Vapaa kuvaus

Olen ihmeellinen maapallolla tallustaja, joka yrittää taistella kilojaan vastaan :) Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

19

Kommenttia

147

1. Alkaa mennä usko, toivo ja melkein jo rakkauskin! Paino on tällä hetkellä n.81,5. Mä en millään saa sitä putoomaan. Suunnittelin sillon melkein kaksi viikkoa sitten, että jos 600g lähtis viikossa niin olisin kesällä ihanteessani...noh, nythän mulla putoo paino 500g/2vko, joten ei tuu mitään! En jaksa. Paska olo.

Ajattelin tänään käydä kirjastossa...jospa löytäisin jonku kirjan josta olis apua...Kun mä ihan oikeesti haluun olla kesällä bikinikunnossa! Jos en oo...niin voi kevät.
  2. Eli yli neljä vuotta sitten aloimme olemaan yhdessä nykyisen avomieheni kanssa. Hän on laiha kuin mikä, eikä lihoa oikeastaan millään..(nyt hän on lihonnut 2kg, mikä on hänelle suuri ongelma :)) Eli hänen kanssaan olemme syöneet kaikkea mahdollista. Kuten jo aikaisemmin olen kertonut sipsit ovat paheeni.

Olen aina ollut isompi kuin kaverini, mutta varsinainen lihoaminen alkoi siis vuonna 2001-2002. Tavatessani nykyisen avomieheni syksyllä 2001 painoin vielä 68kg, viime kesänä eli vuoden 2005 kesänä painoin 91kg.

Kolmen ja puolen vuoden yksissä olo mieheni kanssa oli siis tuonut 23kg!!!

Viime heinäkuussa minulta leikattiin viisaudenhammas, jonka seurauksena lopetin tupakanpolton. Olin siis leikkauksen jälkeen muutaman päivän polttamatta, ja sitten ajattelin, että miksi enää edes polttaisin.

Eli viime heinäkuusta lähtien olen parantanut elämäntapojani :) En muista missä vaiheessa "heräsin", mutta muistan mihin. Yhden viikon aikana söin neljä sipsipussia! Eli olin vain kolmena päivänä ilman sipsiä. Se oli mielestäni aivan kauheeta. Sipsit siis sai jäädä.

Elokuun lopussa aloin tehdä pieniä kävelylenkkejä, jotka pitenivät pikku hiljaa. Syyskuun lopussa jaksoin JUOSTA vähän yli puolet lenkistäni. Aloitin juoksun pikku hiljaa, kuten kävelynkin, aina pidemmälle ja pidemmälle.

Liukkaiden tultua en enää uskaltanut juosta, vaan nykyään kävelen reippaasti. Mutta olen jo päättänyt, että keväällä kun on vähän sulempaa aloitan juoksun jälleen. On hienoa huomata kuinka joka kerta jaksaa puristaa itsestään vähän enemmän ja jaksaa juosta pidemmälle, tosi hieno tunne! Olen päättänyt, että vielä juoksen koko lenkkini..en tiedä koska se onnistuu, mutta kaikki aikanaan.

Ja minähän en ole koskaan aikaisemmin yrittänyt laihduttaa, tai no onhan niitä ollut, että huomenna aloitan ja sit olen kestänyt muutaman päivän, mutta niitä en laske laihduttamiseksi.

Olen 5 kk laihduttanut, enkä edes tiedä miten se alkoi. Se vain alkoi. En päättänyt, että nyt laihdutan, vaan aloitin vain lenkillä käynnin ja jätin ne paheeni, eli sipsit pois.

Olen monelle sanonut, että minulle tupakanpolton lopettaminen ei ole ollut niin vaikeaa kuin sipsien syönnin lopettaminen. Tupakkaa ei ole tehnyt mieli koko puolen vuoden aikana, mutta auta armias kuinka monta kertaa olen haaveillut sipseistä...ja niitä olen toki myös syönytkin, mutta en enää samalla tavalla kuten ennen, nykyään vähän ja harvoin.

Mutta olen päättänyt, että pystyn tähän. Ja tiedän, että tekin pystytte!!!
  3. Olo on todella upee! Pakkaset on lauhtuneet ja pääsin tänään tutulle n. tunnin pituiselle lenkille. Olin varmaan koko lenkin ajan yhtä hymyä, oli niin hienoa olla taas kunnon lenkillä!!!!

Suurta painonpudotusta viikon aikana ei ole tapahtunut, n. 500g, mutta olen iloinen tostakin, koska olen tosiaan jo monta kuukautta sitten aloittanut.

Välillä täälä ja muuallakin muitten juttuja lueskellessa tulee mieleen, että tuleekohan tästä mitään. Toiset laihtuu kuukaudessa n. 5 kg ja minä n. 2kg. Mutta toisaalta suurinosa niistä toisista on aloittanut uuden vuoden puolella ja minä jo syksyllä..eli mulla ei tota tosi huimaa viikko laskua enää tapahdukaan. Olen siis iloinen, että ylipäätään vielä laskee.. :) Ja siitä olen TOSI tyytyväinen, että ylipäätään vielä jaksan yrittää, enkä ole lannistunut. Mutta jotenkin toi 500g viikossakin antaa itselle lisää motivaatiota, voi ajatella että minähän pystyn tähän. :)

Mutta hidastahan tämä mun laihdutus on ollut...pian 5kk ja 9kg. Mutta yritän ajatella positiivisesti; mitä hitaammin lähtee, sitä hitaammin tulee takaisin...jos tulee ollenkaan.. :)

Tänään taas mittasin mittanauhalla..eli laihdutusurakkani alusta tähän päivää on rinnanympärys pienentynyt 10cm, vyötärö 11cm ja lantio 5cm. Tästä päästäänkin seuraavaan asiaan.

Eli huomaan, että vatsa on pienentynyt, mutta niinkun lukematkin kertovat peppu ja reidet eivät meinaa millään pienentyä. Nyt kaipaankin apua...millä saan ne pienemmiksi?! Tai...onhan mulla vielä kiloja jäljellä..kai ne lähtee sitä mukaa kun paino pienenee..mutta silti, ne on niin hervottoman isot!

Ja sitten kun Innemon noita tyypillisiä päiviä ruoan osalta kyseli niin mulla tyypillinen päivä on seuraavanlainen:
    Aamulla: ruispuikula, keittokinkkua, aamupalajuustoa ja kurkkua + teetä& rasvaton maito
    Päivällä: jugurttia+ mysliä/omena
    Lämpimäksi ruoaksi normaalia kotiruokaa, esim. tänään syömme kanaa, riisiä ja salaattia
    Illalla iltapalaksi yleensä sama mitä aamuisin aamupalaksi.

Nyt haluaisinkin tietää mitä te olette mieltä iltasyömisistä? Syksyllä kun aloitin laihdutuksen niin söin iltaisin porkkanoita (vieroitin itseni sipseistä porkkanoilla..sipsit ovat siis paheeni), enkä esim. ruisleipää jne. Kumpi parempi?
    Olen yrittäny syödä joka päivä n. 1500kcal, ja joinain päivinä jos en syö iltapalaa niin toi 1500 ei täyty. Eli siis lihottaako illalla syöminen teidän mielestä?!

Pitää varmaan kirjoitella useammin tänne, ettei aina tule näin paljon juttua.. :) Toivottavasti jaksoitte lukea ja hyvää alkanutta viikkoa kaikille!