MOTONET ja uskomattoman huono palvelu!

Vihanen akka

Käytiin tänään Vantaan Motonetissä. Ostettiin mm. porakone. Heti, välittömästi maksettuani ostokset, huomasin että olinkin maksanut kahdella akulla olevan koneen jonka hinta oli n. 60€, vaikka tarkoitus oli ostaa porakone yhdellä akulla (40€). Tuote oli ollut väärällä hyllypaikalla ja siksi tullut epähuomiossa väärä tuote kassalle.
Siinä sitten myyjä ohjasi meidät infoon, josta saimme lapun ja haimme uuden koneen ja kassalle.
Kassa alkoi korjaamaan tilannetta ja sain: 20€ lahjakortin myymälään.
Olin ihan että wtf?
jolloin myyjä ohjasi meidät uudelleen infoon. Infossa oltiin ihan että voi voi kun ei ole palautus oikeutta, niin saatte vaan lahjakortin.
Kerpele sanon minä! Ja sanoinkin, mutta ei kuulemma onnistu saada rahoja takaisin ylimenneestä summasta, vaikka kone oli ollut väärällä hyllypaikalla ja huomasin sekunti kortin höyläämisen jälkeen virheen. On kuulemma oma moka, kun ei ole heidän ongelma, jos asiakkaat (?!) siirtelevät tuotteita väärille hyllypaikoille!

Mulla palo niin hihat! Jouduin jankkaamaan ja tappelemaan kahden eri aikuisen miehen kanssa, jotka eivät muka pysty hyvittämään sitä 20€, myymäläpäällikköä kun pyysin ja ihmettelin miesten oikeuksia hoitaa asioita, niin sain sitten pitkän ajan kuluttua taas lapun, ja taas jonon perään kassalle hakemaan rahoja, jossa nyrpeä kassa neiti tuhisi puseroonsa.

Mulla oli koko ajan kymmenen kiloinen lapsi toisessa kädessä peet vaipoissa ja ostokset toisessa ja myöhästyin auttamattomasti tapaamisesta.

Arvatkaa oliko viimonen kerta kun asioin kyseisessä liikkeessä?

Missään, ei missään, silmiini osunut mitään missä olisi lukenut ettei tuotteilla palautusoikeutta, joten kantsis varmaan kirjoittaa vähän isommin näkyviin se. Ja myöskin se ettei siitä jousteta vaikka ostokset olisi tehty sekunti sitten ja virhe olisi myymälän (tai siis anteeksi, jonkun muun asiakkaan) vika.

286

24301

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • e u

      Kävi meikäläisellekin kun kyseinen liike ei antanut väärää tavaraa palauttaa vaan sain ostokuitin että voin tulla uudestaan ostamaan ...jotain?
      Ihme touhua.

      • 4+10

        on perseestä!


      • ziis män
        4+10 kirjoitti:

        on perseestä!

        No kyllä on, ihme juttu että nekin miehet (siis aikuiset sellaiset) suostuvat toimimaan noin. Jotkut siitä ehkä jopa tykkää kun saa inttää vastaan ja iso pomo tukee yläkerrasta, huvinsa katsos kullakin..


      • Anonyymi
        ziis män kirjoitti:

        No kyllä on, ihme juttu että nekin miehet (siis aikuiset sellaiset) suostuvat toimimaan noin. Jotkut siitä ehkä jopa tykkää kun saa inttää vastaan ja iso pomo tukee yläkerrasta, huvinsa katsos kullakin..

        Kukaan siellä jaksa inttää vastaan TYÖKSEEN omasta tahdosta ellei nyt ihan narsisti ole. Kyllä ne siellä menee konserniohjeistuksien mukaan ja kyllähän se on myyjälle perseestä. Nykyään ei ole kyllä mitään tuommoista ja tuotteilla on 30vrk normaali palautusoikeus.


    • ?????

      ensitöiksesi peiliin , suurin syntipukki löytyy kyllä sieltä , tunnen kyseisen tuotteen ja tiedän , että vähänkin lukutaitoinen näkee kyllä mitä on ostamassa.

      • ziukku

        peiliin tässä tapauksessa,täysin selvä tapaus, myyntikuntoinen paketti jne. Lahjakortti my ass..


    • ota selvää etukäteen

      pl. postimyynti ja virheelliset sekä rikkoontuneet tavarat. Kannattaa tietää laki. Et voi ajaa punaisia päin autolla ja sanoa, että missään ei lukenut sitä.

      jos liikkeen politiikka on, ettei rahana anneta palautusta, niin ei siinä kassapoika tai tyttö voi mitään.

      Jos haluat palvelua, niin mene sellaiseen liikkeeseen, missä sitä saa. Hinnat on toki 20-30 % kalliimmat. Motonet ja vastaavat perustuvat siihen, että kulurakenne ja vaihdot pidetään pienenä.

      Elämä on täynnä valintoja.

      • nii'i

        Jep, mutta tuo kuuluisi hyvään asiakaspalveluun. Ostin Eurobikerista pitäjänmäestä kengät, ja jälkeenpäin tulin toisiin ajatuksiin ja halusinkin numeroa isommat. Kävin seuraavana päivänä kysymässä voisinko vaihtaa, ja kyllä onnistui. Olin katkaissut ne muoviklipsut, joilla turhakepaperilaput on kiinni, mutta ei haitannut. Sain myös tosi hyvää palvelua henkilökunnalta. Arvaa missä liikkeessä hoidan asiani tästä eteenpäin?


      • myyjänä jo 16 vuotta
        nii'i kirjoitti:

        Jep, mutta tuo kuuluisi hyvään asiakaspalveluun. Ostin Eurobikerista pitäjänmäestä kengät, ja jälkeenpäin tulin toisiin ajatuksiin ja halusinkin numeroa isommat. Kävin seuraavana päivänä kysymässä voisinko vaihtaa, ja kyllä onnistui. Olin katkaissut ne muoviklipsut, joilla turhakepaperilaput on kiinni, mutta ei haitannut. Sain myös tosi hyvää palvelua henkilökunnalta. Arvaa missä liikkeessä hoidan asiani tästä eteenpäin?

        Kyllä ne tuotteet usein ovat väärissä paikoissa..asiakkaat siirtelevät niitä paikasta toiseen joten ei ole ostajan vika jos hyllyssä onkin väärä tuote. Hyvään asiakaspalveluun kuuluu palvella asiakasta ja hyvittää myös tapahtuneet virheet. Itselle kävi samoin tuurissa ja just samalla kaavalla mutta määpä vaadin rahoja takaisin ja sainkin kun lupasin tehdä valin kuluttajalautakuntaan. Ei ne asikaat ole tyhmiä vaan monesti sitä on vain väsynyt tai lapset huutavat vieressä tai on vain luottavainen siitä että hinta ja tuote ovat samalla hyllyllä niinku niiden pitääkin. Minimannissa mä sain valita otanko rahat vai hyvitetäänkö se summa myöhemmin jonkun ostoksen yhteydessä. Täällä nyt turha aina alkaa haukkumaan ketjun aloittajaa joskus jokaiselle käy huono tuuri siitäolen varma.. ja asiaahan hän puhui..ostajan oikeuksista..


      • Toinen myyjä
        myyjänä jo 16 vuotta kirjoitti:

        Kyllä ne tuotteet usein ovat väärissä paikoissa..asiakkaat siirtelevät niitä paikasta toiseen joten ei ole ostajan vika jos hyllyssä onkin väärä tuote. Hyvään asiakaspalveluun kuuluu palvella asiakasta ja hyvittää myös tapahtuneet virheet. Itselle kävi samoin tuurissa ja just samalla kaavalla mutta määpä vaadin rahoja takaisin ja sainkin kun lupasin tehdä valin kuluttajalautakuntaan. Ei ne asikaat ole tyhmiä vaan monesti sitä on vain väsynyt tai lapset huutavat vieressä tai on vain luottavainen siitä että hinta ja tuote ovat samalla hyllyllä niinku niiden pitääkin. Minimannissa mä sain valita otanko rahat vai hyvitetäänkö se summa myöhemmin jonkun ostoksen yhteydessä. Täällä nyt turha aina alkaa haukkumaan ketjun aloittajaa joskus jokaiselle käy huono tuuri siitäolen varma.. ja asiaahan hän puhui..ostajan oikeuksista..

        Vinkkinä kuluttajille: kannattaa tarkistaa viivakoodin alla olevan numerosarjan mukaan, että tuote on varmasti sama kuin hyllyllä oleva --> vältyt ostamasta "väärää" tavaraa.
        Tosin osaa jotkut asiakkaat olla manipuloivia, jotta saisivat tuotteen halvemmalla, jos tuote on väärässä kohdassa, jonka yleensä joku muu asiakas on siirtänyt väärään paikkaan (elleivät jopa itse, ja sitten raahataan myyjä mukaan katsomaan, että tuosta mä tämän otin). Kokemusta on..
        Mutta on tuo Motonetin "palautusoikeus"-systeemi huonosti toteutettu!


    • Kyrvätsalo

      Joo joo, mutta Motonet on hyvä kauppa. Sieltä saa haluamansa tavaran kuitenkin lähes aina, ja edulliseen hintaan. Taidat olla nihilisti, kun 20 euron takia teet noin suuren numeron. Olisit ottanut sen kahdella akulla olevan, tarvit sitä toista akkua kuitenkin. Parempi tehdä hommia, kun on toinen akku laturissa ja toinen porassa kiinni. Motonetti on ihan jees kauppa.

      • Late Lapista.

        Mikä se sellainen Motonet on ? Yhden akun porakone on kuitenkin onneton laitos, kun akku tyhjenee siinä sitten seisot tumput suorana, tai joudut työskentelemään vanhanajan VEIVARILLA AKUN LATAUKSEN AJAN ! Kyllä akkuporakoneessa kaksi akkua pitää olla, EHDOTTOMASTI !
        Ja pakkoko sinne porakone ostoksille oli märkä pentukin rahjata? ja vielä paskat housuissaan! Kyllähän ne nämä nykyajan äidit ovat uusavutonta sakkia, perskeles! huudattavat kaupoissa pentujaankin karkin tuskassa, minulla kun oli pieniä lapsia, minulla oli aina autossani tarpeellinen määrä puolenkilon karkkipusseja, ja ojensin yhden pussin käteen jokaiselle pennulleni rapuilla jo kauppaan mennessäni, eivät kiljuneet kersani koskaan kaupassa, muita asiakkaita häiriten, vaan mussuttelivat karkejaan naamat leviässä hymyssä!


        Late Lapista.


        Late Lapista.


      • jyrcelö

        ei varmaankaan ole se summa(20e on kyllä jo jonkinlainen raha) vaan periaate. Tottakai tuossa tapauksessa liikkeen on palautettava erotussumma rahana, asiassa ei pitäisi olla mitään epäselvää,avaamaton ja myyntikuntoinen paketti jne.


      • kyrvätsalo
        Late Lapista. kirjoitti:

        Mikä se sellainen Motonet on ? Yhden akun porakone on kuitenkin onneton laitos, kun akku tyhjenee siinä sitten seisot tumput suorana, tai joudut työskentelemään vanhanajan VEIVARILLA AKUN LATAUKSEN AJAN ! Kyllä akkuporakoneessa kaksi akkua pitää olla, EHDOTTOMASTI !
        Ja pakkoko sinne porakone ostoksille oli märkä pentukin rahjata? ja vielä paskat housuissaan! Kyllähän ne nämä nykyajan äidit ovat uusavutonta sakkia, perskeles! huudattavat kaupoissa pentujaankin karkin tuskassa, minulla kun oli pieniä lapsia, minulla oli aina autossani tarpeellinen määrä puolenkilon karkkipusseja, ja ojensin yhden pussin käteen jokaiselle pennulleni rapuilla jo kauppaan mennessäni, eivät kiljuneet kersani koskaan kaupassa, muita asiakkaita häiriten, vaan mussuttelivat karkejaan naamat leviässä hymyssä!


        Late Lapista.


        Late Lapista.

        No siehän Late sanot asiat niinkuin ne on. Mukava lukea sun kirjoituksia, kun kerrot ne aina oikeilla nimillä.Perkele, että vituttaa kaupassa nää häiriintyneet pennut. Lapsiparat huutavat paskat housussa narsistiäidin ollessa ostoksillaan. Helvetti.


      • Koivuniemeläinen
        kyrvätsalo kirjoitti:

        No siehän Late sanot asiat niinkuin ne on. Mukava lukea sun kirjoituksia, kun kerrot ne aina oikeilla nimillä.Perkele, että vituttaa kaupassa nää häiriintyneet pennut. Lapsiparat huutavat paskat housussa narsistiäidin ollessa ostoksillaan. Helvetti.

        Meillä lasten ollessa pieniä ja useinkin käärttivät ja riitelivätkin , oli tapana ilmoittaa Koivuniemen herran tulevasta vierailusta !

        Usein kävi niin etteivät kakrut halunetkaan tavata kyseistä herraa .

        Nykyisin tuo Koivuniemen herra lienee jo kuollut ja kuopattu .

        mutta rauha hänen muistolleen !


      • Lakikin on olemassa.
        jyrcelö kirjoitti:

        ei varmaankaan ole se summa(20e on kyllä jo jonkinlainen raha) vaan periaate. Tottakai tuossa tapauksessa liikkeen on palautettava erotussumma rahana, asiassa ei pitäisi olla mitään epäselvää,avaamaton ja myyntikuntoinen paketti jne.

        On vaan niin kummallista ettei mene ihmisille perille, ettei ole lakisääteistä oikeutta ostoksia tehdä ja sitten palauttaa.. Vain posti- ja etämyynnissä voi "perua" kaupan. On aivan normaalikäytäntö, että vastaavissa tilanteissa saa lahjakortin ko.liikkeeseen. Eli tottakai liikkeen EI tarvitse palauttaa yhtään mitään.. Haloo.. vaikka ihan KVG...


      • pippuri7
        Lakikin on olemassa. kirjoitti:

        On vaan niin kummallista ettei mene ihmisille perille, ettei ole lakisääteistä oikeutta ostoksia tehdä ja sitten palauttaa.. Vain posti- ja etämyynnissä voi "perua" kaupan. On aivan normaalikäytäntö, että vastaavissa tilanteissa saa lahjakortin ko.liikkeeseen. Eli tottakai liikkeen EI tarvitse palauttaa yhtään mitään.. Haloo.. vaikka ihan KVG...

        Kyseessähän oli selvä virhe jok myymälässä tapahtui. Myyjän pitää myydä ostalle sitä mitä han on tullut ostamaan. Aivan pieni ja helppo asia korjata tuollainen virhe, mutta kun ahneys lyö yli.


        Pelkäävätkö myyjät tehdä korjauskuitteja kun tietävät että johto näkee kaikki mokat?
        Myyjät usein myös järjestävät tavarat hyllyihin, ja vastaavat siitä että ne ovat omilla paikoillaan.


      • Myyjätär
        jyrcelö kirjoitti:

        ei varmaankaan ole se summa(20e on kyllä jo jonkinlainen raha) vaan periaate. Tottakai tuossa tapauksessa liikkeen on palautettava erotussumma rahana, asiassa ei pitäisi olla mitään epäselvää,avaamaton ja myyntikuntoinen paketti jne.

        Kyllä vaan on niin että myymälä saa itse päättää millä tavalla hyvityksen hoitaa, jos sellaisen edun asiakkaalleen tarjoaa. Rahat tilille, käteisenä tai lahjakorttina. Kauppa päättää, ei asiakas.


      • kauppias
        pippuri7 kirjoitti:

        Kyseessähän oli selvä virhe jok myymälässä tapahtui. Myyjän pitää myydä ostalle sitä mitä han on tullut ostamaan. Aivan pieni ja helppo asia korjata tuollainen virhe, mutta kun ahneys lyö yli.


        Pelkäävätkö myyjät tehdä korjauskuitteja kun tietävät että johto näkee kaikki mokat?
        Myyjät usein myös järjestävät tavarat hyllyihin, ja vastaavat siitä että ne ovat omilla paikoillaan.

        Mistä v***sta se myyjä valintamyymälässä tietää mitä se ostaja on ostamassa muuten kuin siitä, mitä se kassalle itse kantaa. Voi hyvät hyssykät miten tyhmiä ihmiset voi olla . . .


      • Looke
        Late Lapista. kirjoitti:

        Mikä se sellainen Motonet on ? Yhden akun porakone on kuitenkin onneton laitos, kun akku tyhjenee siinä sitten seisot tumput suorana, tai joudut työskentelemään vanhanajan VEIVARILLA AKUN LATAUKSEN AJAN ! Kyllä akkuporakoneessa kaksi akkua pitää olla, EHDOTTOMASTI !
        Ja pakkoko sinne porakone ostoksille oli märkä pentukin rahjata? ja vielä paskat housuissaan! Kyllähän ne nämä nykyajan äidit ovat uusavutonta sakkia, perskeles! huudattavat kaupoissa pentujaankin karkin tuskassa, minulla kun oli pieniä lapsia, minulla oli aina autossani tarpeellinen määrä puolenkilon karkkipusseja, ja ojensin yhden pussin käteen jokaiselle pennulleni rapuilla jo kauppaan mennessäni, eivät kiljuneet kersani koskaan kaupassa, muita asiakkaita häiriten, vaan mussuttelivat karkejaan naamat leviässä hymyssä!


        Late Lapista.


        Late Lapista.

        Ai sun lapsilla oli ohjelmoitu kakka-aika. Taitaa olla sitä paitsi hampaat hyvässä tikissä lapsilla.


    • .............,,,,

      Jos joutuu ottamaan lahjakortin, niin pitää myös pyytää firman tilit nähtäväksi, sillä eihän koskaan voi olla varma milloin firma on menossa konkurssiin.

    • Jos myöhemmin

      menee ostamaan toista akkua niin se saattaa maksaa 50€, joka on huono vaihtoehto.

      • accu von battery

        .. ja se on samanlainen p a s k a !..


    • työtä enemmän

      Ostin Motosta autooni takajarrupalat, kuluivat loppuun vajaassa vuodessa. Ostin seuraavat merkkiliikkeestä, joilla olen ajanut jo pari vuotta eikä palat ole kulunut vielä puoleenväliin.
      Hinta tosin on kaksinkertainen, mutta kestävyys useammankertainen.

      • kusetusta kaikki

        Halpahalleista koskaan laatua saa.


      • 16+5
        kusetusta kaikki kirjoitti:

        Halpahalleista koskaan laatua saa.

        jos haluaa hyvän ja halvan tuotteen, pitää ostaa 2, se hyvä ja sitten se halpa


      • harrastaja1

        Kyllähän Motonetista saa ihan samoja merkkituotteita kuin marmoritiskiltäkin, halvemmalla vaan.


      • Volvoilijaaa

        Kyllä Motonetistäkin usein voi ostaa kahta erilaista tuotetta: 1. halpa ja huono 2. kallis ja hyvä. Nimenomaan takajarrupalat ostin minäkin pari vuotta sitten 945 Volvooni.
        Se parempi vaihtoehto oli joku Bosch/Lucas. Ei ongelmia, ja ajan 20000 km/vuosi.

        Samoin ostin alapallonivelet (toista en tosin asentanut, jäi varalle). Ei olisi tullut mieleenikään ostaa jotain halvempaa vaihtoehtoa, ne ovat usein jotain italialaisia roskatuotteita, niitä on ollut Biltemassa. On käynyt niin, että katsastusmies on hylännyt vasta asennetun pallonivelen väljyyden takia! Se parempi merkki oli TRW, jonka ostin, ja on kestänyt. Se miksi ne menevät rikki, on suojakumin vika. Se jos rikkoutuu, niin hyvälaatuinenkin pallonivelmetalli ei kestä.


      • wertyuio

        Itse ostin aikoinani ikoiskarit. Oli paskoo. 1kk hajosivat. En vaihtanut vaan ostin merkkimallit ja nyt kestäneet jo yli 5 vuotta!


    • Haloo!!!

      Kannattas opetella lukemaan niin tajuais mitä on ostamassa... Ei se liikkeen vika oo et asiakas ostaa eri tuotteen kuin mitä oon tullu hakemaan. Oisivat voineet ihan hyvin sanoo et mitäs ostit oma moka!! Ehjällä tuotteella ei tosiaankaan ole palautusoikeutta vain sen takia et asiakas itse ostaa väärän tuotteen.. Luuletko että myyjillä ei muutakin tekemistä oo ku kiertää koko ajan hyllyjä siivoomassa asiakkaiden jäljiltä!

    • kghdfgfh

      Missähän kohtaa se liike sitten teki virheen? Ensin sinä otat väärän tuotteen hyllystä. Jos tuote oli väärässä kohdassa, sen oli sinne todennäköisesti kuljettanut asiakas, miksi liike hyllyttäisi tuotteet väärille paikoille. Siinä lienee käynyt näin: Asiakas on on ottanut hyllystä porakoneen kahdella akulla. Matkalla kassalle silmiin osuu porakone yhdellä akulla. Asiakas ottaa tämän poran hyllystä ja lykkää kaksiakkuisen tilalle. Tästä ei voitane liikettä syyttää? Sitten sinä ostat tuotteen ja heti perään haluatkin vaihtaa sen halvempaan. Liikkeellä ei ole mitään velvollisuutta ottaa takaisin toimivaa tuotetta ja on vain hyvää asiakaspalvelua että saat vaihdon kuitenkin tehdä. Kassaneidillä ei valtuuksia jaella rahaa kassasta ja liikkeellä on omat toimintaperiaatteensa. Edelleen ainoa virheen tehnyt olet sinä joka vaadit muita korvaamaan omat erehdyksesi. Ei myöskään ole liikkeen vika että sinulla on mukanasi viikon ruokaostokset ja kova kiire tai että pikkulapsilla on tapana kakata housuihinsa. Ja vielä kassaneitikin tuhisi paitaansa! Voisiko johtua siitä että olit viimeisen puolen tuntia heilunut ympäri liikettä naama norsunvitulla valittamassa ja rähisemässä kaikille mahdollisille portaille? Ei ne rahat kassaneidin omasta taskusta pois ole, joten tuskin se tuhina siitäkään johtui.

      Joten kurkkaapa nyt tosiaan sinne peiliin, olisiko tämänkin jutun voinut hoitaa jotenkin toisin?

      • Palvelua joo

        Kyllä suomalaiset on ihme pellejä. Ei ole ihme ettei täällä saada asiallista palvelua kun lukee näitä kirjoituksia. Niin asiakkaan vikahan se on tietysti. Kyllä asiallisissa kaupoissa tuotteen palautus toimii ja rahat saa seteleinä kouraan.


      • Kassööri

        Asia on juurikin näin. Liikkeellä on omat sääntönsä ja myyjät / kassat noudattavat niitä. Koko show on ollut asiakkaan syytä... Itse valinnut väärän tuotteen. Eikä liikkeen tarvitse antaa rahoja takaisin asiakkaan oman mokan takia. Näin meilläkin olisi toimittu...


      • fiksy

        nii i. senkin, senkin tomppeli. Syytä vaan itteetäs, jos et ymmärrä mitä oot ostamas.


    • vielä asioinut

      kyllä liikkeen taholta naurettavan huonoa asiakaspalvelua. Mitä vahinkoa siitä olisi ollut liikkeelle vaihtaa uusi tuote toiseen uuteen, kun tuotetta ei ollut edes vielä viety ulos.
      Väärät on periaatteet, jos kuvitellaan, että tuollaisella palvelulla saadaan asiakkaita lisää.
      Tulee mieleen, että myyjät ovat omistajan mielestä niin heikkotasoisia, ettei heille voi antaa mitään harkintavaltaa, mikä useissa liikkeissä on tavallista arkipäivää.

    • 34l2

      Ei tavaroilla ole yleensä palautusoikeutta ellei siitä erikseen mainita.

    • zuper76

      Eikös tuo persereikäkauppa myy aika paljon paskaa?

      • raresti

        Ihan ensiksikin on sanottava että yhdellä akulla varustetulla porakoneella ei tee yhtään mitään. Olisit ollut vain tyytyväinen kun huomasit että ostitkin laitteen jolla ehkä jo tekeekin jotain (kaksi akkua).
        Eikä tuo lahjakorttikaan välttämättä mikään huono vaihtoehto ole, jos kerran liikkeen linja on että rahana ei hyvitetä. Itse en ainakaan olisi jäänyt kinaamaan minkään kassaneidin kanssa, kun hän ei siihen kuitenkaan pysty vaikuttamaan.
        Olisit ottanut lahjakortin, vienyt kakaran kotiin ja mennyt tapaamiseen. Sitten seuraavana päivänä lahjakortin kanssa ostamaan toista akkua siihen koneeseesi.


      • myyjä76

        Kyllä minä aina tarkistan tarkkaan mitä olen ostamassa jos olen ostamassa jotakin sellaista mitä en yleensä ostele joka päivä.Kyllä nyt oli kyseessä asiakkaan oma moka jos ei sen tarkemmin katso mitä porakone ominaisuuksiltaan tarjoaa.Kyllähän se varmasti paketista kävi ilmi millainen kone on kyseessä.Se kun on aina mahdollista että asiakkaat siirtelevät tavaroita kaupassa hyllystä toiseen eikä myyjät todellakaan voi aina olla vahtimassa että ovatko tuotteet varmasti oikeilla paikoillaan.

        Nykyään useammassa kaupassa ei todellakaan ole enään palautusoikeutta vaan joko lahjakortti tai sitten vaihdetaan toiseen tuotteeseen.Meidän kaupassa on vaihdon lisäksi myös mahdollisuus jättää rahaa "sisään" eli jos ei heti löydä mitään niin merkitsemme asiakkaan nimen ja rahasumman kansioomme ja asiakas voi myöhemminkin tulla käyttämään rahasummansa.Siitä ei ole tullut valituksia päinvastoin asiakkaat pitävät menetelmästä ettei tarvitse kiireessä valita mitään ja meillä ei ole mitään aikarajaa mihin mennessä summa pitää käyttää kunhan kuitti on tallessa.Tosin me emme kuulu mihinkään ketjuun vaan olemme yksityinen.
        Mutta se on todellakin totuus että liikkeet saavat omakohtaisesti päättää että antavatko rahoja takaisin vai ei.Esim.kuluttaja-asiamies ei voi siihen vaikuttaa ollenkaan!


      • muovioksennus
        raresti kirjoitti:

        Ihan ensiksikin on sanottava että yhdellä akulla varustetulla porakoneella ei tee yhtään mitään. Olisit ollut vain tyytyväinen kun huomasit että ostitkin laitteen jolla ehkä jo tekeekin jotain (kaksi akkua).
        Eikä tuo lahjakorttikaan välttämättä mikään huono vaihtoehto ole, jos kerran liikkeen linja on että rahana ei hyvitetä. Itse en ainakaan olisi jäänyt kinaamaan minkään kassaneidin kanssa, kun hän ei siihen kuitenkaan pysty vaikuttamaan.
        Olisit ottanut lahjakortin, vienyt kakaran kotiin ja mennyt tapaamiseen. Sitten seuraavana päivänä lahjakortin kanssa ostamaan toista akkua siihen koneeseesi.

        Se veivipora olis 100 kertaa parempi kuin tuo halpa muovimokkula. Pitäis lailla kieltää tuollaisten 60-kympin akkukäyttösten leluporakoneiden myyminen. Kaikki hallit ja myymälät on täynnä muovipaskaa ja akkujätettä jota kuskataan Kiinasta konttitolkulla joka kylään ja niemennokkaan. On toinen toistaan halvempaa ja koreamman näköistä esinettä, mutta se on kaikki kertakäyttöskeidaa!


      • todella
        myyjä76 kirjoitti:

        Kyllä minä aina tarkistan tarkkaan mitä olen ostamassa jos olen ostamassa jotakin sellaista mitä en yleensä ostele joka päivä.Kyllä nyt oli kyseessä asiakkaan oma moka jos ei sen tarkemmin katso mitä porakone ominaisuuksiltaan tarjoaa.Kyllähän se varmasti paketista kävi ilmi millainen kone on kyseessä.Se kun on aina mahdollista että asiakkaat siirtelevät tavaroita kaupassa hyllystä toiseen eikä myyjät todellakaan voi aina olla vahtimassa että ovatko tuotteet varmasti oikeilla paikoillaan.

        Nykyään useammassa kaupassa ei todellakaan ole enään palautusoikeutta vaan joko lahjakortti tai sitten vaihdetaan toiseen tuotteeseen.Meidän kaupassa on vaihdon lisäksi myös mahdollisuus jättää rahaa "sisään" eli jos ei heti löydä mitään niin merkitsemme asiakkaan nimen ja rahasumman kansioomme ja asiakas voi myöhemminkin tulla käyttämään rahasummansa.Siitä ei ole tullut valituksia päinvastoin asiakkaat pitävät menetelmästä ettei tarvitse kiireessä valita mitään ja meillä ei ole mitään aikarajaa mihin mennessä summa pitää käyttää kunhan kuitti on tallessa.Tosin me emme kuulu mihinkään ketjuun vaan olemme yksityinen.
        Mutta se on todellakin totuus että liikkeet saavat omakohtaisesti päättää että antavatko rahoja takaisin vai ei.Esim.kuluttaja-asiamies ei voi siihen vaikuttaa ollenkaan!

        Tavaroilla on todellakin laillinen palautusoikeus vaikka myymäläpäällikkö tai muu pikkuhitleri keksisi minkälaisia sääntöjä peltiliiterissään. Todellakin.


      • Voi luuloja
        todella kirjoitti:

        Tavaroilla on todellakin laillinen palautusoikeus vaikka myymäläpäällikkö tai muu pikkuhitleri keksisi minkälaisia sääntöjä peltiliiterissään. Todellakin.

        Tämä on uskomattoman yleinen väärinkäsitys, ja aiheuttaa paljon ongelmia liikkeissä, kun aasiakkaat niin kovin varmasti "tietävät" että heillä on oikeus muuttaa mielensä ja palauttaa tuotteita.

        JOS tuote on ostettu tavallisesta liikkeestä (siis kyseessä ei ole etämyynti, esim. postimyynti), niin mitään lain suomaa palautusoikeutta ei ole. Poikkeuksen tekee ainoastaa viallinen tavara.

        Tässä vielä lisää tietoa:
        http://www.laki24.fi/kulu-kuluttajakauppa-tavaranpalautusoikeus.html

        "Usein kuvitellaan, että liikkeiden tulee ottaa myös ehyitä tavaroita takaisin. Missään ei ole kuitenkaan määrätty, että liikkeillä olisi tällaista yleistä velvollisuutta ottaa virheettömiä tavaroita takaisin. Lain mukainen 14 vuorokauden palautusoikeus koskee vain ja ainoastaan koti- ja etämyyntiä. Virheetön kauppa sitoo siten aina ostajaa, eikä ostaja voi purkaa sitä ilman myyjän suostumusta."

        Se, että asiakas ei enää haluakaan tavaraa esim. siksi että se on väärän värinen, tai väärän kokoinen, tai ostos ei enää tunnu kivalta, tai muualta saa halvemmalla, ei ole TAVARAN vika eikä siis oikeuta palautukseen.

        Liike voi halutessaan, omasta tahdostaan ja katsoessaan sen hyväksi toiminnaksi, antaa asiakkaille palatusoikeuden. Tuo on täysin ylimäär'äistä palvelua eikä siihen mikään laki velvoita.

        Jos liike päättää antaa palautusoikeuden, se voi päättää annetaanko asiakkaalle jopa rahat takaisin, vai saako hän lahjakortin liikkeseen. Molempia käytäntöjä esiintyy.


      • Takkuulla ja varmast
        Voi luuloja kirjoitti:

        Tämä on uskomattoman yleinen väärinkäsitys, ja aiheuttaa paljon ongelmia liikkeissä, kun aasiakkaat niin kovin varmasti "tietävät" että heillä on oikeus muuttaa mielensä ja palauttaa tuotteita.

        JOS tuote on ostettu tavallisesta liikkeestä (siis kyseessä ei ole etämyynti, esim. postimyynti), niin mitään lain suomaa palautusoikeutta ei ole. Poikkeuksen tekee ainoastaa viallinen tavara.

        Tässä vielä lisää tietoa:
        http://www.laki24.fi/kulu-kuluttajakauppa-tavaranpalautusoikeus.html

        "Usein kuvitellaan, että liikkeiden tulee ottaa myös ehyitä tavaroita takaisin. Missään ei ole kuitenkaan määrätty, että liikkeillä olisi tällaista yleistä velvollisuutta ottaa virheettömiä tavaroita takaisin. Lain mukainen 14 vuorokauden palautusoikeus koskee vain ja ainoastaan koti- ja etämyyntiä. Virheetön kauppa sitoo siten aina ostajaa, eikä ostaja voi purkaa sitä ilman myyjän suostumusta."

        Se, että asiakas ei enää haluakaan tavaraa esim. siksi että se on väärän värinen, tai väärän kokoinen, tai ostos ei enää tunnu kivalta, tai muualta saa halvemmalla, ei ole TAVARAN vika eikä siis oikeuta palautukseen.

        Liike voi halutessaan, omasta tahdostaan ja katsoessaan sen hyväksi toiminnaksi, antaa asiakkaille palatusoikeuden. Tuo on täysin ylimäär'äistä palvelua eikä siihen mikään laki velvoita.

        Jos liike päättää antaa palautusoikeuden, se voi päättää annetaanko asiakkaalle jopa rahat takaisin, vai saako hän lahjakortin liikkeseen. Molempia käytäntöjä esiintyy.

        Ostin pullon rojua , ei ollut kunnollista eikä sitä oikeaa , niimpä palautin ostokseni myyjälle joka korvasi tuotteen täysimääräisenä !

        sain vielä boonustakin ,


      • palveluaprkle
        myyjä76 kirjoitti:

        Kyllä minä aina tarkistan tarkkaan mitä olen ostamassa jos olen ostamassa jotakin sellaista mitä en yleensä ostele joka päivä.Kyllä nyt oli kyseessä asiakkaan oma moka jos ei sen tarkemmin katso mitä porakone ominaisuuksiltaan tarjoaa.Kyllähän se varmasti paketista kävi ilmi millainen kone on kyseessä.Se kun on aina mahdollista että asiakkaat siirtelevät tavaroita kaupassa hyllystä toiseen eikä myyjät todellakaan voi aina olla vahtimassa että ovatko tuotteet varmasti oikeilla paikoillaan.

        Nykyään useammassa kaupassa ei todellakaan ole enään palautusoikeutta vaan joko lahjakortti tai sitten vaihdetaan toiseen tuotteeseen.Meidän kaupassa on vaihdon lisäksi myös mahdollisuus jättää rahaa "sisään" eli jos ei heti löydä mitään niin merkitsemme asiakkaan nimen ja rahasumman kansioomme ja asiakas voi myöhemminkin tulla käyttämään rahasummansa.Siitä ei ole tullut valituksia päinvastoin asiakkaat pitävät menetelmästä ettei tarvitse kiireessä valita mitään ja meillä ei ole mitään aikarajaa mihin mennessä summa pitää käyttää kunhan kuitti on tallessa.Tosin me emme kuulu mihinkään ketjuun vaan olemme yksityinen.
        Mutta se on todellakin totuus että liikkeet saavat omakohtaisesti päättää että antavatko rahoja takaisin vai ei.Esim.kuluttaja-asiamies ei voi siihen vaikuttaa ollenkaan!

        Idea taisi olla juurikin siinä, että ASIAKAS koki saavansa huonoa ASIAKASPALVELUA, koska tässä tavallaan koitettiin pakottaa ASIAKAS tulemaan uudelleen ASIAKKAAKSI liikkeeseen. Jos ASIAKKAALLE olisi annettu vaikka vaihtoehdot, että lahjakortti tai rahat tai annettu suoraan käteinen erotuksena, niin tämä olisi ollut nimenomaan sitä ASIAKASPALVELUA. Vaikka ASIAKAS tekikin sen virheen niin puolen tunnin episodi oltaisiin vältetty, jos oltaisiin oltu ASIAKASLÄHTÖISIÄ eikä liikelähtöisiä. Harmittaa kun itse ASIAKASPALVELIJANA todellakin pyrin aina saamaan ASIAKKAALLE hyvän kuvan liikkeestä. Puolittain pakottamalla toinen ASIAKKAAKSI esim. lahjakorteilla, ei ole mielestäni kovinkaan hyvää ASIAKASPALVELUA. Toiset, jotka eivät välttämättä käytä usein moisia liikkeitä, ottaa erotuksen mieluummin käteisenä, VAKIOASIAKKAAT varmasti mielellään sen lahjakortin.


      • Late Lapista.
        muovioksennus kirjoitti:

        Se veivipora olis 100 kertaa parempi kuin tuo halpa muovimokkula. Pitäis lailla kieltää tuollaisten 60-kympin akkukäyttösten leluporakoneiden myyminen. Kaikki hallit ja myymälät on täynnä muovipaskaa ja akkujätettä jota kuskataan Kiinasta konttitolkulla joka kylään ja niemennokkaan. On toinen toistaan halvempaa ja koreamman näköistä esinettä, mutta se on kaikki kertakäyttöskeidaa!

        Kyllä sillä vanhanajan veivarilla on vaikea porata ahtaissa paikoissa, ja minulla on 13 euron akkuporakone ollut kotikäytössä jo vuosia, ja se pelaa edelleen, eihän siitä ammattikäyttöön ole, mutta ei sitä ole ostettukaan kuin kodin pieniin näpertelyihin! On turhaa osta satasen Makitaa muutaman reijän tekoon, akku siitäkin loppuu vanhuuttaan, kuten halvoista koneistakin, halvan koneen roskikseen heitto ei itketä läheskään niin vetisesti, kuin satasen Makitan sinne viskaaminen ! EIHÄN ?


        Late Lapista.


      • Kyrko
        myyjä76 kirjoitti:

        Kyllä minä aina tarkistan tarkkaan mitä olen ostamassa jos olen ostamassa jotakin sellaista mitä en yleensä ostele joka päivä.Kyllä nyt oli kyseessä asiakkaan oma moka jos ei sen tarkemmin katso mitä porakone ominaisuuksiltaan tarjoaa.Kyllähän se varmasti paketista kävi ilmi millainen kone on kyseessä.Se kun on aina mahdollista että asiakkaat siirtelevät tavaroita kaupassa hyllystä toiseen eikä myyjät todellakaan voi aina olla vahtimassa että ovatko tuotteet varmasti oikeilla paikoillaan.

        Nykyään useammassa kaupassa ei todellakaan ole enään palautusoikeutta vaan joko lahjakortti tai sitten vaihdetaan toiseen tuotteeseen.Meidän kaupassa on vaihdon lisäksi myös mahdollisuus jättää rahaa "sisään" eli jos ei heti löydä mitään niin merkitsemme asiakkaan nimen ja rahasumman kansioomme ja asiakas voi myöhemminkin tulla käyttämään rahasummansa.Siitä ei ole tullut valituksia päinvastoin asiakkaat pitävät menetelmästä ettei tarvitse kiireessä valita mitään ja meillä ei ole mitään aikarajaa mihin mennessä summa pitää käyttää kunhan kuitti on tallessa.Tosin me emme kuulu mihinkään ketjuun vaan olemme yksityinen.
        Mutta se on todellakin totuus että liikkeet saavat omakohtaisesti päättää että antavatko rahoja takaisin vai ei.Esim.kuluttaja-asiamies ei voi siihen vaikuttaa ollenkaan!

        Kyse onkin siitä mikä on hyvää asiakaspalvelua. Liikkeellä voi olla lain suoma oikeus olla hyväksymättä palautuksia toimivista tuotteista tai suorittaa hyvitys vain lahjakorttina, mutta eri asia onkin onko se joka tilanteessa viisasta toimintaa. Ja vaikka liikkeen politiikka ehkä onkin jokin tietty, niin aika huonosti on asiat jos ei niitä voida arvioida tapauskohtaisesti esim. myymäläpäällikön osalta, normaali kassahenkilö ei niihin todennäköisesti voi vaikuttaa.

        Tuossa tapauksessa, kun tuotetta ei ole edes kannettu ulos liikkeestä, niin palautuksessa voitaneen puhua 100% myyntikuntoisesta tuotteesta.

        Mitä moisen tuotteen vaihtaminen liikkeelle maksaa? Korjatkaa jos olen väärässä, mutta suurin taitaa olla ns. kuitin korjaamisesta koituva vaiva. Järjestelmää en toki tunne, mutta vaikea kuvitella että maksun perumisestakaan tulee aivan jättimäisiä kulunkeja.

        Mitäs se lahjakorttivääntö sitten maksoi? Puoli tuntia jänkkäämistä (molemmilta osapuolilta) Yhden tuohtuneen asiakkaan, ja tätä kautta tällä hetkellä reilut 2000 tyyppiä, jotka asiasta kuulivat, minä mukaanluettuna.

        Itse en esim. MN:n vakioasiakkaisiin kuulu, mutta tällaisilla asioilla on tapana jäädä korvan taakse ja nousta esiin muiden kanssa esim. jos keskustelu sivuaa vastaavaa aihetta. Imagotappion määrää etenkin euroissa on mahdoton laskea, mutta kyllä ainakin itselle on tällaisten jälkeen nakutus takaraivossa, että jos jotain tarvitsen ja sitä on mahdollista saada useammasta paikasta, niin valitsen sen josta olen kuullut hyvää, tai josta minulla on jo hyviä kokemuksia tai sitten valitsen sen josta en ole kuullut negatiivisia juttuja vaikka ystäviltäni. Minä näet olen valmis maksamaan tuotteista enemmänkin, jos tiedän saavani kaupanpäälle myös palvelua etenkin niissä tilanteissa, joissa ilmenee ongelmia.

        Kyllä liike teki kaiken lain kirjaimen mukaan ja se heille suotakoon, mutta samalla he sitten tilasivat sillä 20€ huonoa julkisuutta. Voi olla ettei tunnu missään tai sitten tuntuu. Omalla listallani liike ainakin siirtyy alakategoriaan: "ostetaan jos saa saman paljon halvemmalla kuin muualta, tai jotain ei mistään muualta saa".

        Tätä sivuten esimerkki elävästä elämästä. Olen itse huomannut sen, että minun ei esim. tarvitse olla kohtelias naisille, koska eihän sitä missään vaadita, mutta kun olen, niin siinä sivussa olen sitten saanut ylimääräistä hyvää sen näkemäni ylimääräisen "vaivan" eteen. Mutta kukin taaplaa tyylillään.


      • dillet
        todella kirjoitti:

        Tavaroilla on todellakin laillinen palautusoikeus vaikka myymäläpäällikkö tai muu pikkuhitleri keksisi minkälaisia sääntöjä peltiliiterissään. Todellakin.

        että missä laissa niin sanotaan?? Kuluttaja-asiamies lätkyttää suu vaahdossa ihmisille infoa että lain mukaan VAIN posti- ja etämyynnissä palautusoikeus..


      • Boikottiin!
        muovioksennus kirjoitti:

        Se veivipora olis 100 kertaa parempi kuin tuo halpa muovimokkula. Pitäis lailla kieltää tuollaisten 60-kympin akkukäyttösten leluporakoneiden myyminen. Kaikki hallit ja myymälät on täynnä muovipaskaa ja akkujätettä jota kuskataan Kiinasta konttitolkulla joka kylään ja niemennokkaan. On toinen toistaan halvempaa ja koreamman näköistä esinettä, mutta se on kaikki kertakäyttöskeidaa!

        Olet ooikeassa, Kiinaa pitäisi kieltää tuottamasta myrkyllistä ja homeista skeidaa maailmanmarkkinoille. Omaan maahansa tuottakoot mitä lystäävät.

        Oli niin karmaiseva ohjelma näistä kiinalaisista myrkyttäjistä, etten enää ikinä osta mitään kiinalaista.

        Ja Laten on turha inistä, jos ei ole varaa ostaa Makitaa. Meillä on kaikki koneet laatumerkkejä, vaikka niitä käytetään vaan kotona. TAvallisen ihmisen ei ole järkevää ostaa huonoa vehjettä.


      • Asiakas 371
        myyjä76 kirjoitti:

        Kyllä minä aina tarkistan tarkkaan mitä olen ostamassa jos olen ostamassa jotakin sellaista mitä en yleensä ostele joka päivä.Kyllä nyt oli kyseessä asiakkaan oma moka jos ei sen tarkemmin katso mitä porakone ominaisuuksiltaan tarjoaa.Kyllähän se varmasti paketista kävi ilmi millainen kone on kyseessä.Se kun on aina mahdollista että asiakkaat siirtelevät tavaroita kaupassa hyllystä toiseen eikä myyjät todellakaan voi aina olla vahtimassa että ovatko tuotteet varmasti oikeilla paikoillaan.

        Nykyään useammassa kaupassa ei todellakaan ole enään palautusoikeutta vaan joko lahjakortti tai sitten vaihdetaan toiseen tuotteeseen.Meidän kaupassa on vaihdon lisäksi myös mahdollisuus jättää rahaa "sisään" eli jos ei heti löydä mitään niin merkitsemme asiakkaan nimen ja rahasumman kansioomme ja asiakas voi myöhemminkin tulla käyttämään rahasummansa.Siitä ei ole tullut valituksia päinvastoin asiakkaat pitävät menetelmästä ettei tarvitse kiireessä valita mitään ja meillä ei ole mitään aikarajaa mihin mennessä summa pitää käyttää kunhan kuitti on tallessa.Tosin me emme kuulu mihinkään ketjuun vaan olemme yksityinen.
        Mutta se on todellakin totuus että liikkeet saavat omakohtaisesti päättää että antavatko rahoja takaisin vai ei.Esim.kuluttaja-asiamies ei voi siihen vaikuttaa ollenkaan!

        Vai "nykyisin" ei ole palautusoikeuttta!
        Näytä laki tuosta selityskeksinnöstäsi?

        Nykyisin vaan kauppiaat ottavat myyjiksi sinunlaisiasi myyjiä, jotka on manipuloitavissa pitämään kiinni asiakkaan lompsasta.

        Esimerkin tapauksessa kaupan on palautettava rahat. Kauppiaat pyrkivät usein tarjoamaan jotain toista keinoa saadakseen pidettyä asiakkaan rahat! Jos asiakas suostuu, se on hänen asiansa, mutta asiakkaalle on pyynnöstä palautettava rahat.
        Tavaran väärä hyllypaikka kun ei missään tapauksessa ole asiakkaan moka, eikä oikeuta ylihinnoitteluun tai väärään perintään. Hinnat ovat lain mukaan merkittävä selvästi! Oliko asiakkaanostama tuote merkitty selvästi? Ei varmaan, vaan hinta on ollut hyllyssä tavaran sijaan. Tätä temppua kierot kauppiaat käyttävä ja asiakas ostaa usein tietämättään kalliimman tuotteen, kuin mitä ostopäätöstä tehdessään ovat nähneet

        Asiasta on myös omakohtaisia koemuksia ja aina olen rahani saanut. Vaikeimmissa tilanteissa on mukana ollut kuluttaja-asiamies, joskus on selvitty pelkällä kaupan pomon päätöksellä, joskus on pistetty tietämättömät myyjä kilometritehtaalle, mutta aina ovat rahat tulleet.

        "Mutta se on todellakin totuus että liikkeet saavat omakohtaisesti päättää että antavatko rahoja takaisin vai ei. Esim.kuluttaja-asiamies ei voi siihen vaikuttaa ollenkaan!"

        Voi sinua totuus-reppanaa, sekoitat vapaaehtoisen tuotteen palautus- tai vaihtooikeuden ja paulautuksen virheen johdosta. Toinen kun on kaupan moraalista kiinni ja toinen on lakisääteistä.

        Mistä kaupat ottavatkin sinunlaisiasi "osaavia" myyjiä palvelukseensa?


      • Anonyymi
        todella kirjoitti:

        Tavaroilla on todellakin laillinen palautusoikeus vaikka myymäläpäällikkö tai muu pikkuhitleri keksisi minkälaisia sääntöjä peltiliiterissään. Todellakin.

        Pikkuhitlereistä puheenollen, tietääkö joku mistä saakka motoneteissä on ollut vittua myynnissä???
        Tuota tuotetta vaan "kovat" mopokollit tuntuu etsivään kielestä päätellen joka melkein kerta jostain hyllyvälistä kun käyn ostoksilla, toki siitä puhe mistä puute kun ei tuhnu näy kun kännykällä eikä se äitin/siskon yöpaidan hihaan "niistäminen" tunnu ihan oikeelta.


    • hpop

      Ei juuri paskempaa henkilöstöä löydy, kun K-Raudasta...

    • turhaa ns. "säästöä"

      Nuo yksiakkuiset ovat ihan perseestä. Ei niitä kukaan täysipäinen ostele. Itelläni on neliakkuinen.

    • 12+13

      Oma vika. Palautusoikeus on kauppiaan tarjoama LISÄETU.

      Motonetin vika tapauksessa oli huono asiakaspalvelu.

      Asiakkaina pyytäkää välittömästi esimies paikalle jos homma ei etene. Turha alkaa vaatimaan sellasilta työntekijöiltä mitään, joilla ei ole valtuuksia mitään tehdä.

    • lkvg

      kyllä motonetissa on aina toiminut palautus hyvin. se ei ole lakisääteinen velvollisuus kuin etämyynnissä. mutta siis siitä huolimatta aina on palautukset kelvanneet ja saaneet ne käteisenä.

      epäilenkin, että olisiko itsessäsi jotain vikaa. jos iniset kassalla naama kurtussa kuin norsun vittu, niin et silloin vastapuoleltakaan voi ystävällistä palvelua odottaa. sama homma se on joka firmassa.

      • Ai mitä palvelua?

        Ainakaan Jyväskylän Motonetissa et saa rahoja takaisin,vaan ns. lahjakortin,vaikka varaosamyyjät myyvät väärät osat. Meiltä Motonettiin edestakainen matka n.60km joten toki oma syy jos luottaa Motonetin henkilökunnan osaamiseen. Ja korvausta turhista matkakuluista voi hakea "siistillä ja virallisella korvaushakemuksella.. Ps. Kuluttajalla on 7:n päivän vaihto-ja palautusoikeus kuittia vastaan..sanoo muuten se lakikin...


      • Mikä laki?
        Ai mitä palvelua? kirjoitti:

        Ainakaan Jyväskylän Motonetissa et saa rahoja takaisin,vaan ns. lahjakortin,vaikka varaosamyyjät myyvät väärät osat. Meiltä Motonettiin edestakainen matka n.60km joten toki oma syy jos luottaa Motonetin henkilökunnan osaamiseen. Ja korvausta turhista matkakuluista voi hakea "siistillä ja virallisella korvaushakemuksella.. Ps. Kuluttajalla on 7:n päivän vaihto-ja palautusoikeus kuittia vastaan..sanoo muuten se lakikin...

        Kerroppa mikä laki sanoo että on 7:n päivän vaihto- ja palautusoikeus kuittia vastaan?


    • Tosi on

      Pysyä vaan naisten keittiö väline osastolla kaupoissa ja antaa miesten ostaa muut koneet?

    • 0293411

      Mitä tapahtui.

      Nostit motonetin kassasta 20€ käteistä kortilla. Oliskos ollut vielä luotolla?

      • L.kunta

        No luotolla ei todellakaan voi nostaa rahaa mistään kassasta


    • Ettikääpä kaikki reikäpää valittajat jostain käsiinne kirja Aasiakas on aina oikeassa:)) Siis ei voi kait kukaan odottaa et sinua palvellaan hymyssä suin jos teet ensin itse virheen ostamalla väärän tuotteen!! Se että edes olet saanut vaihtaa tuotteen on jo todella hyvää palvelua sinua kohtaan.. Asiallisesti käyttäytymällä saa parempaa palvelua aivan turhaa naama punaisena valittaa omasta virheestään!! Itse 22v kaupassa töissä olleena voin kertoa et rajansa myyjänkin sietokyvyllä on ottaa vastaan törkeyksiä asiakkaiden taholta. Miettikääpä jokainen turhasta valittaja miten itse suhtautuisitte vastapuolen asemassa??

    • kiki.

      Kaupassa ei ole MIKÄÄN PAKKO antaa minkään näköistä palautusoikeutta millekään tuotteelee.


      Joten ole tyytyväinen että edes sait lahjakortti ton.

      Sama käytäntö on JOKAISESSA motonetissä, eli jos tuote on "ei ihan semmonen ku halusin" "ei sopinutkaan mun x:ään" niin saa lahakortin, joka on TODELLA paljon, koska toinen liike toteaisi "ei olle sovittu avokaupasta ja plaa plaa" eli siinäs oot sitten...

      Toki motonet palauttaa rahat, jos tuote on VIALLINEN tai siihen tulee VIKA valmistusvirheen johdosta, eli hajoaa, silloin saa rahat käteen JOS ei tismalleen samaa tuotetta löydy hyllystä...


      "Arvatkaa oliko viimonen kerta kun asioin kyseisessä liikkeessä?" Toivotaan näin, että tuollaisia HÄIRIKKÖASIAKKAITA EI TULE, jotka vaan valittaa liikkeessä ja vielä NETISSÄ omaa tyhmyyttää ja sitä että liike tarjoaa PALAUTUSOIKEUDEN VIRHEETTÖMÄLLE TUOTTEELLE (palautusoikeus automaattisesti vain nettimyynnissä) ja kuitenkin se kuitti vastaa ko. liikkeessä TISMALLEEN samaa asiaa kuin sama rahasumma, eli helvetin hyvää palvelua.

      Ja tuolla systeemillä on ideana juuri se, ettei esim ajoituslamppua lainata ilmaiskesi vain viiden minutin työksi, eli käydä pihalla säätämässä sytys kuntoon, tai osteta väritulostinta ja käytetä sitä tyhjäksi, yms vilpin VÄLTTÄMINEN.

      Samaten kassassa ei ole aina ylimääräsi niin paljon, ja luottokorttimaksun palauttaminen onnistuu kortinlukijan avulal ehkä kerran kymmenestä tapauksesta :)

      Eli tee palvelus, älä ENÄÄ IKINÄ ASTU JALALLASIKAAN MOTONETIIN.

      • kälkätin kälkätin

        Naurettava aloitus. Hyvin on nainen liikkeen tuntenut,ei tarvi edes katsoa kun nappaa
        tuotteen mukaan. Mullakin on tuttuja kauppapaikkoja, mutta aivan varmasti katson mitä ostan.
        Toivottavasti eivät muuta hyllyjen järjestystä, täältähän loppuu silloin palstatila.
        Jotkut tykkää työntää kaikenlaista paskaa tänne. Tämäkin on ilmeisesti mielikuvitusmatka miesten
        maailmaan. Tokihan nainen voi ostaa porakoneen,mutta ne onkin fiksuja poikkeuksia.


      • tyytyväinen.

        palautusoikeus kaikilla tuotteilla, mutta sehän ei olekaan suomalainen.


      • kiki.
        tyytyväinen. kirjoitti:

        palautusoikeus kaikilla tuotteilla, mutta sehän ei olekaan suomalainen.

        Tosiaan kun ostin väri laserin, joka ei oikeen miellyttänyt mua, niin kävin liikkeessä, ja ilomielin ottivat vastaan, vaikka pakkaus oli avattu, ja tuote käytetty (ehkä puolet väristä jälellä) niin silti vaan kysys "onx täs kaikki tallella" ei syynännyt pakettia läpi, eikä tarvinnut täyttää lomakettia, vaan suoraan kassasta käteistä...


        Sama juttu on Citymarketin kanssa, jos sinne palauttaa "pikkuvikaisen" tuotteen niin kyllä ne aina tyrkyttää uuttaa mutta tutulla tarinalla "ostin jo uuden" saa aina rahat...

        Ja jos ONGELMIA haluaa palautksen kanssa, suosittelen Dresmannia, olin aikoinaan tekemässä Remppaan hansan Dresmanissa (Nykyinen Ålandsbankken) ja siellä oli lappu jäänyt, jossa oli toiminta-ohjeena että jos tuotetta koitetaan palauttaa, tarjoa aina tilalle uutta ja esittele vastaavia tuotteita, jos ei sekään käy, anna lahjakortti, viimeisenä vaihtoehtona kysy Jan Peltolalta lupa hyvitykseen. Mutta mielenkiintoisinta oli teksti "jos palautettava alusvaate tai muu on likainen tai käytetty, heitä roskiin ja kirjaa hävikki kansioon"


      • Gigantti my ass
        kiki. kirjoitti:

        Tosiaan kun ostin väri laserin, joka ei oikeen miellyttänyt mua, niin kävin liikkeessä, ja ilomielin ottivat vastaan, vaikka pakkaus oli avattu, ja tuote käytetty (ehkä puolet väristä jälellä) niin silti vaan kysys "onx täs kaikki tallella" ei syynännyt pakettia läpi, eikä tarvinnut täyttää lomakettia, vaan suoraan kassasta käteistä...


        Sama juttu on Citymarketin kanssa, jos sinne palauttaa "pikkuvikaisen" tuotteen niin kyllä ne aina tyrkyttää uuttaa mutta tutulla tarinalla "ostin jo uuden" saa aina rahat...

        Ja jos ONGELMIA haluaa palautksen kanssa, suosittelen Dresmannia, olin aikoinaan tekemässä Remppaan hansan Dresmanissa (Nykyinen Ålandsbankken) ja siellä oli lappu jäänyt, jossa oli toiminta-ohjeena että jos tuotetta koitetaan palauttaa, tarjoa aina tilalle uutta ja esittele vastaavia tuotteita, jos ei sekään käy, anna lahjakortti, viimeisenä vaihtoehtona kysy Jan Peltolalta lupa hyvitykseen. Mutta mielenkiintoisinta oli teksti "jos palautettava alusvaate tai muu on likainen tai käytetty, heitä roskiin ja kirjaa hävikki kansioon"

        En kyllä Giganttia lähtisi kehumaan. Tässä omakohtainen kokemukseni.
        Vuonna 2003 olin ostamassa kannettavaa cd soitinta Gigantista ja myyjä myi minulle pelkän tyhjän laatikon. Tai olihan siellä prosyyrit ja laturit, mutta ei itse konetta. Onneksi en ehtinyt parkkipaikkaa pidemmälle kun huomasin asian. Kauhea tuuri että avasinkin laatikon jo autossa.
        Sitten kun menin sisälle kysymään että missä kone on, niin myyjä vain pahoitteli ja ojensi hyllystä ihan pokkana esittelykoneen! Sanoin että en todellakaan maksa täyttä hintaa mistään esittelykoneesta. Myyjä vain tähän että se on ainoa tätä mallia oleva laite koko liikkeessä. Ilmoitin että joko rahat takaisin tai avaamattomassa paketissa oleva soitin.
        Sitten alkoikin kauhea tinkiminen myyjän puolelta. Aluksi lupasi uudet paristot, sitten 20€ hinnan alennusta. Lopulta sain rahat takaisin kauhean väännön jälkeen, kun vain pysyin kovana.

        Kaverini osti Gigantista kännykän. Kotiin tultuaan huomasi että sillä oli otettu jotain kuvia. Eli myös hänelle myyty esittelykone, joka ilmeisesti oli ollut kuvista päätellen jonkun työntekijän baarireissulla mukana.
        Ei jaksanut mennä enää liikkeeseen valittamaan kun luuri on muuten toiminut ihan hyvin.

        Itse olen kiertänyt tämän jälkeen koko puljun kaukaa.


      • kiki.
        Gigantti my ass kirjoitti:

        En kyllä Giganttia lähtisi kehumaan. Tässä omakohtainen kokemukseni.
        Vuonna 2003 olin ostamassa kannettavaa cd soitinta Gigantista ja myyjä myi minulle pelkän tyhjän laatikon. Tai olihan siellä prosyyrit ja laturit, mutta ei itse konetta. Onneksi en ehtinyt parkkipaikkaa pidemmälle kun huomasin asian. Kauhea tuuri että avasinkin laatikon jo autossa.
        Sitten kun menin sisälle kysymään että missä kone on, niin myyjä vain pahoitteli ja ojensi hyllystä ihan pokkana esittelykoneen! Sanoin että en todellakaan maksa täyttä hintaa mistään esittelykoneesta. Myyjä vain tähän että se on ainoa tätä mallia oleva laite koko liikkeessä. Ilmoitin että joko rahat takaisin tai avaamattomassa paketissa oleva soitin.
        Sitten alkoikin kauhea tinkiminen myyjän puolelta. Aluksi lupasi uudet paristot, sitten 20€ hinnan alennusta. Lopulta sain rahat takaisin kauhean väännön jälkeen, kun vain pysyin kovana.

        Kaverini osti Gigantista kännykän. Kotiin tultuaan huomasi että sillä oli otettu jotain kuvia. Eli myös hänelle myyty esittelykone, joka ilmeisesti oli ollut kuvista päätellen jonkun työntekijän baarireissulla mukana.
        Ei jaksanut mennä enää liikkeeseen valittamaan kun luuri on muuten toiminut ihan hyvin.

        Itse olen kiertänyt tämän jälkeen koko puljun kaukaa.

        Olin Canonin digikameraa ostamassa, ja tosiaan otin laatikon, kuten sinäkin ja kassajonossa huomasin tarran "tyhjä latikko, esittelykone" joka oli laatikossa, niinpä etsimään täyttä laatikkoa, no ei löynyt joten indon mies kysyi HALUATKO ostaa esittykoneen, ja lupasi jonkun alennuken, oisko ollut just jotain 20-30€ ja näinollen ostin sen kameran.

        Tosiaan nuo esittelykoneiden laatikot voitaisi pitää ehkä jossain muualla, mutta kuten sanottu, niin hyvin asiat on hoitnut, mulla ja myös sulla, en ainakaan usko että tuo paljon puhuttu PALAUTTAMINEN onnistuisi missään muussa liikkeessä yhtä vaivattomasti....


      • OnxTääPorakone?

        lakimääräinen yksityishenkilöllä ja saat palauttaa ostamasi tuotteen 8 päivän sisällä syytä ilmoittamatta. Meinaa että rahat takaisin. Vaihto-oikeus on taas kinkkisempi juttu. Laki on yhtenäinen koko Euroopan alueella. Ainoastaan jos tuotteen kohdalla on SELKEÄSTI ilmoitettu että tavara on jäännöserä-poistomyynti tms. ja ettei sillä ole palautusoikeutta ei sitä voi palauttaa. Pelkkä ns. alennuksella myyty tavara ei kuulu niihin joita ei voi palauttaa. Firman piikkiin ostettaessa ei lakimääräistä palautusoikeutta ole.


      • kerran pettynyt
        kiki. kirjoitti:

        Olin Canonin digikameraa ostamassa, ja tosiaan otin laatikon, kuten sinäkin ja kassajonossa huomasin tarran "tyhjä latikko, esittelykone" joka oli laatikossa, niinpä etsimään täyttä laatikkoa, no ei löynyt joten indon mies kysyi HALUATKO ostaa esittykoneen, ja lupasi jonkun alennuken, oisko ollut just jotain 20-30€ ja näinollen ostin sen kameran.

        Tosiaan nuo esittelykoneiden laatikot voitaisi pitää ehkä jossain muualla, mutta kuten sanottu, niin hyvin asiat on hoitnut, mulla ja myös sulla, en ainakaan usko että tuo paljon puhuttu PALAUTTAMINEN onnistuisi missään muussa liikkeessä yhtä vaivattomasti....

        Ei se palautus ole helppoa Gigantissakaan. Ostettiin televisio joka huomattiin heti kotona toimimattomaksi. Ei muuta ku uusi reissu kauppaan mutta... Meidän olisi pitänyt toimittaa se huoltoon itse. Sanoivat että pitää huoltaa ennenkuin ottavat tavaran takaisin, laitteessa takuuhuolto mutta huoltoon toimittaminen ei oonistu liikkeen välityksellä vaan itse pitää viedä huoltavaan paikkaan.
        Asiasta käytiin pitkä vääntö ja kävi ilmi että kyseisistä televisioista oli tullut useampia valituksia, jokin tyyppivika. Emme halunneet täysin uutta televisiota viedä huoltoon vaan halusimme purkaa kaupan. Tuli silloin mieleen, että asiakkaalla ei mitään oikeuksia, liike saa myydä jo valmiiksi rikkinäistä tavaraa ilman mitään vastuuta. Kädenvääntö liikkeessä kesti vajaan tunnin jonka seurauksena saimme rahat takaisin.
        Ei jäänyt hyvä mieli kyseisestä liikkeestä ja päätin silloin etten enää kyseiseen kauppaan mene. No "aika parantaa haavat" ja olemme tehneet monet hyvät kaupat kyseisessä liikkeessä.


      • kiki.
        kerran pettynyt kirjoitti:

        Ei se palautus ole helppoa Gigantissakaan. Ostettiin televisio joka huomattiin heti kotona toimimattomaksi. Ei muuta ku uusi reissu kauppaan mutta... Meidän olisi pitänyt toimittaa se huoltoon itse. Sanoivat että pitää huoltaa ennenkuin ottavat tavaran takaisin, laitteessa takuuhuolto mutta huoltoon toimittaminen ei oonistu liikkeen välityksellä vaan itse pitää viedä huoltavaan paikkaan.
        Asiasta käytiin pitkä vääntö ja kävi ilmi että kyseisistä televisioista oli tullut useampia valituksia, jokin tyyppivika. Emme halunneet täysin uutta televisiota viedä huoltoon vaan halusimme purkaa kaupan. Tuli silloin mieleen, että asiakkaalla ei mitään oikeuksia, liike saa myydä jo valmiiksi rikkinäistä tavaraa ilman mitään vastuuta. Kädenvääntö liikkeessä kesti vajaan tunnin jonka seurauksena saimme rahat takaisin.
        Ei jäänyt hyvä mieli kyseisestä liikkeestä ja päätin silloin etten enää kyseiseen kauppaan mene. No "aika parantaa haavat" ja olemme tehneet monet hyvät kaupat kyseisessä liikkeessä.

        Myyjäliikkeen vastuu on 30 päivää, sen jälkeen jatkuu maahantuoja vastuu.

        No jos oikeasti sulla olisi käynyt noin, etkä vain morkaaisi liikettä, niin ois sulle sanottu "joo selvä juttu, vie se tonne varaston puolelle" ja sitten sieltä varastosta ois sun kanssa kävellyt kassalle mukava täti/setä ja olisit saanut rahat takaisin, tai uuden tuotteen...


      • kiki.
        OnxTääPorakone? kirjoitti:

        lakimääräinen yksityishenkilöllä ja saat palauttaa ostamasi tuotteen 8 päivän sisällä syytä ilmoittamatta. Meinaa että rahat takaisin. Vaihto-oikeus on taas kinkkisempi juttu. Laki on yhtenäinen koko Euroopan alueella. Ainoastaan jos tuotteen kohdalla on SELKEÄSTI ilmoitettu että tavara on jäännöserä-poistomyynti tms. ja ettei sillä ole palautusoikeutta ei sitä voi palauttaa. Pelkkä ns. alennuksella myyty tavara ei kuulu niihin joita ei voi palauttaa. Firman piikkiin ostettaessa ei lakimääräistä palautusoikeutta ole.

        On aina oltava palautusoikeus, samaten kaikessa muussa postimyynnissä.

        Mutta jos ostat tuoteen kaupasta, ei ole mikään pakko antaa palautusoikeutta.

        Toki jos on liike joka tarjoaa tuon VAPAAEHTOISEN palautusoikeuden, niin he voi aivan hyvin rajata jotkut tapaukset pois, koska pakko ei ole ottaa mitään palautuksia :)


      • 221
        kiki. kirjoitti:

        Myyjäliikkeen vastuu on 30 päivää, sen jälkeen jatkuu maahantuoja vastuu.

        No jos oikeasti sulla olisi käynyt noin, etkä vain morkaaisi liikettä, niin ois sulle sanottu "joo selvä juttu, vie se tonne varaston puolelle" ja sitten sieltä varastosta ois sun kanssa kävellyt kassalle mukava täti/setä ja olisit saanut rahat takaisin, tai uuden tuotteen...

        Eikä ole itse tarvinnut huoltoon menevää laitetta minnekkään toimittaa, sinne se on Gigantin tiskille
        jätetty ja sieltä haettu kun se on korjattu. (1 tallentava DVD-laite, takuukorjaus)


      • kerran pettynyt
        221 kirjoitti:

        Eikä ole itse tarvinnut huoltoon menevää laitetta minnekkään toimittaa, sinne se on Gigantin tiskille
        jätetty ja sieltä haettu kun se on korjattu. (1 tallentava DVD-laite, takuukorjaus)

        Kertomani tarina on tosi. Ei me itsekkään meinattu uskoa mitä tiskin takana sanottiin. Niin ja todellakin saimme tehdä työtä kaupan purkuun. Mutta nyt on asiat hyvin ja olemme asioineet kaupassa useammankin kerran ja palveluun ja tuotteisiin olemme olleet tyytyväisiä. Tosin ei ole tarvinut tehdä yhtään reklamaatiota tuotteesta (tuotteet vastanneet tarpeitamme) jos olisi niin en tiedä mikä olisi tämän hetkinen käytäntö. Aion todellakin asioida Gigantissa hyvillä mielin.


      • kiki.
        221 kirjoitti:

        Eikä ole itse tarvinnut huoltoon menevää laitetta minnekkään toimittaa, sinne se on Gigantin tiskille
        jätetty ja sieltä haettu kun se on korjattu. (1 tallentava DVD-laite, takuukorjaus)

        Jos on aikaa kulunut alle 30 päivää, ostosta niin toki sen tuotteen voi jättää tiskille ja ottaa uuden tai rahat.

        Jos taas on pidempi aika mennyt, niin kai se on yksi ja sama asia kuka sen mihinkin lähettää..


      • kiki.
        kerran pettynyt kirjoitti:

        Kertomani tarina on tosi. Ei me itsekkään meinattu uskoa mitä tiskin takana sanottiin. Niin ja todellakin saimme tehdä työtä kaupan purkuun. Mutta nyt on asiat hyvin ja olemme asioineet kaupassa useammankin kerran ja palveluun ja tuotteisiin olemme olleet tyytyväisiä. Tosin ei ole tarvinut tehdä yhtään reklamaatiota tuotteesta (tuotteet vastanneet tarpeitamme) jos olisi niin en tiedä mikä olisi tämän hetkinen käytäntö. Aion todellakin asioida Gigantissa hyvillä mielin.

        Koska sun tehtävä on morkata tuota liikettä...


      • 221
        kiki. kirjoitti:

        Jos on aikaa kulunut alle 30 päivää, ostosta niin toki sen tuotteen voi jättää tiskille ja ottaa uuden tai rahat.

        Jos taas on pidempi aika mennyt, niin kai se on yksi ja sama asia kuka sen mihinkin lähettää..

        kyllä minusta oli kätevämpi jättää sen pakkaaminen ja lähettäminen Gigantin murheeksi, ja niin muistaakseni
        sen etukäteen puhelimessa sovimmekin.


      • kerran pettynyt
        kiki. kirjoitti:

        Jos on aikaa kulunut alle 30 päivää, ostosta niin toki sen tuotteen voi jättää tiskille ja ottaa uuden tai rahat.

        Jos taas on pidempi aika mennyt, niin kai se on yksi ja sama asia kuka sen mihinkin lähettää..

        Ostosta palautuspäivään alle 30 päivää.


      • .
        kerran pettynyt kirjoitti:

        Ostosta palautuspäivään alle 30 päivää.

        .


      • THE_END

        Voit olla 100%:n varma etten ikinä astu jalallanikaan kyseiseen puljuun ja pidän huolen ettivät ystäväni ja tuttavanikaan !


    • oot tyhmä

      saitko pahasti turpaan kun tappelit? nosta pahoinpitelysyyte..

    • tekniikan ihmelapsi

      päästää motonettiin ja biltemaan yms. ei siitä hyvää seuraa. Siellä on kuitenkin hyllyt täynnä kaikenlaisia teknisiä vempeleitä joista on hankala ottaa selkoa.

      • Hultavainaa

        Miten niin nainen ei voisi ostaa porakoneita. Nainen voi ostaa vaikka panssarivaunuja tai sikaniskaäijän jos haluaa. Harva vaan haluaa. Ei se porakoneen , sirkkelin tai oikeastaan minkään vempaimen käyttö vaadi yhtään mitään taitoa , jota ei olisi jo kuusivuotiaalla. Mutta lukemaan kannattaa opetella ennen kuin ostoksille lähtee ja tarkkana pitää olla. Ja akuista olen samaa mieltä, kone kuin kone niin vara-akku kannattaa olla, muuten lentää P......itä kun akku loppuu ja homma on kesken.


      • Tuirettaja

        Voi ne päästää, jos on normiälyinen nainen, niinkuin minä. Mulle laittaa siippa aina tekstarilla, et mitä sille sieltä pitää hakea. Minä käyn siellä 9 kertaa 10:stä. Aina löytyy mitä pitääkin. Ei vika ole liikkeessä, jos ostaja ostaa puuta ja heinää, vaik pitäis teräketjuöljyä saada...


      • Hold your horses!
        Hultavainaa kirjoitti:

        Miten niin nainen ei voisi ostaa porakoneita. Nainen voi ostaa vaikka panssarivaunuja tai sikaniskaäijän jos haluaa. Harva vaan haluaa. Ei se porakoneen , sirkkelin tai oikeastaan minkään vempaimen käyttö vaadi yhtään mitään taitoa , jota ei olisi jo kuusivuotiaalla. Mutta lukemaan kannattaa opetella ennen kuin ostoksille lähtee ja tarkkana pitää olla. Ja akuista olen samaa mieltä, kone kuin kone niin vara-akku kannattaa olla, muuten lentää P......itä kun akku loppuu ja homma on kesken.

        Tai huolehtia etukäteen, että akku on latingissa?

        Ainaista vouhkaamista valmiissa maailmassa.

        Onko se muka elonmerkki, että on aina kauhea kiire...oikeesti ei minnekään?


    • aasiakas

      mutta näin on,liikkeen ei ole pakko ottaa tuotetta palautuksena vastaan,jos olet sen jo maksanut.Täällä vaan suurin osa myymäläketjuista on luonut oman "14 vrk. palautusoikeuden" ja jos joku liike ei sitä ole luvannut,niin siinähän kärsit! Ja jos ikinä olisit kaupan alalla työskennellyt,tietäisit tosiaankin että kyllä "te" asiakkaat sotkette,eikä millään kaupallisella yrityksellä ole resursseja palkata niin paljoa työvoimaa,että ehtisi siivoamaan jälkiä muun työn ohella.Vastuu on kuulijalla,eli tässä tapauksessa ostajalla,lue paketti ennen maksamista,että ostat oikean tuotteen.

    • Ratamojnen

      Mä olen saanut motosta aina hyvää palvelua! Usein haen minulle tuntematonta vipstaakia pelkän koodin kanssa ja aina löytyy. Jos ei itse löydä, niin infosta olen saanut avun aina. Mielestäni asiallinen liike hyvällä palvelulla.

      Minulla on aina tiedossa hakemani tuotteen koodi ja tarkistan myös hinnan ja tuotteen koodin paikkaansapitävyyden itse tuotteesta. Mitään ei ole tarvinnut ikinä palauttaa/vaihtaa.

      Kannattaa olla tarkempi jatkossa.

    • motoxvitux

      Mulle myivät Pirkkalassa väärät iskarit. Palautus onnistui mutta rahoja en saanu takas vaan lahjakortin.

      Kerran ostin sisätilan lämmittimen joka kärähti heti. Kuittikin oli roskissa. Menin vaatimaan uutta niin kusipäänilkki varaosakassalla ei suostunu vaihtamaan uuteen ilman kuittia vaikka ko. paska oli Motonetin oma tuotemerkki (Motox). Ei auttanu kun ottaa myymälän johtajaan yhteys ja onnistuihan se vaihto sitten mutta ei samalla käynnillä joten tuli turhaa ajelua ja vitutusta.

      Tiedoksi vaan kaikille kusipäille myyjille: Asiakkaalla ei ole mitään kuitin säilyttämis/näyttämisvelvoitetta takuuasioissa.

      • zzzzxx

        Kyllähän sitä mielellään hoitaisi siinä samantien tollaset tapaukset mutta kun kusipää johto ei ole antanu valtuuksia.


      • päivänselvää

        kuittia ei tarvitse olla,mutta jotenkin joudut osoittamaan,että olet ko. tuotteen ostanut juuri siinä paikassa.Helpoiten (itsellesikin) sen osoitat kuitilla.Käykää lukemassa kuluttajalakeja,jos niitä ymmärrätte,ettei aina tarviis tapella teidän kusipääasiakkaiden kanssa.


      • motoxvitux
        päivänselvää kirjoitti:

        kuittia ei tarvitse olla,mutta jotenkin joudut osoittamaan,että olet ko. tuotteen ostanut juuri siinä paikassa.Helpoiten (itsellesikin) sen osoitat kuitilla.Käykää lukemassa kuluttajalakeja,jos niitä ymmärrätte,ettei aina tarviis tapella teidän kusipääasiakkaiden kanssa.

        Niin olisihan myyjä saattanut luulla että laite on ostettu vaikka Turun tai Vantaan, tai vaikkapa Lahden myymälästä. Kyllä siinä olisi mennyt koko konsernin varastokirjanpito sekaisin jos olisin palauttanut väärään myymälään.

        Muuten pidän Motonettia hyvänä ja edullisena kauppana mutta tuo asiakaspalvelu ja tavaroiden palautus... Honkkarissa tuotteen voi yleensä palauttaa jos se on avaamattomassa myyntipakkauksessaan ja käyttämätön.

        Myös Lidlissä tuotteen voi palauttaa myös eri myymälään kuin mistä se on ostettu. Monet kerrat toiminut esim. väärän kokosten lasten vaatteiden kohdalla.


    • Aasiakaspalvelija

      Liike teki enemmän kuin mitä lain mukaan olisi ollut pakko tehdä, olisivat voineet nauraa sinut ulos, mutta tarjosivat hyvityksenä typeryydestäsi 20 euroa. Ja palkaksi saivat sinulta haukut. Tyypillistä aasiakkaan käytöstä.

      Viestisi perusteella aion asioida Motonetissä tulevaisuudessa mikäli tarvis tulee. Siellä täytyy olla tavallisille asiakkaille oikeasti hyvä palvelu.

    • Pressakin on lesbö

      Akkojen ei pitäisi sekaantua miesten asioihin ja tunkea ostelemaan tavaroita joiden päälle ei järki riitä. Tyypillistä suomalais femakon käytöstä.

    • mjp74

      kannattaa käydä muissa liikkeissä, joissa saa parempaa palvelua ja edullisempaan hintaan.motonet ei oo enään halpa kuten ennen vanhaan.motonet kuuluu broman grouppiin.

      • Vasen Ranta

        Asiakas voi olla vaarassa, mutta han on silti asiakas. Fiksu kauppa pitaa asiakkaitten puolta jotta he pysyvat asiakkaina. (sorry, ei ole noita pilkullisia kirjaimia minun nappaimistossani)


    • neuromaster

      Tapulikaupungin euromasterin vanha kääkkä alkoi uhoileen asiakkaalle, vaikka oli itse väärin laskenut renkaiden hinnat, paska firma, mulkku ukko.

    • TeppoHel

      Lukutaidoton idiootti sokkona kaappaa mukaansa paketin ja kassan kautta ulos, no eipä se ollutkaan se paketti joka mielessä oli ... no totta helvetissä kaikki on kassan vika ja yrityksen vastuulla että sinä saat juuri sen paketin joka mielessäsi juuri kauppaan tullessa oli.

      Mitähän tollanen nihilisti/narsisti vinkuis jos kassa rupeiskin tivaamaan että tuliko nyt varmasti oikea puketti käyttötarpeeseen nähden ja oletko tarkkaan harkinnut että tuote on niistä vaihtoehdoista sinulle juuri oikea ja infopisteessä vielä varmistettaisiin kuulusteluissa kanta asiaan ennenkuin sinut liikkeestä ulos päästettäisiin ...voi ziisus sitä itkua ja vinguntaa mitä tuo nihilisti/narsisti siinä tapauksessa päästäis, maailmanloppu tulis siitä paikasta.

      Tollasia minä, minä -rottia alkaa olla kyllästymiseen asti liikenteessä, nyt nuo vähä-älyiset apinat kuvittelee että KAIKKI muut ihmiset osaa jo lukea heidän ajatuksensa, ihan vaan sen takia että saisivat SINUA jokainen sekunti miellyttää maksimaalisella tavalla. Tollasen minä, minä-rotan asenne on sitä että KAIKKI ihmiset ovat syntyneet häntä ja hänen suuruuttaan palvelemaan ja tietysti ilman pienintäkään viivettä, aina tehden viimeistä piirua myöten kaikki mitä SINÄ kulloisenakin hetkenä ajattelet.

      Tollasta aivotonta apinaa ei voi edes ihmiseksi kutsua, tosin tästäkin saattaa apinat suuttua ja mennä lakkoon kun kuulevat että SINUA on heihin verrattu ... apinoillakin sentään joku raja tuossa vittuilunsiedossa, mutta otan kuitenkin riskin.

      Aivoja sun päähäs ei voi asentaa mutta voisitko harkita muuttamista Siperian syrjäseuduille jossa ei yhtään elollista olentoa juurikaan käyskentele, maailmasta tulisi taas paljon mukavampi paikka olla ja elää ... ihmiselle.

      • rosvohalli

        Pirkkalassa sijaitseva Halpa Halli käyttäyi vanhaa äitiäni kohtaa yhtä v.. sesti, kyseessä oli rikkinäinen silitysrauta. Raudan hinta oli n. 15 e eivät antaneet rahoja takaisin, menin kauppaan ja rauta testattiin ja jopa hekin joutuivat myöntämään että rauta ei toimi. Mutta rahoja ei saatu takaisin, laitoin hieman lisää ja ostin paremman raudan. Mutta tuohon halpa halliin en mene enään saa lahkolainen ryöstää muilta mutta minulta ei enään..


      • kuultu tämäkin
        rosvohalli kirjoitti:

        Pirkkalassa sijaitseva Halpa Halli käyttäyi vanhaa äitiäni kohtaa yhtä v.. sesti, kyseessä oli rikkinäinen silitysrauta. Raudan hinta oli n. 15 e eivät antaneet rahoja takaisin, menin kauppaan ja rauta testattiin ja jopa hekin joutuivat myöntämään että rauta ei toimi. Mutta rahoja ei saatu takaisin, laitoin hieman lisää ja ostin paremman raudan. Mutta tuohon halpa halliin en mene enään saa lahkolainen ryöstää muilta mutta minulta ei enään..

        tyytyväisiä,ettet mene sinne enää....kaupalla on lupa testata tuote vaikka se maksaisi euron,ja joko korjauttaa tuote tai vaihtaa SAMANLAISEEN ehjään.Ovat olleet reiluja,kun olet saanut vaihtaa kalliimpaan,olisko kannattanut alun alkaenkin ostaa se laadukkaampi tuote?


      • ammattimies kunniaan
        rosvohalli kirjoitti:

        Pirkkalassa sijaitseva Halpa Halli käyttäyi vanhaa äitiäni kohtaa yhtä v.. sesti, kyseessä oli rikkinäinen silitysrauta. Raudan hinta oli n. 15 e eivät antaneet rahoja takaisin, menin kauppaan ja rauta testattiin ja jopa hekin joutuivat myöntämään että rauta ei toimi. Mutta rahoja ei saatu takaisin, laitoin hieman lisää ja ostin paremman raudan. Mutta tuohon halpa halliin en mene enään saa lahkolainen ryöstää muilta mutta minulta ei enään..

        köyhän ei kannata ostaa halpaa. mitäs menette halpahallehin! tässäkin ketjussa kaikki mainitut: motonet, gigantti, hongkong, lidl, halpahalli (miksi muuten niistä aina valitetaan, sattumaako?)....kaikkien halpuus revitään työntekijän selkänahasta! oma vika jos ostaa autonosat tavaratalosta, sama kuin menisi sokean kirurgin leikkauspöydälle! niille on ihan sama saatko oikean vai väärän osan, rahat on sulta saatu eikä niitä takaisin anneta. lahjakortilla voit hakea autoosi vaikka airot!


      • Valpas kuluttaja
        rosvohalli kirjoitti:

        Pirkkalassa sijaitseva Halpa Halli käyttäyi vanhaa äitiäni kohtaa yhtä v.. sesti, kyseessä oli rikkinäinen silitysrauta. Raudan hinta oli n. 15 e eivät antaneet rahoja takaisin, menin kauppaan ja rauta testattiin ja jopa hekin joutuivat myöntämään että rauta ei toimi. Mutta rahoja ei saatu takaisin, laitoin hieman lisää ja ostin paremman raudan. Mutta tuohon halpa halliin en mene enään saa lahkolainen ryöstää muilta mutta minulta ei enään..

        Otitko yhteyttä paikalliseen kuluttajaneuvojaan? Jos tuotteessa on valmistusvirhe, se palautetaan ostopaikkaan ja rahat saa takaisin! Onko Halpa-Hallissa ollut käytäntö, että antavat tuotepalautuksen summasta kassalta kuitin? Saat ostaa liikkeestä mitä tahansa tuotteita ko. summalla.

        Vaikka asia on vanha, kehotan laittamaan asiakaspalautetta kuluttajaneuvojalle ja Halpa-Hallin kotisivun kautta!


    • Jepöslisyy

      Pakko kyllä myöntää että kyllä Motonet toimi tapauksessa aika älyttömästi. Olisin ymmärtäny liikkeen politiikan olla palauttamatta rahoja jos olisit mennyt viikon päästä takaisin, mutta heti ostamisen jälkeen muka ei palautusoikeutta...kuulostaa todella erikoiselle. Vahinkoja sattuu, joskus sitä vaan ostaa väärän tuotteen epähuomiossa eikä sitä tosiaan huomaa kuin vasta vaikka kotona, niin kyllä itseänikin vituttaisi jos vien avaamattoman, käyttämättömän tuotteen takaisin kauppaan ja enkä saa ylimenevästä osasta kuin jonku lahjakortin.

      Rahoja takaisin harva liike antaa, itsekin olin yhdessä kaupasas töissä jossa ei kyllä mielellään rahoja annettu takaisin, mutta vaihto saman arvoiseen tuotteeseen kyllä onnistui. ja halvempaan, ja rahat sai takaisin.

    • aspalkku

      Itse asiakaspalvelussa myyjänä työskennellessäni olen huomannut, että aika usein asiakkat ottavat tavaran, mutta tulevatkin toisiin ajatuksiin ja jättävät tuotteen siihen lähimpään hyllyyn. Myymälässä yritetään parhaan mukaan useita kertoja päivässä viedä tuotteita paikoilleen, mutta kun on hiekan isompi myymälä, niin ei millään pysty olemaan koko aikaa kyttäämässä jokaisen asiakkaan menoja. Ei myyjät tahalleen niitä tuotteita pitkin myymälää sekoittele, koska kumminkin joutuvat ne viemään paikoilleen. Yleensä samantyyppiset tuotteet ovat hyvin lähellä toisiaan, joten joku valopääasiakas on hyvinkin voinut ensin ottaa yhden tuotteen ja tultuaan toisiin ajatuksiin, ottanut toisen ja jättänyt ylimääräisen tuotteen lojumaan lähimpään hyllyyn, josta sinä sen epähuomioissasi otit.

      Suomessa ei todellakaan ole automaattista palautusoikeutta toimivalla tuotteella, paitsi postimyynnissä. Lain tuntemattomuus koituu vahingoksi, sillä periaatteessa tavallisenkin Matti Meikäläisen on tunnettava lakia edes jonkun verran. Perusolettama tulee suoraan laista, mutta liike saa lain sallimissa rajoissa tehdä omia poikkeuksia. Jos kaupassa ei missään ole mitään mainintaa, että tuotteilla on vaihto- ja palautusoikeus, niin oletetaan, ettei sitä ole, mutta kauppa voi poiketa tuosta säännöstä antamalla vaihto- ja palautusoikeuden.

      Hintalapuissa yleensä lukee hinta ja tuotte (merkki & joskus muut ominaisuudet). Ei todellakaan ole liikkeen syytä, jos asiakas on epähuomioissaan ottanut väärän tuotteen ja maksanut sen. Olisi aika kohtuutonta vaatia, että myyjä varmistaisi asiakkaalta, että onkohan tarkoituksenmukainen tuote nyt otettu? Asiakas saa tutkia tuotetta, sen ominaisuuksia ja hintaa ennen ostopäätöksen tekoa.

      Olisi ollut tietysti kaikkien kannalta helpompaa, jos olisivat vain sen pari kymppiä käteesi sysänneet ja tuotteen vaihtaneet, mutta joka tapauksessa kyseisessä tilanteissa he toimivat lain mukaan. Ei todellakaan ole liikkeen syytä, jos asiakas epähuomioissaan ottaa väärän tuotteen, lapsella on kakat vaipoissa ja tapaamisesta myöhästyminen uhkaa. Suomessa on totuttu liian lepsuun palveluun; kaupat ottavat liikaa asiakkaiden tyhmyyttä takkiinsa. Ja sitten ihmetellään korkeita hintoja.

      Huh, se siitä ja jään odottelemaan tuota tarinaa aspan näkökulmasta aasiakas-sivustolla.

      • möttönen.net

        Niin, se päteminenhän se tässäkin on tärkeintä. Ihan vi.tun lysti mitä laki tuosta sanoo, paljon enemmän kiinnostaa se, mitä järki sanoo. Mulla ainakin sen, että kaikille osapuolille vaivattominta olisi ollut liikkeen toimia suoraan siten kuin sitten toimikin. Avaamaton juuri hyllystä otettu paketti ja sen takia sitten kauppa alkaa vatvomaan, että kenen syy tämä nyt oli. Ja tosiaan, tuostahan se nyt tappio kaupalle syntyy!

        Oliskohan teidän white trash-junttien syytä vähän miettiä tuota hikistä pätemisen tarvettanne? Jos se oikeassa oleminen ei onnistunut siellä koulussa sen vertaa, että olis päässyt parempiin hommiin, voisko sen oikeasti unohtaa ihan kokonaan. Tai mennä vaikka Tuksua haukkumaan juorut-palstalle.

        Kaikesta päätellen motonet on näitä roskaväen rahastuspisteitä, joihin ei normaalin ihmisen kannata jalallaan astua.


    • soppii epp.

      Motossa on totuttu siihen varmuuteen, että halvoilla autoilla ajava köyhälistö ostaa heiltä halvan ja huonon varaosan, koska parempaan ei ole varaa. Kun sitten tulee eteen jokin normaali nykyaikainen tapaus, että asiakaskin vaatisi jotain, ollaankin täysin metsässä.
      Muistuttaa hiukan takavuosien Neuvostoliiton kauppoja, jossa raha piti antaa etukäteen.

    • kokemusta on

      ..motossa saa vaihettua ja on hyvä palvelu

      • opin kerrasta

        Minulle kävi kerran silleen, että ostin pojan mopoon vääränkokoisen akun. Ennen kuin tein kaupat kysyin kassalta onnistuuko vaihto toiseen, jos akku ei olekaan sopivankokoinen. Vastaus oli myönteinen. Kun palautin sen noin 20 minuuttia myöhemmin, sain liikkeestä hieman pienemmän ja halvemman akun sekä kuitin, jolla sain hyvityksen seuraavalla ostoskerralla. Tietenkin olin tyytymätön kun en saanut hinnan erotusta rahana. No, kävin myöhemmin "kuittaamassa" hintaeron johonkin tuotteeseen, mutta vast'edes en enää osta Motonetista sellaista tuotetta, jonka saattaisin joutua vaihtamaan toiseen tuotteeseen. Suosin mieluummin merkkiliikettä, jossa ymmärretään asiakaspalvelun päälle. Näin vastasin (mielestäni) Motonetin huonoon asiakaspalveluun.


      • moniongelmaiset
        opin kerrasta kirjoitti:

        Minulle kävi kerran silleen, että ostin pojan mopoon vääränkokoisen akun. Ennen kuin tein kaupat kysyin kassalta onnistuuko vaihto toiseen, jos akku ei olekaan sopivankokoinen. Vastaus oli myönteinen. Kun palautin sen noin 20 minuuttia myöhemmin, sain liikkeestä hieman pienemmän ja halvemman akun sekä kuitin, jolla sain hyvityksen seuraavalla ostoskerralla. Tietenkin olin tyytymätön kun en saanut hinnan erotusta rahana. No, kävin myöhemmin "kuittaamassa" hintaeron johonkin tuotteeseen, mutta vast'edes en enää osta Motonetista sellaista tuotetta, jonka saattaisin joutua vaihtamaan toiseen tuotteeseen. Suosin mieluummin merkkiliikettä, jossa ymmärretään asiakaspalvelun päälle. Näin vastasin (mielestäni) Motonetin huonoon asiakaspalveluun.

        Oikea valinta. Latet Lapista ja sikaniskat naistenvihaajajuntit voivat asioida tässä unelmiensa paratiisissa paskaisissa haalareissaan vaikka ihan aamukahdeksasta iltakuuteen ja kantaa sinne kaikki ne rahansa, joita on niin vähän, että muut nauraisivat vain paskaisen naurun niille.

        Köyhät ovat lähes poikkeuksetta sitä myös yläpäästään, olivat sitten tiskin kummalla puolella hyvänsä.


    • Jämpti on näin

      En kyllä kerbele mee ikinä Motonettiin! Siellä on tavarat saataperdele väärissä hyllyissä ja valitus- ja kassajonot täynnä marmattavia ämmiä vaihtamasssa ja palauttamassa alihinnoiteltuja virheostoksiaan ja paskannuttamassa kakaroitaan! Ei puutu enää muuta kuin että rupeavat vaihtamaan kakaroittensa paskaa pursuavia vaippoja kassatiskillä!

    • moi! ei ole ainut varaosaliike vantaalla mistä palautuksista saa rahoja pois

    • jerniemi

      KÄYDÄ MOTONETISSÄ??? Jos käyt p*skaliikkeissä, palvelu on yleensä p*skaa!

    • metsänpoika tahdon..

      Motonetti ja monet muut rihkamapotoiset kaupat pitäisi panna maksamaan luonnonvarojen haaskauksesta reipas ylimääräinen vero.

      • niin samaa kastia

        Omistajat yleensä samanlaisia roikkuvissa verkkareissa löntystäviä ylipainoisia ja nivelvikaisia elefantteja kuin asiakkaatkin. Tahdottomuus on ainoa tahtotila ja keppana terveysjuomana. Persevako vaan vilkkuu, kun lyllerretään automaattiovista sisälle. Rööki niinku huulessa, totta kai.

        Saastat ostavat saastaa tehdäkseen siitä jätettä, hyi vit.tu.


    • ent. ammatt. kassa

      kassahenkilön pitäisi osata korjata virhe, esim. jos kassa lyö vahingossa väärän summan kassaan hänen pitäisi osata tehdä virhekorjaus, elikkä poistaa virhe ja lyödä oikea summa koneeseen. jos virhe on loppusummassa niin sekin pitäisi osata poistaa koneelta ja korvata oikealla loppusummalla.. ei se niin vaikeaa ole. oikeasti..

      • ex motolainen vsa

        En lähtisi Syyttämään Esim: Vantaan Motonetin henkilökuntaa siitä mitä herrat siellä johdossa päättää.
        Henkilökunta tekee kuin on määrätty, mutta johto se on kaiken ongelman alku ja loppu, kun he kaikessa typeryydessään keksii jonkun idioottimaisen idean, niin eikös se heti oteta käyttöön ilman että sitä sen koommin puntaroidaan.
        Kuten se miten henkilökuntaa kohdellaan, siellä painostetaan, uhkaillaan ja jopa irtisanotaan henkilökuntaa perusteettomin syin ja jopa laittomasti, minkäs teet kun olet heikoilla työnantajan armoilla kuin koittaa totella.
        Onhan se helvetin typerää saada hyvitykuitti jos menet vaihtamaan tuotetta oikeaan joka on halvempi, pakoitetaan ns. käyttämään se johonkin muuhun tuotteeseen tai johonkin.
        Mut laki ei kyseistä toimenpidettä määrää et rahat pitäs antaa... firman vapaaehtoinen toimi.
        Se on työnantaja joka ei arvosta työntekijää, saati sitten tiukanpaikan tullen mitään lakeja vaan rikkoo niitä heti kun on mahdollista.
        Porukka kyllä tekee parhaansa niissä olosuhteissa kuin vaan pystyy.
        Tähän on tultu nykyään aika monessa firmassa, ei vain motonetissa... revitään työntekijästä kaikki irti ja mahdollisimman pienellä palkalla, jolla ei oikein toimeen tule ja vielä vaaditaan jotain tulosta.
        Koita siinä sitten olla reipas, palvelualtis ja vielä iloinen, kun on ikuinen uhka seläntakana, jos ei johdon muodossa niin katkerien työkaverien muodossa, tee siinä sitten tulosta.
        Ei osunut kovin aiheeseen mutta pohjaa asiaan kuitenkin.!!


    • Laamannika

      Sitä rahaa ei tosiaankaan tarvi palauttaa, tämä pätee joka liikkeessä josta menet jotain ostamaan. Toki voit vaihtaa tai ottaa lisää tuotteita..

      • Alkuperäinen AP

        Tulinpahan sattumalta kurkkaamaan mitä tänne oli tullut. Huh :) Olen ammatiltani myyjä, joten tiedän varsin hyvin mitä laki sanoo mihinkin. Kyseessähän oli asiakaspalvelu tai lähinnä sen puute. Samoin se "huijatuksi" tulemisen tunne.

        Tokihan se oli oma moka,ettei pakettia tarkistettu ennen kassalle menoa tai kassalla, mutta kuten täällä jo todettu, niin tuotteiden hintojen tulee olla selkeästi esillä. Näin sanoo laki ja näin ei tässä tapauksessa ollut.

        Joku fiksu "isän-kuvatus" täällä ehdotti tunkemaan lapselle karkkia suuhun tai viemään kotiin. Vauvat tuppaa valitettavasti yleensä tukehtumaan karkkeihin ja niitä ei saa lain mukaan jättää yksin kotiinkaan.


        Se haluanko yhden vai kaksi akkua, ei kuulu teille, eikä teidän mielipiteenne muuta minun tarpeeseeni akkujen määrästä mitenkään, enhän minäkään voi myydä teille Ladaa Audin hinnalla, perusteella että "Et sä tota Audia tarvitse, tää Lada riittää ihan hyvin herran kaljanhaku reisssuille, sopii paremmin tohon Suomalaisen miehen kauniiseen vartaloonkin." Vai voinko?

        Olen omassa työssäni usein tehnyt korvaus tai korvaamatta jättämis päätöksiä hankalissa tapauksissa ihan ilman pomon lupaa. Ikinä ei ole tullut yläkerrasta valitusta, päin vastoin asiakkaan tilanne on selvitetty mahdollisimman helposti ja vaivattomasti. Ehkä sille on joku syy, ettei myyjillä ole luottoa tai yhtään jousto varaa. Tai sitten äö on sitä luokkaa ettei ole mitään tilanne tajua.


        Pointtini oli ihmetellä liikkeen toimintaa, ei kyseenalaistaa sen laillisuutta.
        Samoin ihmettelin miksi isot miehet haluavat työskennellä paikassa, joissa heidän edellytetään (?) toimivan törkeästi asiakkaita kohtaan.

        Toivottavasti arvostelijat ja naisten haukkujat joutuvat itse joskus vastaavanlaiseen tilanteeseen.


      • Ei se välttämättä
        Alkuperäinen AP kirjoitti:

        Tulinpahan sattumalta kurkkaamaan mitä tänne oli tullut. Huh :) Olen ammatiltani myyjä, joten tiedän varsin hyvin mitä laki sanoo mihinkin. Kyseessähän oli asiakaspalvelu tai lähinnä sen puute. Samoin se "huijatuksi" tulemisen tunne.

        Tokihan se oli oma moka,ettei pakettia tarkistettu ennen kassalle menoa tai kassalla, mutta kuten täällä jo todettu, niin tuotteiden hintojen tulee olla selkeästi esillä. Näin sanoo laki ja näin ei tässä tapauksessa ollut.

        Joku fiksu "isän-kuvatus" täällä ehdotti tunkemaan lapselle karkkia suuhun tai viemään kotiin. Vauvat tuppaa valitettavasti yleensä tukehtumaan karkkeihin ja niitä ei saa lain mukaan jättää yksin kotiinkaan.


        Se haluanko yhden vai kaksi akkua, ei kuulu teille, eikä teidän mielipiteenne muuta minun tarpeeseeni akkujen määrästä mitenkään, enhän minäkään voi myydä teille Ladaa Audin hinnalla, perusteella että "Et sä tota Audia tarvitse, tää Lada riittää ihan hyvin herran kaljanhaku reisssuille, sopii paremmin tohon Suomalaisen miehen kauniiseen vartaloonkin." Vai voinko?

        Olen omassa työssäni usein tehnyt korvaus tai korvaamatta jättämis päätöksiä hankalissa tapauksissa ihan ilman pomon lupaa. Ikinä ei ole tullut yläkerrasta valitusta, päin vastoin asiakkaan tilanne on selvitetty mahdollisimman helposti ja vaivattomasti. Ehkä sille on joku syy, ettei myyjillä ole luottoa tai yhtään jousto varaa. Tai sitten äö on sitä luokkaa ettei ole mitään tilanne tajua.


        Pointtini oli ihmetellä liikkeen toimintaa, ei kyseenalaistaa sen laillisuutta.
        Samoin ihmettelin miksi isot miehet haluavat työskennellä paikassa, joissa heidän edellytetään (?) toimivan törkeästi asiakkaita kohtaan.

        Toivottavasti arvostelijat ja naisten haukkujat joutuvat itse joskus vastaavanlaiseen tilanteeseen.

        sukupuolesta ole johtunut ja naismyyjät osaa käyttäytyä samalla tavalla.


      • elämän kovin koulu
        Alkuperäinen AP kirjoitti:

        Tulinpahan sattumalta kurkkaamaan mitä tänne oli tullut. Huh :) Olen ammatiltani myyjä, joten tiedän varsin hyvin mitä laki sanoo mihinkin. Kyseessähän oli asiakaspalvelu tai lähinnä sen puute. Samoin se "huijatuksi" tulemisen tunne.

        Tokihan se oli oma moka,ettei pakettia tarkistettu ennen kassalle menoa tai kassalla, mutta kuten täällä jo todettu, niin tuotteiden hintojen tulee olla selkeästi esillä. Näin sanoo laki ja näin ei tässä tapauksessa ollut.

        Joku fiksu "isän-kuvatus" täällä ehdotti tunkemaan lapselle karkkia suuhun tai viemään kotiin. Vauvat tuppaa valitettavasti yleensä tukehtumaan karkkeihin ja niitä ei saa lain mukaan jättää yksin kotiinkaan.


        Se haluanko yhden vai kaksi akkua, ei kuulu teille, eikä teidän mielipiteenne muuta minun tarpeeseeni akkujen määrästä mitenkään, enhän minäkään voi myydä teille Ladaa Audin hinnalla, perusteella että "Et sä tota Audia tarvitse, tää Lada riittää ihan hyvin herran kaljanhaku reisssuille, sopii paremmin tohon Suomalaisen miehen kauniiseen vartaloonkin." Vai voinko?

        Olen omassa työssäni usein tehnyt korvaus tai korvaamatta jättämis päätöksiä hankalissa tapauksissa ihan ilman pomon lupaa. Ikinä ei ole tullut yläkerrasta valitusta, päin vastoin asiakkaan tilanne on selvitetty mahdollisimman helposti ja vaivattomasti. Ehkä sille on joku syy, ettei myyjillä ole luottoa tai yhtään jousto varaa. Tai sitten äö on sitä luokkaa ettei ole mitään tilanne tajua.


        Pointtini oli ihmetellä liikkeen toimintaa, ei kyseenalaistaa sen laillisuutta.
        Samoin ihmettelin miksi isot miehet haluavat työskennellä paikassa, joissa heidän edellytetään (?) toimivan törkeästi asiakkaita kohtaan.

        Toivottavasti arvostelijat ja naisten haukkujat joutuvat itse joskus vastaavanlaiseen tilanteeseen.

        "Samoin ihmettelin miksi isot miehet haluavat työskennellä paikassa, joissa heidän edellytetään (?) toimivan törkeästi asiakkaita kohtaan."

        Pallit isommat kuin aivot, siitä se tarve päteä tulee. Naisilla kai joku muu aivovamma, joka aiheuttaa.

        "Olen omassa työssäni usein tehnyt korvaus tai korvaamatta jättämis päätöksiä hankalissa tapauksissa ihan ilman pomon lupaa. Ikinä ei ole tullut yläkerrasta valitusta, päin vastoin asiakkaan tilanne on selvitetty mahdollisimman helposti ja vaivattomasti. "

        Onhan se nyt liikaa vaadittu käyttää aivojaan, jos kerran on olemassa joku sääntö, jonka mukaan EI TARVITSE.

        Alemmille sosiaaliluokille maailma näyttäytyy vain hirvittävänä sääntöviidakkona, jossa on neuroottisesti varottava mokaamasta. Jokaisen säännön perimmäinen tarkoitus on määrittää, kenen vika, syy tai vastuulla jokin asia on. Mitään muuta varten sääntöjä ei heidän maailmassaan ole. Jokainen vuorovaikutustilanne on täynnä latausta siitä, miten siihen osallistujien status määräytyy. Häpeän tunne on rajaton, jos tapahtuu epäonnistuminen. On siis myös oikein, että muut tuntevat häpeää, jos ovat väärässä. Kun ei oikein tajua miten kokonaisuus toimii, pitää vain yrittää sokeasti taistella tunnotonta maailmaa vastaan oman olemassaolonsa taistelua.

        Siinä maailmassa ehdottomasti paras, ja ainoa, tapa ratkaista pysköintitilaongelmat on korottaa sakkoja, yhden elävän elämän esimerkin mainitakseni :D


    • Äijien kauppa on toi

      > Mulla oli koko ajan kymmenen kiloinen lapsi toisessa kädessä peet
      > vaipoissa ja

      Hittoako arvon rouvat tulette sinne Motonettiin vaippaikäisen lapsen kanssa. Motonetti ja Biltema on viimeisiä miesten linnakkeita, misten kauppoja. Ei mekään äijät tulla vaikka teidän tyttöjen alusvaate- ja meikki-iltojanne pilaamaan

      Varaosakaupassa ei ole kivaa kuunnella pikkulasten itkuja ja haistella kakkanhajua. Ja tuskailla kassalla kun joku itkee tuntikaupalla parinkympin lahjakortin perään.

      Kyllä niin pisti taas vihaksi tuollainenkin rouva, joka tulee sitten tänne valittelemaan. Laittaisi äijänsä rautakauppaan, ja hoitaisi itse lasta kotona sen aikaa.

      • Onhan siellä

        paljon taloustavaraa ja naisten ja lasten vaatteita/jalkineitakin.

        Hyvin epäköhteliaita myyjät usein miehillekin ja kun itsekin kerran jotain palautettuani etsiskelin muuta tilalle, kyyläsivat kuin luulisivat varastavan jotain.

        Kun ostaa jonkun osan, mikä ei edes taskuun mahtuisi, laittavat silti isoon muovirasiaan, ettei vaan varastaisi, luulisi kameravalvonnan riittävän. Mieluummin kyllä muualla käyn.

        Tuo porakonejuttu on selvästi ollut liikkeen moka ja tekevät tuota tahallaan muissakin liikkeissä, että asiakas ostaisi vahingossa kalliimman tuotteen. Useimmissa sentään korjaavat virheensä mukisematta.


      • Lisätään vielä
        Onhan siellä kirjoitti:

        paljon taloustavaraa ja naisten ja lasten vaatteita/jalkineitakin.

        Hyvin epäköhteliaita myyjät usein miehillekin ja kun itsekin kerran jotain palautettuani etsiskelin muuta tilalle, kyyläsivat kuin luulisivat varastavan jotain.

        Kun ostaa jonkun osan, mikä ei edes taskuun mahtuisi, laittavat silti isoon muovirasiaan, ettei vaan varastaisi, luulisi kameravalvonnan riittävän. Mieluummin kyllä muualla käyn.

        Tuo porakonejuttu on selvästi ollut liikkeen moka ja tekevät tuota tahallaan muissakin liikkeissä, että asiakas ostaisi vahingossa kalliimman tuotteen. Useimmissa sentään korjaavat virheensä mukisematta.

        tämä ei ollut Vantaalla, jääköön sanomatta missä.


    • OSASET, OSASET

      OSAA SE!

      YSI YSI NOLLA ON IHAN NOLLA!

    • Kassan muijat

      Ämmät kassarouviksi ja miehet asiakkaiksi. Sillä roolijaolla tavalla tämä homma sentään jotenkuten pelaa.

    • Palvelu maksaa!!

      Just näiden kauppa valittajien kannattais miettii ostosta ko ei myyjä voi jokaiselt asiakkaal eriksee kysellä onko tämä haluamasi tuote ja jos kortilla maksaa saa kauppa maksaa siitä pankki siirto kuluja niin ymmärän miksi eivät rahoja mielellään palauta. PALVELU MAKSAA !!

      • palvelu maksaa

        ja vielä maksakaa käteisellä älkää heiluttako korttia voi saadakin rahansa tuossa tilanteessa. ei kauppa halua huvikseen miinuksille jäädä kun ihmiset ravaa tavaraa palauttelemassa.


    • PASKA MOTONET

      Joo,en enää osta MOTONETISTA yhtään mitään. Sain sellaista asiakas palvelua,että Uuno Turhapurokin jää toiseksi. Jätkä oli vetelä paska,ei tiennyt yhtään mitään ja muutenkin kuin peukalo suussa ja toinen perseessä. Oli varmaan juuri vähän ennen vaihtanut niitten paikkaa. MIKS MAISTUU PASKALLE.........

      No,eipä mitään meni pieneen varaosaliikkeeseen,palvelu pelasin ja sain osan halvemmalla mitä motonetista. :)

      • viimeinen pisara!

        Olin Motonetissä jalka (tosi kipeä) paketissa sauvojen kanssa ja reppu oli selässä. Ostin pikkuostoksen ja menin maksamaan sitä kassalle.
        Maksoin sen ja Motonetin kassarouva rupesi vaatimaan: "Avaa reppusi".
        Kysyin että onko teillä mitään epäilystä että olen varastanut tavaraa. se sanoi että on liikkeen määräys.
        Sanoin jos epäilet varkaaksi niin kutsu poliisi. Jonoa alkoi muodostua taakseni ja muut asiakkaat alkoivat hermostua.
        Pakkohan oli muiden asiakkaiden takia ottaa reppu kassalle.
        Sanoin että kato itse.
        Onko kassalla (tai minulla) oikeus penkoa toisen reppua tai käsilaukkua?
        Miksi minua epäiltiin varkaaksi ilman näyttöä?
        Pitäisikö minun näyttää taskunikin Motonetin myymälän kassalle?
        Saako Motonet kiusata ja kyykyttää sairasta ihmistä joka on liikuntarajoitteinen?


      • Foreman
        viimeinen pisara! kirjoitti:

        Olin Motonetissä jalka (tosi kipeä) paketissa sauvojen kanssa ja reppu oli selässä. Ostin pikkuostoksen ja menin maksamaan sitä kassalle.
        Maksoin sen ja Motonetin kassarouva rupesi vaatimaan: "Avaa reppusi".
        Kysyin että onko teillä mitään epäilystä että olen varastanut tavaraa. se sanoi että on liikkeen määräys.
        Sanoin jos epäilet varkaaksi niin kutsu poliisi. Jonoa alkoi muodostua taakseni ja muut asiakkaat alkoivat hermostua.
        Pakkohan oli muiden asiakkaiden takia ottaa reppu kassalle.
        Sanoin että kato itse.
        Onko kassalla (tai minulla) oikeus penkoa toisen reppua tai käsilaukkua?
        Miksi minua epäiltiin varkaaksi ilman näyttöä?
        Pitäisikö minun näyttää taskunikin Motonetin myymälän kassalle?
        Saako Motonet kiusata ja kyykyttää sairasta ihmistä joka on liikuntarajoitteinen?

        PARAS KIERTÄÄ KAUKAA KYSEINEN KAUPPAKETJU ! !


    • fgbbdzf

      Kassa voi pyytää sinua näyttämään reppusi sisällön, hän ei kuitenkaan saa mennä penkomaan laukkuasi. Jos et näytä reppusi sisältöä vapaaehtoisesti niin yleensä paikalle kutsutaan vartija ja loppuviimeksi poliisi jos ei yhteistyö suju.

      Ja mitä aiempaan keskusteluun tulee, niin kauppahan oli erittäin asiakaspalveluhaluinen. Kaupan ei olisi tarvinnut edes ottaa kyseistä tuotetta vastaan, he kuitenkin halusivat olla asiakasystävällisiä ja ottivat tuotteen takaisin ja suostuivat vielä vaihtamaan sen halvempaan ja antamaan hyvityskuitinkin.

      Hienoa asiakaspalvelua motonet!

      Psst joku kuitenkin alkaa taas idioottina vinkumaan palautus/vaihto-oikeudesta niin tässä:
      http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/kuluttajalle/palautusoikeus-ja-kaupan-purku/
      Ja vieläpä ihan kuluttajaviraston sivuilta!
      "Oikeudellisesti tavaran tai palvelun ostaminen merkitsee sopimuksen tekemistä. Sopimusta ei voi kumpikaan osapuoli yksinään muuttaa.

      Kauppaa ei siis voi noin vain peruuttaa, vaikka tulisikin katumapäälle. Kaupan peruuttamisoikeus on vain etä- ja kotimyynnissä. "

    • Motonet myyjä

      Periaate on, että annetaan hyvityskuitti, mutta ainakin minulla on lupa myös joustaa. Jos esim. myyjä on selkeästi tehnyt virheen, niin rahapalautukseen ei ole mitään estettä. Jos sitten taas kyseessä on asiakas, joka huvikseen harrastaa tavaran siirtelyä myymälän ja kotinsa väliä, niin lain mukaan mikään pakko ei ole tehdä rahapalautusta. Jos taas esim. ostaa väärän kokoiset kenkät, niin tottakai ne saa vaihtaa isompiin, eihän siinä silloin tarvitse sen paremmin rahapalautuksia, kuin muitakaan järjestelyjä. Kunhan varastokirjanpito päivitetään ajantasalle.
      Pyydän myös ymmärrystä myyjiä kohtaan..varaosamyyjäkään ei ole selvännäkijä, eikä ennustaja. Kun tulee ostaja tyyliin " no sellainen pieni ja punainen se minun autoni on ", tai " no, se on mun veljen auto ", niin myyjä ei aina välttämättä osaa oikein myydä. Hyvät asiakkaat, selvittäkää edes rekisterinumero, kun tulette hakemaan osia siihen " pieneen punaiseen veljen autoon ". Näin molemmat osapuolet säästävät paljon vaivaa ja harmitusta.

      • Sama kuin edellä

        Ja vielä sen verran, ettei koske ainoastaan naisasiakkaita. Usein pahin on suomalainen mies, joka kyllä tietää kaiken autoista, kun on koko ikänsä niiden renkaita potkinut. " Ei sen niin tarkkaa..kyllä se siihen sopii, pistetään sopimaan ", mutta rento asenne loppuu, kun homma ei olekkaan ihan niin helppoa, silloin on myyjä myynyt ihan väärin. Ei se auto ollutkaan -98, vaan -89 ja ei niihin sitten samat osat menneetkään, vaikka molemmissa on ratti ja yhtä monta pyörää...


      • kysyjäääää

        mikä systeemi, tai miksi? siis olen ostanut motonetilta vuosia varaosia, salosta lähinnä, tilannut myös netin kautta. Viime kesänä kävin ensimmäisen kerran lohjan motonetissa varaosapuolella ostamassa muutaman kympin osan, myyjä ihmetyksekseni laittoi johonkin ihme lootaan sen osan ja sitten kassa avasi sen?? ihmettelin käytäntöä, luuliko ne että olen potentiaalinen varas, vai mistä oli kysymys?


      • Samaa
        kysyjäääää kirjoitti:

        mikä systeemi, tai miksi? siis olen ostanut motonetilta vuosia varaosia, salosta lähinnä, tilannut myös netin kautta. Viime kesänä kävin ensimmäisen kerran lohjan motonetissa varaosapuolella ostamassa muutaman kympin osan, myyjä ihmetyksekseni laittoi johonkin ihme lootaan sen osan ja sitten kassa avasi sen?? ihmettelin käytäntöä, luuliko ne että olen potentiaalinen varas, vai mistä oli kysymys?

        muissakin ja tavaroilla, joita ei mihinkään voisi piilottaa t-paita ja farkut päällä )
        Haen mieluummin osat muualta, mutta joskus pakko käydä tuollakin.


      • säilytä_kuitti
        kysyjäääää kirjoitti:

        mikä systeemi, tai miksi? siis olen ostanut motonetilta vuosia varaosia, salosta lähinnä, tilannut myös netin kautta. Viime kesänä kävin ensimmäisen kerran lohjan motonetissa varaosapuolella ostamassa muutaman kympin osan, myyjä ihmetyksekseni laittoi johonkin ihme lootaan sen osan ja sitten kassa avasi sen?? ihmettelin käytäntöä, luuliko ne että olen potentiaalinen varas, vai mistä oli kysymys?

        kyseisen kauppaketjun normaali käytäntö..


      • Aino ja Reino
        säilytä_kuitti kirjoitti:

        kyseisen kauppaketjun normaali käytäntö..

        Haen osani muualta .... eikä muuten ole tuolla pakko käydä ! !


      • niin totta
        Sama kuin edellä kirjoitti:

        Ja vielä sen verran, ettei koske ainoastaan naisasiakkaita. Usein pahin on suomalainen mies, joka kyllä tietää kaiken autoista, kun on koko ikänsä niiden renkaita potkinut. " Ei sen niin tarkkaa..kyllä se siihen sopii, pistetään sopimaan ", mutta rento asenne loppuu, kun homma ei olekkaan ihan niin helppoa, silloin on myyjä myynyt ihan väärin. Ei se auto ollutkaan -98, vaan -89 ja ei niihin sitten samat osat menneetkään, vaikka molemmissa on ratti ja yhtä monta pyörää...

        Tätähän se juuri on :D Naiset ovat itse asiassa monesti parempia ja helpompia asiakkaita kuin omaa kaljamahaansa täynnä olevat miehet.


    • koivuss

      paska liikehän se on.
      hyvä että joskus opit sen.

      • Entinen asiakas

        Kyllä siperia opettaa...! !


    • Ongelmajätekauppaa

      Paskakaupan tuntee jo ovella naamalle lyövästä hirveästä muovinkärystä. Silloin normaalijärjellä varustettu ihminen kääntyy ympäri. Näitä ongelmajätteen jakeluasemia voisi nimetä useita, mutta tunnutte jo tietävän ne aika hyvin.

      • ALE NYT TÄÄLLÄ

        Ongelmajätteeksi luokiteltavat ihmiset löytävät keräilypisteensä ALE-kylttejä seuraamalla. Riittävän lyhyt ja isolla kirjoitettu sana jopa heidänkin sisäistää.


    • Motonet myyjä

      Valitettavasti löytyy yllättävän paljon epärehellisiä asiakkaita, varsinkin isommilla paikkakunnilla. Ei ole tavatonta sekään, että niitä laatikoita väännetään auki väkisin ja tavara varastetaan kaikesta huolimatta.
      Tuo muovinkäry taas saattaa johtua siitä, että valitettavasti kaikki tehdään nykyään muovista. Ei se sinunkaan autosi enää mitään rautaa ole..

      • emissio.

        Huono muovi haisee. Vrt. vanhat itäautot. Niissä oli helteellä pistävä käry kun muovissa olevat eläinrasvat eltaantuivat.


      • Viimeksi

        oli ihan asiallinen myyjä, mutta sinä "no sellainen pieni ja punainen se minun autoni on"-kommentoija tuskin olet.


      • kysyjääää

        niinkö?? Kuules olen 55v, koskaan en ole varastanut enkä varasta!! Kyllä minä koin loukkaaavana tuon laatikkoonlaittotouhun, varmaan olisin jättänyt sen siihen tiskille jos olisin heti tajnnut mistä on kysymys. Siinä se sitten pikkuhiljaa valkeni se epäilys että luulevat varkaaksi???? siis vanhaa rehellistä äijää???? Nyt kyllä tarkemmin mietittyäni, asioin jatkossa korkeintaan salon motonetissa, siellä on kohdeltu asiakkaana, eikä varkaana.

        Olisko tuossa aihetta nostaa kunnianloukkaussyyte?
        Katsos kun "valitettavasti minua ei kohdella kuin varasta"


    • harrakiri

      Kerran erehdyin tilaamaan käyttöauton entistämisprojektiin kaikki alustan nivelet, ja jokainen pallonivel oli eri valmistajalta, osa väljempiä jo lähtökohtaisesti toisiin nähden.

      Ei koskaan enää.

      • 6+12

        Viisa päätös... !


    • Halpaa paskaa

      Motonetin myyjäthän on joko,Finninaamaisia teinejä tai perämetsästä löydettyjä .
      Eivät tosiaan tiedä autosta tai niiden varaosista mitään.
      Katsovat vain koneelta koodin ja tuovat sitten pakoputken vaikka olet hakemassa raidetangon päätä.
      "Joo,ton se kone anto,toi pitäis sopia sinne"
      Kyllä Kiinan halpapaskalle pitäis laittaa 100% haittavero,mitä tekee muutaman kympin porakoneella?

    • Motonet myyjä

      Ensinnäkin, Motonet ei tee itse osiaan, kyllä ne otetaan samoilta tukkureilta mitä muutkin liikkeet. Hintavaihtoehtoja yleensä löytyy, eikä halvinta ole mikään pakko ostaa. Usein vaan huomaa, että esim. 30€ öljykannu on liian kallis, vaikka öljyt keskimäärin vaihdetaan kerran vuodessa. Ottaa sitten sen alle kahdenkympin kannun, jos kerran näin asiat on ja kirjoittelee itkuvirsiä nettiin.
      Myyjiä on moneen lähtöön, sitä ei voi kiistää. Itse erotan kyllä raidepään putkesta ja teen myös tarvittaessa numerokääntöjä, sekä tutkin onko asiat oikeasti näin. Usein löytyy myös osia, joita ei pitäisi löytyä, kunhan hieman tutkii asiaa ja pyörittelee sopivuuksia.
      Sitä kuka on potetiaalinen varas ja kuka taas ei, en pysty arvioimaan. Meillä on käsky käyttää niitä laatikoita ja tasapuolisuuden nimissä niin pitäisi tehdä jokaisen asiakkaan kohdalla.

      • sama myyjä vielä

        Huomaatteko lainkaan, mikä ristiriitaisuus asiassa on ?
        Halutaan osa mahdollisimman halvalla, sitten katsotaan netistä että Motonetissa on sellainen ja hetken päästä palataan netin ääreen valittamaan.
        Kyllä sillä on eroa, miksi joku Lemföderi maksaa puolet enemmän kuin Toprani tai teknorotta. Ei niitä hintoja ihan hatusta kukaan vedä..

        Miksi te ostatte niitä muutaman kympin " Kiinanp..koja " ? Pitäisi saada mahdollisimman halvalla, mutta laadun pitäisi olla huippuluokkaa ?
        Kysy ensikerralla sitä kalliimpaa vaihtoehtoa, tai hyväksy todellisuus !


      • ja vielä
        sama myyjä vielä kirjoitti:

        Huomaatteko lainkaan, mikä ristiriitaisuus asiassa on ?
        Halutaan osa mahdollisimman halvalla, sitten katsotaan netistä että Motonetissa on sellainen ja hetken päästä palataan netin ääreen valittamaan.
        Kyllä sillä on eroa, miksi joku Lemföderi maksaa puolet enemmän kuin Toprani tai teknorotta. Ei niitä hintoja ihan hatusta kukaan vedä..

        Miksi te ostatte niitä muutaman kympin " Kiinanp..koja " ? Pitäisi saada mahdollisimman halvalla, mutta laadun pitäisi olla huippuluokkaa ?
        Kysy ensikerralla sitä kalliimpaa vaihtoehtoa, tai hyväksy todellisuus !

        Tuosta laatikkohommasta. Mieti nyt hyvä Herra 55, jos varaosamyyjille annettaisiin valtuus jakaa/leimata ihmiset potentiaalisiksi myymälävarkaiksi ja sitten taas rehellisiksi. Kyllä viisaampaa on kohdella kaikkia ihmisiä samalla tavalla !
        Sääntö on sääntö ja ihmisten lajittelu ulkonäön perusteella se vasta törkeää olisi !?


    • Niin ja tälläinen

      .....pitääkö sieltä Motonetista ostaa ne tarvike jarrupalat kun alkupäreäisetkin olisi tarjolla?! Sitten valitetaan kun ne kitisee ja merkkiliikkeestä sain kalliimmalla paremmat? Niitä samoja paloja saa myös Motonetista. Valintojen maailma kuinka vaikeaksi asiat haluaa tehdä!

    • ..ja vielä

      Myös Motonetissa usein löytyy kalliimpaa vaihtoehtoa !

      • Remontti-re

        .. ja se on samanlainen paska...


    • Pettynyt motonettiin

      Toimiiko teillä motonetin verkkokauppa? tilaukset ei onnistu ja virheilmotuksia satelee? asiakaspalveluvastaa ja liikkeissä palvelu on tosiaan tuota tasoa mitä edellä kuvattu. Valitettavastihan vaikka myyjät täällä mitä tahansa vakuuttavat niin periaattehan kaikilla kauppiailla on se rahan tekeminen , eikö totta? ei niiden palauttaminen asiakkaille.
      Suosittaisin itse ainakin että ihmiset äänestäisivät lompakollaan, ehkä se parantaa kyseisen yrityksen asiakaspalvelua ja toimintaa. Jos myyjiä ei kouluteta työtehtäväänsä ja tästä syntyy ongelmia niin eihän se sen myyjä raukan vika ole. Tekee todennäköisesti hyvin pienellä palkalla pitkää päivää ja kuuntelee asiakkaitten valituksia päivät pitkät.

      • merlin

        EI TOIMI ! !, EN IKINÄ ENÄÄN TILAA SIELTÄ MITÄÄN ! !


    • ouh1

      Jotain tarttis tehdä, palvelu on Motonetissä karseeta. suosikaa pienempiä firmoja!

      • Mikk

        Nii,perseestä paikka ,ei anneta rahat takaisin ,jotain hyvitys ,ei palautusoikeus!!!!apinoita...


      • Karoon

        Onko sinne pakko mennä ? )


      • LeoBolt
        Karoon kirjoitti:

        Onko sinne pakko mennä ? )

        No... EI TODELLAKAAN..!


    • mopopoeka

      Mulle kävi tänään silleen että kun olin ostamassa moottoripyöräpukkia niin kysyin yhdeltä työntekijältä siinä että missä se paketti on kun siinä oli sen näyte kappale, niin se näytti että tässä näin, kysyin vielä että onko se tässä varmasti niin se sano että on. no sitten menin kassalle ja ostin sen sitten kun olin ulkona aloin suunnittelemaan että miten saan sen kotia kun olin mopolla. niin avasin sen niiin oli ihan väärän mallinen täys pas*ka. no menin palautuspisteelle ja sanoin että mua on kustettu väärä tuote myyty, myyjä anto sitten siitä sen hyvitys kuitin ja kysyin että saanko rahat takasin se sano että et. sitten menin sen paketin kanssa sinne mistä otinkin sen sitten jostakin tietokoneelta selvitin sen pukin hinnan 50 ja olin silleen että en varmaan osta kun se oli sen hintanen. sitte aikani mietin siellä potkin niitä paketteja ja revin aukasin potkin kaikkea mikä eteen sattu koska tiesin että en saa välttämättä rahoja takaisin. alko keittää niin paljon, no sitten kysyin työntekijältä siinä että onko niitä paketteja missään muualla enää, kun siinä oli vain yksi paketti ja se oli auottu ja revitty, se sano että ei. no menin sen kanssa kassalle ja sanoin että haluan tän tuotteen tän hyvityskuitin (20e) hinnalla koska tuote on niin huonosti pakattu palvelu perseestä, ja minua on huijattu ostamaan väärä tuote. se sano että ootko sää jutellu info henkilöiden kanssa asiasta sanoin että en. se sano että meneppäs tonne toiselle puolelle. se sano siinä sitte että emme voi valitettavasti myydä sitä siihen hintaan. aikani siinä kirosin ja sanoin että rahat on palautettava. se sano että no selvä yleensä me emme palauta rahoja mutta koska väärä tuote niin saat rahat takaisin. muuten ihan ok hyödyllinen kauppa. mutta joidenkin tavaroiden hinta heittelee suuresti esim öljyssä 1 litran öljypullo maksaa MT:ssä 14 e niin esim tokmannilla maksaa 6 e...

    • joopatijoo1

      Jos Motonetin myyjä ( palkka n. 2500 kk ) myy väärin, niin rahat saa takaisin.
      Jos asiakas haluaa ostaa väärää, tai muuttaa mielensä, niin sitten hyvityskuitti.
      Jos asiakas antaa esim. väärät tiedot autostaan, on vastuu hänen. Samoin jos itse etukäteen katsoo netistä väärän tuotenumeron.
      Meitä on moneksi ja varsinkin me kaikki miehethän tiedämme autoista kaiken. motonet ei ole vastuussa, jos oletatte jonkun osan sopivan, tai koette saavanne sen paikoilleen sopimattomuudesta huolimatta. Jos omat taidot loppuu kesken, niin antakaa ammattilaisen kertoa, mitä tarvitsette ja myyjän etsiä se.

      Myyjän virheessä on aina rahapalautus !

      • motonet myyjä

        siis mistä ihmeen paikasta myyjä saa yli 2500€/kk?!!
        itsellä kolmannen vuoden TES palkka kaupan-alalla ja se on kuukaudessa 1718€.


    • Kyllä ne myyjien palkat on alle 2000€, osa-aikaisilla sitäkin vähemmän ja niitähän suurin osa kaupan alalla on.

    • joopatijoo1

      No, jos tiedät palkkani minua paremmin, niin olkoot sitten alle 2000€. Uskookohan verottaja, jos kerron netistä lukeneeni ?

      • Ainakaan Tampereen

        Saako 3000:lla parempaa asiakaspalvelua kun alle 2000:lla... ?.

        Kun näitä viestejä seuraa niin... epä näytä saavan..:(


      • Totta..
        Ainakaan Tampereen kirjoitti:

        Saako 3000:lla parempaa asiakaspalvelua kun alle 2000:lla... ?.

        Kun näitä viestejä seuraa niin... epä näytä saavan..:(

        Kaikki asiakkaat valittaa ? Aina löytyy niitä, joilla nyt on paha olo 24/7 !


    • sinustako myyjä?

      "Motonetin myyjäthän on joko,Finninaamaisia teinejä tai perämetsästä löydettyjä .
      Eivät tosiaan tiedä autosta tai niiden varaosista mitään."

      No jos ne teinit ja vanhat perämetsän äijät ovatkin siellä töissä siksi, etteivät ne saa muualta töitä??? Myyjistä on ylitarjontaa. Koska KUKA TAHANSA voi nimittää ja kehua itseään myyjäksi! Mitään koulutusta ei tarvita. Vedät vain työvaatteet päälle ja menet myymälän hyllyväliin, varastolle tai kassalle. Ja näin sinusta tulee myyjä!

      Asiakkaan turvana Suomessa on kuluttajansuojalaki. Asiakaspalvelu- ja reklamaatiotilanteessa toimitaan näin:
      - Jos tuotteessa on hintavirhe, asiakkaan kuitti korjataan ja hinta oikaistaan.
      - Jos on vanha alennushinta hyllyssä tai vanha tarjouskyltti on esillä, tuote on myytävä asiakkaalle tarjoushinnalla. Vaikka tarjousaika olisi loppunut puoli vuotta sitten.
      - Jos tarjoustuote loppuu tarjousaikana, se voidaan korvata vastaavalla tuotteella. Tai asiakas voi tilata tuotteen tarjoushinnalla ja hakea kaupasta sen myöhemmin.

    • BILTEMAN EX-ASIAKAS

      TARKISTAKAA AINA KUITTINNE KUN ASIOITTE MOTONETISSÄ.

      MOTONET KASSAHENKILÖT LYÖVÄT KONEESEEN MITÄ SATTUU SUMMIA.

      ASIAKKAAT TARKISTAKAA KASSALLA KUITTINNE.

      ASIAA EI JÄLKIKÄTEEN KORJATA.

      VÄLTTÄKÄÄ ASIOINTIA MOTONETISSÄ TAI TARKISTAKAA KUITTINNE HETI KÄTEEN SAATUANNE.

      AMMATTITAIDOTTOMIA HENKILÖITÄ JOTKA PYÖRITTELEVÄT SILMIÄÄN, KUN MUUTA EIVÄT OSAA !

      MONI ASIAKAS LÄHTENYT OVESTA EIKÄ OLE TULLUT UUDESTAAN.

    • lohjan mötönetti!

      aivan uskomaton mesta! En ole käynyt enää pitkään aikaan ostamassa mitään, ajan vaikka mieluummin Biltemaan Espooseen saakka kun menen sinne kuuntelemaan joidenkin amis henkisten myyjien, miesten sekä naisten kukkoilua! Näiden suusta on turha odottaa sitten yhtään mitään järkevää ja aina sama juttu! Kerran joku kaveri siis myyjä aika nuori ehkä 25v suuttui kun kysyin missä heillä on oliko se nyt sitten tuulilasin nesteet, vastas siihen että onhan niitä tossa kun ottaa sen silmän pois per*eest* tai jotain muuta vastaavaa TOSI fiksua se tuhisi EIKÄ TULLUT näyttämään,hehehhe, se oli minulle viimeinen niitti. Pitäkööt halpakamansa minä en mene, enkä suosittele muillekaan. Sitä paitsi kaiken lisäksi tavarat ovat usein hyvin laaduttomia, kerran ostin taskulampun ja eikä mennyt kun muutaman päivä ja johan se hajos, ei rahoja takaisin, minä olin tietysti tahallaan sen hajottanut! Kerran myyjä muuten myi vääränlaista öljyä vaikka nimenomaan kysyin sopiiko se autooni ja annoin oikein rekisterinumeronkin mutta väärää myi silti! T; ei enää ikinä motonetin asiakas!

    • Daddy_Frank

      Kannatta kiertää kaukaa kyseinen kauppaketju..

      • Play_once

        Eipä ole tuonne asiaa ollut... EIKÄ TULE !


    • kassa_kuitti

      **TTU MIKÄ PELLEKERO
      TÄMÄKIN ASIAKAS ON LÄHTENYT OVESTA EIKÄ MENE UUDESTAAN ! !

      • Kysy mys

        Nnnooohh... mitä opit tästä..?


      • Oisko ollut
        Kysy mys kirjoitti:

        Nnnooohh... mitä opit tästä..?

        Jonkinmoisen kirjoitustaidon ?
        VAI MIT V''''ttuuu SÄÄ MEINAAT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! SENKI PELE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    • mikä asiakaspalvelu

      MIKÄ asiakaspalvelu...? ?, eivät vastaa puhelimeen saatika sitten sähköpostiin.
      Siiis siellä ei sellaista ole.

    • Niistä öljyistä

      Moni asiakas on tosiaan siinä käsityksessä, että rekisterinumeron avulla selviää ihan kaikki tieto, huoltohistoriasta omistajan tossun numeroon.
      Näin ei kuitenkaan ole. Rekisterinumerolla selviää, merkki, malli, käyttöönotto vuosimalli ( huom. ei vuosimalli ) joitain teknisiä tietoja, kuten paino ja moottorin tilavuus, valmistenumero.
      Öljysuositus on omistajan käsikirjassa, tai merkittynä edellisestä huollosta.

    • kyllästynyt

      Johtuneeko siitä, että myyjillä ei ole mitään koulutusta eikä perehdytystä ja koulutusta anneta? Kuka vaan voi hakea ja päästä "myyjäksi" ja varmaan sinne Motonettiinkin.

      Ko. Motonetin liikkeissä en ole koskaan asioinut. Kaupan alalla rekrytoidaan jatkuvasti uuttaa väkeä töihin, se kertoo jo paljon. Myyjän työ on ammatti, jossa on kovin vaihtuvaista väkeä. Opiskelijat ja perheelliset tekevät osa-aikaisesti kaupan töitä, yhtä, kahta ja kolmea vuoroa viikossa. Juuri kukaan ei halua jäädä kauppaan töihin pitemmäksi aikaa. Kaikki haluavat opiskelemaan tai muualle töihin parempiin hommiin.

      Palkka on huono, työ on yhtä ja samaa yksinkertaista toistoa, yksitoikkoista ja urakkatahtista. Työ on henkisesti stressaavaa ja kuluttavaa. Työnantaja ei järjestä koulutusta ja työssä ei kehity mitenkään. Ei myyjän työssä jaksa eläkkeelle asti!

      • tätä se on

        Tämä on sitä kokoomus-suomea. Normaalilla työllä ei ole mitään arvoa, sen sijaan jotain nousukasta tai näyttelijää pitäisi ihailla kuinka "osaavia" ja "lahjakkaita" ne ovat ja tietenkin maksaa helvetisti massia.

        Ihan oikeasti hommansa osaava siivooja tai myyjä tai aspa on tosiaan painonsa arvoinen kultaa. Mutta kun noita hommia pidetään täysin arvottomina, niin niistä ei makseta mitään, ihmisiä ei kouluteta niihin (se koulutus ja kielitaitohan se on se statuksen mitta) eikä myöskään soveltuvuutta testata, vaikka noissa ammateissa soveltuvuus on aivan yhtä tärkeää kuin muissakin.

        Mutta kun suurin osa ihmisistä on edelleen sen verran apinoita, että tärkeintä on vain se OMA TÄRKEYS ja se, että saa enemmän palkkaa kuin naapuri ja että nyt OLIS JOTAKIN. Ja sitten kun ollaan, niin itketään kortistossa kun maisterin papereilla joutuu siivoojaksi. Kirjoitetaan nettiin kuinka epäluovaa ja turhauttavaa työtä, jossa ei saa käyttää kykyjään. Asiakas sitten vaan on sitä mieltä, ettei niitä kykyjään käytäkään, jos niitä yleensä on ollenkaan.

        Oikeiston arvomaailma on täysin perse-estä. Eriarvoisuuden ihannointia ja luomista, lyhytnäköistä voitontavoittelua ja sitten saata.nanmoinen itku kun siitä seuraa yhteiskunnalle juuri se mitä siitä on aina ennenkin seurannut. Että ne voi olla tyhmiä.


    • voi elämän käsi

      Vai olisiko kuitenkin niin, ettei missään varaosaliikkeissä ole saatavilla kaikkea mahdollista tietoa, vaikka se rekisteriote olisikin mukana.
      Kaikesta päätellen olet itse hakenut, mutta et tullut valituksi, kun pitää moista katkeruutta olla jakamassa.
      On yllättävän hankalaa myydä asiakkaalle, jolla ei ole itsellä hajuakaan siitä mitä haluaa. Leipäkauppiaskin voi vahinkossa myydä väärän makuisen leivän, jos joutuu arvailemaan. Usein myös ensin pyydetään sitä kunnollista öljyä, mutta kun kuulee hinnan, niin kysytään että miksei tuo halvempi muka käy.
      Merkkiliikkeillä on paremmat tietokannat, mutta Motonetin varaosamyyjillä ei ole edes nettiä käytettävänään. Periaatteessa on pelkkä Motonetin ohjelma, eikä se ole rekisterinumeroita edes tunnistanut, kuin parin kuukauden ajan.
      Se on helppoa huudella puskista, kun ei itse tiedä mistään mitään.

      • Puska Jussi

        Kyllä pitää olla hemmetin epätoivoinen joka tuollaiseen paikkaan myyjäksi hakee.
        Siellä on yllättävän hankalaa kysellä myyjiiltä mitään, jolla ei ole hajuakaan siitä mitä mitä ne myy. Jos noille puotipuksuille vielä netti annettaisiin niin siellä ne suffailisivat netissä kaiket päivää eikä niillä olisi hajukaan mitä ne sieltä etsii.. HÖH !


      • Itse taidat olla
        Puska Jussi kirjoitti:

        Kyllä pitää olla hemmetin epätoivoinen joka tuollaiseen paikkaan myyjäksi hakee.
        Siellä on yllättävän hankalaa kysellä myyjiiltä mitään, jolla ei ole hajuakaan siitä mitä mitä ne myy. Jos noille puotipuksuille vielä netti annettaisiin niin siellä ne suffailisivat netissä kaiket päivää eikä niillä olisi hajukaan mitä ne sieltä etsii.. HÖH !

        työtön finninaama teini, joka kuvittelet tietäväsi autoista kaiken, vaikka et edes omaasi tunne. Jos kerran olet niin hyvä, niin mihin sinä myyjän ammattitaitoa tarvitset ? Kai sinä nyt erinomaisena ihmisenä tiedät, mitä tarvitset, vai onko enemmänkin ongelmia elämässä ?
        Mene kotiin, niistä nenäsi, nosta housusi, käy Mollin sivuilla ja mietit mitä haluat elämässäsi !


      • 9+18
        Itse taidat olla kirjoitti:

        työtön finninaama teini, joka kuvittelet tietäväsi autoista kaiken, vaikka et edes omaasi tunne. Jos kerran olet niin hyvä, niin mihin sinä myyjän ammattitaitoa tarvitset ? Kai sinä nyt erinomaisena ihmisenä tiedät, mitä tarvitset, vai onko enemmänkin ongelmia elämässä ?
        Mene kotiin, niistä nenäsi, nosta housusi, käy Mollin sivuilla ja mietit mitä haluat elämässäsi !

        Sulla ne ongelmat näkyy olevan.... :))))) .. :)))
        Mäyräkoiratkin nauraa sulle...

        Jospako menisit ITSE sinne kotiisi, niistäisit nenäsi, nostaisit housusi, kävist Mollin sivuilla ja miettisit mitä haluat elämässäsi !


      • EI TARVITSE molleja
        9+18 kirjoitti:

        Sulla ne ongelmat näkyy olevan.... :))))) .. :)))
        Mäyräkoiratkin nauraa sulle...

        Jospako menisit ITSE sinne kotiisi, niistäisit nenäsi, nostaisit housusi, kävist Mollin sivuilla ja miettisit mitä haluat elämässäsi !

        Menee ihan ok. Ei tarvitse itkeä netissä omaa surkeuttaan !


      • Olisi tosin vielä
        EI TARVITSE molleja kirjoitti:

        Menee ihan ok. Ei tarvitse itkeä netissä omaa surkeuttaan !

        mukavaa tietää, että mikä sinulla se ongelma on ollut ? Myytiinkö väärin, tai väärää, vai mikä puristaa ?? Ihan vaan yleisesti asenne kyseistä firmaa kohtaan ?


      • 6+17
        Olisi tosin vielä kirjoitti:

        mukavaa tietää, että mikä sinulla se ongelma on ollut ? Myytiinkö väärin, tai väärää, vai mikä puristaa ?? Ihan vaan yleisesti asenne kyseistä firmaa kohtaan ?

        Tuossa "Itse taidat olla" sen jo suuressa viisaudessasi kerroit.
        Joten... ei sulla ihan kaikki ole ok, niinkun väität..


      • Niin siis..
        6+17 kirjoitti:

        Tuossa "Itse taidat olla" sen jo suuressa viisaudessasi kerroit.
        Joten... ei sulla ihan kaikki ole ok, niinkun väität..

        Mikä se sun ongelma oli ?
        Vai päätitkö vaan, että kyseessä on paskafirma ?
        Asiat selviää usein puhumalla paremmin, kuin itkupotkuraivareilla !


      • Vai tarkoititko,
        Niin siis.. kirjoitti:

        Mikä se sun ongelma oli ?
        Vai päätitkö vaan, että kyseessä on paskafirma ?
        Asiat selviää usein puhumalla paremmin, kuin itkupotkuraivareilla !

        että et itsekkään tiennyt minkä auton omistat ja ammattitaidoton myyjä ei sitä kristallipallostaan nähnyt ?

        Kerro nyt mitä olisit halunnut kysyä ja tietää ?


      • Syytät täällä,
        Vai tarkoititko, kirjoitti:

        että et itsekkään tiennyt minkä auton omistat ja ammattitaidoton myyjä ei sitä kristallipallostaan nähnyt ?

        Kerro nyt mitä olisit halunnut kysyä ja tietää ?

        että myyjä ei osannut vastata kysymyksiisi.

        Mitä kysyit ?
        Pystytkö pukemaan sen sanoiksi jotenkin ?


      • Clic Clic
        Syytät täällä, kirjoitti:

        että myyjä ei osannut vastata kysymyksiisi.

        Mitä kysyit ?
        Pystytkö pukemaan sen sanoiksi jotenkin ?

        No niin.. ja ... puotipuksu on päättänyt ryhtyä työttömälle finninaamaiselle teinille "nuoriso-ohjaajaksi",
        Taitaa vähän (?) ahdistaa.


      • Vecchio
        Syytät täällä, kirjoitti:

        että myyjä ei osannut vastata kysymyksiisi.

        Mitä kysyit ?
        Pystytkö pukemaan sen sanoiksi jotenkin ?

        ..avautukaa toisillenne..


      • Sinua on vaikeaa
        Clic Clic kirjoitti:

        No niin.. ja ... puotipuksu on päättänyt ryhtyä työttömälle finninaamaiselle teinille "nuoriso-ohjaajaksi",
        Taitaa vähän (?) ahdistaa.

        palvella, jos et tiedä itsekkään mitä kysyisit !

        Mieti se kysymys, niin minä yritän vastata...


      • On vaikeaa
        Vecchio kirjoitti:

        ..avautukaa toisillenne..

        olla asiakaspalvelija, jos asiakas ei osaa pukea kysymystään sanoiksi.
        Olisihan se hienoa olla ajatustenlukija, mutta kun ei taidot riitä siihen(kään).
        Edes jokin pieni vinkki voisi auttaa. Ihan tyhjästä on paha nyhjästä.


      • Minua ahdistaa
        Sinua on vaikeaa kirjoitti:

        palvella, jos et tiedä itsekkään mitä kysyisit !

        Mieti se kysymys, niin minä yritän vastata...

        se, että sinua on palveltu huonosti. Auta nyt vähän itsekkin, niin yritetään korjata tilanne.


      • aattelin vaan
        On vaikeaa kirjoitti:

        olla asiakaspalvelija, jos asiakas ei osaa pukea kysymystään sanoiksi.
        Olisihan se hienoa olla ajatustenlukija, mutta kun ei taidot riitä siihen(kään).
        Edes jokin pieni vinkki voisi auttaa. Ihan tyhjästä on paha nyhjästä.

        On tainnu "nuoriso-ohjaajan" juna mennä jo...


      • Noo...
        aattelin vaan kirjoitti:

        On tainnu "nuoriso-ohjaajan" juna mennä jo...

        Eipä siinä mittään, elämäntapavalittajiin on tottunut jo.


      • Näin ON..
        Noo... kirjoitti:

        Eipä siinä mittään, elämäntapavalittajiin on tottunut jo.

        Nyt on pakko siteerata "Dayy_Frankin" kommenttia.."Kannatta kiertää kaukaa kyseinen kauppaketju.. "


    • asentajan neuvo

      Mullapa on 13/3.5cm nahkapora. Sillä kun aletaan porata, niin vääntöä riittää eikä tarvi latailla missään välissä.

      • Porari

        Ei tainnu olla nahkaporallas käyttöö kun ei oo tarvinnu ladata... :)))))) ... .))
        ..siis ... tuppimulkku.. :)))


    • Motonetin myyjät

      ei surffaile netissä. Niillä ei ole nettiä käytettävissä !

    • MOTOX PANNAAN

      Ajattelin tulla varoittamaan kaikkia Motonetin omasta tuotemerkistä Motoxista. En yleensä palstoilla jaa kokemuksiani mutta NYT on pakko.

      Perheessämme on Opel ja Audi, joten luulisi näin "harvinaisten" merkkien kohdalla, että voisi tehdä jotain päätelmiä Motoxin surkeista aineista.

      1. Laitoin Motox-silikonipuikkoa talven varalle molempien autojen oviin (ja reilusti) ja nyt on kaikki ovet ja takaluukut jäätyneet kiinni.

      2. Ostin Motox-jäänestoainetta lukkoja varten edelleen molempia autoja varten ja lukothan siinä jäätyivät. Edes avain ei mene lukkopesään.

      Yhteenveto: aivan shaisseja aineita ja älkää missään tapauksessa toistako virheitäni!!!

      • Vecchio

        Pitäisihän tuo jo ymmärtää...halpaa p a s k a a tuo putiikki myy, jos et muuten usko niin... kyllä siperia opettaa.
        Mitä siis opit tästä.. ?


      • On siellä Motonetiss
        Vecchio kirjoitti:

        Pitäisihän tuo jo ymmärtää...halpaa p a s k a a tuo putiikki myy, jos et muuten usko niin... kyllä siperia opettaa.
        Mitä siis opit tästä.. ?

        yhtälailla kallimpia merkkejä. Löytyy Castrol, Neste, Mobil, Valvoline,.. Miksi haluat ostaa halpaa paskaa, maksa enemmän ja ota se parempi !

        Nämä halpamerkit on samaa mitä ruokakaupoissa Rainbowt ja Pirkat. Tarvitaan halpamerkkejäkin, koska jotkut aina haluaa ostaa paskaa. Ostetaan helvetin kallis auto, mutta viidenkympin öljykannu on liian kallis.

        Unohda Motox ja osta kunnollista !

        Myös lukkosulaa ja silikoonia löytyy Motonetista kunnon laatuista.


      • RydMan
        On siellä Motonetiss kirjoitti:

        yhtälailla kallimpia merkkejä. Löytyy Castrol, Neste, Mobil, Valvoline,.. Miksi haluat ostaa halpaa paskaa, maksa enemmän ja ota se parempi !

        Nämä halpamerkit on samaa mitä ruokakaupoissa Rainbowt ja Pirkat. Tarvitaan halpamerkkejäkin, koska jotkut aina haluaa ostaa paskaa. Ostetaan helvetin kallis auto, mutta viidenkympin öljykannu on liian kallis.

        Unohda Motox ja osta kunnollista !

        Myös lukkosulaa ja silikoonia löytyy Motonetista kunnon laatuista.

        Kyllä tuo "kunnon laatu" tuli jo selväksi..


      • Hieno homma
        RydMan kirjoitti:

        Kyllä tuo "kunnon laatu" tuli jo selväksi..

        Satsaa siis laatuun, kun seuraavan kerran asioit Motonetissa !


      • Nän ON
        Hieno homma kirjoitti:

        Satsaa siis laatuun, kun seuraavan kerran asioit Motonetissa !

        Nyt pn pakko siteerata "Daddy_Fank:n " kommenttia... " Kannatta kiertää kaukaa kyseinen kauppaketju.."


      • Tuo on niin totta
        Nän ON kirjoitti:

        Nyt pn pakko siteerata "Daddy_Fank:n " kommenttia... " Kannatta kiertää kaukaa kyseinen kauppaketju.."

        Varaosat kannattaa ostaa vain ja ainoastaan merkkiliikkeestä.
        Netissäkään ei kannata surffailla, suoraan sinne merkkiliikkeeseen, sanot mitä tarvitset ja ne kyllä löytää hinnan.
        Älkää siis enää koskaan menkä mihinkään mötönetteihin, ne on köyhien hitsareiden puoteja. Valitkaa se maksukykyisten kauppa !
        Itse teen niin, että kysyn ensin Veholta hinnan ja jos Motonetissa ei ole yhtä kallista, eli siis yhtä hyvää, niin haistatan pitkät ja suuntaan Mersun nokan kohti kunnon kauppaa. Tehkää tekin niin, katsotaan s**tana että miten kauan myyvät halpaa sontaa rehellisille suomalaisille !


      • Omituista
        RydMan kirjoitti:

        Kyllä tuo "kunnon laatu" tuli jo selväksi..

        tässä on se, että kuitenkin asiakasmäärät kasvaa kokoajan ja että usein nuristaan hinnasta, vaikka on halvemmat mitä muualla. Jos se laatu on niin tärkeää, niin mitä sen hinnan on väliä ?
        Ei se lihapullamuusi vaan maistu kaviaarilta vaikka mikä olisi..


      • Niin myy
        Vecchio kirjoitti:

        Pitäisihän tuo jo ymmärtää...halpaa p a s k a a tuo putiikki myy, jos et muuten usko niin... kyllä siperia opettaa.
        Mitä siis opit tästä.. ?

        Ja tulee myymään, niin kauan kuin suomalaiset ostaa.
        Meillä on todella vanha autokanta ja sitäkin ylläpidetään ja tekohenkitetään ihan viimeiseen saakka..ja niin halvalla mitä vaan suinkin mahdollista.


      • euromake
        Tuo on niin totta kirjoitti:

        Varaosat kannattaa ostaa vain ja ainoastaan merkkiliikkeestä.
        Netissäkään ei kannata surffailla, suoraan sinne merkkiliikkeeseen, sanot mitä tarvitset ja ne kyllä löytää hinnan.
        Älkää siis enää koskaan menkä mihinkään mötönetteihin, ne on köyhien hitsareiden puoteja. Valitkaa se maksukykyisten kauppa !
        Itse teen niin, että kysyn ensin Veholta hinnan ja jos Motonetissa ei ole yhtä kallista, eli siis yhtä hyvää, niin haistatan pitkät ja suuntaan Mersun nokan kohti kunnon kauppaa. Tehkää tekin niin, katsotaan s**tana että miten kauan myyvät halpaa sontaa rehellisille suomalaisille !

        Hallohei!

        Ei sun kapiseen mannemallin meseraatoon saa enää kaupasta osia.

        Ota osat sieltä vuokrakasarmin raatoparkista.


      • euromassi
        Omituista kirjoitti:

        tässä on se, että kuitenkin asiakasmäärät kasvaa kokoajan ja että usein nuristaan hinnasta, vaikka on halvemmat mitä muualla. Jos se laatu on niin tärkeää, niin mitä sen hinnan on väliä ?
        Ei se lihapullamuusi vaan maistu kaviaarilta vaikka mikä olisi..

        ..mitä nappeja sä oot vetäny..?


      • tonnilla_kaviaaria
        Omituista kirjoitti:

        tässä on se, että kuitenkin asiakasmäärät kasvaa kokoajan ja että usein nuristaan hinnasta, vaikka on halvemmat mitä muualla. Jos se laatu on niin tärkeää, niin mitä sen hinnan on väliä ?
        Ei se lihapullamuusi vaan maistu kaviaarilta vaikka mikä olisi..

        kuulehan sie omituinen... katohan tuon ttp:n kommentti 8.3.2014 13:34.
        Kylä ny taitaa lähtee lopukkin halvan p a s k a n ostajat kaviaari ostoksille.


      • Enpä usko
        tonnilla_kaviaaria kirjoitti:

        kuulehan sie omituinen... katohan tuon ttp:n kommentti 8.3.2014 13:34.
        Kylä ny taitaa lähtee lopukkin halvan p a s k a n ostajat kaviaari ostoksille.

        Motonetin myynti on räjähdysmäisessä nousussa ja tämä on fakta. Ei se muutu sillä, että sinä ja muutama muu on asiasta eri mieltä. Tutkippa talouslukuja, jos osaat. Koko ajan on yhä kasvava tarve palkata uutta henkilökuntaa ja jokaiseen myyjän paikkaan on lähes sata hakijaa. Näm on ihan tositietoja, ei mitään mutu tietoa.
        Että eipä taida, enkä mie kuuntele, mie uson tosi asioihin !


      • Ai sinäkö
        euromake kirjoitti:

        Hallohei!

        Ei sun kapiseen mannemallin meseraatoon saa enää kaupasta osia.

        Ota osat sieltä vuokrakasarmin raatoparkista.

        sinne olet ne romut roudannut. Talkkarilta terveisiä, että ensikerralla tulee varmasti häätö !


      • Minäpä_uskon
        Enpä usko kirjoitti:

        Motonetin myynti on räjähdysmäisessä nousussa ja tämä on fakta. Ei se muutu sillä, että sinä ja muutama muu on asiasta eri mieltä. Tutkippa talouslukuja, jos osaat. Koko ajan on yhä kasvava tarve palkata uutta henkilökuntaa ja jokaiseen myyjän paikkaan on lähes sata hakijaa. Näm on ihan tositietoja, ei mitään mutu tietoa.
        Että eipä taida, enkä mie kuuntele, mie uson tosi asioihin !

        Vedä hörhö toinen "jointti" niin noi asiakasmäärät tuplaantuu ihan silmissä.. :)))


      • tätähän se on
        Niin myy kirjoitti:

        Ja tulee myymään, niin kauan kuin suomalaiset ostaa.
        Meillä on todella vanha autokanta ja sitäkin ylläpidetään ja tekohenkitetään ihan viimeiseen saakka..ja niin halvalla mitä vaan suinkin mahdollista.

        Vihreille keskisormea. Homolta varastettua ja pyllyyn, en halua niihin muuten koskea.

        Luonnonsuojelua? In my ass. Vihreät lopettavat lopunkin elämän tältä pallolta täysin järjenvastaisella politikoinnillaan.


    • Jooo o

      Jos motonetissa ei myytäisi halpaa sontaa niin se haettaisiin vaika biltemasta. Halvalla pitäisi saada ja hyvää pitäisi olla. Herätkää ihmiset ja kaivakaa kuvetta !

      • aivan_sama

        Biltemassa saa ainakin asiakaspalvelua..


    • euromake

      Haloohei!

      Kai dorka tajuut ettei vuokratalossa voi käyttää porakonetta.

      • Tuskin sinä

        sitä käyttää osaisitkaan


    • ttp,

      Ei voi saada hyvää asiakaspalvelua motonetista. Työntekijät (ainakin suurin osa) on niin k y r p i i n t y n y t ko. firman henkilöstöpolitiikkaan, että eivät välitä yhtään mitään asiakkaista tai yleensä mistään muustakaan työpaikalla. Painostus, kiristys, uhkailu ei vain toimi. Ostakaa tavaranne muualta.

    • Erakko

      Kyllä niin sydämeen käy tämä aloittajan viesti. On useita vastaavanlaisia tilanteita joissa on joutunut huomaamaan, että inhimillisyys on katoava luonnonvara. Aikamoisen veivaamisen kautta joutuu kuluttaja oikeuksiaan hakemaan. Onhan meillä onneksi oikeus äänestää jaloillamme kuiteski. On kuin aarteita ne liikkeet joissa vielä saa aitoa asiakaspalvelua. Tosin se ei ole kiinni liikkeen koosta vaan asiakaspalvelijan aivoissa tapahtuvista ratkaisevista liikkeistä.

    • Myyjän profiilit

      Kaupoissa on töissä leipääntyneitä, ikääntyneitä ja kyllästyneitä myyjiä. Heillä ei ole koulutusta kunnon ammattiin eikä rohkeutta lähteä oppimaan uutta. Kaupan hanttihomma on pakkopullaa! Mene lähimpään ruokakauppaan tai tavarataloon, niin näet, millaiset henkilöt valikoituvat alalle. Ehkä he ovat päätyneet myös Motonettiin!

      Käy Siwassa, S-Marketissa, K-Supermarketissa, Sokoksella, Stockmannilla, Prismassa, Anttilassa ja Citymarketissa, niin näet näitä elämäänsä kyllästyneitä myyjiä pilvien pimein!

      Ainoat virkeät työntekijät ovat opiskelijamyyjät, jotka tekevät 1-2 vuoroa viikossa. Vakimyyjäksi ei kukaan opiskelija halua, koska omalla alalla odottaa mielenkiintoisempi työ ja parempi palkka.

      Kaupassa työ on yksitoikkoista, tylsää rutiinina päivästä toiseen. Palkka on surkea, ei ole koulutusta ja työssä ei opi mitään. Kaupan työssä ei ole haasteita vaan se on *****hommaa!

      • Niin no joo

        Tuo on myös aikalailla asenne kysymys. Kaupassakin oppii uutta, jos haluaa. Lisäksi työ on hyvinkin haasteellista, jos haasteita etsii.
        Kun lukee näitä viestejä täällä, niin haastettahan on paljon ?
        Kuten esim. saada nämä tyytymättömät asiakkaat edes osittain käännytettyä. Eikö siinä muka ole haastetta ? Palvella asiakkaita niin hyvin, mitä vain osaa.
        Työ kaupassa on välillä stressaavaa ja kaikilla meillä on huonoja päiviä, tämä on kaiketi ihan inhimillistä. Jossain töissä ei vaan ole niin esillä, että tämä asia tulisi niin hyvin näkyville. Kaivurikuskin huono päivä, ei välttämättä tule kovinkaan monen tietoon, jos ei sitten ole oikeasti se todella huono päivä.
        Myönnän alalla olevan monta ihmistä, joille tämä ala ei oikeasti sovi, mutta on niitä mm. poliiseinakin ja opettajina. Osaisin tässä leimata vaikka kaikki ammattikunnat, jos haluaisin.
        Jos myyjällä on oikeaa ammattiylpeyttä, niin hän kyllä ottaa haasteita ja haluaa palvella hyvin jokaisen asiakkaan. Ihminen vain myyjäkin on, eli vähän armoa tähän leimaamiseen pyydän ?!


    • Harakiri

      Tänään ostin Kuopion Motonestistä kaiutinsarjan, paketti oli päältäpäin puhdas ja muutenkin siisti, kuin tehtaalta. Kotiin päästyä ja paketin avattua totesin kaiuttimien olevan käytetyt, naarmuiset ja likaiset sekä kiinnitysruuvien puuttuvan. Yritin soittaa liikkeeseen useampia kertoja, kukaan ei vastannut vaikka liike oli yhä auki.

      Lähetin asiakaspalveluun äkäisen sähköpostin, ja yritän huomenna (maanantaina) saada kuopion liikkeen henkilökunnan vastaamaan puhelimeen.

      Ei tällainen toiminta ole soveliasta!

      • Ei ole

        Ei ole soveliasta. Mene liikkeeseen pääsette varmasti asiassa sopuun.
        Joku on jo palauttanut tavaran, eikä sitä ole kunnolla tarkistettu. Vika on Motonetin.
        Tässä pääsemme siihen, kun täällä jotkut valittaa ettei Motonet ota vastaan kaikkia palautuksia. Tätäkään kaiutinsarjaa ei olisi pitänyt ottaa takaisin ollenkaan !


      • pera101
        Ei ole kirjoitti:

        Ei ole soveliasta. Mene liikkeeseen pääsette varmasti asiassa sopuun.
        Joku on jo palauttanut tavaran, eikä sitä ole kunnolla tarkistettu. Vika on Motonetin.
        Tässä pääsemme siihen, kun täällä jotkut valittaa ettei Motonet ota vastaan kaikkia palautuksia. Tätäkään kaiutinsarjaa ei olisi pitänyt ottaa takaisin ollenkaan !

        Vit...ta on täälläkin sain palvelutiskiltä väärät osat, huomaatiin vasta korjaamolla. Siti en saanut rahoja takaisin vaan pakkoostoskortin.
        Saa... että on no en sano mitä


      • Eipä tainnut
        pera101 kirjoitti:

        Vit...ta on täälläkin sain palvelutiskiltä väärät osat, huomaatiin vasta korjaamolla. Siti en saanut rahoja takaisin vaan pakkoostoskortin.
        Saa... että on no en sano mitä

        mennä ihan noin ?
        Motonetin ohjeistus on että rahat saa takaisin, jos myyjä myy vääriä osia. Tai jos on virhe tuotetiedoissa.
        Jos taas virhe on asiakkaan, väärät ajoneuvotiedot tai valmiiksi itse katsottu tuotenumero. Näissä tapauksissa virhevastuu on asiakkaan. Silloin saa hyvityskuitin, eli rahat voi käyttää muihin ostoksiin.


      • olipas
        pera101 kirjoitti:

        Vit...ta on täälläkin sain palvelutiskiltä väärät osat, huomaatiin vasta korjaamolla. Siti en saanut rahoja takaisin vaan pakkoostoskortin.
        Saa... että on no en sano mitä

        Kylläpä taisi... olla viimeinen kerta kun tuolla asioit,
        Paras kiertää kauka kyseinen kauppaketju.. ! !


    • Motonet

      Vali vali vali vali

    • hmmmmmm8

      Motonet voisi panostaa asiakaspalveluun ja asiakasystävällisyyteen. Nimittäin, jos tuote on avaamaton ja/tai käyttämätön ja varaosa käymätön, pitäisi palautusoikeus olla voimassa ja pitäisi saada rahat käteen.

      Auton varaosissa motonet on hyvin epäluotettava ostopaikka. Heillä ei ole usein aavistustakaan mikä varaosa on sopiva, kun yhteensopivuustiedot on ilmoitettu moottorin sylinteritilavuuden mukaan, mikä nyt ei kerro yhtään siitä onko se lopulta sopiva osa. Ja tiedon saa lypsää ihan itse ja toimia salapoliisina onko varaosa edes sinnepäinkään yhteensopiva.

      Samaa mallia kun voidaan valmistaa eri moottoreilla, jopa vaikka sylinteritilavuuskin olisi sama, että Motonetilla tiedot on tyylliin "käy kaikkiin japanilaisiin" tms.

      • Zei

        Ei, ei mene noin. Ei ole mitään "palautusoikeutta", vaan vaihto-oikeus jos väärä osa. Jos myyjän virhe, niin sitten voidaan puhua summan hyvittämisestä/palauttamisesta. Jos asiakkaan virhe niin..pitäs miun mielestä lyyä kepillä siihen rahaa pyytävään käteen, ei TYHMYYDESTÄ palkittu minun nuoruudessani..

        Ja mitä tulee sylinteritilavuuteen, niin niissä automobiileissa nyt vaan sattuu olemaan eroja, todellisuudessa moottorikoko määrää aika paljon. Niin myös vuosimalli sekä mahollisesti varustelutaso. Sinet noista ymmärrä mitään, aja vaan sillä Toyotallas ja hae "merkkosas" Hatakalta vai mistä noita halvatun kenkälaatikoiden osia nyt saakaan?

        Kaikkein helpointa on kun et mene sinne Motonettiin. Etkä minnekkään muuallekkaan missää joutuu sosiaaliseen kanssakäymiseen. Koska olet tyhmä. Ja tyhmistä ei pidetä. Oikeasti.


      • mothki

        Motonetista saa nykyään myös rahat takaisin ilman mitään syytä 14 vuorokauden kuluessa ostosta, jos tuote on käyttämätön ja myyntikuntoinen. Muutos palautusoikeuteen on tapahtunut kuulemma kuukausi sitten asiakaspalautteen takia. Eli nyt on Motonet kuunnellut myös asiakkaita!


    • Volvoilijaaa

      Yritin eilen ja tänään soitella Motonetin asiakaspalveluun. gsm 040 3190190 (normaali matkapuhelinmaksu).
      Eilen yritin neljä kertaa. Huomasin, että jonotus katkaistaan kohdassa 2 min 25 sek. (joku nauhainfo ilmoittaa) jotain ja muutaman sekunnin päästä puhelu katkeaa.
      Olin huonoimmillani sijalla 4 tai 5, ja paras oli sija 1 jonossa, ja sitten tuli se 2 min 25 sek. jonotuksen alusta täyteen, aina kävi niin.

      Onpa kikka pitää jono noin lyhyenä, niin sinne ei kyllä ikinä pääse puhelimella. Onhan heillä ainakin muodollisesti puhelinneuvonta, näköjään.
      Tänään oli sama juttu, mutta vasta kaksi yrityskertaa takana. Onneksi on työsuhdekänny, jossa on tukeva minuuttipaketti/kk.

      Taitaa parasta olla asioida sähköpostin avulla. En muista kuinka kauan kestää yleensä, kun siihen vastataan. Tuskinpa saman päivän aikana.

      • Parasta on

        tulla paikan päälle liikkeeseen !


    • OUTO KÄYTÄNTÖ

      Näin se Motonet toimii, eli mikäli joudut palauttamaan tuotteen jostain syystä niin rahoja ei varsinaisesti saa takaisin vaan se vaihdetaan samanarvoiseen lahjakorttiin tai osto rekisteröidään kantasiakasrekisteriin josta summan voi käyttä myöhemmin maksamiseen, jos satut liikkeestä jotain ostamaan. Mielestäni olisi hyvä ilmoittaa jo heti ovella, että käytäntö on tämä niin jokainen voi päättää ottaako riskin ostaessaan ja huonolla tuurilla joutuu palauttamaan. Vaihto toiseen tuotteeseen tai samanlaiseen kuitenkin käy, mutta rahaa ei saa takaisin. Eikö kuluttajasuojalaki kuitenkin velvoita myyjää palauttamaan rahat mikäli tuote on viallinen eikä ostaja halua samanalaista ehjää tilalle. Muissa liikkeissä en ole törmännyt samaan, aina on voinut palauttaa, vaihtaa tai on annettu rahat takaisin. Joskus on käynyt niin, että asiaa on tarkastettu maahantuojalla ja päätös tuotteen palauttamiseen tai rahojen takaisin saamiseen on tullut vasta sitten, kun maahantuoja on tutkinut tuotteen ja tunnustanut virheen olevan tuotteessa eikä ole syntynyt esim virheellisestä käytöstä.

    • pöyristynyt asiakas

      Motonetti myy hengenvaarallisia kestävyydeltään täysin ala-arvoisia auton alapallonivelia.Kuluu selvästi väljäksi yhden katsastusvälin aiikana johtaen katsastuksessa hylkäämiseen..Kieltäytyvät vielä korvaamasta asennuskustannuksia kiinanpaskan aiheuttamista vahingoista.
      ja esittävät kassalla tietämätöntä ja venkuloivat asiakkaan kanssa tarkoituksenaan olla korvaamatta asennuskustannuksia .Nöin ainakin Oulun Motonetissä.
      Tullin pitäisi puuttua Motonetin myymien hengenvaarallisten ja liikenneturvaallisuuden
      vaarantavien ohjauksenosien maahantuontiin ja myymiseen pahaa aavistamattomille asiakkaille.Törkeiää pelleilyä varaosakassalla ja täysin vastuutonta korvausasian käsittelyä.

      Osta alapallonivel merkkiliikestä vaikka maksaa hieman enämpi.

      • Minkä merkkiset

        osat on Motonetin maahantuomia ?


    • tulo ja ulos

      Onkohan totta että myyjillä on alle 12e tuntipalkka motonetissä?

    • lukutaidon omaava

      aikuiset ihmiset eivät osaa enää lukea mitä pakkaus sisältää.

    • Katso TES

      Myyjillä on Kaupan alan TES. Kyllä myyjän tuntipalkka on kaupoissa alle 12 euroa, noin 10-12 euroa keskimäärin. Jos uudella työntekijällä ei ole kaupan alan työkokemusta, olet harjoittelija. Ensimmäisen vuoden ajan maksetaan vieläkin pienempää palkkaa, joka on alle 9 euroa / tunti.

      • pilssipumppu

        Olipa asiakaspalvelu kohillaan, olisin ostanut veneeseen pilssipumpun rovaniemen liikkeestä, no kaikki sen mallin pumput ilman laatikoita hyllyssä, kassalla ei mitään käryä hinnoista joten huutelemalla kyselee kait sen osaston myyjältä, löysi kaks mahdollista hintaa pumpulle jotka oli 39 ja 45 ekua, sanoi että varmaan toi on sen 45 ja lähti tuo onneton tummahiuksinen metriheikki kävelee muinamiehinä matkoihinsa jolloin kysyin toiselta myyjältä mihinhän se nyt lähti niin vastaus oli kait syömään. Minunpuolesta kaikki MÄTÖNETIN myyjät voi mennä syömään ja syödä niin kauan kuin haluavat, minä en niiden ruokatuntia kyllä keskeytä.


      • pilssipumppu

        Olipa asiakaspalvelu kohillaan, olisin ostanut veneeseen pilssipumpun rovaniemen liikkeestä, no kaikki sen mallin pumput ilman laatikoita hyllyssä, kassalla ei mitään käryä hinnoista joten huutelemalla kyselee kait sen osaston myyjältä, löysi kaks mahdollista hintaa pumpulle jotka oli 39 ja 45 ekua, sanoi että varmaan toi on sen 45 ja lähti tuo onneton tummahiuksinen metriheikki kävelee muinamiehinä matkoihinsa jolloin kysyin toiselta myyjältä mihinhän se nyt lähti niin vastaus oli kait syömään. Minunpuolesta kaikki MÄTÖNETIN myyjät voi mennä syömään ja syödä niin kauan kuin haluavat, minä en niiden ruokatuntia kyllä keskeytä.


      • VOI EI
        pilssipumppu kirjoitti:

        Olipa asiakaspalvelu kohillaan, olisin ostanut veneeseen pilssipumpun rovaniemen liikkeestä, no kaikki sen mallin pumput ilman laatikoita hyllyssä, kassalla ei mitään käryä hinnoista joten huutelemalla kyselee kait sen osaston myyjältä, löysi kaks mahdollista hintaa pumpulle jotka oli 39 ja 45 ekua, sanoi että varmaan toi on sen 45 ja lähti tuo onneton tummahiuksinen metriheikki kävelee muinamiehinä matkoihinsa jolloin kysyin toiselta myyjältä mihinhän se nyt lähti niin vastaus oli kait syömään. Minunpuolesta kaikki MÄTÖNETIN myyjät voi mennä syömään ja syödä niin kauan kuin haluavat, minä en niiden ruokatuntia kyllä keskeytä.

        Onko ihan oikeasti motonetin työntekijöillä oikeus taukoihin ?? Olen aina luullut heitä orjiksi !!!


      • Hieronmielelläni
        pilssipumppu kirjoitti:

        Olipa asiakaspalvelu kohillaan, olisin ostanut veneeseen pilssipumpun rovaniemen liikkeestä, no kaikki sen mallin pumput ilman laatikoita hyllyssä, kassalla ei mitään käryä hinnoista joten huutelemalla kyselee kait sen osaston myyjältä, löysi kaks mahdollista hintaa pumpulle jotka oli 39 ja 45 ekua, sanoi että varmaan toi on sen 45 ja lähti tuo onneton tummahiuksinen metriheikki kävelee muinamiehinä matkoihinsa jolloin kysyin toiselta myyjältä mihinhän se nyt lähti niin vastaus oli kait syömään. Minunpuolesta kaikki MÄTÖNETIN myyjät voi mennä syömään ja syödä niin kauan kuin haluavat, minä en niiden ruokatuntia kyllä keskeytä.

        Saisko tulla hieromaan sun karvaista mahaa?


    • Tennant

      Ostin Motonetistä autoon OBD2-vikakoodin lukijan, myyjä vakuutti, että toimii ja jos ei toimi niin saa palauttaa ja rahat takaisin. Menin parkkipaikalle ja lukija OBD porttiin kiinni, eipä toiminut. Lompsin liikkeeseen ja menin autovaraosa puolella ja kerroin ongelman. Sanoin vielä että lupasitte rahat takaisin ja kassalla myös sain.

    • näinmeillä

      Ostin tuulettimen motonetistä. Aivan paska laitos ja sain ettiä tuuletinta 20min enneku näki jossain päin henkilökuntaa.

    • make021

      Älä missään nimessä mene kouvolan motonettiin! Siellä on kyllä isotissisiämyyjiä mutta mistään he eivät mitään tiedä ja kaikki voivat arvata miten ovat työn saaneet...

    • m751

      Netist tilasin varaosan ja ei sopinu vaiks niitten sivut niin väitti. Menin paikanpäälle ja löytys sopiva osa. Uus osa oli halvempi ja paskat mitään rahoja saanu takas....

    • Varas motonetissä

      Tampereen motonetissä umpisurkeaa palvelua.

      Jo toistamiseeh samanlainen tilanne eli tulen kauppaan, maksan ostokseni ja kassa kysyy ostotapahtuman jälkeen saada katsoa reppuun mitä siellä on.

      Eilen asia meni näin:

      Meillä on muuten ohjeet. Avaatko repun. Mutta mikä lakipykälä sen vaatii? En tiedä. Mutta meillä on... Joo on, mutta lait ne eivät kumoa. Eikö? Haluatko odottaa vartijaa. Kuule. Soita vaikka poliisit jos haluat, koska vain heillä on oikeus tutkia reppuani ja silloinkin jos on näyttöä rikoksesta. Mutta yksi asiakas jonossa repesi kun kysyin toistamiseen Kerro vain ihan vapaasti nyt kaikkien kuullen mikä lain pykälä on kyseessä joka antaa teille oikeuden katsoa reppuuni? En tiedä, mutta meillä on ohjeet... Joo no niitä teillä kyllä on, mutta ei näköjään yhtäkään lakikirjaa. Myyjä soittaa apua. Kaksi myyjää tulee ja uhkailee näyttämään repun sisältöä. Asiakkaat katselevat jonossa kuinka tyhmiä myyjiä sitä onkaan. En tee mitään. Kysyn. Miksi vitussa haluatte nähdä tyhjän repun??? Ja vaikka se tyhjä onkin, niin ei se teille kuulu siltikään. No meillä on oikeus koska ehdoissamme ennen kuin kauppaan astut on niin ja tuolla on ilmaisia säilytyslokeroita. Mut laissa ei ole tommosta paskaa, että sinunkaltaisille kyylääjille pitäisi näyttää repun sisällön ja mikset sinä näytä minulle mitä sinulla on repussa. Haluatteko myös nähdä minkä väriset bokserit minulla on jalassa? Ok. Toi ei ole halukas näyttään. Joo en. Lukekaahan lakikirjaa. Opettele käyttäytyyn, myyjä huusi. Ja sä opettele pitämään asiakkaita rehellisinä kun mitään näyttöäkään varkaudesta ole! Jotain se vielä tiuski ennen lähtöäni, mutta ei saanut nähdä reppuni sisään!

      Toinen asia missä Motonetissä on paskaa palvelua: takuu. Ostin pyöränmittarin, tuotteeseen tuli vika ja takuusta saisi vain uuden samanlaisen joka menisi samnlailla rikki. Sanoin että enkö voisi saada rahana kuten muuallakin? ET SAA! Meillä on tää käytäntö että annamme hyvityskuitin jolla voit ostaa muuta. Noh otin paskan kuitin ja ostin sieltä käsilampun paristoilla ja lähdin meneen. Valitettavasti on ainoita putiikkeja missä on tiettyjä tavaroita myynnissä niin pakko asioida moisessa saastassa välillä.

      Motonetissä et ole asiakas - olet järjestäytynyt varas vaikka juuri maksoit ostoksesi kiltisti kassalle! Olet varas siitäkin huolimatta Vaikka mitään et ole varastanutkaan.

      • jessjees

        Oot kova jätkä kun vastsusta auktoriteettejä hei! En tiedä minkä ikäinen olet, mutta käytöksesti perusteella et kovin kypsä ainakaan.


      • Lätkä_60
        jessjees kirjoitti:

        Oot kova jätkä kun vastsusta auktoriteettejä hei! En tiedä minkä ikäinen olet, mutta käytöksesti perusteella et kovin kypsä ainakaan.

        Joo joo, mutta kaveri on oikeassa. Poliisilla on oikeus tarkastukseen, ja siinäkin oltava epäilys rikoksesta. Tosin ajatus riittää siihen, mutta silti.
        Motonetissä on paljon hintalaatusuhteeltaan käypää tavaraa, mutta on se ihme mesta.

        Ostin Motonetin listoilta mun autoon käyvän ilmastoinnin kompuran, mutta tilausnumero oli oikea, osa väärä, Auto levällään ja odotellaan osaa.
        Sanoin myyjälle, että rahat takaisin, lähellä on hyllyssä oikea kompura. Kundi alkoi inisemään, että et saa, tavaraa vaan. Mulla tietysti vähän rupesi hiili käryämään, ja sanoin että kumisaappaita vai neljälläsadalla egellä.

        Sain kyllä rahat, mutta niillä on vika numero tuoteluettelossa, kävin Volvon tiskiltä hakemassa oikean numeron, että korjaavat vian, mutta kaveri ei kiinnostunut siitä ollenkaan. Jotewn tossa kohtaa ohme mesta, ne on selkeästi ohjeistettu tohon bullshittiin. Onhan päivänselvää, jos tavara ei ole sitä mitä on tilattu, manit tänne, please.


    • Varas motonetissä

      Niin, ethän sinäkään näyttäisi tuntemattomille laukkusi sisältöä?

      Vai näytätkö? Voin tulla katsomaan kyllä...

      kauppiaalla ei ole mitään oikeutta tutkia laukkujen sisältöä, ei edes vartijalla.

      • niinpä..

        Itse kävin myös reppu selässä Tampereen Motonetissä, ja kassatyttö pyysi nähdä repun sisällön. Totesin siihen vain, että henkilötarkastus kuuluu poliisin tehtäviin. Tyttö vaan selitti, että heille on annettu ohjeet, että sitä pitää kysyä, mutta asia jäi siihen, eikä reppua ryhdytty väkivalloin tutkimaan.


    • asiakas14

      Kävin äskettäin motonetissä ja kassaneiti antoi kuitin, hymyili ja uskomatonta mutta totta, iski silmää ja hymyili vielä ihanammin. Piristi päivää kyllä kummasti tälläinen.

    • JOS haluatte

      varmuuden kaikkien auton osien sopivuudesta, niin ainut paikka ostaa on merkkiliike. Vain heillä on tietokanta, joka esim. rekisterinumeron perusteella löytää ihan kaiken ( ehkä ).
      Ihan sama onko Fixus, AD, Motonet, ihan mikä vain kaikkien merkkien liike, niin tulee usein tapauksia, että on vaihtoehtoja. Tehtaalla nyt vain on pistetty osia, joita on milloinkin löytynyt, vaikeaa siinä on varaosamyyjän Suomessa asiaa 100 prosenttisella varmuudella tietää.
      Liike joka on erikoistunut yhteen tai muutamaan merkkiin, niin asia on jo aivan eri.
      Motonetin tietokanta on erittäin kattava ja sitä kehitetään päivittäin, useasti virheet onkin suoraan muualta kopioituja ja toistuvat siis ihan jokaisen tukkuliikkeen tiedoissa. Ja näin ollen siis myös jokaisen varaosia myyvän liikkeen tiedoissa.

    • 27 v kaupassa

      Muistanette että kaupalla ei ole vaihto tai palautus oikeutta. Ainoastaan koti ja etä myynnissä pätee tuo 14pv kaupan peruutuus oikeus. Jos kauppa halutessaan antaa jonkin kaupan peruutukseen oikeittavan perusteen, on sen perusteen määritelmät kaupan omia. Joko rahat takaisin, tai uusi tuote...tai yhtään mitään.

    • Eihalpaa

      Ja sillon kun tahtoo kunnon tuotetta kannattaa jättää Motonetit,Biltemat,Lidlit,Honkkarit,Robbarit ym halppis liikkeet JA siirtyä oikeisiin autonvaraosaliikkeisiin JA oikeisiin työkaluliikkeisiin!'
      Kirpputoreiltakin ja kierrätyspisteistä saa parempia porakoneita kuin muualta,itse ostanu niistä Makitaa ja Metaboa että EI ihan halpoja ole olleet uutena ja pelaavat varmasti 10-30v päästäkin oikein käytettyinä!

    • Meeri_Orvokki

      Palstalla kun seuraa ko. kauppaketjun TROLLIN (lue asiakaspalalvelun ) verbaalisesti lahjakasta(?) esiintymistä kuten esim.. "Vihreille keskisormea. Homolta varastettua ja pyllyy" niin ... onpa hyyvää etten ole koskaan ko. kauppaketjussa asioinut.. ENKÄ ASIOI ! ! ja.. pidän huolen etteivät ystäväni ja tuttavanikaan..

    • NTm

      Vinkkinä: pyytäkää kassalta saman tien hyvitys jo maksetuista ostoksista, jos kassa haluaa tutkia rehellisen asiakkaan repun, ja menkää toiseen kauppaan ostoksille.

      • Naapurikauppaan

        Hyvä idea! "Saa tutkia repun, mutta minäkään en osta teiltä täältä - palautan tavarat". Reilu peli ja kaupan saa valita.


    • motonetissäasioinut

      "Itse kävin myös reppu selässä Tampereen Motonetissä, ja kassatyttö pyysi nähdä repun sisällön. Totesin siihen vain, että henkilötarkastus kuuluu poliisin tehtäviin. Tyttö vaan selitti, että heille on annettu ohjeet, että sitä pitää kysyä, mutta asia jäi siihen, eikä reppua ryhdytty väkivalloin tutkimaan."

      Asiakkaan ei tarvitse kaupassa avata laukkuaan tai reppuaan edes henkilökunnan pyynnöstä. Asiakkaan laukun tai repun voi tutkia poliisi ja luultavasti myös koulutettu vartija.

      • Motour

        Motonetin toiminta aivan ala-arvoista. Ostin hitsausinventterin kun paketin kupeessa sanottiin 4mm puikon palavan, no paloihan se alle minuutin jonka jälkeen kone alkoi huilimaan, joten ei homma edisty. Yritin palauttaa konetta, mutta tyly vastaus ei käy, kone normikunnossa. En olisi tarvinnut rahoja ulos sillä asioin liikkeessä usein. Tämän jälkeen en kynnyksen yli astu ja pidän huolen että sana leviää.


      • Anonyymi

        Totta. Yleensä rehellisellä ihmisellä ei ole repussaan salattavaa. Tarvittaessa pitää poliisi kutsua paikalle, vartia ei riitä.


    • Duunikartsa

      Lol kandeisko olla kantis vtun heebot:D

    • Johtamistako

      Kuopion motonetissä huono palvelu voi johtua heikosta esimies tominnasta,mutta on hyvä asia että voi siirtyä toiseen kauppaan saamaan parempaa palvelua,Kuopiossa kun on paljon varaosaliikkeitä.

    • kkkkkoo

      kumma juttu ettei motonetin johtoporras puutu asioihin,,,,vaikkakin niiden mulxxxjen keksimäähän tämä onkin,,,mikä lie uskonlahko omistaa,,,,en edes viitti kertoo kuinka paskaa palvelua sain turun seudulta,,,,mun puolesta miika voi pistää tumppuunsa

    • kierränmotonetitkaukaa

      Tänään sattui Kuopion motonetissa,etsin tuotenumeron ja laitoin sen paperille,myyjä antoi väärän tuotteen(merkki oikea,mutta tuote käymätön.Piti olla numeron perusteella ruosteenesto happomaali spray.Oli akryyli ehostemaali,VOI VI--U!En voi vaihtaa,kun ehdin suhauttaa koepläjäyksen pellinpalaan.Tämä oli toinen myyjävirhe samassa paikassa minulle,kyllä korpee,kun maksoin turhasta,vaikka vähänkin euroja.

    • Motonetitboikottiin

      Motonetit ovat ihan vitun paskoja, mulkkuja täynnä!

    • Anonyymi

      En käy enää kuopion motonetissa syynä todella huono palvelu olisko työnohjauas saamatonta.

    • Anonyymi

      Mätänetin kaikki tuotteet on pelkkää paskaa

    • Anonyymi

      Vuoden takuu auton osille on ainakin täyttä kusetusta. Yritin palauttaa kolmessa kuukaudessa rikki mennyttä auton osaa, mutta lähinnä naureskelivat asialle. Eipä tarvi enää vastaisuudessa käydä ainakaan auton osia ostamassa.

    • Anonyymi

      Motonet on perseestä!

    • Anonyymi

      Kaarinassakin järkyttävä asiakaskohtelu. Saatiin viallinen latusi autoon, päivän päästä palautettiin. Laturi lähetettiin testattavaksi olimmeko me rikkonut laturin, sisään kytketyt johdot Käännetty väärin päin, Laturi piti saada takaisin päivän - kahden päästä, eipä saatu. Ei minkäänlaista vastaan tuloa myymälän puolesta. Meidän piti lähteä Pääsiäistä edeltävänä torstaina pohjoiseen viikoksi, laturia ei saatu vielä lankalauantainakasn, siihen jäi pohjoisen matka.
      Myymälän vastaava vain syyttelee asiakasta jos vaikka mistä provosoimisesta. Ei elettäkään, että olisi edes ollut pahoillaan tapahtuneesta. Nyt eletään toista pääsiäispäivää, auto seissyt ko laturin takia jo viikon, eikä tietoakaan, milloin laturi saadaan vai saadaanko ollenkaan. No kuluttajavirasto ratkoo loput, kuten teki naapurinkin varaosakaupassa, tosin puolen vuoden viiveellä😳

    • Anonyymi

      Kävin motonetistä jarrupalat autoon. Hintoja oli kahta erillaista. Toinen oli 42€ brembo, ja toinen 25,70€ tarvike. Kysyin myyjältä kumpi on parempi,ja onko eroa? Vastaus oli että brembo on varmasti paljon parempi. No ok,en kuitenkaan ottanut niitä,vaan päädyin hinnallisesti halvempaan. Sain kuitenkin pitkän katseen perääni,halvemmat ostin. Vaihtaessani paloja huomasin että vanhat palat oli brembon tekemät,no siitä sitten mitta käteen ja mittailemaan mitä todellinen ero on? Rautaosat oli just samanlaiset,kitinälevyt myös. Palojen kulutusosa just sama(vanhoissa jo tietenkin kuluneet) mieleen tulee kysymys? Onko nyt näin että nuo palat tehdään samassa pajassa,mutta eri merkkisenä,pakataan erillaiseen pakkaukseen? Hinta ero on kuitenkin merkittävä,joten tuosta nimestä joutuu pulittamaan melkein puolet lisää? Kate niissä on hurja,jos ajatellaan tuotteen alkuperää,ja valmistus kustannuksia.

    • Anonyymi

      Sama käynyt mull

    • Anonyymi

      Pomo on raiskannut n clean motonetin siivojana nyt käräjäoikeuden juttu

    • Anonyymi

      Porissa tapahtuu minun ystävä todiste koko firmasta

    • Anonyymi

      Autonosia en motosta osta, joka helv kerta väärät osat ja vaihtamaan. Nyt vuosia tilannyt AutoDoc.com Edullisempia ja aina oikeat osat. Kannattaa myös katsoa Saksasta, edullisempia kuin esim aitodocissa ja kelme kertaa verrattuna motoon. ”Suosi suomalaista periaatteen voi ängetä hanuriin” Ei ole mitään Suomalaista kuin nahka päällä.

    • Anonyymi

      Elkää ihmiset käyttäkö kyseisen yhtiön palveluita, paskaa saa halvemmalllakin. Palvelu on ihan ala-arvoista, vaan taitaapi johtohenkilökuntakin kyseisessä yhtiössä koostua pelkistä idiooteista. Ainahan se paska niin sanotusti valuu alaspäin. :)

    • Anonyymi

      Oulu vasaraperä kaiken palauttaminen on todella vaikeaa intetään ja tivataan monistellen miksi haluat palauttaa. No esim siksi että osa jäi tarpeettomaksi. Itse vielä kehuvat palsutusoikeutta. Tässä 2024 voisi herätä siihen ostos käyttäymiseen, että ihmiset palauttelee asioita monista eri syistä.

    • Anonyymi

      Olisiko koko pulju laittaa osto poikottiin .On osallinen työmarkkina kaaokseen EK hallituksen puheenjohtaja Harri Broman

    • Anonyymi

      Kuka enää edes käy motonetissa? Myyjät ei edes tiedä tuotteista mitään. Kattoovat vaan koneelta, mikä hylly ja mikä rivi, käyvät hakemassa sen ja läväyttävät pöydälle. Jos kysyt toiminnoista tmv, kattovat aziakasta, kun idiootteja, et pitäiskö mfidän muka tieyää? Sä sait tavaras mitä hait, maksa ja häivy!

    • Anonyymi

      Kannatan osto poikottia Motonet osallisena työmarkkina kaaokseen Harri Broman EK hallituksen puheenjohtaja

    • Anonyymi

      Motonetin omistaja on elinkeinoelämän hallituksen puheenjohtaja ja hallitus noudattaa EK:n ajamaa hallitusohjelmaa eli leikkaa kaikkein pienituloisimmilta.Nyt on aika äänestää jaloilla kyseisen firman kohdalla ja laittaa se boikottiin.

    • Anonyymi

      Niin on. Ainakin Varkaudessa. Missähän myyjät luuraa kun aina saa jonottaa ..

      • Anonyymi

        Hyllytys pyritään ajoittamaan rauhallisiin aikoihin tehokkuussyistä, siksi myymälässä ei yleensä ole paljoa porukkaa. Yksi syistä miksi noissa on infopiste


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyllytys pyritään ajoittamaan rauhallisiin aikoihin tehokkuussyistä, siksi myymälässä ei yleensä ole paljoa porukkaa. Yksi syistä miksi noissa on infopiste

        Ärsyttävää kun pitää tehdä Klarna tili myymälä noudolle, jonka maksoin omalla luottokortilla etukäteen..


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      67
      1686
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1401
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1222
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1194
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1096
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      859
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      825
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      190
      748
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      93
      727
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe