transpositio

Moi!
Olin joskus nimimerkki Minea40 - pitkään pois oltuani profiilini pyyhkiytyi pois, enkä silti voi käyttää vanhaa nimimerkkiäni, joka on varattu?!
Transpositio - merkkini viittaa vaikeaan sydänvikaani, jonka yksi diagnoosi on valtasuonten transpositio Q20.5ccTGA. Olen - kumma kyllä vieläkin hengissä - kiitos erinomaisen kardiologini !
Kissat ovat edelleen rakkaat lemmikkini ja kaikki kummallinen kiinnostaa minua. Luonto ja sen ilmiöt erittäin tärkeitä myös.
Isoäiti ja onnellinen vaimo edelleen, joka toivoo avarakatseisuutta ja lämpöistä mieltä kaikille palstalaisille (kin)!
Kuvassa nuorimmaiseni Majk 8 vuotta, n. kuusiviikkoisena metsästä löytynyt hylätty mahdottoman rakas lapseni.
Liittynyt sitten
Muokkaa profiilia35 aloitusta · 472 kommenttia
- Aika kuluu joka tapauksessa, joten voihan sitä eri tavoin hyödyntää. Tämä on nyt hetken ollut minulle yksi sellainen. Täällä tapaa uusia persoonia ilman, että tarvitsee mihinkään lähteä ja samalla löytyy aina jotain mielenkiintoista, vaikka sitten kinailun merkeissä ;D
- Paikkakunnan vaihto ei ole tosiaankaan helppoa kaikille - sinä uskalsit!
Minä junnaan edelleen syntymäkaupungissani, enkä enää täältä ole muuttamassa. - En kadu minäkään, vaikka vaikeimman kautta on aikanaan tullut luovittua. Jälkiviisaus ei muuta mitään, ja silloin teki sen hetkisen ymmärryksensä mukaan päätöksensä.
- Nostan Sinulle lierihattuani! Kun elää täyttä elämää, ei tarvitse lähdön hetkellä katua päättämättömyyttään ja sitä ettei tarttunut tilaisuuksiin.
- Älähän nyt hötkyile! Ikävää, että sairastuit, mutta kokeile nyt kuitenkin vielä edes sitä "vakileipääsi"...
- Tuohan on kuin elokuvasta :)
- Naisesi on onnekas, kun hänellä on tuollainen mies! Minä aikanaan ilmoitin ex- miehelleni haluavani lapsen - hän totesi, että ok, sinähän sen teet?!
Tein sitten - siitä olen iloinen, mutta mies osoittautui myöhemmin kykenemättömäksi kantamaan vastuuta mistään... - Lopetin tupakoinnin 1998 - polttelin sitä ennen seitsemänkymmenluvun lopulta asti.
Kaverit ihmettelivät miten onnistuin, kun en käyttänyt laastaria tms apuja.
Kaikki alkoi siitä, kun nykyinen mieheni (silloin poikaystävä) tokaisi kerran vihjailevasti, että meidän perheessä ei ole tapana tupakoida - tarkoitti vanhempiaan ym.
Lopetin ja - kuinka ollakaan muutaman kuukauden kuluttua olimme kihloissa...sattumaako ;D
Minun nikotiinilaastarini oli rakkaus... - Siinä valmisteessa oli jotain rakeisuutta eli siis osin kuoriva tuote. Mieheni on lapsena oireillut hunajasta, joten "saunahunajaa" sopi paremmin minun löylyissä käyttää kuin, jos olisin aitoa hunajaa itseeni hieronut...
Hän ei ole yhtään allerginen hunajalle enää aikuisena ainakaan, koska on syönyt sitä ruuan mukana monet kerrat. En silloin tiennyt koko ongelmaa olleenkaan - tuli myöhemmin puheeksi omien allergioideni vuoksi. Kerroin sen hänelle toki. Nam! - Sauna onneksi sopii monenlaiseen vaivaan. Aikanaan, kun astmani sai aina minulle flunssan jälkitaudiksi keuhkoputken tulehdusta ym - saunan lempeä vesihöyry helpotti hengittämistäni.
Eihän se tietysti kaikkiin vakaviin ahtaumatautiin yms auta, mutta onneksi vointisi mukaan saat nauttia saunasta .) - : D - ihanaa! Löylyttely ja pesu samassa tilassa ja vilvoittelu saunakamarissa.
Niin meilläkin, paitsi "saunakamari" oli aika karu tila, jossa ampiaipesä ylhäällä kesäisin - se siirrettiin pois, mutta aina pykäsivät uuden :) Sauna oli keskellä lehmihakaa, ja siellä oli yksi lehmä mahdollisesti myös vasikka. Lehmä oli aina kärttyinen ja ramppasi heti perääni, kun olin saunalle menossa...kerran puski etupuolensa "saunakamarin" ulko-ovesta sisään, kun en ehtinyt muuta kuin paeta löylypuolelle piiloon oven raosta kurkkimaan tuota puhisevaa rouvaa...
Talvisin oli toisin ja nautin myös pakkasen paukkeesta tummine tähtitaivaineen. Sitten saunakahvit - minäkin sain - takan loisteessa ja unille.
Kynttilät ja saunalyhty olivat myös saunassa aina mukana.
Kerran meillä nykysaunassa katkesivat sähköt ja jouduimme kännyköiden valoa hyödyntämään...Katkos uusiutui taas seuraavalla saunavuorolla ja pistin isännöitsijälle sähköpostia, että otan ensi kerralla kynttilät mukaan ;D - Kaurismäellä on voimakkaita ihmiskuvauksia ja vähäeleisyyttä...loppu on katsomattomuutta kohdallani. Hienoa, että kansainvälisesti on osattu arvostaa.
Sitä olen aina mielessäni ihmetellyt, että: mikä siinä on, ettei suomalainen jännityselokuva tai -sarja oikein pelitä. Hyviä näyttelijöitä löytyy - onko vika kielessä, ohjauksessa vai ihan käsikirjoituksessa?
Ruotsi ja Tanska tekevät omat juttunsa ihan eri tasolla.
Nytkin Beckit, Wallanderit , Silta plus uusia (onneksi) pyörivät jo osa kolmattakin kertaa...aina jaksetaan katsella.
Simpauttajan kaltaiset (vanhat) elokuvat ovat suomalaisia helmiä...siis minun mielestäni. - Minullekin tuo elokuvan "analysointi" toisen kanssa on osa kokemusta. Isäntä ei ole elokuvateatteri-ihmisiä. Ilman häntä olisi bussireissu, joka odotusaikoineen ja huonolla säällä ei minua kiinnosta. Netistä täytyy katsella onko ilmaisella kanavalla. Olen kyllä harkinnut itselleni joululahjaksi jotakin leffakanavaa...Television maksuttomilla kanavilla kaikki kiinnostavat olen yleensä jo nähnyt .
Tykkään draamasta ja prykologisista thrillereistä - jälkimmäisissä ei tule tippa silmään...olen kova eläytymään herkkiin tilanteisiin.
Kauhua tuli katseltua aikoinaan siinä määrin, että mikään ei tuntunut enää juuri miltään. Verenroiskinta ja paikkojen rikkominen oli sitten komedia tai kauhuleffa ei kiinnosta minua yhtään.
Kankkulan kaivoa kuuntelin pikkulapsena radiosta mummolassa. Noita nokinenä ( rva Herala) oli kanssa mainio. - Fibromyalgia? Tuttavallani kiusana - häntäkin särystää saunan jälkeen - ennen tykkäsi kovasti saunoa, mutta nyt...
Toivottavasti pärjäät sairautesi kanssa muuten :) - Ei pakkopullaa tosiaankaan tarvitse syödä - ymmärrän kantasi.
- Tulee ikävä mummolan saunaa...Hunajaa minäkin joskus olen hieronut kroppaan - valmistuote (saunahunaja).
- Se Ikitie on kovasti minua kiinnostanut. Elokuvateatterissa en tosiaan käy (isäntääkään autoineen sinne ei saa raahattua) - yksin olisi tylsää, kun haluaisi toki keskustella elokuvasta.. Täytyy hommata elokuva netin kautta. Millaiset tunnelmat sinulle jäi - petyitkö/piditkö - miksi?
- Olen sanaton - voi sentään!
- Monesti sanotaan, että kirja on aina parempi kuin elokuvaversio. Päätalo olisi kyllä jäänyt minulta kokonaan väliin ellei sarjana olisi televisiosta tullut. Olen kaiketi kärsimätön luonne.
- Toisilla mainittu herkkyys, intuitiivisuus jne ovat paremmin käytössä. Uskon, että jokaisella samat "taidot" ovat, mutta niitä pitää vaalia ja niihin pitää uskoa?