Innemonin aloittama ryhmä.
Takana viikko laihdutuskuuria. Paino pudonnut n. 300gr. Hyvä pieni alku. Ruokailutottumukset parantuneet terveellisempään suuntaan. En syö herkkuja ja kasviksia olen lisännyt rutkasti.
Puolen vuoden sessio
37
1895
Vastaukset
- Jiikooo
Messissä ollaan. Huomenna aamulla on virallinen punnitus- ja mittauspäivä, mutta salaa itseltäni tein pienen ekskursion vaa'alle jo eilen aamulla, ja näyttää siltä, että vajaassa kahdessa viikossa on lähtenyt reilut 2kg. Kaloreita vahtien, ja kuntosalitreenillä voi siis myös tehdä ihan kunnioitettavaa tulosta.
Eilen tuli syötyä hieman linjasta poiketen (oli koko päivän kestävä koulutustapahtuma..), ja tänään vetäisin leipäkebabin kun tarjottiin. Mutta ei huolta, hyvä fiilis jatkuu! :D - Anna--
Hyvin on mennyt!
Oon jumpannut joka päivä paitsi pe ja vähemmän lauantaina. Ja kävelly tunnin lenkin joka päivä paitsi vkl.
Oon muuttanut ruokavaliooni sillä lailla että syön fittness muroja aamulla, paljon vihanneksia, pelkkää ruisleipää, vähärasvaista juustoa, ei pastaa eikä voita. Hedelmiä paljon ja kaikki epäterveelliset ruuat ja herkut pois. KOKONAAN! Paitsi perjantaina söin pullan koska oli synttärit. Liikun joka päivä ja äidiltä on tullut palautetta että kyllä huomaa että maha on pienentynyt.. :D Kiva kuulla! Kannustavaa!- Anna--
...alotin laihduttamaan vähän tätä ennen ja tällä viikolla lähti ehkä noin 1 kg. Tästä on hyvä jatkaa! :)
2.1.2006 82kg
15.1.2006 76,9kg
Eli aika hyvin, vai mitä? Rajusti olen liikuntaa lisännyt entiseen elämään verrattuna ja pääsääntöisesti kasviksia syön, mutta myös lihaa, kalaa ja kanaa. Ja pelkkää ruisleipää, ei ollenkaan vaaleeta. Hyvä olo on!
(sori Jiikoo, piti vähän deletoida, kun huomasin, että olin vahingossa laittanut lähtöpainokseni 84kg vaikka se todellisuudessa oli tuo 82kg...eli ei ihan niin paljoa ole pudonnut...)- Saba111
Mahtava pudotus! Onneksi olkoon ja pidä motivaatio edelleen korkealla! (olen kade)
on lähtenyt noin kilo. Mulla kun ei ole digitaalivaakaa, niin en tarkkaa lukemaa tiedä, mutta n. kilo. Ja se on jo tosi hyvin, koska mähän olen alottanut tämän urakkani jo aikaisemmin ja paino jämähti n. puoleksitoista kuukaudeksi tohon 84 kiloon, nyt se on n. 83 kg :)
Viime viikolla kävin taas viitenä päivänä tunnin lenkin, toivottavasti tälläkin viikolla säät sallis mun käydä ainakin viitenä päivänä lenkillä. Ruokailutottumuksia en ole hirveästi muuttanut, olenhan muuttanut niitä jo silloin syksyllä..mutta samaa siis yritän pitää yllä vieläkin, koska urakkaa on jäljellä vielä ainakin 13kg.
Hyvää viikonalkua kaikille! :)- Jiiikoooo
Joo terve!
Viikonlopun suolaiset mieliteot näkyi tämän aamun punnituksessa.. sormet on ihan nakkeina, kun on niin paljo nestettä kehossa! :)
No, enivei. Paino on siis tippunut tämän kahden viikon aikana noin suurinpiirtein tasan 2kg.
Vyötärö -3cm
Pyllykkä -1cm
Rinnukset -5cm!!!!! (Mikä on aika huolestuttava suuntaus..!!!!)
Mul ei oo tisseja puolen vuoden päästä ollenkaan, jos tätä menoa jatkuu!
Tänään taas salille, joten homma jatkuu normaalisti. Tälle viikolle ajattelin lisätä tosin vielä jonkin liikuntamuodon - ehkä kokeilen spinningiä. Jos sitten seuraavalla viikolla sais ohjelman jo semmoseks, että 2x salitreeni ja 2x joku jumppahikihässäkkä.
Näin. - Innemon
Siis teillä on ihan mielettömiä tuloksia!!!Be happy!!!
Minulla puolestaan alkaa tämä viikko nollatuloksella...
Syy: menkat (turvotusta turvotusta turvotusta ), hieman heikohko itsekuri jne, jne.
Mutta ei saa lannistua, vaan tästä on hyvä jatkaa! Pääasia, että ei ole tullut lisää!!!
Mutta kaikille teille, oikein pirtsakkaa viikon alkua!!! - Micci_67
Olette ehkä huomanneet että täällä yhdessä toisessa ketjussa porukat laittavat painonsa ylös tuolle sivustolle. (Lontoo ryhmä)
Olisiko teillä kiinnostusta samanlaiseen painon seurantaan?- Micci_67
Kirsikk.a kirjoitti:
toi tommonen sivusto on? Yritin ettii, mut en löytäny.
- Innemon
kiinnostusta, mutta miten ihmeessä noita sivuja oikein käytetään?!???
Tosi hyvä tulos sullakin....kyllä tässä täytyy nyt itsekin päästä eroon noista TURVOTUKSISTA! - Micci_67
Innemon kirjoitti:
kiinnostusta, mutta miten ihmeessä noita sivuja oikein käytetään?!???
Tosi hyvä tulos sullakin....kyllä tässä täytyy nyt itsekin päästä eroon noista TURVOTUKSISTA!Olen itse tuonne täytellyt omia tietoja jo puolen vuoden ajan. Eli päivittäin vaan laittaa painonsa taulukkoon (voi täyttää jälkikäteenkin) muuta ei tarvii tehdä. Siitä saa sitten erilaisia näkymiä, päivä, viikko ja kuukaisi näkymät sekä painolle että BMIlle.
Täällä on esimerkkejä noista ryhmä näkymistä:
http://www.noeasyway.com/group/group.php
Mutta se mikä olisi kiinnostavinta eli viikottainen pudotus, niin siitä ei ole omaa taulukkoa. Kyllä ne painot näkyy, mutta minua ainakin ne pudotukset kiinnostaa eniten.
- Micci_67
En enää viitsi tuohon viimeviikkoiseen ketjuun kirjoittaa, joten laitan tähän viime viikon tuloksen.
ma 02.01.06 99,9kg
pe 06.01.06 96,3kg -3,6kg
pe 13.01.06 95,4kg -0,9kg BMI 29,44 -18,9kg
Eli vuoden alun turvotuksesta on lähtenyt 4,5kg ja viime kesästä -18,9kg.
Itse punnitsen perjantaisin, joten palailen silloin asiaan. - Jiiiikooo
Homma alkaa käydä tylsäksi. :P Tämmöistä samaa puurtamista joka päivä, ja töiden takia saan päivisin yleensä ihan liian vähän energiaa. Illalla sitten olen kiukkuinen kuin hamsteri. Täytyy ehkä kehittää jokin keino syödä myös iltapäivisin jotakin.. en vaan vielä tähän mennessä ole muistanut ottaa eväitä mukaan.
Ensimmäistä kertaa elämässäni tosin tuntuu, että tästähän tulee jotakin. Vaikka kiloja ei vielä olekaan karissut mitenkään päätä huimaavasti, täytyy silti taputtaa itseään olkapäälle. Erityisiä mielitekoja ei juuri ole ollut, ja jos olenkin jotain epäterveellistä syönyt, se on ollut jokin sosiaalinen tapahtuma.
Ja täytyy tähän kahden kilon pudotukseen kahdessa viikossa olla kyllä tyytyväinen - tavoitteeni oli nimittäin pudottaa vain puoli kiloa viikossa.
Nyt pitäisi vaan ehkä keksiä joku uusi liikuntamuoto vielä tuon salilla käynnin rinnalle, ja saada se vielä sopimaan viikko-ohjelmaankin.
Juu, tsemppiä vaan kaikille! - Hannele
Mun kompastuskivi taas näyttyi puolensa.Piti meinaan sit juoda tuliaispullo laivalta pois ja se tuli nauttittuu makkaraperunoitten kans elikkä painoa tuli vaan lissää. On se kumma kun jotkut valittaa et pelkkä suklaan näkeminen lihottaa, mul se on taas jo riittää et nään jotakin prosenttipitoista.Eli ketulleen meni
- Innemon
nyt on aika sitten aloittaa taas ryhtiliike!!! Välillä tulee takapakkia, mut kyl se siitä sitten taas lähtee kuin päättää niin.
Olet muuten samanlainen kuin mäkin; jos otan vähän jotain punkkua tms. niin sitten pienes hiprakas sitä antaa itselleen luvan syödä melkein mitä vain. Mulle on usein käynyt niin :-(
Sit täytyy vaan heti seuraavana päivänä aloittaa taas tiukka linja, ettei jatka sitä enää seuraavana päivänä!
Sitäpaitsi, silloin tällöin jos sortuu, ei se maailmaa kaada! Tärkeempää oon kiinnittää huomiota siihen, kuinka usein jne.
Tsemppiä!
Olen siis iloinen. En eilen ryhtynyt syömään mitään herkkuja, vaikka tulikin inhottavia uutisia. Olen siis tällä hetkellä työtön, valmistuin joulukuussa. Eilen tuli kelalta kirje, että he olisivat perimässä koko joulukuun opintotuen asumislisän takaisin. Tietenkin tein selvityksen miksei niin tulisi tapahtua, mutta katsoo nyt mitä tapahtuu...
Mutta en siis innostunut syömään mitään herkkuja! Hienoa minä! Kestän siis nykyään vastoinkäymisiä ilman herkkuja!
Nyt olisi tavoitteena, että kahdessa ja puolessa viikossa tippuisi paino n. 2 kg. Epäilen, että ei tule onnistumaan, mutta jos onnistuu niin olen tosi onnellinen! Koska sitten olen pudottanut yhteensä 10kg! Vanhempani ovat luvanneet minulle kannustukseksi rahaa uusiin vaatteisiin sitten kun olen laihtunut 10kg ja sitten kun 20 kg. Ja työtönhän ottaa rahaa mielellään vastaan...varsinkin jos kela perii monta sataa takaisin... :)että sitten kun 10kg on pudotettu, menen raxiin syömään! Aivan varmasti! Minä olen ollut nyt koko tammikuun (eli vasta reilu pari viikkoa, mutta tuntuu tosi pitkältä ajalta jo...) ilman minkään sortin roskaruokaa! Ennen se kuului päivittäiseen ruokavaliooni, ja vieläpä monta kertaa päivässä!! Oikeesti saatoin syödä elmaco-hampurilaisen aamupalaksi, kaupan kumipizzaa päivälliseksi ja iltapalaksi tilata pizzerian pizzaa!! Ja siihen lisäksi tietysti kaikki suklaat ja muut namit ja sipsit!! Ihan törkee elämän muutos!! Tiesin kyllä, että tuloksia tulee tosi nopeesti noin rajulla muutoksella, mutta ei mulla vaan aikasemmin ole ollut henkisesti voimia vielä aloittaa. Mutta totaalisen repsahtamisen uhallakin menen aivan takuulla -10kg:n saavutettuani syömään pizzaa! Siihen on kyl vielä 4kg matkaa, mutta sitä päivää odotan!
- Innemon
ottaa tosi makee hiustenpidennys tai tuuhennus tai joku muu hiusjuttu, kun vaaka näyttää semmoset 65- 68 kg.
Ootteko te muut asettaneet itsellenne joitain palkintoja? :-) - Jiiikooo
Innemon kirjoitti:
ottaa tosi makee hiustenpidennys tai tuuhennus tai joku muu hiusjuttu, kun vaaka näyttää semmoset 65- 68 kg.
Ootteko te muut asettaneet itsellenne joitain palkintoja? :-)No, täytyy todeta, että ihan parasta on se, kun mieheni huomaa laihtumiseni ja antaa positiivista palautetta (mitä hän toki on aina antanut, mutta jotenkin se vaan tsemppaa.. alkuun hän vastusti koko laihdutus-juttua).
Toiseksi olen ajatellut pientä shoppailua - uusia housuja ja paitoja ja kaikkea kivaa.. niin ja alusvaatteita! ;)
Ehkä pieni kampauksen muutoskin on edessä.
Tiedostan kyllä, että luultavasti rahatilanne ei salli tuota kaikkea hetimiten, mutta kuitenkin.. pakkohan sitä on uusia vaatteita saada, kun vaatekoko on silloin huimasti pienempi???
Voin kyllä kaikkia muitakin palkintoja sitten miettiä.. nyt ei tuu mieleen. Kumma, että palkinnot ei enää mitenkään liity syömiseen? Se on minulle aivan uutta.
Jiko
Ulkona on hieno ilma. Aurinko paistaa ja on kiva pakkanen...mutta toi pakkanen kova tuuli on aivan liikaa ainakin mulle. Jos menisin nyt sen normaalin jokapäiväsen lenkkini niin tulisin jäätikkuna kotiin. Eli toisin sanoen en tänään siis mene lenkille..aivan liian kylmä mun makuuni. Haluaisin kyllä mennä, mutta ei kyl kykene...masentaa. Onneksi menen illalla töihin...saa edes sielä hikoilla. Ja toivottavasti huomenna ei tuulisi noin kauheesti, niin pääsisi huomenna ees lenkille.
- jättilimppu
Pääseekö teidän ryhmään mukaan? Koska olette aloittaneet? Minä olen hakenut motivaatiota laihduttaa viimeiset 15 vuotta, joten pieni potku persiille olis ihan tervetullut. Ajattelin nyt koittaa tämmöistä nettiryhmääkin. Mutta painoa yli sadan, joten minusta on kyllä puolen vuoden sessioon! Ja jos joku vielä jatkaa koko vuodeksi niin hyvä on :)Ja OLEN TOSISSANI läskien lähdön suhteen. Kesällä on tulossa niin ihania juhlia ja eka kunnon kesäloma, että en halua elää tämmöistä lihavan "puolikasta elämää" silloin.
Kyllä mun puolesta ainakin voit hyvin tulla mukaan! Kerro vaan itsestäsi meille, lähtöpaino kaikkia kiinnostaa ja tavoitepaino. Sitten voit vähän tyylistäkin kertoa millä tyylillä painoa pudotat, täällä on monenlaista painonhallintamuotoa ollut edustettuna! Taitaa siitä edellisestä puolen vuoden sessio-ketjusta löytyä suurin osa meidän esittelyistä, mutta kerro sinä omasi vaikka täällä!
- saane
heippa!
2 kiloa on lähtenyt!!!! JEEE!!!!
olen lisännyt kasviksia aivan älyttömästi ruokaani ja korvattunut niillä turhat hiilarit. olen kokannut todella maukasta ruokaa (mitä mieskin muuten syö ihan mielellään), mikä meinaan estää minua retkahtamaan ylenpalttiseen herkutteluun.
nuorempana aina luulin että laihari on sitä että syödään tylsää ja pahan makuista ruokaa, siksi ne ei ikinä paria viikkoa kauempaa kestänykkään :)
liikunta on valitettavasti jäänyt aika vähälle, ja siihen alan panostaa nyt!
kyllä tämä tästä lähtee! ja se on muuten jännä kun en kiellä itseltäni mittän, niin ei tee mitään turhia herkkujakaan mieli.
tsemppiä kaikille ja älkää masentuko jos tulee takapakkia! - Innemon
Nyt ollaan jo kohta puoliin loppuviikossa; mitekäs teillä on sujunut?
Onko ollut nälkäinen olo?
Oletteko liikkuneet tavoitteiden mukaisesti?
Onko jotain muuta erityistä mielessä?
Täällä meillä päin on nyt se - 20 C pakkasta, hui kauhistus, ei paljon tee mieli ulos nenäänsä pistää...
Minä en oo liikkunut pätkääkään, ja pientä nälkää on ilmassa, mutta niinhän se kuuluu ollakin kun laihduttaa!!!
Joo ja tervetuloa vain minunkin puolestani uudelle! kyllä tänne kaikki mahtuu!!! :-)Hyvin menee, mutta menköön! =) Voi kun olis täälläkin vaan -20! Eilen illalla just koiran kans olin ulkona ja mietin, että kylläpä huomaa, että on -28! Ei näkynyt nimittäin ainuttakaan toista koiranpissittäjää! Mietin, että mitähän ne tekevät, vai käyttävätkö ne koiransa vaan ovenpielessä pissillä...? En tiedä, mutta mun on melkein pakko käydä koira pissittämässä kolmesti päivässä vaikka olis pakkasta -35! Se on niitä koiranomistajan iloja, satoi tai paistoi...
On säilynyt liikuntapäivät muuten, mutta tällä pakkasella en kyllä kävele neljää kilsaa uimahallille...Menen bussilla. Ei oo ollu nälkä, pikemminkin päinvastoin. Joutuu vähän haeskelemaan sellasta ruokaa mitä tekisi mieli syödä...Johtuu varmaan naisten vaivoista tuo ilmiö meikäläisellä.
Turvotustakin on samaisesta vaivasta johtuen, mutta sentit oli muuten ohentuneet sitten viime viikkoiseen mittaamiseen verrattuna.
Tsemppiä vaan edelleen kaikille ja pysykäähän remmissä mukana!- *annuli*
Eli olen ollut n.viikon nyt ns."nettipimennossa", enkä siis näin ollen ole päässyt tänne tsemppaamaan itseäni, enkä myöskään kertomaan kuulumisia... Mutta nyt päivitystä tilanteeseen...ja heti alkuun tunnustus...eli eilen kävikin kaupassa niin että rupesivat vanhat tavat pääsemään valloilleen...en tiedä miksi, mutta niin vaan pääsi käymään että kartanon perunalastuja, dippi ja kermaviili sieltä tarttui käteen....voi että kun mietin oikein sitten kotona että jätänkö vaan kaappiin odottamaan toista aikaa...mutta kun alkoi leffa ja tylsistys kun ei ollut mitään muuta naposteltavaa, niin sinne kaapillehan ne jalat vei....voi että kun suututti jo illalla, ja aamulla vielä enemmän!!!! Mutta minkäs teet...
Joku puhui jotain että niitä naposteluporkkanoita kannattaa kokeilla tollaisissa tilanteissa...no minähän sitten yksi ilta kokeilin, ja katin kontit...söin kolme, ja jo rupesi mahaan koskemaan niin maan perkuleesti että! en tiedä mikä siinä porkkanassa meikäläisen mahaan käy, mutta harmittaa kun ne on tosi hyviä, ja sopisi kyllä ainakin mulle just tohon tarkotukseen...
No ja sitten toinen asia mikä on saanut minun huomion kuluneella viikolla....siis syön aivan jumalattomasti leipää!!!!!Olen nyt ruvennut merkkaamaan päivittäiset syömiset ylös, ja olen huomannut että joskus (usein varsinkin työpäivät, joita ei tosin nyttemmin ole ollut kuin n.2krt/vko) menee koko päivä niin että ruoat koostuvat vain kahvista, maidosta&leivästä...siis ihan uskomatonta, mutta totta....Syön kyllä päivittäin yhden berocca poretabletin ja otan lusikallisen kalanmaksaöljyä (kun en syö kalaa), mutta ei se ihme ole jos tuntuu ettei mitään jaksa....eli siis ruokaremontti alkaa tässä huushollissa....mutta kuten jo aiemmin totesin, niin sen lisäksi että olen aika nirso, niin olen myös aika huono keksimään esim.erilaisia välipaljoa ja ruokia...mutta katsotaan nyt mitä tästä tulee...
No ja sitten tämä toinen tunnustus...eli se samperin liikunta...osittain huonojen kelien, osittain uuden auton johdosta, on tämän viikon liikunta jäänyt aika vähiin....tosin hyötyliikuntaa on tullut hieman töissä ja kannettaessa raskaita kalusteita toiseen kerrokseen, mutta siinäpä se....Harmittaa sekin kun ei ole sanut aikaiseksi lähteä vaikka edes ihan pienen pienelle lenkille, tai tehdä vaikka jotain ajankulujumppaa edes kotosalla....Ja niin hyvin kun luulin tämän meikäläisen motivaation olevan nyt kohdallaan...tais loppua jo ennen aikojaan....
Mutta ei lannistuta...olen nyt ottanut myös sellaisen tavan että punnitsen itseni sekä aamulla että illalla (tarkkoja aikoja ei ole), ihan vaan mielenkiinnon vuoksi...ja kyllähän tuossa viime viikolla jo yhtenä aamuna pääsin niinkin kivaan lukemaan kuin 67,6kg (lähtö siis n.70), mutta muuten kyllä aamupaino on ollut siinä reilut 68kg ja illalla hieman yli 69kg..että kunhan nyt siellä 70 alapuolella pysytään ja ruvetaan sitä liikuntaa lisäämään ja monipuolistamaan ruokavaliota niin katsotaan rupiaako ne luvut heltymään....
Sitten vielä lopuksi sellainen kysymys (jos kukaan jaksoi tänne asti lukea), että mitä kasviksia ja hedelmiä te muut laihdutttajat nyt näin talvisaikaan syötte??Tykkäisin aivan mielettömästi esim.aivan perussalaatista, mutta ei onnaa kun esim.tomaatit on niin järkyn hintaisia ja näköisiä ettei niitä kukaan halua syödä... Eli ihan hyvin on sujunut. En oo suistunu raiteilta, eli olen syönyt terveellisesti jne. Mutta liikunta...se on se tämän viikon ongelma.
Eli maanantaina ja tiistaina vedin normaalin tunnin lenkin, sitten tuli pakkaset. Meillä on ollut vähän yli -20 astetta pakkasta ja mua ei todellakaan kiehdo se mun normaali lenkkini tollasella ilmalla, se olis melkein itsemurha.. :)
Ja mä olen tähän asti yrittänyt pitää siitä kiinni, että viitenä päivänä viikossa käyn lenkillä..mutta ei kyllä taida tällä viikolla onnistua.
Tekis niin hirveesti mieli mennä lenkille...ihan oikeesti. Nyt kun on tullut lenkkeiltyä niin huomaa miten hienoo se on..eikä haluais olla päivääkään ilman lenkkiä, mutta nyt on vain oltava.
Onneksi mulla on tommonen ministepperi (jota olen todella vähän käyttänyt) ja ajattelin, että jos huomenna tai lauantaina menis uimaan tms. niin olishan sekin jo jotain. Ei vain meinaa mieli piristyä, kun tietää, että ei pääse lenkille vielä muutamaan päivään. :/
Mutta siis sitkeästi yritän..ja minähän vielä laihdun sen vähän yli 10 kg, vaikka joutuisinkin muutaman päivän odottamaan, että pääsen lenkille :)- Jiiikooo
Ei nyt ihan niin kauheen hehkeesti mee. Asteen verran masentaa, kun olen tällä viikolla kahdesti käynyt ulkona syömässä (työjuttuja..). Ja sikstoisekseen, tällä viikolla taitaa jäädä kolmas salikäynti väliin, kun tänään on töitä ja harvinaisen tukkonen olo. JOs tästä nyt ei kuitenkaan flunssa iske, niin ehkä sitten viimeistään sunnuntaina ehdin salille.
Pöh, ens viikolla pitää kyllä tsempata ihan hulluna. :P - Anna--
Nyt en ole ollut ulkona kun on niiiiin kylmä, mutta olen jatkanut jumppaamista joka päivä. Ja terveellinen syöminen on jatkunut ja hyvin!
Laihtunut olen 2,5 kg, lähtöpaino 85 kg.
Perjantaina söin vähän enemmän kun olin
ravintolassa mutta muuten on mennyt hyvin. :)
Ja jatketaan samaan malliin! :) - Micci_67
Riittävästi vihanneksia ruuan kanssa, niin nälkä pysyy poissa.
Mutta tässä tulokset:
ma 02.01.06***99,9kg
pe 06.01.06***96,3kg
pe 13.01.06***95,4kg***-0,9kg
pe 20.01.06***94,4kg***-1,0kg
Nyt alkaa taas näyttä hyvältä tuon joulun ja uuden vuoden jälkeen.
Karppausta takana nyt 27 viikkoa ja tässä jotain siihen liittyen. BMI 29,14 laskenut yli 6 pistettä, pudotus koko aikana -19,9kg, prosenteissa se tekee -17,41%, ja keskiarvo pudotus on ollut -722g/w.
Tästä taas jatketaan. Tavoitteeseen 15-20kg ja se voisi toteutua elokuun alkuun mennessä. (-700g/w) - Micci_67
*annuli* kirjoitti:
Eli olen ollut n.viikon nyt ns."nettipimennossa", enkä siis näin ollen ole päässyt tänne tsemppaamaan itseäni, enkä myöskään kertomaan kuulumisia... Mutta nyt päivitystä tilanteeseen...ja heti alkuun tunnustus...eli eilen kävikin kaupassa niin että rupesivat vanhat tavat pääsemään valloilleen...en tiedä miksi, mutta niin vaan pääsi käymään että kartanon perunalastuja, dippi ja kermaviili sieltä tarttui käteen....voi että kun mietin oikein sitten kotona että jätänkö vaan kaappiin odottamaan toista aikaa...mutta kun alkoi leffa ja tylsistys kun ei ollut mitään muuta naposteltavaa, niin sinne kaapillehan ne jalat vei....voi että kun suututti jo illalla, ja aamulla vielä enemmän!!!! Mutta minkäs teet...
Joku puhui jotain että niitä naposteluporkkanoita kannattaa kokeilla tollaisissa tilanteissa...no minähän sitten yksi ilta kokeilin, ja katin kontit...söin kolme, ja jo rupesi mahaan koskemaan niin maan perkuleesti että! en tiedä mikä siinä porkkanassa meikäläisen mahaan käy, mutta harmittaa kun ne on tosi hyviä, ja sopisi kyllä ainakin mulle just tohon tarkotukseen...
No ja sitten toinen asia mikä on saanut minun huomion kuluneella viikolla....siis syön aivan jumalattomasti leipää!!!!!Olen nyt ruvennut merkkaamaan päivittäiset syömiset ylös, ja olen huomannut että joskus (usein varsinkin työpäivät, joita ei tosin nyttemmin ole ollut kuin n.2krt/vko) menee koko päivä niin että ruoat koostuvat vain kahvista, maidosta&leivästä...siis ihan uskomatonta, mutta totta....Syön kyllä päivittäin yhden berocca poretabletin ja otan lusikallisen kalanmaksaöljyä (kun en syö kalaa), mutta ei se ihme ole jos tuntuu ettei mitään jaksa....eli siis ruokaremontti alkaa tässä huushollissa....mutta kuten jo aiemmin totesin, niin sen lisäksi että olen aika nirso, niin olen myös aika huono keksimään esim.erilaisia välipaljoa ja ruokia...mutta katsotaan nyt mitä tästä tulee...
No ja sitten tämä toinen tunnustus...eli se samperin liikunta...osittain huonojen kelien, osittain uuden auton johdosta, on tämän viikon liikunta jäänyt aika vähiin....tosin hyötyliikuntaa on tullut hieman töissä ja kannettaessa raskaita kalusteita toiseen kerrokseen, mutta siinäpä se....Harmittaa sekin kun ei ole sanut aikaiseksi lähteä vaikka edes ihan pienen pienelle lenkille, tai tehdä vaikka jotain ajankulujumppaa edes kotosalla....Ja niin hyvin kun luulin tämän meikäläisen motivaation olevan nyt kohdallaan...tais loppua jo ennen aikojaan....
Mutta ei lannistuta...olen nyt ottanut myös sellaisen tavan että punnitsen itseni sekä aamulla että illalla (tarkkoja aikoja ei ole), ihan vaan mielenkiinnon vuoksi...ja kyllähän tuossa viime viikolla jo yhtenä aamuna pääsin niinkin kivaan lukemaan kuin 67,6kg (lähtö siis n.70), mutta muuten kyllä aamupaino on ollut siinä reilut 68kg ja illalla hieman yli 69kg..että kunhan nyt siellä 70 alapuolella pysytään ja ruvetaan sitä liikuntaa lisäämään ja monipuolistamaan ruokavaliota niin katsotaan rupiaako ne luvut heltymään....
Sitten vielä lopuksi sellainen kysymys (jos kukaan jaksoi tänne asti lukea), että mitä kasviksia ja hedelmiä te muut laihdutttajat nyt näin talvisaikaan syötte??Tykkäisin aivan mielettömästi esim.aivan perussalaatista, mutta ei onnaa kun esim.tomaatit on niin järkyn hintaisia ja näköisiä ettei niitä kukaan halua syödä...Itse syön melkein mitä vaan, joten mä aina kaupassa kattelen vihannes osastolla mitä saa alle 2€/kg hintaan ja ostelen niitä. Sitten vaan yritetään miettiä että miten niitä laittais. ;)
Kaalia, porkkanaa, sipulia ja euroshopperin kilon pakaste pusseja meillä on aina. Nämä kaikki on halpoja ja niitä siis suositaan.
Aattelin tallentaa nää tänne, niin näkee sen muutoksen sit tässäkin.
BMI 2.1.2006 30,9
12.1.2006 29
20.1.2006 28,6
Ja nää voi helposti laskea täällä: http://www.painoindeksi.fi/laskuri.htm- *annuli*
Kiitoksia Helmi tuosta linkistä...kylläpä voinkin nyt hyvällä mielin lähteä ravinteliin syömään,kun käväisin indeksin laskemassa, ja nyt se on tippunut jo 25:een, eli olen siis sen mukaan "normaalipainoinen", jee!!!!!
Vaikka kyllä se sitten varmasti taas huomenaamuna heilahtaa sinne lievän ylipainon puolelle, mutta murehditaan sitä sitten!! Nyt lähden todellakin nauttimaan hyvästä ruoasta ja vielä paremmasta seurasta iloisilla mielin!!! Kiitos tästä, ja hyvää viikonloppua kaikille muillekin!!!!
- jättilimppu
Heips. Kiitos kohteliaimmin, että pääsin vielä mukaan ryhmäänne. Lupaan olla ahmimatta namuja ja yrittää tosissani, tällä-kin kertaa. :) Jees, eli painoa on 105 ja pituutta 173. Tavoite olisi ensin tietty maagiselle kaksinumeroiselle, mutta kesään mennessä tahdon nähdä vaa'alla kahdeksikolla alkavan luvun. Minä laihdutan ihan perusmenetelmällä. Yritän syödä perusruokaa, terveellistä ja kohtuudella useasti päivässä. Liikuntana sauvakävely jokaikinen päivä ainakin sen 30 min. Eiköhän tää tästä. Tsemppiä kaverit.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan vä
Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus – Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan väkivallan Joka neljä3472384Irak aikoo laskea tyttöjen avioitumisikää yhdeksään vuoteen
Myös avioero naisen aloitteesta kielletään https://yle.fi/a/74-201236944212370- 1121371
- 411072
- 56803
Olenko alkoholisti? Mielipiteitä kaipaan
En oikein tiedä mitä tällä haen, oli vaan pakko päästä avautumaan jonnekkin missä voi sen tehdä anonyymisti..Olen 32 vuo61798Olet vain todella
Tärkeä. Niin tärkeä että sattuu. Toivottavasti olet nähnyt silmistäni kaiken sen.39785Etkö sinä ymmärrä että minähän
Rakastuin sinuun? Olin ihan pskana kauan kun en tiennyt mitä kävi. Eikä minusta ole suoraan sitä sanomaan että kaipaan s26781Phj vihreään käärijän 2.0 omintakeista osaamista?
Mitä ihmettä on meneillään? Kunnan johtamisessa langat yksiin käsiin? Seuraisiko keskittämisestä mitään oleellista hyvi116731En vaan jaksa
Enää tätä, kun asiat ei etene mihinkään. Jos ja kun kohdataan, kohtelen sua kuin kaikkia muitakin. Eihän se poista sitä30689