Vapaa kuvaus

Olen syntinen, kurja ja erehtyväinen ihminen. Onneksi kyse ei olekaan minusta, vaan Jumalasta, Jeesuksesta, Pyhästä Hengestä ja Raamatun sanan terveestä opista.

Aloituksia

1

Kommenttia

2424

1. Kiitos+kommentistasi.+Viime+vuonna+Wikipedian+mukaan+esim.+Yhdysvalloissa+on+teloitettu+17+ihmistä.+Eikö+siinä+yksi+tarkoitus+ole+antaa+varoittava+esimerkki?
  2. Kiitos+kommentistasi.+Ehkä+tiedätkin,+että+Mooses+oli+murhaaja.+Kuitenkin+Mooses+ei+ainoastaan+puhunut+julkisesti+homoudesta,+vaan+Jumala+jopa+valitsi+hänet+puhumaan+siitä,+ja+opettamaan+Jumalan+sanaa+ja+olemaan+sen+ajan+Israelin+kansan+johtaja.Raamattu+on+itseasiassa+täynnä+epätäydellisiä,+syntisiä+ihmisiä,+jotka+Jumala+on+valinnut+julistamaan+Jumalan+sanaa+ja+olemaan+meille+esikuvina+kristillisyydestä:+Abraham,+David,+Salomo,+Pietari,+Paavali+jne.+Itse+asiassa+jokainen+kristitty,+joka+joskus+on+julkisesti+mitään+mistään+sanonut+on+epätäydellinen+ja+syntinen+ihminen.+Eivätkä+he+sitä+edes+kiellä.+Ja+kuitenkin+Jumala+voi+käyttää+heitä.+Juuri+syntisten+ihmisen+avulla+koko+kristinusko+on+levinnyt+maailmanuskonnoksi.+Vain+Jeesus+oli+synnitön.+Mutta+jos+siteeraan+Jeesusta+suoraan+Raamatusta,+ja+sanon+että+tämän+takia+homopareja+ei+tulisi+vihkiä+kirkossa,+sekään+ei+tietyille+tahoille+kelpaa:+"Hän+vastasi+ja+sanoi:+"Ettekö+ole+lukeneet,+että+Luoja+jo+alussa+'loi+heidät+mieheksi+ja+naiseksi'+ja+sanoi:+'Sentähden+mies+luopukoon+isästänsä+ja+äidistänsä+ja+liittyköön+vaimoonsa,+ja+ne+kaksi+tulevat+yhdeksi+lihaksi'?"+(+Matteus+19+)Käsittääkseni+myös+homomies+on+mies,+ja+lesbokin+on+nainen.+Heille+Jeesus+siis+tarjoaa+tässä+Raamatun+kohdassa+vain+perinteisen+avioliiton.+Myöhemmin+hän+tarjoaa+toisen+vaihtoehdon:+taivasten+valtakunnan+takia+itse+valitun+naimattomuuden.+Nämä+ovat+ne+kaksi+vaihtoehtoa+kaikille+ihmisille.+Ja+näin+sanoi+siis+Jeesus,+joka+varmasti+oli+täysin+rehellinen.
  3. "Haluavat+elää+raamatullisesti+mutta+ainoastaan+kyttäväät+homojen+"syntejä"+samalla+kun+sulkevat+silmänsä+kaikilta+muila+synneiltä+joita+raamatussa+luetellaan."Mielenkiintoisia+ajatuksia+ja+väitteitä.+Kai+se+keskeinen+syy,+miksi+kristityt+uskovaiset+eivät+kyttää+"kankaiden+sekoittajia"+on+se,+että+"sekoittaminen"+ei+ole+kristinuskon+mukaan+synti.+Vanhasta+Testamentista+löytyy+kyllä+tällainen+kielto,+mutta+kristityt+eivät+ole+juutalaisia,+vaan+meillä+on+myös+Uusi+Testamentti.+Sekoittamisesta+ei+myöskään+määrätä+Vanhassa+Testamentissa+minkäänlaista+rangaistusta.+Kuitenkin+siellä+annetaan+"miesten+kanssa+makaamisesta"+kuolemanrangaistus:+"Jos+mies+makaa+miehen+kanssa+niin+kuin+naisen+kanssa+maataan,+he+ovat+molemmat+tehneet+kauhistuttavan+teon+ja+heidät+on+surmattava.+He+ovat+itse+ansainneet+kuolemansa."+(+3.Moos.20:!3+)Hesekielin+kirja+tuntuu+viittaavan+tähän+kuolemanrangaistukseen+kertoessaan+Sodoman+tuhon+syyt:+"+He+korskeilivat+ja+tekivät+kauhistuksia+minun+edessäni,+ja+minä,+kun+sen+näin,+toimitin+heidät+pois."+(+Hes.16:50+)+Jos+tämä+tulkinta+pitää+paikkansa,+se+tarkoittaisi+että+Jumala+itse+on+valmis+tuhoamaan+"miesten+kanssa+makaavat+miehet".+Kankaiden+sekoittajia+Jumalan+ei+kerrota+itse+henkilökohtaisesti+tuhonneen+tulikivisateella.+Ero+näiden+kahden+välillä+on+siis+aivan+oleellinen.Kohtuuden+nimissä+on+sanottava,+että+Hesekiel+antaa+muitakin+syntejä+Sodoman+tuhon+syyksi.+Synneillä+on+taipumusta+kasaantua,+ja+me+kaikki+(+jopa+kristityt+)+teemme+varmasti+useitakin+syntejä,+emme+ainoastaan+yhtä+.+Ei+siis+voida+sulkea+pois+"miesten+kanssa+makaamista"+yhtenä+Sodoman+syntinä.+Itse+asiassa+Mooseksen+ensimmäisen+kirjan+kuvaus+Sodoman+tuhosta+korostaa+juuri+tätä+"makaamisen"+syntiä.+Siinä+ei+syödä+leipää+tai+lepäillä,+eikä+kurjaa+tai+köyhää+sorreta.+Eli+tässä+on+aivan+oleellisia+eroja,+jotka+selittävät+sen,+miksi+kristityt+eivät+puhu+kankaista,+mutta+puhuvat+homoista.+Tietenkin+puhumme+syntiä+vastaan.+Siihen+Raamattukin+kehoittaa.+Missään+tapauksessa+emme+voi+puhua+synnin+tekemisen+puolesta.