Nyt vituttaa

perkeleen perkele

Miksi en laittanut osakeyhtiötä!?!?!? Perkele! Valmistan tai siis valmisTIN alihankintana hitsattuja pienosia teollisuuteen. Nyt sitten perkele tuli ilmoitus että verottaja ajaa firman alas.. sain 8-päiväisen.. onko kellään tietoa mitä nyt tapahtuu?

Olisin minä verot maksanut jos olisin saanut rahaa päämieheltä. jätti vain maksamatta ja minä tyhmyyksissäni jatkoin töitä siinä toivossa että rahat tulevat. Iltaisin alkaa pelottamaan aina seuraava päivä.. Osakeyhtiöllä olisi voinut vain laittaa lapun luukulle, nyt menee talo alta...

19

881

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • regger32

      Taloa vastaan lainaa? Koita sopia VIELÄ maksujärjestely verottajan kanssa (vittuilu ja äkäily ei auta)? Lopeta sen jälkeen toiminimellä sekoilu ja laita OY jos vielä jatkat hommia.

      • Annamannaanna

        Ei koskaan saa laittaa asuntoansa velan vakuudeksi.


      • ...jäää...
        Annamannaanna kirjoitti:

        Ei koskaan saa laittaa asuntoansa velan vakuudeksi.

        ...kailkilta köyhiltä mutta kyvykkäiltä firmat perustamatta. Uusi rahaton yritys ei saa lainaa juuri mistään, joten käytännössä ainoa mahdollisuus on yrittäjän henkilökohtainen velka. Sitäkään rahaa nimittäin EI SAA ilman vakuuksia ja vakuudeksi laitetaan talo, luonnollisesti. Mitäs muutakaan ? Paitsi tietenkin ne, joilla ei edes ole taloa.

        Yritysrahoitushan toimii käytännössä niin, että silloin kun lainaa ei tarvittaisi, sitä saatatisiin ja edullisilla ehdoilla, mutta mitä enemmän lainaa tarvittaisiin, sen ehdot huononevat nopeasti ja äkkiä myös tulee vastaan raja jossa sitä ei edes saa.


    • pisnespavel

      Kuinka pitkään teit, ilman että sait rahoja? Ei kai nyt kukaan jatka hommia niin pitkään ilman rahaa, että tästä seuraa verottajan taholta toimenpiteitä maksamattomien verojen takia, jotka voivat viedä talon alta.

      Toisaalta, jos olet harjoittanut yritystoimintaa kaikkien pykälien mukaan, niin mistä se verottaja sinua ahdistelee? Jos asiakkaasi ei ole sinulle mitään maksanut, niin eihän sitä verokertymääkään ole mistään voinut tulla.

      • perkeleen perkele

        auki ennakkopidätyksistä ja alv:ista. Osa alvia oli olematonta, kun rahaa ei tullut. ennakkopidätyksiin ei enää vain yksinkertaisesti ollut rahaa.. Olen katsellut että verottaja voi tehdä niin että sanoo minun toimineen verottajan rahoilla joka on toisaalta tottakin: Ostin tarvikkeita, että voin toimia rahalla joka olisi pitänyt maksaa verottajalle. Nyt ei sitten ole tullut rahaa ja viimeisetkin laitoin oman toiminnan jatkamiseen. Juttuja löytyi että kyseessä on veropetos vaikka mielestäni olen terveellä järjellä toiminut kun jätin verot pystyyn ja jatkoin toimintaa siinä toivossa että saisin rahaa jolla voisin maksaa verot. Mitään isoja summia en ole palkkaa nostanut n.1000e kuukaudessa bruttona..Tilitoimisto on tilittänyt mutta ennakkopidätykset on menneet tavaran ostoihin. En tiedä sitten olisiko tilanne ollut osakeyhtiössä toinen..? Jos olisi niin voisin koittaa sopia velat ja ottaa riskin jatkamalla toimintaa oynä toiselle tilaajalle?...
        Tyhmyyttäni menin taloni kiinnittämään. Nyt sitten joudun kärsimään. En ole äksyillyt, enkä ole vihainen. Suoraansanoen pelottaa, paljon..


      • 14+19
        perkeleen perkele kirjoitti:

        auki ennakkopidätyksistä ja alv:ista. Osa alvia oli olematonta, kun rahaa ei tullut. ennakkopidätyksiin ei enää vain yksinkertaisesti ollut rahaa.. Olen katsellut että verottaja voi tehdä niin että sanoo minun toimineen verottajan rahoilla joka on toisaalta tottakin: Ostin tarvikkeita, että voin toimia rahalla joka olisi pitänyt maksaa verottajalle. Nyt ei sitten ole tullut rahaa ja viimeisetkin laitoin oman toiminnan jatkamiseen. Juttuja löytyi että kyseessä on veropetos vaikka mielestäni olen terveellä järjellä toiminut kun jätin verot pystyyn ja jatkoin toimintaa siinä toivossa että saisin rahaa jolla voisin maksaa verot. Mitään isoja summia en ole palkkaa nostanut n.1000e kuukaudessa bruttona..Tilitoimisto on tilittänyt mutta ennakkopidätykset on menneet tavaran ostoihin. En tiedä sitten olisiko tilanne ollut osakeyhtiössä toinen..? Jos olisi niin voisin koittaa sopia velat ja ottaa riskin jatkamalla toimintaa oynä toiselle tilaajalle?...
        Tyhmyyttäni menin taloni kiinnittämään. Nyt sitten joudun kärsimään. En ole äksyillyt, enkä ole vihainen. Suoraansanoen pelottaa, paljon..

        Paljonko sinulla on veroja maksamatta? Konkurssista sinulle tulee vain järjettömästi lisää velkaa muuta ongelmaa ja asunnon realisointi. Ota laina ja maksa verottajalle velat pois! Sen jälkeen keskeytät yritystoiminnan. Usko ihmeessä tuo on 100% paras ratkaisu. Toiseksi paras on vieläkin neuvotella verottajan kanssa. Jos saisit edes osan veroveloista maksettua ja lopuille veloista maksususuunnitelmaa. Pelkistä ennakonpidätyksistä ei voi tulla ihan järjettömiä summia, luulisin.


      • 14+19
        14+19 kirjoitti:

        Paljonko sinulla on veroja maksamatta? Konkurssista sinulle tulee vain järjettömästi lisää velkaa muuta ongelmaa ja asunnon realisointi. Ota laina ja maksa verottajalle velat pois! Sen jälkeen keskeytät yritystoiminnan. Usko ihmeessä tuo on 100% paras ratkaisu. Toiseksi paras on vieläkin neuvotella verottajan kanssa. Jos saisit edes osan veroveloista maksettua ja lopuille veloista maksususuunnitelmaa. Pelkistä ennakonpidätyksistä ei voi tulla ihan järjettömiä summia, luulisin.

        Niin ja jos "päämies" on sinulle velkaa eli sinulla on myyntisaatavia. Myy laskusi heti, ei siis lakuja perintään vaan myyt ne. Menee toki provikoita välistä paljon. Mutta saat heti rahaa.


      • 4+8
        14+19 kirjoitti:

        Niin ja jos "päämies" on sinulle velkaa eli sinulla on myyntisaatavia. Myy laskusi heti, ei siis lakuja perintään vaan myyt ne. Menee toki provikoita välistä paljon. Mutta saat heti rahaa.

        Niin ja kysy tilitoimistosta, voiko omaa palkkaasi muuttaakkin nyt jälkikäteen ykstityisotoiksi? Silloinhan ei palkastasi mene ennakonpidätystä. Tuosta ei itsellä ole tietoa, kun olen tottunut Oy:hyn.


      • vitututtaa
        4+8 kirjoitti:

        Niin ja kysy tilitoimistosta, voiko omaa palkkaasi muuttaakkin nyt jälkikäteen ykstityisotoiksi? Silloinhan ei palkastasi mene ennakonpidätystä. Tuosta ei itsellä ole tietoa, kun olen tottunut Oy:hyn.

        kun vastapuoli on kieltäytynyt maksamasta eli ne on riitaisia. Ne vain yksinkertaisesti jätti maksamatta! Sitä olen miettinyt että myyn valmiit tuotteeni kilpailijalle jota ennen laitan oy:n. jos silloin olisi sama tilanne niin minun maksettavaksi kaikki tulisi silloinkin? Verottajahan sanoo varmasti että tämä on veronkiertoa vaikka olen mielestäni ihan oikein toiminut.

        jos hyvin käy saisin tmi:n velat melkein kokonaan pois ja voisin jatkaa oyssä. En uskalla enää laittaa toiminimeä.


      • hep hep..
        vitututtaa kirjoitti:

        kun vastapuoli on kieltäytynyt maksamasta eli ne on riitaisia. Ne vain yksinkertaisesti jätti maksamatta! Sitä olen miettinyt että myyn valmiit tuotteeni kilpailijalle jota ennen laitan oy:n. jos silloin olisi sama tilanne niin minun maksettavaksi kaikki tulisi silloinkin? Verottajahan sanoo varmasti että tämä on veronkiertoa vaikka olen mielestäni ihan oikein toiminut.

        jos hyvin käy saisin tmi:n velat melkein kokonaan pois ja voisin jatkaa oyssä. En uskalla enää laittaa toiminimeä.

        Miten paljon niitä maksamattomia laskuja on? Onko kirjallista sopimusta? Onko näyttöä siitä, että olisit toimittanut kyseiset tuotteet tilaajalle? Jos alkaa olla yli 6500 euron rästissä, niin sitten kannattaa jo harkita käräjille menoa. Toinen tapa olisi tehdä koko juttu julkiseksi netissä, että yritys laiminlyö alihankkijoitaan, eikä maksa laskuja.


      • aloittaja...
        hep hep.. kirjoitti:

        Miten paljon niitä maksamattomia laskuja on? Onko kirjallista sopimusta? Onko näyttöä siitä, että olisit toimittanut kyseiset tuotteet tilaajalle? Jos alkaa olla yli 6500 euron rästissä, niin sitten kannattaa jo harkita käräjille menoa. Toinen tapa olisi tehdä koko juttu julkiseksi netissä, että yritys laiminlyö alihankkijoitaan, eikä maksa laskuja.

        lohduta kun vastassa on iso firma ja minä olen yksin.. on sopimukset kirjallisena ja todisteet että kauppaa on tehty. Rahaa ei ole käräjille lähteä. Vastaus heidän päästään on, että maksavat kyllä kunhan tuote tulee: toimitan tuotteen ja seuraavana päivänä he kieltävät tuotteen koskaan saapuneenkaan. tekisi mieli laittaa hd-miehet perimään.. Nyt sitten lähtee kaikki alta.

        Voisin tehdä niin että laittaisin tuotteet pienellä muokkauksella ja puoleen hintaan kilpailijalle, ostavat varmasti. En vaan tiedä sitten että onko minkälainen riski jos laitan oy:n ja käy samalla tavalla?


      • ostavat kyllä
        aloittaja... kirjoitti:

        lohduta kun vastassa on iso firma ja minä olen yksin.. on sopimukset kirjallisena ja todisteet että kauppaa on tehty. Rahaa ei ole käräjille lähteä. Vastaus heidän päästään on, että maksavat kyllä kunhan tuote tulee: toimitan tuotteen ja seuraavana päivänä he kieltävät tuotteen koskaan saapuneenkaan. tekisi mieli laittaa hd-miehet perimään.. Nyt sitten lähtee kaikki alta.

        Voisin tehdä niin että laittaisin tuotteet pienellä muokkauksella ja puoleen hintaan kilpailijalle, ostavat varmasti. En vaan tiedä sitten että onko minkälainen riski jos laitan oy:n ja käy samalla tavalla?

        Kyllä perintätoimisto ostaa ne laskut kun selvität asian ja esität todisteet.


      • 17+5
        aloittaja... kirjoitti:

        lohduta kun vastassa on iso firma ja minä olen yksin.. on sopimukset kirjallisena ja todisteet että kauppaa on tehty. Rahaa ei ole käräjille lähteä. Vastaus heidän päästään on, että maksavat kyllä kunhan tuote tulee: toimitan tuotteen ja seuraavana päivänä he kieltävät tuotteen koskaan saapuneenkaan. tekisi mieli laittaa hd-miehet perimään.. Nyt sitten lähtee kaikki alta.

        Voisin tehdä niin että laittaisin tuotteet pienellä muokkauksella ja puoleen hintaan kilpailijalle, ostavat varmasti. En vaan tiedä sitten että onko minkälainen riski jos laitan oy:n ja käy samalla tavalla?

        Toiminimiyrittäjä vastaa Tmi:n velosta henkilökohtaisella omaisuudellaan, OY:ssa vain osakepääoman verran, MUTTA jos asuntosi olisi OY:n lainojen vakuutena se menisi myös. Yhden hengen OY tuskin saa lainaa ilman että yrittäjän henkilökokohtaista omaisuutta asetetaan vakuudeksi.


    • hus hus hus

      Miksi muuten olet ottanut itsellesi liian suuren ennakonpidätyksen? Rekisteriin voidaan laittaa ensimmäisinä vuosina nollatulos tai tappiota arvioksi, jolloin maksat verot todellisen tuloksen mukaan. Eikö tästä kirjanpitäjä sanonut mitään? Monet aloittajat tekevät niin, mutta sitten pitää oikeasti osata jättää se veronmäärä jemmaan.

      Ennakonpidätyksen määrääkin voi laskea merkittävästi jne. Jos tilaajasi ei ole maksanut, niin en ymmärrä syytä miksi olisit jatkanut työntekoa tuollaiselle yritykselle. Mene ihmeessä verotoimistossa käymään tai soita. Selvitä tilanne ja kerro, ettei maksettavia veroja todellisuudessa olisikaan niin paljon. Verottaja ei aja yritystä alas, jos käyt selvittämässä asian. Sitten myy maksamattomat laskut heti perintätoimistolle, ensin kun olet ilmoittanut tilaajayritykselle asiasta.

      Osakeyhtiökin ajettaisiin alas, jos jäisi verot pitkältä aikaa maksamatta.

    • ex-yrittäjä

      Vaikka olisitkin laittanut osakeyhtiön, niin olisitko saanut lainaa ilman takuita. Varmaanki olisit laittanut pakkoraossa asunnon lainojen vakuudeksi joten lopputulos on sama tai jopa paremki. osakeyhtiössä selvitysmies olisi vetänyt rahat liiviinsä ja realisoinut omaisuuden pillkahintaaan. ennen kuin ehdit kissaa sanoa.

    • ii ällä

      Oletko pääkaupunkiseudulta? Olen selvitellyt vastaavia tilanteita. En ole juristi, teen kirjanpitoja, mutta olen selvitellyt vastaavassa tilanteessa olevien yrittäjien asioita. Tiedän, että täällä ei saa myydä työpanostaan, ja siksi laitankin henkilökohtaisen sähköpostini osoitteen jos haluat ottaa yhteyttä. Sähköpostini on il (at) luukku.com

      • nyt vituttaa..

        En ala kertoilla henkilökohtaisesti tai tarkemmin asioitani ventovieraille. Olen jo kerran ollut tyhmä firman kanssa; Miksi mennä pahempaan kuseen?


      • 45tr4
        nyt vituttaa.. kirjoitti:

        En ala kertoilla henkilökohtaisesti tai tarkemmin asioitani ventovieraille. Olen jo kerran ollut tyhmä firman kanssa; Miksi mennä pahempaan kuseen?

        olet yrittäjä =lainsuojaton elukka!
        Onko päämies konkursissa? eikö perintä auta?
        ei kai verojakaan mene jollet saa rahoja?

        Ei tossa paljon oy:t auta jos pikku narikka hakee velkaa joudut vetään nimes omavelkaiseen takaukseen.
        Jotenka kaik män eik piisantkaan.
        Lisäksi oy on pikku toiminassa kalliinpi kankea ylläpitää.


      • ii ällä
        nyt vituttaa.. kirjoitti:

        En ala kertoilla henkilökohtaisesti tai tarkemmin asioitani ventovieraille. Olen jo kerran ollut tyhmä firman kanssa; Miksi mennä pahempaan kuseen?

        Kun yrittäjä on pulassa, hänen täytyy hakea apua. Tilitoimistosi pitäisi olla se joka auttaa sinua ensimmäisenä ja neuvoo sinua miten edetä. Olen ehkä ventovieras, mutta kirjanpitäjänä minua sitoo sama vaitiolovelvollisuus kuin muitakin kirjanpitäjiä.
        Jutussasi vaan iski silmiini asioita, jotka ihmetytti. Toiminimessä ei ole ennakonpidätystä, koska siinä ei makseta palkkaa. Jos on kyse ennakkoveroista niin ne määrätään tuloksen perustella. Ne ovat ulosottokelpoisia, mutta myös anomuksella ja välitilinpäätöksellä tai vastaavalla nollattavissa. Jos asiakas ei maksa voi ainakin osan kirjata luottotappioiksi ja anoa niistä maksettu alv takaisin.
        Jos lähetät minulle sähköpostia, laitan esittelyn itsestäni ja taidoistani.
        Minun edun mukaista olisi tietenkin esittäytyä tässä, mutta se on kiellettyä näillä sivuilla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      125
      1948
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      207
      1611
    3. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      54
      1286
    4. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1208
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      108
      1184
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      102
      1025
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      920
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      65
      866
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      45
      827
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      781
    Aihe