Kouluruoka on hyvää!

Vatsa täysi

Mitä te mussutatte ja valitatte että kouluruoka on pahaa? Meidän koulussa ainakin on oikein maittavaa ruokaa, ja yleensä salaatitkin ovat sellaisia että niitä oikeasti haluaa syödä. Mä itse otan aina lautasen täyteen, ja useinkin 3/4 osaa on salaattia, loput sit itse ruokaa.

Monesti peruna on se pelätyin kouluruoka - puhutaan kumisuudesta jne. Mulla itsellänikin on ollut yhteen väliin "kouluperunakammo", koska välillä ne perunat maistuu oikeasti aika oksettavilta. Nakkikastikkeen kera peruna aiheutti mulle oikeinpa oksennusrefleksin. Peruna maistuu kuitenkin oikein hyvältä kun ottaa mukaan vielä salaattia.

Kannattaa rohkeasti syödä sitä ruokaa, ja ainakin syödä kaikki mitä ottaa. On surullista nähdä miten jotkut oppilaat ottavat ruokaa täyden lautasellisen, josta puolet lentää roskiin. Armottomasti.

20

1647

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keletin

      taidat olla köyhä ihminen jolle kouluruoka on ainoa kunnon ateria päivässä

      • erwtertert

        ^

        Taitaa olla lellitty jonne.


      • keletin
        erwtertert kirjoitti:

        ^

        Taitaa olla lellitty jonne.

        taidat olla tyhmä?


      • 34524
        keletin kirjoitti:

        taidat olla tyhmä?

        Taidat olla jo 15?


    • mizuy

      koulun perunasoselaatikko on sellasta litkua puuroa, että valuu lautaselta pois ja sitä pinaattikeittoa ei söis kirpparikallekaa. Salaatit on meil kuovahtaneet pystyyn ja mauttomia. Meidä lukios oppilaita on yli 700 niin IHMETTELEN ETTÄ "herkullisesta" mausta huolimatta ruoka pääsee loppuun kesken kolmanteen ruokailuun mennessä. -.-'' HOMMA KUSEE!

      • diu diu

        kaamea, paska ruoka voi loppua kesken?


    • kjlhkjhk

      oikeesti rakastan kouluruokaa! Ihmiset pitää hulluna mutta pitäköön. Vanhemmat syöttää kapan laatikkoruokia jotka ei tosiaankaan pärjää kouluruoalle. Mitä arvostelijoille kotona syötetään? Kaviaaria ja rapuja?

    • mietippäsiitä

      Hei mussuttaja. Jopa vangit mukaanlukien murhaajat, hyväksikäyttäjät ja muut vanhat lapsia pökkineet pervot saavat ruokaa, joka maksaa henkilöä kohti 1,20€. Meillä se hinta on 0.50€. Eli eihän se kauhean pahaa ole, mutta miksi ei käytetä parempia aineksia ja koroteta myös kouluissa tuohon 1,20€/ateria? Kasvavia lapsia vielä kun ollaan. Lisä-aineetkin vaan vittuun ja aitoja raaka-aineita tilalle.

    • ihmettelenvain95

      Samaa mieltä. Meidän koulussa kaikki ruoka on aivan mahtavaa! Aivan erinomaista! Miksi siitä aina niin valitetaan? Voiko ruokien taso oikeasti vaihdella niin hemmetisti ympäri Suomea?

      • bitch.

        Syömässä en oo käyny koulussa enää yli vuoteen. (:
        Lopetin seiskalla, nyt oon kasilla ;p


    • paskaa se on

      muuten ihan asiaa paitsi että taisit jossain sanoa kouluruoan olevan hyvää.

    • Munakarva

      Kouluruoja on iha meeedium

    • Saatanan Nykynuoret!

      Se on ilmasta ruokaa, niin syökää sitä! Mä ainakin koitan kuitata niitten puolesta ruokaa omalle lautaselle, jotka sanoo, että meijän koulun ruoka olisi pahaa. Alkaa ärsyttää niitten nykynuorten massan mukana liikkuminen....

    • dfgfhfgh

      Vangeilla on hintataso korkeampi, koska yleensä siellä linnassa asuu ISOJA 100kg MIEHIÄ, jotka luonnollisestikin tarvitsevat enemmän ruokaa, kun 50kiloinen tikku yläasteelta.

      • jalkapuu

        Palattais tässäkin vanhoihin hyviin aikoihin, jolloin vankilassa olo tuntui rangaistukselta. Vesi ja muutama siivu leipää (kuivanutta ylijäämäkamaa) ei paljon maksa.


      • Laihkarille

        Ei se mitään haittaisi, jos ne satakiloiset vangit vähän laihtuisi vankilassaoloaikanaan. Ei ne siihen kuolisi ja ehkä jotain oppia menisi kaaliin kantapään.. ei kun nälkäisen vatsan kautta. :D


    • juupa juu

      Kyllä sitä ala-asteaikoina nirsoili, yläasteella kun alkoi kunnolla pituuskasvu niin johan alkoi maistumaan, ei se ála carte sapuskaa ole mutta kuitenkin syötävää. Kun he eivät EU direktiivien mukaan saa käyttää suolaa kun ihan pikkiriikkisen joten keittäjä itsekin sanoi ettei ruuasta voi tulla maistuvaa, kaiketi niitä valvoo joku korkea-arvoinen nutturapää Helsingissä, koska eivät uskalla ylittää suolan raja-arvoja. Mitään oikeita raaka-aineita ei uskalleta koulussa käyttää, näihin sisältyy mm. oikea voi ja täysmaito. Se paljon suositeltu salaattikin tulee käytännössä katsoen kaikkiin suurtalouskeittiöihin pussitettuna valmissekoituksena tukusta. Kylmäköt jakaa ne vain tarjoilukippoihin ja pienii korkeintaan tomaatit itse.
      Mutta kyllä kaikki peruskoulussa nirsoilijat ja kouluruuan haukkujat opiskeluaikoina oppivat arvostamaan ilmaista ja monipuolista ruoka-ateriaa. Ruoka maksaa kaupassa yhdenkin ihmisen vaatimattominkin ruokamenoin varsin huomattavasti, ruoka täytyy itse laittaa alusta pitäen jos meinaa päästä halvalla, astiat täytyy pestä ja keittiö siivota. Ja jos syö semmoisen viisi kertaa päivässä niin tämä merkitsee aika suurta työmäärää. Kouluruokailussa saa käydä valmiiksi katettuun pöytään.

    • Kyllä kouluruoka on hyvää, varsinkin kun on jälkiruokaa.

    • erherherherher

      Mitä järkeä siinä on että suurin osa ottaa lautasen täyteen ruokaa mutta sitten ne vievät ne ruuat roskikseen?

    • KokemustaOnks

      En syönyt ylä-asteella(7-9lk) hyvin koulussa koska joku ahdistelija teki minun kustannuksella asioita suomi24chatissä enkä osannut odottaa koskaan seuraavan päivän tapahtumia koulussa koska minulla ei ollut nettiä eikä tietokonetta ylä-asteen(7-9lk) aikana laisinkaan. Tämä ahdistelu koski oikeastaan jokaista aluetta vapaa-ajallani ja koulussa jollain tapaa. Tiedän ketä hän on mutta en voi todistaa mitään. Seksuaalisuuttani ollaan kiusattu paljon. Jos et osaa odottaa jotakin niin silloin ruoka ei ole hyvää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2082
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      168
      1618
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1547
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1348
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1302
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      286
      1168
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      134
      1048
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1022
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1013
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      882
    Aihe