Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
koirankuono
profiilit
koirankuono
koirankuono
Vapaa kuvaus
Elämän tiet salattuja lie
Aloituksia
1
Kommenttia
82
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Entä verotus, miten onnistuu tilaamaan niin ettei lätkästä 150% verotusta päälle.
13.08.2015 13:01
Ilmeisesti teit sen jo. Sen sakan kiinteytyminen kestää muutamia päiviä, toivottavasti huomasit lapotessasi, ettet ottanut pohjia myöten,ettei sakka lähde liikkeelle.
13.08.2015 12:57
Purista lapselle mehu itse, ei ole lisäaineita. Myöskään tuoremehuissa ei pitäisi olla mitään lisäaineita. Niitä lisäaineettomia mehuja on myös lapsille tetroissa.
13.08.2015 12:54
Sinun iässäsi koin itse samanlaisia asioita. Viisaasti tehdessäsi vahvistat itseäsi ja pidät jalkasi vahvasti maassa. Sinun kasvualueesi on nyt maanpiiri jossa kiinteät voimat. Tämänkertainen kehosi tarvitsee fyysisen maailman rajat. Kuuntele myös omaa sisäistä ääntäsi ja löydä itsellesi sopiva viiteryhmä, jonka kautta saat tukea kasvaa kokonaiseksi ihmiseksi. Kun olet vahva, kykenet toteuttamaan myös tehtäväsi, mutta älä ahnehdi liikaa kerralla, fyysisyys asettaa omat rajansa.
12.08.2015 11:00
Ruoan pitää olla tuoretta. Jos ihminen pääsee kerran viikossa kauppaan, tietysti hän ostaa mahdollisimman tuoretta tavaraa kotiin jääkaappiin. Monesti Prsimassakin myydään yli päivämäärän olevaa makkaraa, jos ei ole tarkkana päiväyksien kanssa,saa vanhaa ja pilaantunutta makkaraa. Jos kotona ei heti käytä tuotetta, eikä huomaa asiaa, miten sen voi palauttaa. Joissain kaupoissa ei ole kuin kolme päivää käyttöaikaa lihatuotteissa, vaikka pakkauspäivä 2 kk sitten. Minusta on hävytöntä ,että keinotekoisesti pidennetään myyntiaikaa sellaiseksi,että tuotteet ovat juuri ja juuri myyntikunnossa viimeisenä myyntipäivänä. Lähellä viimeistä myyntipäivää olevat tuotteet voi myydä alennuksella pois. Vähävaraiset kiittää. Toinen asia on,että on kauppiaan asia huolehtia siitä , ettei tavaraa varata liikaa hyllyyn. Kun tavaraa varataan vähemmän, ei tuotteet vanhene hyllyssä.
10.08.2015 07:20
Jos äitisi on masentunut, hän ei jaksa tehdä mitään. Jos hänellä muita sairauksia, pitäisi ilmeisesti tutkia asiaa. Sinä voisit ottaa kunnaltasi selvää, jos saisit itsellesi oman asunnon, että saisit opiskelusi suoritettua ja äitisi saisi mielenterveyspalveluja. Se voisi toimia jos päivätoiminnan henkilökunta avustaisi häntä huolehtimaan itsestään. Kun on liian läheinen, se ei toimi.
21.07.2015 13:10
Eihän nyt ole kesä alkanutkaan, että lämpöä vaativat kasvit kylvetään vasta 10. 6 mennessä. Eli kaikki kerkiää ihan hyvin. Mutta jos sinulla käytössä vain parvekeruukut, voisit harkita ostaa yrttejä ruokakaupasta ja salaatteja, jotka ovat ruukussa, ja istuttaa ne. Lehtisalaatista saisit heti salaattia ja kun et taita sen kasvupistettä, vaan otat aina vaan muutamia ulommaisia lehtiä salaattiisi, voit ottaa siitä niitä koko kesän. Tilli ei kasvata uutta vartta , mutta ruohosipuli ja persilja kasvaa. Voit googlettaa hakemalla tietoa hakusanoilla yrttien kasvatus parvekkeella.
22.05.2015 15:03
Olen samaa tuskastellut vuosikausia. Kaikki puserot kaula-aukoltaan aivan liian laajoja. Ja vaikka täällä vinkitetään näihin vaatetusliikkeisiin mistä isoja vaatteita saa, niin ei niissä juuri vanhanaikaisella normaalipääntiellä varustettuja vaatteita ole. Aivan kuin nykyään pitäisi sietää suuria paljastavia kaula-aukkoja kaikkien. Nuoret repii mielestään liian pienet kaula-aukot suuremmiksi ja vanhemmille kelpaisi se nuoruudessa opittu sovelias kaula-aukko, eikä mikään liian paljastava, mikä ennenaikaan oli suorastaan rivoa. Ainoa keino parantaa tilannetta, olisi käyttää aina erilaisia kaulaliinoja ja huiveja peittämään liian laajaa kaula-aukkoa. Vinkki valmistajille, mitoittakaa aikuisille ihmisille soveliaita vaatteita, ei kaiken tarvitse niin seksikästä että tihkuu.
25.02.2015 10:51
Kun kävin kansakoulua 1960- luvulla, minulle opetettiin että lapissa asuu lappalaisia, jotka jakautuvat eri heimoihin, joita ovat esimerkiksi kolttasaamelaiset ja inarin saamelaiset ja vielä jotkut muut, en kaikkea muista. Ja sitten siellä asuu myös suomalaisia. Nyt kuitenkin, kun suomi24 sätissä olen, minulle lapissa asuvat selittävät että lappalainen on haukkumasana. Ei se sitä alunperin ollut. Lappalainen on lappalainen ja lappalaisiin kuuluu eri heimot, kuten Suomalainen on suomalainen ja suomalaisiin kuuluu hämäläiset karjalaiset pohjalaiset ja suomalaiset eli Varsinais-Suomessa asuvat suomalaiset.
Miksi sitten siellä lapissa nyt kiistellään kuka kuuluu lappalaisiin tai saamelaisiin, lapin alkuperäiskansaan ja ketkä kuuluu junantuomiin, eli lantalaisiin.
Silloin 60-luvulla lappalaisia suomalaistettiin koulun avulla. Kuulemma kouluissa ei saanut puhua omaa kieltään vaan lyötiin karttakepillä jos puhui. Minä Helsingissä surin kovasti sitä ettei lapissa asuvat lappalaislapset saaneet puhua omaa kieltään ja että heidän piti asua asuntolassa kaukana kotoa koulua käymässä.
Onko nyt niin, että katumus valtiovallan suomalaistamisesta on saanut siellä lapissa sellaiset mittasuhteet, että siitä kärsii jo lappalaiset itse. Eikö teidän kannattaisi vetää yhtäköyttä tai suopunkia, että rakentaisitte sen lapin näköiseksenne syrjimättä toisianne.
Lappalainen ei ole mikään haukkumasana, niinkuin ei Suomalainenkaan.
11.02.2015 12:49
Olen kokenut vastaavaa, mutta tämä maailma ei hyväksy henkiolentoja, ei Jumalaa eikä vastustajaa. Siksi kannattaa vaieta. Pitää tarkoin katsoa, kenelle kertoo mitä. Elämässä on ihmeellisiä asioita, joille tiede ei löydä selityksiä ja siksi kieltää sellaiset.
Hyvä että olit niin vahva, ettei pahuus tuhonnut sinua. Muista aina turvata Rakkauden Henkeen ja Korkeimpaan Rakkauden Jumalaan, jonka tunnet. Siten selviät pahuuden mahdista.
23.05.2013 21:16
Älä mene yksin sinne enää. Kysy poliisilta ohjetta, kuinka saisit tavarasi turvallisesti pois miehen kodista. Voimia sinulle. Kivaa kun sinulla on jo asunto itsellesi. Aloita vaikka tyhjästä ennemmin kuin menet yksin tavaroita hakemaan, kun kerran on aikaisemminkin sinut pahoinpitänyt. Mies, joka hukkuu omaan ajatukseensa on todella vaarallinen, ei näe eikä ymmärrä, mitä hänelle puhutaan. Siksi, turvaa itsesi hyvin.
07.05.2013 11:24
Missä päin Varsinais-Suomee? Ja Kuinka vanha? Ja mitä odotat? Ite asun Salon seudulla ja kahvitella voitaisiin Salossa.
07.05.2013 11:04
Miksi lavatansseissa on sääntö ettei naiset saa hakea miehen haulla? Ja miksi se naisten tunti on todella vaan tunnin mittainen. Lavatansseissa naiset asetetaan riviin. Ja miehet valitsee ketä hakee. Ja jos mies ei ole juovuksissa sääntöön kuuluu että pakkeja ei saa antaa, ellei ole todella hyvää syytä siihen. Nämä on lavatanssikulttuurin ehtoja. Samoinhan se toimii ravintolassa. nainen ei saa hakea miestenhaulla, vaan naisen kuuluu odottaa että joku hakisi. No miksi sitten ne miehet eivät hae, kaikkia järjestyksessä. Voisi olla iloinenkin yllätys, kun hakisi jotakuta jota ei kaikki piiritä. Itse aikoinaan menin naistentansseihin ja tanssitin järjestyksessä miehiä. Tavallisissa tansseissa hain enemmänkin kuin vain naistenhaulla, mitä katsottiin hyvin karsaasti. Mutta mitä siitä, olipa hauskaa ja sain tanssia. Jos ei kukaan hae niin hain itse, ja harvemmin mies kehtasi kieltäytyä, vaikka niitäkin oli. Ihmettelenkin tätä avausta että miehellä olisi erityisiä velvotteita, kun nehän ovat oikeuksia. naiset odottavat naisten rivissä kuin kanat orrella että joku kukko hakisi ja hetken hyvänä pitäisi.
Miesten ei pidä tunkeilla tilanteessa missä ei sitä odoteta tehtävän. Se on selvää, että kun on luotu normisto, minkä ihmisten pitäisi tuntea, niin siitä poikkeaminen vaikuttaa häikäilemättömyydeltä ja liiankin tungettelevalta. Kaikki vaan tanssimaan, se on ikiaikainen keino tutustua vastakkaiseen sukupuoleen.
25.11.2012 00:40
Ei naisella ole mitään velvollisuuksia, ei miehelläkään. Tekee sen minkä hyväksi näkee. Istuu sätissä ja juttelee, sopii tapaamisesta ja kun on kiinnostunut menee myös sinne tapaamiseen. Juttelee, tanssii ja kuuntelee havaitakseen löytyykö vastakaikua. Toki hyvään käytökseen mieheltä kuuluu aukaista ovet ja jos oikein hienostellaan niin myös auton ovi. Mutta harvemmin nykymies autonovea naiselleen aukaisee. Tärkeintähän on se mitä itse ajattelee, ja onko kiinnostusta puolin ja toisin. Ei se persoonallisuus muuksi muutu, vaikka kuinka pokkuroisi. Ja tuosta maksamisesta, eikös se nykyaikana ole niin, että jos kumpikin käy töissä niin kumpikin maksaa osansa, ellei ihan sovita että minä maksan. Jos mies haluaa tarjota juhlan, hän toki ilmaisee sen myös. Mutta mikään velvollisuus se ei ole.
25.11.2012 00:18
Mene kirjastoon ja lainaa asiaan sopivia kirjoja. Itse aikoinaan lainasin sellaisen ja kokeilin keinoja ja huh kun oli miehet kuumana. Heitä raja-aidat mielestäsi pois ja mene ja ole rohkea. Mene tanssilavalle ja naistentanssin aikana hae miehiä. Rakasta itseäsi ja hymyile ihmisille. Jos olet ujo ja silmäsi sanoo vetäydyt, ei kukaan tohdi tulla luoksesi.
Äitini neuvoi minua, ajatellen etten oikein ole miehiä kiinnostava. Ole pojille toveri. Ja olen ollut toveri ja kumppani , eikä yhdenkään kaksilahkeisen ole tarvinnut pelätä että minua ei voisi lähestyä.
Ja yksi tärkeä asia on, että jos kovasti etsii , ei löydä, kun nauttii elämästään, ja liikkuu ihmisten keskellä innokkaana ja valoisin mielin, löytääkin ihmisen.
20.10.2012 19:42
Itselläni on myös ollut ongelmia vatsan kanssa jo lapsesta lähtien. Lopulta jätin maitotuotteet ja viljat pois ja parani niin nivelkivut kuin mahakin. Keliakiakokeessa ei näy kuin yksi syy, ja minulla ainakaan keliakiaa ei ole todettu , vaikka viljat aiheuttavat suuria ongelmia. Selasin nettiä ja luin että austraaliassa on käytössä hoitomuoto herkkävatsaisille, mikä yleensä auttaa, ja se on sama , mihin itse olen päätynyt vuosikymmenien kurimuksen jälkeen. Pois viljat , liiat sokerit, maitotuotteet,kahvi ja kaakao.
Jos ongelmat tulevat vain kotimaisista viljoista, niin on paljon viljoja, joita voi käyttää. Riisi, tattari, hirssi, ja monia muita, nyt markkinoille tulleita uusia viljoja ja siementuotteita.
Ei muutama päivä auta mitään, vaan pitää olla ainakin 3 viikkoa ilman noita tuotteita, että elimistö rauhoittuisi.
Jokainen voi itse kokeilla , mikä on se oikea yhdistelmä, miten voi mahdollisimman hyvin.
Maailmassa on niin monia tapoja syödä, että mitään pakkoa ja faktaa ei lopulta ole olemassa. Yksi kansa elää toukilla ja hedelmillä, toinen hevosen maidolla, kolmas pelkällä kalalla, että kyllä Suomessakin voidaan syödä monella tapaa ja olla terveitä.
04.10.2012 07:44
Jokainen vastaa vain itsestään, Kävin aikoinaan hyvin paljon lavatansseissa ja siellä on todella suuri porukka joka käy vain tanssimassa ja pitämässä hauskaa. Välillä voi pientä flirttiä olla, mutta useimmilla on myös se oma kumppani mukana. Kun käyt lavalla, käy vaan yhdellä lavalla, niin usein ja niin kauan, että sinut tunnetaan. Ja kun käyttäydyt itse asiallisesti myös asiallisesti käyttäytyvät miehet löytävät sinut.
Lavatanssit kun on kaiken kansan harrastus, niin toki sinne mahtuu kaikenlaista menijää, se hyvä puoli kuitenkin on , että suurin osa on ihan selvänä ja huomattava osa porukasta osaa myös tanssia. Se lava jossa kävin, on myös tanssin harrastajien suosima ja heidät kyllä erottaa porukasta ja he tanssivatkin paljon keskenään, juuri siksi kun muut eivät osaa niin hyvin tanssia.
Älä sinä ihmettele mitä kuulet naistenhuoneessa ja mitä täällä luet arvosteluja, niitä suupaltteja aina mahtuu joukkoon ja juoruakkoja, se on kaikessa sosiaalisessa kanssakäymisessä otettava huomioon. Ja jos ei välitä juorun kohteena olla, kannattaa käyttäytyä niin ettei ole mitään aihetta juoruun.
Hyviä tanssi-iltoja sinulle ja nauti elämästä.
18.09.2012 13:53
Parisuhteen pitää olla tasa-arvoinen. Ei niin että jompikumpi asettuu alakynteen ja tekee muka kaiken toisen mieliksi ja asettuu itse uhriksi. Pitää osata neuvotella ne omat rajat. Eikä pidä syyttää kumppania siitä että on itse asettunut kynnysmaton asemaan. Joka ei paikkaansa pidä sen asema viedään, se on raadollinen tosiasia, niin elukoiden kuin ihmistenkin keskuudessa. Näytä pehmeytesi, ja heti sinua riistetään, ellet sitten tapaa yhtä pehmeätä ja huomioonottavaa. Ainoa keino on pitää omat rajansa, eikä laskea muita sille tallomaan. Asema pitää joissakin tapauksissa taistella itselleen, mutta se pitää tehdä, eikä asettua marttyyrin asemaan ja syyttää kumppania yliajosta.
01.06.2012 20:39
Oma perhe on se ykkönen. Ne liitelee , jotka eivät sitoudu perheeseen. On hyvä että pitää perhettään niin arvokkaana, että viettää aikaansa sen kanssa, eikä huitele perhosena kapakoissa ja muka kavereiden kanssa. Ennen oli kyläyhteisö, joka oli tiivis ja kaikki tunnettiin, ja töissä autettiin, ja naisilla oli tukea vanhemmista naisista ja sukulaisista ja miehillä oli omat porukkansa. Se on eri asia kuin sitoutua viettämään aikaansa bubeissa ja ravintoloissa. sellainen yhteenkuuluvaisuus elää edelleen joissain paikoissa maaseudulla ja se tukee perhettä ja yhteisöä. se että ryyppää kavereiden kanssa kapakassa ei tue mitään muuta kuin ryyppäämistä, harvoin sieltä apua saa talonpidossa ja autonkorjaamisessa, saati sitten perheasioissa.
01.06.2012 20:32
Totta, kannattaa mennä vaan ja mennä sellasiin paikkoihin joissa itse viihtyy. Jos jää kotiin aina, tulee mökkihöperöksi, pelkää sosiaalisia tilanteita. Se käy nopeasti. muutama vuosi kotona viettäen aikaa itsensä ja telkkarin ja netin kanssa, on saletti että väkijoukkokammo iskee. Sitä kannattaa välttää. Porukassa voi saada uusia elämyksiä ja oivalluksia, jotka kantaa taas hiljaisuudenkin läpi
01.06.2012 20:13
2 / 5