

      "Monilla paikkakunnilla asuneena, ei tämä mitenkään muista eroa."

      Ai ei vai? Voin myös rehellisesti todeta, että on tullut asuttua muuallakin, kuin Kankaanpäässä ja Vantaalla, sekä on sanottava että Kankaanpäässä on kyllä ihan omanlaisensa sisään päin lämpeävä meininki.
      Lisäksi alkoholin käyttö ja sen tuomat ongelmat on ihan omaa luokkaansa mihin veikkaan syyksi sitä, että ihan sikakännissä kylillä heiluminen on yleinentapa Kankaanpäässä. On ihan normaalia, että porukka juo naulan päähänsä ja lähtee sen jälkeen seikkailemaan ruokaostoksille, tai muuten vaan hengailemaan kylille.
      Uskomattomia juntteja.

    • qwerty324454

      Katso peiliin, se millaisena paikan näet on aikalailla itsestä kiinni.

    • Vain isompi

      Kankaanpää on isompi Parkano, joten palveluja on enemmän. Hyvää on eritoten laaja urheilumahdollisuus. Mentaliteetti on sama kuin Parkanossa.

      • honkapetteri

        "Mentaliteetti on sama kuin Parkanossa." Siis mitä helvettiä tuon pitäisi tarkoittaa??? :D


    • poiskpäästäpoispois

      tarkoittaa sitä, että on yhtä ahdasmielistä ja veemäistä kansaa

    • keskisuomen likka

      muuta vai tänne..hyvä paikka asua...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      413
      1716
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1348
    3. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      172
      1334
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1285
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1026
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      936
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      890
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      881
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      866
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      110
      834
    Aihe