Vapaa kuvaus

Olen syntinen, kurja ja erehtyväinen ihminen. Onneksi kyse ei olekaan minusta, vaan Jumalasta, Jeesuksesta, Pyhästä Hengestä ja Raamatun sanan terveestä opista.

Aloituksia

1

Kommenttia

2424

1. Kiitos+kommentistasi+ja+kiitos+suosituksestasi.+Valitettavasti+en+katso+tarpeelliseksi+lähteä+Helsingin+Kallion+kirkkoon+asti+sateenkaarimessuja+varten,+koska+se+on+ensinnäkin+pikkuisen+kaukana.+Ja+toisekseen,+en+edelleenkään+halua+käyttää+omia+kokemuksiani+ja+tunteitani+laajojen+yhteiskunnallisten+asioiden+ja+kristinuskon+opetusten+arviointiperusteena,+vaan+tukeudun+mieluummin+Raamattuun.+Raamattu+nimittäin+on+aika+tärkeä+asia+uskoville.+Omat+kokemukset+ja+tunteet+voivat+myös+johtaa+harhaan.+Minä+olen+syntinen+ihminen+ja+siten+erehtyväinen.+Homot+ovat+sitä+varmasti+myös.+Joten+jos+yksi+erehtyväinen+arvioi+toista+erehtyväistä,+siinä+on+ikään+kuin+tuplamahdollisuus+erehtyä.+Jumalan+sana+on+selvä+tässä+asiassa+eikä+Jumala+koskaan+erehdy+näissä+asioissa.+Kristillinen+uskokin+määritellään+Jumalan+sanan+avulla,+ei+ihmisten+omien+tuntemusten+pohjalta.Tämä+ei+tarkoita+etteikö+uskovainen+voisi+tuntea+myötätuntoa+tai+sääliä+kanssasyntisiä+kohtaan.+Mutta+jos+armoa+ja+rakkaus+johtaa+Jumalan+sanaa+vääristävään+tulkintaan,+silloin+on+ymmärretty+armo+ja+rakkauskin+väärin.+Eihän+se+nyt+sentään+käy+päinsä.+PS.+Olen+vahvasti+sitä+mieltä,+että+heteroiden+synnit+ovat+määrällisesti+isommat+kuin+homojen.+Kirkko+ei+saisi+vihkiä+uudestaan+eronneita,+sallia+seksiä+avioliiton+ulkopuolella,+avoliittoja,+naispappeutta+tai+kauppojen+sunnuntaiaukioloja.+Älä+tee+huorin.
  2. Kiitos+kommentistasi.+Minulla+ei+ole+kokemusta+uskovista+homoseksuaaleista+ihmisistä+tai+edes+ei-uskovista.+En+tunne+heitä,+joten+en+osaa+sanoa.+Enkä+tavallisesti+edes+käytä+perusteluina+omia+tuttaviani+tai+lähipiiriäni,+ylipäätään+omia+kokemuksi,+koska+pyrin+ajattelemaan+asioita+laajemmin,+jolloin+perusteluilla+on+objektiivisempi+pohja.Sanot,+että+suuntaus+ei+määrittele+sinun,+heteron,+uskoasi.+Mutta+samalla+kuitenkin+homosuuntaus+tuntuu+mielestäsi+olevan+jotenkin+sidoksissa+uskoon,+koska+se+näyttää+lisäävän+ihmisen+uskoa.+Se+voisi+johtua+sorron+ja+poissulkemisen+kokemuksesta,+jos+näillä+sinun+tuntemilla+ihmisillä+on+sellaista+ollut.+Jää+nähtäväksi+miten+homojen+uskon+määrälle+käy+nyt,+kun+heillä+on+jo+kaikki+samat+oikeudet+ja+yhteiskunnan+taholta+tuleva+sorto+ja+poissulkeminen+on+lailla+kiellettyä.Jeesus+sanoi,+että+hän+tuli+pelastamaan+syntisiä,+ei+vanhurskaita.+Tämä+näyttäisi+olevan+se+perusperiaate,+millä+Jeesus+suhtautuu+ihmisiin.+Käytännössä+Jeesus+pelastaa+kaikenlaisia+ihmisiä,+ei+mitenkään+erityisesti+sorrettuja+tai+homoja,+koska+muitakin+syntejä+on,+ja+kaikki+ovat+syntisiä.+Mielestäni+tällainen+kaikkien+ihmisten+pelastaminen+synneistä+on+hyvin+tasa-arvoista,+kun+vaatimukset+ovat+samat+kaikille+ihmisille+ja+jopa+tämä+nykyihmiselle+tärkeä+seksuaalinen+suuntaus+on+Jeesukselle+toissijainen+asia.+Jeesus+vain+kehoittaa+kaikkia+ihmisiä+tekemään+parannusta+synneistään,+olivat+ne+sitten+millaisia+tahansa.
  3. Kiitos+kommentistasi.+Jos+Raamatussa+ei+ole+vastauksia+nykyaikana,+keskustelu+muuttuu+lähinnä+poliittiseksi,+eikä+se+kiinnosta+minua.+Olen+varma,+että+Jeesus+ei+hyväksyisi+aborttia.+Mutta+hän+kuitenkin+antaisi+sen+anteeksi,+jos+nainen+katuisi.+Ihan+kristinuskon+ydinopetusta+tämä.Ymmärrän,+että+asia+on+kaikille+naisille+tärkeä.+Voi+olla,+että+minun+on+miehenä+vaikea+tuntea+yhtä+voimakkaasti.+Ehkä+miehet+ovat+luonnostaan+vähemmän+empaattisia+ja+itsekeskeisempiä+kuin+naiset,+ja+haluavat+vain+seksiä,+eivät+sitoutumista,+en+osaa+sanoa+varmasti,+kun+en+ole+nainen.Tilastot+ja+faktat+eivät+kerro+kaikkea.+Ne+eivät+ota+kantaa+siihen,+onko+abortti+hyvä+vai+paha+moraalisesti.+Jos+hieman+kärjistää,+abortti+on+murha+ja+murha+on+paha+asia+aina.+Jos+yhteiskunta+hyväksyy+pahan,+se+rappioittaa+yhteiskunnan.+Kun+moraalisesta+vääryydestä+tulee+naisten+oikeuksien+perusta,+silloin+tasa-arvo+on+vakavalla+tavalla+vääristynyt.Miesten+osuuudesta+sanoisin,+jos+puhutaan+vain+abortista,+että+miehet+on+jo+pelattu+pois+vuosia+sitten+koko+kuviosta.+Nainen+yksin+päättää+asian.+Sekin+on+moraalisesti+väärin,+koska+onhan+syntymätön+lapsi+geneettisesti+aivan+yhtä+paljon+miehen.+Tämä+perusteluni+ei+huomioi+sitä,+että+juuri+nainen+kantaa+lasta+omassa+ruumiissaan,+mutta+se+on+biologian+fakta.+Jeesus+ei+hyväksyisi+aborttia.+Mutta+hän+antaisi+sen+anteeksi,+jos+nainen+katuisi.+Mutta+miksipä+nainen++katuisi+ihmisoikeuksiaan,+oikeutta+seksiin+ja+oikeutta+päättää+omasta+ruumiistaan?+Tällä+tavalla+abortti+ja+ihmisoikeudet+liberaalilla+tavalla+määriteltynä+johtavat+myös+naisen+omaan+kuolemaan,+hengelliseen+sellaiseen.
  4. Esitetyt+ajatukset+ovat+tässä+ihan+kuranttia+kamaa+ja+olen+tehnyt+jonkin+verran+samoja+havaintoja.+Aloituksen+ilmaisut+ovat+vähän+turhan+värikkäitä.+Olisi+niin+mukava+nähdä+enemmän+asiallista+kielenkäyttöä+puolin+jos+toisinkin.En+ole+nähnyt+kenenkään+kieltävän+sitä,+että+homoilla+ja+trans-ihmisillä+ei+olisi+nyt+samoja+yhteiskunnallisia+oikeuksia+kuin+muillakin.+No,+se+etten+minä+ole+nähnyt,+ei+ole+100%+todiste+mistään,+mutta+näin+olen+kuitenkin+ymmärtänyt.Mitä+siis+nyt,+kun+oikeudet+on+jo+saavutettu?+Vaikuttaa+siltä,+että+tekemistä+on+vielä+paljon.+"Kaikki+eivät+vielä+ole+suvaitsevaisia.+Homofobiaa+on+vielä+paljon.+Ihmiset+eivät+saa+olla+sellaisia+kuin+ovat."+jne.+Mutta+miten+tämä+kaikki+käytännössä+saavutetaan?+Sehän+se+tässä+on+kysymys.+En+ihan+tajua,+miten+suvaitsevaisuutta+pitäisi+lisätä+tai+vieläpä+vaatia+kaikilta,+kun+suvaitsevaiset+itse+eivät+ole+suvaitsevaisia.Homofobia+on+tulkinnanvarainen+termi.+Siitä+on+paljon+erimielisyyttä,+mitä+se+tarkoittaa+ja+myös+siitä,+onko+sitä+edes+olemassa.+Lääketieteellinen+termi+se+ei+ole,+vaikka+se+siltä+näyttää.+Miten+sitä+voidaan+vähentää,+jos+sitä+ei+edes+ole+olemassa?Ihmiset+eivät+saa+olla+sitä+mitä+ovat?+No,+eihän+kukaan+saa,+vaan+kaikkien+pitää+hiukan+osata+käyttäytyä+ja+ottaa+muita+huomioon.+Mielestäni+tuo+on+hiukan+lapsellinen+vaatimus,+tai+ainakin+lapsellisesti+ilmaistu.Luulen,+että+se+mihin+nyt+jatkossa+pyritään,+on+muuttaa+muiden+ihmisen+mielipiteitä,+ajattelua,+asenteita,+käytöstä+ja+puhetta.+Siis+nyt+aletaan+muuttamaan+ihmisiä.+Kumma+kyllä,+kaikki+ihmiset+eivät+saakaan+olla+sitä+mitä+ovat,+vaan+vain+tietyt.+Lähde:+MTV+Uutiset-video+"Pride-kulkue+marssi+Helsingissä+sateenkaariliput+hulmuten:+"Ei+kaikkialla+uskalla+pitää+poikaystävää+kädestä+kiinni+tai+suudella+julkisesti""