minkkilaukku

minkkilaukku profiilikuva
Joulu 2024
Vapaa kuvaus

linkit: http://freemasonry.bcy.ca/texts/gardeners.html

lainauksia:
- Force and might make right
- Mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.
- Mikä Mariana maloilla, se vappuna vaoilla

Liittynyt 8v sitten
289 aloitusta · 3199 kommenttia
Joo,+53716552825+on.+Minulla+tuli+sellainen+virhe+koodiini,+että+testattava+eksponentti+ei+saanutkaan+olla+kakkosta.+Pitää+lisätä+ykkönen+rivilläfor+expos+in+cartesian_product([range(j+1)+for+j+in+eUptos]):Minäkin+olen+tässä+koitellut+saada+niitä+esityksiä.+Sagessa+on+funktio+sum_of_k_squares(),+esim:sum_of_k_squares(2,+5**2+*+13)#(2,+3)Mutta+se+antaa+vain+yhden+esityksen.+Kaavaa(a^2+++b^2)+(c^2+++d^2)=+(ac+bd)^2+++(ad-bc)^2=+(bc+ad)^2+++(ac-bd)^2pitäisi+sitten+varmaan+käyttää+sen+eri+muotoa+eri+alkutekijöille,+niin+saadaan+erilaisia+esityksiä.+Esityksiä+pitäisi+tulla+yhtä+monta+kuin+tekijöitäkin+(tai+jaettuna+kahdella,+kun+järjestyksellä+ei+väliä).+Hmmm...Ehkäpä+pitäisi+tutkia+n:n+hajotelmaa+Gaussin+kokonaisluvuissa.+Minulla+on+tällainen+aihio+nyt:G+=+GaussianIntegers()d+=+G(53716552825)print+(d.factor())#+(-I)+*+(I+-+6)+*+(-5*I+-+4)+*+(I+-+4)^2+*+(-3*I+-+2)^2+*+(-I+-+2)^2+*+(2*I+++1)^2+*+(2*I+++3)^2+*+(I+++4)^2+*+(-2*I+++5)+*+(2*I+++5)+*+(4*I+++5)+*+(I+++6)Tuossa+sitten+eri+esitykset+saataisiin,+kun+jaetaan+tuo+tulo+kahteen+osaan+siten,+että+konjugaatit+laitetaan+eri+osiin+(jolloin+tulosta+tulee+muotoa+A^2+++B^2+eli+eräs+n:n+esitys).