Perinteiset miehet

100

63

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oletteko te shokissa?

      Sinällään jännä. Mulle kyllä käy perinteinen mies. En ymmärrä nyt, mikä hätä siinä on olla.

      Ainoa kohta mikä ihan vähän närästi enemmän ku paprika oli "päättää asioista". Jos ihan pikku pyyntö sallitaan, nih, se yhdessä...

      • Mitään shokissa olla., Vaikuttaa tuo nykymiesmäröinti aisuroinnilta ennemminkin, joistakin siihen on ja joistakin ei.

        Late síellö kommentoi hyvin:

        "Empiiristen kokemusten mukaan tuo ei niinkään ole ongelma. Isompi ongelma on, että nykynaiset ovat ottaneet vanhoillisten miesten roolin. Naiset tulevat ja menevät miten lystäävät, jättävät lapset miehen hoidettavaksi. Odottavat miehen tuovan rahan kotiin ja tekevän kotityöt. Tähän kun lisätään perinteisten alojen työpaikkojen katoaminen, niin yhtälö on valmis. Ei toimi vaikka miten yrittäisi."

        Nih, perinteinen mies kyllä pärjää perinteisen naisen kanssa, modernin naisen kanssa pärjää kuin aisurimies.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Mitään shokissa olla., Vaikuttaa tuo nykymiesmäröinti aisuroinnilta ennemminkin, joistakin siihen on ja joistakin ei.

        Late síellö kommentoi hyvin:

        "Empiiristen kokemusten mukaan tuo ei niinkään ole ongelma. Isompi ongelma on, että nykynaiset ovat ottaneet vanhoillisten miesten roolin. Naiset tulevat ja menevät miten lystäävät, jättävät lapset miehen hoidettavaksi. Odottavat miehen tuovan rahan kotiin ja tekevän kotityöt. Tähän kun lisätään perinteisten alojen työpaikkojen katoaminen, niin yhtälö on valmis. Ei toimi vaikka miten yrittäisi."

        Nih, perinteinen mies kyllä pärjää perinteisen naisen kanssa, modernin naisen kanssa pärjää kuin aisurimies.

        Mjaa, täytyy miettiä hetki tuota näkökulmaa.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Mitään shokissa olla., Vaikuttaa tuo nykymiesmäröinti aisuroinnilta ennemminkin, joistakin siihen on ja joistakin ei.

        Late síellö kommentoi hyvin:

        "Empiiristen kokemusten mukaan tuo ei niinkään ole ongelma. Isompi ongelma on, että nykynaiset ovat ottaneet vanhoillisten miesten roolin. Naiset tulevat ja menevät miten lystäävät, jättävät lapset miehen hoidettavaksi. Odottavat miehen tuovan rahan kotiin ja tekevän kotityöt. Tähän kun lisätään perinteisten alojen työpaikkojen katoaminen, niin yhtälö on valmis. Ei toimi vaikka miten yrittäisi."

        Nih, perinteinen mies kyllä pärjää perinteisen naisen kanssa, modernin naisen kanssa pärjää kuin aisurimies.

        Mulla on tässä pelko pikemminkin siitä, että perinteinen mies muuttuu pikku hiljaa hipsteriksi ja mikä se oli, metro.. joku semmonen kumminkin.

        Niin ei sais käydä.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Mulla on tässä pelko pikemminkin siitä, että perinteinen mies muuttuu pikku hiljaa hipsteriksi ja mikä se oli, metro.. joku semmonen kumminkin.

        Niin ei sais käydä.

        Niin ei sais mutta jos se on vihervassreista kiinni kyllä meidät perinteikkäät miehet varmaan jossain puhdistuksessa kaasutetaan ja korvataan uusilla, lähinnä lähi-idästä tuotetuilla miehillä. Naisialla on sitten armeijallinen hipstgeriaisurimiehiä elättäjinä ja muista kulttuureista tuotettuja miehiä panijoina, ei meitä kotimaisia perinnemiehiä mihinkään tarvita.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Niin ei sais mutta jos se on vihervassreista kiinni kyllä meidät perinteikkäät miehet varmaan jossain puhdistuksessa kaasutetaan ja korvataan uusilla, lähinnä lähi-idästä tuotetuilla miehillä. Naisialla on sitten armeijallinen hipstgeriaisurimiehiä elättäjinä ja muista kulttuureista tuotettuja miehiä panijoina, ei meitä kotimaisia perinnemiehiä mihinkään tarvita.

        Minä lupaan sulle ettei niin käy.

        Minä en semmosta ukkoa kattele missään, joka sukii itseään enemmän ku mie naisena!

        Miehille ei kuulu kulmakarvojen nyppiminen, ja tukkaan laitettavat parfyymit ikinä! Eikä sen enempää aurinkopuuteri ja varjostustuotteet, ei helvetissä.
        Epäilen myös hiukan, saavatko pitää punaisia housuja.


      • Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

        Mitään shokissa olla., Vaikuttaa tuo nykymiesmäröinti aisuroinnilta ennemminkin, joistakin siihen on ja joistakin ei.

        Late síellö kommentoi hyvin:

        "Empiiristen kokemusten mukaan tuo ei niinkään ole ongelma. Isompi ongelma on, että nykynaiset ovat ottaneet vanhoillisten miesten roolin. Naiset tulevat ja menevät miten lystäävät, jättävät lapset miehen hoidettavaksi. Odottavat miehen tuovan rahan kotiin ja tekevän kotityöt. Tähän kun lisätään perinteisten alojen työpaikkojen katoaminen, niin yhtälö on valmis. Ei toimi vaikka miten yrittäisi."

        Nih, perinteinen mies kyllä pärjää perinteisen naisen kanssa, modernin naisen kanssa pärjää kuin aisurimies.

        Pitääkö naisen olla joku reppana sitten? Kyllä minulla on mielipiteet ja ajattelen itsenäisesti. En ole sukupuolen perusteella kehitysvammainen. Enkä muuten naisena puhu hirveämmin, koska se johtuu näistä autistiaivoistani, joten minun kanssa ei tarvitse harjoittaa tunnemässäilyä. Enemmän puhun faktapohjaisista asioista ja se joitakin ärsyttää, kun en hallitse small tallkkia.

        Suomalainen nainen ei halua olla holhottava ja vahdittava, ja meillä on pitkät perinteet tasa-arvolle suomalaisten naisten tehdessä maaseutuyhteiskunnissa fyysistä työtä. Ei siellä voinut keskittyä passiivisena lakkaamaan kynsiä edes heikossa asemassa ollessaan.

        Lähi-idän miehistä puheen ollen. Ensin jotkut suomalaiset miehet toteaa suomalaisen kulttuurin olevan itseisarvo ja kuinka muslimien kohtelu naisia kohtaan oksettaa, mutta huomenna alkaa valitus kuinka suomalaiset naiset ovat liian itsenäisiä ja miesmäisiä. Ei ihme, jos maahanmuuttokriittinen mies asettuu tämän takia huonoon valoon suomalaisten naisten tottuessa itsenäisten toimijoiden rooliin. En minä todellakaan aio olla suhteessa se nyhverö kuten ähläminaiset. Voisin suoraan sanoen näyttää keskisormea ählämeille, mutta tietysti olen joidenkin ailahtelevaisten miesten mielestä miehistynyt ja myös silläkin perusteella, ettei minua itketä yksittäinen, hukkuneen pakolaislapsen kuva, koska siinä ei ole vielä koko totuus esillä!


      • Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

        Mitään shokissa olla., Vaikuttaa tuo nykymiesmäröinti aisuroinnilta ennemminkin, joistakin siihen on ja joistakin ei.

        Late síellö kommentoi hyvin:

        "Empiiristen kokemusten mukaan tuo ei niinkään ole ongelma. Isompi ongelma on, että nykynaiset ovat ottaneet vanhoillisten miesten roolin. Naiset tulevat ja menevät miten lystäävät, jättävät lapset miehen hoidettavaksi. Odottavat miehen tuovan rahan kotiin ja tekevän kotityöt. Tähän kun lisätään perinteisten alojen työpaikkojen katoaminen, niin yhtälö on valmis. Ei toimi vaikka miten yrittäisi."

        Nih, perinteinen mies kyllä pärjää perinteisen naisen kanssa, modernin naisen kanssa pärjää kuin aisurimies.

        Pitääkö naisen olla sitten vain mukautuva nyhverö? Olen nainen, joka ei pelkää ja osaa ajatella itse. Minussa yhdistyy kauneus, vahvuus ja feminisyys. Kauneuteni ei tee minusta heikkoa enkä ole pelkuri mekko päälläkään. En ole kiinnostunut puhumaan muiden kanssa enkä vaadi miestäkään jäämään juttelemaan kanssani, vaan keskityn enemmän työn tekoon. Minulla on naisautistin aivot, minkä takia minun on vaikea keskustella tunteista. Jo kaikenlaiset hölöttäjätkin, jotka joka välissä puhuu ihan turhanpäiväisiäkin asioita, ärsyttää.

        Suomalainen nainen ei halua olla enää holhottava ja vahdittava, eikä minun kromosomit tee minusta kehitysvammaista. Suomessa on ollut pitkät perinteet tasa-arvolle ja aiemmassa maaseutuyhteiskunnassa nainen ei voinut keskittyä passiivisena lakkaamaan kynsiä. Ei edes silloin, kun nainen oli muuten alistettu. Suomalainen nainen on ollut ennenkin työteliäs ja ahkera.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

        Mitään shokissa olla., Vaikuttaa tuo nykymiesmäröinti aisuroinnilta ennemminkin, joistakin siihen on ja joistakin ei.

        Late síellö kommentoi hyvin:

        "Empiiristen kokemusten mukaan tuo ei niinkään ole ongelma. Isompi ongelma on, että nykynaiset ovat ottaneet vanhoillisten miesten roolin. Naiset tulevat ja menevät miten lystäävät, jättävät lapset miehen hoidettavaksi. Odottavat miehen tuovan rahan kotiin ja tekevän kotityöt. Tähän kun lisätään perinteisten alojen työpaikkojen katoaminen, niin yhtälö on valmis. Ei toimi vaikka miten yrittäisi."

        Nih, perinteinen mies kyllä pärjää perinteisen naisen kanssa, modernin naisen kanssa pärjää kuin aisurimies.

        Minun puolesta moderni naiset saavat olla ihan rauhassa keskenään,ei heru multa mitään!


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Minä lupaan sulle ettei niin käy.

        Minä en semmosta ukkoa kattele missään, joka sukii itseään enemmän ku mie naisena!

        Miehille ei kuulu kulmakarvojen nyppiminen, ja tukkaan laitettavat parfyymit ikinä! Eikä sen enempää aurinkopuuteri ja varjostustuotteet, ei helvetissä.
        Epäilen myös hiukan, saavatko pitää punaisia housuja.

        Miten voi pönttis olla näinkin kujalla?


      • possu kirjoitti:

        Miten voi pönttis olla näinkin kujalla?

        Ite olet.


    • Tämmöinen keskustelu pyörii vain siksi, että kaikenmaailman dunderfeldit yrittävät tehdä rahaa joutavilla teorioillaan.

      • Eikö tuossa puheessa ollut sitten mitään päätä eikä häntää?

        Teillä on kaikki hyvin?

        Tuntuuko elämä vaikealta?


      • Annan perinteisille miehille puheenvuoron, olkaa hyvät.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Eikö tuossa puheessa ollut sitten mitään päätä eikä häntää?

        Teillä on kaikki hyvin?

        Tuntuuko elämä vaikealta?

        Ei tuossa ollut mitään järkeä.

        Miehet ovat paljon moniulotteisempia kuin dunderfeldt.


      • Iku-Turso kirjoitti:

        Ei tuossa ollut mitään järkeä.

        Miehet ovat paljon moniulotteisempia kuin dunderfeldt.

        Aijaa. No sittenhän kaikki on hyvin!

        Tai toinen vaihtoehto, että sinä olet vain metrohipsteri.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Aijaa. No sittenhän kaikki on hyvin!

        Tai toinen vaihtoehto, että sinä olet vain metrohipsteri.

        En usko olevani hipsteri, enemmän minä olen ihan perinteinen mies.

        Dunderfeldien puheet muistuttavat enemmänkin koulukiusaamista kuin aitoa yhteiskunnallista keskustelua. Ja oikeastikin naiset tykkäävät enemmän kaltaisistani möreä-äänisistä miehistä kuin jostakin tunteistaan piipittävistä hipstereistä.


      • Iku-Turso kirjoitti:

        En usko olevani hipsteri, enemmän minä olen ihan perinteinen mies.

        Dunderfeldien puheet muistuttavat enemmänkin koulukiusaamista kuin aitoa yhteiskunnallista keskustelua. Ja oikeastikin naiset tykkäävät enemmän kaltaisistani möreä-äänisistä miehistä kuin jostakin tunteistaan piipittävistä hipstereistä.

        Et taida tykätä herra Dunderfeldtista?
        Kyllä hän minun mielestäni järkeäkin puhuu.

        Jotakin haastetta nykymiehillä on olemassa...

        On on.

        Kyllä se tässä palstallakin jokseenkin joskus näkyy.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Et taida tykätä herra Dunderfeldtista?
        Kyllä hän minun mielestäni järkeäkin puhuu.

        Jotakin haastetta nykymiehillä on olemassa...

        On on.

        Kyllä se tässä palstallakin jokseenkin joskus näkyy.

        Ei mulla ole mitään herra Dunderfeldtiä vastaan, mutta minua syljetyttää miehet jotka puhuvat miehistä kuin spitaalisista.

        Minä kestän elämän katkeroittamien ämmien puheet, mutta sama itkuvirsi miesten suusta kuvottaa.


      • Iku-Turso kirjoitti:

        Ei mulla ole mitään herra Dunderfeldtiä vastaan, mutta minua syljetyttää miehet jotka puhuvat miehistä kuin spitaalisista.

        Minä kestän elämän katkeroittamien ämmien puheet, mutta sama itkuvirsi miesten suusta kuvottaa.

        Aijai aijai, nytpä löytyi kerrankin tämmänen kohta! Jumlaut, ekan kerran


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Aijai aijai, nytpä löytyi kerrankin tämmänen kohta! Jumlaut, ekan kerran

        Sukupuolten väliset kiistat on ihan peruskauraa, mutta rintamakarkuruus on anteeksiantamatonta.


      • Iku-Turso kirjoitti:

        Sukupuolten väliset kiistat on ihan peruskauraa, mutta rintamakarkuruus on anteeksiantamatonta.

        Onko herra Dunderfeldt samaa ikäpolvea kanssasi?

        *salainen yskäisy*

        Tuupa pois sieltä juoksuhaudasta ja seiso miehenä lajikaverisi vieressä.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Onko herra Dunderfeldt samaa ikäpolvea kanssasi?

        *salainen yskäisy*

        Tuupa pois sieltä juoksuhaudasta ja seiso miehenä lajikaverisi vieressä.

        Dunderfeldt taitaa olla jo lerppaiässä, näin luulisin. Testotasot on ainakin laskeneet jos jutuista voi jotakin päätellä.


      • Iku-Turso kirjoitti:

        Dunderfeldt taitaa olla jo lerppaiässä, näin luulisin. Testotasot on ainakin laskeneet jos jutuista voi jotakin päätellä.

        Onko sinulla?


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Onko sinulla?

        Testotasot laskeneet, vai?

        Ei ainakaan merkittävästi, olen edelleen terästä.


      • Iku-Turso kirjoitti:

        Testotasot laskeneet, vai?

        Ei ainakaan merkittävästi, olen edelleen terästä.

        Niin.


      • Iku-Turso kirjoitti:

        Dunderfeldt taitaa olla jo lerppaiässä, näin luulisin. Testotasot on ainakin laskeneet jos jutuista voi jotakin päätellä.

        Mutta sen vaan sanon, että Dunderfeldt tietää naisista aika paljon.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Mutta sen vaan sanon, että Dunderfeldt tietää naisista aika paljon.

        Teoriassa ehkä.


      • Iku-Turso kirjoitti:

        Teoriassa ehkä.

        Naiset on vain piiskaa vailla.


      • Iku-Turso kirjoitti:

        Naiset on vain piiskaa vailla.

        Et sä kyllä noilla kommenteilla Dunderfeldtin paikalle pääse. Psykologina olisit aika yksoikonen..


      • Iku-Turso kirjoitti:

        Teoriassa ehkä.

        Onhan hän nyt ollut naimisissakin!


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Et sä kyllä noilla kommenteilla Dunderfeldtin paikalle pääse. Psykologina olisit aika yksoikonen..

        Dunderfeldt saa puoskaroida ihan rauhassa, en ole tunkemassa hänen reviirilleen.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Onhan hän nyt ollut naimisissakin!

        Kaikki miehet on ollut naimisissa jossakin vaiheessa elämäänsä.


      • Iku-Turso kirjoitti:

        Kaikki miehet on ollut naimisissa jossakin vaiheessa elämäänsä.

        Mutta hänpä on tarkkaillut tarkempaan siinä liitossa.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Mutta hänpä on tarkkaillut tarkempaan siinä liitossa.

        Epäonnistuttuaan täydellisesti, tuo sössö on päätellyt oppineensa virheistään.

        Oikeasti hän vain toistaa samoja virheitä elämänsä loppuun asti.


      • Iku-Turso kirjoitti:

        Epäonnistuttuaan täydellisesti, tuo sössö on päätellyt oppineensa virheistään.

        Oikeasti hän vain toistaa samoja virheitä elämänsä loppuun asti.

        Kyllä mä uskoisin D:tä.

        Hänellä on jotenkin rauhoittava vaikutus.


      • Iku-Turso kirjoitti:

        Epäonnistuttuaan täydellisesti, tuo sössö on päätellyt oppineensa virheistään.

        Oikeasti hän vain toistaa samoja virheitä elämänsä loppuun asti.

        Entäs jos ottasit kokeeksi keskustelusession häneltä?


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Kyllä mä uskoisin D:tä.

        Hänellä on jotenkin rauhoittava vaikutus.

        Naiset tietenkin komppaavat miestä joka haukkuu omiaan.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Entäs jos ottasit kokeeksi keskustelusession häneltä?

        En ikinä.


      • Iku-Turso kirjoitti:

        Naiset tietenkin komppaavat miestä joka haukkuu omiaan.

        Eihän hän hauku, mutta tulkitsee naisille teidän miesten maailmaa, koska on itse mies ja viisas psykologi.

        Ajattelepas nyt niin, että jos hyvällä tuurilla naisväestö muuttaa käytöstään ymmärrettyään ja sisäistettyään Dunderfeldtin puheet?

        Nih.


      • Iku-Turso kirjoitti:

        En ikinä.

        Hölmö :)


      • Iku-Turso kirjoitti:

        En ikinä.

        Hölmö :)


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Hölmö :)

        Tuplahölmö :)


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Eihän hän hauku, mutta tulkitsee naisille teidän miesten maailmaa, koska on itse mies ja viisas psykologi.

        Ajattelepas nyt niin, että jos hyvällä tuurilla naisväestö muuttaa käytöstään ymmärrettyään ja sisäistettyään Dunderfeldtin puheet?

        Nih.

        Huomenna pitää tehdä harjoituksia lomapalkkojen jaksotuksista virkeänä, joten jätän sinut ja Dunderfeldtin parantamaan maailmaa keskenänne.

        Öitä palstalaisille.


      • Iku-Turso kirjoitti:

        Huomenna pitää tehdä harjoituksia lomapalkkojen jaksotuksista virkeänä, joten jätän sinut ja Dunderfeldtin parantamaan maailmaa keskenänne.

        Öitä palstalaisille.

        En jaksa parantaa. Huomenna on vilkas päivä.

        Kato kans, että lasket oikein.

        Hyvää pääsiäistä ja heippa!


    • Meillä ainakin asustelee yksi perinteinen mies, moikkaa tullessaan. Vaihtaa vaatteet, marssii syömään ja kahville puhumatta mitään ellei lapsille sitten tai ellen puhuta itse puhumalla. Sitten rojahtaa sohvalle lyö telkan auki ja katselee dokumentteja tai luontoaiheisia ohjelmia...

      Hiipii lasten kanssa leikkimään tms. sitten onkin iltapuhteet eli iltapala ja muksut pesulle ja nukkumaan..ei täällä tunteista ja työpäivistä juuri jaaritella. Ei ainakaan pitkästi pitkän kaavan mukaan. Lyhyesti jos ylipäänsä.😃

      • Sen kuvan minäkin olen sun kautta saanut! :D

        Ei hän nyt kuitenkaan tunnu olevan shokissa?: )


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Sen kuvan minäkin olen sun kautta saanut! :D

        Ei hän nyt kuitenkaan tunnu olevan shokissa?: )

        Ei, ei ole shokissa mutta ahdistuu, jos hänen kaavaa koitetaan muuksi muuttaa. Helpointa antaa miehen olla kaikessa rauhassa, häiritsee sitten kun ilme on sellainen " vastaanotin päällä". Saattaa keskustella, riippuu mistä ryhdyn juttuamaan..🤣


      • Päläpälä kirjoitti:

        Ei, ei ole shokissa mutta ahdistuu, jos hänen kaavaa koitetaan muuksi muuttaa. Helpointa antaa miehen olla kaikessa rauhassa, häiritsee sitten kun ilme on sellainen " vastaanotin päällä". Saattaa keskustella, riippuu mistä ryhdyn juttuamaan..🤣

        Joo, se on perinteisen miehen toimintamalli, on se.

        Hänen pitää vaan olla sitten sellainen, ei kait siinä. : )


      • Päläpälä kirjoitti:

        Ei, ei ole shokissa mutta ahdistuu, jos hänen kaavaa koitetaan muuksi muuttaa. Helpointa antaa miehen olla kaikessa rauhassa, häiritsee sitten kun ilme on sellainen " vastaanotin päällä". Saattaa keskustella, riippuu mistä ryhdyn juttuamaan..🤣

        Tuossa sanotaan, että ennenaikainen mies söi ja painui luolaansa.

        Haluaakohan nykymies sellaista vieläkin? Aivoissa piiloviestinä?
        Sun mies ainakin toimii niin...

        Pitääkö antaa enemmän rauhaa & tilaa olla mies?

        Kummia asioita..


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Tuossa sanotaan, että ennenaikainen mies söi ja painui luolaansa.

        Haluaakohan nykymies sellaista vieläkin? Aivoissa piiloviestinä?
        Sun mies ainakin toimii niin...

        Pitääkö antaa enemmän rauhaa & tilaa olla mies?

        Kummia asioita..

        Ainakin tuo on aina ollut sellainen, mitä me on tunnettu. Että tykkää olla omissa oloissaankin..tokihan alkuun ennen lapsia oltiin kahdestaan, niin aktiivisemmin tehtiin yhdessä kaikkea.

        Juteltiin, käppäiltiin ulkona lenkillä, kateltiin elokuvia, pelattiin lautapelejä, nysvättiin toistemme kimpussa, huushollattiin, tehtiin sapuskaa...

        Oltiin tiiviimmin toisiamme varten läsnä. Nyt kumpikin on lyhyempiä aikoja näin läsnä, enemmän huomio keskittyy lapsiin kun meihin pariskuntana tai niin kuin ennen lapsia. Miehen työtkin on muuttuneet enemmän urakkaluontoisiksi..pitkiä päiviä. Sitten on aika kuitti kun kotiin pääsee.

        Se on 18-19 korvilla kun kotiovi aukee ja aamulla lähtee jo 5-6 aikaan. Eihän siinä ehkä kauheesti enää tee mieli kalkattaa mun kanssa vielä työpäivästä tai muuta mikä rullaa arjessa ikään kuin itekseen..

        Ymmärrän oikeestaan aika hyvin, samahan se mulla on mitä enemmän työtä..sitä vähemmän intoa enää muuhun.


      • Päläpälä kirjoitti:

        Ainakin tuo on aina ollut sellainen, mitä me on tunnettu. Että tykkää olla omissa oloissaankin..tokihan alkuun ennen lapsia oltiin kahdestaan, niin aktiivisemmin tehtiin yhdessä kaikkea.

        Juteltiin, käppäiltiin ulkona lenkillä, kateltiin elokuvia, pelattiin lautapelejä, nysvättiin toistemme kimpussa, huushollattiin, tehtiin sapuskaa...

        Oltiin tiiviimmin toisiamme varten läsnä. Nyt kumpikin on lyhyempiä aikoja näin läsnä, enemmän huomio keskittyy lapsiin kun meihin pariskuntana tai niin kuin ennen lapsia. Miehen työtkin on muuttuneet enemmän urakkaluontoisiksi..pitkiä päiviä. Sitten on aika kuitti kun kotiin pääsee.

        Se on 18-19 korvilla kun kotiovi aukee ja aamulla lähtee jo 5-6 aikaan. Eihän siinä ehkä kauheesti enää tee mieli kalkattaa mun kanssa vielä työpäivästä tai muuta mikä rullaa arjessa ikään kuin itekseen..

        Ymmärrän oikeestaan aika hyvin, samahan se mulla on mitä enemmän työtä..sitä vähemmän intoa enää muuhun.

        Se on se introverttiys mikä vaatii sen akkujen lataantumisen...molemmilla. Miehellä vieläkin enemmän niin ettei höpäjä, jos ei ole mitään asia asiaa..


      • Päläpälä kirjoitti:

        Ainakin tuo on aina ollut sellainen, mitä me on tunnettu. Että tykkää olla omissa oloissaankin..tokihan alkuun ennen lapsia oltiin kahdestaan, niin aktiivisemmin tehtiin yhdessä kaikkea.

        Juteltiin, käppäiltiin ulkona lenkillä, kateltiin elokuvia, pelattiin lautapelejä, nysvättiin toistemme kimpussa, huushollattiin, tehtiin sapuskaa...

        Oltiin tiiviimmin toisiamme varten läsnä. Nyt kumpikin on lyhyempiä aikoja näin läsnä, enemmän huomio keskittyy lapsiin kun meihin pariskuntana tai niin kuin ennen lapsia. Miehen työtkin on muuttuneet enemmän urakkaluontoisiksi..pitkiä päiviä. Sitten on aika kuitti kun kotiin pääsee.

        Se on 18-19 korvilla kun kotiovi aukee ja aamulla lähtee jo 5-6 aikaan. Eihän siinä ehkä kauheesti enää tee mieli kalkattaa mun kanssa vielä työpäivästä tai muuta mikä rullaa arjessa ikään kuin itekseen..

        Ymmärrän oikeestaan aika hyvin, samahan se mulla on mitä enemmän työtä..sitä vähemmän intoa enää muuhun.

        Se on molemmin puolin 100 % ymmärrettävää.

        Eikähän sen toisen kuulukaan olla toisen "viihdyttäjä".

        Katson, että kuuluu olla turva, lämpö ja jonkinlainen läsnäolo.

        Kun ensihuuma menee, pitäis jäädä syvä kiintymys. Vissiin sillä pärjäis juu...

        Ylipäätään, pitäs laskea, vähän molemmin puolin, miesten ja naisten, niitä hirmusia tavoitteitaan...

        Myönnän, että joskus on tullut itekin vaadittua vähän liikaa.


      • Anonyymi

        Teillä ei ole suhteessa ollut oikeesti mitkään todelliset asiat huonosti, kun täytyy noin kommentoida. Jotkut ihmiset valittaa ja nurisee ihan pienistäkin asioista ja toiset yrittää hymyilläkin vaikeuksien keskellä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Teillä ei ole suhteessa ollut oikeesti mitkään todelliset asiat huonosti, kun täytyy noin kommentoida. Jotkut ihmiset valittaa ja nurisee ihan pienistäkin asioista ja toiset yrittää hymyilläkin vaikeuksien keskellä.

        Vaikea mennä arvioimaan muita kuin omia asioitaan.

        Kyllä se on kahden kauppa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Teillä ei ole suhteessa ollut oikeesti mitkään todelliset asiat huonosti, kun täytyy noin kommentoida. Jotkut ihmiset valittaa ja nurisee ihan pienistäkin asioista ja toiset yrittää hymyilläkin vaikeuksien keskellä.

        Vaikea mennä arvioimaan muita kuin omia asioitaan.

        Kyllä se on kahden kauppa.


      • Anonyymi
        Päläpälä kirjoitti:

        Se on se introverttiys mikä vaatii sen akkujen lataantumisen...molemmilla. Miehellä vieläkin enemmän niin ettei höpäjä, jos ei ole mitään asia asiaa..

        Introverttiys on paras asia, mitä tiedän. En itse jaksa koko ajan hölöttäviä ekstrovertteja, joiden pitäisi aina puhua turhanpäiväisistäkin. Siinä sitten nyökkään ärsyyntyneen kuuloisesti, kun toinen aina puhuu kuin papupata. Luulin ensin, etten ikinä voi muodostaa parisuhdetta, koska en ole kovin sosiaalinen. Minun pitää ennemmin tutustua introvertteihin, niin ei tarvitse olla aina äänessä.

        Tämä on vain pilannut mahdollisuuteeni sosiaalisuuteen ja vika on siinäkin, että olen lähes autistinen (ns. rajatapaus). Puhun, kun minulla on oikeasti asiaa. Tänäänkin piti ladata akkuja hölöttävän kaverin takia, kun hän koko ajat sanoi jotain ja saattoi toistaakin vielä samaa asiaa. Työelämässä tuollaisia arvostetaan ja askarruuttakin, miten tällaiseen lähes sosiaalisesti rajoittuneeseen, joka opiskelee nuoriso-ohjaajaksi, suhtaudutaan. En ole ajatellut tasapäistää itseäni ekstroverttien maailmassa. Uskon, että alalla tarvitaa kaikenlaisia eikä kaikki nuoretkaan halua aina niitä änkeileviä ekstroverttejä, jotka kehoittaa liittymään seuraan pelaamaan biljardia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Introverttiys on paras asia, mitä tiedän. En itse jaksa koko ajan hölöttäviä ekstrovertteja, joiden pitäisi aina puhua turhanpäiväisistäkin. Siinä sitten nyökkään ärsyyntyneen kuuloisesti, kun toinen aina puhuu kuin papupata. Luulin ensin, etten ikinä voi muodostaa parisuhdetta, koska en ole kovin sosiaalinen. Minun pitää ennemmin tutustua introvertteihin, niin ei tarvitse olla aina äänessä.

        Tämä on vain pilannut mahdollisuuteeni sosiaalisuuteen ja vika on siinäkin, että olen lähes autistinen (ns. rajatapaus). Puhun, kun minulla on oikeasti asiaa. Tänäänkin piti ladata akkuja hölöttävän kaverin takia, kun hän koko ajat sanoi jotain ja saattoi toistaakin vielä samaa asiaa. Työelämässä tuollaisia arvostetaan ja askarruuttakin, miten tällaiseen lähes sosiaalisesti rajoittuneeseen, joka opiskelee nuoriso-ohjaajaksi, suhtaudutaan. En ole ajatellut tasapäistää itseäni ekstroverttien maailmassa. Uskon, että alalla tarvitaa kaikenlaisia eikä kaikki nuoretkaan halua aina niitä änkeileviä ekstroverttejä, jotka kehoittaa liittymään seuraan pelaamaan biljardia.

        Ei sinun tarvitse ekstrovertiksi muuttua!

        Minä olen erakkointrovertti, ja loppu maailma saa olla ihan sitä mitä huvittaa, mutta omaa menoa en lähde muuttamaan. Siinä nimittäin tulee äkkiä loppu.


      • Anonyymi
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Ei sinun tarvitse ekstrovertiksi muuttua!

        Minä olen erakkointrovertti, ja loppu maailma saa olla ihan sitä mitä huvittaa, mutta omaa menoa en lähde muuttamaan. Siinä nimittäin tulee äkkiä loppu.

        Minulla on nämä naisautistin aivot, minkä takia olen miettinyt parisuhdetta kammoksuessani sosiaalisia tilanteita. Varsinkin sellaisia, missä pitäisi puhua jonnin joutavia. Toinen asia voi olla myös ihmisten ennakkoluulot, vaikkei minusta päälle päin osaisi epäillä mitään, koska oireeni ovat lieviä ja olen muiden silmissä enemmän ujo ja arka. Silti koen velvollisuudeksi kertoa heti ensi kerralla, että tällainen diagnoosi on ja säästän ainakin molempien osapuolten aikaa, jos joku ei haluakaan seuraani. Parempi kertoa totuus ja saada rukkaset kuin salata asiaa pitkään parisuhteessa ja saada sen jälkeen rukkaset, jolloin voi tullakin suuria pettymyksiä ja masennusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on nämä naisautistin aivot, minkä takia olen miettinyt parisuhdetta kammoksuessani sosiaalisia tilanteita. Varsinkin sellaisia, missä pitäisi puhua jonnin joutavia. Toinen asia voi olla myös ihmisten ennakkoluulot, vaikkei minusta päälle päin osaisi epäillä mitään, koska oireeni ovat lieviä ja olen muiden silmissä enemmän ujo ja arka. Silti koen velvollisuudeksi kertoa heti ensi kerralla, että tällainen diagnoosi on ja säästän ainakin molempien osapuolten aikaa, jos joku ei haluakaan seuraani. Parempi kertoa totuus ja saada rukkaset kuin salata asiaa pitkään parisuhteessa ja saada sen jälkeen rukkaset, jolloin voi tullakin suuria pettymyksiä ja masennusta.

        Mutta ihmisissä on samankaltaisia ja samanlaiset pitävät toisistaan!


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Se on molemmin puolin 100 % ymmärrettävää.

        Eikähän sen toisen kuulukaan olla toisen "viihdyttäjä".

        Katson, että kuuluu olla turva, lämpö ja jonkinlainen läsnäolo.

        Kun ensihuuma menee, pitäis jäädä syvä kiintymys. Vissiin sillä pärjäis juu...

        Ylipäätään, pitäs laskea, vähän molemmin puolin, miesten ja naisten, niitä hirmusia tavoitteitaan...

        Myönnän, että joskus on tullut itekin vaadittua vähän liikaa.

        Nii, kaksi itsenäistä yksilöähän siinä suhteessa on jotka on päättäneet ja kokeneet, että tuon kanssa jatkan tätä yhteistä matkaa vaikka yksinkin siinä asioita toimitetaan. Mutta yhteiseksi hyväksi ajatuksin.

        Mä tykkään puhua kuminauhasta kuvatessani lähentymistä ja loitontumista.

        Alkuun ne voi aiheuttaa ristiriitaisia tunnelmia, mutta niidenkin olemassa oloon ja tarpeelisuuden voi omaksua niin, ettei ole mitään hätää meillä vaikkei ollakaan kuin vastarakastuneina ehkä oltiin..

        Se arki ja huuma, elämäntilanteet kaikki elää ja muovaantuu sen hetkisten olosuhteiden ja henkilökohtaisten tarpeidenkin mukaan.

        Jo lasten saaminen on iso sellainen tärkeä ja vaikuttava juttu, mikä aina muovaa parisuhdetta pakosti jotenkin, koska ne lapset ottaa meistä irti ihan uusia ominaisuuksiakin, mitä kahden aikuisen kesken ei voi edes leikkiä etukäteen.

        Se on askel uuteen suuntaan ja siinä on tavallaan viimeistään opittava jakamaan huomio utsestä ja kumppanista myös lasten kanssa.

        Mut yhteenkuuluvuus, se tunne et kuulutaan yhteen ja halutaan olla yhdessä myös vaikeina murroskausina..se on sitä minusta semmoista jos ei leiskuntaa, mutta rakkautta ja kykyä hyväksyä muutokset ja samalla koittaa antaa tilaa olla me muuttuvissakin olosuhteissa.😬

        Mä olen ainakin hyvin kiintynyt mieheeni ja tunnen fyysisestikin rakkautta ja iloa, että hän on mun elämässäni läsnä.

        Huoli tulee, jos selkeesti vetäytyy ja torjuen suhtautuu, muttei siitä et haluaa olla ittekseenkin..

        Semmonen hienoinen ero ja sävyero on helppo havaita toisessa...ollaan omissa oloissaan ja kaikki hyvin tai ollaan omissa oloissaan, kun kaikki ei ole hyvin.😃


      • Anonyymi kirjoitti:

        Teillä ei ole suhteessa ollut oikeesti mitkään todelliset asiat huonosti, kun täytyy noin kommentoida. Jotkut ihmiset valittaa ja nurisee ihan pienistäkin asioista ja toiset yrittää hymyilläkin vaikeuksien keskellä.

        Ai meillä? Ei meillä huonosti ole ollut, mutta huoli on ollut toisen henkisestä hyvinvoinnista ja jaksamisesta.

        Mä huolestun herkästi ja aistinkin herkästi, jos toinen koittaa vetäytyä piiloon nuoleksimaan haavojaan...koittaa salailla olotilaansa tai murheitaan.

        Ja mun on silloin tarkistettava, että mikä meininki. Toisesta jos huomaa vaikka ne masennuksen oireet, niin en mä ainakaan pysty vaan ohittamaan niitä...ilman, että mä alan kantaa huolta asiasta. Se vääjäämättä kun vaikuttaa kaikkeen, jos toinen on kadottanut elämänhalun ja voimat selvitä..

        Ja mun mielestä mulla on myös vastuu pitää huolta mun kumppanistani myös tuossa asiassa..miten suinkin hän sen mulle sallii.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Introverttiys on paras asia, mitä tiedän. En itse jaksa koko ajan hölöttäviä ekstrovertteja, joiden pitäisi aina puhua turhanpäiväisistäkin. Siinä sitten nyökkään ärsyyntyneen kuuloisesti, kun toinen aina puhuu kuin papupata. Luulin ensin, etten ikinä voi muodostaa parisuhdetta, koska en ole kovin sosiaalinen. Minun pitää ennemmin tutustua introvertteihin, niin ei tarvitse olla aina äänessä.

        Tämä on vain pilannut mahdollisuuteeni sosiaalisuuteen ja vika on siinäkin, että olen lähes autistinen (ns. rajatapaus). Puhun, kun minulla on oikeasti asiaa. Tänäänkin piti ladata akkuja hölöttävän kaverin takia, kun hän koko ajat sanoi jotain ja saattoi toistaakin vielä samaa asiaa. Työelämässä tuollaisia arvostetaan ja askarruuttakin, miten tällaiseen lähes sosiaalisesti rajoittuneeseen, joka opiskelee nuoriso-ohjaajaksi, suhtaudutaan. En ole ajatellut tasapäistää itseäni ekstroverttien maailmassa. Uskon, että alalla tarvitaa kaikenlaisia eikä kaikki nuoretkaan halua aina niitä änkeileviä ekstroverttejä, jotka kehoittaa liittymään seuraan pelaamaan biljardia.

        Juu, oma koti on kiva pakopaikka maailmalta. Sitten joko törppö sanoo, hanki elämä. 🤣

        Mikä v.tun elämä se sellainen on että on pakko sosialisoida jossain maailmalla irl vielä työpäivän päätteeksi tai lisäksi, jos ei siitä nauti. Mä en nauti ja siks ymmärrän, että joku muukin haluaa vaan kadota omiin oloihinsa..puhua kun tekee mieli puhua.


    • Jos nykynainen kokeilisi ajatella niin, että riittää kun se mies on vaan siinä.

      Siis mitenhän sen sanoisi, on vaan, fyysisesti.

      Että tärkeää on olemassaolo. Tieto turvasta ja läheisyydestä.
      Ja yhteisestä liitosta.

      Ja sitten lopettas muut vaateet.

      En tiedä. Onnistuisikohan se.

      • No mähän melkeen oon niin. 🤣

        Kunhan kotiin ilmestyy, tiedän et on hengissä ja tallessa..muuten annan olla rauhassa, mitä nyt joskus käyn käpälöimässä ja turisemassa perheen asioita ja mitä nyt mieleen pälkähtää..

        Mut on päiviä, kun riittää et toinen on vaan kotona..niin et kaikki yhres koos ja silleen turvallisesti tallessa. Ettei juuri roiku kimpussa mitenkään...äänelläänkään.


      • Päläpälä kirjoitti:

        No mähän melkeen oon niin. 🤣

        Kunhan kotiin ilmestyy, tiedän et on hengissä ja tallessa..muuten annan olla rauhassa, mitä nyt joskus käyn käpälöimässä ja turisemassa perheen asioita ja mitä nyt mieleen pälkähtää..

        Mut on päiviä, kun riittää et toinen on vaan kotona..niin et kaikki yhres koos ja silleen turvallisesti tallessa. Ettei juuri roiku kimpussa mitenkään...äänelläänkään.

        Hyvin sanottu. Paras arki on sillon kun sitä ei tarvii murehtia tai edes ajatella. : )

        Olla olemassa.


      • Anonyymi

        Minulla on juurikin tärkeintä, että toinen on läsnä. Autistisena ihmisenä voi olla vaikeaa, ettei kaikki välttämättä ymmärrä sinua. Onneksi sentään kommunikoin puhumalla normaalissa kansaakäymisessä, mutta puhun, kun on oikeasti asiaa. Olen siitäkin ylpeä, että toinen raaskii edes kuunnella ja niin raaskin minäkin, jos on oikeasti asiaa. Introvertit taitaa tätä ominaisuutta arvostaa.

        Välillä on ollut syyllisyyden tunne siitä, että miksi muut vain puhuu koko ajan, kun minä en keksi mitään sanottavaa. Jos jotain puhun, niin tietysti alan puhumaan historiasta tai poliitikoista. Kaikkia ei tietenkään kiinnosta. Siksi internetissä kirjoittelu on ollut minulle helpompaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on juurikin tärkeintä, että toinen on läsnä. Autistisena ihmisenä voi olla vaikeaa, ettei kaikki välttämättä ymmärrä sinua. Onneksi sentään kommunikoin puhumalla normaalissa kansaakäymisessä, mutta puhun, kun on oikeasti asiaa. Olen siitäkin ylpeä, että toinen raaskii edes kuunnella ja niin raaskin minäkin, jos on oikeasti asiaa. Introvertit taitaa tätä ominaisuutta arvostaa.

        Välillä on ollut syyllisyyden tunne siitä, että miksi muut vain puhuu koko ajan, kun minä en keksi mitään sanottavaa. Jos jotain puhun, niin tietysti alan puhumaan historiasta tai poliitikoista. Kaikkia ei tietenkään kiinnosta. Siksi internetissä kirjoittelu on ollut minulle helpompaa.

        Joo, kyllä minä tuon tajuan. Joskus vaan liveseurassa on mukavampi asemoitua tarkkailijaksi, ja vasta sitten pukahtaa kun se asia todella tuntuu tärkeältä.

        Kuule hei, ei siinä ole mitään väärää tai hävettävää. Enemmänhän se muu pulisijasakki kuuntelee kun ei oo asioillaan hölvänny koko aikaa.

        Olen huomannut, että kuvailemasi tyyli on tehokas kanssakorvien nappaaja. Harvemmin kommentoijaa arvostetaan. Minä kirjoitan palstalla paljon, mutta liveseurassa olen enemmän hiljaa ja tarkkailen ihmisiä ja teen havaintoja, ja sitten laukaisen asiat sopivaan kohtaan hah.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Hyvin sanottu. Paras arki on sillon kun sitä ei tarvii murehtia tai edes ajatella. : )

        Olla olemassa.

        Tai olla olemassa kyllä, ehkä tavoitettavissa ja saavutettavissa, muttei tarvitse selitellä ja ahdistua siitä, että tarvii omankin "tilansa ja aikansa".

        Mutta juu ei tarvitse olla olemassa osallistumalla ja olemalla jatkuvasti sata lasissa. Riittää, et on tieto et kaikki hyvin molemmilla.

        Tottakai se tarve voi molemmilla vaihdella ja olla eri aikaan erilainen, mä just tarvisin sua aktiivisedti kun sä et jaksaisi antaa ittestäsi just silloin mitä kaipaan..

        Sit joko se joko änistään selväksi tai niellään tilanne ja ollaan tyytyväisiä antamalle toiselle se " myönnytys" suuntaan tai toiseen..


    • En ota kantaa muiden puolesta. Itsehän joustavana taivun helposti särkymättä kumpaan rooliin tahansa. Mutta niin mutkalle en mene, että olisin molempia samanaikaisesti. Käytännössä sitten modernia miestä kaipaavat eivät ole olleet kiinnostuneita.

      • Vai niin. Flexiibeli ukko :)

        Mutta enemmän olet siis perinteinen.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Vai niin. Flexiibeli ukko :)

        Mutta enemmän olet siis perinteinen.

        Mä kääntäisin kysymyksen ensin naiselle. Onko hänkin joustava vai tietääkö haluaa modernin vai perinteisen. Tämän voi yrittää tiivistää kysymykseen siitä kuka ensimmäiset kahvit maksaa.


    • Anonyymi

      Dunderfelt on shokissa kun pitää tasapainoilla kirjailijapsykologiroolin ja kirjanmyyjähelppoheikin roolien välillä. Olisi edes jommalla kummalla jotain oikeaa sanottavaa.

      • Ohhoh. Onpas täällä ollut miehiltä kitkerää kommenttia Tonysta.

        Hämmentävää.


      • Ohhoh. Onpas täällä ollut miehiltä kitkerää kommenttia Tonysta.

        Hämmentävää.


      • Anonyymi
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Ohhoh. Onpas täällä ollut miehiltä kitkerää kommenttia Tonysta.

        Hämmentävää.

        En ole mies.


    • Anonyymi

      Miksi sekin että miehen pitää näyttää tunteensa on mukamas modernia, onkohan sen takia koska nykypäivänä aina lässytetään ja pähkäillään miltä mikäkin tuntuu ja mitä mistäkin ajatellaan. Mutta kuka sanoo että se on jotenkin kehittynyttä koska tunteethan ne suurimmat ongelmat aiheuttavat.

      • Oon hirveen tyytyväinen jos mies saa kaadettua puun.

        Ei siinä tarvii käsi sydämellä selittää, että nyt se tapahtuu.

        Se on toimintaa.


    • Jotenkin vaikuttaa että on keksinyt teorian ja nyt piti keksiä miten sinne saadaan tarpeeksi yleistyksiä jotta se voidaan kaupallistaa. Esimerkiksi tuota listaa kun katsoo niin tuntuu aika rankalta kärjistykseltä jos isänmaallisuus on perinteisen miehen malli ja ihmiskunta uuden miehen malli. Ihan kuin ne olisivat automaattisesti toisensa poissulkevia.
      Vähän tulee kaverista mieleen Ville Niinistö joka kovasti kehui että on hienoa kun noin paljon pääsi naisia kansanedustajiksi. Koska edustajien määrä on vakio niin voi kai tuon sitten kääntää niinkin päin että hyvä kun miehiä on entistä vähemmän.

      En minä tiedä onko perinteinen mies ongelmissa; eihän ennenkään riittänyt että mies on mies vaan kyllä se kunnioitus oli ansaittava. Ehkä ennen se oli helpompaa kun työtä kuin työtä arvostettiin ja ammattitaito oli ylpeyden aihe. Lauantaina riitti jos emännän käänsi kerran toiseen asentoon ja jaksoi kauemmin kuin Urheiluruudun niin hyvä oli. Lapset oli ylpeyden aihe ja sopassa oli sattumia.
      Nykyään pitää töissä olla vähintään ulkomaankielinen titteli, naiseen pitää laittaa sormet juuri oikeaan kulmaan ja pystyä lipittämään vähintää neljästä suunnasta ennenkuin edes päästään asiaan. Kahdesta lapsesta syytetään maapallon ylikansoituksesta ja pallogrilliin on joku suojelia pistänyt itsensä kiinni jotta et pysty kyljystäsi grillaamaan.

      "Sekä perinteistä miehekkyyttä että nykyajan maskuliinisuutta tarvitaan"; onko tämä vaatimus sitten miehiltä itseltään tai ulkopuolelta annettu? Joka tapauksessa jos miettii syrjäytyneiden miesten määrää niin aika ylös on rima laitettu.

      • Anonyymi

        Eipä ole ihme, että perinteinen mies on kriisissä, naisia kun valittiin eduskuntaan enemmän kuin koskaan aiemmin.

        Kertokaa nyt hyvänen aika joku perinteiselle miehelle, että miehiä on edelleenkin eduskunnassa enemmän kuin naisia (ja on aina ollut), laittakaa nyt hyvänen aika joku tutti suuhun tälle ihmislapselle, hänhän on shokissa! Paijatkaa nyt tämä pipi äkkiä pois ja vakuuttakaa, ettei hänen asemansa ole uhattu!


    • Anonyymi

      on ihmisillä päänvaiva, maapallo tuhoutuu käsistämme ja me mietimme tälläsiä asioita...

    • Anonyymi

      Suomessa perinteiset miehet ovat juoppoja tai mammanpoikia. On suomalaisissa miehissä paljon vikaakin kun ex mieheni olivat juoppoja tai mies lapsia. Olin vain äitihahmo. Nyt mulla on arabimies ja hän on niin herrasmies, hän avaa mulle oven, kantaa kauppakassit, ojentaa käden kun nousen autosta, kehuu ja en saa edes laukkuakaan kantaa. Saan tuntea itseni prinsessaksi. Suomalaisen miehen mielestä sitä on heti neiti ja homo jos pitää alkaa liian herrasmiesmäiseksi. Jos ette halua tulla naisiksi niin lopettakaa oluen juominen koska oluessa on kasviestrogeenejä. Senkös takia suomalaisilla miehillä kasvaa myöhemmin man boobsit.

    • Joopa joo...Tehdään juttu, et saadaan näyttävä otsikko iltalehteen.
      Jotenkin lapsellista ajatella, et ikäänkuin mies olisi jotenkin jämähtänyt paikoilleen maailman kulkiessa eteenpäin...
      Ei kukaan ole shokissa..Mies kehittyy, mukautuu ja sopeutuu maailman mukana kulloinkin vallitseviin olosuhteisiin.
      Ja kyllä mies puhuu ihan siinä missä nainenkin. Ei se ole sukupuolisidonnainen asia.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Hyvä kun ei jo ydinvoimalan ydinkään räjähtänyt, niin kovia ja huolestuneita tunteita tuntuilevan.


    • Anonyymi

      Naiset ei puhu tunteista. Monet suhteet menneet huonosti koska nainen ei tiedä mitä rakkaus on. Eivät sano että rakastavat, pelkäävät rakastua eikä ne päästä lähelle. Sohvalla viereen kun istuu niin naista ahdistaa ja lähtee pois.

    • Anonyymi

      Älkää puhuko perinteisistä miehistä kun teillä ei ole edes kokemusta naisen kanssa seurustelusta. Sitten kun teillä on 10 vuotta parisuhdekokemusta niin sitten voitte vasta kommentoida.

    • Nykyajan mies kuuluu ihmiskuntaan. Vaikkei tuossa sitä erikseen listattukaan, Perinteinen mies EI kuulu.

    • Anonyymi

      Kahden epäonnistuneen avion modernin suomalaisen naisen kanssa jälkeen, perinteinen suomalainen mies löysi lomamatkallaan Aasiasta ihanan perinteisen naisen, jolle perinteinen mies on juuri se mitä hän eniten arvostaa ja haluaa. He ovat nyt eläneet kymmenen vuotta perinteisen miehen ja perinteisen naisen perinteistä yhteiselämää ja aina vain paremmin menee.

    • Anonyymi

      Olen kova puhumaan ja keskustelemaan, mutta teot pitää olla puheen mukaiset. Tyhjää hunajapuhetta riittää. Teot puhuvat enemmän kuin tuhat sanaa. Mitä on miehestä virkaa, jos se puhuu tunteistaan, keskustelee naisensa kanssa, mutta ei tee tai osaa tehdä mitään perheensä parhaaksi.

    • "Onko se nyt näin?"

      Ei oo.

    • Joo perinteinen mies on kuta kutakuinkin noin kun arikkelissa kerrotaan. Ei ihan tarkkaan mutta paljon tuttuja juttuja.

      Olen 100 %:sesti varma että kukaan "nykynainen" ei tulisi mieheni kanssa toimeen. Ajoittain on minullakin suuria vaikeuksia nyt vanhemmiten. Mutta aina eespäin mennään, itsestäni on tullut dominoivampi mitä olin ennen mutta ilman sitä en olisi tullut toimeen hänen kanssaan.

      Elämä ja 47 vuoden avioliitto opettaa kyllä ja tässä kohtaa voi käyttää hieman kiertoteitäkin. Varsinkin jos ihminen, siis vastapuoli on sairastunut eikä aina 100 % ymmärrä kaikkea OIKEIN.

    • Anonyymi

      Niin ajat muuttuvat eikä mikään ole enään kuin ennen hyvä niin .En edes nykyisin kannata avioliittoa koska voi elää suhteessa vapaasti jos ei huvita voi lähteä. Tämä on sitä tasa arvoa eikä ole pakko elätys velvoitetta kummalakaan .Hyvä nykyaika ...............

    • Kukin valitsee miten elää. Itse olen perinteinen ja haluan perinteistä naista. Pystyn elättämään naisen, riittää että hän on naisellinen ja pyrkii näyttämään niin kauniilta kuin mihin luonto on antanut mahdollisuudet. Keskustelut ja harrastukset hoidetaan sekä yhdessä että erikseen, tilanteiden mukaan. Kotitöistä hoidan vain ne Miesten hommat.

      • Anonyymi

        Eikö nainen saa olla esimerkiksi sanavalmis vai pitääkö olla joku reppana ilman omaa tahtoa? En ole nainen, joka vain leipoo. Olen moderni ja perinteinen samassa paketissa. Kauneuteni ei tee minusta heikkoa, vaan osaan puolustaa itseäni. Olen suoraan sanoen naisellisen rautainen nainen. Olen urheilullinen enkä näytä miehen edessä hauraalta. Pidän juurikin Laura Huhtasaaren kaltaista naista esikuvanani. Hän on kaunis, mutta ei pelkkä sivustaseuraaja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö nainen saa olla esimerkiksi sanavalmis vai pitääkö olla joku reppana ilman omaa tahtoa? En ole nainen, joka vain leipoo. Olen moderni ja perinteinen samassa paketissa. Kauneuteni ei tee minusta heikkoa, vaan osaan puolustaa itseäni. Olen suoraan sanoen naisellisen rautainen nainen. Olen urheilullinen enkä näytä miehen edessä hauraalta. Pidän juurikin Laura Huhtasaaren kaltaista naista esikuvanani. Hän on kaunis, mutta ei pelkkä sivustaseuraaja.

        Saa tietenkin olla sanavalmis. Minähän kirjoitin tuolla aiemmin, että keskustellaan. Ei yksin voi keskustella. Enkä tarkoita käskyttämistä, vaan molemminpuolista keskustelua. Miehen ja naisen ero on kuitenkin hyvä pitää mielessä, siitä syntyy hyvää jännitettä suhteeseen.


    • Anonyymi

      Kopsattu ja hieman modifioitu ,Perinteisen miehen ja modernin naisen kotona käy siivoaja tai anoppi, koska kummankaan tonttiin ei kuulu kotityöt. Samassa taloudessa vanhemmat viettävät iltaisin aikaa omissa harrastuksissaan tenavien pelatessa kotona pleikkaria ja syödessä pikaruokaa. Säännöllisesti käydään näyttäytymässä yhdessä perheenä että kaikki tietää meillä menevän hyvin Siinäpä se sitten.

    • Mä siivoan siinä missä nainenkin, ja muutenkin osallistun kaikkiin kotitöihin. Ja puhun tunteista. Ja itken jos siltä tuntuu. Ja nauran paskaisesti jos joku sanoo että mies ei saa itkeä tai muuta sellaista. Itku ja tunteiden näyttäminen ei tee miehestä vähemmän maskuliinista, se on pikemminkin rohkeaa.

      Ja tunteellisillakin miehillä on näitä perinteisesti miehekkäitä harrastuksia ja duuneja.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      81
      3434
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      2002
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1921
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1568
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1405
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1405
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1109
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1058
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      854
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      850
    Aihe