kanin hampaat!

eläin-fani!

kanini hampaat ovat kasvaneet kitalakeen! se on hermeliini! kävin eläinlääkärillä leikkuuttamassa ne mutta taas ne on pitkät!(ei ole kyllä onneksi vielä kerennyt kitalakeen asti leikkauksen jälkeen!) mitä teen?

38

12035

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niki

      Sillä saattaa olla synnynnäinen purentavika tai sitten ei oo saannut tarpeeksi kovaa purtavaa. Hampaathan kasvaa koko ajan ja niitä pitää myös leikata heti kun on tarpeen, joten eikun opettelemaan. Itse jouduin tekemään sitä 10 vuotta ja pupukin tottui siihen ennenpitkää.. Vaan eipähän päässyt johtoja pureskelemaan...

      • kanin hampaat

        olen mäkin niitä leikannut mutta hankalaa se on!
        pupu ei anna niitä kunnolla leikatakkaan! mutta voit antaa jotain hyviä neuvoja mulle!


      • Niki
        kanin hampaat kirjoitti:

        olen mäkin niitä leikannut mutta hankalaa se on!
        pupu ei anna niitä kunnolla leikatakkaan! mutta voit antaa jotain hyviä neuvoja mulle!

        ... mä otin pupun polville naama muhunpäin ja käänsin sen siitä kun pikkuvauvan selälleen. Siinä sitten eka rapsuteltiin ja rauhotuttiin. Kannattaa varmaan ensin olla toinen pitämässä vähän kiinni. Pienet sivuleikkurit osoittautui kätevimmäksi jos vaan saa väisteltyä ylähuulia ja kieltä. Ja lopuksi taas rapsutellaan...


    • keke

      joko ruokinnassa on vikaa. saako kanisi tarpeeksi KOVAA PURTAVAA? (puiden oksat, porkkana jne) vai onko kanillasi purentavika? jos kyse on siitä joudut opettelemaan itse leikkaamaan kanisi hampaat, koska niitä on silloin lyhennettävä tasaisin väliaijoin.
      kun kanilla on pitkät hampaat ne haittaavat sitä, se ei esim pysty syömään mitään kovaa.. ja jos hampaat ovat oikein pahasti kasvaneet se ei välttämättä voi syödä/juoda.

      http://geocities.com/kanien_kotikolo

      • werkku

        kuinka usein kanin hampaat pitäisi leikata? meidän kani on 5 vuotta vanha, mutta sen hampaat ei kuitenkaan ole leikattu koko sen elämän aikana. sen hampaitten oikeita ja sopivia pituuksia on kysytty, mutta ne ovat kuitenkin sopivan pituiset! (pituutta on kysytty kahdelta eläinlääkäriltä!)


    • .....

      OOtko syöttäny kanille kovia keppejä, kovaa ruisleipää yms tämmöstä>?
      Jos kani ei saa mitään kovaa nakerreltavaa niin sen hampaat kasvaa ylipitkiksi...
      Oma kanini rakastaa kuivaa ruisleipää ja pitää puu kepeistä =)

      • pupu

        tuo hampaiden kasvaminen on tosi yksilöllistä. mulla oli kaks kania (sisarukset) jotka söi täysin samaa ruokaa, toisella jouduttiin leikkelemään hampaita mutta toisella ei mitään ongelmia. muistaakseni eläinlääkäri sanoi et voi olla myös joku puutos jos hampaat kasvaa ja et on olemassa joku jauhe mitä voi sekoittaa ruokaan ni ne ei kasvais niin nopeesti. en muista tarkalleen... mut ainakin paljon jyrsittävää jos kani vaan kärsii jyrsiä.


    • Eläinrakas tyttö

      mitä minun pitäisi tehdä?mistä saan apua? pikku pupulini hammas on katkennut ylhäältä saakka! Eihän se ole normaalia.oikeastaan olen tupla huolissani, koska toinen ylä hammas on katkennut, toinen ylä hammas katkeamaisillaan. mitä kanille pitäisi tehdä? eihän sitä tarvitse lopettaa ylähampaiden vuoksi. olkaa kilttejä ja ottakaa osaa.

      Eläinrakas tyttö

      • satsuki

        mun kanin toinen ylähammas on myös katkennu! enkä tiiä mitä pitäs tehä?? kasvaako se takas?? vai ei? oon ettiny vastausta joka paikasta!!??


      • werkku

        apteekista saa monivitamiiniliuosta jota annetaan kerran päivässä 20 tippaa suoraan kanin suuhun. se vaikutti oman kaniinini katkenneisiin hampaisiin, kannattaa kokeilla.


      • satsuki
        werkku kirjoitti:

        apteekista saa monivitamiiniliuosta jota annetaan kerran päivässä 20 tippaa suoraan kanin suuhun. se vaikutti oman kaniinini katkenneisiin hampaisiin, kannattaa kokeilla.

        mikä tuon monivitamiiniliuoksen nimi on?


      • werkku
        satsuki kirjoitti:

        mikä tuon monivitamiiniliuoksen nimi on?

        en nyt juuri muista vitamiiniliuoksen nimeä, koska olen nyt kesälomareissulla virossa. kerron nimen viikon päästä kun saavun taas kotiin, ja näen mun ihanan kaniinin! ♥


      • werkku
        werkku kirjoitti:

        en nyt juuri muista vitamiiniliuoksen nimeä, koska olen nyt kesälomareissulla virossa. kerron nimen viikon päästä kun saavun taas kotiin, ja näen mun ihanan kaniinin! ♥

        vitamiiniliuosta saa siis apteekista ja sen nimi on TEHOVITOL. Kissoille 10-20 tippaa päivässä, hamsterit, marsut ja kanit 20 tippaa päivässä, rotat ja hiiret 10 tippaa päivässä, pienet häkkilinnut 10 tippaa/2 lintua. vitamiiniliuos sisältää kymmenen elintärkeää vitamiinia: A-vitamiinia, D-vitamiinia, E-vitamiinia, B1-vitamiinia, B2-vitamiinia, B6-vitamiinia, B12-vitamiinia, Na-pantoten vitamiinia, nikotinamid vitamiinia, ja biotin/biotiinia.


      • puppppuuu
        werkku kirjoitti:

        vitamiiniliuosta saa siis apteekista ja sen nimi on TEHOVITOL. Kissoille 10-20 tippaa päivässä, hamsterit, marsut ja kanit 20 tippaa päivässä, rotat ja hiiret 10 tippaa päivässä, pienet häkkilinnut 10 tippaa/2 lintua. vitamiiniliuos sisältää kymmenen elintärkeää vitamiinia: A-vitamiinia, D-vitamiinia, E-vitamiinia, B1-vitamiinia, B2-vitamiinia, B6-vitamiinia, B12-vitamiinia, Na-pantoten vitamiinia, nikotinamid vitamiinia, ja biotin/biotiinia.

        moikka! jos kanisi hampaat ovat katkenneet vaikka ikenestä saakka, pidä huoli että pupu saa syötyä siitä huolimatta, esimerkiksi porkkan/omenaraastetta. hampaat kasvavat kyllä takaisin normaalisti melko nopeaan, ainakin omalla pupullani! jos hampaita ei ala kuulua, ota yhteys eläinlääkäriin. kun hampaat ovat taas alkaneet kasvaa ja kani voi jyrsiä, ala antaa kovaa porkkanaa ja näkkäriä ym. Jos jatkat vain raasteen antamista, eivät hampaat kulu lainkaan, ja leikkaamisesta tulee jatkuva kierre. Aikaisemmassa viestissä luki, että hampaat kasvavat kitalaesta! ota silloin heti yhteys lääkäriin. älä anna asian odottaa, sillä se aiheuttaa kanille jopa aliravitsemustilaa, koska se ei pysty syömään silloin kunnolla, vaikka näyttäisi että pupu säntää ruokakupille, tarkkaille, syökö se todella, vai jää nuuhkimaan ja ottamaan vain pienen kipenän ruokaa, jos näin on saattaaa pupu kärsiä hammasviasta, joka saattaa juuri johtaa aliravitsemustilaan, josta pieni pupu ei välttämättä toivu.
        hyviä hetkiä kaikille pupujen omistajille ja pupuille itselleen:)


      • ||pingu||
        werkku kirjoitti:

        en nyt juuri muista vitamiiniliuoksen nimeä, koska olen nyt kesälomareissulla virossa. kerron nimen viikon päästä kun saavun taas kotiin, ja näen mun ihanan kaniinin! ♥

        Onko monivitamiini liuos kallista? Minulla on kauhea huoli kun kanini hampaat pääsivät kasvamaan, kun vei pupuni hoitoon mummolaan itse mentyäni 3 viikoksi lomalle. Hän ei antanut mitään jyrsittävää pupulleni. Kun tulin reissulta kanini hampaat olivat kasvaneet ja se ei enää halunnut syöä näkkileipää. Sen toinen alahammas katkesi. Parin viikon päästä Toinen (ei katkennut) hammas kasvoi nenään saakka. Sitten minun oli pakko ottaa sen kynsisakset käteen ja leikata hammas. Leikkaus onnistui ihan hyvin mutta nyt ongelmana on ylähampaat! OHH:D:( Nimittäin ne ovat kasvaneet todella pitkiksi. Ne erkaantuvat ylhäältä asti ja ovat n. 1,5 cm pitkiä!! Voi ny ***** :D Voiks niitä ylähampaitaki leikata? Nyt oon menossa leirille et pakko se on lääkäriin viedä..


      • werkku
        ||pingu|| kirjoitti:

        Onko monivitamiini liuos kallista? Minulla on kauhea huoli kun kanini hampaat pääsivät kasvamaan, kun vei pupuni hoitoon mummolaan itse mentyäni 3 viikoksi lomalle. Hän ei antanut mitään jyrsittävää pupulleni. Kun tulin reissulta kanini hampaat olivat kasvaneet ja se ei enää halunnut syöä näkkileipää. Sen toinen alahammas katkesi. Parin viikon päästä Toinen (ei katkennut) hammas kasvoi nenään saakka. Sitten minun oli pakko ottaa sen kynsisakset käteen ja leikata hammas. Leikkaus onnistui ihan hyvin mutta nyt ongelmana on ylähampaat! OHH:D:( Nimittäin ne ovat kasvaneet todella pitkiksi. Ne erkaantuvat ylhäältä asti ja ovat n. 1,5 cm pitkiä!! Voi ny ***** :D Voiks niitä ylähampaitaki leikata? Nyt oon menossa leirille et pakko se on lääkäriin viedä..

        Vie se äkkiä eläinlääkärille! Sen hampaat pitää leikata, ja se tarvitsee paljon esim. Tammen tai pajun oksia jyrsittäväksi. Aina pitää myöskin olla jotain kovaa tarjolla, ja siihen sopivat oksat aivan mainiosti. Mitä ruokaa se sai, kun se oli mummulassasi? Lähetä sähköpostilla vastaus minulle, niin keskustellaan lisää! [email protected]


      • werkku
        ||pingu|| kirjoitti:

        Onko monivitamiini liuos kallista? Minulla on kauhea huoli kun kanini hampaat pääsivät kasvamaan, kun vei pupuni hoitoon mummolaan itse mentyäni 3 viikoksi lomalle. Hän ei antanut mitään jyrsittävää pupulleni. Kun tulin reissulta kanini hampaat olivat kasvaneet ja se ei enää halunnut syöä näkkileipää. Sen toinen alahammas katkesi. Parin viikon päästä Toinen (ei katkennut) hammas kasvoi nenään saakka. Sitten minun oli pakko ottaa sen kynsisakset käteen ja leikata hammas. Leikkaus onnistui ihan hyvin mutta nyt ongelmana on ylähampaat! OHH:D:( Nimittäin ne ovat kasvaneet todella pitkiksi. Ne erkaantuvat ylhäältä asti ja ovat n. 1,5 cm pitkiä!! Voi ny ***** :D Voiks niitä ylähampaitaki leikata? Nyt oon menossa leirille et pakko se on lääkäriin viedä..

        Varo!!!
        Monivitamiiniliuos auttaa hampaiden kasvamiseen, joten se tekee kaikkea muuta kuin hidastaa niiden kasvua. Älä ehdottomastikaan anna monivitamiiniliuosta tässä tilanteessa, tai kanisi hampaat kasvavat vielä enemän! vastaa osoitteeseen [email protected]


      • Kaninomistaja
        werkku kirjoitti:

        Varo!!!
        Monivitamiiniliuos auttaa hampaiden kasvamiseen, joten se tekee kaikkea muuta kuin hidastaa niiden kasvua. Älä ehdottomastikaan anna monivitamiiniliuosta tässä tilanteessa, tai kanisi hampaat kasvavat vielä enemän! vastaa osoitteeseen [email protected]

        Eli millä näitä kaninhampaita nyt voi itse leikata? Meillä on Nöpöllä kasvaneet ylähampaat ja se on selvästi vaikea syödä nyt. :S


      • PupuRakas
        Kaninomistaja kirjoitti:

        Eli millä näitä kaninhampaita nyt voi itse leikata? Meillä on Nöpöllä kasvaneet ylähampaat ja se on selvästi vaikea syödä nyt. :S

        Tämä poikkeaa vähän aiheesta, mutta kuinka monta hammasta kanilla on?


      • tania78
        Kaninomistaja kirjoitti:

        Eli millä näitä kaninhampaita nyt voi itse leikata? Meillä on Nöpöllä kasvaneet ylähampaat ja se on selvästi vaikea syödä nyt. :S

        Kynsisaksilla. Varo, ettei kieli jää väliin.
        Ehkä kuitenkin on parempi jos ensin käy eläinlääkärillä katsomassa kuinka se tehdään.


      • kanien_PARAS_ystävä
        Kaninomistaja kirjoitti:

        Eli millä näitä kaninhampaita nyt voi itse leikata? Meillä on Nöpöllä kasvaneet ylähampaat ja se on selvästi vaikea syödä nyt. :S

        Kanin hampaita EI SAISI itse mennä leikkaamaan, asia voi pahentua pehemmin!
        Jos kanin hampaat ovat pitkät, niin pitäisi mennä Eläinlääkärille!
        Ei missään tapauksessa itse leikkaamaan!
        Ja Hampaiden kasvun estää kovat ruuat(jotka sopivat kanille)
        Tässä niitä jotka estävät hampaiden liika kasvua:
        -OKSAT
        -NÄKKILEIPÄ
        -KUIVATTU RUISLEIPÄ
        -Porkkana
        -JA MUU KANILLE SOPIVA

        ettekö tiedä, että Eläinlääkärit on sitä hampaiden leikkuuta varten,
        katoin kerran ohjelman, jossa joku tyyppi oli leikannu kanilta ite hampaat nii Eläinlääkäri....
        JOTEN ITE EI SAA LEIKATA!


      • inttsuu
        werkku kirjoitti:

        vitamiiniliuosta saa siis apteekista ja sen nimi on TEHOVITOL. Kissoille 10-20 tippaa päivässä, hamsterit, marsut ja kanit 20 tippaa päivässä, rotat ja hiiret 10 tippaa päivässä, pienet häkkilinnut 10 tippaa/2 lintua. vitamiiniliuos sisältää kymmenen elintärkeää vitamiinia: A-vitamiinia, D-vitamiinia, E-vitamiinia, B1-vitamiinia, B2-vitamiinia, B6-vitamiinia, B12-vitamiinia, Na-pantoten vitamiinia, nikotinamid vitamiinia, ja biotin/biotiinia.

        Meidän luppakorvan hammas katkesi ja emme itse tiedä milloin se on katkennut.
        huomattiin tänään siskoni kanssa se ja huolestuttaa kovasi.
        joudutaanko se lopettamaan?
        pitääkö toista hammasta leikata, niin että siitä tulee saman pituinen?
        pitääkö soittaa tai käyttää eläinlääkärillä?
        mitä pitää tehdä??
        auttaisiko tuo Tehovitol yhden hampaan katkeamiseen?
        olisin tosi kiitollinen neuvoista!=)


      • Abc12345abc
        satsuki kirjoitti:

        mun kanin toinen ylähammas on myös katkennu! enkä tiiä mitä pitäs tehä?? kasvaako se takas?? vai ei? oon ettiny vastausta joka paikasta!!??

        Minunkin pupulta katkesi 3 hammasta mutta hyvin on kasvanut takaisin 😊


    • mummeli 80

      kanini puri mummoani ja sit mummoni löi siltä hampaan irti!!!!!!!!!!!mut sit se kasvo takas viikon kuluessa
      mul on kans ollu toi ongelma mut nyyykyyyyään mummoni pusuttelee kain kanssa päivät pitkät

    • Belyj merin bba.

      siis voi vittu tota toiseksi viimesintä kommenttia, toi mummo juttu.
      NIIIN älyttömän lissuviesti, jos ei mummo sitä kovaa lyöny eikä kani loukkaantunu ,niin.. no huh : o..
      Mun kanilla on kasvanu kummatkin ylähampaat, ja toisen puoleinen alahammas pitkäksi, vasen alahammas on normaali, pitäisi mennä eläinlääkärille? sillä on jatkuvasti kuivatettua ruisleipää, paksuhkoja puun oksia,(haapaa kuorineen lehdet) yms kanin nappuloita.
      Tuntuu et sillä kasvaa turkki, kynnet, hampaat, luonne ja samalla kaikki muukin ihan liian nopeasti tjn, tai sit vaan kuvittelen, mut sais hidastaa tota kasvua monessa asiassa :D

    • tania78

      Hampaiden kasvu johtuu yleisimmin purentaviasta ja vaatii elämän pituista hoitoa. Tässä tapauksessa kova purtava hidastaa, ei poista ongelmaa. Hampaat kasvavat kovasta huolimatta.
      Eläinlääkäri neuvoo hampaiden leikkuussa. Samalla tavalla he leikkaavat hampaat kuin sinäkin. Kun oikea kulma ja tapa on neuvottu on kania ihan turha viedä lääkärille. Hampaiden leikkuu onnistuu siinä missä kynsienkin leikkuu.
      ( tietysti osa lääkäreistä haluaa rahastaa helpolla toimenpiteellä... ) :(

      Itse leikkasin aikoinaan oman kanini hampaat, eikä mitään ongelmia koskaan ollut. Eläinlääkäri näytti kuinka se tehdään. Eli hyvän ja pitkän elämän.

    • kaniini12

      Apua!!! Siivosin tänään kanini koppia kun olin siivonnut sen otin kanin syliin ja olin laittamassa sitä koppiin mutta se hyppäsi sylistäni ja siltä katkesi toinen hammas ja myös verta tuli jonkin verran. Eikai kania pidä lopettaa? Kertokaa mitä pitäisi tehdä!!

    • wrfegee

      Käytä sitä ensinmäisenä eläinlääkärillä, ei sitä kukaan voi täällä parantaa. Hammas kyllä kasvaa takaisin, mutta kani saattaa tarvia antibioottikuuria jottei haava tulehdu. Ell kyllä tietää mitä tehdä ja opastaa sinua.
      Hampaan kasvaessa takaisin sen yläpuolinen hammas ei pääse kulumaan joten se kasvaa todennäköisesti ylipitkäksi, tarkkaile hampaiden kasvua viikottain ja vie kani eläinlääkärille tai muulle osaavalle henkilölle (kasvattajalle, ei eläinkauppaan) jotta hampaat voidaan tasoittaa.

    • LollipopRabbit

      IHMISET!
      Käyttäkää järkeä jos kaninne hampaat ovat kasvaneet liiiiiiiiian pitkiksi että niitäon itse vaikea leikata viekää eläinlekurille!
      Jos taas hammas on katkennut niin voitte vaikka soittaa eläinlääkärille ja kysyä mitä tehdä. Lääkäri yleensä pyytää tulla vastaanotolle, mutta itse olen vienyt kanini jopa turhaan lekurille koska olen ollut niin huolissani ;D

    • Kanifani

      Kokeile..auttaisiko..keppi..porkkana?..tai..jokin..muu..kova..purtava::)

    • Tinka3

      Miten opetan kanin olemaan selällään esim. hampaita tarkistuttaessa? Olen yrittänyt opetella että kani makaa jalkojeni päällä ja sitten yrittänyt tarkistaa hampaat, mutta kani vain räpiköi. Ja sitten vielä: miten voitan kanin luottamuksen? Joskus kun yritän saada kanin syliini se menee pakoon. Johtuuko se vain siitä että se haluaa olla rauhassa? Olen tosi rauhallinen ja sen ei pitäisi johtua siitä että se pelkää minua. :)

      • vieras4

        Itse olen alusta alkaen leikannut kanien kynnet näin, että kani on selällään sylissäni polvien päällä. Korvat on ollut kevyesti omien jalkojeni välissä, mikä vähän estää rimpuilua. Tai sitten toinen henkilö voi samanaikaisesti pitää kevyesti kanin mahasta/rinnasta kiinni, jolloin rimpuilu vaikeutuu entisestään.Ehkä aluksi kannattaa harjoitella pelkästään kyseistä asentoa ja vain silitellä kania ja päästää sitten pois ja antaa herkkuja, ehkä se huomaa ettei asia olekaan niin vaarallinen ja pelottava.

        Meillä esim. kynsien leikkuu sujuu mallikkaasti näin ja nykyään en oikeastaan pidä korviakaan enää jalkojen välissä. Muutaman kerran proseduurin aikana kani saattaa päästä pyörähtämään ympäri, mutta sitten vain jatketaan hommaa ilman mitään dramatiikkaa. Kannattaa vain olla tarkkana, ettei kani pääse putoamaan jos se pyörähtää ympäri.


    • kanitietäjä

      Syötä sille kovaatavaraa kuten Nakkäriä,puuta ja muuta mikä on todella kovaa
      silloin kanin purenta paraneepi

    • kakka996

      Kani on siitä vaarallinen, kun sen luonne on kuin terroristilla.
      Vaan ei mahda minulle mitään!!!!!!!!!
      Kaniini on siitä vaarallinen, kun se syö sähköjohtoja ja sen jälkeen se muuttuu radio-aktiiviseksi ja kaikki kuolevat.
      Kani vaan nauraa, törkeetä!!!!!

    • kakka996

      Kanilla on 7000 partaveitsen terävää hammasta, jotka ovat hyvät tappo-iskuissa

    • Molf

      Minun kanini on noin 9kk ja tänään kun otin sen syliin niin se hyppäsi siitä pois ja sen ala hampaat katkesivat. Toivottavastti kasvaa takasin :-)

      • Zedä

        Kannattaa viedä se lääkäriin näytille kuitenkin, tai ainakin seurata niitä hampaita. Joudut todennäköisesti leikkauttamaan niiden vastakkaisia hampaita ettei ne kasva liikaa vastavuorisesti. Ja huolehdi että kanisi syö tarpeeksi heinää että hampaat pysyy jatkossa kunnossa. Eli käytännössä muuta ruokaa tarpeeksi vähän. Pelleteistä sopiva määrä on noin 1 ruokalusikallinen / kilo painoa. Toivottavasti ei tullut purentavikaa, koska sitten voi olla että ne ei enää kulu ja joudut jatkuvasti leikkauttamaan :/


      • Molf

        Minun kanilla on nyt pellettiä niin vähän että sen hampaat ovat nyt Kyllä kasvaneet ja heinää se syö roppakaupalla mutta kiitos Zedä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14826
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      184
      1784
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1046
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      981
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      980
    8. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      976
    9. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      974
    10. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      973
    Aihe