K-Kierukka+kipu

K-KK

Te joilla on kierukka niin oireileeko se ikinä mitenkään? Itselläni alkoi eilen illalla yks kaks hirveä jomotus kohdussa,aivan kun olisi kuukautiset alkamaisillaan, mutta ei. Pyörin yöllä yhteen asti kipujen kanssa ja mietin päässäni jo kaikenmaailman sisäsynnytintulehdukset sun muut, kunnes nukahdin ja TA-DAA tänään ei enää kipua ole eikä kyllä ole mitään vertakaan tullut ollenkaan... Mistä mahtoi johtua?Koska syytä huolestua?Mitä jos uusiutuu?

13

1345

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • =) =) =)

      ei mulla ainakaan tunnu arkielämässä mitenkään.

    • Ville....

      Kierukan langanpäät pimpsassa hankaa limakalvoja,
      siitä verinen vuoto lähtee valumaan.
      Paljaaltaan ei sivuvaikutuksia,noin 30% naisista ja
      miehistä 20% ei saa lasta yrittämälläkään.
      Jos tässä tilanteessa ehkäistään vielä,lapsettomuus
      tosi asia.
      Aina vaan myöhäisemäksi jätetään lasten teko,
      tehkää lapset 18-25 välissä jää aikaa muuhunkin.

      • bic boc

        mene Ville muualle mainostamaan.


    • Tuatua

      Miten kauan sinulla on ollut kierukka? Alussa voi ymmärtääkseni tulla oudosti aina kipuja. Jos sinulla oli ovulaatio tuolloin saattaa sekin selittää kivut.

      Huolestuisin jos tuo alkaa yleistyä.

      • K-KK

        Siis tämä tapahtui kun kierukka oli pari päivää ollut.. Enää ei ole ollut mitään kipuja. suosittelen:)


      • =/
        K-KK kirjoitti:

        Siis tämä tapahtui kun kierukka oli pari päivää ollut.. Enää ei ole ollut mitään kipuja. suosittelen:)

        mulle laitettiin kierukka 6 päivää sitten, samana iltana oli kovat kivut, sitten ei pariin päivään mitään ja nyt taas kahtena iltana oon joutunut ottamaan särkylääkettä. Verta on tiputellut koko ajan. Miten kauan tuo vuoto on vielä normaalia, pitääkö jossain vaiheessa jo alkaa huolestua jos se ei lopu? Paljon sitä ei kyllä tule, pärjään pikkuhousunsuojalla, mutta hermo tässä alkaa mennä jos ei se pian lopu!


      • K-KK
        =/ kirjoitti:

        mulle laitettiin kierukka 6 päivää sitten, samana iltana oli kovat kivut, sitten ei pariin päivään mitään ja nyt taas kahtena iltana oon joutunut ottamaan särkylääkettä. Verta on tiputellut koko ajan. Miten kauan tuo vuoto on vielä normaalia, pitääkö jossain vaiheessa jo alkaa huolestua jos se ei lopu? Paljon sitä ei kyllä tule, pärjään pikkuhousunsuojalla, mutta hermo tässä alkaa mennä jos ei se pian lopu!

        kierukka asennettiin kuukautisten 4.päivänä, asennuspäivänä kipua oli, ja särkylääkettä meni. Iltaan mennessä kipu oli kadonnut. Vuoto jatkui pari päivää asennukeseta,hieman tavallista pidemmiltä menkoilta siis vaikutti vuoto kestoltaan.. Vuoto kuitenkin loppui, eli en vuotanut laiton jälkeen kun max 2pvää. Kipuilua ja pientä nippailua oli tosiaan tossa kun kirjottelin,hetki asennuksesta,mutta enää sen jälkeen ei ole ollut mitään kipuja eikä vuotoja, ja kierukka on nyt mulla ollut pian 2viikkoa.

        Mulle ei edes mainittu mistään vuodoista ja kivuista että niitä saattais aluks tulla? Minkä merkkinen kierukka sulla on,oletko synnyttänyt ja ultrattiinko että kierukka on oikein? Itse olen synnyttämätön ja sain Flexi T300 synnyttämättömien mallin,eikä ole mitään ongelmia/ylimääräisiä vuotoja esiintynyt laiton jälkeen...Ultralla tarkastettiin että kierukka o oikeassa paikassa oikein asennettu..


      • =/
        K-KK kirjoitti:

        kierukka asennettiin kuukautisten 4.päivänä, asennuspäivänä kipua oli, ja särkylääkettä meni. Iltaan mennessä kipu oli kadonnut. Vuoto jatkui pari päivää asennukeseta,hieman tavallista pidemmiltä menkoilta siis vaikutti vuoto kestoltaan.. Vuoto kuitenkin loppui, eli en vuotanut laiton jälkeen kun max 2pvää. Kipuilua ja pientä nippailua oli tosiaan tossa kun kirjottelin,hetki asennuksesta,mutta enää sen jälkeen ei ole ollut mitään kipuja eikä vuotoja, ja kierukka on nyt mulla ollut pian 2viikkoa.

        Mulle ei edes mainittu mistään vuodoista ja kivuista että niitä saattais aluks tulla? Minkä merkkinen kierukka sulla on,oletko synnyttänyt ja ultrattiinko että kierukka on oikein? Itse olen synnyttämätön ja sain Flexi T300 synnyttämättömien mallin,eikä ole mitään ongelmia/ylimääräisiä vuotoja esiintynyt laiton jälkeen...Ultralla tarkastettiin että kierukka o oikeassa paikassa oikein asennettu..

        se lääkäri sen ultras ja oikein sanoi olevan. Asennus oli kuukautisten 4. päivänä myös. T malli mullakin on, en vaan muista onko Flexi vai Nova, se pieni opasvihkonen on poikakaverin kämpillä...
        Olen tässä lueskellut eri keskustelupalstoja tästä aiheesta ja vuodot näyttää vaihtelevan vähäisestä useisiin viikkoihin. Jostain luin että jollakin oli menkat kestäny 2 kk:tta, tiedä sitten pitääkö paikkansa. Mutta aika moni on vuotoa valittanut, itsekin sen kyllä tiesin ennen asennusta, mutta en arvannut että se näin kauan kestäisi.
        Mitä väliä sillä on, onko synnyttänyt vai ei? Jos on synnyttänyt niin sietääkö kohtu paremmin vierasesineitä sisässään? Sinänsä ehkä loogista mutta vähän arveluttavaa kuitenkin..
        Lukemieni kirjoitusten perusteella varsin yksilöllistä on kehon reagointi kierukkaan, ei kai auta muu kuin odottaa ja seurata tilannetta...


      • K-KK
        =/ kirjoitti:

        se lääkäri sen ultras ja oikein sanoi olevan. Asennus oli kuukautisten 4. päivänä myös. T malli mullakin on, en vaan muista onko Flexi vai Nova, se pieni opasvihkonen on poikakaverin kämpillä...
        Olen tässä lueskellut eri keskustelupalstoja tästä aiheesta ja vuodot näyttää vaihtelevan vähäisestä useisiin viikkoihin. Jostain luin että jollakin oli menkat kestäny 2 kk:tta, tiedä sitten pitääkö paikkansa. Mutta aika moni on vuotoa valittanut, itsekin sen kyllä tiesin ennen asennusta, mutta en arvannut että se näin kauan kestäisi.
        Mitä väliä sillä on, onko synnyttänyt vai ei? Jos on synnyttänyt niin sietääkö kohtu paremmin vierasesineitä sisässään? Sinänsä ehkä loogista mutta vähän arveluttavaa kuitenkin..
        Lukemieni kirjoitusten perusteella varsin yksilöllistä on kehon reagointi kierukkaan, ei kai auta muu kuin odottaa ja seurata tilannetta...

        et jos on liian suuri tai joku väärä mallinen kierukka laitettu..Kun senhän saa itte ostaa.mulla synnyttämättömien malli,kaikista pienin,eikä mitään ongelmaa...


      • K-KK
        =/ kirjoitti:

        se lääkäri sen ultras ja oikein sanoi olevan. Asennus oli kuukautisten 4. päivänä myös. T malli mullakin on, en vaan muista onko Flexi vai Nova, se pieni opasvihkonen on poikakaverin kämpillä...
        Olen tässä lueskellut eri keskustelupalstoja tästä aiheesta ja vuodot näyttää vaihtelevan vähäisestä useisiin viikkoihin. Jostain luin että jollakin oli menkat kestäny 2 kk:tta, tiedä sitten pitääkö paikkansa. Mutta aika moni on vuotoa valittanut, itsekin sen kyllä tiesin ennen asennusta, mutta en arvannut että se näin kauan kestäisi.
        Mitä väliä sillä on, onko synnyttänyt vai ei? Jos on synnyttänyt niin sietääkö kohtu paremmin vierasesineitä sisässään? Sinänsä ehkä loogista mutta vähän arveluttavaa kuitenkin..
        Lukemieni kirjoitusten perusteella varsin yksilöllistä on kehon reagointi kierukkaan, ei kai auta muu kuin odottaa ja seurata tilannetta...

        tää flexi on uudempi,paranneltu malli.. ne novathan on vanhanaikasempia, epäsopivia, ja kalliimpia.


      • =/
        K-KK kirjoitti:

        tää flexi on uudempi,paranneltu malli.. ne novathan on vanhanaikasempia, epäsopivia, ja kalliimpia.

        Novan perkelehän toi mun oma on. Siinä mallissa lienee erikoisuutena alkaa kipuilla iltaisin, koska nyt taas ei oo mitään hätää, mut eilen illalla/yöllä jouduin ottaa kaks särkylääkettä, että "supistukset" alkoi hellittää. Soitan tänään terkkariin, kunhan siellä linjat aukee.
        Tuosta hinnasta en tiedä, Tampereen kaupungin perhesuunnittelun sivuilla sanotaan että asennus ilmainen, kierukka maksaa 6e2 ja siitä annetaan lasku. Ei mulle kyllä annettu mitään laskua, eikä postissakaan ole vielä tullut. Enempää en sitten ainakaan maksa kun ton 62e, kun kerran semmosen hinnan ovat ilmottaneet! =)


      • K-KK
        =/ kirjoitti:

        Novan perkelehän toi mun oma on. Siinä mallissa lienee erikoisuutena alkaa kipuilla iltaisin, koska nyt taas ei oo mitään hätää, mut eilen illalla/yöllä jouduin ottaa kaks särkylääkettä, että "supistukset" alkoi hellittää. Soitan tänään terkkariin, kunhan siellä linjat aukee.
        Tuosta hinnasta en tiedä, Tampereen kaupungin perhesuunnittelun sivuilla sanotaan että asennus ilmainen, kierukka maksaa 6e2 ja siitä annetaan lasku. Ei mulle kyllä annettu mitään laskua, eikä postissakaan ole vielä tullut. Enempää en sitten ainakaan maksa kun ton 62e, kun kerran semmosen hinnan ovat ilmottaneet! =)

        Flexin ovh apteekeissa on 70euron hujakoilla, Novan 140euron kieppeillä .. En tiedä mistä hintaerot mahtaa johtua, Flexi on kuitenkin uudempi ja parannellumpi malli. Pitäisköhän sun kysellä vaihtoo tohon Flexiin...??? Se on niin uus, että läääkärit aina vaan tyrkyttää tota vanhaa. Mun oma lekuri joka ton asensi,sano ettei ole IKINÄ kyseistä kierukkaa edes vielä asentanut!!O_o
        http://www.ipcpharma.fi/fileadmin/user_upload_pharma_fi/Flexi-T_SPC_Finland_2008.pdf Eli toi T300 malli on synnyttämättömien naisten... Flexi-T 300 on 28 mm pitkä ja 23 mm leveä. Nova kaiketi isompi,tarkkoja mittoja en netistä löytäny....
        Suomessa saatavilla olevat kuparikierukat:
        NOVA T380 (Bayer Schering Pharma Oy)
        Flexi-T (IPC Pharma)

        http://www.verkkosivuapteekki.fi/Flexi-T-300-tai-380-Kuparikierukka


      • =/
        K-KK kirjoitti:

        Flexin ovh apteekeissa on 70euron hujakoilla, Novan 140euron kieppeillä .. En tiedä mistä hintaerot mahtaa johtua, Flexi on kuitenkin uudempi ja parannellumpi malli. Pitäisköhän sun kysellä vaihtoo tohon Flexiin...??? Se on niin uus, että läääkärit aina vaan tyrkyttää tota vanhaa. Mun oma lekuri joka ton asensi,sano ettei ole IKINÄ kyseistä kierukkaa edes vielä asentanut!!O_o
        http://www.ipcpharma.fi/fileadmin/user_upload_pharma_fi/Flexi-T_SPC_Finland_2008.pdf Eli toi T300 malli on synnyttämättömien naisten... Flexi-T 300 on 28 mm pitkä ja 23 mm leveä. Nova kaiketi isompi,tarkkoja mittoja en netistä löytäny....
        Suomessa saatavilla olevat kuparikierukat:
        NOVA T380 (Bayer Schering Pharma Oy)
        Flexi-T (IPC Pharma)

        http://www.verkkosivuapteekki.fi/Flexi-T-300-tai-380-Kuparikierukka

        Tampereen ehkäisyneuvolassa taitaa olla hiihtoloma, kun vastaaja ilmoitti että tänään oliskin ollut soittoaika KIIREELLISISSÄ TAPAUKSISSA klo 12-12.30.. prkl! Joudun nyt sitten odottaa huomiseen aamuun että voi soitella uusiksi. Kovasti nyt jännittää tuleeko tänä iltana kipuja, nyt on olo taas ihan normaali, en ole yön jälkeen ottanut särkylääkettä ja vuotokin näyttäisi loppuneen. Toivon kovasti että nämä kivut ja supistukset oli nyt toistaiseksi tässä, seuraavat voi tulla sitten kuukautisten mukana (siihen olen varautunut), mutta nyt hetken rauha pliis! =)
        Ehkäisyteho on kyllä ollut 100%, kun ei ole seksiäkään pystynyt harrastaa! Poikaystävällä onneksi riittää ymmärtämystä ja huumoria, ainakin vielä.. =)
        Kiitos noista linkeistä ja vinkeistä, täytyy jutella lääkärin kanssa kierukan vaihdosta sitten jos ja kun saan sinne ajan varattua!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      1680
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      72
      1329
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1258
    4. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      183
      1112
    5. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      64
      1033
    6. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      158
      1033
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      892
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      62
      866
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      826
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      94
      784
    Aihe