Vapaa kuvaus

Olen syntinen, kurja ja erehtyväinen ihminen. Onneksi kyse ei olekaan minusta, vaan Jumalasta, Jeesuksesta, Pyhästä Hengestä ja Raamatun sanan terveestä opista.

Aloituksia

1

Kommenttia

2424

1. "Minun+on+hyvin+vaikea+seurata+tai+ymmärtää+logiikkaasi+tässä+asiassa.+Eihän+avioliittoon+meno+tarkoita+tai+vaadi+varastamaan+tai+olemaan+juomari.+Vai+mitä?+Sen+sijaan+kun+kaksi+samaa+sukupuolta+olevaa+menee+avioliittoon+heidän+on+tarkoitus+myös+"maata+keskenään"+ja+sen+tuo+Raamatunluettelo+kieltää."Anteeksi+kun+tuppauden+tähän+väliin.+Halusin+vain+kertoa,+kuinka+paljon+nautin+sinun+johdonmukaisen+loogisista+perusteluistasi+ja+kirjoitustesi+asiallisesta+sävystä+nimimerkki+Juhani1965.Avioliittoon+meno+ei+tosiaankaan+vaadi,+että+avioparin+pitäisi+tehdä+syntiä.+Itse+asiassa+Raamatussa+kielletään+selvästi,+että+avioliitossa+ei+saisi+harrastaa+esim.+aviorikoksen+syntiä.+Samaten+sekin+on+aivan+totta,+että+homoavioliitto+pitää+sisällään+ajatuksen,+että+pari+harrastaa+homoseksiä+keskenään.+Yleisessä+keskustelussa+usein+korostetaan+rakastavia+ja+uskollisia+homopareja.+Sanotaan,+että+juuri+heitä+varten+homoavioliitot+pitäisi+sallia,+koska+se+tukisi+homojen+uskollisuutta.+(+Samalla+myönnetään,+että+homoparien+uskottomuus+on+ilmeisen+suuri+ongelma,+koska+sitä+pitää+erikseen+tukea.+Heteropareillahan+parisuhteen+tukemiseen+löytyy+muitakin+syitä,+kuten+yhteisten+lasten+hyvinvointi.+)+Eli+uskollisuushan+tarkoittaa+sitä,+että+harrastetaan+seksiä+vain+oman+puolison+kanssa,+eikä+muiden.+Joten+on+selvää,+että+homoavioliitto+pitää+sisällään+ajatuksen+homoseksistä.+Ja+sen+Raamattu+ehdottomasti+kieltää.Itse+olen+kehitellyt+ajatusta,+että+kristillinen+avioliitto+ei+voi+perustua+syntiin.+3.Mooses+luvussa+18+kielletään+miesten+välinen+seksi.+Siinä+kielletään+myös+mm.+insesti,+aviorikos+ja+eläimiin+sekaantuminen.+Tällä+perusteella+väitän,+että+koska+insesti,+aviorikos+tai+eläimiin+sekaantuminen+ei+voi+olla+avioliiton+perustana,+ei+homoseksuaalisuuskaan+voi+sitä+olla.+Kun+ottaa+vielä+huomioon,+että+luomiskertomuksessa+Jumala+loi+miehen+ja+naisen+toisiaan+varten+ja+vain+toisiaan+varten+-+ja+että+siinä+ei+ollut+mitään+synnillistä,+vaan+Jumala+siunasi+miehen+ja+naisen+liiton+-+on+helppo+sanoa+että+avioliitto+on+vain+miehen+ja+naisen+välinen+asia.+Kahden+miehen+tai+kahden+naisen+avioliitto+perustuu+vääränlaiseen+mies/nainen-malliin+ja+kiellettyyn+seksuaalisuuteen.+Ei+ole+liioiteltua+sanoa,+että+homoavioliitot+ovat+syntiä.
  2. "+Millä+perusteella+otamme+vain+tuon+yhden+kohdan+ja+hylkäämme+esim.+nuo+edellä+otetut+kohdat?"Tämä+on+hyvä+kysymys.+Ja+aika+usein+kuuleekin+kritiikkiä,+jos+esittää+vain+kohdan+3.Mooses+18:22+perusteluna+homouden+synnin+kieltämisestä+Raamatussa.+Silloin+sanotaan,+että+uskovaiset+valitsevat+tietoisesti+Raamatusta+esille+vain+ne+kohdat,+jotka+tukevat+uskovaisen+väitettä,+ennakkoluuloja+tai+jopa+vihaa.Itse+luulen,+että+asialle+on+aivan+käytännöllinen+ja+järkevä+selitys.+Käsittääkseni+3.Mooses+18:22+otetaan+esille+sillä+perusteella,+että+siinä+tuomitaan+seksi+miesten+välillä.+Nuo+muut+kohdat+eivät+käsittele+miesten+välistä+seksiä.+Esim.+jakeessa+21+kielletään+lasten+uhraaminen+epäjumala+Molokille+ja+jakeessa+23+puolestaan+kielletään+sekaantumasta+eläimeen.+Jaetta+22+siis+voidaan+käyttää+homokeskustelussa+perusteena,+koska+se+tuntuu+liittyvän+homouteen.+Jos+kaikki+homomiehet+olisivat+tunnettuja+täysin+pidättyväisestä+elintavastaan,+eli+eläisivät+selibaatissa,+vaikka+vain+enemmistö,+niin+silloin+olisi+joitain+perusteluita+väittää,+että+jae+22+ei+liittyisi+homomiehiin.+Mutta+käytännön+todellisuudessa+juuri+homomiehillä+on+maine,+että+he+makaavat+miesten+kanssa.+Eikä+ainoastaan+maine,+vaan+homomiehet+itsekin+sanovat+makaavansa+miesten+kanssa.+Asiasta+on+tehty+tieteellisiä+tutkimuksiakin.+Niiden+mukaan+homomiehet+makaavat+miesten+kanssa+ja+he+makaavat+selvästi+prosentuaalisesti+enemmän+miesten+kanssa+kuin+esim.+heteroseksuaaliset+miehet.Eli+näiden+syiden+takia+jae+22+(+tai+joku+muu+miesten+välistä+seksiä+kuvaava+jae+)+otetaan+usein+esille+eikä+muita++jakeita.Kritiikki+siitä,+että+Raamatusta+valitaan+vain+kohdat,+jotka+tukevat+uskovaisen+väitettä+homouden+synnistä+ovat+siis+osin+oikeita,+koska+kyllä+kyseessä+on+juuri+valinta.+Mutta+syy+tähän+valintaan+ei+välttämättä+ole+uskovaisen+ennakkoluulot+tai+viha+homoja+kohtaan.+Raamatussa+ei+yksinkertaisesti+ole+sellaisia+kohtia,+joissa+sanotaan+jotain+positiivista+kahden+miehen+välisestä+seksistä.+Siitä+on+siis+hieman+turha+kritisoida+Raamattua+siteeraavia+uskovaisia.+Kritiikin+oikea+kohde+on+Jumala+itse.+Siitä+vain+kirjoittelemaan+Hänelle.+:)
  3. "Älä+laita+Raamattuun+omia+sanojasi,+olisit+esittänyt+Raamatun+sanoin+miten+mies+makaa+miehen+kanssa+niinkuin+naisen+kanssa+maataan.+Mielestäni+turhaa+hemputella+miten+sinä+sen+tekisit."Kiitos+kommentistasi.+Valitettavasti+Raamatussa+ei+esitellä+ja+kuvailla+kaikkia+erilaisia+seksuaalisia+tekoja+ja+tapoja.+On+täysi+mahdottomuus+sanoa,+miten+naisen+kanssa+maataan,+käyttäen+vain+suoria+lainauksia+Raamatusta,+jos+sitä+tarkoitat.+"+Vetoat+Raamatun+teksteihin+ja+kuitenkin+esität+omia+mielipteitäsi,+totuus+ei+kaipaa+mielipiteitäsi."Nyt+alan+vähitellen+ymmärtämään+mitä+tarkoitat.+Raamattua+ei+siis+saa+selittää+mitenkään,+vaan+totuus+tulee+ilmi+siitä+ikään+kuin+itsestään.+"+Valitettavan+monet+toimivat+laillasi,+huomaamatta+miten+kaivavat+kuoppaa+Kristinuskolle+vai+sekö+teidän+tarkoituksennekin+on."Pois+se+minusta!+Minä+kannatan+kristinuskoa+enkä+halua+toimia+mitenkään+sitä+vastaan."Toivoin+vain+kuuluisaa+älyllistä+kannanottoa:+ymmärrätkö+vai+etkö+ymmärrä."Minä+ymmärrän.+:)"+No,+aina+ei+voi+voittaa.+Joudun+jättämään+tämän+tähän,+joten+turha+laatia+kilometrien+mittaisia+sanahirviöitä+viimeisenä+kukkona+tunkiolla+kiekumalla.+"Ei+minullekaan+ole+tärkeää+keskustelujen+voittaminen,+vaan+Jumalan+sanan+julistaminen.+Nyt+en+vain+enää+tiedä+miten+julistaminen+on+mahdollista,+koska+jos+selitän+Raamattua+omilla+sanoillani,+se+on+synti.+Keskustelemmeko+jatkossa+vain+pelkillä+Raamatun+jakeiden+siteerauksilla?"+Jotain+järkevää+olisi+lopuksi+ihan+kiva+saada+sinulta+tähän+loppuun,+luen+sen+vaikka+kännykästä+matkalla."Jeesus+rakastaa+sinuakin+ja+tuntemiasi+homoja."Siunausta+sinulle+ja+aurinkoista+sunnuntaita+:)"Kiitos+ja+hyvää+päivänjatkoa.
  4. "+Jokainen+meistä+ymmärrämme+omalla+tavallamme+mitä+tarkoittaa+maata+miehen+kanssa+niinkuin+naisen+kanssa+maataan."Kiitos+kommentistasi.+Tämä+argumentti+on+hyvin+yleinen+suvaitsevaisten+ihmisten+keskuudessa.+Sillä+yritetään+hämärtää+ja+suhteellistaa+tosiasioita+sillä+perusteella,+että+jokainen+ymmärtää+asioita+hiukan+eri+tavalla.+Kuitenkin+olet+ihan+itse+myöntänyt+useita+kertoja,+että+sinä+et+ymmärrä.+Onko+mitenkään+järkevää+rinnastaa+oma+ymmärtämättömyytesi+toisen+ihmisen+selkeään+ymmärrykseen?+Oikea+ja+väärä+eivät+ole+sama+asia.+Hyvä+ja+paha+ovat+eri+asioita.+Se,+että+joku+ymmärtää+tämän+ja+että+joku+toinen+ei+ymmärrä,+ei+tarkoita+että+oikea+ja+väärä,+hyvä+ja+paha,+lakkaavat+olemasta+perusteita+moraalisille+arvioinneille.Miehen+kanssa+makaaminen+niin+kuin+naisen+kanssa+maataan+ei+voi+tarkoittaa+vaginaalista+sukupuoliyhdyntää,+koska+miehellä+ei+ole+vaginaa.+Suurin+osa+kouluikäisistä+lapsista+ymmärtää,+että+miehellä+on+pippeli+ja+naisella+pimppa.Kyseessä+onkin+hyvin+yksinkertainen+ja+selkeä+asia:+kun+Raamatussa+kielletään+miestä+makaamasta+miehen+kanssa+niin+kuin+naisen+kanssa+maataan,+se+tarkoittaa+ainakin+anaaliyhteyttä.+Ja+koska+kukaan+ei+käsittääkseni+vain+anaaliyhdy+ilman+esileikkejä,+tämän+on+pakko+pitää+sisällään+kaikki+muutkin+teot,+joita+pari+tekee+kiihottaakseen/kiihottuessaan.+Jos+vain+yhdyntä+olisi+kielletty,+silloin+kaikki+muu+seksuaalinen+tekeminen+olisi+sallittua.+Mutta+samassa+luvussa+18+kielletään+myös+mm.+insesti,+aviorikos+ja+eläimiin+sekaantuminen,+samantapaisilla+yhdyntään+ja+seksiin+viittaavilla+ilmauksilla.+Joten+jos+vain+yhdyntä+on+kielletty+näissä+kaikissa,+silloin+Raamatun+mukaan+on+hyväksyttyä+harrastaa+oraaliseksiä+lähisukulaisen+kanssa,+naapurin+vaimon+kanssa+tai+-+käyttääkseni+karkeaa+ilmaisua+-+ottaa+koiralta+suihin.+Kuulostaako+tämä+tällainen+sinusta+järkevältä?+Ja+kuitenkin+tällainen+johtopäätös+on+mahdollinen+ja+aivan+looginen,+jos+oletamme+että+jakeessa+22+on+kaikki+muu+sallittua+paitsi+yhdyntä."+Voitko+sellaisella+varmuudella+sanoa+ymmärtäneesi+asian+oikein,+että+jos+sinulla+olisi+oikeus,+niin+tuomitsisit+henkesi+pelastaneen+sydänkirurgin+kuolemaan.+"Jos+henkeni+pelastanut+kirurgi+makaa+miehen+kanssa+niin+kuin+naisen+kanssa+maataan,+hän+on+Vanhan+Testamentin+mukaan+syyllistynyt+kuolemalla+rangaistavaan+rikokseen.+Jos+minulla+olisi+oikeus,+en+luultavasti+tuomitsisi+häntä+kuolemaan.+Mutta+en+myöskään+vaatisi+hänelle+kirkkohäitä.+Huomaatko+eron?+Kirkkohäiden+kieltäminen+homoilta+ei+ole+sama+asia,+kuin+kaikkien+homoseksuaalisten+ihmisten+välitön+julma+joukkoteurastus."+Tekisitkö+syntiä+jos+jättäisit+tuomitsematta+ja+surmaamatta?+"En+tekisi+syntiä+jättäessäni+homokirurgin+tuomitsematta+kuolemaan+homoutensa+takia.+Vaan+osoittaisin+armoa.+En+niin+sanotusti+heittäisi+ensimmäistä+kiveä.+Mutta+en+myöskään+sanoisi+hänelle+erotessamme:+"+Mene+rauhassa+ja+tee+syntiä."+Tekisin+kuten+Jeesus+teki.+Entäs+sinä?"+Kuolemantuomio+toiselle+ihmiselle+pitää+perustua+totuuteen+hyvän+arvauksen+sijaan."Kuolemantuomion+pitää+myös+perustua+todisteisiin.+Näin+oli+Vanhankin+Testamentin+aikana.+Rikokselle+piti+olla+vähintään+kaksi+todistajaa+ja+todistajien+piti+olla+varmoja+asiastaan,+koska+juuri+heidät+laitettiin+heittämään+ne+ensimmäiset+kivet.Tässä+kirurgin+tapauksessa+minä+en+häntä+edes+tuominnut+kuolemaan,+vaan+osoitin+armoa.+Annoin+hänelle+anteeksi+hänen+rikkomuksensa,+niin+kuin+Jumala+antaa+meille+kaikille+anteeksi+meidän+syntimme.+Tämäkin+totuudellinen+periaate+löytyy+Raamatusta,+eikä+se+ole+mikään+hyvä+arvaus.Miksi+oletat,+että+minä+olen+vaatimassa+kuolemanrangaistusta+homoille,+kun+olen+jo+sanonut+aikaisemmissa+viesteissäni,+että+en+ole+vaatimassa+sitä?+Olen+vain+vaatimassa,+että+homopareja+ei+vihittäisi+kirkossa.+Jos+homovihkimiset+kirkossa+sallitaan,+siinä+pappi+syyllistyy+synnin+siunaamiseen.+Jos+homopari+suutelee+vihkimisen+päätteeksi+toisiaan+alttarilla,+siinä+suoritetaan+Jumalan+nimenomaisesti+kieltämä+homoseksuaalinen+teko+Jumalan+pyhän+alttarin+edessä.+Homojen+kirkkohäät+omalta+osaltaan+edistävät+Jumalan+tarkoittaman+miehen+ja+naisen+liiton+olemuksen+kieltämisen+hyväksyntää+kansan+keskuudessa.+Puhumattakaan+että+koko+Raamattu+kirjoitetaan+käytännössä+uusiksi,+kun+synti+ei+olekaan+enää+Jumalan+tahdon+vastainen+teko,+vaan+siitä+päättävät+ihmiset+keskenään.+Suomen+evlut-kirkko+hajoaa+lopullisesti+ja+peruuttamattomasti.Toisaalta,+jos+homoja+ei+vihitä+kirkossa,+se+ei+ole+välttämättä+minkäänlainen+synti.+Ainakaan+suvaitsevaisten+mielestä,+koska+hehän+suosivat+täysin+kirjaimellista+tulkintatapaa,+jota+mukaillen+voidaan+sanoa:+"+No,+koska+Raamatussa+ei+sanota+missään,+että+homojen+vihkimisen+kieltäminen+olisi+synti,+niin+ei+se+silloin+ole+synti."Itse+olen+sitä+mieltä,+että+Raamatussa+selvästi+kielletään+homoseksuaaliset+teot.+Jo+yksin+se+riittää+perusteeksi+kieltää+homojen+avioliitot+ja+kirkkovihkimiset.+Ainoa+aiheutuva+vahinko+on+se,+että+homoille+ja+suvaitsevaisille+ihmisille+tulee+paha+mieli+ja+heitä+itkettää.
  5. Himpulan+vimpula.+Menee+vähän+myöhäisemmäksi+kuin++halusin,+mutta+vastaan+vielä+lyhyesti+kommenttisi+loppuosaan."+Koska+ette+ole+poikakaverisi+kanssa+pyynnöstäni+huolimatta+tuoneet+esille+mitä+Jumala+on+sanoillaan+tarkoittanut,+onko+nähdäksesi+mahdollista,+ettei+ainakaan+meillä+kummallakaan+ole+vielä+riittävästi+ymmärrystä+sanoa+jotakin+tekoa+kuolemantuomion+arvoiseksi+rikokseksi?+"Kiitos+kommentistasi.+Ainahan+kaikki+on+mahdollista,+mutta+tässä+homoasiassa+ymmärryksen+puute+on+epätodennäköistä.+Kyllä+tämä+asia+on+varsin+selvä,+selkeä+ja+kirkas.+Ehkä+ei+sinulle,+mutta+muille+kyllä."+Oman+näkemykseni+mukaan+Kristinuskon+opetukset+ovat+Raamatulliseen+aikaan+sidoksissa+olevia+asioita,+joiden+yhdistäminen+vuonna+2018+tapahtuviin+asioihin+on+tarkasteltava+tapaus+kerrallaan.+Me+emme+nähdäkseni+voi+tietää+miksi+asiat+ovat+tuhansia+vuosia+sitten+tehty+siten+kuin+ne+on+tehty,+ellei+joukossamme+ole+aikamatkaajia+jotka+kykenisivät+riittävällä+tavalla+samaistumaan+siihen+hetkeen+jossa+Raamatun+tapahtumat+ovat+syntyneet.+"Ymmärrän+kyllä,+että+tuolla+perusteella+on+vaikea+sanoa+Raamatusta+mitään,+kun+ei+sitä+aikakonettakaan+ole+keksitty.+Mutta+kuitenkin+Jumala+on+ilmoittanut+tahtonsa+Raamatussa.+Monen+uskovaisen+mielestä+se+ei+ole+mitenkään+erityisen+vaikealukuinen+kirja.+Varsinkin+seksuaalisuuden+alalla+asiat+eivät+edes+ole+muuttuneet+kovinkaan+paljoa:+mies+ja+nainen+edelleen+hankkivat+lapsia+samalla+toimintaperiaatteella+kuin+ennenkin.+Homoparit+eivät+vieläkään."+Henkilökohtaisesti+miellän+läheisillemme+Raamatullisen+pelastuksen+etsimisen+tärkeämmäksi,+kuin+oman+perseen+itsekäs+pelastaminen.+"Mutta+täytyyhän+hengenpelastajankin+pitää+huoli+ensin+siitä+ettei+hän+itse+huku.+Vasta+sitten+hän+voi+pelastaa+toisia.+Joku+voi+rannalta+huudellen+antaa+ohjeita,+mutta+harvemmin+se+ketään+pelastaa.Ja+kyllä+minä+toivon+itselleni+kokonaisvaltaisempaa+pelastusta+kuin+ainoastaan+pyllyni+pelastamista.+Sieltä+tulee+kakkaakin."+Uskonto+ei+anna+oikeutta+ihmisoikeuksista+säädettyjen+oikeuksien+rikkomiseen.""+Tarkoitan+sitä+uskontoa,+jota+me+vajavaiset+ihmiset+inhimillisesti+katsoen+rajallisine+ymmärryksinemme+harjoitamme.Ilman+varmuutta+rikoksesta+olemme+valmiita+jo+luulojemme+perusteella+tuomitsemaan+ihmisiä+kuolemaan."Ehkä+minun+pitäisi+tässä+välissä+tarkentaa,+että+en+ole+kenellekään+nyky-Suomessa+kuolemantuomiota+vaatimassa.+Viittaan+usein+Raamatussa+mainittuun+homoille+annettavaan+kuolemanrangaistukseen,+koska+se+kuvastaa+kuinka+vakavasta+asiasta+on+kyse.+Ei+kuolemanrangaistusta+voi+ihan+pikku+asiasta+langettaa.+Homous+ei+siis+Raamatun+mukaan+ole+asia,+josta+ei+ole+mitään+haittaa+ja+joka+ei+ole+keneltäkään+pois.+Selvästikään+asia+ei+voi+olla+näin,+vaan+päinvastoin."+Oikeuskäsite+toimii+meidän+ihmisten+välisessä+vuorovaikutuksessa,+kuten+olen+kertonut.Miten+ja+millaista+oikeutta+me+vaatisimme+oikeustajumme+meille+lahjoittaneelta,+kun+ei+ole+edes+ymmärrystä+mitä+vaatia.+"Minä+ymmärrän.+:)"+Hyvä+ystäväni+sanoi+joskus:+-Jos+me+ihmisinä+asetamme+jonkun+toisen+ihmisen+eriarvoiseen+asemaan+toisiimme+nähden+Raamatun+sanoilla+oikeuttaen,+olemme+jo+tuominneet+hänet+ja+itsemme."Hyvä.+Siitä+sitten+vaan+vaatimaan+aikuisten+sisarusten+välisiä+avioliittoja+ja+kirkkohäitä.+Ja+myös+ihmisen+ja+eläimen+välisiä.+Sillä+näissäkin+"parisuhteissa"+elävien+ihmisten+pitää+olla+tasa-arvoisia+toisiinsa+nähden+tai+oikeus+ei+toteudu,+vai+mitä?+:)
  6. "Suo+nyt+anteeksi,+mutta+pyysin+sinua+ja+sitä+poikakaveriasi+kertomaan+miksi+homous+on+syntiä,+miksi+ja+missä+Jumala+on+asettanut+sen+synniksi+kun+Hän+ei+sitä+ilmoituksessaan+ole+tehnyt.+"Kiitos+kommentistasi.+Saat+anteeksi.+Nyt+en+ihan+heti+muista+juuri+tuollaista+pyyntöä,+vaikka+ehkä+pyysitkin.+"+Yritä+hyvä+mies+käsittää,+voidakseni+sanoa+jotakin+synniksi,+minun+on+varmuudella+tiedettävä+ja+ymmärrettävä+asia+synniksi."Tarkoitatko+nyt+siis+sitä,+että+kun+Raamatussa+ei+missään+kohtaan+lue+sanasta+sanaa+kirjaimellisesti,+että+"homous+on+synti",+niin+silloin+kukaan+ei+voi+asiaa+tietää+tai+ymmärtää+varmaksi?+Mutta+eikö+sinun+tulkintasi+ole+pelkkää+saivartelua+ja+hiustenhalkomista,+joka+vääristää+varsinaisen+asian?+Homous+tuomitaan+Raamatussa+niin+monessa+kohdassa,+niin+monin+eri+tavoin,+että+asiasta+ei+pitäisi+jäädä+kenellekään+mitään+epävarmuutta.+En+tajua+miksi+tässä+asiassa+pitäisi+olla+erityisen+varovainen.+Jos+sinulla+on+homoja+ystäviä,+heidän+takiaan+ei+kannata+olla+liian+arka.+Sillä+Jeesushan+sanoi,+ettei+edes+oma+perhe+saa+olla+Hänen+seuraamisen+este.+Vielä+vähemmän+siis+ystävät+tai+tutut.+Olivat+he+kuinka+mukavia+tahansa."+Raamatussa+ei+lue+homouden+olevan+syntiä!+Kahden+miehen+välinen+makaaminen+(seksi?)+siten+kuin+naisen+kanssa+maataan,+(eli+tuntemattomalla+tavalla)+on+kuolemantuomion+arvoinen+synti.Samoin+on+todettu,+etteivät+miesten+kanssa+makaavat+miehet+peri+taivasten+valtakuntaa.+"Eikö+se+nyt+ole+ihan+selvää,+että+kun+Raamatussa+puhutaan+miehistä,+jotka+makaavat+miesten+kanssa,+siinä+tarkoitetaan+ainakin+niitä+samoja+ihmisiä,+joita+nykyään+kutsutaan+homoiksi?+Raamatussa+ei+ole+tätä+sanaa,+koska+sanat+"homo",+"homous",+"homoseksuaalisuus"+jne+keksittiin+vasta+joskus+1800-luvulla.+Käytännössä+siis+voimme+aivan+hyvin+sanoa,+että+Raamatussa+tarkoitetaan+juuri+homoja+kun+puhutaan+miesten+kanssa+makaavista+miehistä.+Eikä+se+sulje+pois+sitä+mahdollisuutta,+että+samalla+tarkoitetaan+myös+kaikkia+miehiä,+jotka+makaavat+miesten+kanssa.+Siis+niitäkin,+joita+nykyaikana+kutsutaan+heteroiksi.+Nämä+kaksi+eri+mahdollisuutta+eivät+mitenkään+sulje+pois+toisiaan,+vaan+voivat+olla+voimassa+yhtäaikaa,+eikö+vain?"+Kerrot+homouden+olevan+synti,+vaikka+Raamatussa+ei+niin+lue.+Onko+sinusta+syntiä+sanoa+synniksi+sellaista+mitä+Raamatussa+ei+sanota+synniksi?+"Niin,+siis+jos+puhutaan+siitä,+mitä+Raamatussa+tarkoitetaan,+niin+siellä+selvästi+tarkoitetaan,+että+homous+on+synti.+Homoseksuaaliset+teot+ovat+kiellettyjä+ja+homoseksuaalinen+himo+on+synti,+joten+luulisin,+että+pelkkä+homona+oleminen+on+myös+synti.En+nyt+tarkoita+sitä,+että+jos+joku+homona+itseään+pitävä+vain+on+olemassa,+että+se+olisi+se+synti.+Vaan+tarkoitan+sitä,+että+syntiä+on+pitää+itseään+homona+ja+toimia+sellaisesta+ajatuksesta+käsin.+Eli+seksuaalinen+samaistuminen+ja+identiteetin+rakentaminen+muuhun+kuin+Raamatun+tarjoamiin+vaihtoehtoihin+(+mies+ja+nainen+aviossa,+tai+selibaatti+Jumalan+työn+takia+)+on+kiellettyä.+Ja+on+syntiä+sanoa,+että+homoseksuaalisuus+EI+olisi+synti."+Raamatun+kirjoitukset+eivät+näyttäisi+sitovan+avioliittoa+miehen+ja+naisen+väliseksi,+ainoastaan+miehen+ja+naisen+välinen+”liitto”+on+siunattu+hyvänäi.Siihen+”liittoon”+ei+käsittääkseni+ole+ketään+vihitty+yhdessäkään+kirkoistamme+ja+kuitenkin+siihen+ilmeisesti+kuuluvat+kaikki+miehet+ja+naiset+joita+yhteisillä+lapsilla+siunataan.+"Puhe+on+samasta+asiasta.+Eikä+se+muutu+eri+asiaksi+vaikka+mies+ja+nainen+vihittäisiin+kirkossa.+Mies+ja+nainen+on+luotu+toisiaan+varten,+ja+vain+toisiaan.+Siinä+on+se+liitto+ja+avioliitto."+Raamatussa+mainitun+avioliiton+yhteydessä+on+tuotu+esiin+miehellä+voivan+olla+lukuisia+naisia,+joten+Raamatullinen+avioliitto+ei+siis+voi+olla+vain+miehen+ja+naisen+välinen.+Miehen+ja+n+a+i+s+t+e+n+kyllä."Raamatussa+kuvaillaan+paljon+syntisten+ja+epätäydellisten+ihmisten+maailmaa.+Onko+muunlaista+olemassakaan?+Tätä+kuvailua+ei+tule+sekoittaa+Raamatun+tarjoamaan+ihanteeseen+ja+siihen+malliin,+jonka+Jumala+on+luomisessaan+antanut+miehelle+ja+naiselle.+Eikä+moniavioisuus+ollut+yleinen+tapa+edes+Vanhan+Testamentin+ajan+israelilaisten+keskuudessa.+Vaimoista+piti+pitää+huolta,+eli+se+vaati+pätäkkää+niin+sanotusti.+Ehdoton+enemmistö+oli+ihan+tavallisessa+ja+hikisessä+peruskaksikon+avioliitossa."+Oman+näkemykseni+mukaan+Raamatullinen+miehen+ja+naisen+välinen+”liitto”+tarkoittaa+jotakin+muuta+kuin+meidän+tänään+tuntemaamme+avioliittoa.+Mitä+liittoa,+en+tiedä.+Olen+joutunut+kokemaan+maailmassa+olevan+asioita+joista+en+tiedä+ja+silti+ne+ovat+olemassa,+ehkä+sinunkin+kohdallasi+saattaa+olla+niin.+"Tietenkin+kristillinen+avioliitto+on+myös+hengellinen+liitto.+Vaimon+tulisi+rakastaa+ja+palvoa+miestään+kuin+itse+Jeesusta+Kristusta.+Ja+miehen+tulisi+uhrautua+naisen+puolesta+kuten+Jeesus+Kristus+uhrautui+kaikkien+ihmisten+puolesta+osana+Jumalan+ja+ihmiskunnan+Liittoa.+Symmetria+on+hämmentävän+selkeä.
  7. "+Raamatussa+ei+ymmärrykseni+mukaan+vaadita+homoille+kuolemanrangaistusta+kuten+väitit.+Vaan+esimerkiksi+sellaisille+miehille,+jotka+makaavat+miesten+kanssa+niin+kuin+naisen+kanssa+maataan."Kiitos+taas+kommentistasi.+Niin,+siis+tavallisesti+ne+miehet,+jotka+makaavat+miesten+kanssa,+ovat+juuri+homoja.+Tai+bi-seksuaaleja.+Eivät+ainakaan+kovin+heteroita+oikeasti,+vaikka+voivat+niin+kuvitella+olevansa.+Mutta+teot+puhuvat+puolestaan+ja+mielestäni+Raamatussa+onkin+hienoa+juuri+se,+että+siinä+ei+juurikaan+pohdita+syitä+homoseksuaalisiin+tekoihin,+vaan+ne+kaikki+tuomitaan+selvästi.+Suoraselkäistä+toimintaa,+jonka+kaikki+ymmärtävät."+Vaginaalisesta+penetraatiosta+keskusteltaessa+Raamatun+sanat+kertovat+jotakin,+joka+vaikuttaa+mahdottomalta.Muuttuuko+joku+asia+synniksi+sinun+–+minun+tai+–jonkun+muun+ihmisen+sanalla+tai+luulolla?+Tuskin+:)+JMe+ymmärrämme+tai+emme+ymmärrä,+onko+sinusta+syntiä+sanoa+synniksi+sellaista+mitä+ei+varmuudella+ymmärrä+vaan+luulee+synniksi?+"No,+mutta+eihän+Raamatussa+sanota+missään+sellaista+asiaa+synniksi,+joka+on+täysin+mahdoton+tehdä.+Eikä+ole+kovin+loogistakaan,+että+kuolemanrangaistus+annetaan+asiasta,+jota+joku+nimenomaisesti+ei+ole+tehnyt+kun+ei+voi,+eikö+vain?+Kun+kuolemanrangaistus+on+määrätty+siitä,+että+makaa+miehen+kanssa+niin+kuin+naisen+kanssa+maataan,+sen+on+pakko+tarkoittaa+jotain+tekoa+tai+joukkoa+tekoja,+jotka+miehen+on+mahdollista+tehdä+toisen+miehen+kanssa.+Ja+3.Mooseksen+kirjan+luvun+18+alun+ja+lopun+perusteella+juuri+näitä+tekoja+tekivät+"kansat"+Israelin+(+Juudean+)+naapurivaltioissa,+esim.+Egyptissa+ja+Kaanaanmaalla.+Niiden+on+siis+oltava+mahdollisia+tekoja,+koska+niitä+oli+jo+tehty.+"+Samaa+sukupuolta+olevien+vihkiminen+Kirkossa+selkeästi+vaivaa+sinua+vahvasti,+oletko+Kirkon+jäsenenä+vai+ulkopuolisen+roolissa+huolissasi+asiasta?+Kommenteissasi+olet+kierrellyt+ja+kaarrellut+asiaa+kertomatta+mitä+samaa+sukupuolta+olevien+vihkiminen+Kirkossa+käytännössä+sinulle+merkitsee?"Valitettavasti+en+mielelläni+vastaa+tällaisiin+kysymyksiin.+Esittämäni+asiat+eivät+muutu+miksikään+vaikka+niihin+vastaisinkin.+En+koe+että+juuri+minä+olen+henkilönä+tässä+tärkeä."+Olet+varmaan+tarkastellut+asiaa+perinpohjin,+tekstistäsi+jää+vaikutelma+pinnallisuudesta+jossa+tukeudutaan+toisten+ihmisten+antamiin+luuloihin.+Toivottavasti+olen+väärässä,+sinulla+on+kanttia+muodostaa+omiakin+mielipiteitä.+"Itseasiassa+en+ole+pohtinut+asioita+perinpohjin.+Minulla+ei+ole+valmiina+mitään+sen+isompaa+kokonaiskuvaa.+Pinnallinen+vaikutelma+voi+johtua+niistä+vitseistä,+joita+välillä+heitän+keventääkseni+tunnelmaa.+Mielipiteeni+ovat+tietenkin+omia,+enemmän+tai+vähemmän,+mutta+yritän+aina+perustaa+ne+Raamattuun."+Mitä+Raamattu+sanasta+sanaan+kertoo+samaa+sukupuolta+olevien+ihmisten+tai+miesten+ja+naisten+vihkimisestä+Suomen+Evankelisluterilaisessa+Kirkossa+tai+jossakin+muussa+Kirkossa?Mitä+samaa+sukupuolta+olevien+vihkiminen+kirkossa+siis+tarkoittaa+ja+merkitsee+sinulle?+"Heitän+lonkalta,+että+Raamattu+ei+"sanasta+sanaan",+suoraan+tai+kirjaimellisesti+sano+mitään+noilla+reunaehdoilla.+"+Tuli+mieleeni+tuosta+kirjoituksestasi,+tunnetko+tai+oletko+ollut+tekemisissä+henkilökohtaisesti+yhdenkään+homoseksuaalisen+naisen+tai+miehen+kanssa+töissä+tai+harrastuksissa?Itselläni+kyseisiä+tuttuja+on+ja+he+ovat+aivan+tavallisia+hyvää+tarkoittavia+ihmisiä,+joista+osa+on+valmiita+laittamaan+itsensä+likoon+auttaessaan+ihan+kaikenlaisia+ihmisiä+jopa+oman+hengenmenonsa+tai+vammautumisensa+uhalla.+"Saatan+minä+joitain+homoja+tunteakin.+En+välttämättä+tiedä,+kuka+tuttavapiirissäni+on+homo+ja+kuka+hetero.+Se+ei+välttämättä+edes+kiinnosta.+Hyvät+teot+eivät+valitettavasti+pelasta+kenenkään+sielua,+ei+edes+kiltin+homon+sielua,+vaan+vain+Armo.+Jokainen+homo+yksilönä+ja+ihmisenä+varmasti+ansaitsee+samat+oikeudet+kuin+muutkin,+kuten+äänioikeuden+ja+mitä+niitä+onkaan.+Mutta+homoparit+eivät+"ansaitse"+samaa+asemaa+kuin+miehen+ja+naisen+avioliitto."+Jos+sydänkirurgisena+potilaana+kuulisit+matkalla+leikkaussaliin+leikkaavan+kirurgin+olevan+homoseksuaali,+keskeyttäisitkö+toimenpiteen+ja+vaatisit+hänen+tilalleen+heteroseksuaalin?+"En."+On+oma+asiasi+vastustaa+tai+hyväksyä+asioita,+perustaessasi+asioita+Raamattuun+luonne+muuttuu.+Silloin+sinun+pitää+osoittaa+ymmärtäneesi+Raamatussa+esitetyt+kohdat+siten+kuin+ne+on+tarkoitettu.+"No,+ehkä+jonkun+muun+pitää+kertoa+minulle+miten+ne+ymmärretään+siten+kuin+ne+on+tarkoitettu.+Onko+vapaaehtoisia?+Miten+muuten+tiedät,+että+ne+ei+ole+tarkoitettu+siten,+kuin+minä+ymmärrän?+Tai+kuten+ne+biljoonat+triljoonat+muut+uskovaiset+ja+kirkon+isät+2000-vuotisen+kristinuskon+historiasta+ja+nykyisyydestä+ymmärtävät.+Enhän+minä+suinkaan+ole+yksin+tätä+mieltä."+Ymmärtämisen+osoittaminen+vaikuttaa+olevan+vielä+vähän+kesken,+mutta+poikkeilen+aina+silloin+tällöin+palstalla+ja+toivottavasti+saan+sinulta+edellä+olevia+kirjoituksia+parempia+osoituksia+aidosta+ymmärtämisestä.+"Ymmärrän.+:)
  8. "Eläimeen+sekaantumiseen?+Montako+"parisuhdetta"+arvelet+juuri+nyt+koko+Euroopassa+olevan+ihmisen+ja+eläimen+välillä?+Minä+sanon+että+puoli+tusinaa+voi+olla+yläkantissa.+(Ymmärtänet+että+pelkkä+eläimeen+sekaantuminen+ei+ole+vielä+alkuunkaan+mikään+parisuhde.)+"Kiitos+kommentistasi.+Kyllä+minä+ymmärrän,+että+pelkkä+eläimeen+sekaantuminen+ei+ole+mikään+parisuhde.+Siinähän+on+osapuolina+ihminen+ja+eläin.+Koska+tämä+ei+ole+parisuhde,+minun+on+ollut+pakko+tarkoittaa+jotain+muuta,+eikö+vain?:-)Kuten+esimerkiksi+sitä,+että+kaksi+ihmistä+jotka+molemmat+harrastavat+eläimiin+sekaantumista,+ottavat+sen+eläimiin+sekaantumisen+synnin+parisuhteensa+perustaksi+ja+vieläpä+"hengelliseksi"+perustaksi.+Eli+parisuhteen+perustana+on+molempien+ihmisten++tekemä+asia,+joka+Raamatussa+tuomitaan+synniksi.Samoin+insestin+tapauksessa+viittaan+laajempaan+kontekstiin+kuin+ainoastaan+lähisukulaisen+kanssa+seksiä+harrastaviin.+Voi+olla,+että+pari+ei+ole+mitään+sukua+keskenään,+mutta+jos+heidän+parisuhteensa+perusta+on+insestin+harrastaminen,+eli+se+että+molemmat+tykkäävät+harrastaa+seksiä+omien+lähisukulaistensa+kanssa,+silloin+sillekään+avioliitolle+ei+ole+perusteita.++Naimisissa+olessa+tämä+saattaa+tarkoittaa,+että+puolisot+käytänössä+harrastavat+seksiä+niiden+henkilöiden+kanssa,+joiden+kanssa+sukulaisuus+ei+ole+verisukulaisuutta,+vaan+avioliiton+kautta+saatua.+Aviorikoksen+tapauksessa+on+samoin.+Ihmiset+voivat+ottaa+parisuhteensa+pohjaksi+toisen+pettämisen+siinä+suhteessa+jossa+ovat,+tai+sitten+heidän+suhteensa+pohjana+voi+olla+kaikki+ne+aikaisemmat+pettämiset+mitä+ovat+tehneet,+toisistaan+tietämättöminä+tai+toistensa+kanssa.+Sekään+synti+ei+ole+hyväksyttävä+pohja+avioliitolle.Homoseksuaalisuudessa+on+sama+ongelma+kuin+edellä+mainituissa.+Jos+suhteen+pohjana+on+homoseksin+synti,+se+ei+ole+Raamatun+mukainen+avioliitto.Raamatullisesta+näkökulmasta+katsottuna+on+yhdentekevää+kuinka+monta+yllä+mainittua+parisuhdetta+todella+on.+Jos+niitä+on+yksi,+se+yksi+parisuhde+on+synti.+Jos+parisuhteita+on+miljoona+triljoonaa,+se+on+miljoona+triljoona+syntiä.+Jos+niitä+on+biljoona+triljoona+tsiljoonaa,+niitä+on+tosi+paljon.+:)+Ja+kaikki+ne+ovat+syntejä+eikä+synti+saa+olla+kristillisen+avioliiton+"hengellinen"+tai+muunkaanlainen+perusta.+Homoseksi+ainakin+on+kiistatta+synti.+Homoseksuaalisuuskin+saattaa+olla+perusteltavissa+synniksi.+Heteroseksuaalisuus+sinänsä+ole+syntiä+Raamatun+mukaan,+tietyin+rajauksin.+Järkevä+johtopäätös+tästä+on,+että+miehen+ja+naisen+välinen+avioliitto+ei+ole+lähtökohtaisesti+syntiä,+mutta+homoavioliitto+on+aina+synti.
  9. "+Et+niin,+sä+meet+paljo+pidemmälle+kuin+mihin+ees+Raamattu+kehottaa+ja+silleen+sä+ja+kaltaises+ootte+viemäs+uskonnolta+sen+merkityksen+totuutena+minkä+varas+ihmiskunta+pysyy+pystys."Kiitos+kommentistasi.+Omasta+mielestäni+olen+armollinen+ja+lempeä+tässä+asiassa.++Raamatussa+tuomitaan+homoseksuaaliset+teot+varsin+jyrkästi+sekä+Vanhassa+että+Uudessa+Testamentissa.+Mooseksen+kirjassa+"homoille"+vaaditaan+kuolemanrangaistusta,+oli+seksi+sitten+kuinka+molemminpuolista+tahansa.+Avioliitto+on+selvästi+vain+miehen+ja+naisen+välinen+asia.+Jeesus+puhui+aina+miehestä+ja+naisesta+avioliitosta+puhuessaan.+Jos+jossain+kohtaa+Raamattua+olisi+edes+pieni+sivulause,+joka+edes+jotenkin+jollain+lailla+voitaisiin+tulkita+homoavioliittoa+tukevaksi,+niin+voisin+harkita+erilaista+tulkintaa.+Mutta+kun+homoavioliitolle+ei+löydy+yhden+yhtykäistä+puolustavaa+sanaa+koko+Raamatusta.+Ei+löydy+edes+yhtä+kirjainta,+joka+oikeuttaisi+homoavioliitot.+Vaikka+pidän+itseäni+hyvänä+uskovaisena+(+ja+kurjana+syntisenä+),+minä+en+ole+vaatimassa+homoja+ja+lesboja+hirtettäväksi+tai+kaasukammioon.+Päinvastoin!+Eläköön+kuten+elävät.+Minä+yritän+parhaani+mukaan+elää+heidänkin+kanssaa+sulassa+sovussa,+jos+se+on+minusta+kiinni.+Enkä+ole+ketään+homoa+lyönyt+tai+edes+katsonut+paheksuen.Jeesuskaan+ei+kieltänyt+kokonaan+tuomitsemasta,+vaan+kehoitti+ensin+poistamaan+hirren+silmästä+ja+sen+jälkeen+tuomitsemaan+oikein.+Ja+lisäksi+jos+homoja+aletaan+vihkimään+kirkossa,+siinä+ei+ole+kyse+pienestä+yksityiskohdasta,+se+ei+ole+mikään+malka+homojen+ja+heitä+vihkivien+pappien+silmässä,+vaan+se+on+paljon+isompi+hirsi+kuin+tuomitsijan+silmässä,+kokonainen+hirsimökki...+ei+vaan+se+on+kokonainen+Lapin+kokoinen+lomakeskus,+joka+sieltä+homojen+ja+homomyönteisten+ihmisten+silmästä+törröttää.+Sitä+ei+voi+olla+huomaamatta+vaikka+ihan+vain+silmäkulmallaan+katselisikin.+(+Kuten+ehkä+jotkut+saattavat+huomatakin,+noudatan+tässä+humoristista+liioittelua+Jeesuksen+antaman+esimerkin+mukaisesti.+)Eli+en+ole+vaatimassa+homoille+kuolemanrangaistusta.+Voin+jopa+tavallaan+"hyväksyä"+tai+lähinnä+sietää+maalliset+homoavioliitot.+Sillä+ehdolla+tosin,+että+niiden+perusteella+ei+alettaisi+vaatimaan+homojen+kirkkovihkimisiä.+Mutta+näinhän+tämä+asia+ei+ole+mennyt.+Ei+ole+mennyt+vaikka+Tahdon-liike+ihan+erityisesti+juuri+painotti,+että+lakimuutos+ei+tarkoita+kirkkohäitä.+Eikö+se+ollut+valhe?Joten+homojen+kirkkovihkimisiä+vastustaminen+on+aivan+kohtuullista+ja+täysin+Raamatun+kehoitusten+mukaista.+Asia+on+siis+juuri+päinvastoin+kuin+väität.
  10. Kiitos+kommentistasi.+Nämä+ajatukseni+jäivät+jostain+syystä+lähettämättä,+joten+laitan+ne+nyt+tähän.+Aihehan+on+edelleen+ajankohtainen+ja+Raamatun+totuudet+eivät+vanhene.+:)"+Raamatusta+haetaan+vaatimuksia+toisten+tämänpäivän+ihmisten+elämään,+vaikka+yksikään+ihminen+ei+nähtävästi+kykene+niitä+vaatimuksia+täyttämään."Juuri+siksi+Jeesus+Kristus+kuoli.+Hän+kuoli+meidän+kaikkien+puolesta.+Me+emme+koskaan+pysty+täyttämään+Lakia.+Joten+jäljelle+jää+vain+armo+ja+syntien+anteeksi+saaminen.+Armoon+vastaanottaminen+kuitenkin+edellyttää,+että+synti+tunnustetaan+synniksi.+Ja+homous+on+synti.+Tästä+ei+ole+mitään+epäselvyyttä+eikä+koskaan+ole+ollutkaan.+Jos+voit+edes+sen+verran+antaa+nähdä+totuutta,+että+myönnät+homouden+olevan+synti,+niin+olet+jo+varsin+hyvä+uskovainen."Tuntemani+feministit+ovat+normaalipainoisia+ja+upeita+feministinaisia,+yhtään+ylipainoista+ja+rumaa+feministinaista+en+ole+vielä+kohdannut,+oletko+sinä?Äidin+ja+vaimon+ruokakipon+äärellä+vaatteistaan+ulos+kasvaneita+ja+miehiksi+itseään+kutsuvia+pikkupoikia+olen+kohdannut."Valitettavasti+tämä+on+oikea+malliesimerkki+siitä,+kuinka+täällä+suvaitsevaiset+perustelevat+laajoja+yhteiskunnallisia+asioita+omilla+mutu-tuntemuksillaan.+Se+ei+mielestäni+ole+järkevää.+Jos+tunnet+kaikki+feministinaiset,+silloin+voit+perustella+asiaasi+omalla+havainnolla,+muuten+se+on+vain+mutua.Samoin+olen+havaitsevinani+jonkinlaista+mies-inhoa:+kaikki+feministi-naiset+ovat+ihania+ja+upeita,+mutta+mainitset+sitten+vain+peräkammarin+pojat+esimerkkinä+miehistä.+Ehkä+hiukan+liitoiteltu+ja+epäreilu+rinnastus?+:)Minun+vertaukseni+pohja+on+kuitenkin+edelleenkin+oikeaan+osuva.+Kristinuskon+kieltäminen+sen+perusteella,+että+ihmiset+eivät+noudattaa+sen+opetuksia+on+yhtä+älytöntä,++kuin+vaatia+että+syöminen+kiellettäisiin+vain+siksi,+että+jotkut+ihmiset+eivät+osaa+hillitä+syömishimojaan.+Ei+siis+ole+järkeä+kieltää+kumpaakaan."+Ihmisten+asettaminen+vuonna+2018+Suomessa+eriarvoiseen+asemaan+tuhansia+vuosia+sitten+kirjoitettuun+Raamattuun+vedoten+edellyttäisi+nähdäkseni+Raamatullisia+olosuhteita+ihmisten+olemuksessa+ja+toimintaympäristössä,+sekä+tietenkin+alkuperäisen+uskonnollisen+kielen+tarkoituksen+ymmärtämistä.+Tulkinnat+vaikuttavat+taipuvan+jokaisen+omien+tahtotilojen+mukaan,+niistä+luodaan+tarkoituksia+jotka+nimetään+pyhinä+koskemattomiksi+totuuksiksi."Onko+siis+esim.+aurinko+jotenkin+erityisen+väärässä+ja+jotenkin+ihmiskuntaa+sortava?+Sehän+on+paistanut+jo+miljoonia+vuosia?+Siis+kaikkein+huvittavintahan+tässä+kaikessa+on+se,+että+ihmisten+halu+tehdä+ja+elää+kuten+lystäävä,t+on+vielä+vanhempi+kuin+kristinusko+tai+Mooseksen+kirjan+homoseksikielto.+Ihmiset+ovat+aina+halunneet+elää+kuin+pellossa+ja+harrastaa+seksiä+vapaasti+kuin+eläimet.+Vaatimuksesi+eivät+ole+mitenkään+uusia+ja+radikaaleja,+vaan+ikivanhoja.Ja+juuri+kristinusko+ja+esi-juutalaisuus+on+historiassa+ollut+se+radikaali+ja+uudistava+voima,+joka+on+osaltaan+vaikuttanut+länsimaisen+kulttuurin+kehitykseen+ja+laajaan+ihmiskunnan+olojen+parantumiseen.+Jo+pelkkä+kristillinen+miehen+ja+naisen+avioliiton+"keksiminen"+nosti+naisen+asemaa+huomattavasti.+Ennen+sitä+naisen+arvo+oli+hyvin+hypoteettinen+kysymys.+Vertaa+vaikka+nyky-Suomea+lähi-idän+islamilaisiin+maihin+tai+Intiaan.+:)"Uskon+Jeesukseen,+en+ihmisten+tekemiin+tulkintoihin+joita+käytetään+itsekkäisiin+tarkoituksiin+lähes+poikkeuksetta.+Palstallakin+esiintyvän+uskonnollisuuden+valossa+koko+touhun+kieltäminen+ihmisarvoa+loukkaavana+tulisi+ottaa+pikaisesti+harkintaan."Miksi+luulet,+että+homovihkimisten+kieltämisen+takana+on+itsekkäät+tarkoitukset?+Uskovaisethan+vain+toivovat+etteivät+homoparit+ja+heitä+vihkivät+papit+joutuisi+kadotukseen.+Ja+olen+havaitsevinani+sinunkin+Jeesus-käsityksessä+tiettyä+tulkintaa,+kun+otat+takavasemmalta+esiin+"ihmisoikeudet".+Mitä+oikeuksia+ihmisillä+muka+on+tai+on+koskaan+ollutkaan+Raamatun+mukaan?+Edes+pelastumisessa+ja+syntien+anteeksi+saamisessa+ei+ole+kyse+oikeudesta,+vaan+Armosta.+Oikeutta+voi+nimittäin+vaatia,+mutta+armoa+ei.+Armoa+voi+anoa.+Sen+voi+saada+lahjana,+jos+katuu+ja+tekee+parannuksen.+Ja+lisäksi+olisi+mielenkiintoista+kuulla,+miten+ajattelit+käytännössä+toteuttaa+tämän+uskonnollisuuden+"koko+touhun"+kieltämisen?+Kuulostaa+hiukan+totalitarismilta+minun+korviini,+mutta+niinpä+se+uskonnollisuus+olikin+kiellettyä+entisessä+Neuvostoliitossa+tai+nykyisessä+Pohjois-Koreassa.+Sitäkö+haluat?+Mietipä+vähän+tarkemmin+mitä+toivot..."+Uskonto+ei+anna+oikeutta+ihmisoikeuksista+säädettyjen+oikeuksien+rikkomiseen."Todellisuudessa+sinä+olet+vain+tehnyt+ihmisistä+ja+heidän+"oikeuksistaan"+itsellesi+epäjumalan.+Palvot+ihmistä.+Luuletko+että+"ihmisoikeuksilla"+on+mitään+merkitystä+Taivaassa?+Ei+siellä+ihmisiä+tai+homoja+palvota+vaan+totista+Jumalaa.+Ehdotan,+että+luet+sen+Raamattusi+vielä+kerran+ja+tällä+kertaa+ilman+ennakkoluuloja.
  11. "Erään+tulkinnan+mukaan+kohdassa+on+kysymys+miehen+ja+naisen+välisessä+seksissä+naisen+vaihtaneen+luonnollisen+lisääntymistarkoituksessa+harjoitetun+seksin+ei+luonnolliseen+jolla+ei+voi+lisääntyä+(b-rappu)."Mutta+mies+ja+nainen+voivat+silti+saada+lapsia+vaginaalisella+penetraatiolla.+Homopari+ei.+Tietenkin,+jos+mies+ja+nainen+harrastavat+vain+anaaliseksiä,+se+on+"luonnonvastaista"."+Naisten+väliseen+seksiin+raamattu+ei+näyttäisi+suhtautuvan+kielteisesti,+ainoastaan+miesten+väliseen+jossa+yhdessä+kohdassa+jopa+harjoitetaan+meille+nykyihmisille+ilmeisen+tuntematonta+tapaa+sekstailla."No,+ei+Raamattu+kovin+kielteisesti+lesbouteen+suhtaudukaan:+saastaisuus,+oman+ruumiin+häpäisy,+valhe,+häpeällinen+himo,+riettaus,+sopimattomuus+ja+luonnovastaisuus.+Mutta+nämähän+eivät+olekaan+kielteisiä+ilmaisuja,+siis+nykyään."+Totuus+löytyy+kirjaintakaan+muuttamatta,+poistamatta+tai+lisäämättä.+Kaikki+muu+on+tulkitsijan+omista+mielihaluista+johtuvaa+tarkoitushakuista+johdattelua."Tuon+asteinen+tarkkuus+on+tarpeetonta.+Totuus+löytyy+Raamatusta+ihan+vaivatta+sen+suurista+linjoista,+eli+kokonaisuudesta.+Esim.+perinteinen+avioliitto+on+hyvä,+homoavioliitto+on+paha.+Ongelmana+on+siinä,+että+totuus+ei+kelpaa+ihmisille,+ei+siinä+etteikö+totuutta+voisi+löytää.Minulla+itselläni+ei+olisi+mitään+sitä+vastaan,+jos+Raamatussa+hyväksyttäisiin+homous+ja+homoavioliitot+jossain+kohtaa.+Silloin+minun+ei+tarvitsisi+vastustaa+niitä.+Mutta+kun+Raamatun+kanta+on,+että+homous+on+synti,+niin+asiat+eivät+ole+paremmin+kuin+hyvin,+vaan+huonommin+kuin+huonosti.+:)
  12. 98 / 122