Jyväskylän taksit

Halvattu

Tuntuu, että palvelu on melko kehnoa Jyväskylässä. Tosin toivon, että tämä on yksittäistapauks, mutta kun harvoin käytän takseja, niin jäi vähän huono kuva. Tilasimme taksin tiettyyn osoitteeseen ja ajattelimme, että katsomme ikkunasta sen, milloin auto on paikalla, koska ulkona oli kylmä. Odottelimme suhteellisen kauan (pikkupäissämme) ja sitten päätimme mennä pihaan, jossa huomasimme taksin odottavan tien sivussa, josta emme sitä ikkunasta nähneet. Otimme taksin, joka kuljetti meidät kaupungille. Sama matka maksaa tilataksilla 13:sta euroa, mutta tämän kertainen kyyti maksoi muistaakseni yli 15:sta euroa. En kuitenkaan jaksanut asiasta tingata, vaan maksoin, koska olin ajatuksissani. Auton ajettua pois, tajusin, että se kuskihan oli antanut mittarin raksuttaa siinä odotellessaan. Ärsyttävää, kun ei voi jälkikäteen valittaa.

Onko kellään muulla vastaavaa kokemusta? Miten teidän mielestä taksin pitäisi palvella?

40

5234

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ittotnettoh

      Miksi et alkanut tinkaamaan, miksi et ottanut yhteyttä kuluttaja-asiamieheen, miksi et tehnyt mitää, miksi miksi, herrajumala sentään 13 eur hintaisesta matkasta maksoit yli 15 euroa..IHAN TÖRKEETÄ..kerta kaikkiaan hirveetä ja vielä hinta kiskottu tällaiselta pikkupäissään olevalta matkustajalta, kyllä siinä on käytetty niin törkeästi asiakkaan humalatilaa varmaankin hyväksi että..miksi ei tullut kuljettaja koputtelemaan teidän oveen että "haloo juhlijat pirssi odottaa ja laitoin mittarin pois päältä koska siihen nyt kertyisi noin 2-3 eur lisää tästä pienestä odottelusta".
      No joo..onhan se 2-3 euroa jo yhden puolikkaan kaljan hinta.

      • Halvattu

        vaan, että tuntuu vähän periaatekysymykseltä. Enkä mä siitä silloin jaksanutkaan valittaa. Mietin vaan, että toihan on hyvä keino suharille tienata vähän extraa ja nyt ei ollut mitään tekemistä, ni aattelin kysästä huvikseni.


      • Leetho
        Halvattu kirjoitti:

        vaan, että tuntuu vähän periaatekysymykseltä. Enkä mä siitä silloin jaksanutkaan valittaa. Mietin vaan, että toihan on hyvä keino suharille tienata vähän extraa ja nyt ei ollut mitään tekemistä, ni aattelin kysästä huvikseni.

        Kuulostaa yksittäistapaukselta joo, mutta näitä "Kyrpänaamoja" liikaa.. Extrat tulevat joskus myöhemmin!


      • Anonyymi

        Onkohan "räättä" mäysi vielä ajelemassa Jyväskylässä?


    • 18+15

      Olin keväällä lähdössä lappiin hiihtämään viikoksi ja matkatavaroina oli suksipussi , matkalaukku ja reppu.

      Tilasin menomatkalla taksin ennakkoon ja lasku kuudelle kilometrille oli seuraava:
      Aloitusmaksu: 8 €
      Taksa 1: 8.4 €
      Ennakkotilaus: 6.15 €
      Rahtilisä: 2.4 €
      -----------------------------
      yhteensä : 24.95 € (taksi Kananen OY, auto no:67, kuljettaja 1005)

      Paluumatka ilman ennakkovarausta aamuyöstä samojen matkatavaroiden kanssa ja sama matka maksoi vain 16 €, oli eri firman taksi.

      Kaikki taksit eivät näköjään ota rahtimaksua matkatavaroista.

      • Halvattu

        Itse en ole taksin yhteydessä koskaan mistään rahtimaksusta edes kuullut. Toi ennakkotilauskin on ihan uusi juttu meikälle.


      • Ajoissa perillä

        Nyt touko-kesäkuussa olen useampaan otteeseen käyttänyt taksia ja ennakkomaksu oli minulle myös uusi juttu. Kuulin jälkikäteen asiasta keskusteltuani, että ennakkomaksu on ollut ties kuinka kauna olemassa. Mutta eipähän minun enää tarvinnut huolehtia kelloon vilkuillen, että taksi on ajoissa hakemassa, kun olin tehnyt ennakkotilauksen. Muuten ihan kohteliaasti ovat passanneet, sanoisin että palvelu olisi parantunut viimeisen kahdeksan vuoden aikana.


      • 9+8
        Ajoissa perillä kirjoitti:

        Nyt touko-kesäkuussa olen useampaan otteeseen käyttänyt taksia ja ennakkomaksu oli minulle myös uusi juttu. Kuulin jälkikäteen asiasta keskusteltuani, että ennakkomaksu on ollut ties kuinka kauna olemassa. Mutta eipähän minun enää tarvinnut huolehtia kelloon vilkuillen, että taksi on ajoissa hakemassa, kun olin tehnyt ennakkotilauksen. Muuten ihan kohteliaasti ovat passanneet, sanoisin että palvelu olisi parantunut viimeisen kahdeksan vuoden aikana.

        ... tuli jyväskylään käyttöön noin 3-4 vuotta sitten.


    • Peugeot 504

      Minä kerran erehdyin kanssa pikkupäissäni pyytämään kuittia, suhari sanoi mihin tartten sitä, pyysin toistamiseen ja sain sen, siinä luki että "juopuneitten kuljetusta".... olin tyytyväinen, olin saanut pyytämäni kuitin.

    • neitonen.

      Miten kaikille muille just sattuu näitä "kommelluksia"? Ajan melko usein taksilla ja aina on ystävällinen ja asiantunteva palvelu.

      • taksiiii!!!

        Mulle on sattunut vaan yhden kerran... muulloin oon saanut tosi hyvää asiallista palvelua, ja kerran jopa päivän Hesarinkin mukaan kaupanpäällisiksi :D
        Yhdesti vaan kävi pikku juttu. Eli, olin sairaana ja piti päästä keskussairaalaan nopsaan, joten nappasin taksin kadulta (EI tolpalta). Ihan vaan varmistaakseni kysyin, että onko tää taksi vapaa ja sain vastauksen, joka kuului "joo, ja mieskin on vapaa". Kommentti, jota ainakaan kipeänä ollessani en olisi halunnut kuulla.
        Suu meni onneksi kiinni, kun tokaisin että "keskussairaalalle, kirurgian päivystykseen" ja pääsin paikalle nopeasti ja ilman lisäkommentteja.
        Tästä on jo kohta kolme vuotta aikaa..


      • Kos;su
        taksiiii!!! kirjoitti:

        Mulle on sattunut vaan yhden kerran... muulloin oon saanut tosi hyvää asiallista palvelua, ja kerran jopa päivän Hesarinkin mukaan kaupanpäällisiksi :D
        Yhdesti vaan kävi pikku juttu. Eli, olin sairaana ja piti päästä keskussairaalaan nopsaan, joten nappasin taksin kadulta (EI tolpalta). Ihan vaan varmistaakseni kysyin, että onko tää taksi vapaa ja sain vastauksen, joka kuului "joo, ja mieskin on vapaa". Kommentti, jota ainakaan kipeänä ollessani en olisi halunnut kuulla.
        Suu meni onneksi kiinni, kun tokaisin että "keskussairaalalle, kirurgian päivystykseen" ja pääsin paikalle nopeasti ja ilman lisäkommentteja.
        Tästä on jo kohta kolme vuotta aikaa..

        Kyllä kai kuljettajalla oli Kravatti kaulassa.lol


      • Kyyditettävä
        taksiiii!!! kirjoitti:

        Mulle on sattunut vaan yhden kerran... muulloin oon saanut tosi hyvää asiallista palvelua, ja kerran jopa päivän Hesarinkin mukaan kaupanpäällisiksi :D
        Yhdesti vaan kävi pikku juttu. Eli, olin sairaana ja piti päästä keskussairaalaan nopsaan, joten nappasin taksin kadulta (EI tolpalta). Ihan vaan varmistaakseni kysyin, että onko tää taksi vapaa ja sain vastauksen, joka kuului "joo, ja mieskin on vapaa". Kommentti, jota ainakaan kipeänä ollessani en olisi halunnut kuulla.
        Suu meni onneksi kiinni, kun tokaisin että "keskussairaalalle, kirurgian päivystykseen" ja pääsin paikalle nopeasti ja ilman lisäkommentteja.
        Tästä on jo kohta kolme vuotta aikaa..

        Linja-autonkuljettajissa ja taksikuskeissa näitä häntäheikkejä löytyy. Monet kerrat on yritetty udella numeroa tai tyrkyttää omaa. Ei ole sormukset miehiä haitanneet - ei omat eikä matkustajan.


      • Leetho
        taksiiii!!! kirjoitti:

        Mulle on sattunut vaan yhden kerran... muulloin oon saanut tosi hyvää asiallista palvelua, ja kerran jopa päivän Hesarinkin mukaan kaupanpäällisiksi :D
        Yhdesti vaan kävi pikku juttu. Eli, olin sairaana ja piti päästä keskussairaalaan nopsaan, joten nappasin taksin kadulta (EI tolpalta). Ihan vaan varmistaakseni kysyin, että onko tää taksi vapaa ja sain vastauksen, joka kuului "joo, ja mieskin on vapaa". Kommentti, jota ainakaan kipeänä ollessani en olisi halunnut kuulla.
        Suu meni onneksi kiinni, kun tokaisin että "keskussairaalalle, kirurgian päivystykseen" ja pääsin paikalle nopeasti ja ilman lisäkommentteja.
        Tästä on jo kohta kolme vuotta aikaa..

        Mielensäpahoittajia löytyy varmasti joka sektorilta eikä sille mahda mitään , ainoastaan sille miten itse reagoi tilanteessa!


    • arsi1

      Mittari laitetaan päälle kun auto on saapunut asiakkaan tilaamaan osoitteeseen. Otahan asioista selvää ennenkuin alat työntekijää arvostelemaan. "Tuntuu, että palvelu on melko kehnoa Jyväskylässä." -kommentti siitä, että taksi tulee ajoissa hakemaan, tuntuu melko oudolta...

    • Suharin kaveri

      Kauheaa maksoit 2 euroa ylimääräistä. Kannattaisi hakeutua nyt hetimiten psykiatrian päivystykseen kamalista traumoista.

      Taksikuskit ei itse keksi taksoja tai odotusmaksuja, ne on heille ihan kerrottu. Ja jos renkinä ajelet autonomistajalle, niin kyllä siitä palkan haluaa. Jos se auto odottaa sua 5 minuuttia, niin se on 5 minuuttia sen ajosta pois jonka se voisi kyyditä jotakuta mukavaa herraa tuottavasti lentoasemalle. Sen sijaan se odotteli sua ja sun kännisiä kavereita, ja sun mielestä sen olisi pitänyt olla ilmaista kun se ei osannut ajaa suoraan sun ikkunan alle. Kuskit ajaa provikalla, ja saa siitä leipänsä.

      Hirveesti itket 2 euron perään, mutta kun pääsit keskustaan niin pistit varmaan isolleen ja maksoit viinasta ja baarin narikasta varmaan ihan mukisematta, ja ryyppäsit ihan kunnolla.

      Minä heitän yleensä vielä tipin kuskille lisäksi kun tiedän miten pitkää vuoroa ajavat ja jos on hiljaista niin palkka jää tosi huonoksi.
      Jos on varaa ryypätä ja ajella taksilla keskustaan niin ei kukaan muu kuin joku itserakas vatipää ala valittamaan kahdesta eurosta.

    • voi herran jestas

      Just, ja vaikka kyseessä oli alottajan mukaan "periaatekysymys" niin meinaako alottaja ihan tosissaan, että taksi oottelis ilmaseks? Mitäpä jos olis mennyt vaikka puol tuntia siihen että taksi tönötti pihassa ennen kuin olisitte huomannut? Meinaatko ihan vakavissasi että mittari olis laitettu päälle vasta sitten kun herrasväki vaivautuu autoon istumaan?

      • Asiakas mummu

        Annan joka kerta riksaa 2-3 euroa Tiedän että raha on tiukalla rengillä ,vai mikä se ammatti nimike on ? Taxi rahalla en voisi omaa autoa pitää ja taxi on aina saatavilla yöllä ja päivällä ,juhlapuhinä. Kiitos vain teille.


      • 4+4=kimppa
        Asiakas mummu kirjoitti:

        Annan joka kerta riksaa 2-3 euroa Tiedän että raha on tiukalla rengillä ,vai mikä se ammatti nimike on ? Taxi rahalla en voisi omaa autoa pitää ja taxi on aina saatavilla yöllä ja päivällä ,juhlapuhinä. Kiitos vain teille.

        Ettei vaan renki laita riksaasi RAY:n peleihin, näinhän tekee entiset valimon työntekijät (nykyiset taksisuharit)


      • ja pointti oli?
        4+4=kimppa kirjoitti:

        Ettei vaan renki laita riksaasi RAY:n peleihin, näinhän tekee entiset valimon työntekijät (nykyiset taksisuharit)

        Mitäs sitten vaikka laittaisivatkin? Omiahan on rahansa, tuskin sinulle kauheasti kuuluu. Meneepähän ainakin kansanterveydelle jollei muuta :)


    • Voeperse

      Nythän tätä ketjua oli jo aika jatkaa kun se oli aloitettu 2010,,,,,,

      • Datsun

        Toivottavasti se taksien lupauudistus tulee pian sillä silloin loppuu tuollainen käytös noilta taksipelleiltä.Ja onhan kuorma-auto puolella ollut jo kauan että kunhan talous on kunnossa ja käyt lupakurssin hyväksytysti niin voit anoa liikenneluvan.
        Mutta taksipuolella kuljetaan vielä taksiliitos talutusnuorassa.ja katsokaapa noita taksikuskeja, suurin osa sellaisia raketti-insinöörejä etteivät muihin töihin kelpaisi kun eivät yksinkertaisesti osaa tehdä mitään.:D
        Tottakai vedotaan siihen että alalle tulisi hinnan polkijoitya, kuorma-auto puolella on ollut iät ajat kilpailua ja tulee olemaan.
        Jokaiseen yritystoimintaan liittyy riskejä ja näkyypä noita taksisuhareitten yrityksen kalustoa olevan lainvoimassa huudettavana.
        Eli ihmettelen sitä ns.ammattitaitoa silloin jos asiat menevät noin solmuun.


    • Ryöstetty

      On hinnat "kohillaan"hinnoittelu taksin soitto vappuaattona hinnaksi tuli puhrlinlaskun mukaan € 10,19

    • Kyytiontoiminu

      Aina on päässy turvallisesti kotia ja hinta on näkyny mittarissa, oli sit renki tai isäntä puikoissa.

    • ENjaksanutkaan

      Totutelkaa tulevaan , suhari ei nuole teidän perää ja silti maksatte siitä

    • Mannermaistasekin

      Tuossa on perää. Jatkossa itse avaat ovesi, itse laitat laukkusi peräkonttiin ja otat pois, itsepalveluna maksat päätteeseen ja joku hiilinaama röyhtäilee velttona kuskinpaikalla hermostuneena kun et jo ole poistunut. Kuitista huomaat että hinta on taas noussut.

    • Eripirssit

      Taksijärjestelmään tulisi laittaa erilliset autoryhmät eri väestöryhmille. Sinisen kortin paremmat autot sivistyneistölle, punaisen kortin Toyotat tavalliselle kansalle ja kapakkakyytiläisille ja mustan kortin kulkuvälineet Kelan ja Migrin sakille.

      • VaiSivistyneistöä

        Elä paskaa jauha


    • Minä47nainen

      En enää käytä taksia, palvelu ala-arvoista, hinnat pilvissä.. muutama kerta riitti, kiitti.

    • Anonyymi

      Kannattaa olla Jyväskylässä taksissa varovainen.Taxsikuski otti pankkikortin kädestäni ja vaati tunnusta.

      • Anonyymi

        Tuommosista heti ilmoitus taksitarkastajalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuommosista heti ilmoitus taksitarkastajalle.

        Huonoja kokemuksia. Tulimme reissusta yö aikaan pienen lapsen kanssa. Meillä oli matkarattaat, kuski joka oli asemalla vuorossa kieltäytyi ottamasta kyytiin kun auto kuulemma pieni matkarattaille mitkä menevät kasaan. Seuraava kuski samanlaisella autolla otti mielellään kyytiin. Kertoi myös, että jotkut kuskit mieluummin kuskailevat baariasiakkaita kenellä ei ole matkatavaroita. Jokainen valitkoon asiakkaansa tietennin, mutta ihmettelen tätä asiakaspalveluammatissa onko kuskeilla tällaiseen varaa oikeasti. Jos joskus kyseinen kuski osuu kohdalleni kieltäydyn kyydistä ja otan seuraavan taksin.


    • Anonyymi

      Mitenkä mahtaa olla tämä turvallisuuden laita Jyväskylän takseissa nykypäivänä? Voiko kuskeihin luottaa, onko puhtaat taustat?

      • Anonyymi

        Historiansivut voidaan jättää omaan arvoonsa. Kokeile jotakin muuta, onneton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Historiansivut voidaan jättää omaan arvoonsa. Kokeile jotakin muuta, onneton.

        Kyllä näin on. Terveisin taksiautoilija Hamid Askari.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      334
      3290
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      226
      2043
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1632
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1467
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      83
      1346
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      286
      1257
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      81
      1084
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1081
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      83
      1033
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      148
      902
    Aihe