Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
m.wurst
profiilit
m.wurst
m.wurst
Vapaa kuvaus
Aloituksia
22
Kommenttia
2131
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
On on, mut vähemmälläkin pärjäisi☝️
Ei sitä ole ennenkään ollut joka aterialla, eikä edes joka päivä
10.10.2025 19:49
Ohan se teijän Ikävä-palsta kyl jännä paikka,
Mut ei ny sentään kaivamaan ruveta
10.10.2025 19:44
En nyt tiiä muistanko taas väärin, mut oliko niin et esim. Jenkkilässä jonkin muun kui naudanlihapihvin sisältävästä hampurilaisesta käytetään nimitystä 'sandwich'
Mikä sit taas suomentuu vähän hölmösti voileiväksi, mikä voi periaatteessa olla sekä kaksi leipäpalaa täytteet välissä tai yks leipäpala/-siivu ja siinä ehkä päällä jotain muutakin kui ylähuuli..
10.10.2025 17:22
Mää puoltaisin vegenakeille tuota nakko-nimitystä, mikä on saattanut olla käytössä ennenkin tahi sit mää oon vaan nähnyt unta..
Mut musta se olis oikein nakkoisa nimi,
Makkarat vois olla esim. mötköjä
Pyörykkä tuskin ketään haittaa, onhan nuita jo nyt kana- ja kalaversioinakin
10.10.2025 17:14
Niinku ihmiset eivät jo nyt kuluttais lihatuotteita vähintäänkin yltäkylläisesti🙄
10.10.2025 17:09
Heeei, tarkottaako tää sitä et mustaki vois tulla poliitikko🤔
10.10.2025 17:07
Mulla kyllä myös vanhana foliohattuna heräs vähän epäilys et vedetäänkö tällä "makkaradirektiivillä" nyt rahvaan huomio muualle et voidaan vetää läpi joku haistavittupäätös, niinku huomaamatta niinku🤔
Vai oletanko mää meppejä sun muita älykkäämmiksi mitä ne onkaan..
09.10.2025 21:57
Äidit, ja joskus isätkin, tekee kyl parhaimmat arkipöperöt😁
09.10.2025 21:43
Oliko niitä "boltseja" tai jotain sinne päin, siemenpyöryköitä🤔 ne on ihan hyviä.
Eineslihapullat haisee pierulle ja jos et käytä kaikkia kerralla ja laitat avatun paketin jääkaappiin nii koko jääkaappi haisee pierulle,
Niinku, bon appetit👌
09.10.2025 21:39
Mää taas näkisin et näillä vegaanisilla "lihatuotteita muistuttavilla tuotteilla" vois helpottaa ihmisen siirtymistä vegaanimpaan suuntaan, siis ihmisen niin halutessaan..
Vois tehdä ja syödä niinku tavallaan tuttuja ruokia, mut ilman lihaa (tai muita eläinperäisiä tuotteita)
09.10.2025 21:16
Kotimaista lihaisa kuoreton nakki on mun mielestä paras, ei oo mulle herkkäsuiselle koostumuksessa mitään ikäviä yllätyksiä (joissain nakeissa on ollu jotain kovia, niinku luunmurusia tai jotain😬🤢)
Grillimakkarat menee vaihtelevasti ja pari kertaa kesässä😃 ehkä joku kabanossi tai wilhelm tai mitä niitä oli
Makkarasoppaan tai kastikkeeseen joku halppismerkin uunimakkara on hyvä, mut pitää olla pannulla ruskistettu ensin
09.10.2025 21:09
Tokihan se on lihantuottajalle eduksi et saa sen teurasjätteenkin kaupaksi😃
Mut joo, tän eu-päätöksen logiikallahan esim. lihapulla tai lihapyörykkä nimitys on harhaanjohtava jos ja kun kyseiset einekset sisältää lähinnä jotain "koneellisesti eroteltua broilerinlihaa" ja kaikkee muuta epämääräistä harmaaksi massaksi jauhettuna
Niinku broileripyöryköitähän niitten sit kuuluis olla tai sit jotain suu- ja sorkkapullia
09.10.2025 19:52
No, mää olin ehkä ennemmin semmone sipsikaljavegaani😃 (vaikken siis ihan vegaani ollutkaan,)
09.10.2025 19:44
Eläpäs ny ku ne on justiin nuo fiksummat päättäneet että ei saa makkara-nimitystä väärinkäyttää☝️
09.10.2025 19:34
Oon ite kokeillu kans joitain,
Ja olin muutama vuosi sitte melkein vuoden ilman punaista lihaa ja kanaa, kalaa söin satunnaisesti.
Jotkut vegeversiot oli ihan ookoo, jopa hyviä ja mulle herkkäsuiselle parempia ku lihaversiot (koostumus & suutuntuma.. ei esim ollu mitään hampaissa narskuvia rustoja tai muita ikävän tuntuisia rönttejä)
Ja joo, ainakaan vegaaniset grillimakkarat ei oikeen toimi, ei ainakaan nuotiossa paistettaessa ku räjähtävät, hajoavat ja tippuvat perkele nuotioon😤
09.10.2025 19:29
Heh, sit porukka luulee sitä ale-tarraksi😃
Ja pitäshän sen 'vege' -alkuliitteen jo kertoa siinä jotain niinku🤔
09.10.2025 19:19
Eipä nuita hyönteisproteiinituotteita ole sen alkuhuuman jälkeen missään näkyny,
Paitsi kissanruokaa on olemassa semmone makuyhdistelmä kui "kana ja hyönteinen", on ainaki mun kissojen mielestä maistuvaa eimettä,
09.10.2025 19:16
Nimi velvoittaa niinku😁
Olenhan itsekin epämääräinen lihatuote,
Ja ja niinku, onhan tämä nyt hölmöläisten hommaa ku järjellä aattelee☝️
09.10.2025 19:12
Sitä en tiedä muistaako kukaan vai muistanko minä väärin, et kaukana ysikytluvulla kaupoissa myytiin 'soijanakkoja' kun vissiin 'nakki'- nimitystä ei saanut käyttää (silloinkaan😃)
09.10.2025 19:02
No en tiiä, mut mää pystyn tuntemaan kaikki mun hampaat niinku erikseen ja yhtäaikaa🤔
Niinku ikenissä
26.09.2025 23:17
3 / 107