Vapaa kuvaus

Ex-koditon, eronnut psykoosidiagnoosin saanut normijätkä.

Aloituksia

10

Kommenttia

208

1. Se+että+välittää+diagnoosista,+kertoo+että+välittää+ehkä+liikaa+siitä+mitä+muut+ihmiset+ajattelee+sinusta.+Voi+myös+olla+merkki+siitä+että+antaa+itsensä+uskoa+muiden+ihmisten+näkemyksiä+sinusta+enemmän+kuin+omaa+näkemystä+itsestäsi.+Kummassakaan+tapauksessa+diagnoosi+ei+ole+juurisyy.+Mullakin+on+pitkittyneen+psykoosin+diagnoosi+enkä+ole+antanut+sen+haitata+elämääni.+Itse+psykoosikaan+ei+haitannut+elämääni,+vaan+oma+reagointini+ääniin,+lääkitys+ja+osastolle+vangitseminen.Jos+välität+liikaa+siitä+mitä+muut+ajattelee+sinusta+niin+tulet+elämään+stressipitoista+ja+kapea-alaista+elämää.+Jos+annat+muiden+määritellä+itsesi+olet+manipuloitavissa+ja+altis+hyväksikäytölle.+On+helppo+luulla+olevansa+onnellinen+kun+on+pikku+dopamiinihuuruissa+vapaa-aikana+ja+tietää+pääsevänsä+sinne+säännöllisesti,+mutta+se+on+addiktin+onnea,+halpaa,+särkyvää+ja+pinnallista.
  2. Hyvä+että+uskaltauduit+kirjoittamaan+tänne,+rohkeaa,+oikeesti.Sun+iässä+monet+kokee+ahdistusta,+joten+voin+vain+kuvitella+miltä+susta+tuntuu+kantaa+kaikkea+taakkaa+sen+lisäksi.+Olin+kouluikäisenä+erään+kiusatun+ainoa+kaveri+ja+hän+sanoi+minulle+aikuisena+että+olisi+varmaan+tappanut+itsensä+jos+en+olisi+ollut+hänen+kaverinsa.+Siksi+neuvon+sinua+löytämään+edes+yhden+ihmisen+jonka+kanssa+voit+olla+ystävällisissä+väleissä.+Se+on+vaikeaa,+mutta+itsemurhaa+itsekin+yrittäneenä+voin+sanoa+ettei+se+auta.Olet+kohta+siinä+iässä+että+oppivelvollisuutesi+loppuu.+Kannattaa+hakea+alalle+joka+tuntuu+omalta+ja+katsoa+riittääkö+paukut+sinne.+Jos+ei+niin+joku+toinen+ala.+Aikuiset+ei+kiusaa+niin+paljon+kuin+nuoremmat,+tämä+on+mun+kokemus,+ja+mitä+kauemmin+elät+sen+enemmän+opit+miten+tulla+onnelliseksi,+joten+tsemppaa+kaikesta+huolimatta.