Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
jerzunposti
profiilit
jerzunposti
jerzunposti
Vapaa kuvaus
It-tradenomi vuosimallia 2017.
Aloituksia
165
Kommenttia
283
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
National Geographic esittää ihan laadukkaita dokkareita. Discoveryt oli hetken MIX - paketissani, kun sitä tilasin, mutta katselu jäi vähemmälle. Latisti vähän, kun ei ollut kaikissa suomi - tekstejä, vaikka ohjelma pysyy seurattavana ilman tekstejäkin.
Viasat Gold - paketissa olisi Explorer, josta ja tulee dokumentteja. Joskus sieltäkin katsonut jotain ihan katsottavia ohjelmia, kun on ollut esittelyssä ilmaiseksi viikonlopun ajan. Onko juontaja ja isäntä Bruce Perry, vai ainakin nimi on sinnepäin, kun on tehnyt BBC:lle dokumentteja matkatessaan heimoalueille ympäri maailmaa. Niitä esitettiin YLE ykköselläkin jokin ohjelma.Explorerilta tuli mielenkiintoinen sarja, jossa hän matkusti Amazonin halki tavaten paikallisia ihmisiä.Viasat Gold on Viasat Filmiin nähden aika paljon hintavampi, eikä sieltä lopulta tule monia sellaisia kanavia, joita jaksaa seurata, jos ei nyt intohimoinen jääkiekon ja golfin ystävä ole, jokuhan voi niiden perässä tilata kyseiset kanavat.
Travel Channel Europesta tulee enimmäkseen ruokaan ja juomaan keskittyneitä matkailu - ohjelmia, dokumenttityylisiä, joissa osasta on ihan hyviä juontajia.
Subia ja itse en katso kovinkaan paljon. Joskus Simpsonit tulee katsottua, jos sattuu osumaan juuri siihen aikaan kanavalle, ja tuleehan sieltä Madventures ja nyt on tullut Mad Cook ennen kakkoskauden Madventuresta sunnuntaisin. Silloin, kun Madventureksesta puhuttiin, että ohjelma alkaaTravel Chanellilla, varmaankin tarkoitettiin Amerikan Travel Channelia, sillä ei ainakaan tuolta Euroopan Travelilta ei ole ainakaan vielä näkynyt kyseistä sarjaa. Toisaalta, ykkös ja kakkoskautta on subillakin jauhettu jo aika monta kertaa, ja vähän menee jo siitäkin maku, kun mainoskatkoja on lyöty joka väliin, kun ohjelma on saavuttanut suosiota.
31.08.2013 11:58
Itse lähtisin liikkeelle erillisellä tietokoneella. On kivaa olla oma ohjelmistokehitykseen keskittyvä tietokone, jolla ohjelmistojen testauskin kehitysvaiheessa onnistuu. Itsellänikin on yksi kannettava,jolla en käy edes Internetissä, ja jolla pääasiassa ohjelmoin.
31.08.2013 07:58
Itse luonnontieteen taustan omaavana voin kertoa, että jos ohjelmoi vaikka omaa Sudokua tietokoneella, boolean -tyyppinen (0 tai 1, true tai false) ei todellakaan ole turha tietokonemaailmassa! Sen kaltaisella muuttujalla voi tarkistaa monia asioita, vaikkapa numerorivien ja -pylväiden oikeellisuuden! Tietokone - ihmisenä nolla ei siis ole turha luku Sudokussa! :)
29.08.2013 08:20
Itse tykkään ratkoa tavallisesti keskitasoisia Sudokuita ihan kynällä ja paperilla perinteisesti. Hyvä Sudoku on sellainen, että ei tarvitse arvailla mitään. On olemassa joitain tekniikoita, joilla pystyy myös laatimaan koneellisen ratkaisun mihin tahansa Sudokuun. Niihin tutustumalla voi saada jotain mieltä ja vinkkiä myös omaan ratkontaan. Wikipediasta aiheesta löytyy vaikka http://en.wikipedia.org/wiki/Sudoku_solving_algorithms -sivulta. Ja netistä löytyy pahimpien paikkojen ylitykseen Sudoku - ratkaisukoneita, kun syöttää tehtävän konellle, kone näyttää ratkaisun. Tämän kaltaiset ohjelmat ovat myös oiva keino oppia lisää ratkonnasta, ikäänkuin koulutusmateriaalina.
29.08.2013 08:16
No Vuokila on Pelikaani - lehtiperheessä päätoimittajana, ja muutoinkin Pelikaani - lehdet ovat perheyritys. Joten siihen suuntaan kääntyisin Vuokilaa, jos tykkää ratkoa.
29.08.2013 08:10
Itse aloitin ristikkoharrastuksn kryptoilla, ja nykyisin ratkon niitä vähemmän. Tykkään ratkoa sokkona useimmiten, vaikka vihjekin on annettu. Erityisesti jos kuvavihje ei aukea heti, sokkona ratkottaessa on mahdollista päästä alkuun muutoinkin. Lisäksi sokkona ratkominen luo ehkä enemmän haastetta tehtävään, ja krypton valmistuttua palkinto on antoisampi ratkontakokemus. Sitä siis voi suositella jokaiselle kryptoa ratkovalle!
29.08.2013 08:08
Itse ja suosin Pelikaani - letiperheen lehtiä. Jokaista tasoa löytyy, Musta on helpoin, ja sitten tässäkin ketjussa jo mainittu punainen sisältää haastavia. Itse pidän myös Passeli Pelikaanista, aina silloin tällöin tulee ostettua irtonumero, se sisältää helpohkoja, mutta ei kuitenkaan niin helppoja, että useinkaan ei tarvitse kynä sauhuten vain kirjoittaa vastauksia. Eli Passelia voisi kokeilla, jos haluaa keskitasoisempaa pähkäiltävää.
29.08.2013 08:05
Olen asettanut itselleni rajan, kuinka paljon mielelläni hyvällä omalla tunnolla ja tuloihin suhteutettuna haluan käyttää television katseluun kuussa rahaa.Maksukanavat on tosiaan aika hyödyllinen juttu, mutta 80 euroa on itselleni liikaa. Olen tyytyväinen nykytilanteeseeni, jossa selviän arviolta 50 eurolla "normaalisti" kuussa telkku - kuluista samalla saaden sille vastineeksi sellaisen ohjelmatarjonnan, jossa on jotain mieltä. MTV3 - total ja Viasatin elokuvakanavat on ne, mitä katson. Totalissa on se hyvä puoli, että MAX SPORT näkyy ja siinä, sieltä tykkään katsoa enimmäkseen jalkapalloa, ja jääkiekkokauden maaotteluita ja MM - kisoja tykkään seurata. Viasatilla taasen saa elokuvakanavilta vaihtelua C - Moren leffatarjontaan, ellei se jopa olisi tasokkaampi leffakanavana? Kun katsoo sekä C - Morea, että Viasattia, saa aika hyvin koko Suomessa televisiossa esitettävät elokuvat hallintaansa.
27.08.2013 09:46
No jaa, saattaisihan se olla omiaan lisäämään turvallisuutta, kun voi anonyymimmin liikkua verkossa. Toisaalta saattahan jäljet jäädä tele - opieraattorille surffailun jäljiltä, sillä sen kauttahan tiedot lopulta kulkee? Pitäisi olla oma tele - operaattori vissiin...
27.08.2013 09:40
Mulla on käytössä toisinaan oma reititin,jonka kautta hoidan yhteydet, ainakin pelikonsolini MAC - osoite on saatavilla avoimesti, ja kyllä sen tietokoneestakin saa ulos kaivettua. Sitä vaan aloin pohtimaan, kuinka pitäisi suhtautua avoimeen tietoon oman turvallisuuden suhteen.
22.08.2013 06:49
Kyllä MAX:ilta muutakin tulee, kuin formulat. Fakta ja Fakta XL esittää ja mielenkiintoista katseltavaa. Tylsin MTV3 -kanava on mielestäni Komedia, sitä tulee katsottua ehkä vähiten Sarjan kanssa.
Ja itse pidän jopa C - Morea enemmän Viasatin elokuvakanavista, vaikka C - moreakin katson. Tulee C - Moreltakin ihan laadukkaita elokuvia, mutta se on kausittaista, kuinka usein tulee "laatu" - ensi - iltoja.
21.08.2013 07:12
Niin vähän arvelinkin... mutta purkamaan autoja siellä ei varsinaisesti pääse? Sekin puoltaisi oppisopimuksen paikan hankintaa purkaamolta...
18.08.2013 18:19
Onhan juu kanavilla erilaiset lähestymistavat uutisiin, ja kaupallisilla kanavilla on uutistenlukijoina henkilöitä, jotka ovat tunnettuja ehkä julkisuudessa muista yhteyksistä ennen uutisankkuri -pestiä, esim. kolmosella Peter Nyman, ja Nelosella Marco Bjuström. Onhan toki YLE:lläkin julkisuuden hahmoja, esimerkiksi Matti Rönkä on kirjailija uutispestin lisäksi.
15.08.2013 07:17
Ei kaapeliverkko -taloudessa asuminen estä lautasantennin hankintaa, mutta kaapeliverkkojen ohjelmatarjonta on niin laajaa, että saa olla aika erikoinen ohjelmamaku, että lautasantenniin päätyisi?
15.08.2013 07:14
No joo, itsekin tuota National Geographicia olen seurannut, ja mainoksiahan sieltäkin tulee, kuten listasit, mutta juuri kyseisen kanavan ohjelmat ovat yhtä laadukkaita, kuin on itse lehtikin. Nykyään ilmaiskanavalta FOX:ilta esitetään aika monia samoja sarjoja, mitä National Geographic esittää.
No, esimerkiksi elokuvakanavat ja MTV3 - maksukanavat ei mainosta muuta, kuin omia ohjelmia, niitä en lukisi niinkään häiritseviksi mainoksiksi poikkeuksena esim. formulalähetykset MAX:illa, tai jääkiekon arvokisa -lähetykset Sportilla, joissa esitetään yhteistyökumppaneiden mainokset.
Ilmaiskanaviltakin tulee jotain, mutta ainakin uusimpien kanavatulokkaiden, esim. Tv Viiden ja Kutosen kanavia ei jaksa katsoa, koska sieltä ei tule muuta kuin mainoksia. Puolen tunnin ohjelmassakin taitaa olla kaksi katkosta. Ja ohjelmatkin ovat mitä ovat, yleensä puhki kuluneita ja vanhoja. Niillä ei ole edes omaa ohjelmatuotantoa, eikä verkossa pysty katsomaan ohjelmia, joten ei liene olevan kovin valoisaa tulevaisuutta sellaisilla kanavilla?
15.08.2013 07:12
Riippuu elokuvasta, pääosin se on kausittaista, kuinka usein tulee uusia ensi - iltoja C - morelle, ja elokuvien esitysajat vaihtelee. Joitain elokuvia siellä esitetään kauemmin, kuin toisia. Pääsääntönä voi pitää sitä, että jos haluaa nähdä jonkin elokuvan, ja sen sattuu missaamaan aluksi, ei kannata hätääntyä, sillä lopulta elokuvia kierrätetään aika kauan.
Itse tilasin muinoin TV1000:n puoleksi vuodeksi, ja katsoin koko ohjelmiston läpi puolessa vuodessa päätyen tilanteeseen, että sitten piti ainoastaan seurata ensi - illat pysyäkseen ajan tasalla. Siinä tuli katsotuksi 2-6 elokuvaa päivän mittaan, aluksi enenmmän, koska näkemättömiä oli enemmän.
14.08.2013 07:37
Jos asutte antenni - taloudessa, miksette kokeilisi Plus - TV -korttia?
14.08.2013 07:33
Missä kaapeliverkossa taloyhtiösi toimii, jos et asu antennitaloudessa? Soneralla ainakin on MIX - paketti, josta löytyy uutiskanavia joka lähtöön uutisten ystäville, ja kanavia voi vaihtaa kerran kuussa. Suppeampi MIX maksaa ainoastaan vajaan kympin kuussa.
14.08.2013 07:32
Nyt, kun UPM tuli mainituksi, en malta ottaa kantaa, vaikka kirjoitinkin viimeisimmän viestin jo tähän ketjuun vihreän autoilun edellä aikaa olemisesta.
Tämän aamun ykkösen aamu - tv:ssä oli UPM:n toimitusjohtaja Jussi Pesonen haastattelussa, ja esillä oli myös tottakai biodiesel. Sehän on selvää ollut pitkään, että se on tulevaisuuden tuote, ja Pesonenkin sanoi, että se on UPM:lle merkittävä juttu yhtiön tulevaisuudessa.
Toisaalta eilen luin hiilidioksidipäästöjen vähentämiseen keskittyvää artikkelia netistä, jossa kerrottiin Suomen valtion tavoitteen olevan vähentää päästöjä, ja niihin liittyy osaltaan myös bio - polttoaineiden käyttönotto, mutta kehitys vain tapahtuu aika hitaasti, esimerkiksi artikkelissa oli taulukko, josta selvisi, että Suomen tavoite vuoteen 2020 mennessä on se, että silloinkin vain murto - osa käytettävissä olevasta poltto - aineesta olisi biota. Mahtoiko luku olla peräti niinkin alhainen, kuin 20 %?
Laitoin tilaston exceliin, ja aloin pyörittelemään lukuja, ja laskemaan. Tulin siihen johtopäätökseen, että itse ehdin kuolemaan vanhuuteen ja oma sukupolveni on haudassa vanhuuteen kuolleena ennen, kuin bio - polttoaineet ovat arkipäivää ja hallitsee markkinoita suvereenisti.
Tänä aamuna Pesonen kuitenkin sanoi epämääräisesti ilmoittamatta valtiovallan taholta asetettuja tavotteita tai intressejä, että "tulevaisuudessa".
Tulevaisuus on pitkä ajanjakso.
13.08.2013 08:01
Onko siis asian laita niin, että vihreä autoilija ja vihreä autoilu on sen verran aikaa edellä, että vielä täytyy odottaa kehityksen kehittyvän autotekniikassa niin pitkälle, että on mahdollista käyttää biodieseliä?
12.08.2013 12:30
13 / 15