Tammisaari ja suomenkieli

Anonyymi

Toivottavasti vielä joskus suomenkieliset ovat tervetulleita Tammisaareen,nyt ei niin ole.Senverran tylyä on kohtelu ollut,etten enää sinne mene,vaikkakin oisi mahtava kesäkaupunki!
Poikkeuksena sairaala,siellä oli mukava henkilökunta.

9

1890

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ankeaa on tosiaan suomenkielisenä asioida Tammisaaressa.

      Tosin aina töksäyttelevä puhetyyli ei välttämättä johdu epäystävällisyydestä, vaan epävarmasta suomen puhumisesta.

      • Itse kävin siellä verovirastossa lähes neljä vuotta sitten. Tarvitsin yhden paperin ja olimme vuokramökillämme Fiskarsissa.

        Asiointi oli aivan asiallista ja yhden paikallisen kanssa juttelinkin suomeksi odottaessani veroviraston aukeamista. Ei jäänyt minulle mitään negatiivista asiasta.


    • Anonyymi

      Ei se sinä tarvittse tulla tänne tammisaaressa, pysykä pois täällä te finnjävelit.

      • Anonyymi

        Ja betre folkki pysyy siellä,eikös!!!???


      • Anonyymi

        Vai finnjävel. Kukaan murreruotsia puhuva hurri ei ole kenellekään puhumaan mistään finnjäveleistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai finnjävel. Kukaan murreruotsia puhuva hurri ei ole kenellekään puhumaan mistään finnjäveleistä.

        Ei noi kielipuolet osaa suomee eikä ruotsii. Eikä mitään kieltä, kummaa sönkötystä vaan, etäisesti muistuttaa ehkä suomee tai ruotsii. Ihme mongertajia.


    • Anonyymi

      Valkoinen börjaren tillbaka.

    • Anonyymi

      Ainakin ennen kouluissa opetettiin ruotsin kieltä, siinähän on sitten hyvä mahdollisuus sitä käyttää, kun käy Tammisaaressa, ei siinä pitäisi mitään ongelmaa olla.

      • Anonyymi

        vaan kun niistä kouluajoista on jo useampi kymmenen vuotta,niin ei enää muista ja suomessahan me ollaan,niin et suomella pitäs palvelua(edes jonkinmoista)saada.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      590
      3986
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3378
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2889
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2851
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2204
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2141
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2057
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1905
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1880
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1849
    Aihe