kokemuksia zooplus tai muista lemmikkitarvike nettikaupoista

mten toimitus,maksu ja tavarankunto täsmänneet -tuolla zooplussalla laaja valikoima ja edulliset hinnat mutta? entä lemmikkiexpress?
Ilmianna
Jaa

24 Vastausta


Omat kokemukset zooplussalta vain hyviä :) Toimitukset nopeita ja myös vastaukset ongelmiin on nopeita, jos osaa englantia. Kerran oli yksi pakkaus rikki saapuessa, kirjoitin sinne ja seuraavana päivänä se oli jo hyvitetty. Ja yli 39 eurolla kun tilaa zooplus.fi niin saa toimituskulut ilmaiseksi. Ja tulee vielä kotiovellekin.. :) Itse ainakin tykkään todella paljon ja tuotteet ovat halvempia kun eläinkaupassa.
Ilmianna
Jaa
sitten saatiin paketti ja kaikki oli niinkuin pitikin, se mitä oli tilattu oli mukana ja kaikki ehjänä. Meillä sentään tilaus oli n. 200 euroa, kun yleensä tilataan 3 kissatalouden kamat kerralla, niin nytkin. Me tilataan zooplus.comin kautta, siellä on ollut paremmat tarjoukset ja kun tosiaan 3 taloutta tilaa samalla, se 69 euron raja paukkuu reippaasti yli aina. Tuolla on mm. sellaisia tuotteita joita ei meillä yksikään liike valikoimissaan pidä (esim. Animondan baby paté), joten niitä saa vain sieltä ellei näyttelyihin ole juuri menossa, ja halvemmalla. Paketit tulee viikossa, eikä ongelmia ole vielä ollut.

Lemmikkiexpressiä en ole käyttänyt koskaan.
Ilmianna
Jaa
Zooplussalta tulee luotettavasti, yleensä aina oikein pakattuna. Mutta on iso firma, joskus tulee väärä tuote (jos viivakoodi on tarttunut väärään tuotteeseen tms) tai ei tuotetta ollenkaan tai joskus pakattu huonosti. Pitää osata sen verran englantia, että osaa lähettää postia, ja kannattaa kuvata ostoksensa, varsinkin jos niissä on jotain häikkää. Kun asianmukaisesti reklamoi, ei ongelmia hyvityksissä. On niin halpa, että varsinkin yli 100 euron kertatilauksissa säästää jopa puolet suomalaisiin lemmikkiliikkeisiin nähden.

Jos maksaa tilisiirrolla, kannattaa oikeasti lukea ohjeet, ja laittaa viitetiedot heillepäin kerralla oikein. Olen nähnyt pari mieletöntä raivonpuuskaa nettikeskusteluissa, kun jengi on mennyt maksamaan "johonkin" ilman viitetietoja ja zooplus on nikotellut paketin lähettämisen kanssa, kun ei ole pystynyt yksilöimään maksua mihinkään tilaukseen - kyseessä ei ole pikkufirma, ja jos asiat selvitellään käsin, siinä menee aikaa! Tilisiirrolla myös kestää kauemmin, itse maksan aina luottokortilla, on toiminut siististi ja nopeasti.

Kun zooplussan tilausta haluaa seurata, pitää ottaa lähetysilmoituksesta parcelnumber/pakkausnumero, joka on jokaisella laatikolla omansa, ja seuranta tapahtuu paketin tultua suomeen Postin normaalista pakettiseurannasta, ja sitä ennen dhl:n _Saksan_ sivuilta, eli http://www.dhl.de/en.html. Silloin kun paketti lähtee DHL:n ulkomaankeskuksesta pois, se on 3-4 päivää ilman päivittyviä tietoja, kunnes Posti leimaa saapuneeksi maahan, sitten tieto paketin liikkeestä tulee Postin sivulle aina hieman ennen kuin DHL:n sivulle.

Lemmikkiexpress on aika hanslankaamista, myymälä on epäsiisti, monet tuotteet puuttuvat ja toimitusten sopiminen on hankalahkoa. Olen ollut liikkeen asiakas vuosia, mutta en ole saanut hyvää kuvaa tästä pääjehusta siellä. Käytän hinnan vuoksi ennemmin kuin Faunatarta, mutta mieluummin asioin Zooplussan kanssa. Kerran tilasin tavaraa kotiin ja se säätäminen toimitusajan kanssa ja lopulta äijän saapuminen ei vakuuttanut.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
olisi turvallisempaa
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
hännätön3 kirjoitti:
olisi turvallisempaa
.fi-osoitteeseen voi maksaa verkkopankilla, siis ennakkomaksun tilisiirrolla. Tilisiirtotietojen käsittely kestää 3-4 päivää.

Nettikaupassa, varsinkin ulkomaisessa kannattaa aina maksaa luottokortilla. Jos jotain menee pieleen, ilmoitus luottokuntaan ja se voi vielä peräyttää maksun tapahtumisen. Paljon turvallisempaa kuin tilisiirto, joka ei peräydy. Lisäksi luottokorttifirmat käyttävät todella edullisia vaihtokursseja.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Tilasin sieltä tavaraa eilen ja maksoin luottokortilla. Tuli ilmoitus tänään aamulla, että tilaus on lähtenyt. Saapuukohan viimeistään perjantaiksi? Miten nopeaa teillä on ollut tuo toimitus?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Ja siis tuolla tarkoittaen Zooplussaa.. :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Tilasin kissalleni ruokaa ja osa tavaroista jäi yli viikon toimitusajan jälkeen puuttumaan. Laitoin viestiä, että milloin tulevat niin väittivät, että heidän digitaalisen painokontrollin mukaan kaikki on siinä, että olenhan varma että olen tarkistanut kunnolla ja että enhän jätä kertomatta paketissa olevista vääristä tuotteista!

Onneksi tarkistin Itellan koodilla paketin tiedot netistä ja Itellan mukaan pakkaus oli yli 1 kilon kevyempi kuin mitä Zooplussasta väittivät. Laitoin tästä viestiä ja vaadin puuttuneita tavaroita tai rahoja. Ei vastausta... Vasta kolmannen e-mailin jälkeen jossa sanoin meneväni luottokorttiyhtiön ja kuluttajasuojamiehen puheille sain vastauksen että palauttaavat rahani luottokortille. Jos rahoja ei tule 5-7 päivän määräajassa, vien asian heti eteenpäin. Tarpeeksi tullut puljulta p***aa niskaan ja kärsivälisyys loppu, joten ymmärrystä ei enää heru.

Koskaan en yhtä huonoa palvelua ole saanut mistään. Arvatenkin ostan kissalle tulevaisuudessa ruoat aivan muualta. Mikäli paketti ei olisi ollut tallessa ja siten en olisi Itellan koodia saanut, olisin lahjoittanut Zooplussalle kivan summan rahaa, sillä miten olisin voinut todistaa, että paketissa ei todella ollut tilaamiani tuotteita jos heidän "digitaalinen painokontrolli" kerran niin väitti.

Olkaahan siis varovaisia kun kyseisestä puljusta tilaatte... Pitäkää ainakin kaikki laatikot, dokumentit ja seurantanumerot tallessa kunnes kaikki tavarat on oikeasti käsissä tai rahat tilillä.
Ilmianna
Jaa
Zooplus käyttää toimittajinaan esim DHLää ja kotiinkuljetus on vähintäänkin kyseenalainen. Odottelin eilen koko päivän kotona yli 10 kilon pakettia saapuvaksi, mutta ovikello tai puhelin ei soinut kertaakaan.

Itellan sivuilta näin, kuin pakettia oli mukamas yritetty toimittaa yhden aikaan, jonka jälkeen paketti oli viety postin lajittelukeskukseen, josta se toimitetaan lähimpään postikonttoriin. Laitoin zooplussalle asiasta viestiä ja kysyin, miksei ole soitettu ja miksi väitetään, että oven takana olisi muka käyty, kun näin ei ole. He vastasivat, että välittävät viestini Itelalle (mikä on täysin syytön tähän).

Jatkoin keskustelua Zooplussan kanssa ja pyysin selvitystä kuljetuksesta. Kerroin, ettei kauheasti lohduta, että 10 kilon paketti on postissa, kun itsellä on jalka paketissa eikä autoa käytössä. Tähän tuli vain vastaus, että sinulla on 7 päivää aikaa hakea paketti postista ja käskettiin ilmoittamaan välittömästi, mikäli en pakettia aio hakea, jotta he voivat lähettää paketin samantien takaisin.

Kyseinen "käskyttäminen" hieman kummastutti ja lähdin hakemaan tarkempaa tietoa kyseisestä firmasta. Suomessa arvostelut ovat hyviä, mutta arvosteluita on todella vähän (löysin 8 arvostelua, arvosana 4/5) kun taas esim. UKssa arvosteluita on useista kymmeniä mm. sivulla http://www.reviewcentre.com/reviews104082.html (arvosana 2/5). Vääriä toimituksia, rahoja ei palauteta, tavaraa ei toimiteta kotiin vaikka luvattu, rikkinäisiä paketteja, huonoa asiakaspalvelua...

Kokeilen jollain tapaa saada paketin postista kotiini, koska en usko, että saisin rahojani takaisin mikäli paketti lähetettäisiin takaisin Saksaan. Paketin arvo on kuiten yli 60 eur...Toivottavasti paketti on vain kunnossa!

Olen aiemminkin tilaillut zooplussalta, mutten ole koskaan ollut kotitoimitusta odottamassa ja olen käynyt postista paketit hakemassa. Paketeista sen verran, että tavarat pakataan ihan järjettömän suuriin laatikoihin ja tonnisti kuplamuovia päälle, eli varautukaan hakemaan kuutioden kokoisia lootia postista mikäli tilaatte :P
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
Onhan outoa, koska omat kokemukset on ihan päinvastaisia. Isommat määrät on pakattu useisiin laatikoihin (2-3 ltk), ikinä ei ole ollut mitään kuplamuoveja ympärillä. Toimitukset on tuotu kotiin jos on joku ollut kotona, ellei ole niin sitten haetaan postista. Vain kerran on tullut väärää tavaraa ja sekin korjattiin nopeasti.

Jos Itellan sivuilla on tieto, että tavara on yritetty toimittaa klo 13 aikoihin, eikä sitä ole tehty, niin eikö se ole silloin Itellan vika tai DHLn eikä suinkaan Zooplussan joka ei niitä tavaroita sinulle kotiin tuo.

Sinähän saat tilattua kotiinkuljetuksen Itellalta, mutta se tietysti maksaa. Mutta maksaahan sekin jos joku sen autolla hakee - bensa ei ole nykyään halpaa.

Kummalta sivuilta tilaat? itse tilaan .com kautta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Eihän tuo zooplussan vika ole jos paketti kerran on jo Suomessa. Zooplussan vika on jos tuotteita puuttuu tai on vääriä tuotteita tai jos paketti on vaikka pakattu huonosti. Itse toimituksesta on ensin vastuussa DHL ja heti kun paketti saapuu Suomeen niin sen toimitus on nimenomaan itellan vastuulla. Olen ennenkin tälläistä kuullut että itella väittää yrittäneensä toimittaa pakettia vaikka todellisuudessa postimies ei ole jaksanut/viitsinyt kantaa pakettia ovella asti ja ajatellut että hakekoon postista. Hyvin ikävää mutta totta. Tsemmpiä sen paketin saamisen kanssa, toivottavasti löytyy edes joku tuttu tai tutun tuttu joka voi sen hakea. :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ei ole zooplussan vika.

Se käyttää toimituksena ihan normaalia kotipakettia, johon kuuluu yksi toimitusyritys ja sen jälkeen paketin vieminen lähipostiin.

Jos alaovi on lukittuna, toimitusyritykseksi riittää lukitun oven kokeileminen. Toisille auttaa, kun osoitetietokenttään laittaa sulkuihin alaoven koodin, mutta on jakajasta riippuvaista. Itellan kotiinkuljetus on eri osastoa kuin paikalliset postinjakajat, heillä ei siis ole pääsyä suljettuihin rappukäytäviin.

Itellan kotiinkuljettajia joskus riipii kanniskella noita paketteja. Kyseessä on silloin aina yksittäisen jakajan laiskuus, ja valitusosoitus on Itellaan. Toki Zooplussallekin kannattaa asiasta tiedottaa, mutta se on ostanut palvelun, jolla paketin toimittamista yritetään kerran.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Minulle kävi vastaavasti.Tilasin zooplussalta 29kg paketin, postin
pakettiseurannasta ilmoitettiin kotiin toimituksesta seuraavana päivänä klo 14:00 mennessä. Avasin aamulla 7:30 alaoven ja jäin kotiin odottamaan paketin saapumista mitään ei kuulunut ja iltapäivällä kävin postin sivuilla ja siellä kerrottiin ettei pakettia voitu toimittaa perille esteen takia ja sen voi noutaa lähimmästä palvelupisteestä. Eikä tämä ollut ensimmäinen kerta Herttoniemen postin kanssa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
:( Itekkään en ole vielä saanut pakettia ja viimeviikolla lähti tänne päin tulemaan. Nyt on mennyt yli jo se 5 pvä. Kotiin ei ainakaan ole koitettu lähettää, sillä olen ollut kotosalla viikonajan odottelemassa aina siihen kello:15.00 asti... :/ Eikä paketti korttiakaan ole näkynyt. Itellan sivuilla ei edes näy koko pakettia ja DHL:n sivulla se on ollut jumittuneena 60% kohtaan jo päiviä. Oisin tarvinnut tuotteeni huomiseksi ja nyt joudun ostamaan jotain tuotteiden sijaiseksi ja varaa ei pahemmin ole. Pitäneen toivoa että saan jotain hyvitystä.
Ilmianna
Jaa
Soita Itellaan ja kysy missä pakettisi on. Odotin omaani kaksi viikkoa kunnes soitin Itellalle ja kävi ilmi että he ovat hukanneet koko paketin.
Ilmianna
Jaa
itse olin ostanut aijemmin 2 kerroksisen häkin ja se tuli sovittuna ajankohtana ilman kommelluksia. seuraavan moni kerroksisen häkin kanssa sainkin sit odottaa ikuisuuden. monien zooplussan kanssa käytyjä sähköpostiviestejä jossa selviteltiin että paketti on toimitettu määräajassa ja pitäisi olla jo meillä. soitin suomen puolella itellalle ja dhl konttoreihin josta monien mutkien kautta se paketti löyty mutta sen lähetys koodi oli vaihdettu suomen puolella johonkin muuhun koodiin. Aika vaikeata tilausta ja tiedon kaivamista omien ostoksiensa perään. Olkaa tarkkoja kun tilaatte sieltä tavaraa.
Ilmianna
Jaa
Ite olen tilannut kissanluukun Zooplussasta ja se tuli ainakin ihan normaalisti kohtuu ajassa eikä muitakaan ongelmia ollut.
http://kissanluukku.blogspot.com/
Ilmianna
Jaa
Me olemme tilanneet zooplussalta vaihtelevasti jo muutaman vuoden. Kaikki paketit ovat tulleet ajallaan ja ei moittimista.

Vasta tilasin taas mutta postimme ei tahdo toimittaa paketteja perille :/ Eli tulee vain lappu että paketin voi noutaa....
Nyt olen tekemässä taas tilausta ja ajattelin kyllä pitää huolen että paketti tulee kotiin saakka! Mut itse zooplus kyllä toimii, tilaan fi:n ja com:n puolelta..
Ilmianna
Jaa
vaippakauppa.fi myy myös Bastis-kissan hiekkaa jota olen sieltä vaippojen mukana tilannut. Lähettifirma ei ole Itella joten aina on soitettu ja sovittu toimitus jos juuri silloin ei olla paikalla kun tavara tulee. Ja tullut luotettavasti ajallaan.
Ilmianna
Jaa
Älkää ihmeessä tilatko kyseisestä paikasta. Minulla asia meni kuluttajaviraston kautta ja vielläkään rahojani tai tuotetta en ole saanut takaisin. Asiaa käsitellään viellä ja aivan täys huijaus firma... Niin törkeää kohtelua ja sellasta valehtelua että ihme että tollanen firma on pystyssä... SIIS HALUAN VAROTTAA IHMISIÄ!!
Ilmianna
Jaa
Ttt4; tarkoitatko siis Zooplussaa? Ihmettelen tapaustasi koska itse olen tilannut sieltä jo vuosien ajan ilman ongelmia. Ainoa mikä on sattunut on Itellan moka, eli he on jättäneet postilaatikkoon lapun, että ovat käyneet yrittämässä toimitusta. Lapussa maininta, että lähetyksen voi hakea Itellan pisteestä klo ....jälkeen seuraavana päivänä. Siinä välissä lähetys on kadonnnut, eli syy ei ole Zooplussan vaan Itellan.

Aika moni on tilannut sieltä satojen eurojan arvosta tavaraa, eikä ongelmia ole ollut kovinkaan monilla. Jos joku tuote on puuttunut tai ollut rikki, ovat he korvanneet sen todella pian. Jopa niin, ettei rikkoutunutta tuotetta ole tarvinnut palauttaa takaisin, vaan uusi on tullut tilalle. Heillähän olisi oikeus vaatia palauttamaan tuotteet joihin korvausta haetaan, silti he eivät sitä tee vaan luottavat ihmisiin. Jos taas Itella hävittää lähetyksen, he ovat velvollisia korvaamaan sen. Jos Itella on jättänyt postilaatikkoon lapun, että he ovat yrittäneet toimittaa lähetyksen, on lähetys silloin varmuudella Itellan vastuulla.

Aika rajua varoittaa ihmisiä "älkää ihmeessä tilatko....", kun suuri osa ei ole koskaan ollut tyytymätön kyseisen firman toimintaan. Kun maksun suorittaa luottokortilla, on se turvallista koska luottofirma korvaa mikäli tuotteita ei tilaajalle tule. Mikäli siis sattuisi niin, ettei yritys maksaisi niitä takaisin. Käteismaksuilla se on varmasti vaikeampaa saada rahojaan takaisin. Joskus sattuu mokiakin, mutta yhden ihmisen tapaus ei vielä tee yrityksestä huijaus frimaa.
Ilmianna
Jaa
ZooPlus: Vaikka aihe on jo vanha, niin voisin mainita, että DPD on kaikista paras!

DPD soittaa ja tuo sinne mihin haluan. Hyvin on toiminut ja tuo jopa työpaikalle.

DHL on siitä huono, koska ovat tehneet sopimukset Itellan kanssa. Jos et ole kotona, joudut itse tilauksen hakemaan postista, sillä Itella ei soita!

HUOM! DHL toimii vain Saksassa, joka vie tilauksen vain ajoneuvoon(lentokone tai rahtilaiva), joka menee Suomeen. Suomen puolella Itella on vastassa.

Eri juttu jos suomessa tilaa esim. Anttilasta, niin posti tai itella soittaa mihin aikaan voi tilaukset tuoda.
Ilmianna
Jaa
Toinen nettisivu mistä voi ostaa raapimispuita on preeco.fi, osaako kukaan kertoa noiden toiminnasta et onko tuotteet laadukkaita, kauanko toimitus kestää?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Älä vaan osta Preecolta.fi yhtään mitään!!! Raapimispuut on kans kertakäyttö kamaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

kokemuksia zooplus tai muista lemmikkitarvike nettikaupoista

mten toimitus,maksu ja tavarankunto täsmänneet -tuolla zooplussalla laaja valikoima ja edulliset hinnat mutta? entä lemmikkiexpress?

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta