KOKEMUKSIA SONERASTA

Uskonsa menettänyt

Kyllä se on niin, että yksikään asia ei ole sujunut Soneralla niin kuin on luvattu. Se on kuin suomalainen sanonta keskustapuolueesta, joka petää aina! Minua on huijattu asiakaspalvelussa niin monta kertaa, että en enää edes viitsi näytellä uskovani heitä. Olen monasti miettinyt saavtko he proviisiopalkkaa, vai miksi asiakaspalvelijat satuilevat niin usein omiaan. Kovasti myydään uutta liittymää ja korkeampia nopeuksia, vaikka joissain paikoissa ei edes ole mahdollista saada Soneran liittymiä. Mutta ei sen väliä, kun provikat ropsahtaa tilille.Olen reklamoinut Soneraa niin monesti aika laihoin tuloksin. Firma ei ota mitään vastuuta asiakaspalvelun puheista.Laiskuuttani en ole lähtenyt vaihtamaan firmaa ja varsinkin kun kuulee samalaisia juttuja kaikista operattoreista. Se on villiä länttä täällä suomessa tuo operaattorina olo. Voi tehdä mitä vain asiakkaille, eikä mistään seuraa sanktiota. Työllistävät vain kuluttajaviranomaisia. Vaihdan kanavaa, kun tulee Soneran mainos. En jaksa yhtään kuunnella niitä lässytyksiä.

59

2670

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Teppo1970

      Totta kai he saavat myynnistä provisiopalkkaa. Peruspalkkaa toki myös, mutta se nyt on aivan surkea suhteutettuna kaikkeen muuhun (kärttyisät asiakkaat, hallittavien järjestelmien, tuotteiden ja sisäisten toimintatapojen kirjo). En yhtään ihmettele, että yrittävät myydä puuta heinää puhelimessa. Leivän päälle ois kiva saada jotain, hinnalla millä hyvänsä. Ja vielä, kun kaikenkukkuraksi Isot Herratkin johtoportaassa hieroo karvaisia käsiään myyntilukujen noustessa, niin mikäs sen parempaa. Win-win-situation.

      Ainiin, paitsi asiakkaalle. No ei sen niin väliä. Operaattoreita kun on vain muutama, jotka kaikki harjoittavat samaa. Asiakkaat kuitenkaan tuskin hylkää kännyköitä ja internet-yhteyksiä.

    • tykkää sonerasta.NOT
    • Tyytyväinen Soneraan

      Minulla taas on aivan päinvastaisia kokemuksia Sonerasta.
      Olen ollut Soneran asiakkaana niinkauan kun Sonera on ollut olemassa.
      Mulla on useampia puhelinliittymiä,puhelimet ostettu Soneralta,televisio,useampi tietokone,myös ostettu soneralta,laajakaistaliittymä Soneralta.
      Minulla ei ole ollut ikinä mitään ongelmia Soneran kanssa,ei asiakaspalvelussa,ei toimituksissa,ei laskutuksessa,ylipäätään,kaikki on sujunut niinkuin sopimuksissa sanotaan.
      Aspaan olen saanut yhteyden silloin kun on jotain kysyttävää ollut,ja palvelu on ollut asiallista ja ammattitaitoista,olipa puhelimessa nainen tai mies.

      • Patologinen

        Oiskohan joku Sonerasta ?


    • Sonera on paras!

      Joskus kivikaudella, kun hankin ensimmäisen matkapuhelimeni ja siihen liittymän, oli valintani Sonera.
      Vuosia olin Soneran jälkeen Saunalahden asiakas, mutta vaihdoin sitten takaisin Soneraan, koska Sonera käyttää ehkäpä eniten resursseja asiakkaan pitämiseen kuin mikään muu operaattori.
      Jos sanotaan, että Sonera on kallis, niin isoista puhelinlaskuista voi mielestäni syyttää itseään ja omaa ajattelemattomuuttaan. Sonera antaa vastinetta hyvien yhteyksien, kattavan asiakaspalvelun ja monipuolisten palveluiden muodossa.

      • Soneraeioleparas

        En edes tiedä miksi vastaan 6 vuotta myöhässä mutta vastataan nyt silti... Itse pelaan paljon videopelejä ja tämmöinen ongelma on lähes jokapäiväinen. Nettiyhteys lähtee eikä tule takaisin pitkään aikaan. Vika ei ole modeemissa. Modeemi on aivan uusi. Netin kuvaus oli että pystyisi pelaamaan ilman minkäänlaista viivettä.


    • Liikkuuko kaista?

      Samoja kokemuksia Sonerasta ja kaiken kruununa on Soneran "puhelinpalvelu", josta löytyy netistä valituksia ainakin vuodelta 2007 asti. Jonotusajat 20-35 minuuttia. Asiantuntematonta palvelua. Toimituksissa ei ole tilattuja laitteita. jne. jne. Ei jää enää aikaa perheelle, kun iso osa vapaa-ajasta kuluu Soneran puhelinpalvelu jonossa. Aloin miettimään olenko aiemmin saanut missään yhtä huonoa palvelua, mutta ei tullut mieleen. Sonera vetää pohjat!

    • SonteraaaaaAaargggHH
    • EX-Sonera

      Minä lopetin määräaikaisen laajakaistasopimukseni todella heikon toimivuuden takia. Liittymä suljettiin sovittuna päivänä, mutta laskutusta ei näköjään saa millään loppumaan. Joka kerta luvataan asian olevan kunnossa ja laskun saa repiä, mutta uusi tulee aina ja kulut päälle. Nyt on jo kahdesti kuluttajaneuvojallekin luvanneet, että laskutus loppuu, mutta tokkopa onnistuu. Kyllä menee samaan kategoriaan Market-Energian kanssa, vai lieneekö muutakin yhteistä?

      • valokuitu paras

        Kun asuin Kuopiossa Senioritalossa, kuului vuokraan Soneran valokuituliittymä. Piti vain rekisteröityä ohjeen mukaan. Sitten kun piti hyväksyä, se ei onnistunut, netti ilmotti, että Soneralla jotain häiriöitä (oli lauantai). Soitin sitten asiakaspalveluun ja sieltä sanottiin, että he laittavat rekisteröinnin kuntoon. Eikä mennyt kauan kun tuli tekstiviesti, että nyt toimii. Vuoden verran asuin ja koko ajan kyllä toimi ihan hyvin. Jos oli katkoja, niistä ilmoitettiin aikaisemmin. Nyt asun pääkaupunkiseudulla ja talossa on ilmainen Elisan valokuituliittymä. Ei tarvinnut mihinkään rekisteröityä, vain piuhat seinään. Ainakin tähän asti toiminut moitteettomasti.


    • sonerawitutt+aa

      Suljettu kaikki vitn sonerat tästä huushollista kolme liittymää ja 3g netti, ni okei. Luvataan ettäjoo, mutta laskutus perkl pyörii vieläkin!!! Aspaan pitkät jonot jonottele siinä omaan laskuun!!! Karhukirjeet seuraa perässä jos ei soita...

      Taitaa olla sonera huijarilla helppoa kun rahaa tulee ovista ja ikkunoista!!! Nykyään Saunalahden-Elisan tyytyväinen asiakas.

      Haistakaa vitt* mulkkusonera.

    • IlonpäiväEronpäivä

      Ilonpäivä oli se kun Soneran määräaikaisuus päättyi, vaikka laskuja tuli sopimuksen irtisanomisen jälkeen vielä useiden kuukausien jälkeen. Laskutus ei toiminut Soneralla ja maksoin ylimääräisiä satasia siitä ilosta että pääsin yrityksestä eroon. Sukulaiset ovat myös häippässeet Soneran asiakkuudesta ja ovat nyt paremmilla mielin, kun pääsivät kalliista operaattorista eroon. Esimerkiksi Koillismaalla Sonera tarjosi 8mb/s liittymää 60€ kuukausimaksulla (Soneran monopoli).

    • Jukka.

      TAYTTA KURAA KOKO SONERA.

      Olin kymmenisen vuotta Saunalahden asiakas, kun nyt päätin vaihtaa Soneraan.
      Valitsin Soneran ja DNA:n väliltä. Kyseessä on pienen yrityksen mobiilivaihde-palvelu ja liittymiä on reilu puoli tusinaa.

      Sanoin myykälle heti kärkeen, ja monta kertaa, että meillä on iPhone 3Gs raudat, emmekä ota nelosia, vaan venttaamme femmoja.

      Liittymien datanopeus romahti entisestä lähes seiskasta YHTEEN megaan toimipaikallamme.

      Koodasin myyjälle kysyäkseni missä vika on? Vastaus kuului: Teillä on liian vanhat raudat. iPhone 4 on eka appeli, joka tukee Soneran verkkoja.

      Mahtavaa.

      Kysyin, etteikö tullut mieleen olla hieman monisanaisempi myyntihetkellä, vaikka kaupanteko olisikin todennäköisesti siirtynyt syksyyn. Myyjä änkytti jotain epämääräistä puhelimessa ja oli kovasti kiitollinen, kun sanoin sinnitteleväni syksyyn asti tällä surkeaksi muuttuneella puhelimellani.

      Pari viikkoa myöhemmin olin saanut lukuisia palautteita, ettei firmaamme pääse puhelimitse läpi. Meni hermot, ja ostin iPhone 4S luurin vasten tahtoani. Eihän liiketoimintaa viitsi sössiä Soneran vuoksi.

      Toisin kuin myyjä väitti, niin iPhone 4S EI ole nopeampi, kuin 3Gs Saunalahden verkossa. Ei edes Helsingissä.

      Lisäksi uusi puhelin vaihtaa verkon laatua aika taajaan ja esimerkiksi WhatsApp -messenger ei pysy aktiivisena, vaan kilauttaa parinkin tunnin viiveellä viestit läpi.

      Olen äärimmäisen pettynyt Soneran laatuun ja asiakaspalveluun. Nyt varmaan kesälomatkin haittaavat palvelun tuottamista, mutta kun eivät vastaa edes soittopyyntöön puolessatoista viikossa!

      Myös liittymät kaupannut myyjä on lomalaitumilla.

      Ja vielä sellainenkin gäppi, että lankaliittymistä faksin oli määrä jäädä käyttöön, mutta sekin oli pyydetty lopetettavaksi Elisalta, ja Elisa ei voi tehdä asialle mitään.
      Toisin sanoen faksilinja on poikki määräämättömän ajan, koska Soneralta EI saa palvelua.

      Suosittelen väistelemään Soneraa.


      ps. En muista koska viimeksi puhelinlaskuni olisi ollut yli 85 euroa ja juuri hetki sitten kilahti viesti kapulaan: Olet käyttänyt 80% Netti-palvelustasi. Mikäli raja täyttyy tämän lskutuskauden aikana, saat tekstiviestillä ohjeet lisätilausmahdollisuudesta. T. Sonera
      Saunalahdella oli rajaton netti ja puheaikaa, viestejä, multsareita 12000 kpl/min ja KOSKAAN ei mennyt yli.

      MINULLA ON ISO IKÄVÄ SAUNALAHTEA!

      • JK_80

        Muistuttasin nyt, että tää Saunalahden rajaton netti on RAJOITETTU 1Mb/s. Eli todella hidas on. Nyt kun omistat älypuhelimen joka tukee Dual-Carrieria niin kysyisimpä vaan että mitä sä sillä teet? Eihän se 4s ole nopeampi, kun sun tiedonsiirtos on rajoitettu siihen tiettyyn nopeuteen. Ottasit hieman selvää asioista, ennenku jakelet risuja.


      • kuttaperkaa kele

        Sama juttu Tampereella . Verkko todella surkea . Joudun kanssa palaamaan Saunalahteen verkon takia,vaikka ei tuokaan yhtiö kyllä palvelutasoltaan mitään kovia pisteitä saa .Nyky yhteiskunta nyt vain on sellainen,että asiakas on sivuseikka , kuin vain liikevaihto on kunnossa . No , Soneraan älkää ainakaan verkon huonon kuuluvuuden takia vaihtako , siellä asiat tältä osin huononee .


    • TRFD

      Erään iäkkään sairaseläkkeellä olevan tuttavani kännykkä tuli tiensä päähän viime keväänä. Hän marssi Helsingissä Expert-ketjun kauppaan ja pyysi saada perusmallin, koska käyttää kännykkäänsä VAIN puhumiseen, ei edes tekstareita lähetä. Hänelle myytiin älypuhelin kalliin Sonera-liittymän kera.

      Kun hän ei edes osannut käyttää kännykkäänsä, se suostuttiin lopulta vaihtamaan yksinkertaisempaan ja maksujakin pienennettiin. Tehtiin määräaikainen sopimus.

      Vilkaisin eilen sopimusta. Häneltä velotetaan yhä maksuja internetin käytöstä vastoin hänen tahtoaan. Kun hänen sopimuksensa päättyy, pidän huolen, että hän vaihtaa operaattoria ja hankkii esimerkiksi Saunalahden Norpan, jolloin hänen puhelinkulunsa putovat pienimmillään pariin kolmeen euroon kuukaudessa.

      Huijaamalla voi saada rahaa jonkin aikaa, mutta ei jatkuvasti.

      • kytkykauhuinen

        >>Huijaamalla voi saada rahaa jonkin aikaa, mutta ei jatkuvasti.


    • Ei Soneraa enää!

      Kannattaisko siirtyä paskasta Sonerasta Saunalahteen?

      Itelläni oli Soneran nettitikku ensimmäisenä nettitikkuna, joka osoittautui paskaksi. Nopeusrajoitukset oli se ongelma. No sitten siirryin Saunalahteen, ja tyytyväinen oon!

      • SONERAN HUAWEI

        Mulla SONERA ja ikinä en pääse tällä mihkään. Eilen jo yritin tätä kirjoittaa mut eihän se toimi ei ikinä. Mitä pitäisi tehdä. Miks ei niillä oo mitään vastuuta palveluiden laadusta. Missä on kuluttajan suoja. Ikinään en osta soneraa niin kahjo en oo.


    • THV1

      Vaihdoin soneran liittymän kaksi kuukautta sitten, ja nyt lähti vaihtoon. Asiakaspalvelu pereestä, katteettomia lupauksia mm netin suhteen.. Pitäisi olla 2mbs netti, mutta kertaakaan en ole testissä saavuttanut edes 512kbps:ää.. Mittaukset oulun keskustan tuntumassa eri puolilla, ei pitäisi katveista johtua.. Mittaukset 174kbps- 355kbps... Saunalhti antaa megasella yhteydellä 1,5 samaan aikaan.. Testattu aamuisin päivisin ja illoin, eli ei voi aina olla ruuhkahuippukaan.. Saunalahteen vaihtuu..Aikoinaan sonera oli mielestäni operaattoriykkönen, nykyään viimeisten joukossa!

    • Chisman

      Olen ollut aikanani Dna:n asiakas. Asiakkuus vaihtui Saunalahteen siinä vaiheessa kun dna oli poistanut sähköpostitilini ilman mitään syytä ja siellä meni tärkeitä asioita kuten talon pohjakuvia jne. Dna ei suostunut korjaamaan asiaa.
      Saunalahden nettiliittymä toimi reilun vuoden moitteettomasti kunne sitten alkoi pätkimään....nyt vielä on Saunalahden liittymä, mutta pätkii koko aika. Olen maksanut täyttä hintaa koko aika tästä, että saan väh 5min välein uudelleen yhdistää netin, asia ei korjaannu mitenkään, paitsi kuulemma jos tekisin uuden määräaikaisen sopimuksen niin siitä voisi olla apua....no enpä tee.
      Kokeilin myös Soneraa, mutta se ei toiminut alkuunkaan.
      Joten eipä ole kovin huippu hyviä kokemuksia mistään. Mutta Soneralla ovat kovin ystävällisiä ja nettitikun palautus toimi hyvin.

    • computer2

      Sonera on paras ei valitusta:)

      • Kiitettävästi suojau

        Sonera on hoitanut itsensä kiitettävästi turvaan asiakkaiden yhteydenotoilta. Soitin tänään kolme kertaa heidän palvelunumeroonsa ja joka kerta yli kahden minuutin odotuksen jälkeen automatiikka kertoi, kuinka asioita voi hoitaa myös nettisivulla. Heti sen jälkeen puhelu katkaistiin.
        Nettisivustoilla ei ole edes suoraa sähköposti osoitetta. En halua rekisteröityä kenenkään sivuille, siksi, että saisin edes jonkinlaista asiakaspalvelua.
        Hanurista!


      • Kiitettävästi suojau kirjoitti:

        Sonera on hoitanut itsensä kiitettävästi turvaan asiakkaiden yhteydenotoilta. Soitin tänään kolme kertaa heidän palvelunumeroonsa ja joka kerta yli kahden minuutin odotuksen jälkeen automatiikka kertoi, kuinka asioita voi hoitaa myös nettisivulla. Heti sen jälkeen puhelu katkaistiin.
        Nettisivustoilla ei ole edes suoraa sähköposti osoitetta. En halua rekisteröityä kenenkään sivuille, siksi, että saisin edes jonkinlaista asiakaspalvelua.
        Hanurista!

        Morjesta Kiitettävästi suojau,

        Mihin numeroon soitit, mitä valikkovalintoja teit, ja monenko aikaan soitit? Voisin ilmoittaa tekniikkaan että meillä on puhelut katkeilleet. Näin asioiden ei pitäisi olla.

        Millainen kysymys sinulla olisi, voisinko auttaa sinua täällä, tai ainakin opastaa tiedon/avun alkulähteille?

        Meillä ei ole tosiaan suoraa sähköpostiosoitetta, mutta meille kylläkin voi laittaa lomakkeen kautta sähköpostia Omien Sivujen kautta. En aristelisi sinne rekisteröitymistä, siinä on toinenkin hyvä puoli nimittäin siellä pääset tekemään muutoksia liittymiisi/näkemään saapuneet laskut ja vaikka tarvittaessa tulostamaan ne, ja paljon muuta.

        Mutta jos et halua sinne rekisteröityä, riippuen kysymyksestäsi/ongelmastasi, meillä on olemassa myös esimerkiksi soittopyyntöpalvelu. Siinä asiakas pääsee napsimaan netissä olevasta kalenterista itselleen sopivan soittoajan, ja meiltä soitetaan ko ajankohtana. Kätevä palvelu, etten sanoisi.

        Mutta tosiaan, riippuen asiasta, yhteydenottotavat/kanavat vaihtelevat, kaikkia asioita ei pysty hoitamaan samalla tapaa. Se, mikä kanava sopii mihinkin tilanteeseen, siitä löytää tietoa tuolta --> http://bit.ly/Ywq5cF (soittopyyntöpalvelu löytyy esimerkiksi kohdasta "Kysy verkossa".

        Tero@SoneraPartio


    • Selityksiä viikko

      Vaihdoin kännykkän vanhemman iPhonen uudempaan malliin ja samalla vaihtui sim-kortti. Vaihto tapahtui 30.4 ja liittymä ei toimi vieläkään. Asiakaspalvelussa (muka) eivät osanneet sanoa muuta kuin kytkeytymisongelma eikä mitään tietoa milloin liittymä avautuu. Sonera liikkeessä sama selitys ja olisin halunnut purkaa sopimuksen väittivät ettei se käy kun vikaa yritetään korjata. Käsittämätöntä touhua.
      Hyvät ihmiset KIERTÄKÄÄ KAUKAA KOKO SONERA ja sen sanelu politiikka.

      • Hei "Selityksiä viikko",

        Törmäsit vikaan joka oli meillä viime viikolla, se oli tosi harmillinen monellakin tapaa, eikä vähiten siinä mielessä ettei kukaan esim. asiakaspalvelussa tai kaupassa voinut mitään notta oltais saatu ko vian kohdanneet liittymät toimimaan :(

        Vika ilmeni esimerkiksi uusien liittymien avauksien yhteydessä, tai jos olemassa olevaan liittymään vaihdettiin uusi kortti, ne eivät lähteneet toimimaan ns. online kuten normaalisti.

        Vika on korjattu, ja avaukset sekä korttien vaihdot toimivat kuten pitää.

        Tero@SoneraPartio


    • TeliaSontera

      Komppaan, kusettavat minkä ehtivät, mutta ei siinä ole mitään uutta. Samaa paskaa joka paikassa (ainakin melkein). SuomiCom ei ole vielä kusettanut, vaikka olen ollut jo viisi vuotta asiakkaana.

      https://sonera-teliasonera.jottit.com/

      • ShitSonera

        Mainittakoon, että SuomiCom on myös laskenut hintoja (melkein) aina, kun olen jaksanut vaivautua "kalliista" hinnoista valittamaan. Koskapa Sonera laskisi hintaa, kun soitat sinne ja olet tyytymätön, never!


      • Rick Astley
        ShitSonera kirjoitti:

        Mainittakoon, että SuomiCom on myös laskenut hintoja (melkein) aina, kun olen jaksanut vaivautua "kalliista" hinnoista valittamaan. Koskapa Sonera laskisi hintaa, kun soitat sinne ja olet tyytymätön, never!

        Kyllä ne aina on laskeneet hintaa jos on sitä pyytänyt, mutta ei ne sun puolesta sitä puhelinta voi käyttää :) Pyydänkin teitä itkijöitä katsomaan peiliin, ota paketti joka riittää älä puhu liikaa palvelupuheluita kun nykyään on monta portaalia esim. etsiä numeroita ettei sinne numeropalveluun tarvitse soittaa ja ottaa 20€ puhelinlaskua kun 2min palvelupuhelusta.


    • ei ikinä!

      Vaihtoon menee sonera täälläkin, aivan laiskaa ja saamatonta koko asiakaspalvelu, ei mitään ammattitaitoa. Uskokaa vaan mitä lehdissä lukee, kaikki ne haukut sonerasta on totta ja lisää on luvassa.

      Meille lähetettiin palvelusopimus mutta kappas vaan, koko sopimuspohja oli aivan eri palvelulle....en ymmärrä miten tuollaista voi edes tapahtua. Ei mitään ammattitaitoa, en tiedä mistä ojasta hommaavat ihmisiä sinne asiakaspalveluun.

      Äläkää missään tapauksessa ottako soneraa, joudutte soittelemaan heillepäin heidän vihreistään ja jonottamaan ja kulutatte omaa aikaanne. Ja tätä joutuu tekee vielä todella usein!

    • Saunalahti rulez!

      Minulla oli Soneralta ostettu puhelin ja nettipaketti 1 GB. Oli joskus muutama vuosi sitten. En silloin vielä ollut nörtti enkä tiennyt miten paljon voi dataa käyttää tuolla paketilla. Tarkoituksenani oli kuunnella musiikkia verkon yli. Noh ensimmäisenä päivänä kun puhelin ja netti tuli, datakatto iski, koska olin kuulemma ladannut puhelimen päivityksiä ja käyttänyt nettiä paljon. Ok, sanoin, eipä ollut langatonta verkkoa vaikka kiinteä olikin laajakaista.

      Ostin lisäpaketin, pettymys oli suuri, koska se olikin taas sama hikinen 1 GB. Palvelun kuvauksessa tietenkin sanottiin voit ostaa toisen nettipaketin blaa blaa ja käsitin niin, että nopeus palautuu koko loppukaudeksi. Näin ei ollut ja Sonera alkoi toden teolla vituttaa. Pisti harmittamaan kun en avannut liittymää suoraan Saunalahdelle.

      Soitto Soneran asiakaspalveluun. Siellä asiakaspalvelija sanoi että kokeile ladata musiikit Offline-tilaan. Hä, vastahan kerroin, että silloisessa valokuitukohteessa netti tuli suoraan seinästä... Pisti jonkun 3 GB paketin joka kuulemma riittää. Noh hyväksyin, koska ei suostunut antamaan mitään rajatonta pakettia vaikka 0.5 Mbps ja 10 € kuussa.

      Noh ei auta kun elää muutama päivä. Musiikit päälle ja menoksi siis aivan täpötäydellä paketilla. Ei helvetti, koko matkalla Multisillasta Tampereen keskustaan musiikki lähes tulkoon pätki. Siis kenttä oli huono ja tukiasemia hiton vähän. No hemmetti eihän tuollaisella tee hevon hittoa. Soitto asiakaspalveluun ja pyysin loppulaskun ja kerroin ongelmistani.

      Maksoihan se, 100 euron sanktiomaksu, puhelin normaalihintaan ja vielä kausimaksut kuukaudelle, mutta oli kaiken sen vaivan arvoista. Nyt minulla on ollut monta vuotta Saunalahden puheliittymä ja kiinteän netinkin olen Elisalta tilannut. Elisan mobiiliyhteys kännykässä toimii vaikka missä eikä Spotify pätki juuri koskaan. Eikä tarvitse datarajoja kytätä.

      Laskut ollut kohdillaan. 100 Mbps / 5 Mbps netti 39,90 € ja puheliittymä tällä hetkellä 21 Mbps, 5 000 min, 5 000 sms 14,85 € kk vuodeksi. Sitten katson mitä teen ja varmasti Saunalahden pakettia tarjouksen jälkeenkin. Kyllä se Elisa vain toimii että en enää Soneran hanuriin tunge edes nettitikkua. Pitäkööt paskansa. Ja tämän jälkeen koko lähisukukin vaihtoi Sonerasta ja ei ole kukaan valittanut! Päin vastoin, Sonera ei enää ole vituttanut.

    • Sonera kusettaa

      SONERA VIHO VIIMEINEN PULJU! Yrittävät huijata sekä vedättää sen minkä pystyvät. Äitini joka on jo eläkkeellä meni kyseisen puljun asiakaspalveluun, ja halusi ilmaisen data yhteyden, joka taloyhtiössä oli käytössä. Jotenkin nuo onnistuivat suostuttelemaan hänet ottamaan melkein 30e/kk maksavan internet liittymän ilmaisen sijaan. Valitettavasti itse huomasin tämän vasta vuoden kuluttua, ja menimme sen heti vaihtamaan. Vetosivat edelleen ilmaisen liittymän hitauteen max 2 megaa??? johon totesin että ei eläkeläisillä ole mikään kiire. Saimme sen sitten vihdoin vaihdettua. Mutta vielä piti kusettaa tämänkin jälkeen! Kysyivät että pidetäänkö internet kytkettynä seuraavan kk 4 päivään asti, koska tuon ilmaisliittymän boksi tulee vasta viikon päästä. No en osannut ajatella siinä vaiheessa että he laskuttavat koko kuukaudelta! Joten eläkkeellä oleva äitini sai sitten loppulaskun, joka oli melkein 60e! eli veloittivat siitä neljästä päivästä sen 28euroa. Melkoisia pellejä! Lisäksi olivat sitten onnistuneet vielä myymään äidilleni gsm liittymän, jossa oli kiinteä kk maksu. Ei siinä mitään mutta se vaan oli kaikilla herkuilla oleva liittymä, ja puheaikaa 600min, 100 txt viestiä sekä internet. tämä oli äidilläni ollut 2 vuotta, ennen kuin tuli puheeksi että se on päättymässä. No äidilläni on vanha puhelin, jossa ei siis ole edes internet mahdollisuutta, ei lähetä tekstiviestejä, ja puhuu max 200min kuukaudessa. JOTEN TÄSTÄ VOI JOKAINEN JO PÄÄTELLÄ SONERAN MORAALIN ASIAKKAIDEN PALVELUSSA! Täysin vastuutonta kusetusta siis.

      • Moikka "Sonera k*settaa"

        Tässä on vähän vaikea sanoa, millainen myyntitilanne on ollut "puljussa", mistä asioista on keskusteltu ja miten on päädytty tähän nopeuteen.

        Jos mm. liikkuvaa kuvaa tulee katseltua niin jo omakohtaisen kokemuksenikin perusteella suosittelen nopeampaa yhteyttä käyttöön kuin 2M. Jos hinnoissa välinopeus tulee kalliimmaksi kuin tarjouksessa oleva nopein yhteys niin keskustelu asiakkaan kanssa kertoo vaikuttaako se asiakkaan päätökseen. Nämä tarjouksethan vaihtelevat säännöllisen epäsäännöllisesti.

        Miksi boksi piti vaihtaa? Oliko kyse, että käytössä oli Sonera Viihde ja sen mukana tullut modeemi? Tällöin ainakin on ennen pitänyt vaihtaa modeemi/reititin toisenlaiseen. Tämän voi ostaa itse tai tilata Soneralta postiin tulevaksi. Yhteys on toiminut vaihdokseen saakka entisillä ehdoilla.
        Hitsi vie kun en näe tarkemmin mitä siellä on oikein käynyt. Olittehan yhteydessä asiakaspalveluun tästä laskutusasiasta? Sisältyikö tuohon 60e laskuun myös tilattu modeemi? Modeemeista meillä on ollut monesti tarjous 29e joka selittäisi laskun loppusumman.

        Mites tuo puhelinpuoli? Onko se jo soitettu kuntoon tai asioitu Sonera Kaupassa? Tässä tilanteessa ei nähtävästi ole ollut ollenkaan tiedossa millainen puhelin on käytössä äidilläsi tai ei ole saatu riittävästi tietoa? Asia kyllä saadaan kuntoon. Alustavia laskelmia mitä liittymä maksaa, voi tehdä täällä: http://bit.ly/1epFYcy
        Voisiko äitisi antaa sinulle oikeudet hoitaa hänen liittymäasioita puhelimitse? Tällöin voisimme sinun kanssasi myös tarkastella hänen liittymällä tapahtuvia asioita ja halutessasi (ja jos äitisi antaa luvan) sekä tarpeen niin vaatiessa tehdä muutoksia liittymille.

        En mitenkään aliarvioi tapahtunutta, koitan mielessäni saada kuvaa mitä oikein on tapahtunut tässä.
        Soitattehan tai asioitte meidän verkkopalvelussamme, jotta saamme asiat selvitettyä: http://bit.ly/1e0AcOb

        Selene@SoneraPartio
        www.sonera.fi/sonerapartio


    • jotain rajaa

      Millä opilla Sonera on saanut luvan periä huomautusmaksusta 40 euroa! Huomautus suurempi kuin koko lasku!
      Itsellä 30 vuotta soneran asiakkuutta, mutta nyt keljuttaa sikäli että eri firma pitää hakea!
      Joku roti pitää olla ryöstämisessäkin, kohta ei pikkuyrittäjä voi pitää viikon lomaa kun pitää laskuja kytätä-

    • soneraonpaskaa

      sonera on paskaa.

    • hjjmk

      Rahastaa asiakaspalvelupeluilla. Lisäksi jouduin soittelemaan useasti saman asian takia, kun kukaan ei osannut sanoa mitään. Vasta oli asiakaspalvelussa nainen joka vain odotutti eikä osannut juurikaan vastata kysymyksiin. ihmettelin tätäkin, tuntuu että haluavat vaan mahdollisimman pitk-n puhelun josta asiakas joutuu maksamaan, vaikka olennainen jäisi selvittämättä. Jätin heille myös soittopyynnön ja ei kuulunut mitään. Mokkulat aivan **********. Mitä hyvää tässä firmassa on?
      Onneksi on paljon muita joilta voi pyytää ja ottaa palvelua. Ennen se sonera ooli ykkönen, nyt viimeinen , ainakin minulla. Sapettaa syvästi.

      EI ENÄÄ SONERAA!!! mikä tahansa muu käy.

    • wil-dna

      Kannattaa lukea Sonera blogista pieyrittäjien kokemuksia sonerasta.
      " Kummastuttaako 40€ maksumuistutuslasku"

    • tyyyytyväinen

      Kyllä sonera osaa kusettaa, jostain tempaisivat kanavapaketille 12kk määräaikaisuuden, en ole edes avannut koko paskaa. Älkää ihmiset haksahtako soneran puhelinmyyjien paskapuheisiin, kyllä ne osaa sanoa paljon sanomatta mitään ja ennen kuin huomaatkaan olet loukussa jossain määräaikais sopimuksessa. Maksaa minulle n.300e tyhjästä. Ja mahdotonta valittaa tai perua sitä paskaa, valitin tosin kuluttajasuojaan, saa nähdä saako ne mitään aikaan.

    • Kiki294

      En suosittele soneraa kellekkään. Asiakaspalvelu aivan hanurista, liittymät eivät vastaa lupauksia ollenkaan. Dna:lla olen ollut nytten jo pari vuotta, ja siellä pysyn! Asiakaspalvelu moitteeton ja nopea, liittymät vastaavat lupauksia ja hinnat ovat järkevät. Ja jos on esim. kuuluvuusongelma niin he purkaavat vaikka määräaikaisen sopimuksen. Soneralla tuo EI onnistunut mitenkään ja jouduin maksamaan kahdesta liittymästa.

      • Apex666

        Todellakin samaa mieltä sinun kanssa Kiki294. Asiakaspalvelu on todella huonoa ja minkäänlaista joustoa asioiden suhteen siellä ei tunneta.


    • Kaukalonpekka

      Soneran kännyliittymä ja netti, sähkösopimus market energian kanssa, kaikissa ihan hel...isti vikaa. Netti ei toimi, kännykkälaskut mitä sattuu ja asiakaspalvelu todella syvältä. Onneksi adsl määräaikaisuus loppuu kohta, ei jaksa enää soitella asiakaspalveluun. Market energia ja sonera, samanlaisia firmoja.

    • SONERASHIT

      SONERASSA EI KUKAAN TIEDÄ MITÄ LASKUTUKSESSA TAPAHTUU.
      VIRHEELLISIÄ TUPLALASKUTUKSIA YMS

      • TZ11122

        Sonera ja sen tytäryhtiö Sergel ovat nykyisellään rikollisjärjestöjä.


    • Paskayhtiö

      Tilasin Laajakaistan soneralta lupasi lähettää modeemin kanssa kotia 2-5 päivän sisällä mutta on menossa jo toista viikkoa eikä näy missään o.Ö eli älkää odottako liikoja kyseisetä firmasta. Ennen laskutkin mennyt miten sattuu ja hinnat vaihdellut luvatusta hinnasta kalliimmaksi

    • UudestaanSonera

      Mulla ei ole ollut ongelmia Soneran kanssa ihme ja kumma. Tilasin siirron
      takaisin Soneraan. L plus liittymä.
      Viivästytin siirtoa niin että siirtyy vasta
      Lokakuun lopulla nykyisestä Globetelistä. Yksi syy oli halpa käyttö
      Balttiassa ja Skandinaaviassa. Sekä
      600 Mt datasiirto EUssa. Täällä on
      muistaakseni 1800 Mhz tukiasemat.
      Joten teoriassa pitäisi siirtää nopeasti.
      Toivottavasti Sonera ei ala "töppiä"
      mun kohdalla!

    • 123455

      Varoittaisin myös Soneran sopimuksista. Minulla väitetään olevan laajakaistasopimus mutta eivät pysty lähettämään minulle siitä kopiota. On kuulemma kytkykauppasopimus vuodelta 2010 ja siitä ei kuulemma pystytä sopimusta toimittamaan? En ole palvelua käyttänyt ja nyt Segelille saatavaa kuulemma yli 300! Asiakaspalvelu ei tunnu enää vastaavan kun perään sopimuskopiota :( Olen ollut puhelinliittymäasiakas 20 vuotta heillä ja siirryin DNA:lle kun Soneralla kuuluvuusongelma.

    • Jusepuse

      Sonera kyllä huijjaa ihmisiä senkun kerkeää. Itsekkin ongelmissa kyseisen firman kanssa. Jonot asiakaspalveluun on pitkät. Kannattaa kyllä pysyä erossa kyseisestä firmasta, jos suinkin mahdollista.

      • UudelleenSonera

        Mulla on nyt ollut yli 2 vk:a taas Sonera. On toiminut ihan hyvin.
        Tosin veloitettiin koko kuukausi
        kun viimenen päivä siirtyi Soneraan
        ja 3. pv jo vaihtui laskutuskausi.
        Kuulema siirtyy ensimmäisen
        kauden käyttämättömät minuutit
        ja viestit seuraavaan laskuun.
        Turhaa maksaa jos tulee melkein
        1200 min./viestiä 1200 min/sms:n
        päälle. Ei kerkeä millään käyttämään.
        Vielä asiakaspalvelusta, nimittäin
        aamulla jouduin soittamaan kun
        en meinannut päästä kirjautumaan
        Omille-sivuille. Pääsin melko nope-
        asti asiakaspalveluun menikö ehkä
        muutama minuutti. Valitsin muut
        asiat. Sain avun! Näyttää logissa
        3 min. 17 s. puhelun pituudeksi.
        Mulla ei ihme ja kumma ole ollut
        ongelmia Soneran kanssa...


    • Äkkiäirtisonerasta

      Kuvan teille antaa Soneran asiakaspalvelufilosofia: Sonera on AINOA matkapuhelinoperaattori joka otti HETI käyttöön lain salliman 40 euron maksumuistutusmaksun yrityksille. Eli jos pikkuyrityksellä on vaikkapa 40 euron puhelinlasku myöhässä, muistutuksen jälkeen lasku onkin tuplat.
      TOINEN TOTUUS SONERASTA:
      Suljin kuolleen lähisukulaisen puhelinnumeron Soneralla. Linjan sulkeminen onnistuikin heti. Mutta jostain aikaisemmasta laskusta tuli vielä maksumuistutus. Kun soitin siitä he vain korostivat että siitä tulee 5 euroa maksua ja jos aikaa haluaa pidentää yli perunkirjoituksen pitää tehdä 10 euroa maksava maksusopimus. KÄSITTÄMÄTTÖMÄN TÖKERÖÄ. Vaihdan kaikki yrityksen liittymät HETI pois Soneralta. Mielikuvani on tämä: Täysin epäystävällinen iso firma jonka päätavoite on vain laskuttaa kaikki mikä saadaan irti asiakkaalta. Sillä ei ole mitääääään väliä mitä asiakas ajattelee. Koko heidän palveluideologia perustuu tähän kokemuksien perusteella. Koko SONERAN nimi saa selkäkarvat pystyyn. Emme maksa kuolleen henkilön maksumuistutuksesta mitään. Viekööt käräjille, kuolleen luottotietoja on vaikea viedä kun pesä on jaettu.

    • Sonerapartiokatosi

      Hih hih katsokaa tätä palstaa, miten Sonera voi jatkaa vielä kun luette tämän palstan? Jopa Soneran "sonerapartio" joka on täällä vastannut ainakin yhteen viestiin...näyttää kadonneen koska kaikki haukkuvat täällä Soneraa. Kirjoitin äsken tuon äkkiäirtisonerasta-kirjoituksen. Päätin juuri että koska Sonera suututti minut yrittäessäni hoitaa kuolleen omaisen laskuasioita, puhitän lopun elämäni negatiivisten mielipiteiden esittämiseen Sonerasta. Perustan erillisen mielipidesivuston (liikeyrityksestä saa kirjoittaa vapaasti sen oikealla nimellä mielipiteitä netissä, tämä on Suomessa jo oikeudessa päätetty asia). Sivuston tehtävänä on saada asiakkaat pois Soneralta. Sinne tulee mittari kuinka moni erosi Soneralta. Google-optimoimme sivuston löytymään helposti netistä. Tälläisia asiakkaita saatte Sonera! Tästä tulee minun tärkeä harrastus.

    • jdkgawghrwghr

      Kaikki, mikä kansainvälistyy menee pilalle.
      Olen saanut soneralta vääriä laskuja liittymistä, joita en ole tilannut.
      He ovat sotkeneet minun tietoni joidenkin toisten yhteystietoihin ja lähettäneet laskut ja käyttäjätiedot minulle.
      Pahinta on ollut, ettei heidän sivustollaan ollut mitään puhelinnumeroa, eikä sähköpostia, johon olisi huomautuksen voinut lähettää. Tukikin oli vain keskustelupalsta.
      Nyt sinne on hieman osoitteita löytynyt, ehkä muutkin on valittaneet.
      Kännykkäliittymä on ainakin pelannut ihan hyvin.

    • Hitsinvimpeli

      Jos yksittäistä ihmistä joka paikassa "huijataan ja kusetetaan" toistuvasti, kannatta hankkia edunvalvoja, koska ei selvästikään kykene omia asioitaan hoitamaan.

    • Totuuksia_tässä

      Tässä tuore esimerkki Soneran törkeästä asiakaskohtelusta.
      Minulla oli (tai on edelleen!!) Soneralta itse lisäpalveluna hankittu 100 M laajakaistapalvelu ASO-asunnossa ja se sopimus oli tietty määräaikainen marraskuu 2017 asti. Sitten ASO yhtiö päättikin vaihtaa operaattoria Joulukuu 2016 ja kehotti irtisanomaan kaikki vanhat lisäpalvelut Soneralle. Sonera jopa itse lähetti kirjallisen ilmoituksen, että "Taloyhtiösi on irtisanonut sopimuksen Soneran kaapeli-TV-palveluista sekä kaapelitekniikalla toteutetusta laajakasitapalvelusta päättymään helmikuu 2017. Palvelut lakkaavat toimimasta kyseisenä päivänä." ja ilmoituksessa oli vielä lisähuomautus "Huom. Jos käytössänne on esimerkiksi Soneran kaapelikortti, maksu-TV-palveluita tai kaapelimodeemilla toimiva laajakaista, ota yhteyttä asiakaspalveluumme IRTISANOAKSESI palvelut.".

      Minä soitin heti tammikuu 2017 alussa ja kerroin Soneran lähettämästä ilmoituksesta ja sanoin haluavani irtisanoa 100 M laajakaistasopimukseni ja siihen liittyvän viihdepalvelun. Puhelun vastaanottanut henkilö teki niin ja sanoi sopimukseni irti. Hän lähetti myös minulle heti myös viestin, jossa oli ohjeet palauttaa Soneran modeemi ja päätelaite maksutta Postin kautta Soneralle. No minä palautin Postin kautta laitteet, kuten toivottiin.

      Tietysti tilasin heti DNA:n 200 M laajakaistaliittymän ja modeemin, uuden ASO-asuntoyhtiön tekemän DNA sopimuksen perusteella. Maksoin modeemin käteisellä ja ensimmäisen kuukausimaksunkin. Sitten tulikin tyrmistys Soneralta, kun soitin heille ja tiedustelin, että olihan se Soneralta tilaamani 100 M laajakaistasopimus nyt varmasti irtisanottu. Puhelimen toisessa päässä oli tovin hiljaisuus, kun vastaaja selvitteli, että mikä se tilanne on. Sitten tuli ilmoitus, että ei sitä sopimusta ole irtisanottu, vaikka minulle niin oli kerrottu ja olin jo palauttanut modeemin ja päätelaitteen heille. Eli minulta vaaditaan maksamaan 100 M laajakaista edelleen 11/2017 asti (19,85€/kk), vaikka minulla on jo käytössä uusi DNA:n 200 M liittymä TV-antenniliittymän kautta. Soneran 100 M liittymä tuli puhelinparikaapelia pitkin.

      Voitte uskoa, että olin shokissa ja äärimmäisen vihainen. Kuinka iso yritys voi kusettaa yksittäistä asiakasta näin törkeästi? Osaako kukaan sanoa, mistä haen oikeutta itselleni? Ostaisitteko Sonera nimiseltä yritykseltä mitään tämän jälkeen? Minä ainakaan en hanki yhtään mitään, mikä myydään Soneran nimellä. Tämä oli vanhalle miehelle todellinen järkytys. Todella törkeää toimintaa!!

      • Teliaonpaska

        Samaa törkeää toimintaa jatkaa Telia. Eivätkä välitä asiakkaalle aiheutuvasta vaivasta ja jopa hengenvaarasta, mikä aiheutuu heidän uskomattoman julkeasta asiakkaan juoksutuksesta ja huijauksista.


    • PPAP22

      jospa se tilanne muuttuu nyt kun tällä päivämäärällä Sonera Ja Tele-Finland jäivät historian hämäriin.

    • mikäoperaattori

      Kysympähän vaan että mikähän operaattori olisi toimiva? Ei mikään?
      - On kokemusta vain Telestä (silloin ajalta ennen Soneraa), Sonerasta, Saunalahdesta ja Elisasta. DNA oli juuri harkinnassa kun kaverin kohdalla ne sössi kaiken tv-kaapleista lähtien.
      Mahtaako Telia yhtään skarpata tässä oikeudenmukaisuudessa?
      Kuulostaa siltä että porukkaa laskutetaan vielä senkin jälkeen kun sopimus on lakannut. Johtuuko se asiakkaiden kädettömyydestä pitää puoliaan vai yhtiön härskiydestä? Tarkoitan Soneraa vaikka onkin nyt kivasti nimen muuttanut päästäkseen maineestaan.

    • Pettynytasiakas

      Aivan järkyttävän huonoa asiakaspalvelua Soneralla! Voi kunpa olisin lukenut tämän ketjun aikaisemmin ja välttänyt koko operaattorin. Myyjät puhuvat mitä ikinä keksivät tai jättävät kertomatta tärkeitä asioita. Välttäkää Soneraa jos mahdollista!

    • Moikkavaantelialle

      Telia jatkaa samaa asiakkaan totaalista kyykytystä ja huijausta!
      Välttäkää tätä pskaa kuin ruttoa!

    • ihmejakummaatouhuaa

      Joko soneralla eikun telialla toimii laskutus ajallaan? Soneralla tuli ainakin muistuslaskuja, maksoit sitten kaikki perintäkulut, vaikka laskutus hoidettiin pankin e-laskupalvelulla ja pankin sopimuksella. En ole edes pieraissut siihen firmaan sen paskakokemuksen jälkeen. Sitten kun kävi asiasta liikkeessä valittamassa, luvattiin pääkonttorista soittaa, mitään ei kuulunut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3560
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2962
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2850
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2738
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2634
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2435
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      244
      2075
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1867
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      43
      1783
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      169
      1740
    Aihe