Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
HulluUkkoMetsästä
profiilit
HulluUkkoMetsästä
HulluUkkoMetsästä
Vapaa kuvaus
Ex-koditon, eronnut psykoosidiagnoosin saanut normijätkä.
Aloituksia
10
Kommenttia
208
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Se+että+välittää+diagnoosista,+kertoo+että+välittää+ehkä+liikaa+siitä+mitä+muut+ihmiset+ajattelee+sinusta.+Voi+myös+olla+merkki+siitä+että+antaa+itsensä+uskoa+muiden+ihmisten+näkemyksiä+sinusta+enemmän+kuin+omaa+näkemystä+itsestäsi.+Kummassakaan+tapauksessa+diagnoosi+ei+ole+juurisyy.+Mullakin+on+pitkittyneen+psykoosin+diagnoosi+enkä+ole+antanut+sen+haitata+elämääni.+Itse+psykoosikaan+ei+haitannut+elämääni,+vaan+oma+reagointini+ääniin,+lääkitys+ja+osastolle+vangitseminen.
Jos+välität+liikaa+siitä+mitä+muut+ajattelee+sinusta+niin+tulet+elämään+stressipitoista+ja+kapea-alaista+elämää.+Jos+annat+muiden+määritellä+itsesi+olet+manipuloitavissa+ja+altis+hyväksikäytölle.+On+helppo+luulla+olevansa+onnellinen+kun+on+pikku+dopamiinihuuruissa+vapaa-aikana+ja+tietää+pääsevänsä+sinne+säännöllisesti,+mutta+se+on+addiktin+onnea,+halpaa,+särkyvää+ja+pinnallista.
30.05.2019 16:09
Mä+olen+melkein+entinen+nettiaddikti,+en+ole+kokonaan+päässyt+irti+mutta+enää+3-4+tuntia+päivässä.+Se+on+se+dopamiinin+pitkäkestoinen+eritys+mitä+tapahtuu+netti+ja+shoppailuaddikteilla+ym.,+mikä+tekee+meistä+addikteja.+Siinä+ei+tarvi+erittyä+paljon+dopamiinia+kunhan+eritys+on+tarpeeksi+pitkäkestoista,+siksi+kannattaa+rajoittaa+shoppailua+ja+nettiä.
23.05.2019 21:42
35+taitaa+olla+liian+vanha,+ei+siinä,+enkä+ole+edes+täys+absolutisti,+maistan+jos+on+joku+erityinen+päivä+ja+vähän+parempaa+laatua.+Pingotus+ja+ahdasmielisyys+on+perseestä.+Liialla+ahdasmielisyydellä+on+vaikea+löytää+uusia+tuttavuuksia+ja+helppo+menettää+ne+vanhatkin.
20.05.2019 21:00
Siis+parsakaali,+ei+tankoparsa.
20.05.2019 20:42
Parsa-inkivääri-kananmunankeltuainen-valkosipuliviinaa.+Testot+nousee+silmissä.+Imellytä+inkivääri,+pilko+tai+soseuta+kaikki+tehosekoittimessa+ja+sekota+viinan+kanssa.
Tai+sitten+tee+noista+aineksista+ruoka+ja+syötä+se+miehelle,+ja+sen+jälkeen+juota+se+känniin.+Toimii+varmaan+paremmin.+Valkosipulin+maku+liukenee+hyvin+rasvaan+ja+oliiviöljystä+tulee+kanssa+testoa+joten+tee+vaikka+salaatti+noista+omilla+mausteilla+ja+keltuaiset+drinkkinä+siinä+sivussa.
Testo+on+siis+testosteroni,+se+hormoni+mikä+saa+miehen+kiihottumaan.+Mulla+seisoo+aamusin+vaikkei+pitäs+tässä+iässä+tän+lääkityksen+kanssa+koska+on+tollanen+ruokavalio+ja+käyn+salilla.+Onneks+kohta+loppuu+lääkitys+niin+pääsee+taas+nauttimaan+elämästä.
20.05.2019 20:42
Joo,+olisi+helppoa+löytää+ystäviä+jos+kävisi+baareissa,+niistä+aina+löysi+juttuseuraa+ja+joskus+jopa+s-seuraakin.+Ei+ole+helppoa+elää+eri+lailla+kuin+muut,+sosiaalisessa+mielessä+se+on+haastavaa.+Salilla+ei+oikein+tule+juteltua+kenenkään+kanssa,+kai+se+on+vaan+kiinni+omasta+itsestä+kun+on+huono+aloitekyky.+Ois+helppoa+jos+löytyis+kopio+musta:+samat+arvot+ja+harrastukset+ja+aina+samalla+aaltopituudella.+Pitää+kai+oppia+arvostamaan+enemmän+ei-omia+juttuja+ja+yrittää+päästä+toisten+aallonpituudelle.
20.05.2019 20:27
Afrikkalainen+pussirotta+elää+6-8+vuotiaaksi+mutta+on+vaativampi+lemmikki+kuin+lemmikkirottana+tunnettu+isorotta+joka+elää+1-3+vuotta.+Hiiret+elävät+vielä+lyhyemmän+ajan.
10.05.2019 20:33
Pisteet+trolleille.
Olen+hullu,+en+täysi+vajukki,+ihan+tiedoksi+:D
Kertokaas+muut+miehet+onko+perseellä+ja+sydämellä+teille+väliä+ja+miten+paljon,+vai+riittääkö+että+ois+vaan+nainen+ettei+äiti+kyselis+koska+niitä+lapsenlapsia+tulee?+Sanoin+ite+suoraan+että+ei+tule,+loppu+kyselyt.
10.05.2019 20:28
Tai+sitten+kyse+on+miehestä+joka+osaa+olla+ilman+seksiä+viikon+pari+vaikka+onkin+viriili+kaveri.+Mä+ja+työkaveri+ollaan+semmoisia.
09.05.2019 07:46
Mä+uskon+reinkarnaatioon+ja+että+ihminen+voi+syntyä+uudelleen+eläimeksi+(myös+hyönteiset+ja+plankton+ja+mikrobi+ja+karhukainen),+kasviksi+(myös+ruohonkorsi),+sieneksi+tai+miksi+vaan+elolliseksi.+Miksei?+Jotkut+varmaan+syntyy+uudelleen+kiviksikin.
Oletan+että+me+ollaan+tultu+alkuräjähdyksestä,+joten+ollaan+sielultamme+sopivia+keskenään+kaiken+maailmankaikkeuden+kanssa+ja+meissä+on+sitä+jäännösenergiaa+jossain+muodossa.+Kollektiivinen+yhteenkuuluvuuden+tunne+ja+telepatia+ei+ole+pelkkää+harhaa+koska+me+ollaan+kaikki+saman+vanhemman+lapsia+ja+kaksosilla+ja+pitkään+yhdessä+eläneillä+pareilla+on+usein+tietynlaista+"telepatiaa".
03.05.2019 18:39
Mun+uskovainen+kaveri+varoitteli+kanssa+demoneista+kun+kerroin+meditaatiosta,+mutta+kun+hän+kerran+erehtyi+kokeilemaan+sitä+mitä+pidetään+meditaationa,+hänen+mukaansa+rauhoittumista+mutta+ihan+samanlaista,+hän+oli+itselleen+ja+mulle+paljon+puhtaamman+ja+seesteisemmän+ja+vähemmän+kärsivän+oloinen.
Mulla+oli+psyyke+sen+verta+solmussa+että+sain+psykoosin,+meditaatiolla+voi+olla+pienenpieni+osuus+koska+hain+äärikokemusta+kaukaisena+tavoitteena,+mutta+suurin+osuus+oli+stressillä+koska+en+ollut+kunnolla+meditoinut+vuosiin+kun+se+laukesi.
03.05.2019 17:04
Olen+aloittanut+salin+kaksi+kertaa+nyt,+ja+on+selvästi+helpompi+alottaa+uudelleen+kun+tekee+sen+ekan+alotuksen+oikein.
Eli+hitaita+muutoksia+pienissä+erissä,+sellaisia+joista+olet+motivoituneempi,+ja+pidä+ne.+Ensin+vaikka+alkaa+käveleen+tai+uimaan+vähän+ja+jättää+karkit+osittain+tai+kokonaan+pois.+Sitten+muutkin+turhat+sokerit+pois+ja+vähän+lisää+tehoa+kävelyssä/uinnissa,+ja+muutakin+pientä+ruokavalion+hiomista+kuten+vaalea+leipä+pois.
Sitten+salille+kevyesti+ja+eka+kerta+pt:n+kanssa+ettei+riko+itteään.+Samalla+ala+syömään+marjoja,+sillä+ja+kalanmaksaöljyä+suoraan+pullosta.+Sitten+voi+tehä+lopputuunaukset+ruokavaliolle+ja+ruveta+treenaamaan+tosissaan.
Kuukausi+pari+tai+enemmänkin+per+jakso,+siinä+menee+puolesta+vuodesta+kahteen+että+pääsee+treenaamaan+kunnolla+mutta+se+kannattaa.+Jos+on+vähän+urheilutaustaa+ja+kova+motivaatio+niin+voi+alottaa+nopeamminkin.
Oleellista+on+löytää+ajan+kanssa+joku+hyvä+syy+treenata+ja+syödä+hyvin,+ja+löytää+usko+itseensä+taputtamalla+itseään+selkään+jokaisesta+pienestä+onnistumisesta.+On+hyvä+olla+joku+kaukainen+tavoite,+mutta+tärkeämpää+on+olla+päivittäisiä+tai+viikottaisia+realistisia+tavoitteita+joista+voi+iloita+kun+saavuttaa+ne.+Se+kasvattaa+motivaatiota.
02.05.2019 11:27
Luomussa+ei+ole+viljelymyrkkyjä+eikä+antibiootteja+ym.,+vältät+tulehdustiloja+ja+tauteja+paremmin+ja+näinollen+tulee+vähemmän+stressiä+mikä+nopeuttaa+palautumista.+Maksa+ja+munuaiset+ei+myöskään+kuormitu+niin+paljon.
02.05.2019 11:07
Yksin+on+paha+kokeilla...+eikun+joo+voishan+sitä+yksinkin+mutta+kiihottuu+helpommin+partnerin+kanssa.+Ja+ei+kiitos+sitomisleikeille+avannossa,+ainakaan+näin+aluksi.+Asia+kerrallaan.
28.04.2019 18:43
Nukun+aina+alasti+paitsi+jos+kylässä+tai+metsässä,+kerran+tuli+metsäsika+keulimaan+niin+otin+moran+esiin+ja+se+lähti.+Metsässä+kannattaa+olla+valmis,+varsinkin+keväällä.
Onko+kukaan+missään+alasti+talvisin?+Ois+kiva+tehä+kunnon+vaellus+lapin+hangissa+pelkän+rinkan+kanssa.
27.04.2019 20:55
Loistavaa+settiä,+sulle+pitäs+myötää+runoilupalkinto+ja+nobelin+kirjallisuuspalkinto!
27.04.2019 20:42
AP,+äläs+solvaa+pitkätukkia.+Mä+olen+pitkätukka,+kävin+armeijan,+oon+elänyt+sen+lisäksi+kuukausia+metsässä+ja+liikun+ulkona+vieläkin.+Että+niin.
27.04.2019 18:08
Kuule+lisäänny+kun+kani+jos+huolena+on+Suomen+alikansoitus+eikä+maailman+ylikansoitus+ja+sen+seurauksena+tuleva+luonnon+tuho.+Mutta+jätä+aborttilaki+rauhaan,+sitä+on+lievennettävä+entisestään+että+aborttiin+pääsee+helpommin+halutessaan.+Miksi?+Koska+nainen+sitä+lasta+kantaa+eikä+mies,+mies+vaan+heittää+klimpin+sisään+ja+lähtee+suksimaan+nevadaan+ihan+tarpeeksi+monessa+tapauksessa.+Olipa+mulla+kaveri+jonka+mies+kuoli+nuorena+ennenkuin+ehti+tulevaa+lastaan+nähdä.+Nainen+piti+lapsen+koska+rakasti+miestä+niin+paljon.
En+ymmärrä+miks+tämmöstä+asiaa+pitää+vastustaa,+paitsi+tietty+uskovaiset+ja+"ihmiselämä+on+pyhää,+luonto+ei"+-ihmiset.+Röyhkeää.
27.04.2019 17:48
Hyvä+että+uskaltauduit+kirjoittamaan+tänne,+rohkeaa,+oikeesti.
Sun+iässä+monet+kokee+ahdistusta,+joten+voin+vain+kuvitella+miltä+susta+tuntuu+kantaa+kaikkea+taakkaa+sen+lisäksi.+Olin+kouluikäisenä+erään+kiusatun+ainoa+kaveri+ja+hän+sanoi+minulle+aikuisena+että+olisi+varmaan+tappanut+itsensä+jos+en+olisi+ollut+hänen+kaverinsa.+Siksi+neuvon+sinua+löytämään+edes+yhden+ihmisen+jonka+kanssa+voit+olla+ystävällisissä+väleissä.+Se+on+vaikeaa,+mutta+itsemurhaa+itsekin+yrittäneenä+voin+sanoa+ettei+se+auta.
Olet+kohta+siinä+iässä+että+oppivelvollisuutesi+loppuu.+Kannattaa+hakea+alalle+joka+tuntuu+omalta+ja+katsoa+riittääkö+paukut+sinne.+Jos+ei+niin+joku+toinen+ala.+Aikuiset+ei+kiusaa+niin+paljon+kuin+nuoremmat,+tämä+on+mun+kokemus,+ja+mitä+kauemmin+elät+sen+enemmän+opit+miten+tulla+onnelliseksi,+joten+tsemppaa+kaikesta+huolimatta.
26.04.2019 17:46
Meinasin+äänestää+EOP:tä+mutta+sitten+luin+vähän+niiden+puheenjohtajan+linjauksia,+ei+ole+oikein+mun+makuun.+Koko+Suomi+pakkovegaaniseksi?+Miksei+mielummin+syntyvyys+alas+ja+pelkkä+lihavero+etenkin+punaiselle+lihalle+tai+jotain?Ja+valtion+velkaa+ei+tarvi+maksaa+pois?+Ei+käy+ihan+yksiin+mun+ajatusmaailman+kanssa,+velat+maksetaan+ja+vapauksia+saa+olla,+pakko+ei+ole+koskaan+niin+hyvä+kuin+valinta+josta+palkitaan+ja+rokotetaan+valinnan+mukaan.+Edes+aseella+uhkaamalla+ei+saada+aikaan+kestäviä+muutoksia+ihmisten+asenteissa.+En+tue+puoluetta+jonka+PJ+määrää+asiat+mielestäni+väärällä+tavalla+eikä+perustele+niitä+tarpeeksi+hyvin.+"Koska+tutkimukset"+ei+riitä+vaan+pitää+olla+oikeasti+hyvät+ajatellut+perustelut+selkokielellä.
23.04.2019 19:20
10 / 11