toiveiden täyttymys. Miten voi olla mahdollista että älykkäinä itseään pitävät suomalaiset joutuvat toistuvasti huijattaviksi? Usein haukkuvat muualta tulleita vähemmän älykkäiksi mutta ikävästi se totuus osoittautuu että jotkut suomalaiset itse ovatkin vielä vähemmän älykkäitä.
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=20100915825
Michelin-ravintola haksahti nigerialaispetokseen
Keskiviikko 01.09.2010 klo 14:03 (
Yksi Helsingin viidestä Michelin-ravintolasta, Carma, lopettaa toimintansa. Ravintolan omistaja ja keittiömestari Markus Aremo paljastaa, että viime vuoden tulosta heikensi rajusti työntekijöiden sortuminen nigerialaishuijaukseen.
Petos nirhaisi valtaosan ravintolan taustayhtiön MA Cuisine et Design Oy:n viime vuoden voitosta: tulosta olisi muutoin tullut 60 000 euroa, mutta nigerialaispetokseen paloi firman rahoja 40 000 euroa.
- Minä ravintolan omistajana lopulta seison tämän takana, huokaa Aremo.Aremo puhuu työntekijöistään huijauksen jälkeenkin silti lämpimästi.
- Petos on nyt poliisin käsissä, hän toteaa eikä ole halukas puhumaan asiasta enempää.
Nigerialaishuijaukset tunnetaan petoksina, joilla pyritään keräämään rahaa Euroopassa, Australiassa tai Pohjois-Amerikassa asuvilta sijoittajilta. Vaikka petos on lähtöisin Nigeriasta, siitä on tullut maailmanlaajuinen ongelma, jonka arvioidaan tuottavan tekijöilleen vuosittain miljardeja dollareita.
Petos ei bisneksen lopettamisen syy
Aremo kiistää silti, että taloudelliset syyt olisivat pääroolissa lopettamisen taustalla.
- Minä olen aina tehnyt tätä työtä rakkaudesta ruokaan, en niinkään ruokabisneksenä.
Aremon mukaan Michelin-tähti tuo mukanaan lieveilmiöitä, joiden vuoksi hän paljolti halusi pistää pillit pussiin Carman suhteen ja aloittaa alusta. Michelin-tähti toi mukanaan äveriäät asiakkaat, joille ruoka ei Aremon toivomalla tavalla ollut pääasia. Aremoa alkoi mietityttää, tekeekö hän ruokaa sitä oikeasti arvostaville asiakkaille, kun ”meklarit viereisissä pöydissä nokittelivat, kenellä on eniten rahaa”.
Huijareille Suomi
on paratiisi
0
153
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perussuomalaisten kannatus enää 12,9%
Perussuomalaisten kannatus laskee edelleen kuntavaaleissa. Kannatus sulaa kuin kevälumi auringossa. Onkos tuo ihme, kun51218042Varo sisältöpaljastuksia! Tämän naisen bachelor-Joonas valitsi - Oliko valittu Monica vai Vivianna?
Joonaksella on kaksi naista jäljellä. Mutta valitsiko bachelor kahdesta naisesta Monican vai Viviannan? Oliko mielestäsi452155Trump - otan Gasan haltuun nyt
USA miehittää Gazan alueen ja rakentaa siitä uuden upean alueen aurikoiseen Israeliin. Väkivaltainen alkuperäisväestö h3361636Ensio tunkee jo tyttärensäkin telkkariin!
Eikö kaljulle ex-stripparille mikään ole pyhää?? https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000011013742.html On tuo härski2721511Runebergin tortut
Hyviä huomenia ja mukavaa päivyliä. 😊 Nyt kahvetta tippumaan. Harmi ettei ole torttua. 😊☕✨❄️❤️2671154- 541073
- 1061053
Bachelor-Joonas sekstasi toisen naisen kanssa - Tästä syystä valitsi kuitenkin Monican: "Nyt mun..."
Bachelor Suomi -realityssä koitti lopullisen valinnan hetki. Paljon onnea ja lykkyä rakkauteen Joonas ja Monica! Lue l14974- 67859
- 37841