Vapaa kuvaus

Ateisti, humanisti ja vastuullisuuteen pyrkivä hedonisti.

Aloituksia

18

Kommenttia

2759

1. Kristinuskon+sotkeminen+isänmaallisuuteen+on+melko+outo+ilmiö.+Ensinnäkin+kristinusko+on+tuontitavaraa.+Toiseksi+Jeesus+ei+sanonut+puolta+lausetta+jonka+voisi+tulkita+isänmaallisuuteen+kannustavaksi.+Valitio+(oli+se+mikä+tahansa)+oli+lähinnä+välttämätön+paha.+Kristinusko+on+ajanut+perinteisesti+globalisaatiota+(uskisten+slangilla+"ekumeniaa")+eikä+kansallisvaltioiden+roolia.+Olihan+meillä+kiihkokristitty+sisäministerikin+joka+meni+möläyttämään+että+uskovaisen+Raamatuntulkinta+on+suurempi+auktoriteetti,+kun+demokraattisesti+valitun+Suomen+Eduskunnan+säätämä+lakikirja.+Tuohan+on+epäisanmaallista.
  2. Yrittäisit+edes.
  3. Ateismi+on+sillä+tavala+maailmankatsomuksellinen+kannanotto,+että+se+on+osa+ateistien+maailmankatsomusta.+Maailmankatsomuksia+joiden+osa+ateismi+on,+on+kuitenkin+lukuisia.+Osa+niistä+jopa+uskonnon+omaisia+koulukuntia+kuten+muinaisen+intian++Samkhya+ja+Mimamsa.Yksi+tapa+jakaa+ateistit+(jos+ateismista+haluaa+rakentaa+jonkinlaisen+taksonomian)+on+negatiivinen+ja+positiivinen+ateismi,+joita+erottaa+se+pitääkö+jumalien+olemassaoloa+todistamattomana+vai+jumalien+olemattomuutta+todistettuna.+Itse+en+näe+noilla+suurta+käytännön+eroa.+Edustan+ehkä+enemmän+"negatiivista+ateismia"+koska+minulle+ateismi+on+johtopäätös:+ei+ole+mitään+näyttöä+jumalien+olemassaolon+puolesta+enkä+siksi+näe+mitään+syytä+uskoa+niiden+olemassaoloon.Itse+koen,+että+koko+termi+"ateismi"++ei+palvele+ateisteja+mitenkään.+Miksi+uskon+puutteelle+tarvitsee+antaa+oma+nimi?+Eihän+harrastamatta+jättämisellekään+ole+omaa+termiä.+Termi+on+syntynyt+uskovien+tarpeesta+antaa+joku+nimi+meille+jotka+emme+näe+syytä+piittata+mistään+jumalista.+Asioita,+joita+ihmiset+pystyvät+mielikuvittelemaan,+mutta+joista+ei+ole+mitään+todistetta+on+rajaton+määrä.+On+turhaa+ja+hedelmätöntä+spekuloida+niistä+jokaisesta,+että+"ei+kuitenkaan+voi+todistaa+olemattomiksi".+Russelin+teekannu+osoitti+tämän+jo+vuosikymmeniä+sitten.Vaikka+tiede+ei+ota+kantaa+jumaliin+eikä+pyri+niiden+olemattomuutta+todistamaan+(kun+mitään+todisteita+puolesta+ei+ole,+niin+miksi+pitäisi+yrittää+etsiä+todisteta+vastaan?),+niin+on+uskonnollisia+käsityksiä+(kuten+eri+sortin+kreationistit)+joiden+usko+tulee+tieteen+tontille+ja+on+osoitettavissa+tieteen+tulosten+vastaiseksi+ja+vääräksi.Siinä+mielessä+kyse+on+tiedon+ja+uskon+ristiriidasta,+että+uskovat+haluavat+uskoa+ilman+tiedollisia+perusteita+ja+ateisti+taas+eivät+näe+syytä+uskoa,+kun+ei+ole+tietoa,+joka+antaisi+syyn+uskoa.
  4. Kiinteästi.
  5. <<Huumausaineiden+käyttö+aiheuttaa+monia+ongelmia+yhteiskunnalle+ja+kuluttaa+sen+varoja+eikä+narkomaanista+ole+paljonkaan+hyötyä+yleisen+hyvinvoinnin+lisäämisen+kannalta,>>Eli+sinä,+minä+ja+osapuilleen+kaikki+tietävät+että+vahvojen+huumeiden+käyttö+lisää+lopulta+pahoinvointia+ja+vähentää+hyvinvointia,+mutta+halusit+inttää,+että+asia+ei+ole+selvä?+Sovi+itsesi+kanssa+onko+asia+selvä+vai+ei.Toiseen+viestiisi+liittyen+toistan+mitä+sanoin+aiemmin+seksuaalisuudesta:++Lähtökohtaisesti+kahden+(tai+useamman)+aikuisen+vapaaehtoisuuteen+perustuva+seksuaalinen+kanssakäyminen+on+näiden+ihmisten+oma+asia.+Minusta+tarve+säädellä+muiden+aikuisten+ihmisten+vapaaehtoisuuteen+perustuvaa+seksuaalista+käyttäytymistä+voitaisiin+luokitella+fetissiksi+ja+perverssioksi.+Mitä+se+minulle+kuuluu,+jos+sinä+pidät+piiskattavana+olosta+ja+vaimosi+sinun+piiskaamisestasi?+Pitäkää+hauskaa!Väkivalta,+lasten,+eläinten+tai+muiden+alisteisesa+asemassa+olevien+hyväksikäyttö+ja+muu+muiden+vahingoittaminen+on+tietenkin+väärin.+Esimerkiksi+raiskaus+on+väkivaltaa+eikä+seksiä+eikä+perustu+osapuolten+vapaaehtoisuuteen.<<Jos+ne+lisäävät+harjoittajiensa+onnellisuutta,+mutta+eivät+vaikuta+muiden+ihmisten+elämään+onnellisuutta+vähentävästi,+niin+ovatko+ne+silloin+hyväksyttyjä+tapoja?>>En+näe+mitään+syytä+rajoittaa+muiden+onnellisuutta,+jos+se+mikä+tekee+heidät+onnelliseksi+ei+vaikuta+muiden+elämään+negatiivisesti.