Raamatusta:
22. Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
23. Sellaista vastaan ei ole laki.
24. Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.
25. Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme. (Gal. 5)
Hengen hedelmää:
28
362
Vastaukset
Jos me Hengessä elämme, niin Hengessä myös vaeltakaamme.
Näitä hedelmiä on hyvä vaali, olipa sitten uskovainen tai eteisti. Myös hyvinvointi- ja onnellisuusoppaat kehottavat keskittymään lähimmäisen rakkauteen, iloon, rauhaan, jännekkyyteen, ystävällisyyteen, hyvyyteen, uskollisuuteen, sävyisyyteen ja itsensähillitsemiseen.
usko.vainen kirjoitti:
Noilla et vain pitkälle pötki 🤗
Ateisti joka tekee Jumalasi tahdon ja elää niin kuin Jeesus opetti on sata kertaa parempi, kuin uskovainen joka elää vastoin Jeesuksen opetusta ja laiminlyö rakkautta.
Ristitty.met kirjoitti:
Ateisti joka tekee Jumalasi tahdon ja elää niin kuin Jeesus opetti on sata kertaa parempi, kuin uskovainen joka elää vastoin Jeesuksen opetusta ja laiminlyö rakkautta.
Ehkä sinun mielestäsi mutta hän ei kuitenkaan peri Jumalan valtakuntaa vaikka tekisi kuinka hyviä tekoja🤗
usko.vainen kirjoitti:
Ehkä sinun mielestäsi mutta hän ei kuitenkaan peri Jumalan valtakuntaa vaikka tekisi kuinka hyviä tekoja🤗
Mutta ei sekään, joka jättää hyvät teot tekemättä. Tee niitä itsesi ja muiden tähden.
Ristitty.met kirjoitti:
Mutta ei sekään, joka jättää hyvät teot tekemättä. Tee niitä itsesi ja muiden tähden.
Minä en ole koskaan löytänyt Raamatusta tuollaista kohtaa. Kerro toki minkä kohdan sinä olet löytänyt missä noin sanotaan 🤓
usko.vainen kirjoitti:
Minä en ole koskaan löytänyt Raamatusta tuollaista kohtaa. Kerro toki minkä kohdan sinä olet löytänyt missä noin sanotaan 🤓
Jos kerran vaadit...
"Kaikki, minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää te heille.
Matt. 7:12Ristitty.met kirjoitti:
Jos kerran vaadit...
"Kaikki, minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää te heille.
Matt. 7:12Jaahas, ja miten tuo liittyy siihen, että ihminen joka ei tee mainitsemiasi tekoja ei peri Jumalan valtakuntaa😳❓
usko.vainen kirjoitti:
Jaahas, ja miten tuo liittyy siihen, että ihminen joka ei tee mainitsemiasi tekoja ei peri Jumalan valtakuntaa😳❓
Voi sinua onnetonta...
1. Joh. 4:16 Jumala on rakkaus. Se, joka pysyy rakkaudessa, pysyy Jumalassa, ja Jumala pysyy hänessä. 17 Jumalan rakkaus on saavuttanut meissä täyttymyksensä, kun me tuomion päivänä astumme rohkeasti esiin. Sellainen kuin Jeesus on, sellaisia olemme mekin tässä maailmassa. Pelkoa ei rakkaudessa ole, 18 vaan täydellinen rakkaus karkottaa pelon. Pelossahan on jo rangaistusta; se, joka pelkää, ei ole tullut täydelliseksi rakkaudessa.
19 Me rakastamme, koska Jumala on ensin rakastanut meitä. 20 Jos joku sanoo rakastavansa Jumalaa mutta vihaa veljeään, hän valehtelee. Sillä se, joka ei rakasta veljeään, jonka on nähnyt, ei voi rakastaa Jumalaa, jota ei ole nähnyt. 21 Tämän käskyn me olemmekin häneltä saaneet: joka rakastaa Jumalaa, rakastakoon myös veljeään.Ristitty.met kirjoitti:
Voi sinua onnetonta...
1. Joh. 4:16 Jumala on rakkaus. Se, joka pysyy rakkaudessa, pysyy Jumalassa, ja Jumala pysyy hänessä. 17 Jumalan rakkaus on saavuttanut meissä täyttymyksensä, kun me tuomion päivänä astumme rohkeasti esiin. Sellainen kuin Jeesus on, sellaisia olemme mekin tässä maailmassa. Pelkoa ei rakkaudessa ole, 18 vaan täydellinen rakkaus karkottaa pelon. Pelossahan on jo rangaistusta; se, joka pelkää, ei ole tullut täydelliseksi rakkaudessa.
19 Me rakastamme, koska Jumala on ensin rakastanut meitä. 20 Jos joku sanoo rakastavansa Jumalaa mutta vihaa veljeään, hän valehtelee. Sillä se, joka ei rakasta veljeään, jonka on nähnyt, ei voi rakastaa Jumalaa, jota ei ole nähnyt. 21 Tämän käskyn me olemmekin häneltä saaneet: joka rakastaa Jumalaa, rakastakoon myös veljeään.Edellenkään tuossa ei sanota, että ihmiset jotka eivät tee mainitsemiasi tekoja eivät peri Jumalan valtakuntaa🤓
Yritä skarpata ja pysyä asiassa.Kun kohtelee rakastaen ja ystävällisesti ihmisiä, ihan sata varmasti ainakin ilmapiiri on paljon lemmoisampi kuin silloin, kun haukkuu kaikki heti kättelyssä lyttyyn. Ennen iankaikkista elämää on tämä elämä, jota nyt elämme ja sekin on aika tärkeää.
usko.vainen kirjoitti:
Edellenkään tuossa ei sanota, että ihmiset jotka eivät tee mainitsemiasi tekoja eivät peri Jumalan valtakuntaa🤓
Yritä skarpata ja pysyä asiassa.Asiat johtavat toiseen. Jos ei rakasta lähimmäistään, ei rakasta Jumalaa. Ja jos ei kerran rakasta Jumalaa, niin voiko silloin periä Jumalan valtakuntaa?
Ristitty.met kirjoitti:
Asiat johtavat toiseen. Jos ei rakasta lähimmäistään, ei rakasta Jumalaa. Ja jos ei kerran rakasta Jumalaa, niin voiko silloin periä Jumalan valtakuntaa?
Unohdit laittaa sen Raamatun kohdan🤓
Ristitty.met kirjoitti:
Johan minä laitoin.
Edellenkään tuossa ei sanota, että ihmiset jotka eivät tee mainitsemiasi tekoja eivät peri Jumalan valtakuntaa🤓
Yritä skarpata ja pysyä asiassa vai alatko jankuttaa taas😂❓usko.vainen kirjoitti:
Yritä skarpata ja pysyä asiassa vai alatko jankuttaa taas😂❓Vastaa. Jos en rakasta Jumalaa, voinko silloin myöskään periä valtakuntaa?
Ristitty.met kirjoitti:
Vastaa. Jos en rakasta Jumalaa, voinko silloin myöskään periä valtakuntaa?
Asia kerrallaan. Laita se Raamatun kohta ja mennään sitten muihin asioihin 🤓
usko.vainen kirjoitti:
Asia kerrallaan. Laita se Raamatun kohta ja mennään sitten muihin asioihin 🤓
Taidat olla vajaa.
Ristitty.met kirjoitti:
Taidat olla vajaa.
En ollenkaan mutta sinulla palaa käämi aina kun jäät valheistasi kiinni 😂
usko.vainen kirjoitti:
En ollenkaan mutta sinulla palaa käämi aina kun jäät valheistasi kiinni 😂
Muten on luetun ymmärtämisen laita? Osaatko soveltaa lukemaasi? Miten tulkitset tekstiä? Ole aivan suora ja kerro... sillä ei kukaan voi olla noin vajaa. Olen kirjoittanut raamatun kohdat joita pyysit ja olen kysynyt sinulta hyvin yksin kertaisen kysymyksen. Siltikään sinä et ymmärrä.
Ristitty.met kirjoitti:
Muten on luetun ymmärtämisen laita? Osaatko soveltaa lukemaasi? Miten tulkitset tekstiä? Ole aivan suora ja kerro... sillä ei kukaan voi olla noin vajaa. Olen kirjoittanut raamatun kohdat joita pyysit ja olen kysynyt sinulta hyvin yksin kertaisen kysymyksen. Siltikään sinä et ymmärrä.
Aha, valitsit jankutuksen kun jäit valheestasi kiinni 😂
usko.vainen kirjoitti:
Aha, valitsit jankutuksen kun jäit valheestasi kiinni 😂
Kiemurtelet kuin mato joutuessaan ongenkoukkuun. Sinulle on siis täysin turhaa yrittää selittää mitään, sillä kaikki teksti on sinulle tyhjää kuin kumiseva vaski. Säälin.
Ristitty.met kirjoitti:
Kiemurtelet kuin mato joutuessaan ongenkoukkuun. Sinulle on siis täysin turhaa yrittää selittää mitään, sillä kaikki teksti on sinulle tyhjää kuin kumiseva vaski. Säälin.
Laita nyt vain se Raamatun kohta ja lopeta kiemurtelusi ja jankutuksesi‼️
usko.vainen kirjoitti:
Laita nyt vain se Raamatun kohta ja lopeta kiemurtelusi ja jankutuksesi‼️
Sinulle on siis turha sanoa mitään. Olen jo kerran laittanut kyseisen raamatun kohdan ja piste. Ei ole minun ogelmani jos et ymmärrä lukemaasi. On parempi että emme jatka keskustelua tästä eteenpän, sillä kuuroille korville on turha huudella.
Ristitty.met kirjoitti:
Sinulle on siis turha sanoa mitään. Olen jo kerran laittanut kyseisen raamatun kohdan ja piste. Ei ole minun ogelmani jos et ymmärrä lukemaasi. On parempi että emme jatka keskustelua tästä eteenpän, sillä kuuroille korville on turha huudella.
Ihan loistavaa satiiria sinulta Ristitty.met. Esittämäsi parodia kristitystä ihmisestä on hyvin tarkka ja oikeaan osuva.
Ristitty.met kirjoitti:
Älä huutele, laita vain se Raamatun kohta 🤓
Ristitty.met kirjoitti:
Tämän on jo moni havainnut ettei usko.vainen tajua selvää suomenkieltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?861699Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,171075Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.981027Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol79952- 91794
Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot146759Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt51754Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs49681- 53674
Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv51661