Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
taruolento
taruolento
taruolento
Vapaa kuvaus
Lisää vapaa kuvaus.
Aloituksia
125
Kommenttia
1614
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Joo+kyllä+vanhukset+ja+perussairaat+ihmiset+ovat+vaarassa.+Tosin+maailmalta+tulleista+uutisista+voi+päätellä+että+eivät+nuoremmatkaan+missään+perusturvassa+ole.+
Siellä+on+menehtynyt+30+ikävuoden+kieppeillä+olevia+ihmisiä.+
Mutta+vanhemmat+perussairaathan+ovat+vaarassa+joka+vuosi+jokavuotisen+influenssan+kourissa.+Ikäihminen+ei+kestä+kuumetta+ja+muuta+ko.flunssaan+liittyvää+samalla+lailla
kuin+nuorempi+ihminen.+Sehän+on+ihan+väistämätön+totuus+että+vanhemmat+ja+valmiiksi+sairaat+ovat+heikommilla.+
Mutta+niin+kait+sen+pitää+ollakin+jos+tauti+yltyy+bandemiaksi+asti.+
Itse+menetin+poikani+sairauteen+vuonna+2018.+Olisin+halunnut+olla+hänen+tilallaan.
Sitä+vaan+kun+ei+kukaan+kysynyt.
29.02.2020 23:37
Hei+pilkka+voi+sattua+omaan+tai+läheisesi+nilkkaan.+Ällöttävää+elämöidä+vakavalla+asialla.
29.02.2020 23:14
Oikeassa+olette+tämän+asian+suhteen.+Itse+olen+jo+miettinyt,+koska+Niinistö+ei+lähde+seuraavallee+kaudelle,+kuka+olisi+mahdollinen+seuraaja.+Ei+kyllä+tule+ketään+mieleen.
Sitähän+voisi+ounastella+jo+nyt+mutta++yksikään+tämän+päivän+poliitikko+ei+sytytä+millään+lailla.+
Parhaista+pressoista+mitkä+minä+muistan++oli+Kekkonen+ja+nyt+sitten+Niinistö.+Mutta+onhan+tässä+vielä+aikaa.+Katsellaan+ja+ennenkaikkea+toivotaan+että+joku+poliitikoista+osoittautuisi+helmeksi+edeltiensä+tapaan.
29.02.2020 23:06
Joo+näin+on+ja+korjaan+myös+muiden+jätöksiä+silloin+tällöin+kun+ovat+jääneet+korjaamatta.+Tiedän+että+hunsvotteja+on+meissä+koiran+omistajissakin+mutta+ainakin+meillä+päin+se+on+vähän+mihin+törmää.+Varsinkin+kun+oli+talvi+lumineen+niin+kyllä+pistävät+silmään+korjaamattomat+läjät+ja+huomautan+aina+jos+näen+että+ihminen+ei+sitä+tee.
29.02.2020 22:29
Joo+tuosta+valikoimasta+hgin+Kumpulaan+kuuluvat+myös+rotat,+hiiret,+ketut,+rusakot,+citykanit,+peurat+ja+vielä+tietty+punkit.
Paljon+meillä+on+ja+kaupungin+keskustaan+on+7+km.+Mutta+meillä+on+toistaisekeksi+vielä+paljon+metsiäkin.+Ilman+metsiä+eivät+nuokaan+kaikki+eläinlajit+täällä+viihtyisi.+Siellä+on+kiva+koiran+kanssa+paljon+ulkoilla+ja+paljon+liikkuu+ihmisiä+läheisistä+kaupunginosista+kuten+esim+Koskelasta+ja+Arabiasta.+
Ja+suurin+osa+heistä+on+koiranomistajia.+Mutta+metsään+mahtuu.+Rutisija+voisi+tulla+henkilökohtaisesti+ottamaan+selvää+mistä+puhutaan.+Voin+lähteä+oppaaksi+koira+ja+henkivartija+mukanani.+On+ne+niin+pölhöjä.
29.02.2020 22:17
Ai+miksi+ihmiset+eivät+saa+mutta+koirat+saa+kusta+ulos.+Käytä+nyt+päätäsi+vähän.+Ihmisillä+on+ns.+WC+joka+huushollissa.++Ja+jos+ei+ole+oma+lähellä,+on+baarit+sun+muut+jonne+aina+voi+mennä.+Koirilla+ei+vastaavaa+ole+eikä+tule.+Tosin+juuri+Helsingin+keskustan+alueella+iltamyöhään+on+näitä+joilla+sellaista+ei+ole+tai+heille+yllättävä+hätä+tulee+niinsanotusti+käteen.+
Jos+omani+pissaa+pääsääntöisesti+0,5+desiä+niin+tämä+miespuolinen+kuseksija+kapakkaillan+jälkeen+kusee+varmaan+vähintään+1+litran.+
Omani+ulkoilee+pääosin+Kumpulan+metsissä+jolloin+se+myöskin+pissaa+sinne.+Muualla+kulkiessa+se+pissaa+jonkun+puun+juureen+eikä+siitä+ole+haittaa+kenellekään.++Elikkä+paljon+melua+tyhjästä+ja+päänaukominen+tuon+asian+suhteen+ei+tule+merkitsemään+koskaan+yhtään+mitään.+
Koira+voi+olla+ihmiselle+muutakin+kuin+lemmikki.+Se+voi+olla+vanhuksen+ainoa+ystävä+ja+mitä+vain.+Kannattaisi+ottaa+asiasta+selvää+ennenkuin+olet+varma+että+koiria+ei+saisi+olla+ollenkaan.+
Jos+koiranomistajat+saisivat+äänestää+sinä+vastaan+koira+niin+tulos+olisi+että+sina+ei+saisi+olla+olemassa+ollenkaan.
29.02.2020 22:05
Hölö+hölö+höö+ja+pikkulinnut+laulaa.+Eikun+kevättä+kohden.
29.02.2020 15:08
Lehdestä+luin+ja+ainakaan+minun+koirani+paskavedet+eivät+voi+valua+mihinkään+koska+korjaan+AINA+paskat+pussiin+ja+laitan+reitin+varrella+oleviin+roskiksiin.+
Näin+menetellen+olen+asian+hoitanut+niin+kuin+pitää.
29.02.2020 15:07
Kyllä+olet+hupaisa.+Yritäs+tulla+koppaa+minulle+laittamaan+niin+taatusti+saat+elinkautisen,+meinaan+minä+nuolaisen+ja+siitäs+sait.
29.02.2020 15:03
Koiravero+ei+viimeksikään+ollut+mahtava.+Nythän+sitä+ei+ole+ollenkaan.+Mutta+kun+oli+50+e/koira/vuosi/ainakin+helsinki,+ihmiset+eivät+maksaneet+sitä+ilman+perimistä+moneen+kertaan.+Nyt+sanomani+ihmiset+ei+tarkoita+tietty+kaikkia+koiraveroasiakkaita.+Oli+joukko+joka+maksoi+ja+johon+itsekin+kuuluin,+ensin+kahdesta+ja+myöhemmin+yhdestä+koirasta.+Mutta+suuri+joukko+ei+maksanut+ilman+hyvin+paljon+kuluja+ja+resursseja+vieviä+1.+ja+2+luokan+karhuineen+ja+lopuksi+perinnältä+uusi+kierros.+
Lisäksi+puhelinrumba+laskujen+ajon+jälkeen+oli+kauhea.+Monen+ihmisen+2-3+päivän+työ+meni+pelkästään+siihen.+Osoitteet+olivat+väärin,+unohdettu+ilmoittaa+kuolleeksi/myydyksi+jne.+
Rahallisesti+ainoa+oikea+tapa+oli+luopua+siitä.+Se+ei+ollut+enää+kannattavaa.+Lisäksi+koiravero+ei+ollut+varsinainen+vero+vaan+ns.+veroluonteinen+maksu.+
Se+ei+möskään+ollut+"korvamerkittyä"+rahaa+vaan+kaupunki+saattoi+käyttää+sen+mihin+haluasi.
26.02.2020 21:25
No+nyt+viimeksi+ainakin+Helsingissä+paljosta+sademäärästä,+sehän+kerrottiin+uutisissakin.+Oli+pakko+juoksuttaa+jätevettä+mereen+kun+vettä+tuli+niin+paljon.+
Enemmän+kuin+muuta+ainakin+pääkaupunkiseudulla+yli+tulviminen+johtuu+ainoastaan+isosta+määrästä+vettä+jota+vesilaitos+ei+kerkiä+hoitamaan.+Ei+mistään+erikseen+mainitusta+tavarasta,+niistähän+ei+viemärikaivo+vetäisi+läpi+kuin+tihkuja.
26.02.2020 20:52
Itse+kävin+siellä+verovirastossa+lähes+neljä+vuotta+sitten.+Tarvitsin+yhden+paperin+ja+olimme+vuokramökillämme+Fiskarsissa.
Asiointi+oli+aivan+asiallista+ja+yhden+paikallisen+kanssa+juttelinkin+suomeksi+odottaessani+veroviraston+aukeamista.+++Ei+jäänyt+minulle+mitään+negatiivista+asiasta.
26.02.2020 20:19
Ei+taida+meikäläisen+ikä+riittää+tuohon+odotukseen.+Kyllä+kuolema+korjaa+aivan+muusta+syystä+kuin+koiran+nuolaisusta.
26.02.2020 19:51
Koiralla+on+sama+bakteerikanta+kuin+perheenjäsenillä.+Näin+ollen+pienet+haverit+eivät+vaadi+kun+puhdistusta+jos+iho+on+rikki.+Koettu+on+ja+kysytty+on.+Tämä+oli+vastaus+jonka+sain.
26.02.2020 19:41
Kirjoituksesi+ei+ollut+tasaväkinen+ihmisten+kesken+riippuen+siitä+kuka+tekee+mitä+ja+koiran+rodusta.+
Koirat+ulkotarhaan+ei+välttämättä+sovi+kaikille.+Hyötyköyttö-näkökulma+on+hyvä+mutta+et+selvästi+tunne+ihmisiä+muista+piireistä+joilla+on+koira.+Itselleni+se+on+selkeä+lapsien+korvike+koska+lapset+ovat+aikuisia+ja+toinen+heistä+jopa+jo+kuollut.+Nimenomaan+mussutan+ja+lässytän+lamppuharjalleni+joka+se+nyt+on+kun+ei+voi+trimmata+kun+on+kylmä.+Kerron+vielä+senkin+että+mieheni+aivoinfarktin+jälkeen+hän+ei+puhuvimpia+ole.+Puhun+siis+koiralle.Niin+kuin+lapsille+ennen.
Eli+en+kiduta+lamppuharjaani+vaan+se+on+paras+ystäväni+ja+lenkkikaverini.+Ilman+sitä+en+jaksaisi+miestäni+enkä+hänen+muuttuneita+tapojaan.+Lamppuharjan+kanssa+yhdessä+jaksamme.
22.02.2020 20:19
Koirat+eivät+kuulu+luontoon.+Se+on+ihmisen+kesyttämä+ja+hyvinkin+tarpeellinen+tänä+päivänä+sokeille,+poliisille,+rajavartiolaitokselle+ja+monelle+muulle.
Myös+minulle+rakkain+asia+mitä+tällä+hetkellä+on.+Se+ei+ulvo+eikä+melua+muutenkaan+koskaan.+Olemme+yhdessä+24/7+ja+jos+jossain+käyn,+mieheni+huolehtii+siitä.+
Ihmiset+kun+lemmikin+ottaa+eivät+luovu+siitä+hevin.+Meilläkin+oli+työssäoloaikana+koira+yksin+noin+9-+15.+Ei+sillä+ollut+koskaan+mitään+hätää.+Melusta+tai+muustakaan+ei+naapurit+eikä+muutkaan+kertoneet+mitään.
Jos+koira+ulvoo+yksinollessaan,+sille+pitäisi+hommata+hoitaja+tai+viedä+hoitoon.+Ulvominen+kertoo+sen+että+se+ei+halua+olla+yksin.+Totuttelussa+se+saattaa+niin+tehdä+mutta+silloin+voi+naapureita+infota+asiasta+ja+kertoa+tilanne.+Ja+naapurit+voivat+kertoa+omistajalle+miten+päivä+on+mennyt.+
Koirat+ovat+parasta+mitä+tiedän+omalle+kohdalleni.+Jatkan+tällä+linjalla+kuolemaani+saakka.
22.02.2020 20:04
Niin+hän+ei+varovaisempana+ihmisenä+ole+varmaan+siihen+valmis+juuri+sanomistasi+syistä.+Terkuin+taruolento
22.02.2020 17:19
Siis+voiko+noin+laillisesti+tehdä.+Äijällä+ketun+häntä+kainalossa+ja+hyvinkin+voi+olla+että+tämä++oli+laskelmoitu+juttu.++Vaikka+auto+oli+hänen+nimissään+niin+tapa+miten+toimittu+asian+suhteen+on+oman+oikeustajuni+mukaan+väärin.+Tiedä+sitten.+terkuin+Taruolento
22.02.2020 17:14
Tuolla+yllähän+oli+hyvä+neuvo:+pannaan+niille+kuonokoppa.
22.02.2020 17:09
Hiv+on+ollut+jo+kymmeniä+vuosia+ja+seuraukset+myös.+Koiran+nuolaisu+on+haista+paskan+juttu+jonka+päästään+joku+vilkaskuvituksinen+ja+häijy+ihminen+on+pannut+alulle.
Ihan+vaan+tiedoksi.+Koira+on+nuollut+minua+48+vuoden+ajan+ja+puolet+tuosta+ajasta+oli+kaksi+nuolijaa.+Ja+tässä+vaan+taaplataan+ja+yritetään+ymmärtää+edes+hieman+teikäläisiä.+
Omat+koirani+eivät+pure+ketään+eivätkä+nuole+vieraita+ihmisiä.+Miksi+ihmeessä+ne+niin+tekisivät.
Saat+kyllä+käveliksiä+ihan+rauhassa+muiltakin+nelijalkaisilta,+luulisin.+Et+varmaan+niin+viehättävä+ole+että+ne+sinusta+kiinnostuisivat.
22.02.2020 17:06
47 / 81